Autohifi!
Valvoja: Moderators
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Mulla on takakontissa tällainen, ei se autoa hajoita, mutta puhisee vähintäänkin riittävästi, ainakin minulle ja mikä tärkeintä, tavaratilaan mahtuu vielä jotain muutakin.
http://www.blaupunkt.fi/7606318000_main.asp
http://www.blaupunkt.fi/7606318000_main.asp
Ammattina autokauppa
Mulla on ollut auto tuolla helsingin kruunuradiossa edellisten omistajien toimesta "tuunattavana". Sisätiloista löytyy pioneer meh-p5000r-mankka(minidisc), etukajarit vaihdettu rockfordeihin(mallista ei tietoa). Takakontti on puolet pienempi kuin tyhjillään, koska siellä asustelee rockfordin subbari koteloineen sekä pioneerin cdx-p630s 6-cd:n vaihtaja(ei mp3) kiinnitettynä tavaratilan kattoon.
Ääntä kyllä tulee vallan mainiosti omiin tarpeisiin, vaikka autossa on siis yhteensä vain 3 kaiutinta, eikä edes vahvaria. Tosin enpä mikään hifi-expertti olekaan(ainakaan vielä ) kuten huomata saattaa.
Ääntä kyllä tulee vallan mainiosti omiin tarpeisiin, vaikka autossa on siis yhteensä vain 3 kaiutinta, eikä edes vahvaria. Tosin enpä mikään hifi-expertti olekaan(ainakaan vielä ) kuten huomata saattaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no pistetäänpäs sitten mitä Alfasta löytyy eli:
-ylpää: 5 1/2" -Ultimate UX 525 - erillisarja etuovissa.
-alapää: 2x10" Ultimate titanium subit 60L MDF-kotelossa.
-vahvistin: SPL-Dynamics PRO 4080 4x75R RMS/4ohm vahvistin.
-soitin: tulollaan PIONEER DEH-MP3600 Mp3 rammari.
ja näillä kuuluu paremmin kuin hyvin.. ,ainakin meikäläisen makuun.
-ylpää: 5 1/2" -Ultimate UX 525 - erillisarja etuovissa.
-alapää: 2x10" Ultimate titanium subit 60L MDF-kotelossa.
-vahvistin: SPL-Dynamics PRO 4080 4x75R RMS/4ohm vahvistin.
-soitin: tulollaan PIONEER DEH-MP3600 Mp3 rammari.
ja näillä kuuluu paremmin kuin hyvin.. ,ainakin meikäläisen makuun.
33:ssa on pioneer 7500 wma/mp3 soitin. macrom 6" midi-, 4"keskari-, kalotti-pari. ja tietenkin suodin näille kaikille. pioneerin 4*75w rms yläpää vahvari. focus fx 1200D digi vahvistin, macrom 1,0F digikonkka, ja alpine type R 15" subi. äänen laatua ja painetta niin että meinaa takaikkuna irrota ja pellit pullistuu...
Hyvin sä vedät..
Alfassa etupää hoituu spl dynamics s-6.2 erillissarjalla eli 6,5" midit ja 1" diskantit. Soittimena on joku clarion, mallia en muista. Köyhänä opiskelijapoikana jouduin ostamaan spl pro z-10 subin ja sille blaupunkt gta-250 vahvarin. Kaikki varmaan on kuullut juttuja spl pro:sta...
MUTTA:
Etukajareiden tiesinkin olevan hyvät, mut subi yllätti vielä todella positiivisesti (ovh. 24). Potkii nimittäin todella hyvin ja blaukkarikin antaa tarpeeksi tehoa. Omasta ja kavereiden mielestä spl pro+blaukkari yhdistelmä soi yhtä hyvin kuin kaverin peerless r.10+spl dynamics s-sarjalainen vahvari.
Suosittelen, jos budjetti on niukka
MUTTA:
Etukajareiden tiesinkin olevan hyvät, mut subi yllätti vielä todella positiivisesti (ovh. 24). Potkii nimittäin todella hyvin ja blaukkarikin antaa tarpeeksi tehoa. Omasta ja kavereiden mielestä spl pro+blaukkari yhdistelmä soi yhtä hyvin kuin kaverin peerless r.10+spl dynamics s-sarjalainen vahvari.
Suosittelen, jos budjetti on niukka
Pioneer DEH-P5530MP
DLS R5 / DLS 224
DLS MW10
Xetec 4G600
Johdotus by Biltema
ja HÄLYTIN
Noista MäkVasaroista löytyy aika paljon juttua netistä (AutoSound Technical Magazine, HIFI-lehti jne.). Valmistajan teho ja laatu lupauksissa voi olla vähän ilmaa, kannattaa lukea jutut ennen kuin ostaa...
A2K: Miten olet saanut tuon yläpään mahtumaan eteen? 33:ssa on aika huonosti tilaa edessä
DLS R5 / DLS 224
DLS MW10
Xetec 4G600
Johdotus by Biltema
ja HÄLYTIN
Noista MäkVasaroista löytyy aika paljon juttua netistä (AutoSound Technical Magazine, HIFI-lehti jne.). Valmistajan teho ja laatu lupauksissa voi olla vähän ilmaa, kannattaa lukea jutut ennen kuin ostaa...
A2K: Miten olet saanut tuon yläpään mahtumaan eteen? 33:ssa on aika huonosti tilaa edessä
147 2.0 2005
Korotuksilla. 6,5" on 88mm korotus ja 4" on 66mm korotus. kalotit on upotettu ja suotimet on vahvarien luona.. mutta subin vaihan pia kahteen 10" tai 12".. laitan kuvia galleriaan ku otan uusia kuvia ku kaikki kuvat meni ku formatoitiin kone.. onhan siin nykyään lesterin korisarjaki ym...
Hyvin sä vedät..
- Mika
- Viestit: 506
- Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...
Nyt viikon loppuna menee takakontti uuteen uskoon. tarkoituksena olis upottaa kaksi 10 tai 12 takakulmiin ja vahvari eteen pleksin taakse sekä kromattuna Alfa Romeo 156 V6 2,5 teksti siihen päälle kuvia tulee oleen paljon ja rojekti alkaa huomenna ja loppuu kun loppuu....
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nyt tarttis vähän apuja. Elikkä tarkoitus olisi ostaa kaverilta semmonen sopivan kokoinen Infinityn subbari (halkaisija n. 20cm) tälle pitäisi siis ostaa jokin vahvistin. Olisi järkeä samalla ohjata hattuhyllyn 6*9:t tuon vahvistimen kautta? Minkälaisen vahvistimen tarvitsisin tässä tapauksessa? 2, 4, 5, 6 kanavaisen?
Eteen olisi tarkoitus asentaa jokin erillissarja, esim tämä http://www.kitupiikki.net/productdescription414.aspx
Ja näitä voisi jumputtaa itse soittimella.
Soittimena on Pioneerin kolmisen vuotta vanha MP3-soitin.
Jos näissä ajatuksissa on jotain järkeä (tyrmätkää jos ei ole), niin mitä johtoja tarvitsisi minun vetää soittimelta takakonttiin? riittääkö yksi RCA piuha sekä herätevirta piuha vahvistimelle?
Tarkoitus ei ole ruveta hifistelemään, vaan subbari nyt sen takia että halvalla saan, ja erillissarja eteen sillä nykyisistä ei juuri mitään kuulu.
Eteen olisi tarkoitus asentaa jokin erillissarja, esim tämä http://www.kitupiikki.net/productdescription414.aspx
Ja näitä voisi jumputtaa itse soittimella.
Soittimena on Pioneerin kolmisen vuotta vanha MP3-soitin.
Jos näissä ajatuksissa on jotain järkeä (tyrmätkää jos ei ole), niin mitä johtoja tarvitsisi minun vetää soittimelta takakonttiin? riittääkö yksi RCA piuha sekä herätevirta piuha vahvistimelle?
Tarkoitus ei ole ruveta hifistelemään, vaan subbari nyt sen takia että halvalla saan, ja erillissarja eteen sillä nykyisistä ei juuri mitään kuulu.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
ite ostaisin yhden 1-kanavaisen vahvistimen subbarille ja sitten yhden 4-kanavaisen noille 6x9:lle ja etuerkkasarjalle. Eli :
*Takaluukkuun -> Subi + 1-kanavainen vahvistin -> Virtajohto ja 1 RCA-piuha. Mieluiten eri puolelta autoa rca ja virta.
*Hattuhyllylle 6x9 ja etuoviin toi pioneerin erkkasatsi . Ja 4-kanavainen vahvistin (hanttarin penkinalle,hattuhyllylle?) . Ja tästä virtajohto ja yksi tai kaksi rca-johtoa (jos vahvistimessa on erikseen taka ja etukaiutin lähdöt.)
Kannattaa sitten tarkistaa että sulla on tossa soittimessa tarpeeks paikkoja rca johdoille ja onko siinä sub-out lähtö !
*Takaluukkuun -> Subi + 1-kanavainen vahvistin -> Virtajohto ja 1 RCA-piuha. Mieluiten eri puolelta autoa rca ja virta.
*Hattuhyllylle 6x9 ja etuoviin toi pioneerin erkkasatsi . Ja 4-kanavainen vahvistin (hanttarin penkinalle,hattuhyllylle?) . Ja tästä virtajohto ja yksi tai kaksi rca-johtoa (jos vahvistimessa on erikseen taka ja etukaiutin lähdöt.)
Kannattaa sitten tarkistaa että sulla on tossa soittimessa tarpeeks paikkoja rca johdoille ja onko siinä sub-out lähtö !
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^^Parasta lienee olisi vahvistaa jokainen ämyri, mutta mikäli aiot joka tapauksessa jättää jonkin vahvistamatta, niin minusta viisain olisi ne 6x9.
Ethän sinä kotiteatterissakaan vahvistaisi vain takakaiuttimia?
Itselläni on 156:ssa edessä oleva erillis-satsi yhdistetty vahvistimeen (4-paikkainen) ja subbarille on varattu vahvistimen kaksi paikkaa.
Takaovissa olevat kajarit saavat pihistä soittimen vahvistamana...
Piuhat (RCA, heräte ja virtapiuha) on vedetty takakonttiin, jossa sijaitsee vahvistin. Virtapiuha tosiaan erikautta..
Foorumilta löytyy tosin parempiakin hifimiehiä neuvomaan.
Ethän sinä kotiteatterissakaan vahvistaisi vain takakaiuttimia?
Itselläni on 156:ssa edessä oleva erillis-satsi yhdistetty vahvistimeen (4-paikkainen) ja subbarille on varattu vahvistimen kaksi paikkaa.
Takaovissa olevat kajarit saavat pihistä soittimen vahvistamana...
Piuhat (RCA, heräte ja virtapiuha) on vedetty takakonttiin, jossa sijaitsee vahvistin. Virtapiuha tosiaan erikautta..
Foorumilta löytyy tosin parempiakin hifimiehiä neuvomaan.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Juu ei kiitos kahta vahvistinta, yhdessäkin on jo liikaa
Takakaiuttimet olisi helpointa laittaa vahvistimen kautta, etukaiuttimien kanssa menisi vähän kikkailuksi.
Minkälaiset ongelmat tuosta oikeen tulisi jos takakaiuttimet on vahvistimen takana ja etukaiuttimet soittimen? Kait tuon soittimen tehot luulisi riittävän niille etukaiuttimille jos nyt rittäävät koko kierrokselle?
Soittimen takana on kaksi RCA lähtöä.
Willez: mikä on Sub out lähtö?
Ja tuota virtapiuha/RCA johto asiaa ei tarvitse miettiä, kun akku on takana
Takakaiuttimet olisi helpointa laittaa vahvistimen kautta, etukaiuttimien kanssa menisi vähän kikkailuksi.
Minkälaiset ongelmat tuosta oikeen tulisi jos takakaiuttimet on vahvistimen takana ja etukaiuttimet soittimen? Kait tuon soittimen tehot luulisi riittävän niille etukaiuttimille jos nyt rittäävät koko kierrokselle?
Soittimen takana on kaksi RCA lähtöä.
Willez: mikä on Sub out lähtö?
Ja tuota virtapiuha/RCA johto asiaa ei tarvitse miettiä, kun akku on takana
Ei siinä sinänsä mitään ongelmia tule muutakun et sit takakajareista saa enempi ääntä, mikä ei toki olis tarkoitus. Sori nyt ei oo tarkotus määrätä mut jos kuitenkin vaihdat erkkasarjan eteen niin ei se vahvariin kytkeminen enää ole niin iso asia, kun hyöty siitä kuitenkin on suurempi kun noista 6x9:stä. Sub out on se et voi säätää subbaria soittimesta suoraan
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Niin. Sinulla on akku, vahvistin, subi ja 6x9 takana. Sikäli on ilmeistä, että olet meinannut vahvistaa 6x9, kun kaikki on äärellään.Epezi kirjoitti:Minkälaiset ongelmat tuosta oikeen tulisi jos takakaiuttimet on vahvistimen takana ja etukaiuttimet soittimen?
Soittimen takaa on kuitenkin vedettävä rca ja heräte-piuha, joten samallahan siinä kulkisi yhdet kaiutinpiuhatkin? Nämä piuhat yhdistät toisesta päästä vahvistimeen ja toisesta päästä vanhoihin, ovikaiuttumille meneviin johtoihin. Aika helppoa..
ps. On minulla yhdessä autossa vahvistimelle laitettu 6x9 ja 12" subi. Hyvin soi, mutta auton koosta johtuen matkaa 6x9:tä kuskin korvaan on noin metri.
Senza cuore saremmo solo macchine
Jätät suosista ne 6x9:sit kytkemättä jos haluat miellyttävän soundin etkä "sekasoppaa".Epezi kirjoitti:Nyt tarttis vähän apuja. Elikkä tarkoitus olisi ostaa kaverilta semmonen sopivan kokoinen Infinityn subbari (halkaisija n. 20cm) tälle pitäisi siis ostaa jokin vahvistin. Olisi järkeä samalla ohjata hattuhyllyn 6*9:t tuon vahvistimen kautta? Minkälaisen vahvistimen tarvitsisin tässä tapauksessa? 2, 4, 5, 6 kanavaisen?
Eteen olisi tarkoitus asentaa jokin erillissarja, esim tämä http://www.kitupiikki.net/productdescription414.aspx
Ja näitä voisi jumputtaa itse soittimella.
Soittimena on Pioneerin kolmisen vuotta vanha MP3-soitin.
Jos näissä ajatuksissa on jotain järkeä (tyrmätkää jos ei ole), niin mitä johtoja tarvitsisi minun vetää soittimelta takakonttiin? riittääkö yksi RCA piuha sekä herätevirta piuha vahvistimelle?
Tarkoitus ei ole ruveta hifistelemään, vaan subbari nyt sen takia että halvalla saan, ja erillissarja eteen sillä nykyisistä ei juuri mitään kuulu.
Hommaat 4-kanavaisen vaffin josta vedät erkkasatsille piuhat ja kytket toiset 2 kanvaa sillattuna subille. Esim SPL Dynamics S-2604 (2x65W ja 1x200W) tai jos ei riitä niin S-6004 (2x150W ja 1x500W). Löytää käyettynä suht edullisesti nuita.
Jos toi Inffarin subi on yksikelainen, niin turhaan hommaa sille mitään monopäätettä, kun ei vaffista saa paljoakaan hyötyä 4ohmiin. Asia eri jos tuplakelat.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Huomenna itse aloitan kanssa Sub-puolen päivitysprosessi projektin.
Tarkoituksena on tehdä lasikuidusta kotelo vararenkaan paikalle, jolloin säästän muutenkin pienen takaluukun tilaa.
Nyk. kokoonpano:
-Blaupunkt Queens MP56
-Canton QS2.160 (6,5") erkkasatsi
-Hertz HX200 (8") subi
-SPL Dynamics S-4006 vaffi (2x160W + 1x320W)
Tuleva muutos:
-Hertz HX300D (12") subi
-SPL Dynamics TC-1002 (2x100W)
-SPL Dynamics S-1200D (1x800W)
Aluksi pähkäilin subiksi Rainbown Ambossia tai Ground Zeron Hydrogenia jolloin kuormaksi olisi saanut 1ohm ja tuo vaffi olisi antanut 1200W ulos, jos virranantoa autossani piisaa. Mutta pää kallistui Hertzin kehuttuun äänenlaatuun ja sopuhintaiseen käytettyyn, jolloin eiköhän tuo 800W 2ohmiinkin riitä näin aluksi
Tarkoituksena on tehdä lasikuidusta kotelo vararenkaan paikalle, jolloin säästän muutenkin pienen takaluukun tilaa.
Nyk. kokoonpano:
-Blaupunkt Queens MP56
-Canton QS2.160 (6,5") erkkasatsi
-Hertz HX200 (8") subi
-SPL Dynamics S-4006 vaffi (2x160W + 1x320W)
Tuleva muutos:
-Hertz HX300D (12") subi
-SPL Dynamics TC-1002 (2x100W)
-SPL Dynamics S-1200D (1x800W)
Aluksi pähkäilin subiksi Rainbown Ambossia tai Ground Zeron Hydrogenia jolloin kuormaksi olisi saanut 1ohm ja tuo vaffi olisi antanut 1200W ulos, jos virranantoa autossani piisaa. Mutta pää kallistui Hertzin kehuttuun äänenlaatuun ja sopuhintaiseen käytettyyn, jolloin eiköhän tuo 800W 2ohmiinkin riitä näin aluksi
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
800 W tai 1200 W - käytännössä sillä ei ole yhtään mitään eroa.
Sinuna olisin panostanut pääkaiuttimien asennukseen / toimivuuteen sen sijaan että parannat alapäätä. Nythän olet tehnyt kompromissin ja työnnät etupään freeairin kautta pihalle neljästä kaiuttimesta mikäli olen oikein ymmärtänyt?
Itselläni on kahdeksan pääkaiutinta etupäässä ilma kompromissejä (ainakin omasta mielestä ) ja vain yksi alapäätä hoitamassa 550 W:n jatkuvalla teholla.
Sinuna olisin panostanut pääkaiuttimien asennukseen / toimivuuteen sen sijaan että parannat alapäätä. Nythän olet tehnyt kompromissin ja työnnät etupään freeairin kautta pihalle neljästä kaiuttimesta mikäli olen oikein ymmärtänyt?
Itselläni on kahdeksan pääkaiutinta etupäässä ilma kompromissejä (ainakin omasta mielestä ) ja vain yksi alapäätä hoitamassa 550 W:n jatkuvalla teholla.
Kyllä sillä on eroa 1,5dB teoriassa, käytännössä sitten eroa voi olla enemmänkin, riippuen kohteesta ja asennuksista.Roach kirjoitti:800 W tai 1200 W - käytännössä sillä ei ole yhtään mitään eroa.
Sinuna olisin panostanut pääkaiuttimien asennukseen / toimivuuteen sen sijaan että parannat alapäätä. Nythän olet tehnyt kompromissin ja työnnät etupään freeairin kautta pihalle neljästä kaiuttimesta mikäli olen oikein ymmärtänyt?
Itselläni on kahdeksan pääkaiutinta etupäässä ilma kompromissejä (ainakin omasta mielestä ) ja vain yksi alapäätä hoitamassa 550 W:n jatkuvalla teholla.
Etuoviin tulee vaimennukset vibroblastilla kunhan saapuisivat postista noudettavaksi, joten en ole unohtanut etupään parantelua. Se kun auttaa jo mukavasti etupään sointiin (samalla tukittua kaikki) aukot ja reiät.
Yksi etupään parannus on jo tehty tämän kuun alussa, kun päivitin SPL Dynamicsin PRO6.2 sarjan tuohon Cantonin QS2.160 sarjaan.
Jo pelkkä erillissarjan vaihto toi huomattavasti enemmän potkua midbassopuolelle ja soundii on mielestäni paljon parempi koko taajuusalueella.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Laitetaas nyt sit oma setti esille;
-Soitin; Pioneer deh-p9100r
-Pääte; Impact reference six 6 kanavainen (edellinen omistaja voitti päätteellä Fascan amatööri unlimited luokan mestaruuden 2004)
-Etupää; Dls ms6 (6,5" 2-tie erkkasarja)
-Takana;Focal polyglass 165 CV1 (6,5" koax hatthyllyllä)
-Subi; Spl dynamics pro12"d4 mk3 35L suljetussa kotelossa
-Soitin; Pioneer deh-p9100r
-Pääte; Impact reference six 6 kanavainen (edellinen omistaja voitti päätteellä Fascan amatööri unlimited luokan mestaruuden 2004)
-Etupää; Dls ms6 (6,5" 2-tie erkkasarja)
-Takana;Focal polyglass 165 CV1 (6,5" koax hatthyllyllä)
-Subi; Spl dynamics pro12"d4 mk3 35L suljetussa kotelossa
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no kerta muut niin minä kanssa.. eli 164:ssa paikallaan oleva setti tällä hetkellä:
soitin: Alpine 9853R, 6 - kan viiveensäädöt, jakosuotimet jne..
vahvistin:Audison 605 LRx.
subit: 2 x JBL 10" GTX.
etuämyrit: DLS R5A 2-tie erillisarja.
takaämyrit: ei mitään.
laatikoissa odottamassa motivaatiota ja asennusta:
etuämyrit: Rainbow SAX 265.20 2-tie sarja.
subit: 2 x 10" Rainbow Hammer.
subivahvistin: Rainbow iPaul DM2000.
yläpään vahvistin: Rainbow iPaul 4.300.
hankinta listalla: kondensaattori.
tarkoitus olisi rakennella täysaktiivinen 3-tie järjestelmä koska soittimessa olevat jakosuotimet ja säädöt moisen mahdollistavat..
soitin: Alpine 9853R, 6 - kan viiveensäädöt, jakosuotimet jne..
vahvistin:Audison 605 LRx.
subit: 2 x JBL 10" GTX.
etuämyrit: DLS R5A 2-tie erillisarja.
takaämyrit: ei mitään.
laatikoissa odottamassa motivaatiota ja asennusta:
etuämyrit: Rainbow SAX 265.20 2-tie sarja.
subit: 2 x 10" Rainbow Hammer.
subivahvistin: Rainbow iPaul DM2000.
yläpään vahvistin: Rainbow iPaul 4.300.
hankinta listalla: kondensaattori.
tarkoitus olisi rakennella täysaktiivinen 3-tie järjestelmä koska soittimessa olevat jakosuotimet ja säädöt moisen mahdollistavat..
Juurikin näin suosittelesin tekemään. Itsellä oli tuollainen hyvin soiva systeemi, kunnes nälkä kasvoi. Joku varmaan jo kertoi johdotuksista, mutta sinne tarvitset:dimmu kirjoitti:Jätät suosista ne 6x9:sit kytkemättä jos haluat miellyttävän soundin etkä "sekasoppaa".Epezi kirjoitti:Nyt tarttis vähän apuja. Elikkä tarkoitus olisi ostaa kaverilta semmonen sopivan kokoinen Infinityn subbari (halkaisija n. 20cm) tälle pitäisi siis ostaa jokin vahvistin. Olisi järkeä samalla ohjata hattuhyllyn 6*9:t tuon vahvistimen kautta? Minkälaisen vahvistimen tarvitsisin tässä tapauksessa? 2, 4, 5, 6 kanavaisen?
Eteen olisi tarkoitus asentaa jokin erillissarja, esim tämä http://www.kitupiikki.net/productdescription414.aspx
Ja näitä voisi jumputtaa itse soittimella.
Soittimena on Pioneerin kolmisen vuotta vanha MP3-soitin.
Jos näissä ajatuksissa on jotain järkeä (tyrmätkää jos ei ole), niin mitä johtoja tarvitsisi minun vetää soittimelta takakonttiin? riittääkö yksi RCA piuha sekä herätevirta piuha vahvistimelle?
Tarkoitus ei ole ruveta hifistelemään, vaan subbari nyt sen takia että halvalla saan, ja erillissarja eteen sillä nykyisistä ei juuri mitään kuulu.
Hommaat 4-kanavaisen vaffin josta vedät erkkasatsille piuhat ja kytket toiset 2 kanvaa sillattuna subille.
1 x virtajohto akulta (16mm^2 pitäisi riittää mainiosti)
2 x RCA-kaapeli (jos soittimessa vain yksi lähtö, niin yksi kaapeli ja haaroitus konttiin)
1 x herätejohto vahvistimelle (RCA-johdosta riippuen voi olla johtimien välissä, kytketään soittimen herätteeseen.)
2 x kaiutinjohto edestä taakse. Näillä kytketään etukaiuttimet vahvistimeen
1 x kaiutinjohto vahvistimelta subille
1 x maajohto vahvistimelta koriin (jotkut vetävät akulle asti, itse en katso tarpeelliseksi)
Takakaiuttimet kytkisin soittimen perästä ja säätäisin muutenkin pienelle teholle. Niillä ei tee muuta kuin sotkee hyvin toimivan etupään. Toisaalta jos kyydissä kulkee kavereita, niin kiva että taaksekin kuuluu jotain.
Vahvistimeksi suosittelen jotain 4 x 50w laitetta. Mm. Spl Dynamics ja JBL valmistavat asiallisia kohtuuhintaisia vahvistimia. Itselläni oli Kenwood.
Tein itse - säästin
Heh - meinasit ottaa sitten "kaikki irti"dimmu kirjoitti:Kyllä sillä on eroa 1,5dB teoriassa, käytännössä sitten eroa voi olla enemmänkin, riippuen kohteesta ja asennuksista.
No niinpä näyttäisi olevankin. Onhan se _käytännössä_ jo puolet moottorilämmittimen tehostaAutonAlfa kirjoitti: Onhan tossa 400W ero
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
http://www.sony.fi/view/ShowProduct.act ... Amplifiers
Tuollainen tuli nyt ostettua uutena huutokaupasta.
Vielä täytyy se erillissarja ostella.
Tuollainen tuli nyt ostettua uutena huutokaupasta.
Vielä täytyy se erillissarja ostella.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Pioneer P88RS
SPL Dynamics S7006 ja S6002
Hertz HXS380D
RES Audio T-Detector ja 180FVH
Focal Utopia Be 3w2
Sitten eristyksinä 18 pakettia vibroa, piuhoitusta vähän muutettu mm. 50mm2 virta ja maat, akkuna Ground Zeron GZBP 12.2500.
Nyt pohtimassa setin keventämistä, koska alkaa takaloosteri käymään ahtaaksi. Luultavasti siirryn kaksitie-etupäähän ja pienempään subiin. Eli vaihtoon menisi kaikki muut paitsi tuo S7006.
SPL Dynamics S7006 ja S6002
Hertz HXS380D
RES Audio T-Detector ja 180FVH
Focal Utopia Be 3w2
Sitten eristyksinä 18 pakettia vibroa, piuhoitusta vähän muutettu mm. 50mm2 virta ja maat, akkuna Ground Zeron GZBP 12.2500.
Nyt pohtimassa setin keventämistä, koska alkaa takaloosteri käymään ahtaaksi. Luultavasti siirryn kaksitie-etupäähän ja pienempään subiin. Eli vaihtoon menisi kaikki muut paitsi tuo S7006.
Minä mitään allekirjoita!
Laitas vähä kuvia albumiin?PabloNeruda kirjoitti:Pioneer P88RS
SPL Dynamics S7006 ja S6002
Hertz HXS380D
RES Audio T-Detector ja 180FVH
Focal Utopia Be 3w2
Sitten eristyksinä 18 pakettia vibroa, piuhoitusta vähän muutettu mm. 50mm2 virta ja maat, akkuna Ground Zeron GZBP 12.2500.
Nyt pohtimassa setin keventämistä, koska alkaa takaloosteri käymään ahtaaksi. Luultavasti siirryn kaksitie-etupäähän ja pienempään subiin. Eli vaihtoon menisi kaikki muut paitsi tuo S7006.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
On tuossa Xantussa. Eikä ole mitään näyttämisen arvoista No kaippa voin jossain vaiheessa laittaa muutaman kuvan.
Kyllähän tuota Sprinttiäkin jossain vaiheessa ajattelin hifialustaksi, mutta saa nähdä viitsiikö siihen alkaa laittamaan mitään eristyksiä jne. Kärsii äänimaailma
Kyllähän tuota Sprinttiäkin jossain vaiheessa ajattelin hifialustaksi, mutta saa nähdä viitsiikö siihen alkaa laittamaan mitään eristyksiä jne. Kärsii äänimaailma
Minä mitään allekirjoita!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
dodii, kävin ostamassa Pioneerin TS-E136C erillisarjan, sekä erinäisen kasan piuhoja.
Ostin Biltemasta tuollaisen kaksoissuojatun RCA-piuhan (laitan tämän tuolle erillissarjalle, subbarille saa riittää ihan suojaamaton perus RCA) ja siinä on mukana "etäkaapeli" tuollainen onneton naru, riittäkö se muka vahvistimen herätejohdoksi?
Ostin Biltemasta tuollaisen kaksoissuojatun RCA-piuhan (laitan tämän tuolle erillissarjalle, subbarille saa riittää ihan suojaamaton perus RCA) ja siinä on mukana "etäkaapeli" tuollainen onneton naru, riittäkö se muka vahvistimen herätejohdoksi?
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
En muista minkälaisia ongelmia, mutta joskus lukenut autosoundin sivuilta, että jotain häiriöitä on ollut. Itselläni ei näiden "narujen" kanssa ole mitään ongelmia tullut, koska en ole niitä koskaan käyttänyt No kannattaako toisaalta sitten ottaa riskiä, jos vähän paksumpi piuha kustantaa muutaman euron?
Minä mitään allekirjoita!
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
No ei se vaan ole ihan sama, jos on jotain häiriöitä tullut juurikin tuolla mukana tulevalla langalla. Tiedä sitten mikä siinä on syynä, mutta tiedän sellaisen tapauksen, jossa vaihtamalla tuo pikkuinen piuha vähän paksumpaan (ei siis mitään 10mm2) piuhaan häiriöt katosivat.
No väittelemään en tästä ala sen enempää, koska itsellä ei ole kokemusta piuhojen eroissa. Onhan niissä kaiutinpiuhoissakin kuulemma äänellisiä eroja
No väittelemään en tästä ala sen enempää, koska itsellä ei ole kokemusta piuhojen eroissa. Onhan niissä kaiutinpiuhoissakin kuulemma äänellisiä eroja
Minä mitään allekirjoita!
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Jep! Ei varmaan tarvi kummoista, mutta luulisin, että tuossa tapauksessa mistä tässä puhuin, niin on tuon ohuen piuhan säikeet/osa säikeistä katkeillut ja on tämän takia saanut vähän huonoa kontaktia. No mistäpä sitä koskaan tietää mikä vika oli, mutta ei se silti kovin suuria uhrauksia vaadi, että laittaa vähän parempaa piuhaa.
Mitä mieltä olette, kannattaisko alkaa rakentamaan tuohon Sprinttiin joskus aikoinaan vähän paremman pään hifisettiä vai kärsiikö hienon auton arvo tällaisesta Ei siis mitään äänenpaine autoa, vaan panostettaisiin äänenlaatuun tyyliin: aktiivikaksitie+10"subi, eristykset kuntoon jne.
Tässä tosin muutama kuva tuosta tämän hetkisestä hifikärrystä:
Kontti
Keskiääni ja disse
Midi
Soitin
Eristys
Ei niin näyttävä asennus ja vieläkin kesken esim. nuo pilarit (ollut jo kolme kuukautta tuollaisena), mutta toimii ihan kiitettävästi.
Mitä mieltä olette, kannattaisko alkaa rakentamaan tuohon Sprinttiin joskus aikoinaan vähän paremman pään hifisettiä vai kärsiikö hienon auton arvo tällaisesta Ei siis mitään äänenpaine autoa, vaan panostettaisiin äänenlaatuun tyyliin: aktiivikaksitie+10"subi, eristykset kuntoon jne.
Tässä tosin muutama kuva tuosta tämän hetkisestä hifikärrystä:
Kontti
Keskiääni ja disse
Midi
Soitin
Eristys
Ei niin näyttävä asennus ja vieläkin kesken esim. nuo pilarit (ollut jo kolme kuukautta tuollaisena), mutta toimii ihan kiitettävästi.
Minä mitään allekirjoita!
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
huhhuh mikä musiikkimaku , rihannaa !PabloNeruda kirjoitti:Jep! Ei varmaan tarvi kummoista, mutta luulisin, että tuossa tapauksessa mistä tässä puhuin, niin on tuon ohuen piuhan säikeet/osa säikeistä katkeillut ja on tämän takia saanut vähän huonoa kontaktia. No mistäpä sitä koskaan tietää mikä vika oli, mutta ei se silti kovin suuria uhrauksia vaadi, että laittaa vähän parempaa piuhaa.
Mitä mieltä olette, kannattaisko alkaa rakentamaan tuohon Sprinttiin joskus aikoinaan vähän paremman pään hifisettiä vai kärsiikö hienon auton arvo tällaisesta Ei siis mitään äänenpaine autoa, vaan panostettaisiin äänenlaatuun tyyliin: aktiivikaksitie+10"subi, eristykset kuntoon jne.
Tässä tosin muutama kuva tuosta tämän hetkisestä hifikärrystä:
Kontti
Keskiääni ja disse
Midi
Soitin
Eristys
Ei niin näyttävä asennus ja vieläkin kesken esim. nuo pilarit (ollut jo kolme kuukautta tuollaisena), mutta toimii ihan kiitettävästi.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini