Liikenteestä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Melko pulla kävi äsken. Kävin Lahdessa pojan luona kylässä ja paluumatkalla hiacekonttikeijo ajeli viiden metrin turvattomuusvälillä. Ajelin 95 tom crusella...sitten navi hälyytti nopeudesta ja kamerasta, nappasin tom kruisea nenänpäähän ja annoin vauhdin pudota 85, heti tolpan jälkeen ajattelin tehdä pienen haicuraon ja runttasin bedaalin puoleen rimaan...mutkasta läheni auto vastaan ja ero hieman kasvoi haicuun, juuri kun hölläsin kaasun alkoi vastaan tulija vilkutella valojaan...haucu läheni roimalla nopeudella vaikken jarruun koskenutkaan, oli kelannut vauhdin varmaan lähelle minulla hetkeä aikaisemmin ollutta 140kmh....polliisithan ne valojaan vilkutteli. Seuraavat 10km oli kyllä köntsät tuloillaan kun odottelin minkä mutkan takana pysäytys on. Ei ollut, huhhuh. Haicukin jätti "episodin" jälkeen reilun välin.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Aamun kuumat kolmoskehällä Koivuha'an liittymässä. Vogelisti koittaa tuuppaa eteen vaikka takana maili tilaa. Kiihdytin alta pois, meinas väkisin kampee kylkeen. Aivan bebaan hän kiinni pitkät päällä. Mieliharmissani keskisormen nostin pystyyn... Tästä pillastuneena miekkonen täräyttää suoraan vasemmalle kaistalle ennen ympyrää. Nyt on mullakin jo hermo suht kiinni, joten tappituntumalla kaiffan määränpäähän ja haastattelemaan! Hemmetti sentään kun olikin aika isokokoinen ryökäle, niin totesin sitten että aivan liian aikaista vaativalle painiottelulle. Paskat. Miksei voinut olla nyrkillä tapettava? Mut ei...
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
En tiedä mikä on ihmisiin mennyt mutta agressivisuus/todellinen hölmöily liikenteessä sen kun vaan lisääntyy....
Panssarivaunullako pitäisi kohta liikenteeseen mennä??
http://www.youtube.com/watch?v=JQTKW4dZEK0
Panssarivaunullako pitäisi kohta liikenteeseen mennä??
http://www.youtube.com/watch?v=JQTKW4dZEK0
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Tsorry lerppu, naurattaa vieläkin niin että näyttö on syljessä .lerppu kirjoitti:Aamun kuumat kolmoskehällä Koivuha'an liittymässä. Vogelisti koittaa tuuppaa eteen vaikka takana maili tilaa. Kiihdytin alta pois, meinas väkisin kampee kylkeen. Aivan bebaan hän kiinni pitkät päällä. Mieliharmissani keskisormen nostin pystyyn... Tästä pillastuneena miekkonen täräyttää suoraan vasemmalle kaistalle ennen ympyrää. Nyt on mullakin jo hermo suht kiinni, joten tappituntumalla kaiffan määränpäähän ja haastattelemaan! Hemmetti sentään kun olikin aika isokokoinen ryökäle, niin totesin sitten että aivan liian aikaista vaativalle painiottelulle. Paskat. Miksei voinut olla nyrkillä tapettava? Mut ei...
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Näin se on ihan oikeasti.... ainakin Tampereella...... Joka ikinen päivä saa varoa kaikenmaailman käsittämättömiä typeryyksiä...."ruuhka"-ajat on pahimpia.............jnejnejne......Ricambi kirjoitti:En tiedä mikä on ihmisiin mennyt mutta agressivisuus/todellinen hölmöily liikenteessä sen kun vaan lisääntyy....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Liikenteestä
On se ruotsin rauta vaan aika kestävää tekoa. Siinä olisi moni riisipaperivarjostin ollut littana kuin sushimatto. Ja pahoin pelkään, että makaroonilaatikostakin olisi tullut pizza.Ricambi kirjoitti:En tiedä mikä on ihmisiin mennyt mutta agressivisuus/todellinen hölmöily liikenteessä sen kun vaan lisääntyy....
Panssarivaunullako pitäisi kohta liikenteeseen mennä??
http://www.youtube.com/watch?v=JQTKW4dZEK0
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Kyllä se vaan on kolmion ymmärtäminen joillekin vaikeaa. Tällä kertaa osumista yrittämässä paikallisen siivouspalvelun auto, eikä puhuta kymmenistä senteistä autojen välissä. En aja autoa yhtä lähelle edes sellaisessa parkkiruudussa, jossa esim. kaide tai parkkihallin seinä vastassa.
Autossa kuitenkin on jarrut kunnossa, kuski hereillä ja luontainen reaktio kuitenkin allekirjoittaneella on pyrkiä välttämään se osuma, vaikka kuinka olisi toisessa syy. Voisihan sitä päällekin laskea, mutta ei vaan anna luonto myöden.
Autossa kuitenkin on jarrut kunnossa, kuski hereillä ja luontainen reaktio kuitenkin allekirjoittaneella on pyrkiä välttämään se osuma, vaikka kuinka olisi toisessa syy. Voisihan sitä päällekin laskea, mutta ei vaan anna luonto myöden.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Liikenteestä
Eilen liikenneympyrässä edelläni ajanut Xantia-kuski päätti jarruttaa päästääkseen kolmion takaa ympyrään pyrkivän auton edelleen . Sain torveen nojaamalla hänet muuttamaan mielensä.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Mulle annettiin eilen kaupunkialueella samalla tavalla tilaa, kun odotin kolmion takana. Vanhempi rouva pysähtyi perässään neljä autoa ja viittoi mulle "mene vain". Hämmennyin ja päätin mennä ja vasta kääntyessäni hänen edestä huomasin, että hänen takaa oli ohi lähdössä yksi perässä ollut. Pitää olla varovainen jatkossa näiden ylikohteliaiden kanssa.Carlo Coppa kirjoitti:Eilen liikenneympyrässä edelläni ajanut Xantia-kuski päätti jarruttaa päästääkseen kolmion takaa ympyrään pyrkivän auton edelleen . Sain torveen nojaamalla hänet muuttamaan mielensä.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
joo mä en tajuu tota "annetaan tilaa ympyrään haluaville" -idiootteja. perässä tulijat ei osaa odottaa et joku taukki päättää pysähtyy sinne ympyrään...
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
^Ruuhka-aikaan se on ihan jees, mut pitää tehdä tilaa valuttamalla (päästää kärkkärin takaa auto kerrallaan).
Re: Liikenteestä
Porissa tämä on yleistynyt nykyään kovin, toki tänne on varmaan palkattu taas joku liikennesuunnittelija jostain muualta joka on sekoittanut jo jonkun muun kaupungin liikenteen.jkk kirjoitti:joo mä en tajuu tota "annetaan tilaa ympyrään haluaville" -idiootteja. perässä tulijat ei osaa odottaa et joku taukki päättää pysähtyy sinne ympyrään...
Mutta tosiaankin kun ympyrää lähestyy vaikka polkupyörä 50 metrin päästä niin vedetään liinat kiinni siten että auton perse jää ajokaistalle ja oletusarvoisesti siitä ei pääse ohi.
Tämä käytös yleistyy aina ruuhka-aikaan, ja saa olla tarkkana kun lähtee toisen perään kun se saa päähänsä yllättäen pysätä ilman järkevää syytä.
Joo joo turvaväli, mutta saako vetää liinat kiinni ilman hyvää syytä vaikka keskellä ajokaistaa, jos joku vaikka Raumalta lähtee justiinsa ajelemaan tännepäin?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
^Loppua lukuunottamatta sama tosielämässä http://www.youtube.com/watch?v=JjzJNFuPbbo
Ja sanallisessa muodossa Lapin Kansassa, loppu mukaanlukien http://www.lapinkansa.fi/Kolumnit/11948 ... ineja.html
EDIT: Tarjoan jossain sopivassa tilaisuudessa tuopin muuten sille, joka keksii mistä maasta video on. Kilvet kun on molemmissa päissä keltaisia ja pysäytyskuva kertoo Rellusta ja Kadetista, että pelkkiä numeroita on sarjoitettuna XX XXX XX. Äkkipäätään ei mätsää mihinkään Euroopan maahan, vaikka autokanta viittaa (Itä-)Eurooppaan...
Ja sanallisessa muodossa Lapin Kansassa, loppu mukaanlukien http://www.lapinkansa.fi/Kolumnit/11948 ... ineja.html
EDIT: Tarjoan jossain sopivassa tilaisuudessa tuopin muuten sille, joka keksii mistä maasta video on. Kilvet kun on molemmissa päissä keltaisia ja pysäytyskuva kertoo Rellusta ja Kadetista, että pelkkiä numeroita on sarjoitettuna XX XXX XX. Äkkipäätään ei mätsää mihinkään Euroopan maahan, vaikka autokanta viittaa (Itä-)Eurooppaan...
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
Unkarissa on lähes samanlaiset kuin Suomessa, fontti vaan vähän laihempi.
EDIT: Israelhan tuo muuten.. minikuormurin kylki täynnä hepreaa. Tarjoan siis itselleni
EDIT: Israelhan tuo muuten.. minikuormurin kylki täynnä hepreaa. Tarjoan siis itselleni
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Re:
Joo kattelin kanssa, että tossa on 30 nopeusrajotus. Hyvin tuttu tien pätkä itselle tuo. En tiedä mitä sieltä takana tapahtui, mutta kortti lähtee jo tosta kiihdytyksestä tossa suoralla ennen tota hidastetöyssyä ja ohituksen estämisestä. Tosin se kortti lähtee takana olevaltakin ohituksen yrityksestä jo ihan puhtaasti nopeuden puolesta.Raimo Miettinen kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=UQ7r2ZXUvoc
Aika sankari "scoopien" ratissa.
Tolla tien pätkällä näkee muutenkin aika hyviä nopeuksia toisinaan, olen tainut tänne kirjotellakin, että vasenta kaistaa pysäkillä paikallaan olevan vilkku oikealle olevan bussin ohi noin 50-70kmh on ollut parhaammat. Silmämääresti tietenkin katson ton nopeuden, mutta 50-70kmh aika kohallaan.
Re: Liikenteestä
Kyllä muakin ärsyttää tuollaiset jousittamattomat töyssyn yli talutettavat autot. Kerran meinasin Celican perään töräyttää, kun se lähes pysähtyi töyssyn eteen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Tuossa kohtaa syyllisyydestä ei ole epäselvää, syyllinen löytyy peiliin katsomalla. Töyssyt on aika matalien rajoitusten teillä ja jos niissä nopeuksissa onnistuu jonkun pysähtyminen tulemaan yllätyksenä kannattaa hiukan pohtia niitä omia ajotapoja ja turvavälejä.Skodisti kirjoitti:Kerran meinasin Celican perään töräyttää, kun se lähes pysähtyi töyssyn eteen.
Jos töyssystä ei varoiteta liikennemerkillä on nopeusrajoitus korkeintaan 30 km/h, tuolla nopeudella ei ole mahdollista että peräänajo olisi missään tilanteessa edes lähellä jos on yhtään järkeä päässä. Neljänkympin alueella töyssystä varoitetaan jo merkeillä eikä pitäisi sinullekaan tulla yllätyksenä että joku saattaa hidastustöyssyyn hidastaa. Toisaalta epäolennaista, jos oma ajo on sellaista kuin pitää niin peräänajo ei ole mahdollinen.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Liikenteestä
^
+1
-Tazio
+1
-Tazio
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Viimeksi tänään raavin MiTon keulaa hyvin ikävästi vauhtiesteen reunaan. Tehtaalla jousitettu, muokkaamaton alusta... Rauhallisesti mennään yli noista ajonesteistä. Ja aina voidaan sitten jälkeenpäin hiillostajien kanssa jutella. Vaikka ne ajaiskin firmansa parkkipaikan ohi suoraan lastauslaiturin eteen, jossa työkaverit jo sauhuttelevat turvallisuudentunnetta luoden... (Vaikka liikenteessä faradihäkissä istujilla on joskus jokin valheellinen yhteiskunnasta erkaantumisen tunne, niin teoilla on seurauksia. Vastuuta kannetaan ja niin edelleen.) Hmm, ja mulla on ollut madallettu Celica!
Re: Liikenteestä
Rajoituksen sallimia nopeuksia tulee töyssyä ylittäessä käytettyä. Ei sen töyssyn perimmäinen idea ole autoja pysäytellä, vaan leikata ylinopeuksia.
Re: Liikenteestä
Omalla Alfallani on turha kuvitella ajavansa rajoituksen mukaista nopeutta yhdenkään hidastetöyssyn yli.
Käytännössä joutuu ajamaan "taluttamalla" yli. Hienoja keksintöjä.
Käytännössä joutuu ajamaan "taluttamalla" yli. Hienoja keksintöjä.
VMP
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Joo, MiTon keulasta näkee hit-and-miss vaikutuksen siitä, miten on etsitty oikeaa ajonopeutta hidastetöyssyyn... Ei siis ole aivan virheetön tuo alahuuli! Varmasti menisi säleiksi, jos pamauttaisin neljääkymppiä joskus moiseen esteeseen. Jeepillä noista toki pääsee yli, mutta en halua sitäkään liikaa rytyyttää. Ei ole kuuluisa alapallonivelien robustista luonteesta tuo merkki. Vakuutan kuitenkin etten ole kenenkään kulkemisen sujuvuutta estänyt! Pikemminkin kokemuksia on aivan toisinpäin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Kuten Tuomas asian ilmaisi, ne ovat hidastetöyssyjä. Aivan sama mitä vauhtia niistä voisi ajaa yli, ihan oman mukavuuden puolesta tulee niistä ajettua aika rauhallisesti.
Nopeusrajoituksista, etenkin alhaisista, olisi myös aina hyvä muistaa että kyseessä on rajoitus, ei tavoite. Se 30-taulu ei siis tarkoita että pitäisi ajaa taululta taululle tasan 30, vaan että ei saa ajaa yli 30. Siinä välillä saa ajaa hitaammin ja etenkin hetkellisesti reilustikin hitaammin.
Nopeusrajoituksista, etenkin alhaisista, olisi myös aina hyvä muistaa että kyseessä on rajoitus, ei tavoite. Se 30-taulu ei siis tarkoita että pitäisi ajaa taululta taululle tasan 30, vaan että ei saa ajaa yli 30. Siinä välillä saa ajaa hitaammin ja etenkin hetkellisesti reilustikin hitaammin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 17:45
- Paikkakunta: Lieksa
Re: Liikenteestä
Skodisti kirjoitti:Rajoituksen sallimia nopeuksia tulee töyssyä ylittäessä käytettyä. Ei sen töyssyn perimmäinen idea ole autoja pysäytellä, vaan leikata ylinopeuksia.
Eipä onnistu mullakaan rajoitusten mukaan töyssystä ajaminen jos meinaa keulan pitää ehjänä. Autona vakioalustainen Alfa 147. Liekkö täällä oulussa v*ttumaisemmat hidasteet.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^riippuu paljonkin autosta, millä vauhdilla töyssyyn voi lasketella. Mistä johtuen ne eivät aina toimi tarkoitetulla tavalla tai tepsivät joihinkin ajoneuvoihin liiankin hyvin.
Paremmin pystyy töyssyjen yli laskettamaan jäykällä alustalla. Mikäli ei välitä siitä, että ”menee hytti sekaisin”. Nähty monessakin paikassa, että ne pari teinipelleä, joiden vuoksi töyssyt on rakennettu, laskettavat niistä kauhean jysäyksen saattelemina ”normaalilla” kuudenkympin vauhdilla (rajoitus 30/40) ja muut joutuvat hidastamaan 20-30 nopeuksiin, jos eivät halua, että etuhelma/vetokoukku ottaa kontaktia maahan. Madalletuilla ei tämäkään riitä…
Tällaisetkin suoritukset nähty:
Hiace, 3 ukkoa kabiinissa ja takakontti tyhjänä. Puikoissa ollut kaveri täräytti töyssyyn neljääkymppiä, jarruttaen hivenen myöhässä. Hyvä, ettei menty keulan kautta ympäri.
Sama on tullut nähtyä myös ulkopuolelta – joku ihan pienimmän pään kinneri (tyyliin Micra, en vaan enää muista merkkiä/mallia) täräytti töyssyyn huimalla 30 km/h vauhdilla ja perä pomppasi (jousten pohjattua?) niin korkealle ilmaan, että etupuskuri/helma raapi maata. Sai mummot (joita auto täynnä) vähän puitavaa kaffepöytään...?
5D Stilossa taas oli niin pehmeä jousitus, että päälle kolmenkympin vauhdissa etuspoileri raapaisi maata jousituksen niiatessa töyssyn jälkeen, vaikka pyörät pysyivätkin kiinni tiessä. Onneksi tämä oli suunnittelussa huomioitu eli siellä alareunassa oli ”kumihuuli”, mikä ehkäisi pysyvämmät vauriot.
Paremmin pystyy töyssyjen yli laskettamaan jäykällä alustalla. Mikäli ei välitä siitä, että ”menee hytti sekaisin”. Nähty monessakin paikassa, että ne pari teinipelleä, joiden vuoksi töyssyt on rakennettu, laskettavat niistä kauhean jysäyksen saattelemina ”normaalilla” kuudenkympin vauhdilla (rajoitus 30/40) ja muut joutuvat hidastamaan 20-30 nopeuksiin, jos eivät halua, että etuhelma/vetokoukku ottaa kontaktia maahan. Madalletuilla ei tämäkään riitä…
Tällaisetkin suoritukset nähty:
Hiace, 3 ukkoa kabiinissa ja takakontti tyhjänä. Puikoissa ollut kaveri täräytti töyssyyn neljääkymppiä, jarruttaen hivenen myöhässä. Hyvä, ettei menty keulan kautta ympäri.
Sama on tullut nähtyä myös ulkopuolelta – joku ihan pienimmän pään kinneri (tyyliin Micra, en vaan enää muista merkkiä/mallia) täräytti töyssyyn huimalla 30 km/h vauhdilla ja perä pomppasi (jousten pohjattua?) niin korkealle ilmaan, että etupuskuri/helma raapi maata. Sai mummot (joita auto täynnä) vähän puitavaa kaffepöytään...?
5D Stilossa taas oli niin pehmeä jousitus, että päälle kolmenkympin vauhdissa etuspoileri raapaisi maata jousituksen niiatessa töyssyn jälkeen, vaikka pyörät pysyivätkin kiinni tiessä. Onneksi tämä oli suunnittelussa huomioitu eli siellä alareunassa oli ”kumihuuli”, mikä ehkäisi pysyvämmät vauriot.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Liikenteestä
Niin hidastus- ei pysähdystöyssy. Toki töyssyjen geometrioissa on eroavaisuuksia. Jotkut teräväreunaiset kyllä jysäyttää mutta pyreähköissä kummuissa nautitaan nanosekunnin ajan painottomuudesta rapean ranskalaisen sedanin kabiinissa.
Kaikista vaarallisimpia on töyssyt etuajo-oikeutetulla tiellä ennen risteystä. Ajonopeuksien hajonta on suuri ja kolmion takana saadaan se hyvä idea lähteä eteen.
Niin rajoitushan se lätkä on. Moottoritien rampillakin voi vähän madella...
Kaikista vaarallisimpia on töyssyt etuajo-oikeutetulla tiellä ennen risteystä. Ajonopeuksien hajonta on suuri ja kolmion takana saadaan se hyvä idea lähteä eteen.
Niin rajoitushan se lätkä on. Moottoritien rampillakin voi vähän madella...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Kolmio osoittaa väistämisvelvollisuutta, ei se tee siitä risteävästä tiestä etuajo-oikeutettua.Skodisti kirjoitti:Kaikista vaarallisimpia on töyssyt etuajo-oikeutetulla tiellä ennen risteystä. Ajonopeuksien hajonta on suuri ja kolmion takana saadaan se hyvä idea lähteä eteen.
Töyssyjä on monenlaisia. Tässä omalla asuinalueella on neljänkympin alueella pari töyssyä, toiseen voi ajaa sitä neljää kymppiä, vähän reippaamminkin onnistuu. Toinen taas on sen verran iso että ei yli kahta kymppiä ilkeä ajaa kun raapii etuhelma maata. Kolmen kympin alueella on isoja patteja joista ei oikein ilkeä sitä kahta kymppiäkään ajaa yli. Töihin mennessä on tiessä betoninen tyyny jota ei juuri yli kävelyvauhtia ilkeä ylittää.
Kyllä ne töyssyt usein ellei yleensä rakennetaan nimenomaan hidastamaan vauhtia eikä vain rajoittamaan ylinopeuksia.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Niin, ketjussa ei vielä oltu mainittu pysähtymistä. Kannattaa välttää teitä joilla on suojateitä, sellaisen eteen joku saattaa ihan oikeasti pysähtyä.Skodisti kirjoitti:Niin hidastus- ei pysähdystöyssy. Toki töyssyjen geometrioissa on eroavaisuuksia. Jotkut teräväreunaiset kyllä jysäyttää mutta pyreähköissä kummuissa nautitaan nanosekunnin ajan painottomuudesta rapean ranskalaisen sedanin kabiinissa.
Kyllä, jopa sillä kuuluisalla motarin rampilla saa ajaa rajoitusnopeutta hitaammin. Siellä ei tosin paljoa kannata hidastella, kun kohta onkin kourassa velvollisuus liittyä liikennevirtaan sitä liikennevirtaa häiritsemättä, mikä on useimmilla autoilla ihan pirun vaikeaa jos vauhti ei riitä vielä rampin loppuessa. Hidastetöyssyyn hidastaessa harvemmin on vastaavaa velvollisuutta näkösällä.Skodisti kirjoitti:Niin rajoitushan se lätkä on. Moottoritien rampillakin voi vähän madella...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
^^ Ponnaripäinen tyttö tiukassa topissa ?????? Ai ei vai......Hitto.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Liikenteestä
Meinasin myös aikoinaan osua Mersun katumaasturiin tollasen hidastustöyssyn kohdalla. Sellanen betoninen töyssy kyseessä, josta linja-autolla pystyi ajamaan suhteellisen rysäyttämättä yli kun nätisti ajoa. Tämän jutun syykin selvisi hetken päästä. Kun pitäähän maasturissa olla 22 tuuman kesärenkaat, niin töyssyyn sillä voikin sen jälkeen ajaa 2kmh.Skodisti kirjoitti:Kyllä muakin ärsyttää tuollaiset jousittamattomat töyssyn yli talutettavat autot. Kerran meinasin Celican perään töräyttää, kun se lähes pysähtyi töyssyn eteen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Leffaan mennessä: joku Micra tm. pikkukinneri oli vilkuton. Tuusulanväylällä sitikka yritti väkisellä tulla kylkeen; tilanne alkoi siitä, että k.o sitikka kiihdytty 70-alueella jo 100m päässä alkavan 100kmh rajoituksen vauhtiin. Itse normaalisti hetki ennen merkkiä lätkäsin lämän tiskiin, kun näytti sitikka jatkavan audin jahtaamista. Sitten kun ensin lähenin ja sitten aloin oikealta sivuuttamaan tätä alunperin ohittamaan lähtenyttä, täysin varoittamatta (vilkku samalla hetkellä kun oli jo tulossa päälle) eteen. Onneksi olin hereillä ja kerkesin jarruttamaan... TAkanatuleva varmaan arvosti . Useampia kiireisiä koheltajia.
Mutta paluumatkalla ehkä törkeimmät, mitä hetkeen nähnyt... Tuusula, Shellin ympyrästä kohti Keski-Uudenmaan ympyrää. Kuorma-auto. Itsellä mittarinopeutta 60 (50-alue). Kuormuri menee ohi juuri ennen veteraanituvan (tai joku sellainen?) mutkaa, vauhtia arviolta 80kmh... Ei vilkkua, hyvä jos kaistalla pysyi. Ympyrässä jatkui sama meno, kohti Kervoa menossa. Mihkähän lienee kuormiskuskilla kiire? Lehtiä viemään noutopisteelle?
Mutta paluumatkalla ehkä törkeimmät, mitä hetkeen nähnyt... Tuusula, Shellin ympyrästä kohti Keski-Uudenmaan ympyrää. Kuorma-auto. Itsellä mittarinopeutta 60 (50-alue). Kuormuri menee ohi juuri ennen veteraanituvan (tai joku sellainen?) mutkaa, vauhtia arviolta 80kmh... Ei vilkkua, hyvä jos kaistalla pysyi. Ympyrässä jatkui sama meno, kohti Kervoa menossa. Mihkähän lienee kuormiskuskilla kiire? Lehtiä viemään noutopisteelle?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Heh. Otin itsekin hidastetöyssyissä matelijoihin kantaa muutama kuukausi sitten ja silloin siitä tuli tästä huomattavasti isompi vääntö aikaseksi.
Itselläni oli tuolloin tontitettu GTV ajossa jolla pystyy hyvin vetämään paikallisesta hidastetöyssystä ilman mitään ongelmaa 40km/h, ja tämä yksinkertainen fakta ei jotenkin uponnut tällä foorumilla.
Ihmiset kun ei tunnu uskovan ettei sitä hiljempaa vain ole pienintäkään syytä kyseisenmallisista töyssyistä ajaa. Asia joka jäi viimeksi sanomatta on ettei vauhti toki ole suoraan verrannollinen hidastetöyssystä seuraavaan epätasaisuuteen.
Lujemmalla vauhdilla auto saattaa hyvin mennä hidasteen yli huomattavasti tasaisemmin kun hiljemmalla vauhdilla. Eikä auto kulu siinä niin että sillä olisi mitään merkitystä. Jos joku palaa halusta selittää miten auto tuossa kuluu niin että asiasta viitsii mainita niin miettiköön ensin asiaa ihan oikeasti. Ei, mulla ei tuossa tilanteessa ota mikään auton osa maahan minkä ei kuuluisi.
Eikä tuo 40km/h myöskään ole mikään kaahausnopeus silloin kun on näkyvyyttä ja seuraa liikkujia, joita ei siis tällöin tietenkään ole hidasteen lähellä.
Pari tuntia sitten poliisit puhalluttivat mut kaksi kertaa 1.5 minuutin aikana Laitilassa. Kyseessä erilliset ratsiat.
Itselläni oli tuolloin tontitettu GTV ajossa jolla pystyy hyvin vetämään paikallisesta hidastetöyssystä ilman mitään ongelmaa 40km/h, ja tämä yksinkertainen fakta ei jotenkin uponnut tällä foorumilla.
Ihmiset kun ei tunnu uskovan ettei sitä hiljempaa vain ole pienintäkään syytä kyseisenmallisista töyssyistä ajaa. Asia joka jäi viimeksi sanomatta on ettei vauhti toki ole suoraan verrannollinen hidastetöyssystä seuraavaan epätasaisuuteen.
Lujemmalla vauhdilla auto saattaa hyvin mennä hidasteen yli huomattavasti tasaisemmin kun hiljemmalla vauhdilla. Eikä auto kulu siinä niin että sillä olisi mitään merkitystä. Jos joku palaa halusta selittää miten auto tuossa kuluu niin että asiasta viitsii mainita niin miettiköön ensin asiaa ihan oikeasti. Ei, mulla ei tuossa tilanteessa ota mikään auton osa maahan minkä ei kuuluisi.
Eikä tuo 40km/h myöskään ole mikään kaahausnopeus silloin kun on näkyvyyttä ja seuraa liikkujia, joita ei siis tällöin tietenkään ole hidasteen lähellä.
Pari tuntia sitten poliisit puhalluttivat mut kaksi kertaa 1.5 minuutin aikana Laitilassa. Kyseessä erilliset ratsiat.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Liikenteestä
Kyllähän maailmasta löytyy sellaisia töyssyjä joihin voi ajaa vaikka 100km/h jos tuntee siihen tarvetta, mutta edelleenkin on myös huomattavan paljon töyssyjä joihin ei yksinkertaisesti voi ajaa suurinta sallittua (yleensä 40km/h) vaan ne joutuu ottamaan hieman rauhallisemmin. Täällä etelässä niitä on paljon, tervetuloa toteamaan. Omat öljypohjat mukaan
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
lerppu kirjoitti:Viimeksi tänään raavin MiTon keulaa hyvin ikävästi vauhtiesteen reunaan. Tehtaalla jousitettu, muokkaamaton alusta... Rauhallisesti mennään yli noista ajonesteistä. Ja aina voidaan sitten jälkeenpäin hiillostajien kanssa jutella. Vaikka ne ajaiskin firmansa parkkipaikan ohi suoraan lastauslaiturin eteen, jossa työkaverit jo sauhuttelevat turvallisuudentunnetta luoden... (Vaikka liikenteessä faradihäkissä istujilla on joskus jokin valheellinen yhteiskunnasta erkaantumisen tunne, niin teoilla on seurauksia. Vastuuta kannetaan ja niin edelleen.) Hmm, ja mulla on ollut madallettu Celica!
Mito oli kyllä sikäli veemäinen alistaltaan että jo vähän paksummalti maalattujen suojatien raitojen ylittäminen sai sydämen tykytyksiä ja jalan hapuilemaan jarrupoljinta jo -10kmh alle paikallisen rajoituksen. Semmoisen olen huomannut että auton painosuhteella on mieletön vaikutus kuinka rauhallisesti se käyttäytyy hidasteissa aluerajoituksen nopeuksilla, myös aksilavälillä on iso merkitys tähän.
http://www.riemurasia.net/kuva/Batman-j ... yyn/126147
Ja sitten itse liikenteestä eiliseltä, Turun mt klo 19+.
Ajeltiin siinä useamman auton ryppäässä 110-120 mittarinopeutta, siirryin oikealle kaistalle hetkeksi että perässä nopeasti lähestyvä auto voisi mennä ohi edelläni ajavan perään. No eihän se mennyt ihan niinkuin elokuvissa konsanaan, tämä jäikin taakse siihen kontista 3-5m päähän roikkumaan ja edempi auto lähti loittonemaan. Pistin vilkun päälle (virhe 1.) ja polkaisin kaasua siirtyäkseni reippaasti vasemmalle ohittaakseni lähestyvän rekan, siinä ollessani puoliksi kaistojen päällä välähti takana pitkät lisävaloineen...siirryin kuitenkin vasemmalle kaistalle (nopeus 150) ja lisäsin nopeutta, se takana tullut myös ja kontissa kiinni...ja valot vilkkuen. Ajattelin että vilkutelkoon, mitä näistä...ehkä lievä moka minulta siirtyä ohittamaan mutta menköön nyt tämän kerran. Siinä posottaessamme ohituskaistaa 120 kmh valoshowmiehen ajellessa kontissa ohitimme ~50 autoa ja samoin kuin minä olin siirtynyt hänen "eteensä" siirtyi minun eteeni ~6 autoa tuona 5km matkalla, hyvin ne siihen kiihdyttivät häiriötä aiheuttamatta eikä minun tarvinnut valoja vilkutella. No sitten tuli rako johon siirryin valomiehen edestä antaakseni tilaa (virhe 2.). No mitäs tämä järjenjättiläinen tekee, ohittaa ja siirtyy eteeni kylkiä hipoen ja runttaa jarrut pohjaan. Selvä, olisko nyt tasapeli?...ei näköjään koska kun joudumme ohittamaan oikealla lähestyviä heppu alkaa kiilailla minua ajanpa kumpaa kaistaa hyvänsä. Hiljennän nopeutta, hiljentää heppukin...jepjep, näitä siis. Siinä veikkolan jälkeen latu hieman aukeaa niin nostelen nopeuden 120-130 hepun ajellessa edessä ja puikkelehtiessa edestakaisin. Kertaakaan en tässä vaiheessa vielä vilkutellut valoja tai provonnut saatika provosoitunut sen ihmeemmin, oli ajatus ehtiä mökille Voicea katsomaan joten aikaa ei ollut mihinkään tienvarsiselvityksiin vaan pitis edetä kohtuu nopeudella sakkoja välttäen. Siinä sitten ajettiin hepun provoillessa ja esitellessään vanhan mersun tehoja, ohi ei päästänyt mutta hetkellisesti olimme vierekkäin, minä oikealla ja heppu vasemmalla....vilkaisin heppua ja ilmeisesti olen niin ruma että heppua alkoi ujostuttaa kun siirsi katseensa eteenpäin nopeasti ja loppumatka nummelan liittymään mentiinkin jo ihan nätisti peräkanaa ilman leikkimisiä. Heppu jatkoi lohjalle päin minä poriin päin. Sen verran moikkasin vielä hepulle että vilkautin Bi-xenoneita perässä ajaessa hepulle kiitokseksi....Karsee TAKARAIVOKALJU hepulla oli... . Nauroin loppumatkan mökille ja 19:58 perillä.
Viimeksi muokannut UupunutRomeo, 01 Maalis 2014, 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Liikenteestä
Aamun tietokilpailu kysymys: Millä tienpätkällä olivat pääkaupunkiseudun (ellei koko Suomen) ensimmäiset hidastetöyssyt?
Ride on!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Eilen Helsingistä Turkuun motarilla mittarinopeutta 110km/h ja keulilla maija. Hauska huomata, kun ohituskaistalla tullaan pitkään 120+km/h kunnes huomataan poliisit. Sitten kiltisti ängetään jonoon.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
heh, viime syksynä ajelin merituulentiellä (rajotus 60) jengi kitkuttaa 50 kmh kun edessä maija joka vetää kans sitä 50 kmh, noh ohitin koko letkan ehkä jotain 62-65 kmh ja menin maijan eteen. kuinka ollakaan, maija sitten rupes seuraamaan ja tuli meijän talohtiön parkkikselle asti. kyselin pysäyttämisen syytä ja virnuilin -"ei mitään ihmeempää, rutiinitarkastus"Raimo Miettinen kirjoitti:Eilen Helsingistä Turkuun motarilla mittarinopeutta 110km/h ja keulilla maija. Hauska huomata, kun ohituskaistalla tullaan pitkään 120+km/h kunnes huomataan poliisit. Sitten kiltisti ängetään jonoon.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
Turussa taannoin ajoin valoihin odottamaan. Molemmilla kaistoilla edessäni henkilöautot ja vasemmalle puolelle jäi maija. Valoista lähdettiin ja koko matka 70 mittarinopeutta seuraaviin valoihin 50 alueella. Ajoin "muun liikenteen nopeutta", maija mukaanlukien. Menee se joskus näinkin päin.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Tuli itse sählättyä tossa pari tuntia sitten.
Ajelin lähes tuntematonta 80km/h hyvää tietä 90km/h pimeellä. Vastaan tuli pari autoa ja kun taas näki eteensä niin edessä oli aikas jyrkkä mutka. Vauhtia tuo 90 ja tien pinta märkä. Jarrut meni aika kovaan päälle ja pienessä sladissa taittui mutka. Jos tie olisi ollut jäinen niinkuin olisi voinut, olisi oja pamahtanut lujaa.
Olkoon tämä pieni muistutus kaikille itseni mukaanlukien.
Ajelin lähes tuntematonta 80km/h hyvää tietä 90km/h pimeellä. Vastaan tuli pari autoa ja kun taas näki eteensä niin edessä oli aikas jyrkkä mutka. Vauhtia tuo 90 ja tien pinta märkä. Jarrut meni aika kovaan päälle ja pienessä sladissa taittui mutka. Jos tie olisi ollut jäinen niinkuin olisi voinut, olisi oja pamahtanut lujaa.
Olkoon tämä pieni muistutus kaikille itseni mukaanlukien.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Liikenteestä
Eipä kelvannut poliisiautolle Alfan 60 km/h, kun piti rikoa ohituskieltoa ja päästä ohi
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Päivän koomiset parkkihallissa. Lahti, keskusta, TRIOn parkkihalli, eikä kyseinen luola ole millään muotoa ahdas isommallekaan autolle. Eteeni, ilmeisesti katsomatta, peruutti ruudusta ajoväylälle S60 Volvo sillä vauhdilla, että hänen übervarovaista peruuttamistaan odottaessani olisin ehtinyt jo ulos hallista. Kuski pysähtyy odottamaan lähes kaikkea mikä saattaa liikkua tai ehkä voisi tulla eteen ja kaiken huippuna pysähtyy poistumisluiskan alapäähän jääden tukkimaan kolmesta suunnasta väylää ihan vain sen takia, kun poistumisluiskan yläpäässä näkyy kaksi autoa odottamassa. Ilmeisesti ei ollut halukas menemään siihen mäkeen jos olisikin vahingossa joutunut pysähtymään. Pikaisesti parin tööttäyksen kanssa osoitin tässä vaiheessa mieltäni, jotta voisiko edetä, kun olin itse tukkimassa yhtä edellä mainituista kulkuväylistä, kun en odottanut hänen siihen TYHJÄN luiskan alle pysähtyvän ja perässä ajoin. Volvosta kiitoksena kesoa takaisin ja omasta avoimesta ikkunastani sitten huidoin ystävällisesti ajamaan eteenpäin.
Jos mäkilähtö pelottaa noin paljon, niin kannattaako autoa sitten "ruuhka-aikana" ajaa paikkaan, jossa sen lähes varmuudella joutuu tekemään, jos etenee normaalisti muiden autojen rytmissä . Toki vaihtoehtona on pysäyttää kaikki muu liikenne siksi aikaa, että olosuhteet on itselle edulliset.
Pysykää PRKL kotona .
Jos mäkilähtö pelottaa noin paljon, niin kannattaako autoa sitten "ruuhka-aikana" ajaa paikkaan, jossa sen lähes varmuudella joutuu tekemään, jos etenee normaalisti muiden autojen rytmissä . Toki vaihtoehtona on pysäyttää kaikki muu liikenne siksi aikaa, että olosuhteet on itselle edulliset.
Pysykää PRKL kotona .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
^ Oppikirjojen, ajotapatutkijoiden ja ajokouluttajien kriteereillä sä olet riskikuljettaja
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Mikäs kristallipallo herralla siellä on, kun noin tarkkaan näyttää . Kyllä mä ihan perusrauhallinen liikenteessä normaalisti olen, mutta tyhjänpäiväinen nyhjääminen yksinkertaisissa liikennetilanteissa katkaisee tööttisulakkeen melko tehokkaasti.UupunutRomeo kirjoitti:^ Oppikirjojen, ajotapatutkijoiden ja ajokouluttajien kriteereillä sä olet riskikuljettaja
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Vanhemmat ihmiset. Ne ei osaa parkkeerata, ne ei osaa kääntyä. Pää ei käänny, niin tullaan päälle vaan. Näkö on huono ja kuulo on entinen. Alla joku Primera tai mersu koska "rahaa on, koko elämäni säästin!". Ei jumalauta voi olla niin toivottaman vaikeaa saada se auto parkkiviivojen sisälle tai ylipäätänsäkin katsoa minne on menossa. Eläkeläisillä pitäisi olla joka vuosi jokin tarkastus tai jotain.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Kato, sä et vaan ymmärrä kuinka mainio kuljettaja se edelläollut onkaan. Sä olet kiireinen ja lähtenyt liian tiukalla aikataululla ja sun arviointikyky on pettänyt jo ennen liikkeelle lähtöä.Alfissimo kirjoitti:Mikäs kristallipallo herralla siellä on, kun noin tarkkaan näyttää . Kyllä mä ihan perusrauhallinen liikenteessä normaalisti olen, mutta tyhjänpäiväinen nyhjääminen yksinkertaisissa liikennetilanteissa katkaisee tööttisulakkeen melko tehokkaasti.UupunutRomeo kirjoitti:^ Oppikirjojen, ajotapatutkijoiden ja ajokouluttajien kriteereillä sä olet riskikuljettaja
Näin ne kerpeleen idiootit liikennetutkijat asiat tulkitsee ja kääntää näiden vatula-autoilijoiden hyväksi ja saavat sujuvasti autoa kohtuu taitavasti sekä purkka että ajamista samaan aikaan suorittavat autoilijat näyttämään riskikuljettajilta. Painottaakseen nämä vitun piiperöt puhuu "himasmaiseen" tyyliin kun aivoissa paska tekee patoja ja kusi valuu ylivuodosta......