routasydän kirjoitti:Subaru impreza sti -11 sedan:
Ulkoisesti ei kauheasti sytytä, pidän enemmän viistoperäversiosta. Sisältä melko muovinen. Nämä toki tiedossa jo etukäteen. ajettavuutta hehkutettu niin paljon, että piti käydä katsastamassa puolitosissaan. Käynnistyssoundi lupaava ja alku liikkellelähtö helppoa. Ohjaus kevyt pienissä nopeuksissa. Kaasua painaessa päästään sitten siihen auton kiinnostavaan puoleen (ja toisalta ongelmaan). Kunnon nykäys tuntuu, mutta ainoastaa kierrosalueella 4500-6500 (rajotin), eli tehoalue kohtuu ohut. alhaisemmilla kierroksilla suorastaan ponneton. Alusta ok, ohjaus muuten todella hyvä, mutta keskialueelta löytyy tunnoton alue.
Tiivistettynä moottori käyttäytyy kuin omassa lanciassa, tunnelmaa vaan ei ole yhtä paljon . ei siis itselle käyttöauto materiaalia.
Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Piti hakemani omat fiilikset sti impusta, kun sitä täällä hehkutetaan. Isokoneisiin vapareihin tuota on hieman vaikea verrata, on niin erilainen luonteeltaan. Mutta en siis juuri tykännyt käyttisajatuksella ja harrastupeliksi tuo on vaan liian tylsä eism verrattuna graleen. Toiset tykkää toiset ei
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Vs: Re: Sekalainen koeajoketju
Kyseessä on automaatti, eli auto luistattelee ihan ite. Joku mystinen bugi, yllättäen BMWForumilta löytyy aiheesta keskustelua .UupunutRomeo kirjoitti:Mitäs tuossa oikein tapahtuu, kuski luistattaa kytkintä ?.
Kieltämättä ajatus vivusta, jolla voisi vetosuhdetta säätää portaattomasti 0/100 - 100/0 olisi aika viileä. Valitettavasti sellaista ei ole kehitetty.Smacket kirjoitti:Neliveto on sellainen, jossa kuljettaja saa itse päättää tuleeko veto takaa vai molemmista päistä - tarvittaessa lukitsemalla voiman välityksen kiinteäksi mekaanisesti.
Tämä siis Subarussa - joo, kytkinjumppa on vissiin aika sama noissa sinänsä, mutta tuo Diesel on keskustelupalstoilla kerännyt hieman kyseenalaista mainetta kestävyytensä suhteen. Arviot vaihtelee yllättäen asteikolla "hajoaa turhan helposti" - "ihan susi" .DaViega kirjoitti:ihan yhtä helpot vaihtaa dieselin ja bensan kytkimet.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Vs: Re: Sekalainen koeajoketju
Olisihan tuo aika hurjaa jos pelkällä etuvedolla ajelisi, ottaa kardaanin irti?Polforea kirjoitti: Kieltämättä ajatus vivusta, jolla voisi vetosuhdetta säätää portaattomasti 0/100 - 100/0 olisi aika viileä. Valitettavasti sellaista ei ole kehitetty.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Irtonaista kardaania on vähän haastava säätää portaattomasti ajaessa .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
BMW 435i X-Drive jätti melko pätevän vaikutelman, vaikka 15 minuutissa ei kovin tarkkoja havaintoja ehtinytkään tekemään tai tutkimaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
Muuttaman vuoden tauon jälkeen piti käydä vertailemassa taas alfa vs. BMW (vähän aika sitten kokeiltu MiTo QV).
Kiittämme:
-Hyva ajoasento ja mukavat maksulliset sport penkit.
-Oikeankokoinen ja tuntuinen ohjauspyörä
-Suorituskyky 1.6 turbo konella
-Nopea automaatti
-Selkeä ero sport/comfort/eco moodien asentojen välillä
Moitimme:
-ruma
-varustelu(ei ole edes valoja aurongonsuojissa)
-Vakiopenkit samat kuin 85' Corolassa.
-2014 "premium" autossa komiat pölykapselit.
-ESP:ta ei saa kokonaan pois.
-äänekäs
-automaatti sport asennolla pitää kierrokset aivan liian korkealla.
Summa summarum:
Kaikki kaikkiaan positiivinen kokemus ja ei vältämättä, koska on niin hyvä vaan muut ovat mitä ovat. MiTo on aivan Fiat, ei sillä että Fiat olisi huono, pikemminkin toisin päin, mutta alfasta on luone on hävinnyt aivan kokonaan. Jos peitää merkin ratista niin vain arvaamalla tietää että istuu alfassa. Ei ihme että myyntiluvut ovat mitä ovat.
muistan kun 147 oli uusi niin se on pessyt mennen tullen silloisen 316 Compactin, nykyään on toisin päin. Harmi alfasta
Kiittämme:
-Hyva ajoasento ja mukavat maksulliset sport penkit.
-Oikeankokoinen ja tuntuinen ohjauspyörä
-Suorituskyky 1.6 turbo konella
-Nopea automaatti
-Selkeä ero sport/comfort/eco moodien asentojen välillä
Moitimme:
-ruma
-varustelu(ei ole edes valoja aurongonsuojissa)
-Vakiopenkit samat kuin 85' Corolassa.
-2014 "premium" autossa komiat pölykapselit.
-ESP:ta ei saa kokonaan pois.
-äänekäs
-automaatti sport asennolla pitää kierrokset aivan liian korkealla.
Summa summarum:
Kaikki kaikkiaan positiivinen kokemus ja ei vältämättä, koska on niin hyvä vaan muut ovat mitä ovat. MiTo on aivan Fiat, ei sillä että Fiat olisi huono, pikemminkin toisin päin, mutta alfasta on luone on hävinnyt aivan kokonaan. Jos peitää merkin ratista niin vain arvaamalla tietää että istuu alfassa. Ei ihme että myyntiluvut ovat mitä ovat.
muistan kun 147 oli uusi niin se on pessyt mennen tullen silloisen 316 Compactin, nykyään on toisin päin. Harmi alfasta
Nothing beats cubic inch
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
^en ota muuhun kantaa, mutta Mito on pykälää pienenpi auto kuin 100-sarjan penari.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuli taas töiden puolesta koeteltua erilaista Kiaa.
Tällä kertaa uhrina oli Kia Sportage, vm kai 2011 ja AWD-malli, varustettuna perusjutuilla ja 6-lovisella manuaalilootalla sekä 2.0CRDi-riisselillä.
Kiitämme:
- Ihan kiva sisusta (ei tylsän harmaa, mutta ehkä vähän liian flashy?)
- Hyvä ajoasento
- Hyvä näkyvyys
- Looginen kytkin/kaasu/jarrutuntuma
- Moottoria. Potkua riitti aivan yllätykseksi asti
- Loogisesti toimivaa sadetunnistinta ja tihkun herkkyyssäätöä
- Sisämelua
Haukumme:
- Ohjaustuntuma mallia "ei ole", mehupillillä voisi ohjata nopeudesta riippumatta...
- Näinkin hyvin varustellulla olisi voinut kuvitella olevan integroitu navi/peruutuskamera, joka olisi tälläkin vehkeellä jo ihan kiva lisä sen hassujen kulmien ja epämääräisten reunojen ansiosta
Mainittakoon, että n. 20km tuli tuolla ajeltua, kun täristäviä renkaita setvittiin. Ei jäänyt paha mieli, kulutuskin näytti tuon kokoiseksi olevan ihan kohdillaan; alle 10l/100 vei riisseliä. Mitään käsitystä siitä, oliko auto neliveto, etuveto- vaiko takavetomoodissa ei ollut.
Tällä kertaa uhrina oli Kia Sportage, vm kai 2011 ja AWD-malli, varustettuna perusjutuilla ja 6-lovisella manuaalilootalla sekä 2.0CRDi-riisselillä.
Kiitämme:
- Ihan kiva sisusta (ei tylsän harmaa, mutta ehkä vähän liian flashy?)
- Hyvä ajoasento
- Hyvä näkyvyys
- Looginen kytkin/kaasu/jarrutuntuma
- Moottoria. Potkua riitti aivan yllätykseksi asti
- Loogisesti toimivaa sadetunnistinta ja tihkun herkkyyssäätöä
- Sisämelua
Haukumme:
- Ohjaustuntuma mallia "ei ole", mehupillillä voisi ohjata nopeudesta riippumatta...
- Näinkin hyvin varustellulla olisi voinut kuvitella olevan integroitu navi/peruutuskamera, joka olisi tälläkin vehkeellä jo ihan kiva lisä sen hassujen kulmien ja epämääräisten reunojen ansiosta
Mainittakoon, että n. 20km tuli tuolla ajeltua, kun täristäviä renkaita setvittiin. Ei jäänyt paha mieli, kulutuskin näytti tuon kokoiseksi olevan ihan kohdillaan; alle 10l/100 vei riisseliä. Mitään käsitystä siitä, oliko auto neliveto, etuveto- vaiko takavetomoodissa ei ollut.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Opel Meriva 1.4T
Skotlannin reissulla lyötiin Opelin tila-auto ajoon. Ensimmäinen sata kilsaa meni ihmetellessä vasemmalla puolella ajamista, joten siihen nähden Opelin ergonomia on kunnossa. Mitään ei tarvinnut etsiä, vaan kaikki löytyi sieltä mistä pitikin. Ajoasennosta sai kohtuu hyvän, tosin aika pystyn. Henkilökohtaisesti pidän matalemmasta ajoasennosta, mutta tämmöiseen tila-autoon pysty asento tavallaan kuuluu. Istuin oli kohtuullisen jämäkkä, muttei epämukava. Kojelauta oli "perus" Opel, mutta selkeä ja huomattavasti laadukkaamman oloinen kuin muistikuvani Opeleista oli. Natinoita tai nitinöitä ei kuulunut mistään.
Merivan erikoisuus on kaappariovet. Hienoa että joku tekee jotain vähän eri lailla! Ovet toimivat näppärästi, kun työnsi salkun takapenkille, mutta takapenkillä istunut ei löytänyt ratkaisusta mitään hyvää. Väitti, että taakse oli vaikea mennä. Tiedä sitten, kun en itse kokeillut. Propsit silti ovista.
Takaluukun Turbo-tekstille ei löytynyt katetta. Meno oli tahmean tuntuista koko kierrosalueella. Muuten ajaminen oli helppoa, eikä sitä tarvinnut ajatella lainkaan. Tosin mitään ei jäänyt mieleenkään liki 300 km taipaleesta Ylämaille, paitsi komeat maisemat.
Varmaan ihan pätevä peli, muttei ole (onneksi) käyttöä tällaiselle. Ulkonäkö on tila-autojen paremmasta päästä ja kaappariovet on jees. Ei muuta.
Skotlannin reissulla lyötiin Opelin tila-auto ajoon. Ensimmäinen sata kilsaa meni ihmetellessä vasemmalla puolella ajamista, joten siihen nähden Opelin ergonomia on kunnossa. Mitään ei tarvinnut etsiä, vaan kaikki löytyi sieltä mistä pitikin. Ajoasennosta sai kohtuu hyvän, tosin aika pystyn. Henkilökohtaisesti pidän matalemmasta ajoasennosta, mutta tämmöiseen tila-autoon pysty asento tavallaan kuuluu. Istuin oli kohtuullisen jämäkkä, muttei epämukava. Kojelauta oli "perus" Opel, mutta selkeä ja huomattavasti laadukkaamman oloinen kuin muistikuvani Opeleista oli. Natinoita tai nitinöitä ei kuulunut mistään.
Merivan erikoisuus on kaappariovet. Hienoa että joku tekee jotain vähän eri lailla! Ovet toimivat näppärästi, kun työnsi salkun takapenkille, mutta takapenkillä istunut ei löytänyt ratkaisusta mitään hyvää. Väitti, että taakse oli vaikea mennä. Tiedä sitten, kun en itse kokeillut. Propsit silti ovista.
Takaluukun Turbo-tekstille ei löytynyt katetta. Meno oli tahmean tuntuista koko kierrosalueella. Muuten ajaminen oli helppoa, eikä sitä tarvinnut ajatella lainkaan. Tosin mitään ei jäänyt mieleenkään liki 300 km taipaleesta Ylämaille, paitsi komeat maisemat.
Varmaan ihan pätevä peli, muttei ole (onneksi) käyttöä tällaiselle. Ulkonäkö on tila-autojen paremmasta päästä ja kaappariovet on jees. Ei muuta.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Oliko tuo siis nimenomaan Opel? Saako Vauxhalleja enää ollenkaan?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Oliko tuo siis nimenomaan Opel? Saako Vauxhalleja enää ollenkaan?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Korjaan. Kyseessä siis nimenomaan Vauxhall Meriva.Tazio kirjoitti:^
Oliko tuo siis nimenomaan Opel? Saako Vauxhalleja enää ollenkaan?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Itsellä oli tuollainen vuokra-autona viime kesänä saksanmaalla ja itse en keksinyt noista takaovista muuta plussaa kuin massasta poikkeavan toteutuksen... Varsinkin ovien automaattilukitus, kun nostaa kytkimen, oli mielestäni rasittava ominaisuusFarina kirjoitti:Opel Meriva 1.4T
Merivan erikoisuus on kaappariovet. Hienoa että joku tekee jotain vähän eri lailla! Ovet toimivat näppärästi, kun työnsi salkun takapenkille, mutta takapenkillä istunut ei löytänyt ratkaisusta mitään hyvää. Väitti, että taakse oli vaikea mennä. Tiedä sitten, kun en itse kokeillut. Propsit silti ovista.
"No smoke => no power => no hope"
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Re: Sekalainen koeajoketju
Samoin jokunen vuosi sitten Merivaaralla maailmalla vuokra-autoilleena en jäänyt kaiholla kaipaamaan. Manuel-laatikolla jyrkkään ylämäkeen lähtö neljä päällä meni seuraavasti. Ykköstä pesään, oikealla takatasulla pedaali reippaasti yli puolivälin. Sen jälkeen vasemman töppösen kannalla jarru ylös ja varpailla säädetään vauhtia kytkintä pumppaamalla. Odotetaan jännityksellä sammuuko vai edetäänkö. Jos edetään, pidetään ruuhkassa kaasu reippaasti auki ja kytkimellä säädetään etenemistä. Toivotaan, ettei sammu. Kaikilla muilla konsteilla tupsahti ja starttausharjoitus. Koneena tuossa yksilössä taisi olla pelkkä starttimoottori. Minkäänlaista henkeä ei pannusta saanut houkuteltua ulos, ja varveja sai todella kutitella ulos. Ajaminen oli yhtä innostavaa kuin virkamiehen puhe. Wir leben Autos, nicht Opel.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Lada 112, 1.6 benzuuna '05, ajettu ~60tkm...
Kiitämme:
- Samaran moottori (kai?). Perusvarma möhkö, vika kun tulee, leka pelastaa...
Moitimme:
- Aivan kaikkea, mitä tuosta tuomionpäivän vehkeestä löytyy (ei sillä, että siitä paljoa löytyisi)...
- Ajonesto. Erillinen lätkä, toimii jos on toimiakseen...
- Vaihteisto. Pahempi kuin UAZ:ssa - keppi on kuin metrinen soppakauha
- Tyyli ('05 näyttää about n. 91-vuotiaalta minkä tahansa muun merkkiseltä)
- Varustelu (ei ole. Taino joo, sähkölasit edessää...)
- Ohjaus. Tehostomaton ohjaus ja silti täydellisen tunnoton? Tämä taitaa vaatia joa venäläistä osaamista
- Käyttökytkimet; valokytkin on mallia "lyö nyrkillä tätä", mutta huterampi kuin ranskalaisten vastaavat hipelynappulaiset... epäloogisesti sijoiteltuna ja olemassa. Valokytkin on siis mittariston vasemmassa laidassa oleva painokytkin, kuten oikealla puolella mittaristoa on takasumuvalon ja takalasilämmittimen vastaavat. Ja ne kaikki on mallia "pysyy kiinni pyhällä hengellä"
- Alusta. Tarviiko tästä jotain mainita...?
Jos rehellisiä ollaan, niin tuosta vehkeestä löytyy kuin löytyykin jotain hyvää. Se tosiasia, että noita ei todellakaan ole paljoa liikenteessä.
Lisäksi huoltaminenkin on oikeasti ihan helppoa; jarrut jumissa? Lyö lekalla, irrota pari ruuvia (jotka muuten lähti irti ilman ongelmia, vaikka kaikki paikat umpiruosteisen näköset) ja varaosat maksaa about sen verran, mitä niiden mukana tulevat pahvipakkaukset...
Ymmärrän 70-, 80-, ja 90-luvun alkupuolen Ladat. Etenkin 1200 ja muut laatikkomallit on jääneet mieleen. Mutta kaikki nuo "nykyiset" hirviöt... Ei vain kykene, ollenkaan.
Kiitämme:
- Samaran moottori (kai?). Perusvarma möhkö, vika kun tulee, leka pelastaa...
Moitimme:
- Aivan kaikkea, mitä tuosta tuomionpäivän vehkeestä löytyy (ei sillä, että siitä paljoa löytyisi)...
- Ajonesto. Erillinen lätkä, toimii jos on toimiakseen...
- Vaihteisto. Pahempi kuin UAZ:ssa - keppi on kuin metrinen soppakauha
- Tyyli ('05 näyttää about n. 91-vuotiaalta minkä tahansa muun merkkiseltä)
- Varustelu (ei ole. Taino joo, sähkölasit edessää...)
- Ohjaus. Tehostomaton ohjaus ja silti täydellisen tunnoton? Tämä taitaa vaatia joa venäläistä osaamista
- Käyttökytkimet; valokytkin on mallia "lyö nyrkillä tätä", mutta huterampi kuin ranskalaisten vastaavat hipelynappulaiset... epäloogisesti sijoiteltuna ja olemassa. Valokytkin on siis mittariston vasemmassa laidassa oleva painokytkin, kuten oikealla puolella mittaristoa on takasumuvalon ja takalasilämmittimen vastaavat. Ja ne kaikki on mallia "pysyy kiinni pyhällä hengellä"
- Alusta. Tarviiko tästä jotain mainita...?
Jos rehellisiä ollaan, niin tuosta vehkeestä löytyy kuin löytyykin jotain hyvää. Se tosiasia, että noita ei todellakaan ole paljoa liikenteessä.
Lisäksi huoltaminenkin on oikeasti ihan helppoa; jarrut jumissa? Lyö lekalla, irrota pari ruuvia (jotka muuten lähti irti ilman ongelmia, vaikka kaikki paikat umpiruosteisen näköset) ja varaosat maksaa about sen verran, mitä niiden mukana tulevat pahvipakkaukset...
Ymmärrän 70-, 80-, ja 90-luvun alkupuolen Ladat. Etenkin 1200 ja muut laatikkomallit on jääneet mieleen. Mutta kaikki nuo "nykyiset" hirviöt... Ei vain kykene, ollenkaan.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
Googlaapa paljonko tuommoinen on maksanut Venäjällä. "Laatu" alkaa tuntua huimalta sen jälkeen
Konehan noissa on susi, tai oikeastaan sen ympärille kyhätty elektroniikka. Tutulla oli tuollainen 16V malli jonka osti uutena. Puolia paloi jatkuvasti ja kattikin meni useampaan otteeseen kun ei seokset ollutkaan ihan kartalla...
Konehan noissa on susi, tai oikeastaan sen ympärille kyhätty elektroniikka. Tutulla oli tuollainen 16V malli jonka osti uutena. Puolia paloi jatkuvasti ja kattikin meni useampaan otteeseen kun ei seokset ollutkaan ihan kartalla...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Mutta peruskone on hyvä. Siis kun ei siinä ole mitään, mikä käytännössä voi hajota (ei noilla tehoilla ainakaan )
Ja mitähän mahtanut täällä maksaa, kun on ihan alkuperäistä maahantuojan tavaraa?
Mutta peruskone on hyvä. Siis kun ei siinä ole mitään, mikä käytännössä voi hajota (ei noilla tehoilla ainakaan )
Ja mitähän mahtanut täällä maksaa, kun on ihan alkuperäistä maahantuojan tavaraa?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Noin 10t€. Ei siis halpa ja silti löytyi porukka, joka osti uutena. Mielenkiintoista mikä oli ajatus takana? Ymmärrän hyvin miksi niitä Venäjällä ostettu(harva ostaa Ladaa nykyään), mutta suomesta?!
Noin 10t€. Ei siis halpa ja silti löytyi porukka, joka osti uutena. Mielenkiintoista mikä oli ajatus takana? Ymmärrän hyvin miksi niitä Venäjällä ostettu(harva ostaa Ladaa nykyään), mutta suomesta?!
Nothing beats cubic inch
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
^Eikös tuo ~10t€ ollut kuitenkin hinta Suomessa eikä Venäjällä?
EDIT: Luin huolimattomasti, tosiaan Suomen hinnaksi sanoitkin.
^^Se 16V malli oli oikeasti "ripeä", se pesi mm. kaksi litraisen 626 Mazdan
Kolme ovinen karvalakkimallin Punto taisi olla 110 Ladan aikaan kalliimpi. Ladassa oli kuitenkin tehokkaampi kone, viisi ovea ja kohtuulliset tilat. Konttikin oli aivan muuta toista kuin Puntossa tai muissa kirpuissa. Dacia taitaa olla se mikä nykyisin ostetaan jos pitää olla uusi ja saada bang for a buck.
EDIT: Luin huolimattomasti, tosiaan Suomen hinnaksi sanoitkin.
^^Se 16V malli oli oikeasti "ripeä", se pesi mm. kaksi litraisen 626 Mazdan
Kolme ovinen karvalakkimallin Punto taisi olla 110 Ladan aikaan kalliimpi. Ladassa oli kuitenkin tehokkaampi kone, viisi ovea ja kohtuulliset tilat. Konttikin oli aivan muuta toista kuin Puntossa tai muissa kirpuissa. Dacia taitaa olla se mikä nykyisin ostetaan jos pitää olla uusi ja saada bang for a buck.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Sekalainen koeajoketju
Kävin pari vuotta sitten Pietarissa, ja siellä autokanta koostui 40 prosenttisesti Range Sporteista, V8 Land Cruisereista ja Cayanne ässistä, toinen 40% oli vanhaa Ladaa ja 20% Ford Focusta, Astraa, Golffia jne. Kapea keskiluokka, eh.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
^^
Muistat oikein. Punto oli noin 2k€ kalliimpi kuin tuo hirviö. Kyllä tilat olivat tilavat verratuna puntoon, mutta kaikki muutta oli oikeasti surkea. Niin huonolaatuista tavaraa en nähnyt ikinä.
^
On siellä tosi paljon niitä maastureita, mutta suurin osa vehkeista on euro/korea perhe autoja. Ladoja näkee enää harvoin näissä isoissa kaupungeissa.
Kannatta myös otta huomioon että kunnon auto siellä on reilusti halvempi kuin täällä
Muistat oikein. Punto oli noin 2k€ kalliimpi kuin tuo hirviö. Kyllä tilat olivat tilavat verratuna puntoon, mutta kaikki muutta oli oikeasti surkea. Niin huonolaatuista tavaraa en nähnyt ikinä.
^
On siellä tosi paljon niitä maastureita, mutta suurin osa vehkeista on euro/korea perhe autoja. Ladoja näkee enää harvoin näissä isoissa kaupungeissa.
Kannatta myös otta huomioon että kunnon auto siellä on reilusti halvempi kuin täällä
Nothing beats cubic inch
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Mä olen tässä viidettä viikkoa työreissulla Venäjällä, ja ainakin täällä Mustanmeren rannalla noita venäläisvalmisteisia autoja on ankaran laskennan perusteella noin 40% autokannasta.
Tässä on näköjään alkanut integroitumaan paikalliseen yhteiskuntaan, kun noita Volgia ja Gazeja on vilpittömästi alkanut fiilistelemään harrastepeliksi. Ilmajousitettu Lada Priora vaikka.
Tässä on näköjään alkanut integroitumaan paikalliseen yhteiskuntaan, kun noita Volgia ja Gazeja on vilpittömästi alkanut fiilistelemään harrastepeliksi. Ilmajousitettu Lada Priora vaikka.
- Liitteet
-
- image.jpg
- (127.92 KiB) Tiedosto ladattu 5850 kertaa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Renault Avantime 2.0T -03
En ole koskaan nähnyt tämmöistä luonnossa, ajamisesta nyt puhumattakaan. Vain ranskalainen keksii käyttää tila-auton pohjalevyä tehdäkseen 2+2-paikkaisen 2d HT coupén avattavalla lasikatolla. Ulkonäöstä tykkään kovasti, B-pilareiden puuttuminen ja kaksiovisuus saavat suurehkonkin auton näyttämään linjakkaalta. Yllättäen tämä ei näytä niin suurelta kuin Espacen pohjalta tehdystä laitteesta voisi kuvitella. Rakenne on muutenkin poikkeuksellinen, korin ulkopaneelit ovat komposiittia, konepelti alumiinia, samoin katon lasiosia reunustavat palkit.
Koska ovet ovat todella pitkät, niihin on pitänyt rakentaa tuplasaranat jotta oven etureuna kääntyy ulospäin samalla kun takareuna aukeaa. Pikaisen testaamisen perusteella tämä toimii ihan oikeasti, ovea ei tarvinnut avata paljoakaan jotta kuskin pukille pystyi kiipeämään. Paljon helpompi temppu kuin esimerkiksi 916 GTV:n vaatima suoritus. Takapenkille käyntikin on kaksioviseksi helppoa, penkki itsessään on etusia korkeammalla ja tarjoaa komeat näkymät. Sen sijaan jaloille ei ole tilaa. Etupenkin ollessa säädettynä melko taakse ovat takapenkkiläisen varpaat kiinni etupenkissä ja kantapäät takapenkissä, etupenkkien alle ei nimittäin saa työnnettyä varpaita. Toisaalta takalattia on korkealla, joten reidet eivät pysy istuinosassa kiinni vaan takana istutaan hiukan erikoisessa asennossa.
Kuskin pukin näkymät ovat erikoiset. Kojelauta jatkuu pitkälle eteenpäin ja tulee tunne että safööri istuu keskellä isoa autoa. Perinteisiä analogisia mittareita ei ole, vaan kaksi digitaalinäyttöä josta moottorin pyörintänopeutta näyttävä on istutettu heti ratin taakse ja isompi monitoiminäyttö tuulilasin alareunan kohdalle sivusuunnassa keskelle autoa. Radiot ja muut rumistukset on jemmattu luukkujen taakse ja niitä hallitaan ratin taakse sijoitetuista viiksistä. Ilmastointiakin hanskataan oveen sijoitetusta paneelista, joten kojelauta on tyylikkäästi lähes nappulavapaa. Sen sijaan kojelaudan materiaalit ovat vähemmän tyylikkäitä, tämän yksilön likaiset ja kuluneet pinnat olivat lähinnä rumat. Istuimet ovat mukavat vaaleat nahkasohvat jotka varmaan näyttäisivätkin hyviltä, ellei kyseisellä autolla olisi kuljetettu kaksi- tai nelijalkaisia sikoja.
Ja sitten liikkeelle. Pellin alla asustava kaksilitrainen matalapaineturbo vetää kuminauhamaisesti, tekee ainakin pienissä nopeuksissa sen mitä pyydetään mutta ei sitten muuta. 1650 kiloa omapainoa ja 165 heppaa antoivatkin jo aavistaa ettei tällä kuuhun mennä. Vaihteisto on kuusilovinen manuaali ja lattialla tököttävän vaihdekepin ja tavallisia henkilöautoja korkeampien istuinten yhdistelmästä johtuen keppi on pituudeltaan kuin kantti-Ladasta lainattu. Liikeradat taas eivät ole, vaan Rellun toteutus pelaa kohtuullisen liukkaasti. Ajosta ei jää paljoakaan mieleen, siinä se menee mutta ei innosta urheilemaan millään tavalla. Toisaalta esimerkiksi ohjauksessa ei tunnu samanlaista keinotodellisuutta kuin saman ikäluokan Méganeissa, tätä ei ilmeisesti ole sähköistämällä pilattu. Lyhyen koeajon perusteella melutaso on vaimean puoleinen ja alusta pehmeähkö. Jälkimmäiseen asiaan tosin voi vaikuttaa tähän yksilöön tehty 220 tuhannen kilometrin sisäänajo.
Etukäteen ajattelin auton hienoimmaksi ominaisuudeksi avaruuden tunnetta ja konttorin valoisuutta, mutta yllättäen tämän asian kanssa olikin vähän niin ja näin. Yhtä nappia painamalla aukeavat yhtä aikaa sekä lasikatto että sivuikkunat, ja B-pilarittomuuden ansiosta kyljet ovat todellakin koknaisuudessaan avoimet. Harmi vaan, että tämä ei kuskin näkökenttään juuri näy, vaan safööri joutuu katselemaan maailmaa enimmäkseen paksuhkojen A-pilarien rajaaman tuulilasin ja niiden ja etuovien välissä olevien kiinteiden pikkuikkunoiden kautta. Lasikattoakaan ei juuri päätä kääntämättä noteeraa, sillä näkökenttään osuu lähinnä tuulilasin yläpuolella oleva paksu palkki. Omassa 407 farkussa on tältä osin oikeastaan enemmän ilmavuutta, samoin rouvan Scénic II:ssa.
Tarkasteltavana ollut yksilö oli ollut niin huolettomalla käytöllä että enempään kaupanhierontaan ei ollut aihetta, ja ajofiilikseltään auto oli kieltämättä pettymys. Jos kohdalle osuisi hyvä ja siisti Avantime V6 kohtuullisella hinnalla niin saattaisin silti olla kiinnostunut. Persoonalliset autot kun ovat nykyään uhanalainen laji, ja tässä vehkeessä kyllä on persoonaa riittämiin. Tästä haluaa pitää.
En ole koskaan nähnyt tämmöistä luonnossa, ajamisesta nyt puhumattakaan. Vain ranskalainen keksii käyttää tila-auton pohjalevyä tehdäkseen 2+2-paikkaisen 2d HT coupén avattavalla lasikatolla. Ulkonäöstä tykkään kovasti, B-pilareiden puuttuminen ja kaksiovisuus saavat suurehkonkin auton näyttämään linjakkaalta. Yllättäen tämä ei näytä niin suurelta kuin Espacen pohjalta tehdystä laitteesta voisi kuvitella. Rakenne on muutenkin poikkeuksellinen, korin ulkopaneelit ovat komposiittia, konepelti alumiinia, samoin katon lasiosia reunustavat palkit.
Koska ovet ovat todella pitkät, niihin on pitänyt rakentaa tuplasaranat jotta oven etureuna kääntyy ulospäin samalla kun takareuna aukeaa. Pikaisen testaamisen perusteella tämä toimii ihan oikeasti, ovea ei tarvinnut avata paljoakaan jotta kuskin pukille pystyi kiipeämään. Paljon helpompi temppu kuin esimerkiksi 916 GTV:n vaatima suoritus. Takapenkille käyntikin on kaksioviseksi helppoa, penkki itsessään on etusia korkeammalla ja tarjoaa komeat näkymät. Sen sijaan jaloille ei ole tilaa. Etupenkin ollessa säädettynä melko taakse ovat takapenkkiläisen varpaat kiinni etupenkissä ja kantapäät takapenkissä, etupenkkien alle ei nimittäin saa työnnettyä varpaita. Toisaalta takalattia on korkealla, joten reidet eivät pysy istuinosassa kiinni vaan takana istutaan hiukan erikoisessa asennossa.
Kuskin pukin näkymät ovat erikoiset. Kojelauta jatkuu pitkälle eteenpäin ja tulee tunne että safööri istuu keskellä isoa autoa. Perinteisiä analogisia mittareita ei ole, vaan kaksi digitaalinäyttöä josta moottorin pyörintänopeutta näyttävä on istutettu heti ratin taakse ja isompi monitoiminäyttö tuulilasin alareunan kohdalle sivusuunnassa keskelle autoa. Radiot ja muut rumistukset on jemmattu luukkujen taakse ja niitä hallitaan ratin taakse sijoitetuista viiksistä. Ilmastointiakin hanskataan oveen sijoitetusta paneelista, joten kojelauta on tyylikkäästi lähes nappulavapaa. Sen sijaan kojelaudan materiaalit ovat vähemmän tyylikkäitä, tämän yksilön likaiset ja kuluneet pinnat olivat lähinnä rumat. Istuimet ovat mukavat vaaleat nahkasohvat jotka varmaan näyttäisivätkin hyviltä, ellei kyseisellä autolla olisi kuljetettu kaksi- tai nelijalkaisia sikoja.
Ja sitten liikkeelle. Pellin alla asustava kaksilitrainen matalapaineturbo vetää kuminauhamaisesti, tekee ainakin pienissä nopeuksissa sen mitä pyydetään mutta ei sitten muuta. 1650 kiloa omapainoa ja 165 heppaa antoivatkin jo aavistaa ettei tällä kuuhun mennä. Vaihteisto on kuusilovinen manuaali ja lattialla tököttävän vaihdekepin ja tavallisia henkilöautoja korkeampien istuinten yhdistelmästä johtuen keppi on pituudeltaan kuin kantti-Ladasta lainattu. Liikeradat taas eivät ole, vaan Rellun toteutus pelaa kohtuullisen liukkaasti. Ajosta ei jää paljoakaan mieleen, siinä se menee mutta ei innosta urheilemaan millään tavalla. Toisaalta esimerkiksi ohjauksessa ei tunnu samanlaista keinotodellisuutta kuin saman ikäluokan Méganeissa, tätä ei ilmeisesti ole sähköistämällä pilattu. Lyhyen koeajon perusteella melutaso on vaimean puoleinen ja alusta pehmeähkö. Jälkimmäiseen asiaan tosin voi vaikuttaa tähän yksilöön tehty 220 tuhannen kilometrin sisäänajo.
Etukäteen ajattelin auton hienoimmaksi ominaisuudeksi avaruuden tunnetta ja konttorin valoisuutta, mutta yllättäen tämän asian kanssa olikin vähän niin ja näin. Yhtä nappia painamalla aukeavat yhtä aikaa sekä lasikatto että sivuikkunat, ja B-pilarittomuuden ansiosta kyljet ovat todellakin koknaisuudessaan avoimet. Harmi vaan, että tämä ei kuskin näkökenttään juuri näy, vaan safööri joutuu katselemaan maailmaa enimmäkseen paksuhkojen A-pilarien rajaaman tuulilasin ja niiden ja etuovien välissä olevien kiinteiden pikkuikkunoiden kautta. Lasikattoakaan ei juuri päätä kääntämättä noteeraa, sillä näkökenttään osuu lähinnä tuulilasin yläpuolella oleva paksu palkki. Omassa 407 farkussa on tältä osin oikeastaan enemmän ilmavuutta, samoin rouvan Scénic II:ssa.
Tarkasteltavana ollut yksilö oli ollut niin huolettomalla käytöllä että enempään kaupanhierontaan ei ollut aihetta, ja ajofiilikseltään auto oli kieltämättä pettymys. Jos kohdalle osuisi hyvä ja siisti Avantime V6 kohtuullisella hinnalla niin saattaisin silti olla kiinnostunut. Persoonalliset autot kun ovat nykyään uhanalainen laji, ja tässä vehkeessä kyllä on persoonaa riittämiin. Tästä haluaa pitää.
- Epäkelpokeräilijä -
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Kiva koeajoraportti. Voin jo kuvitella minkälaisia touhutippoja tuollainen aiheuttaa 30 vuoden kuluttua Mobilistin toimituksessa.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Range Rover Vogue 4.4 V8 -02
Koska siittäjäni eivät ole kovinkaan pitkiä, ei minuakaan onnistanut tässä asiassa. Jolloin täytyy myöntää, piti melkein olla tikapuut matkassa jotta sain kiivettyä tämän kyseisen auton ratin taakse. Ajoasento oli sinällään miltei korni, jalat eivät meinanneet ylettyä lattiaan, polkimiin just ja just. Ja istuin (sähköisesti säädettävä), piti olla suht korkealla jotta näkisin tämän kojelaudan ja tämän suurehkon ruorin ylitse. Ratin säädöt toteutuivat sähköisesti, tosin tämä reistaili välillä.
Automaatti on vaan niin mukava, ja koska laatikko oli juuri duunattu, se toimi moitteettomasti.
Kaasupoljinta painaessa auto lähti mukavasti liikkeelle, tosin ei tämä mikään raketti ole.
Ilmajousien ansiosta autolla oli mukavaa vetästä kuoppaisia teitä pitkin, sekä vaikka alla oli nastat, tämä on ensimmäinen auto, mihin ei rengasäänet kantaudu sisälle, lainkaan.
En alkanut edes arpailla mitä kaikkea kojelautaan istutetuilla napeilla voi tehdä, mutta navin sain toki toimimaan
Ulkonäkö miellyttää, varsinkin edestä. Eikä tuo auton sisustakaan ihan rumimmasta päästä ole.
Helppo oli ajaa, sekä peruuttaa, jopa pientä mutkatietä pitkin, tosin tämä oli kääntyvien peilien ansioista. (Sama toiminta on ollut ainaki bemareissa, eli peilit säätyvät peruutusvaihdetta sisään laittaessa, näyttämään enemmän alaspäin, kait jotta näet tien reunukset paremmin blaablaa kaikki ymmärtävät varmasti).
Autoa ajaessa oli kyl aika ruhtinaallinen fiilis, lähes herrasmiesmäinen. Mutta omistamisen halua se ei herättänyt.
Suosittelen kaikille herrasmiehille ja naisille, joilla on hevonen ja kärry
Koska siittäjäni eivät ole kovinkaan pitkiä, ei minuakaan onnistanut tässä asiassa. Jolloin täytyy myöntää, piti melkein olla tikapuut matkassa jotta sain kiivettyä tämän kyseisen auton ratin taakse. Ajoasento oli sinällään miltei korni, jalat eivät meinanneet ylettyä lattiaan, polkimiin just ja just. Ja istuin (sähköisesti säädettävä), piti olla suht korkealla jotta näkisin tämän kojelaudan ja tämän suurehkon ruorin ylitse. Ratin säädöt toteutuivat sähköisesti, tosin tämä reistaili välillä.
Automaatti on vaan niin mukava, ja koska laatikko oli juuri duunattu, se toimi moitteettomasti.
Kaasupoljinta painaessa auto lähti mukavasti liikkeelle, tosin ei tämä mikään raketti ole.
Ilmajousien ansiosta autolla oli mukavaa vetästä kuoppaisia teitä pitkin, sekä vaikka alla oli nastat, tämä on ensimmäinen auto, mihin ei rengasäänet kantaudu sisälle, lainkaan.
En alkanut edes arpailla mitä kaikkea kojelautaan istutetuilla napeilla voi tehdä, mutta navin sain toki toimimaan
Ulkonäkö miellyttää, varsinkin edestä. Eikä tuo auton sisustakaan ihan rumimmasta päästä ole.
Helppo oli ajaa, sekä peruuttaa, jopa pientä mutkatietä pitkin, tosin tämä oli kääntyvien peilien ansioista. (Sama toiminta on ollut ainaki bemareissa, eli peilit säätyvät peruutusvaihdetta sisään laittaessa, näyttämään enemmän alaspäin, kait jotta näet tien reunukset paremmin blaablaa kaikki ymmärtävät varmasti).
Autoa ajaessa oli kyl aika ruhtinaallinen fiilis, lähes herrasmiesmäinen. Mutta omistamisen halua se ei herättänyt.
Suosittelen kaikille herrasmiehille ja naisille, joilla on hevonen ja kärry
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Range Rover lienee ainoa lajissaan
Lisäksi ainoa ajamani/omistamani auto jossa sikarin poltto käy kuin leikiten. Tosin nyt näissä uudemmissa ei enää ole lautasen kokoista tuhkakuppia juuri oikeassa kohtaa keskikonsolia
Ilmeisesti Rangessakin on nykyisin tarkoitus imeä jotain de-tox mehua ajon aikana
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Range Rover lienee ainoa lajissaan
Lisäksi ainoa ajamani/omistamani auto jossa sikarin poltto käy kuin leikiten. Tosin nyt näissä uudemmissa ei enää ole lautasen kokoista tuhkakuppia juuri oikeassa kohtaa keskikonsolia
Ilmeisesti Rangessakin on nykyisin tarkoitus imeä jotain de-tox mehua ajon aikana
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Sekalainen koeajoketju
Exä saanut isältään vanhan auton tilalle bemun x kolmosen. Kysyi mitä olen mieltä siitä autosta.
"Ruma ja ihan paska."
Selitin toki miksi. Onneksi on exä
"Ruma ja ihan paska."
Selitin toki miksi. Onneksi on exä
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Ruma kyllä, mutta miksi ihan paska? Pellin alle saatavissa mielenkiintoista tekniikkaa, erittäin hyvä ajaa katumaasturiksi ja hyvä ohjaustuntuma. Mikä sen "paskaksi" tekee?Wiltsu kirjoitti:Exä saanut isältään vanhan auton tilalle bemun x kolmosen. Kysyi mitä olen mieltä siitä autosta.
"Ruma ja ihan paska."
Selitin toki miksi. Onneksi on exä
Re: Sekalainen koeajoketju
Kyllä mä ajettavuutta ja moottoria kehuin. Mutta laatu on järkyttävän huonoa, etenkin sisältä. Muutenkin täynnä lastentauteja toi malli, turbot paukkuu ja etupäässä kolisee aina joku.Farina kirjoitti:Ruma kyllä, mutta miksi ihan paska? Pellin alle saatavissa mielenkiintoista tekniikkaa, erittäin hyvä ajaa katumaasturiksi ja hyvä ohjaustuntuma. Mikä sen "paskaksi" tekee?Wiltsu kirjoitti:Exä saanut isältään vanhan auton tilalle bemun x kolmosen. Kysyi mitä olen mieltä siitä autosta.
"Ruma ja ihan paska."
Selitin toki miksi. Onneksi on exä
Ja tajuan nyt miksi Clarkson haukkui ton auton jousituksen aikoinaan yhdeksi huonoimmista mitä on koskaan kokenut. Tuntui siltä kun ois istunut sisällä vibraattorissa.
Sitäpaitsi ainoa syy ostaa kahvilamaasturi on jotta saa korkean ajoasennon. Tossa x-kolmosessa istutaan melkeen yhtä matalalla kun normiautossa, mutta takatilat on olemattomat ja peräpoksiin ei mahdu mitään.
Hänen ainoa syy siihen että vaihtoi liki upouuden Civicin tohon hökötykseen oli koska se on niin ihkun näköinen ja koska on pemari. Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että hehkutetaan jotaan merkkejä jonkun imagon takia, ketä kiinnostaa.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Uusikorinen vai vanhakorinen x3? En uudenkaan fani ole, mutta en kyllä kaikkia kohtia sen kohdalla allekirjoita...
Re: Sekalainen koeajoketju
Ensimmäisen sukupolven tietysti. Uusi taitaa olla ihan jopa Bemarin itsensä kasaama
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Silly me, mutta kuka sitä ensimmäistä sukupolvea kasasi?Wiltsu kirjoitti:Ensimmäisen sukupolven tietysti. Uusi taitaa olla ihan jopa Bemarin itsensä kasaama
-Tazio
Re: Sekalainen koeajoketju
Joku itävaltalainen alihankkija.Tazio kirjoitti:Silly me, mutta kuka sitä ensimmäistä sukupolvea kasasi?Wiltsu kirjoitti:Ensimmäisen sukupolven tietysti. Uusi taitaa olla ihan jopa Bemarin itsensä kasaama
-Tazio
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Kysyin Kuukkelilta. 1. sukupolven suunnittelivat Magna Steyr ja BMW yhdessä. Magna valmisti noita tehtaallaan Grazissa (Egyptissä noita tehtiin myös, mutta veikkaan Euroopan mallien tulleen G:stä.Wiltsu kirjoitti:Joku itävaltalainen alihankkija.Tazio kirjoitti:Silly me, mutta kuka sitä ensimmäistä sukupolvea kasasi?Wiltsu kirjoitti:Ensimmäisen sukupolven tietysti. Uusi taitaa olla ihan jopa Bemarin itsensä kasaama
2. sukupolvi on tosiaan sitten Spartanburgissa tehty. Lienee itsestään selvää, että Etelä Karoliinassa on tuo työnlaatu ihan eri tasolla kuin jossain Itävallassa
-Tazio
Re: Sekalainen koeajoketju
Ilmeisesti parempi kun Mersun jenkeissä valmistamat maasturit
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Eikös ne kaikki M-sarjalaiset tehdä Alabamassa? Enpä tuota tarkemmin tiedä, mutta eikös noitakin joku hetki koottu Itävallassa? Jossain vaiheessa noissa Esson baarin mukaan tosiaan taisi olla laatuongelmia.
Onko syynä sitten tehdas tai se tosiasia että '90-luvun puolivälin jälkeen taisi käytännössä koko merkin laatu mennä lähes VAG-tasolle ennen kuin homma saatiin ainakin vähän oikenemaan, enpä osaa sanoa.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Eikös ne kaikki M-sarjalaiset tehdä Alabamassa? Enpä tuota tarkemmin tiedä, mutta eikös noitakin joku hetki koottu Itävallassa? Jossain vaiheessa noissa Esson baarin mukaan tosiaan taisi olla laatuongelmia.
Onko syynä sitten tehdas tai se tosiasia että '90-luvun puolivälin jälkeen taisi käytännössä koko merkin laatu mennä lähes VAG-tasolle ennen kuin homma saatiin ainakin vähän oikenemaan, enpä osaa sanoa.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Sekalainen koeajoketju
Johonkin 2000-puolväliin saakka noissa M-sarjalaisissa on ihan todellisia ongelmia, etenkin se ensimmäisen sukupolven auto on ihan täysi pommi, vikatilastot kertoo jo kaiken oleellisen.
Nykymersuista en tiedä oikeen mitään, eipä pahemmin kiinnosta koko merkki. Taksissa matkustan oikeestaan joka duunipäivä, ja empiirisen tutkimuksen mukaan mersua ajavista kuskeista puolet on tyytyväisiä autoihinsa, puolet ei. Ihan naurettavan ahtaita ne E-sarjalaiset ainakin on. Uskomatonta kyllä bemu pistää pahemmaksi 5-sarjalaisellaan, takana on ihan pirun ahdasta.
Nykymersuista en tiedä oikeen mitään, eipä pahemmin kiinnosta koko merkki. Taksissa matkustan oikeestaan joka duunipäivä, ja empiirisen tutkimuksen mukaan mersua ajavista kuskeista puolet on tyytyväisiä autoihinsa, puolet ei. Ihan naurettavan ahtaita ne E-sarjalaiset ainakin on. Uskomatonta kyllä bemu pistää pahemmaksi 5-sarjalaisellaan, takana on ihan pirun ahdasta.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Oh hell no! 4 vuotta ajelin 320ML , 99 oli Alabamassa kasattu. Ei ehkä kiinnostavin autoni, mutta käyttöautona ehdottomasti paras omistamani. Kunnes vaimo myi sen vakuutusyhtiölle. Olisin pitänyt varmasti vielä pitkään muutoin. Monet huutelee ML:n huonoutta, mutta kuinka moni näistä tietäjistä on moisen kanssa elänyt?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Wiltsu kirjoitti:Johonkin 2000-puolväliin saakka noissa M-sarjalaisissa on ihan todellisia ongelmia, etenkin se ensimmäisen sukupolven auto on ihan täysi pommi, vikatilastot kertoo jo kaiken oleellisen.
Nykymersuista en tiedä oikeen mitään, eipä pahemmin kiinnosta koko merkki. Taksissa matkustan oikeestaan joka duunipäivä, ja empiirisen tutkimuksen mukaan mersua ajavista kuskeista puolet on tyytyväisiä autoihinsa, puolet ei. Ihan naurettavan ahtaita ne E-sarjalaiset ainakin on. Uskomatonta kyllä bemu pistää pahemmaksi 5-sarjalaisellaan, takana on ihan pirun ahdasta.
Kyllä mesellä löytyy kovaa tavaraa , kiinnostavaakin. Esim. CLS - mallit mersuksi todella hyvännäköisiä ( ei niin paappamallia )ja CDI- moottorilla ja automaatilla messeviä ajaa. Kelpaisi, mutta vaimo ei diggaa yhtään. Pitäisikö sitten oma JTD vaihtaa tähän
Jotekin hienoa tuo kylkilinjan ja perän kaarevuus ... hyvä perä
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
My point exactlylerppu kirjoitti: ^Oh hell no! ..... Monet huutelee ML:n huonoutta, mutta kuinka moni näistä tietäjistä on moisen kanssa elänyt?
-Tazio
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
^Samoja ajatuksia täälläkin ML:stä. Isäukko ajellut kohta vuoden päivät omalla 1.gen 270cdi:llään eikä siinä ole mitään sen kummempaa tähän mennessä ollut kuin kuskin ikkunan avauskatkaisijassa häikkää. Näitähän ei Alfoissa ole Eikä todellakaan ole mikään kovin mielenkiintoinen omastakaan mielestä mutta käyttöesineenä (vrt. esim. astianpesukone) ajaa varmaan ihan hyvin asiansa. Aiheuttaa tosin allekirjoittaneella korkeanpaikankammon kun pelkää että kesken ajon tipahtaa ikkunasta ulos. Alfa ja Possu on paljon turvallisemman tuntuisia kun persus on turvallisen lähellä maankamaraa Ja tuo CLS on kyllä kiinnostavin malli Mesen mallistossa, niin uusi kuin vanhakin. "Neliovinen coupe" nimitys vaan jurppii niin pirusti, sehän nyt on kuitenkin oikeasti "vain" linjakas sedan.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Tänään tuli kokeiltua naapurin uutta Peugeot Partneria ja oli kyllä hyvän tuntuinen, eipä sivutuuli edes tuntunut. 1.6 dieseli riittää ihan hyvin liikuttamaan tuota.
Pysäytysautomatiikka toimii hieman erilailla kuin Alfassa, ajettuani pihaan parkkiin moottori sammui, mutta ovea avatessa pärähti taas käymään.
Pysäytysautomatiikka toimii hieman erilailla kuin Alfassa, ajettuani pihaan parkkiin moottori sammui, mutta ovea avatessa pärähti taas käymään.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
Range Rover Evoque Diesel 150hv.
Piti oikein kokeilla milta tuntuu maailman epäluotettavin auto ja katsoa mistä valtaosa ihmisista unelmoi
Kiittämme:
-Muotoilu (tosin kun sitä näkee 10 kertaa niin näyttää jo tylsältä).
-Kulutus
-kabiinin laadunfiilis.
-alavääntö
Moitimme:
-Hirveä ohjaustuntuma. Huonoin mitä olen koskaan kokenut Koko ajan joutuu korjailemaan ja ihan kuin playstationia ajaisi.
-Varustelu(manuaalisäätöiset kangas penkit, ei valopesimiä ja sadetunnistinta ja nämä reilu 60k€ vm. 2014 maksava "premium" autossa)?!
-Tyhmiä ratkaisuja, kuten vaihteiston esiin nouseva valitsin, mielenkiintoista kuinka pitkään toimii varsinkin Range Roverissa?
-Näkyvyys
-kova alusta
-9 vaihdetta, mitä varten?
Ei käy kateeksi sille, joka sen osta kun takuu loppuu.
Piti oikein kokeilla milta tuntuu maailman epäluotettavin auto ja katsoa mistä valtaosa ihmisista unelmoi
Kiittämme:
-Muotoilu (tosin kun sitä näkee 10 kertaa niin näyttää jo tylsältä).
-Kulutus
-kabiinin laadunfiilis.
-alavääntö
Moitimme:
-Hirveä ohjaustuntuma. Huonoin mitä olen koskaan kokenut Koko ajan joutuu korjailemaan ja ihan kuin playstationia ajaisi.
-Varustelu(manuaalisäätöiset kangas penkit, ei valopesimiä ja sadetunnistinta ja nämä reilu 60k€ vm. 2014 maksava "premium" autossa)?!
-Tyhmiä ratkaisuja, kuten vaihteiston esiin nouseva valitsin, mielenkiintoista kuinka pitkään toimii varsinkin Range Roverissa?
-Näkyvyys
-kova alusta
-9 vaihdetta, mitä varten?
Ei käy kateeksi sille, joka sen osta kun takuu loppuu.
Nothing beats cubic inch
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Sekalainen koeajoketju
^Kabiinin laadun fiilis sai moitteita. Mikäs siellä oikein tökkii? Ei kai se niin huono ole? Vai onko ?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Sekalainen koeajoketju
Hups eli sorry (seison korjattuna ja haen takkini). Jossakin muualla oli moitittu, mutta minusta erittäin ok !!
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Ford C-Max 1.0 Ecoboost
Hertzin täti antoi tällä kertaa Fordin pienen tila-auton ajoon. Nykyisin tuntuu että tavallisen Golfin/Focuksen sijasta tulee aina ajoon pieni tila-tötterö. Ulkoa C-Max näyttää lähinnä ylipaineeseen puhalletulta Focukselta. Focus on toki ulkonäkönsä puolesta segmenttinsä paremmalla puoliskolla, mutta C-Maxia ei voi kovin kauniiksi luonnehtia. Korkea ja lyhyt kori.
Kuskin pukki on kohtuullisen hyvä, mutta säätäisin istuinta mieluummin vieläkin alemmaksi kuin mitä säätövarat antoivat periksi. Ajo-asennosta saa kuitenkin kelvollisen. En todellakaan välitä uusimpien Fordien "Star Wars"-ohjaamoista, jotka näyttävät vääjäämättä halvoilta ja toimintojen löytäminen on hankalaa. C-Max ei valitettavasti tee tästä poikkeusta. Näkyvyys on kohtuullinen eteen ja sivuille, mutta takaviisto on pahasti C-pilarin peitossa. Parkkitutkalle on käyttöä ahtaissa parkkitaloissa. Parkkitutkassa oli jotain häikkää, koska se jatkoi huutamistaan vaikka auto oli pysäytetty, vaihde oli vapaalla ja kytkin ylhäällä. Ei sen varmasti näin kuuluisi toimia.
Mielenkiintoisin osuus autossa oli vain litrainen turbomoottori. Ajoon lähto oli todella hankalaa, koska kytkin oli lyhytliikkeinen ja äkäinen. Siihen yhdistettynä hento alavääntö, niin tietää että kengurubensaa on tankissa. Kahden päivän aikana en oppinut sopivaa kaasu-kytkin-yhdistelmää pehmeisiin lähtöihin ja se on melko poikkeuksellista. Kuten mainittua, alavääntö alta 2000 r/min oli todella ohutta, mutta kun turbo tuli peliin mukaan, vääntöä oli kivasti. C-Max kiihtyi kevyesti n. 90km/h asti, jonka jälkeen meno alkoi piiputtamaan. Ohitukset yli 100km/h vauhdista piti ajoittaa tarkasti. Matkaan mahtui myös vapaata Saksan autobahnia ja on sanottava, että C-Max ei siellä viihdy. Kiihtyvyys +120km/h nopeuksissa oli olematonta ja suuri poikkipinta-ala teki menosta heiluvaa tuulisena päivänä. Pikantti yksityiskohta oli selvästi kuuluva turbon vihellys nopeudessa 130km/h. Aluksi vihellystä kuunteli mielellään, mutta pitemmän päälle se alkoi rasittamaan.
Ohjaus oli Fordmainen, eli hyvä moniin muihin nykyautoihin verrattuna. Mitään ajamisen iloa ei kuitenkaan löytynyt. Korkea painopiste sekä ajoasento eivät toki tuekaan mitään kuvaa urheilullisesta menosta. Ford on mainostanut mm. S-Maxia tilavana ja urheilullisena autona. No, käytetäänhän sitä mainonnassa aikamoisia ylisanoja...
Tavaratila oli kohtuullinen, muttei valtava. Takaistuimia pystyi siirtelemään erikseen, mikä varmasti helpottaa lapsiperheiden arkea. Suuria kärryjä ei takakonttiin kuitenkaan mahdu kaatamatta penkkejä. Ihan toimiva tila-töttero, muttei jätä muistijälkeä pitemmäksi aikaa. Aiemmin ajetusta Merivasta jäi jostain syystä parempi maku. Ehkä se oli ne takaovet sitten. Jotain spesiaalia sentään.
Hertzin täti antoi tällä kertaa Fordin pienen tila-auton ajoon. Nykyisin tuntuu että tavallisen Golfin/Focuksen sijasta tulee aina ajoon pieni tila-tötterö. Ulkoa C-Max näyttää lähinnä ylipaineeseen puhalletulta Focukselta. Focus on toki ulkonäkönsä puolesta segmenttinsä paremmalla puoliskolla, mutta C-Maxia ei voi kovin kauniiksi luonnehtia. Korkea ja lyhyt kori.
Kuskin pukki on kohtuullisen hyvä, mutta säätäisin istuinta mieluummin vieläkin alemmaksi kuin mitä säätövarat antoivat periksi. Ajo-asennosta saa kuitenkin kelvollisen. En todellakaan välitä uusimpien Fordien "Star Wars"-ohjaamoista, jotka näyttävät vääjäämättä halvoilta ja toimintojen löytäminen on hankalaa. C-Max ei valitettavasti tee tästä poikkeusta. Näkyvyys on kohtuullinen eteen ja sivuille, mutta takaviisto on pahasti C-pilarin peitossa. Parkkitutkalle on käyttöä ahtaissa parkkitaloissa. Parkkitutkassa oli jotain häikkää, koska se jatkoi huutamistaan vaikka auto oli pysäytetty, vaihde oli vapaalla ja kytkin ylhäällä. Ei sen varmasti näin kuuluisi toimia.
Mielenkiintoisin osuus autossa oli vain litrainen turbomoottori. Ajoon lähto oli todella hankalaa, koska kytkin oli lyhytliikkeinen ja äkäinen. Siihen yhdistettynä hento alavääntö, niin tietää että kengurubensaa on tankissa. Kahden päivän aikana en oppinut sopivaa kaasu-kytkin-yhdistelmää pehmeisiin lähtöihin ja se on melko poikkeuksellista. Kuten mainittua, alavääntö alta 2000 r/min oli todella ohutta, mutta kun turbo tuli peliin mukaan, vääntöä oli kivasti. C-Max kiihtyi kevyesti n. 90km/h asti, jonka jälkeen meno alkoi piiputtamaan. Ohitukset yli 100km/h vauhdista piti ajoittaa tarkasti. Matkaan mahtui myös vapaata Saksan autobahnia ja on sanottava, että C-Max ei siellä viihdy. Kiihtyvyys +120km/h nopeuksissa oli olematonta ja suuri poikkipinta-ala teki menosta heiluvaa tuulisena päivänä. Pikantti yksityiskohta oli selvästi kuuluva turbon vihellys nopeudessa 130km/h. Aluksi vihellystä kuunteli mielellään, mutta pitemmän päälle se alkoi rasittamaan.
Ohjaus oli Fordmainen, eli hyvä moniin muihin nykyautoihin verrattuna. Mitään ajamisen iloa ei kuitenkaan löytynyt. Korkea painopiste sekä ajoasento eivät toki tuekaan mitään kuvaa urheilullisesta menosta. Ford on mainostanut mm. S-Maxia tilavana ja urheilullisena autona. No, käytetäänhän sitä mainonnassa aikamoisia ylisanoja...
Tavaratila oli kohtuullinen, muttei valtava. Takaistuimia pystyi siirtelemään erikseen, mikä varmasti helpottaa lapsiperheiden arkea. Suuria kärryjä ei takakonttiin kuitenkaan mahdu kaatamatta penkkejä. Ihan toimiva tila-töttero, muttei jätä muistijälkeä pitemmäksi aikaa. Aiemmin ajetusta Merivasta jäi jostain syystä parempi maku. Ehkä se oli ne takaovet sitten. Jotain spesiaalia sentään.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Sekalainen koeajoketju
Mulla tekee joskus tuota, jos on loskaa/lunta anturin välittömässä läheisyydessä. Eikö tutkalle ollut omaa virtanappia niin kuin viisysissä?Farina kirjoitti:Ford C-Max 1.0 Ecoboost
Parkkitutkassa oli jotain häikkää, koska se jatkoi huutamistaan vaikka auto oli pysäytetty, vaihde oli vapaalla ja kytkin ylhäällä. Ei sen varmasti näin kuuluisi toimia.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Jostain syystä tuollaisia ominaisuuksia tuntuu löytyvän useammastakin nykyautosta. Esimerkiksi meillä sekä 407 2.2 että Scénic 1.6 ovat ikäviä laitteita lähteä liikkeelle, kummassakin on kummallisen tunnoton kytkin ja Kernaultissa vielä lisäksi tyhjäkäynnin tuntumassa täysin hengetön kone. Kohta kolme vuotta olen Pösöllä ajellut mutta siisti lähtö ei vieläkään aina tahdo onnistua, en muista että minkään aikaisempien kulkupelien kanssa olisi ollut samaa murhetta.Farina kirjoitti:Ajoon lähto oli todella hankalaa, koska kytkin oli lyhytliikkeinen ja äkäinen. Siihen yhdistettynä hento alavääntö, niin tietää että kengurubensaa on tankissa.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Oudolta kuulostaa koska olen aikanaan ajanut tuota litraisen 125 heppaista tavallisessa focuksessa ja siinä taas yllätti tuon koneen nöyrä vääntö juuri tuhannesta kierroksesta ylöspäin ja olikin aika lähellä että sellainen versio olisi tullut myös itselle. Toki tuo oma 1.6 turbo vääntää paremmin, mutta tuo litranen melkeinpä teki sen eleettömämmin.Rasvis kirjoitti:Jostain syystä tuollaisia ominaisuuksia tuntuu löytyvän useammastakin nykyautosta. Esimerkiksi meillä sekä 407 2.2 että Scénic 1.6 ovat ikäviä laitteita lähteä liikkeelle, kummassakin on kummallisen tunnoton kytkin ja Kernaultissa vielä lisäksi tyhjäkäynnin tuntumassa täysin hengetön kone. Kohta kolme vuotta olen Pösöllä ajellut mutta siisti lähtö ei vieläkään aina tahdo onnistua, en muista että minkään aikaisempien kulkupelien kanssa olisi ollut samaa murhetta.Farina kirjoitti:Ajoon lähto oli todella hankalaa, koska kytkin oli lyhytliikkeinen ja äkäinen. Siihen yhdistettynä hento alavääntö, niin tietää että kengurubensaa on tankissa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
^mutta jos on tottuneut siihen, että sitä kaasua ei tarvita ollenkaan, kun lähtee normaalisti tasasella. Nykyjään on kyllä paljon kalustoa, joita tarttee polkea niin samperisti, jottei sammahda.