Alfa voi olla jossain Pojois-Helsingissä päin,faija myi sen n.vuosi sitten.Itse olen nähnyt sen pari kertaa Pasilassa päin.Rek.num tais olla OFO-900.Fiude sijaitsee edelleen Espoossa ja on käytössä ja toimii hienosti,sisusta kaipaisi parannusta.Mutta mukava peli kyllä ja hieno.Eikä ilmeisesti vähään aikaan ole tarkoitus eroon päästä!Sattuisko nuo olemaan pohjois helsingissä, Alfa punainen ja Fiatti sininen?
Eka/ viimeisimmät autonne
Valvoja: Moderators
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No sepä se! Seisoo usein kaverin pihatiellä. Sisusta on hieman kulahtanut mutta muuten vaikuttaa olevan ihan ok. Meinasin jos soittaa omistajalle että mitä se meinaa kun auto seisoi ulkona ja lunta alkoi tippumaan. Hävisi kuitenkin sieltä parin viikon sisään ja ilmestyi taas keväälläRollo kirjoitti:Alfa voi olla jossain Pojois-Helsingissä päin,faija myi sen n.vuosi sitten.Itse olen nähnyt sen pari kertaa Pasilassa päin.Rek.num tais olla OFO-900.
Se fiude saattaa olla 850 coupe, en niin noista tiedä mutta muistaisin että sellainen olisi. Varmaan sama omistaja kun ne vuoron perään siellä näkyvät. Fiude kyllä paremmassa kunnossa kuin alfa
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
omat
Hankintajärjestyksessä
Alkaen vuodesta 1996
'68 1750 Berlina (olin 16)
'74 Giulia 1.6 Super, raato
'71 F12 ambulanssi
'79 Audi 80 LS (sain ajokortin), ajoautona samaan aikaan myös faijan '73 2000 Berlina, joka on nyt loppukasauksessa uuden maalin takia...
'71 1750 Berlina (kauppa venyi & purkaantui mutta takuurahat maksoin)
'69 Giulia 1300ti
'72 1600GTJunior, raato
'71 1750 Berlina
'86 75 2.0 (ajoin kilometrin ja keitti)
'72 Giulia 1300 Super, tyhjä kori, saatu Salokoivulta
'66 Giulia 1600 Super, tyhjä kori, saatu Salokoivulta
'73 2000 Berlina, arkiautoni
'74 1600GTJunior, ostin tänä kevään Bergmanin Mikaelilta "osa kerrallaan" , ilman konetta ja kaipaa mm. maalia, mutta hieno halvalle. Tielle kahden vuoden sisällä!
'72 Giulia 1600 Super, tulee lähipäivinä 75:n tilalle
Lisäksi on tullut ajeltua mm. seuraavilla pitkiä aikoja....
'88 Jaguar XJ40 Sovereign 3.6
'95 Volvo 850 herrgårdsvagn
'99 VW Transporter 1.9diesel
'86 Renault 9 Broadway Diesel, etuiskarit loppu, entisen omistajan katottama (kuskinpenkin runko oli aivan killinä), suorastaan ihana! Kulki mittarin mukaan 140-160 km/h! Kesti kolme vuotta kolmen hengen non-stop-rääkkiä, ennen kuin kone mähähti ylikierroksista kun spinnasin Pohjanlahdella. Olen valokuvannut useita muista Broadwaytä tämän innoittamana. Kaverin kanssa aioimme jopa perustaa klubin, mutta kun paljastui, että Kreikassa & Turkissa sellaiset jo on, niin homma hiipui. On kuulemma siellä vieläkin tuotannossa! Itse asiassa raato lahjoitettiin KAHDELLE broadwayHARRASTAJALLE!!!
'87 Audi 100 2.1
'99 Audi A4 2 kpl 1.6 & 1.8
'98 VW Bora 2 kpl 1.4 ja 1.9 Turbodiesel
Lisäksi omistan kavereitteni kanssa mm. '51 Ford Rhein V8 flathead -paloauton, ent. Kuusjoen VPK ja Turun Palolaitos, joka on myytävänä 2.500 euron hintaan. Entistämättömässä museokunnossa!
Alkaen vuodesta 1996
'68 1750 Berlina (olin 16)
'74 Giulia 1.6 Super, raato
'71 F12 ambulanssi
'79 Audi 80 LS (sain ajokortin), ajoautona samaan aikaan myös faijan '73 2000 Berlina, joka on nyt loppukasauksessa uuden maalin takia...
'71 1750 Berlina (kauppa venyi & purkaantui mutta takuurahat maksoin)
'69 Giulia 1300ti
'72 1600GTJunior, raato
'71 1750 Berlina
'86 75 2.0 (ajoin kilometrin ja keitti)
'72 Giulia 1300 Super, tyhjä kori, saatu Salokoivulta
'66 Giulia 1600 Super, tyhjä kori, saatu Salokoivulta
'73 2000 Berlina, arkiautoni
'74 1600GTJunior, ostin tänä kevään Bergmanin Mikaelilta "osa kerrallaan" , ilman konetta ja kaipaa mm. maalia, mutta hieno halvalle. Tielle kahden vuoden sisällä!
'72 Giulia 1600 Super, tulee lähipäivinä 75:n tilalle
Lisäksi on tullut ajeltua mm. seuraavilla pitkiä aikoja....
'88 Jaguar XJ40 Sovereign 3.6
'95 Volvo 850 herrgårdsvagn
'99 VW Transporter 1.9diesel
'86 Renault 9 Broadway Diesel, etuiskarit loppu, entisen omistajan katottama (kuskinpenkin runko oli aivan killinä), suorastaan ihana! Kulki mittarin mukaan 140-160 km/h! Kesti kolme vuotta kolmen hengen non-stop-rääkkiä, ennen kuin kone mähähti ylikierroksista kun spinnasin Pohjanlahdella. Olen valokuvannut useita muista Broadwaytä tämän innoittamana. Kaverin kanssa aioimme jopa perustaa klubin, mutta kun paljastui, että Kreikassa & Turkissa sellaiset jo on, niin homma hiipui. On kuulemma siellä vieläkin tuotannossa! Itse asiassa raato lahjoitettiin KAHDELLE broadwayHARRASTAJALLE!!!
'87 Audi 100 2.1
'99 Audi A4 2 kpl 1.6 & 1.8
'98 VW Bora 2 kpl 1.4 ja 1.9 Turbodiesel
Lisäksi omistan kavereitteni kanssa mm. '51 Ford Rhein V8 flathead -paloauton, ent. Kuusjoen VPK ja Turun Palolaitos, joka on myytävänä 2.500 euron hintaan. Entistämättömässä museokunnossa!
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Piti tietenkin sanoa tuosta juniorista, että sain hienon halvalla, mutta taisin puhua totta, olen halpamainen ja pihi nuoreksi herraksi.
Vaan respectit Zenerylle, hienoa, että täältä(kin) löytää samanhenkisiä asiallisia kahjoja!
'79 Audin kohtalo oli karu. Sain sen isoisältäni, aivan aarrekunnossa, ensimmäinen omistaja jne. Ajoin sillä ekan reissuni kun meinasin myöhästyä lakkiaisista, lämä tiskissä tietenkin. Viikkoa myöhemmin kotibileissä; paikalle saapuu tuntematonta Tammisaaren moponuorisoa ja autoni on aivan entinen, pellit pilattu, peilit puuttuivat, takalasi halolla rikki, tankki täynnä kaljaa jne. Pikaisen "meikkauksen" jälkeen ajoin tällä vielä puolitoista vuotta, mm. työntäen mäkistarttina alamäkeen metrin korkuista kiveä päin (-> uusi takakontti) ja vaurioitten kanssa toista kuukautta ja pari ratsiaa, ennen kuin rauhotuin. Audi sai lopulta jäädä seisomaan Alfojen ja tukkoisen kaasarin takia, kunnes lahjoitin sen pois kunnostaviin käsiin.
Vaan respectit Zenerylle, hienoa, että täältä(kin) löytää samanhenkisiä asiallisia kahjoja!
'79 Audin kohtalo oli karu. Sain sen isoisältäni, aivan aarrekunnossa, ensimmäinen omistaja jne. Ajoin sillä ekan reissuni kun meinasin myöhästyä lakkiaisista, lämä tiskissä tietenkin. Viikkoa myöhemmin kotibileissä; paikalle saapuu tuntematonta Tammisaaren moponuorisoa ja autoni on aivan entinen, pellit pilattu, peilit puuttuivat, takalasi halolla rikki, tankki täynnä kaljaa jne. Pikaisen "meikkauksen" jälkeen ajoin tällä vielä puolitoista vuotta, mm. työntäen mäkistarttina alamäkeen metrin korkuista kiveä päin (-> uusi takakontti) ja vaurioitten kanssa toista kuukautta ja pari ratsiaa, ennen kuin rauhotuin. Audi sai lopulta jäädä seisomaan Alfojen ja tukkoisen kaasarin takia, kunnes lahjoitin sen pois kunnostaviin käsiin.
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
1. Ford Escort 1.1 -69
2. Saab 96 -77
3. VW Golf 1.3 -86
4. Audi 80 1.8 -88
5. Mazda 626 1.6 -89
6. VW Passat 1.8 -90
7. Fiat Bravo 1.6 -98
8. Alfa Romeo 2.0 TS -99
9. Alfa Romeo 2.0 JTS SW -02
10. Alfa Romeo 2.0 JTS -04
Esco oli papan perintöauto. Laiskempaa tuskin löytyy. Saabiin vaihdettiin kone kolme kertaa. Golfista puuttui teho, Audi tuntui tosi hyvältä sen jälkeen. Passat laiska, mutta kestävä, ajoin sillä yli 300 tkm (aivan liian järkevää). Bravo ihan ok. Mutta ekan AR:n jälkeen ei mikään ollut niin kuin ennen. Turhaan yrittää tuttavat tuputtaa saksan- tai japaninihmeitään.
Edit: Päivitetty lista
2. Saab 96 -77
3. VW Golf 1.3 -86
4. Audi 80 1.8 -88
5. Mazda 626 1.6 -89
6. VW Passat 1.8 -90
7. Fiat Bravo 1.6 -98
8. Alfa Romeo 2.0 TS -99
9. Alfa Romeo 2.0 JTS SW -02
10. Alfa Romeo 2.0 JTS -04
Esco oli papan perintöauto. Laiskempaa tuskin löytyy. Saabiin vaihdettiin kone kolme kertaa. Golfista puuttui teho, Audi tuntui tosi hyvältä sen jälkeen. Passat laiska, mutta kestävä, ajoin sillä yli 300 tkm (aivan liian järkevää). Bravo ihan ok. Mutta ekan AR:n jälkeen ei mikään ollut niin kuin ennen. Turhaan yrittää tuttavat tuputtaa saksan- tai japaninihmeitään.
Edit: Päivitetty lista
Viimeksi muokannut rim, 30 Marras 2005, 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yritetääs muistella... autot ei taida olla ihan aikajärjestyksessä, mutta mitä sitten.
- Toyota corolla DX -80 (pakko myöntää vaikka hävettää tunnustaa... piti ajella niin kauan, että sai mersun kasaan)
- MB 280 E (TC) -70 (eipä ois moni uskonut että "mannekin" voi liikahtaa )
- Opel Corsa -81
- Mazda 626 1.6 -87
- GMC Pickup 6.2 D -85
- Toyota Hiace -85
- Opel kadett C 1.2S -77
- Renault 19 1.4S -95
- Opel Corsa -84
- BMW 316i -90
- Alfa 2.0 TS -99 (nykyinen)
Lisäksi pari pärrää:
- Honda CBR 600 -89
- Suzuki GSXR 1100 -90
Mersun jälkeen tuli hommattua pärrä, jolloin talviautona oli mitä sattuu. Listasta jäi varmaan jotain pois, mutta tuskin mitään oleellista.
- Toyota corolla DX -80 (pakko myöntää vaikka hävettää tunnustaa... piti ajella niin kauan, että sai mersun kasaan)
- MB 280 E (TC) -70 (eipä ois moni uskonut että "mannekin" voi liikahtaa )
- Opel Corsa -81
- Mazda 626 1.6 -87
- GMC Pickup 6.2 D -85
- Toyota Hiace -85
- Opel kadett C 1.2S -77
- Renault 19 1.4S -95
- Opel Corsa -84
- BMW 316i -90
- Alfa 2.0 TS -99 (nykyinen)
Lisäksi pari pärrää:
- Honda CBR 600 -89
- Suzuki GSXR 1100 -90
Mersun jälkeen tuli hommattua pärrä, jolloin talviautona oli mitä sattuu. Listasta jäi varmaan jotain pois, mutta tuskin mitään oleellista.
1. Fiat 600 (16 vuotiaana kavereiden kanssa monttuautona)
2. Ford Escort 1.3 1977 (englantilainen, vaalean vihreä)
3. Opel Ascona 1.9 1976 (aika kiva kaasulla ohjattava, siis talvella)
4. Opel Ascona 2.0/2.4 1975 (ruma ja ruosteinen, hitsasain paljon, toisaalta nopein autoni tähän saakka 15,3 varttimaililla)
5. Chevrolet Camaro 1967 (ostin isältäni, kuutoskone, kaksivaivaihteinen automaatti, ei todellakaan nopea, kaipaa nykyisin maalia, toimii varmasti, omistan vieläkin)
6. Ford Escort XR3i 8x (olihan se etuvetokin ok)
Sitten alkoi kuivakausi (no olihan toki Camaro)
7. Vaimon Honda Civic 8x (ruosteinen, en muistele mielelläni)
8. Peugeot 309 1.6 89 (tosi huono ajaa talvella)
Elämä alkoi taas:
9. Alfa Romeo 75 TS 1988 (vuodesta 2000, kohtuullisen arvokas ylläpitää, ihana ajaa, nämä tuskin oli mitään uutisia tämän pastan jäsenille)
10. Auto on vielä ostamatta, mutta toivon siinä olevan kuusi sylinteriä ja sen tulevan Italiasta.
2. Ford Escort 1.3 1977 (englantilainen, vaalean vihreä)
3. Opel Ascona 1.9 1976 (aika kiva kaasulla ohjattava, siis talvella)
4. Opel Ascona 2.0/2.4 1975 (ruma ja ruosteinen, hitsasain paljon, toisaalta nopein autoni tähän saakka 15,3 varttimaililla)
5. Chevrolet Camaro 1967 (ostin isältäni, kuutoskone, kaksivaivaihteinen automaatti, ei todellakaan nopea, kaipaa nykyisin maalia, toimii varmasti, omistan vieläkin)
6. Ford Escort XR3i 8x (olihan se etuvetokin ok)
Sitten alkoi kuivakausi (no olihan toki Camaro)
7. Vaimon Honda Civic 8x (ruosteinen, en muistele mielelläni)
8. Peugeot 309 1.6 89 (tosi huono ajaa talvella)
Elämä alkoi taas:
9. Alfa Romeo 75 TS 1988 (vuodesta 2000, kohtuullisen arvokas ylläpitää, ihana ajaa, nämä tuskin oli mitään uutisia tämän pastan jäsenille)
10. Auto on vielä ostamatta, mutta toivon siinä olevan kuusi sylinteriä ja sen tulevan Italiasta.
Viimeksi muokannut Savo, 06 Joulu 2004, 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä tulee mun autojen historia.
1. Opel Ascona 2.0 -81 (jee jee takavetonen heti ekana rassina, tuli pimpattua aikas lailla. Lopulta tunnusteltiin taksi mersun kylkeä tämän kanssa.
2. Opel Manta 2.0 -86 (helmi, kaikki käytiin läpi ja uudelleenmaalaus. Kone piti vaihtaa 2.6 suorakutoseksi (onneksi en kerennyt.) Yksi kaunis aamu oli hävinnyt pihalta ja löyty aikanaan jostain Mäntsälästä hiekkakuopalta poltettuna...RIP)
3. Lancia Prisma 1.6 -89 (jarrut hävisi kerran, huippupeli ajaa)
4. Lancia Thema 2.0 -90 (yksi parhaimpia autoja ajaa nuo Themat. Löytyy edelleenkin faijan pihasta, kytkin loppu. Menee varmaan varaosa-autoksi?)
5. Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99 (156:n muotoilu vei heti mennessään. Vajaat kaksi vuotta alla)
6. Alfa Romeo 156 2.5 V6 -01 (nykyinen peli. Tällä ei ajeta talvella)
7. Lancia Thema 2.0 -89 (Back to Lancia. Toinen nykyisistä peleistä. Käyttöautona, kilsoja mittarissa aika vähän)
Lisäksi tallista löytyy joku päivä ainakin Lancia Delta HF Integrale Evo.
1. Opel Ascona 2.0 -81 (jee jee takavetonen heti ekana rassina, tuli pimpattua aikas lailla. Lopulta tunnusteltiin taksi mersun kylkeä tämän kanssa.
2. Opel Manta 2.0 -86 (helmi, kaikki käytiin läpi ja uudelleenmaalaus. Kone piti vaihtaa 2.6 suorakutoseksi (onneksi en kerennyt.) Yksi kaunis aamu oli hävinnyt pihalta ja löyty aikanaan jostain Mäntsälästä hiekkakuopalta poltettuna...RIP)
3. Lancia Prisma 1.6 -89 (jarrut hävisi kerran, huippupeli ajaa)
4. Lancia Thema 2.0 -90 (yksi parhaimpia autoja ajaa nuo Themat. Löytyy edelleenkin faijan pihasta, kytkin loppu. Menee varmaan varaosa-autoksi?)
5. Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99 (156:n muotoilu vei heti mennessään. Vajaat kaksi vuotta alla)
6. Alfa Romeo 156 2.5 V6 -01 (nykyinen peli. Tällä ei ajeta talvella)
7. Lancia Thema 2.0 -89 (Back to Lancia. Toinen nykyisistä peleistä. Käyttöautona, kilsoja mittarissa aika vähän)
Lisäksi tallista löytyy joku päivä ainakin Lancia Delta HF Integrale Evo.
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
Guarda che fantasia,che movimento,che disordine!
Ensimmäinen auto oli kesätöillä hankittu VW 1200 vm 1962(auto oli hieno) varustuksena laatikko Philips kasettisoitin 6v+mummon radiosta irroitetut kaiuttimet!VW 1300 vm 1970,seebra istuinsuojilla!Opel Record Coupe 1700 vm 1967(takasilta irtosi kalajoella kiihdytyksessä),Opel Manta 1900 vm 1972,(mukava senajan pikkusportti).Volvo 343 dl(läskihihna)(onneton peli) vm 1978.Volvo 343 dl manuaali 1.4 vm 1980(aina rikki).Volvo 242 Dl 2.1 vm 1981.Volvo 245 2.1 vm1983,ajokilometrit 438.000km! Renault Fuego 1.4 Coupe vm 1983!(tyylikäs auto).Renault Fuego 2.0 GTX vm1984(nautinto ajaa).Renault 25 GTX 2.0 vm 1986.Renault 25 GTX 2.1(kaikilla herkuilla)vm1988(luotettava peli)(työsuhde autoja oli muutama Mitsubishi,Toyota,merkityksettömiä kulkupelejä) Ja sitten Alfa Romeo 164 2.0 TS,vm 1989,ajatonmalli,aina iskussa,koskaan ei pettänyt! Ja nyt menossa mukana Alfa Romeo Sportwagon!
Toiminta on taikasana!
Miten niitä muistaa kaikkia...
- Fiat 850
- viikon mosse ja sit Tähtiperä cortina 1500
- Kupla 2,2
- Datsun 100A
- Alfa 33
- Audi Coupe , Escort -74 (vieläkin)
- Golf 16v
- Audi 80
- Lancia Integrale
- Sprint (vieläkin , projekti)
- Chrysler Stratus Cabrio , Golf
- Volvo V70AWD (vieläkin), Dodge RAM 4x4
- Sprint lisää (vieläkin)
- BMW Z3 (vieläkin)
- Dodge RAM 2004
- Fiat 850
- viikon mosse ja sit Tähtiperä cortina 1500
- Kupla 2,2
- Datsun 100A
- Alfa 33
- Audi Coupe , Escort -74 (vieläkin)
- Golf 16v
- Audi 80
- Lancia Integrale
- Sprint (vieläkin , projekti)
- Chrysler Stratus Cabrio , Golf
- Volvo V70AWD (vieläkin), Dodge RAM 4x4
- Sprint lisää (vieläkin)
- BMW Z3 (vieläkin)
- Dodge RAM 2004
Viimeksi muokannut Juke, 06 Joulu 2004, 15:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sprint 1,7 qv 4x4 twincharger
- Mika
- Viestit: 506
- Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...
1. Toyota Supra 3,0 i Turbo automatic ( Kampi akseli tuli moikkaan hiukan vajaan 400HV kohdalla, ja sen "tunetus jäi siihen" R.I.P Snif )
2. Nykyinen Alfa Romeo 156 V6 2,5
molemmat ovat saaneet hiukan piristystä kone huoneeseen...
2. Nykyinen Alfa Romeo 156 V6 2,5
molemmat ovat saaneet hiukan piristystä kone huoneeseen...
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
autoja
Fiat Uno 45 i.e. -90
Fiat Tempra 1.6 S -94
Alfa Romeo 156 T.Spark -98
Seuraava auto asettaa jo haastetta kun tähän mennessä aina on teho lähes tuplaantunut.
Fiat Tempra 1.6 S -94
Alfa Romeo 156 T.Spark -98
Seuraava auto asettaa jo haastetta kun tähän mennessä aina on teho lähes tuplaantunut.
Alfaholismia vuodesta 2001
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
15v. ostin datsun sunny 150y:n -82 hyvä peli.
16v. ostin volvo 340. -84 kardaanikin irtosi 'itsestään' oli lyhytaikanen kaara.
18v. saab 900i autom. -86 mahtava peli.
19v. alfa 164 3.0 -90 asiallinen nykyaikainen peli.
Marjut sun on parasta vaihtaa ens kerran kärryy nelilitukkaan ku noin nätillä systeemillä oot alottanu Sit vitosee on taas helpompaa.
16v. ostin volvo 340. -84 kardaanikin irtosi 'itsestään' oli lyhytaikanen kaara.
18v. saab 900i autom. -86 mahtava peli.
19v. alfa 164 3.0 -90 asiallinen nykyaikainen peli.
Marjut sun on parasta vaihtaa ens kerran kärryy nelilitukkaan ku noin nätillä systeemillä oot alottanu Sit vitosee on taas helpompaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
ensimmäinen auto aikoinaan vuonna -90 oli volvo 145 -70 (pakettiautoksi rekisteröity). Tällä tuli jo hyvissä ajoin harjoiteltua ajamista pikkuteillä ja järvenjäällä autokoulua silmällä pitäen.
n. kuukausi katsastuksen jälkeen tästä putosi melkein moottori. Oli takimmainen moottoria ylhäällä pitävä palkki ruostunut niin pahasti että repesi irti toisesta päästä. Hyvin pääsi silti kotiin, kaasu hirtti ja piti vältellä monttuja kun se palkki roikkui melkein tiessä kiinni
Neljällä vaihteella huippunopeus taisi olla noin 120km/h ja tässä nopeudessa oltiin jo moottorin kierrosten ja ajo-ominaisuuksien ääripäässä.
hyvin tälläkin autolla sai tyttöjä kyytiin ja taakse oli viritetty patja jos vaikka tuli väsy reisussa
voi niitä aikoja...
n. kuukausi katsastuksen jälkeen tästä putosi melkein moottori. Oli takimmainen moottoria ylhäällä pitävä palkki ruostunut niin pahasti että repesi irti toisesta päästä. Hyvin pääsi silti kotiin, kaasu hirtti ja piti vältellä monttuja kun se palkki roikkui melkein tiessä kiinni
Neljällä vaihteella huippunopeus taisi olla noin 120km/h ja tässä nopeudessa oltiin jo moottorin kierrosten ja ajo-ominaisuuksien ääripäässä.
hyvin tälläkin autolla sai tyttöjä kyytiin ja taakse oli viritetty patja jos vaikka tuli väsy reisussa
voi niitä aikoja...
1. Mazda 626 2.0 -85
2. Alfa 33 1,7 QV P4 -91 (tällähetkellä projekstina poissa kilvistä)
3. Peugeot 306 1,6 -96 (ajossa kunnes varallisuus karttuu)
156 v6:lla on automaku kohdallaan. Croma on yksi parhaimmista ajamistani autoista ajo-ominaisuuksiltaan. Porukoilla oli 2 litranen i.e. niin kauan kunnes se paloi. Ei edes 11 vuotta uudempi VW passat syncro joka faijalla nykyään on pärjää sille. Tosin tuo croma taitaa olla viimeinen fiat joka on todella hyvä ajettava. En ole tosin uusia koittanut mutta monissa arvosteluissa on ainakin haukuttu uusien fiattien ohjausta.
2. Alfa 33 1,7 QV P4 -91 (tällähetkellä projekstina poissa kilvistä)
3. Peugeot 306 1,6 -96 (ajossa kunnes varallisuus karttuu)
156 v6:lla on automaku kohdallaan. Croma on yksi parhaimmista ajamistani autoista ajo-ominaisuuksiltaan. Porukoilla oli 2 litranen i.e. niin kauan kunnes se paloi. Ei edes 11 vuotta uudempi VW passat syncro joka faijalla nykyään on pärjää sille. Tosin tuo croma taitaa olla viimeinen fiat joka on todella hyvä ajettava. En ole tosin uusia koittanut mutta monissa arvosteluissa on ainakin haukuttu uusien fiattien ohjausta.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
jebulis
mopo oli tunturi tunu ja helkama raisu. heh heh edellisellä ohiteltiin jyväskyläntiellä takseja...
1. opel kadet sedan 1.6 vm 90
2. renault clio 1.4 vm 91
3. opel ascona 1.6 vm 87?.. oli niin vähä aikaa ettei muista
4. alfa 164 2.0 vm 90
kadetti palo
relluun kyllästy
asconan annoin pois
alfaan ihastuin
1. opel kadet sedan 1.6 vm 90
2. renault clio 1.4 vm 91
3. opel ascona 1.6 vm 87?.. oli niin vähä aikaa ettei muista
4. alfa 164 2.0 vm 90
kadetti palo
relluun kyllästy
asconan annoin pois
alfaan ihastuin
ASSISTENZA TECNICA
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tähän ketjuun on tullut osalistuttua aikaisemminkin mutta tässä on hieman päivitetty lista..ja kinnerit on suurinpiirtein hankinta järjestyksessä.
-Fiat Ritmo 85 CLE -87.(nykyään hajarilla)
-Alfa Romeo 75 3.0 America -88. (RIP, ajoin lunastuskuntoon)
-Alfa Romeo 75 TS -88. (myyty osaaviin käsiin)
-Alfa Romeo Alfetta GTV -84. (Myyty)
-Alfa Romeo 90 3.0 V6 -85 (tällä hetkellä pikku projektina).
-Alfa Romeo Alfetta GTV -81(Myyty osaviin käsiin)
-Alfa Romeo 75 2.0 TC -88 (Myyty)
-Alfa Romeo 164 3.0 V6 -91. tax free (möin osina pois)
-Alfa Romeo 164 3.0 V6 -90.Tomaatti oli kimpassa kaverin kanssa
-Alfa Romeo 164 TS -89 käväisi käsissa, lähti samantien.
-Alfa Romeo 75 1.6 TC -90 (moottori vaihdettiin 2.0, Myyty)
-Lancia Thema 2.0 I.E -88 (hitaasti edistyvä projekti)
-Alfa Romeo 75 2.5 V6 -88(myyty jo yhdesti, taas omassa pihassa)
muut kuin italot:
-Citroen BX 16 trs -90. (Myyty)
-Toyota Carina Dx diesel -81. (Myyty)
-Nissan Sunny GTI -90 (Myyty)
-Volvo 940 TDIC autom -95 (myyty) tämä meinasi unohtua..
näillä on tullut ajeltua sitten hieman ristiin rastiin ja lista on painottunut takapotkuihin mikä kertonee hieman allekirjoittaneen mieltymyksistä vetotavan suhteen..
-Fiat Ritmo 85 CLE -87.(nykyään hajarilla)
-Alfa Romeo 75 3.0 America -88. (RIP, ajoin lunastuskuntoon)
-Alfa Romeo 75 TS -88. (myyty osaaviin käsiin)
-Alfa Romeo Alfetta GTV -84. (Myyty)
-Alfa Romeo 90 3.0 V6 -85 (tällä hetkellä pikku projektina).
-Alfa Romeo Alfetta GTV -81(Myyty osaviin käsiin)
-Alfa Romeo 75 2.0 TC -88 (Myyty)
-Alfa Romeo 164 3.0 V6 -91. tax free (möin osina pois)
-Alfa Romeo 164 3.0 V6 -90.Tomaatti oli kimpassa kaverin kanssa
-Alfa Romeo 164 TS -89 käväisi käsissa, lähti samantien.
-Alfa Romeo 75 1.6 TC -90 (moottori vaihdettiin 2.0, Myyty)
-Lancia Thema 2.0 I.E -88 (hitaasti edistyvä projekti)
-Alfa Romeo 75 2.5 V6 -88(myyty jo yhdesti, taas omassa pihassa)
muut kuin italot:
-Citroen BX 16 trs -90. (Myyty)
-Toyota Carina Dx diesel -81. (Myyty)
-Nissan Sunny GTI -90 (Myyty)
-Volvo 940 TDIC autom -95 (myyty) tämä meinasi unohtua..
näillä on tullut ajeltua sitten hieman ristiin rastiin ja lista on painottunut takapotkuihin mikä kertonee hieman allekirjoittaneen mieltymyksistä vetotavan suhteen..
Viimeksi muokannut 90, 10 Joulu 2004, 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Suzuki 125 GT -76
- Mini 1275 GT -70
- Suzuki GS 500E -83
- Kawa GPZ 900r -84
- Fiat 131 Racing -80
- Alfa 90 2.0i -87
- Fiat Uno Turbo -90
- Alfa 75 Turbo -88
- Alfa 75 TS -89
- Alfa 156 2.5V6 -98, nykyinen
- Alfa 75 Turbo -87, nykyinen
- Alfa GTV 2.0 TS -96, nykyinen
Pelit on hankintajärjestyksessä ja kaikkia on pidetty paremmin kuin niitä kukkia kämmenellä, vaimosta puhumattakaan
- Mini 1275 GT -70
- Suzuki GS 500E -83
- Kawa GPZ 900r -84
- Fiat 131 Racing -80
- Alfa 90 2.0i -87
- Fiat Uno Turbo -90
- Alfa 75 Turbo -88
- Alfa 75 TS -89
- Alfa 156 2.5V6 -98, nykyinen
- Alfa 75 Turbo -87, nykyinen
- Alfa GTV 2.0 TS -96, nykyinen
Pelit on hankintajärjestyksessä ja kaikkia on pidetty paremmin kuin niitä kukkia kämmenellä, vaimosta puhumattakaan
Viimeksi muokannut Jappe, 23 Marras 2005, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfaholic -
Kiinnostaisi tietää myös kuinka monen vanhemmilla on ollut fiat/lancia/alfa merkkisiä autoja, kun monet palstalaisista on melkoisen nuoria. Itsellani ainakin varmasti on ollus vaikutus Alfismin syntyyn sillä, että vanhemmilla on ollut useita fiatteja, ei tosin yhtään Lanciaa eikä Alfaa. Lancia thema oli joskus kiikarissa samoin kuin 33 P4, mutta molemmat jäivät syystä tai toisesta ostamatta.
Mun porukoilla on ollut aiankin:
pari 128 fiattia
fiat ritmo diesel -84
fiat croma -87
Mun porukoilla on ollut aiankin:
pari 128 fiattia
fiat ritmo diesel -84
fiat croma -87
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mun porukoilla ollu lähinnä saappeja pösöjä ja sitikoita. Eli kyllähän nuo franskaarat aika lähellä italiaa liippaa, mutta itse halusin lähinnä mahdollisimman näyttävän ja tehokkaan auton kolmen tonnin pintaan. Mutta auton koko on varmasti porukoilta 'matkittu' eli isoja sedaneja kaiggi. 3 kaaraa mistä tämän päätin oli citroen XM V6, saaph 9k turbo ja arvatkaa mikä.. ja porukoilla on tällä hetkellä perus 9k saappi ja citroen XM. Heh
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Voi Marjut, ettet vain ole mainosmimmi? Tuli just Radio Novan mainos jossa Irmeli oli menossa keilaamaan - kun katsoo vuoden 2003 stoorejasi tässä threadissa ei voi olla vertailematta .
... kai se täytyy autotkin mainita.
Mini, Volkkari variant, Rambler Classic ja 1510...
Crown, Mark II, Skoda, Transhit ja Oldsmobile STW...
929, 406, Marea, Accord, Blazer ja Scenic...
ja tadaa - Alfa Romeo Sedan 166 ts 2,0 luxury vehicle de luxe.
... kai se täytyy autotkin mainita.
Mini, Volkkari variant, Rambler Classic ja 1510...
Crown, Mark II, Skoda, Transhit ja Oldsmobile STW...
929, 406, Marea, Accord, Blazer ja Scenic...
ja tadaa - Alfa Romeo Sedan 166 ts 2,0 luxury vehicle de luxe.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Täytyy sanoa että aika mielenkiintoisia listoja monilla. Yritänpä muistella mitä on tullut omistettua.
1. Peugeot 404 -68
- Hieno peli, mukava ja hyvä ajaa. Kauheen pehmee mutta pysy silti hyvin käsissä. Erikoisuutena lattiavaihde tässä yksilössä. Ruosteongelmat oli rajuja.
2. Saab 99 CC -75
- Saabistiperioodiltani, ensimmäinen muttei viimeinen ysiysi johon vaihdoin vaihdelaatikon. Pintaruostetta riitti. Saksassa tuli moottoripyörä kylkeen ja autosta tuli romu.
3. Saab 99 CC -78
- Tähän hankin "leveät matalaprofiilirenkaat" eli Pirelli P6 195/60 15" jotka olivat tosiaan aika poikkeukselliset siihen aikaan. Vähän pintaruostetta tässäkin mutta pelas hyvin muuten.
4. Alfasud Ti -75
- Tästä ei paljon autolla ajo hauskene vaikka kone olikin vain 1.2 l ja oliko noissa 68 hp. Tuttavuutemme jäi tosin liian lyhyeksi kun Sudi päätyi yllättävän takapyöräluisun jälkeen katon oikea kulma edellä päin omenapuuta. Enkelit oli paikalla sillä tässä oli pienestä kii vaikkei nyt käynytkään kuinkaan.
5. Alfasud 1.3 -76
- Edellisen kanssa jäi useimmat tyypilliset Alfaongelmat löytämättä joten harjoituksia piti jatkaa. Auto oli järkyttävän ruosteinen ja sen paino nousi varmaan huomattavasti sen kaiken pakkelin myötä jota siihen upotin jotta saisin myytyä pois. Hauskaa ajaa tämäkin.
6. Saab 96 -70
- Tilapäisratkaisu joka kesti kuitenkin tovin. Tästäkin oli suora näköyhteys ohjaamosta tienpintaan. Kun näin mainoksen jossa luvattiin 10.000 kr autostasi jos se vain liikkuu niin kirjoitin paperit ensimmäisestä (ja ainoasta totean tässä järkyttyneenä) uudesta autostani, nimittäin...
7. Fiat Uno Turbo -87
- Oikean värinen eli tummanpunainen, ihan kiva, moottori veti mukavasti.
Ajoin tällä useamman vuoden, omistussuhde venyi kun autosta ei meinannut päästä eroon. Pikkuvikoja.
8. Saab 99 CC -76
- Tää oli mulla kakkosautona yhtä aikaa turbo Uunon kanssa. Tähän vaihdoin vaihdelaatikon yhden kerrostalon autotallissa Ranskassa Angers:issa mitä pidän edelleenkin mekaanikkoharrastusteni huipputekona.
9. Fiat Uno 60 S -86
- Kuvioitten kautta tulin tällaisen omistajaksi, se oli stressitöntä kun ei tarvinnut koko ajan tsekata onko joku kolhinu tms. Kestävä kärry ajoin 50.000 km vuositahtia useamman vuoden ilman mitään major breakdowneja. Suorituskyvystä mainittakoon sen verran että Autobaanalla piti miettiä tarkkaan uskaltiko lähteä jotain pakettimersua yrittään ohi noin 130 kmh vauhdissa, saattoi nimittäin loppua puhti kesken... Italiassa tosin kävin tällä useammankin kerran.
10. Alfa 75 TS -88
- Klassikko! Omistin kuusi vuotta, koin kaiken asiaan kuuluvan.
11. Alfa 155 16v Super -96
- Pidin mallista vaikka sattuikin olemaan susi yksilö, paljastui kolariautoksi ja remmikin meni tai oikeastaan se rulla mutta samoin seurauksin. No, onneksi täällä vakuutus korvasi. 1.5 vuoden jälkeen en kuitenkaan enää uskaltanut jatkaa tämän kanssa ja alle vaihtui...
12. Alfa 166 TS -00
- Tästäkin on jo 4 vuotta eli pitäs kai tehdä taas jotain
1. Peugeot 404 -68
- Hieno peli, mukava ja hyvä ajaa. Kauheen pehmee mutta pysy silti hyvin käsissä. Erikoisuutena lattiavaihde tässä yksilössä. Ruosteongelmat oli rajuja.
2. Saab 99 CC -75
- Saabistiperioodiltani, ensimmäinen muttei viimeinen ysiysi johon vaihdoin vaihdelaatikon. Pintaruostetta riitti. Saksassa tuli moottoripyörä kylkeen ja autosta tuli romu.
3. Saab 99 CC -78
- Tähän hankin "leveät matalaprofiilirenkaat" eli Pirelli P6 195/60 15" jotka olivat tosiaan aika poikkeukselliset siihen aikaan. Vähän pintaruostetta tässäkin mutta pelas hyvin muuten.
4. Alfasud Ti -75
- Tästä ei paljon autolla ajo hauskene vaikka kone olikin vain 1.2 l ja oliko noissa 68 hp. Tuttavuutemme jäi tosin liian lyhyeksi kun Sudi päätyi yllättävän takapyöräluisun jälkeen katon oikea kulma edellä päin omenapuuta. Enkelit oli paikalla sillä tässä oli pienestä kii vaikkei nyt käynytkään kuinkaan.
5. Alfasud 1.3 -76
- Edellisen kanssa jäi useimmat tyypilliset Alfaongelmat löytämättä joten harjoituksia piti jatkaa. Auto oli järkyttävän ruosteinen ja sen paino nousi varmaan huomattavasti sen kaiken pakkelin myötä jota siihen upotin jotta saisin myytyä pois. Hauskaa ajaa tämäkin.
6. Saab 96 -70
- Tilapäisratkaisu joka kesti kuitenkin tovin. Tästäkin oli suora näköyhteys ohjaamosta tienpintaan. Kun näin mainoksen jossa luvattiin 10.000 kr autostasi jos se vain liikkuu niin kirjoitin paperit ensimmäisestä (ja ainoasta totean tässä järkyttyneenä) uudesta autostani, nimittäin...
7. Fiat Uno Turbo -87
- Oikean värinen eli tummanpunainen, ihan kiva, moottori veti mukavasti.
Ajoin tällä useamman vuoden, omistussuhde venyi kun autosta ei meinannut päästä eroon. Pikkuvikoja.
8. Saab 99 CC -76
- Tää oli mulla kakkosautona yhtä aikaa turbo Uunon kanssa. Tähän vaihdoin vaihdelaatikon yhden kerrostalon autotallissa Ranskassa Angers:issa mitä pidän edelleenkin mekaanikkoharrastusteni huipputekona.
9. Fiat Uno 60 S -86
- Kuvioitten kautta tulin tällaisen omistajaksi, se oli stressitöntä kun ei tarvinnut koko ajan tsekata onko joku kolhinu tms. Kestävä kärry ajoin 50.000 km vuositahtia useamman vuoden ilman mitään major breakdowneja. Suorituskyvystä mainittakoon sen verran että Autobaanalla piti miettiä tarkkaan uskaltiko lähteä jotain pakettimersua yrittään ohi noin 130 kmh vauhdissa, saattoi nimittäin loppua puhti kesken... Italiassa tosin kävin tällä useammankin kerran.
10. Alfa 75 TS -88
- Klassikko! Omistin kuusi vuotta, koin kaiken asiaan kuuluvan.
11. Alfa 155 16v Super -96
- Pidin mallista vaikka sattuikin olemaan susi yksilö, paljastui kolariautoksi ja remmikin meni tai oikeastaan se rulla mutta samoin seurauksin. No, onneksi täällä vakuutus korvasi. 1.5 vuoden jälkeen en kuitenkaan enää uskaltanut jatkaa tämän kanssa ja alle vaihtui...
12. Alfa 166 TS -00
- Tästäkin on jo 4 vuotta eli pitäs kai tehdä taas jotain
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Jonnekinhan nämä tuli joskus lueteltua.
1. Toyota Camry 2.0 farm. -89 (jollain piti ajaa)
2. Lancia Prisma 1.6 I.E. -89 (loistopeli)
3. Alfa 164 TS -89 (hajosi)
4. Alfa 164 3.0 V6 -89 (edelleen)
5. Fiat Uno 1.0 Fire -88 (halpaa ajoa)
6. Pögö 306 1.6 SR eli sedan -96 (edelleen)
Keväällä -03 oli yhtäaikaisesti pihassa molemmat Alfat ja Lancia.
TS:stä luovuin mielellään, mutta Lanciaa on välillä ikävä. Sen verran kiva peli oli paiskoa menemään varsinkin talvella. Ken on ajanut, tietää mitä tarkoitan .
1. Toyota Camry 2.0 farm. -89 (jollain piti ajaa)
2. Lancia Prisma 1.6 I.E. -89 (loistopeli)
3. Alfa 164 TS -89 (hajosi)
4. Alfa 164 3.0 V6 -89 (edelleen)
5. Fiat Uno 1.0 Fire -88 (halpaa ajoa)
6. Pögö 306 1.6 SR eli sedan -96 (edelleen)
Keväällä -03 oli yhtäaikaisesti pihassa molemmat Alfat ja Lancia.
TS:stä luovuin mielellään, mutta Lanciaa on välillä ikävä. Sen verran kiva peli oli paiskoa menemään varsinkin talvella. Ken on ajanut, tietää mitä tarkoitan .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tulihan sitä tuommoista prismaa paiskottua silloin kun kortin sain, sattui meinaan isäukolla tuommoinen silloin olemaan, uutena perheeseen hankittu.. kumi prismalla paloi ylättävän hyvin..Alfissimo kirjoitti:TS:stä luovuin mielellään, mutta Lanciaa on välillä ikävä. Sen verran kiva peli oli paiskoa menemään varsinkin talvella. Ken on ajanut, tietää mitä tarkoitan .
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Tässä sitä sitten on (jokunen varmaan unohtunutkin) ja pari pyörääkin mahtuu joukkoon:
1. Vauxhall Victor 2.0 aut, 2 vuoden aikana ajettu 4500 km, muuten hajalla kokoajan. Yksi suurimmista kusetuksista.
2. WV kupla -64, sympaattinen, hienostunut aatu. Myin tämänkin rahapulassa
3. WV kulpa -72, viritelty, jatkuvasti jotain vialla, pohjasta ruosteensyömä purkki. Myin suoraan katsastuskonttorin pihasta kilpien eliminoinnin jälkeen " Viritetty moottori, auto kaupanpäälle". Elämäni toinen suuri kusetus, ostin "kaverilta".
4. Opel Kadett -85, 1988 - 1991, ei mitää vikaa, hankittu melkoisen uutena. Hyvä käyttöpeli.
5. Mercedes Benz 190D -66, vuonna 1986-1993, harrasteauto, ei valmistunut koskaan
6. Suzuki 650 GR, vuonna 89-90, yhtäaikaa kohtien 4 ja 5 kanssa. hyvä opettelupeli. Avovaimo lähti kävelemään kun toin pyörän kotiin.
7. BMW K100RS -84, vuosina 1990-1992, hieno matkapyörä. Parhaaseen sinkkuaikaan.
8. Mercedes Benz 240/300D -78, vuosina 1992 - 1997 tämän laitoin alusta loppuun asti. Hieno peli, mutta oli myytävä ulkomaille lähdön takia.
9. Mercedes Benz 190 2.5D -86, 1997-2000, ostettu Frankfurtista. Hieno ajaa, mutta kahden vuoden ajalla yli 20 000 mk:n rempat. Tällä autolla löytyi vaimokin.
10. Renault Megane Br -00, 2000 - 2001, hankittu uutena. Pidimme 8 kk, ajoimme 20tkm. Mukava käyttöauto, mutta kävi pieneksi.
11. Renault Laguna br -99. 2001 - 2003. Hyvä laite, mutta alkoi kyllästyttää
12. Renault Laguna II -03, Hienostunut auto, mutta taas oli vaihdon aika
13. Alfa 156 -98 nykyään ja vaimolla Grand Scenic -04. Nyt on päästy takaisin autotallielämään, ihanaa. Vaimo ei tykkää, mutta on tuonut jostain syystä asennusjuomaa kaupasta, tykkäisikö sittenkin ?
Edit: Fiat Punto S55 -98 unohtui, ihmekö tuo ?
1. Vauxhall Victor 2.0 aut, 2 vuoden aikana ajettu 4500 km, muuten hajalla kokoajan. Yksi suurimmista kusetuksista.
2. WV kupla -64, sympaattinen, hienostunut aatu. Myin tämänkin rahapulassa
3. WV kulpa -72, viritelty, jatkuvasti jotain vialla, pohjasta ruosteensyömä purkki. Myin suoraan katsastuskonttorin pihasta kilpien eliminoinnin jälkeen " Viritetty moottori, auto kaupanpäälle". Elämäni toinen suuri kusetus, ostin "kaverilta".
4. Opel Kadett -85, 1988 - 1991, ei mitää vikaa, hankittu melkoisen uutena. Hyvä käyttöpeli.
5. Mercedes Benz 190D -66, vuonna 1986-1993, harrasteauto, ei valmistunut koskaan
6. Suzuki 650 GR, vuonna 89-90, yhtäaikaa kohtien 4 ja 5 kanssa. hyvä opettelupeli. Avovaimo lähti kävelemään kun toin pyörän kotiin.
7. BMW K100RS -84, vuosina 1990-1992, hieno matkapyörä. Parhaaseen sinkkuaikaan.
8. Mercedes Benz 240/300D -78, vuosina 1992 - 1997 tämän laitoin alusta loppuun asti. Hieno peli, mutta oli myytävä ulkomaille lähdön takia.
9. Mercedes Benz 190 2.5D -86, 1997-2000, ostettu Frankfurtista. Hieno ajaa, mutta kahden vuoden ajalla yli 20 000 mk:n rempat. Tällä autolla löytyi vaimokin.
10. Renault Megane Br -00, 2000 - 2001, hankittu uutena. Pidimme 8 kk, ajoimme 20tkm. Mukava käyttöauto, mutta kävi pieneksi.
11. Renault Laguna br -99. 2001 - 2003. Hyvä laite, mutta alkoi kyllästyttää
12. Renault Laguna II -03, Hienostunut auto, mutta taas oli vaihdon aika
13. Alfa 156 -98 nykyään ja vaimolla Grand Scenic -04. Nyt on päästy takaisin autotallielämään, ihanaa. Vaimo ei tykkää, mutta on tuonut jostain syystä asennusjuomaa kaupasta, tykkäisikö sittenkin ?
Edit: Fiat Punto S55 -98 unohtui, ihmekö tuo ?
Viimeksi muokannut JiiPee, 07 Joulu 2004, 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Päivitetääs listaan kun näemmä on viime yli vuoden takaa. Ja pistetääs kommenttia mitä härveleille tapahtui
1. Fiat 128 -78 - Vuosi ajettiin, söi öljyä, oli ruosteinen. Vaihtoon.
2. Fiat Uno 55S -84 - Tämä oli taloudessa 5 vuotta (kait) ja mittariin kun tuli 300 tuhatta niin alko kilometrit hirvittämään ihteä vaikka vielä kävi ja kukkui.
3. Fiat Tipo 1.6DGT -89 - 3 vuotta ajeltiin moisella. Etelänreissulta tullessa kun lastenvaunut oli takapenkillä niin sain tarpeekseni tilapuutteesta.
4. Fiat Tempra 1.6ie -92 - Hankittu tipun tilalle ja tilaa oli.
5. Fiat Tempra 1.6STW -96 - Puolittainen heräteostos edellisen Tempran tilalle. Entistä enemmän tilaa. Mittarissa tällä hetkellä hurjat 150 tuhatta.
6. Fiat 127 -84 - Oli taloudessa harrasteautona puolitoista vuotta. Lahdattiin erään Mursun toimesta.
7. Fiat Tipo 1.4 -88 - Hankittu seiskan tilalle. Ruostemurheita ja oli huonosti pidetty yksilö, muuten kiva peli ja pirteä 330 tuhannesta kilotristä huolimatta. Meni kaupaksi 2 vuoden omistuksen jälkeen.
8. Alfa Romeo Giulietta 2.0 -82 - Täysin heräteostos. Edelleen taloudessa ja vain kesäkäytössä oleva harrastekulkine.
9. Saab 85 Wagon - Työsuhdeliisari. Ehti olla alla reilu 2 kuukautta ja kone räjähti kesken traktorin ohituksen. Tämän seurauksena oli täysin vastaava vuokra-auto kolmisen viikkoa.
10. Peugeot 307sw - Tuli saabin tilalle liisariksi. Ajeltu nyt puolisen vuotta. Ei vielää mitään murheita. Jopa 1.6 litranen jaksaa hyvin tomaatin kanssa.
11. Alfa Romeo Giulietta - Konetta ei ole ja vuosimallikin on teillä tietymättömillä. Hommattu jo olemassa olevan Giulietan elinluovutusyksilöksi. Tätä ei edes kunnolla kuulu kastiin.
Taloudessa on siis tällä hetkellä Tempra hangen alla satunnaisessa ajossa, Pösö jokapäiväsessä ajossa ja Alfa tallissa odottamassa kevättä. Toinen alfa jossain Kemin eteläpuolella hangen alla säilössä. Täsähän alkaa ihtesä kohta tuntemaan hamsteriksi...
Lisätääs.
Isällä on ollu muutama fiiu. Kaikkia en muista, mutta jotain niistä. Näiden lisäksi varmaan saman verran fiiuja lisää, joita en muista.
- 1500
- 124
- 124 Special
- 127
- Ritmoja taisi olla ainakin neljää eri yksilöä
- Uno
- Tipo 1.6 vuosi joku (edelleen omistuksessa)
- Ducato vuodelta 83 tms (edelleen omistuksessa)
Nuiden lisäksi erehtyny yhteen Hiaceen ja yhteen vuoden -81 tai -82 diisseli Jettaan.
Ja vielä. Serkkupoika on myöskin italialaisiin päin kallellaan. Kun 127:sta pääsi eroon niin tilalle tuli 131 Racing, johon sen piti ehdottomasti saada Croman turbokone...
- J
1. Fiat 128 -78 - Vuosi ajettiin, söi öljyä, oli ruosteinen. Vaihtoon.
2. Fiat Uno 55S -84 - Tämä oli taloudessa 5 vuotta (kait) ja mittariin kun tuli 300 tuhatta niin alko kilometrit hirvittämään ihteä vaikka vielä kävi ja kukkui.
3. Fiat Tipo 1.6DGT -89 - 3 vuotta ajeltiin moisella. Etelänreissulta tullessa kun lastenvaunut oli takapenkillä niin sain tarpeekseni tilapuutteesta.
4. Fiat Tempra 1.6ie -92 - Hankittu tipun tilalle ja tilaa oli.
5. Fiat Tempra 1.6STW -96 - Puolittainen heräteostos edellisen Tempran tilalle. Entistä enemmän tilaa. Mittarissa tällä hetkellä hurjat 150 tuhatta.
6. Fiat 127 -84 - Oli taloudessa harrasteautona puolitoista vuotta. Lahdattiin erään Mursun toimesta.
7. Fiat Tipo 1.4 -88 - Hankittu seiskan tilalle. Ruostemurheita ja oli huonosti pidetty yksilö, muuten kiva peli ja pirteä 330 tuhannesta kilotristä huolimatta. Meni kaupaksi 2 vuoden omistuksen jälkeen.
8. Alfa Romeo Giulietta 2.0 -82 - Täysin heräteostos. Edelleen taloudessa ja vain kesäkäytössä oleva harrastekulkine.
9. Saab 85 Wagon - Työsuhdeliisari. Ehti olla alla reilu 2 kuukautta ja kone räjähti kesken traktorin ohituksen. Tämän seurauksena oli täysin vastaava vuokra-auto kolmisen viikkoa.
10. Peugeot 307sw - Tuli saabin tilalle liisariksi. Ajeltu nyt puolisen vuotta. Ei vielää mitään murheita. Jopa 1.6 litranen jaksaa hyvin tomaatin kanssa.
11. Alfa Romeo Giulietta - Konetta ei ole ja vuosimallikin on teillä tietymättömillä. Hommattu jo olemassa olevan Giulietan elinluovutusyksilöksi. Tätä ei edes kunnolla kuulu kastiin.
Taloudessa on siis tällä hetkellä Tempra hangen alla satunnaisessa ajossa, Pösö jokapäiväsessä ajossa ja Alfa tallissa odottamassa kevättä. Toinen alfa jossain Kemin eteläpuolella hangen alla säilössä. Täsähän alkaa ihtesä kohta tuntemaan hamsteriksi...
Lisätääs.
Isällä on ollu muutama fiiu. Kaikkia en muista, mutta jotain niistä. Näiden lisäksi varmaan saman verran fiiuja lisää, joita en muista.
- 1500
- 124
- 124 Special
- 127
- Ritmoja taisi olla ainakin neljää eri yksilöä
- Uno
- Tipo 1.6 vuosi joku (edelleen omistuksessa)
- Ducato vuodelta 83 tms (edelleen omistuksessa)
Nuiden lisäksi erehtyny yhteen Hiaceen ja yhteen vuoden -81 tai -82 diisseli Jettaan.
Ja vielä. Serkkupoika on myöskin italialaisiin päin kallellaan. Kun 127:sta pääsi eroon niin tilalle tuli 131 Racing, johon sen piti ehdottomasti saada Croman turbokone...
- J
1. Toyota Carina -73 (89-92)
2. Talbot Horizon -83 (92-93)
3. Ford Sierra -86 (93-97)
4. Toyota Corolla DX -90 (97-99)
5. Mitsubishi Galant -90 (99-04)
6. Renault Laguna -00 (00-01, liisari)
7. Volvo V40 -00 (01-02, liisari)
8. Renault Laguna Break -97 (02-)
9. Alfa Romeo 156 V6 -99 (04-)
2. Talbot Horizon -83 (92-93)
3. Ford Sierra -86 (93-97)
4. Toyota Corolla DX -90 (97-99)
5. Mitsubishi Galant -90 (99-04)
6. Renault Laguna -00 (00-01, liisari)
7. Volvo V40 -00 (01-02, liisari)
8. Renault Laguna Break -97 (02-)
9. Alfa Romeo 156 V6 -99 (04-)
-Alfa 2.5 V6 -99-
Juu kyllähän Prisma oli loistopeli ajaa. Sorallakin kun käskytti niin kyllä sai hyvin soran lentämään. Thema on muuten myös loistopeli jäällä ajaa, aikamoista luistoa pystyy antamaan, menee kuin juna eteenpäin.Alfissimo kirjoitti:Keväällä -03 oli yhtäaikaisesti pihassa molemmat Alfat ja Lancia.
TS:stä luovuin mielellään, mutta Lanciaa on välillä ikävä. Sen verran kiva peli oli paiskoa menemään varsinkin talvella. Ken on ajanut, tietää mitä tarkoitan .
Vielä kun saisi tuon Integralen alle...
Isä on ollut autokauppias, joten alfoja, fiatteja ja lancioita on ollut jos jonkinlaisia. Viimeisin oli pari vuotta sitten vm. 89 alfa 33, mut siinä jurnahti joku moottorin laakeri kiinni. Alfat on jotenkin aina sytyttänyt, varsinkin kun niitä aikanaan oli pihalla joka viikko erilainen. Siitä se ajatus sitten varmaan lähti...Kiinnostaisi tietää myös kuinka monen vanhemmilla on ollut fiat/lancia/alfa merkkisiä autoja, kun monet palstalaisista on melkoisen nuoria. Itsellani ainakin varmasti on ollus vaikutus Alfismin syntyyn sillä, että vanhemmilla on ollut useita fiatteja, ei tosin yhtään Lanciaa eikä Alfaa. Lancia thema oli joskus kiikarissa samoin kuin 33 P4, mutta molemmat jäivät syystä tai toisesta ostamatta.
Pakkohan se on myöntää, että faija on varmaan jollain lailla osasyyllinen että nykyään tulee ajeltua Alfalla ja Lancioilla. Faija osti ekan Lancia Theman -89 muistaakseni ja se sillä on edelleenkin ajossa, mittarissa yli 500 tkm!! Tuo kyseinen yksilö muuten on ollut aikanaan Moottori lehdessä esittelyssä, harvinainen väri (metallihohto vihreä). Lisäksi faijalla ollut ainakin 2 muuta Themaa (lähinnä mutsin ajossa) ja pari Prismaa yhdessä vaiheessa. Tällä hetkellä pihasta löytyy kait 3 Themaa ja Alfa 75Ana M kirjoitti:Kiinnostaisi tietää myös kuinka monen vanhemmilla on ollut fiat/lancia/alfa merkkisiä autoja, kun monet palstalaisista on melkoisen nuoria. Itsellani ainakin varmasti on ollus vaikutus Alfismin syntyyn sillä, että vanhemmilla on ollut useita fiatteja, ei tosin yhtään Lanciaa eikä Alfaa. Lancia thema oli joskus kiikarissa samoin kuin 33 P4, mutta molemmat jäivät syystä tai toisesta ostamatta.
Että tällasta, taitaa olla sukuvika...
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
italiaanot
Kyllähän se vanhempien kautta on minullakin tullut tuo ihastus italialaisiin autohin. Jätän tästä nuo muut merkit pois, mutta vanhemmilla on ollut Fiateja 127, 2xRitmo, Regata, Tipo, Croma, Tempra, Uno, Punto ja Bravo.
Alfaholismia vuodesta 2001
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Ja tässä omani, vaikkei niitä montaa ole:
- Opel Vectra B 2.0 CD Automatic -96
Todella mukava auto, lämmin ja hyvä ajettava. Varusteitakin oli mukavasti. Kilometrejä kertyi pari tuhatta, vaikkei korttiakaan vielä ollut. Ostin naapurilta halvalla 190tkm ajettuna. Oli päässyt vähän ikävään kuntoon, pohjassa jonkin verran ruostetta, tankki miltei puhki, myös ovenkarmeissa oli ruostepisteitä. Pistin 1/2 vuoden jälkeen kiertoon, kun sain saman mitä olin maksanutkin vaihdossa. Vaihto kyllä harmitti todella paljon jälkikäteen...
- Skoda Fabia HB 1.9 SDI Comfort -2000
En kyllä käsitä, mitä oikein ajattelin kun tämän menin hommaamaan. Oli tolkuttoman kallis, varusteita oli kohtalaisesti, mutta ilmastointi puuttui edelleen. Järkyttävän laiska ja äänekäs, mutta edullinen pitää. Ulkonäkö oli myös mieleen. Tätäkin vaihetta kesti vain 1/2 vuotta, kunnes vihdoin tulin järkiini. Ostettaessa 75tkm, myydessä 90tkm. Hihnanvaihdon kun säästin sopivasti seuraavalle omistajalle
- Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Onhan tämä mahtava ajaa ja upean näköinen, vaikka kehno varustelu vähän harmittaakin. Edelleen ilman ilmastointia. (kaikki autoni ostin viileään aikaan, ei tullut mietittyä ilmastoinnin tarvetta) Koko ajan kaikenlaista pikkuvikaa (omistajien määrä kertoo osittain karua kieltään), mutta kilometrit ovat silti olleet varsin nautinnollisia. Kallis ylläpitää, saa nuukailla muualla jotta tämän pystyy pitämään. Ostin syyskuussa 2003, 120tkm ajettuna, nyt mittarissa 155tkm.
Ihastus italialaisiin on tullut jo neljän vanhana edesmenneeltä papaltani, jolla oli vihreä Fiat 127. Sen takapenkillä pari matkustamaani matkaa ovat jääneet lähtemättömästi mieleen. Skoda olikin alunperin tarkoitus vaihtaa Fiatiin, kun Alfasta en osannut tuolloin vielä unelmoidakaan, mutta syy, miksi loppujenlopuksi ihastuin 156:een on edelleen hieman epäselvä
- Opel Vectra B 2.0 CD Automatic -96
Todella mukava auto, lämmin ja hyvä ajettava. Varusteitakin oli mukavasti. Kilometrejä kertyi pari tuhatta, vaikkei korttiakaan vielä ollut. Ostin naapurilta halvalla 190tkm ajettuna. Oli päässyt vähän ikävään kuntoon, pohjassa jonkin verran ruostetta, tankki miltei puhki, myös ovenkarmeissa oli ruostepisteitä. Pistin 1/2 vuoden jälkeen kiertoon, kun sain saman mitä olin maksanutkin vaihdossa. Vaihto kyllä harmitti todella paljon jälkikäteen...
- Skoda Fabia HB 1.9 SDI Comfort -2000
En kyllä käsitä, mitä oikein ajattelin kun tämän menin hommaamaan. Oli tolkuttoman kallis, varusteita oli kohtalaisesti, mutta ilmastointi puuttui edelleen. Järkyttävän laiska ja äänekäs, mutta edullinen pitää. Ulkonäkö oli myös mieleen. Tätäkin vaihetta kesti vain 1/2 vuotta, kunnes vihdoin tulin järkiini. Ostettaessa 75tkm, myydessä 90tkm. Hihnanvaihdon kun säästin sopivasti seuraavalle omistajalle
- Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Onhan tämä mahtava ajaa ja upean näköinen, vaikka kehno varustelu vähän harmittaakin. Edelleen ilman ilmastointia. (kaikki autoni ostin viileään aikaan, ei tullut mietittyä ilmastoinnin tarvetta) Koko ajan kaikenlaista pikkuvikaa (omistajien määrä kertoo osittain karua kieltään), mutta kilometrit ovat silti olleet varsin nautinnollisia. Kallis ylläpitää, saa nuukailla muualla jotta tämän pystyy pitämään. Ostin syyskuussa 2003, 120tkm ajettuna, nyt mittarissa 155tkm.
Ihastus italialaisiin on tullut jo neljän vanhana edesmenneeltä papaltani, jolla oli vihreä Fiat 127. Sen takapenkillä pari matkustamaani matkaa ovat jääneet lähtemättömästi mieleen. Skoda olikin alunperin tarkoitus vaihtaa Fiatiin, kun Alfasta en osannut tuolloin vielä unelmoidakaan, mutta syy, miksi loppujenlopuksi ihastuin 156:een on edelleen hieman epäselvä
Ammattina autokauppa
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
1. autokoulussa ajoin Alfa 164:lla
2. äidin Fiat 127, ruttasin tyttökaverin kanssa omakotitalon pihaaitaan ja pakenimme paikalta laudan palat etupuskurissa
3. Volvo Amazon 1970, 2.0. Musta ja viininpunainen plysshisisustus. Vitun siisti silloin vuonna -90
-- pitkä tauko ilman autoa
4. Nissan Cherry vm. -82. Vaimon vaarin silmäterä siirtyi minulle. Siisti ja luotettava, Harmo nimeltään
5. Alfa 156 2.0 TS -98
6. Alfa 156 JTS SW Selespeed -02
2. äidin Fiat 127, ruttasin tyttökaverin kanssa omakotitalon pihaaitaan ja pakenimme paikalta laudan palat etupuskurissa
3. Volvo Amazon 1970, 2.0. Musta ja viininpunainen plysshisisustus. Vitun siisti silloin vuonna -90
-- pitkä tauko ilman autoa
4. Nissan Cherry vm. -82. Vaimon vaarin silmäterä siirtyi minulle. Siisti ja luotettava, Harmo nimeltään
5. Alfa 156 2.0 TS -98
6. Alfa 156 JTS SW Selespeed -02
Pari satakakslaiskaa on ollu peltoautona, kumpikin vielä löytyy, toinen tosin on jo "hieman" ruostunut. Toinen on todellinen rallilookki.
Ja nyt sit on eka kunnon auto, Turbo Uno, kun kerran ei sopivaa Alfaa osunu kohdalle. Kyllä tämäkin kelpaa, pääasia että on italialainen.
Seuraavana olisi sitten haaveissa 155......
Niin onhan mulla kevarina tuo -98 Kawasaki KMX:kin, myynnissä sitäpaitsi jo jotain sattuis kiinnostamaan?
Ja nyt sit on eka kunnon auto, Turbo Uno, kun kerran ei sopivaa Alfaa osunu kohdalle. Kyllä tämäkin kelpaa, pääasia että on italialainen.
Seuraavana olisi sitten haaveissa 155......
Niin onhan mulla kevarina tuo -98 Kawasaki KMX:kin, myynnissä sitäpaitsi jo jotain sattuis kiinnostamaan?
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."