Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

jansku kirjoitti:
willez kirjoitti:^^ Kyllähän se aski itsessään on ihan susi. Oli just koulutus DSG ja VAG-COM väylätekniikasta. Siellä puhuttiin että olis laatikon akseleissa laakerinkaula ongelmia. Tulee ns. "täystuho" sitten kun laakeri hajoaa yms.

Eli tuohon asiaan kiteytettynä, sekä ohjainyksikkö ongelmat sekä kaksoismassavauhtipyörä ongelmat, niin tuho on valmis.

Tiedä sitten onko noi uudemmat DSG:t (7) kestävämpiä? Oliko se niin et ne on ns. kuivalla kytkimellä vai mahtuuko sekaan myös ns. märkäkytkimiä?
DSG-askejahan on kolme. Ensimmäinen kehityversio oli 6+1 ja märkä monilevykytkin. Toinen oli 7+1 ja kuiva kytkin. Uusin, eli kolmas kehitysversio tuli 2010 ja kehitettiin näihin "työkaluihin" eli caddy,transporte,amarok jne. Kestää 500nm vääntöä ja on 7+1 ja taas märkäkytkin. Kahdessa ekassa on ollut pirusti ongelmia, ilmeisesti tämä viimeisin (kolmas) on toiminut ihan ok. En tiedä johtuuko siitä että on niin uus vielä..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ainakin minun mielestäni typerä kysymyksen asettelu tuossa jutussa-"onko ongelmista puhuttu jo liikaa?". Hah , niistä todellakaan ei ole puhuttu tarpeeksi, enemmänkin vaiettu salaisuus, jonka nyt vain valitettavasti jotkut jo tietävät.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

UupunutRomeo kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti: Vakkari pitäisi ensinnä saada pelaamaan.
Putoaako pois päältä jossain tietyssä nopeudessa ?
En ole vielä tähän mennessä paneutunut tähän ongelmaan. Viiksi tuntuu itsessään pelaavan muttei siitä mene käskyt ollenkaan eteenpäin. Viiksessä on myös nopeusrajoitintoiminta joka toimii normaalisti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Volvon öljyherja "varmistui" paskaa anturissa -viaksi. Eli uusien öljyjen myötä herja katosi kokonaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Mersu vie rahasi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln

Hyvää kommenttia. :mrgreen:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ :lol: :lol:

mikäs siinä karkkeja poimiessa :D onkohan toi joku ulkomaalanen auto kun rekkarin sumennokses näkyy jotain keltasta?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jkk kirjoitti:^ :lol: :lol:

mikäs siinä karkkeja poimiessa :D onkohan toi joku ulkomaalanen auto kun rekkarin sumennokses näkyy jotain keltasta?
Tai sitten ne on koekilvet, setä on juuri koeajamassa uutta mersua :mrgreen:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^nojoo, sekin voi olla, käsirahaks nameja :mrgreen:

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Riccardo kirjoitti:Mersu vie rahasi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln

Hyvää kommenttia. :mrgreen:
Selkeästi karkkipäivä...
jostain luin rivien välistä otsikon mikä perustui abien penkkariajeluun kehä 3 sisällä, ja mitenkäs sikainfluenssa kuin päiväkodin lapset poimivat karkkeja maasta...sori ot...

itse asiaan...huomasin juuri että mini pitäisi katsastaa 11.3 mennessä..muistin samalla että raidetangonpää pitää vaihtaa...kummalta puolelta ei mtn hajua...mutta siinä oli välystä kun auton mittarissa oli 36 *** km ja nyt mittarissa on 51 *** :drinking:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Inssi kertoo n. 15 euron hinnalla, kumpi niistä pitää vaihtaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Todennäköisesti se toinenkin puoli on jo väljä, joten välttämättä ei ole pöllömpi ajatus vaihtaa ne molemmat. Vai onko ne hinnoiteltu unobtaniumin kilohinnalla?
Järkiautoilija

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kävi siinä tuttu edustaja kyselemässä dkw:n kulmiensäätöä, kun jotain kränää on merkkiliikkeen kanssa suoralla tiellä ajamisesta. Säätöaikaa nyt ei kumminkaan sattunu olemaan.
Kävin tuolla dkw-kerhon voorumilla vakoilemassa ja siellä höpistään jostain "mutteriohjauksesta". Onko ne ny saanu ohjauksenkin mutterille. :shock:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Laku »

^Joo sama vika mun Penarissa, ohjaus kun menee mutterin kulman yli, pitää kääntää takasin kulman yli ja taas takasin kulman yli toisellle puolelle.

Ihme nytkytystä suoraan ajaminen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

:shock:

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Se on se saksalainen täsmällisyys, mitä autolehdissäkin kehutaan. Kun ohjaus on portaittainen, auto ei vaella pienten ohjausliikkeiden mukana. :mrgreen:
Järkiautoilija

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Saksalaisella täsmällisyydellä ovat nämä portaat taatusti vakioituja ja kuljettaja voi hyödyntää moista ominaisuutta tarkkuutta parantaen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Isola kirjoitti:Todennäköisesti se toinenkin puoli on jo väljä, joten välttämättä ei ole pöllömpi ajatus vaihtaa ne molemmat. Vai onko ne hinnoiteltu unobtaniumin kilohinnalla?
Kait se maksaa jos laakkoselle vie…tosin autolla on ajettu sen verran "vähän", ja tässä on muutenkin huolto edessä, (viisas ilmaisin kertoo takajarrujen huollosta), joten enköhän mä kiikuta ton vekottimen sinne laakkoselle, saavat sitten hoitaa kaikki kerralla kuntoon, + jos jtn skeidaa sattuis tapahtuu, on kuitenkin huollot tehty aina siellä missä "pitääkin"…

(reilu 50eur/kpl maksais raidetangon päät mister autossa. Tosin kulmathan täytyy sen jälkeen säätää.)
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Isola kirjoitti:Se on se saksalainen täsmällisyys, mitä autolehdissäkin kehutaan. Kun ohjaus on portaittainen, auto ei vaella pienten ohjausliikkeiden mukana. :mrgreen:
Japsit osanneet tonkin kopioda. Tutun avensiksen ohjausta ihmettelin luokkaa 12 vuotta sitten, et kuulluuko siinä olla tommoset "naksut"? Se sit huollossa kyseli siitä. Ei kuulema ollut vika vaan ominaisuus.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

jknracing kirjoitti:
Isola kirjoitti:Se on se saksalainen täsmällisyys, mitä autolehdissäkin kehutaan. Kun ohjaus on portaittainen, auto ei vaella pienten ohjausliikkeiden mukana. :mrgreen:
Japsit osanneet tonkin kopioda. Tutun avensiksen ohjausta ihmettelin luokkaa 12 vuotta sitten, et kuulluuko siinä olla tommoset "naksut"? Se sit huollossa kyseli siitä. Ei kuulema ollut vika vaan ominaisuus.
Sen verran tuttu vehje tuo 1st gen Avensis, että pakko kommentoida. Ohjauksen mahdollinen kitinä tai naksunta kuului isolla todennäköisyydellä ohjausakselin kuivasta läpivientikumista. Lääkkeenä tuohon oli ruiskaus teflonrasvaa tai vastaavaa , ja johan hiljeni. Jos on ollut selviä pykäliä niin tuolloin on ollut vikaakin.

Ihme essonbaarijuttu tämä japsien kopiontiuskomus.. kyllä ne nipponin poijaat ovat osanneet tehdä omiakin vikoja ja ominaisuuksia.

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Kaverin Golfista napsahti jakohihna poikki tänä aamuna. Vuosimallista ei tietoa, mutta ilmeisesti aikaisempaa saapumiserää. Kone 1.4. Hihnalla ajettu n. 15tkm, mutta vaihdosta yli 4v. Korjauksen hinta-arvio vähintään 2 tonnia.

Osaako joku kertoa, mikä noissa Kolopalloissa on hihnan vaihtoväli?
Ride on!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Suoli24:n ja muiden vähän faktuaalisimpien lähteiden perusteella 2000-luvun alkupäässä ainakin:
90tkm. Kaiketi ei aikarajaa lainkaan? Huolto-ohjelman mukaan myös heitelty ilmoille sellaista, että vaihto 120tkm välein (Suomessa suositellaan 90tkm) - mutta tarkastus 30tkm välein.
Vagarenalla 1.4:llä näemmä 90tkm on se, mitä suositellaan ja sekin jo vähän ilmeisesti onnen koettamista. Ajasta en löydä mitään mainintaa, jakopäästä van se, että sinne pitäisi vaihtaa kaikki mitä vaihdettavissa on - erityisesti kiristin, joka ei internetin taustatiedon perusteella kuullu normaalijakopäähuollon yhteydessä vaihdettavaksi ilman erillistä pyyntöä?!

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Polforean linkkiä katsoessa osui tämä uutinen silmiin:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1402634885

Onkohan toikin samaa linjaa mitä saksalaisten yleinen perversio tehdä mahdollisimman monimutkaisia valosysteemejä autoihin joilla ei kuitenkaan näe kunnolla ajaa?
Tuonkin kehityksen lopputulos on luultavasti sellainen, että kuski ei näe pimeässä ajaa kun samalla vastaantulijan verkkokalvot palaa karrelle :-D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Niin, tuossahan se sanotaan:

"Siten ne parantavat näkyvyyttä..." eli oma auto näkyy mahdollisimman kaukaa. :-D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuossa Astonin takaisinkutsu-uutisessa mainitaan asiat kaasupolkimen varsi ja muovi :shock:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

doublesix kirjoitti:Kaverin Golfista napsahti jakohihna poikki tänä aamuna.
Jos tuon näköinen jakopää niin "hyvällä" mäihällä lyhempi hihna poikki niin ei ole niin paljon venttiileitä solmussa :roll:

Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Vainio kirjoitti:vastaantulijan verkkokalvot palaa karrelle :-D
Uutisessa mainittiin kymmenkertainen valoteho, mutta hehkutetiin "digitaalista" systeemiä joka estää häikäisyä.

Jotenkin en usko että se systeemi täydellisen aukottomasti löytäisi vastaantulevan liikenteen ja jättäisi häikäisemättä...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Eikös Mersulla ole ollut vastaava häikäysynestohässäkkä jo vuosia?
Muistelen joskus lukeneen vanhaa Huulilasia lekurin odotushuoneessa ja siinä suitsutettiin tuota järjestelmää joka tunnistaa edellä ajavat ja vastaantulevat ja peittää umpiosta sopivan osan, jolloin valoa ei tule naapurin silmiin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Ei tietenkään mitään Alfaan verrattavaa myöhästelyä uusien mallien suhteen mutta Audikaan ei ole ihan pysynyt aiktaulussaan http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... ign=Boksi3

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Tunnetusti Saksasta tulee "hyviä" autoja, kun ne yli-suunnitelmia tekevät yli-insinöörit puskevat ulos vähän liian nopeasti uutta mallia.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Aquatica kirjoitti:Suoli24:n ja muiden vähän faktuaalisimpien lähteiden perusteella 2000-luvun alkupäässä ainakin:
90tkm. Kaiketi ei aikarajaa lainkaan? Huolto-ohjelman mukaan myös heitelty ilmoille sellaista, että vaihto 120tkm välein (Suomessa suositellaan 90tkm) - mutta tarkastus 30tkm välein.
Vagarenalla 1.4:llä näemmä 90tkm on se, mitä suositellaan ja sekin jo vähän ilmeisesti onnen koettamista. Ajasta en löydä mitään mainintaa, jakopäästä van se, että sinne pitäisi vaihtaa kaikki mitä vaihdettavissa on - erityisesti kiristin, joka ei internetin taustatiedon perusteella kuullu normaalijakopäähuollon yhteydessä vaihdettavaksi ilman erillistä pyyntöä?!
Tarkastus ensimmäisen kerran 90tkm kohdalla - ei tosin kannata pelleillä, normaalisti tässä kohtaa on hihnat vaihdettu - ja 90 jälkeen tarkastus 30tkm välein. Kiristimen vaihtoväli taisi olla 180tkm. Ainahan nuo myydään jakohihnasarjalla, jossa on kaikki tarvittavat kilkkeet.
Periaatteessa hihnalla ei ole vaihtoväliä jos tarkastuksessa hihnasta ei löydy vikaa. rohkea rokan syö - tai volkkarin ostaa :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Juurikin näin. Rohkeahan ajaa JTS:n tai TS:n hihnallakin sen 120tkm... tai 5v. :roll:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ja harrastuksiin kuuluu myös venäläinen ruletti, härkätaistelu yms. :-D

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

äölkjhgf kirjoitti:
doublesix kirjoitti:Kaverin Golfista napsahti jakohihna poikki tänä aamuna.
Jos tuon näköinen jakopää niin "hyvällä" mäihällä lyhempi hihna poikki niin ei ole niin paljon venttiileitä solmussa :roll:
Kuullut juurikin noista moottoreista ettei kannata ylittää hihnan vaihtoväliä tai edes yrittää sinne asti päästä. (Olikos se nyt 90tkm?) ja kokemuksen perusteella (vaimolla vastaavaan moottorin omaava Bora) huohotin suht jäätymisherkkä, muutamassa minuutissa pumppasi öljyt pihalle viime talvena, toisaalta yksi talvi meni ilman ongelmia, nyt sillon tällöin putsannut huohottimen, tiedä sitten onko oikeesti ollut apua, kun ei sitä joka kuukausi jaksa putsailla.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

"Michael Barr recently testified in the Bookout v. Toyota Motor Corp lawsuit that the likely cause of unintentional acceleration in the Toyota Camry may have been caused by a stack overflow. Due to recursion overwriting critical data past the end of the stack and into the real time operating system memory area, the throttle was left in an open state and the process that controlled the throttle was terminated. How can users protect themselves from sometimes life endangering software bugs?"
Kuinkas monelle vanhan kansan autoilijalle tuo "stack overflow" sanoo yhtään mitään?

Koodi: Valitse kaikki

Toyota::MovingForward encountered an unhandled exception
:wink:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Uh. Tuo on jo... Mitenhän tän sanois. Nolo bugi? Luulisi olevan muistia vähän suojattu juurikin tällaisten tilanteiden varalle... Ilmeisesti ei kuitenkaan :D

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Pasi kirjoitti:Kuinkas monelle vanhan kansan autoilijalle tuo "stack overflow" sanoo yhtään mitään?
Eikös se tarkoita tätä tilannetta? :wink:
Kuva
Järkiautoilija

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Taitaa olla ennemminkin overloading-toteutus...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Fordilla kova usko omiin tuotteisiinsa:
Huolloille on varattu 11 ruutua + 1 luovutushuollolle, mutta muille korjauksille 18....? :lol:

Näin uuden karheassa mondeossa...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

unknown kirjoitti:Tunnetusti Saksasta tulee "hyviä" autoja, kun ne yli-suunnitelmia tekevät yli-insinöörit puskevat ulos vähän liian nopeasti uutta mallia.
Kuinkahan nopeasti,tai jopa ennen "nykyistä"alkaa uuden sukupolven mallin suunnitelmat?Tarkoitan näitä kuolemattomia malleja,joilla jatkumo lähes varma:puntot,golfit,corollat yms :?

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

DaViega kirjoitti:Fordilla kova usko omiin tuotteisiinsa:
Huolloille on varattu 11 ruutua + 1 luovutushuollolle, mutta muille korjauksille 18....? :lol:

Näin uuden karheassa mondeossa...
En lähtis sieltä VAG, Subaru, Saab liikkeen puolelta mitään huutelee. :)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kuka tietää millanen homma on vaihtaa alapallonivel vuosimallin 2004 Honda Accordiin? .... Lupasin harkita josko auttaisin toveria mäessä ko. projektissa!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^paaliin :)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Pasi kirjoitti:alapallonivel vuosimallin 2004 Honda Accordiin?
Mitäs siellä on tapahtunu,väljänä ?? Ei voi olla mahdollista :-D :-D

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

10v vaan kesti,menee kait vielä takuuseen

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

ai, ai! Tää on niin tätä!! Mihin tää maailma on menossa?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Pasi kirjoitti:Kuka tietää millanen homma on vaihtaa alapallonivel vuosimallin 2004 Honda Accordiin? .... Lupasin harkita josko auttaisin toveria mäessä ko. projektissa!
Hyvä provo. Vai oliko kirjoitusvirhe? 1984 Accord? 8)

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Riccardo kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Kuka tietää millanen homma on vaihtaa alapallonivel vuosimallin 2004 Honda Accordiin? .... Lupasin harkita josko auttaisin toveria mäessä ko. projektissa!
Hyvä provo. Vai oliko kirjoitusvirhe? 1984 Accord? 8)
Saattoi olla :wink: Kasarijapseissa tekniikka kestää pitkään, pitempään kuin pellit ympärillä... tämän takia niitä viedäänkin vielä europpalaisittain
" puoliraatona" Afrikkaan.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

stoichiometric kirjoitti: Kävi siinä tuttu edustaja kyselemässä dkw:n kulmiensäätöä, kun jotain kränää on merkkiliikkeen kanssa suoralla tiellä ajamisesta. Säätöaikaa nyt ei kumminkaan sattunu olemaan.
Kävin tuolla dkw-kerhon voorumilla vakoilemassa ja siellä höpistään jostain "mutteriohjauksesta". Onko ne ny saanu ohjauksenkin mutterille. :shock:
Bemarin uusinta tekniikkaa "Kuulamutteriohjaus".... :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Tänään pääsin näkemään ja kuulemaan uudenkarhean Golfin liikkeellelähtörituaalia, kun viereisessä parkkiruudussa kyseiseen vekottimeen kömpi vanhempi herrasmies. Ruudusta ei päässyt pois kun peruuttaen, mutta ilmeisesti pakki ei meinannut mennä silmään. Vaihdelaatikko rääkäisi muutaman kerran todella ikävän kuuloisesti. Yrityskertoja oli toista kymmentä, autoa käynnisteltiin uudelleen pari kertaa ja aikaakin kului joku minuutti. Olin juuri kömpimässä ulos autosta tarjotakseni työntöapua, kun pakki löytyi ja volkkari nytkähti liikkeelle. Kaverin huulilta pystyi lukemaan selvästi ainakin sanan P**RRRKELE. Kieltämättä koominen tapahtuma. Ei ehkä olisi niin paljoa omalle kohdalle sattuessaan hauskuuttanut.

Vastaa Viestiin