Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
1 kuopattu, kaksi merkkiä kärsii samoista jatkuvista vaivoista vaikka mitään vikoja ei ikinään ole, neljättä myydään niin vähän, että minkäänlaisen tilaston pitäminen on hankalaa, ainoastaan mazda tuntuu toimivan kunhan ei tarvii puljata start/stopin kanssa, pösöissä nyt on aina omat pikkuvaivansa, niihin käsiksi pääseminen on vain aina arpapeliä, näin meillälegza kirjoitti:En lähtis sieltä VAG, Subaru, Saab liikkeen puolelta mitään huutelee.DaViega kirjoitti:Fordilla kova usko omiin tuotteisiinsa:
Huolloille on varattu 11 ruutua + 1 luovutushuollolle, mutta muille korjauksille 18....?
Näin uuden karheassa mondeossa...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Ajelin pari päivää sitten kaupungin läpi Fiat Idean perässä ja mietin ettei noita niin montaa katukuvassa näe. Kyseisessä pelissä oli vielä Italian kilvet ja ajolinjat olivat.... hmm.... sanotaanko arvaamattomat.
Siinä ajellessa palautui mieleen "tuttu ja turvallinen" mielikuva Fiateista perustuen siskon I-koriseen Fiat Uno 70S:ään. Idean takalasin lämmittimen langoista näytti perinteiseen tyyliin toimivan joka toinen. Muuten takalasi oli aivan huurassa. Takavalot toimivat kohtuu normaalisti tasaisella nopeudella, mutta heti kun Fiiun kuski painoi jarrua alkoi tapahtua. Molemmat vilkut syttyivät jarrutuksesta, mutta toinen parkki sammui. Lisäjarruvalo sentään toimi, jotta tiesin Idean hidastavan. Vielä hurjempi valoshow käynnistyi, kun kuski jarrutti ja pisti vilkun päälle. Kääntymissuunnan vilkku ja parkki alkoivat vilkkua, mutta toiselta puolelta meni kaikki valot. Onneksi lisäjarruvalo toimi tässäkin kombossa. Ei ne italialaisten sähkövika-jutut ole aivan tuulesta temmattuja. En muista nähneeni enää muissa 2000-luvun autoissa tämmöisiä kontaktihäiriöistä johtuvia valo-ongelmia.
Siinä ajellessa palautui mieleen "tuttu ja turvallinen" mielikuva Fiateista perustuen siskon I-koriseen Fiat Uno 70S:ään. Idean takalasin lämmittimen langoista näytti perinteiseen tyyliin toimivan joka toinen. Muuten takalasi oli aivan huurassa. Takavalot toimivat kohtuu normaalisti tasaisella nopeudella, mutta heti kun Fiiun kuski painoi jarrua alkoi tapahtua. Molemmat vilkut syttyivät jarrutuksesta, mutta toinen parkki sammui. Lisäjarruvalo sentään toimi, jotta tiesin Idean hidastavan. Vielä hurjempi valoshow käynnistyi, kun kuski jarrutti ja pisti vilkun päälle. Kääntymissuunnan vilkku ja parkki alkoivat vilkkua, mutta toiselta puolelta meni kaikki valot. Onneksi lisäjarruvalo toimi tässäkin kombossa. Ei ne italialaisten sähkövika-jutut ole aivan tuulesta temmattuja. En muista nähneeni enää muissa 2000-luvun autoissa tämmöisiä kontaktihäiriöistä johtuvia valo-ongelmia.
Re: Muiden merkkien murheita.
^Kyllä niitä näkee valitettavasti muuallakin. Mm. P12 Primeran perässä olen hämmästellyt kun risteykseen saapuessa alkaa yllättävä valoshow. Myös joissakin vuosituhannen vaihteen Peugeoteissa on samanlaisia oireita.
Tein itse - säästin
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Onnistuu valoshow jopa Volvollakin parin viikon takaa todistettuna. Noita P12 Primeroita näkee yllättävän paljon takavalovammaisena. Tuntuu olevan ihan ominaisuus.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
^Mulla palaa 940:ssä oikeanpuoleinen jarruvalo koko ajan. Tuplatoimintoinen polttimo ja takavalot ovat melkoisen herkkiä kosketushäiriöille. Minulle tulleessaan autossa paloi milloin mikäkin valo. Vähän herkistelemällä sain kaikki muut toimimaan normaalisti. Josko sen leimalle laittaisi kuntoon.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä näkemäni Volvo oli Classic-mallin V40 (-02-03?). Yleinen valokäytös vastasi melko lähelle Farinan kertomaa Fiatin showta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei nyt ihan ajankohtaista, mutta hauska tarina kuitenkin. 1h 26min kohdasta alkaa.
Bob Lutz kertoilee mitä ongelmia oli sovittaa Chevyn pikkulohko Opelin keulalle.
Bob Lutz kertoilee mitä ongelmia oli sovittaa Chevyn pikkulohko Opelin keulalle.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tähän väliin sopii muistella vanhaa Dedraani, jonka takavalot toimivat justiinsa noin omituisesti: vaihdoin palaneeksi luulemani rekisterikilven valon paikalle uuden. Ei syttynyt vieläkään. Peruutusvaihteen kytkeminen sen sijaan auttoi siihen "palaneeseen" polttimoon. Peräluukun sähköavaus ei toiminut. Ynnä muuta pientä. Pitkään sitä vikaa sai hakea - ja kuulla näkemyksiä italialaisista sähköistä - ennen kuin vika löytyi: peräluukun johdinsarjasta oli muutama johto nirhautunut enemmän tai vähemmä poikki. Kohtalaisen vakaasti uskaltaisin väittää asialla olleen suomalaisen ruosteenestokäsittelijän. Tuohon kun oli tehty todella perusteellinen käsittely, jonka yhteydessä oli purettu sähköt koko peräluukusta, ja se yksi läpivientikumi sitten jätetty panematta paikalleen.Farina kirjoitti:Ei ne italialaisten sähkövika-jutut ole aivan tuulesta temmattuja. En muista nähneeni enää muissa 2000-luvun autoissa tämmöisiä kontaktihäiriöistä johtuvia valo-ongelmia.
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien murheita.
Jokunen kuukausi sitten tossa meidän parkkihallissa oli Skoda Roomster normisti pysäköitynä ja toinen takavalo paloi ihan kirkkaasti. Seuraavana päivänä näin, kun kärryä laitettiin apukaapeleilla käyntiin. Hiukan myöhemmin firman parkkihallissa uudehko Octavia vastaavasti parkissa, ajovalot paloivat. Paloivat edelleen, kun puolen tunnin kuluttua kuljin uudelleen tuosta ohi. Duunikaverilla oli pari vuotta sitten S-Max, jonka takavalot jäivät palamaan, kun auton sammutti ja jätti parkkiin. Muitakin (sähkö)vikoja niin paljon, että auto vaihtui sittemmin Hondaan.
Mulla on kyllä se käsitys, että nuo erilaiset sähkövaivat on vain yleistyneet uudehkoissakin autoissa viime vuosina, ihan merkistä riippumatta.
Mulla on kyllä se käsitys, että nuo erilaiset sähkövaivat on vain yleistyneet uudehkoissakin autoissa viime vuosina, ihan merkistä riippumatta.
TTi
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Näihin nykyautojen sähkövikoihin pätee hyvin setäni toteamus. Se mitä autossa ei ole, ei voi myöskään olla rikki. Ennen autoissa oli 30 metriä sähköjohtoja ja valot yleensä pelasi. Nykyjään on kolme kilometriä piuhaa ja valot toimii jonkin aikaa. Jos toimii.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
^Vanhaan hyvään aikaan niitä nykylaitteita kutsuttiin "rikkimeneviksi lisävarusteiksi":
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Nykyautojahan ne 1990-luvun laitteet ovatkin - ne, joissa oli 3 km piuhaa. Sittemminhän johtoja ruvettiin vähentämään, pitkästi siksi, että se kupari on oikeasti kallista. Niinpä riittää, kun joka värkille viedään käyttöjännite ja CAN. Mistä päästäänkin siihen, mitä tapahtuu kun Thesiksen vilkkuviiksen painaa alas: Koritietokone lähettää oikeanpuoleiselle (!) takavalolle viestin "vilkku vasemmalle". Oikea takavalo toteaa, ettei ole hänen hommansa, ja delegoi tehtävän toisella CAN-viestillä vasemmalle takavalolle. Täällä sitten alkaa mikrokontrolleri sytytellä ja sammutella ledejä – ja tietenkin viestiä takaisin samaa reittiä, miten homma onnistui.jknracing kirjoitti:Näihin nykyautojen sähkövikoihin pätee hyvin setäni toteamus. Se mitä autossa ei ole, ei voi myöskään olla rikki. Ennen autoissa oli 30 metriä sähköjohtoja ja valot yleensä pelasi. Nykyjään on kolme kilometriä piuhaa ja valot toimii jonkin aikaa. Jos toimii.
En edes halua tietää, miten etuvilkut toimivat.
Järkiautoilija
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Oletko varma, ettei lähde CAN-väylää pitkin viikseltä bodykompuutterille, josta lähtisi LIN-väylää pitkin viesti ensin oikealle takavilkulle, joka käskyttää vasenta?
Oletko varma, ettei lähde CAN-väylää pitkin viikseltä bodykompuutterille, josta lähtisi LIN-väylää pitkin viesti ensin oikealle takavilkulle, joka käskyttää vasenta?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaikka P12 Primera onkin jo mainittu, niin pakko on lisätä omakin havainto, kun osui ajoitukseltaankin niin hyvin. Siis bongaus tuli tehtyä eilen ja tässä autossa toimi jarruvaloista ainoastaan se keskimmäinen eli lisäjarruvalo. Tämähän ei ole mitenkään harvinaista, mutta sitten kuski pisti vilkun päälle -> oikean suuntavilkun sijaan se lisäjarruvalo rupesikin vilkkumaan.Farina kirjoitti:En muista nähneeni enää muissa 2000-luvun autoissa tämmöisiä kontaktihäiriöistä johtuvia valo-ongelmia.
Ilmiselvästi autosta on kulunut vilkut loppuun ja tuo on varajärjestelmä. Ei ole tyhmiä ne kuskit, jotka vilkun käyttöä säästelee. Esim. kaistan vaihtohan ilmaistaan nykyään siten, että ensin hivutetaan auto reilusti kaistaviivan päälle, palataan takaisin ja vasta tämän jälkeen suoritetaan kaistan vaihto.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei minunkaan havaintojen mukaan nykyisien härveleiden valmistusmaalla ole mitään tekemistä sähkövikojen kanssa. Omasta V70 korjattiin mittaristo, kun pimeni kokonaan. Samoten meidän Skoda Octaviassa jäivät yhtenä päivänä jarruvalot palamaan. Tutun Audissa aukeaa ikkunat itsekseen ja takavalot palaa miten sattuu sekä jarruvalot ei toimi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ On sillä. Omien havaintojen ja katsatustilastojen mukaan - huom ! aidot siis aidot made in Japan-vehkeet niin sähköhäröjä vähän, jopa nolla...
Sähkölaitteissa jos missä japsit ovat aina olleet hyviä, esim. viihde-elektroniikka, kodinkoneet yms. Ei liene sattumaa , että Prius aloitti buumin...
JT
Sähkölaitteissa jos missä japsit ovat aina olleet hyviä, esim. viihde-elektroniikka, kodinkoneet yms. Ei liene sattumaa , että Prius aloitti buumin...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
V70 -> Useissa käytetään Magneti Marellin mittaristojaJevgen kirjoitti:Ei minunkaan havaintojen mukaan nykyisien härveleiden valmistusmaalla ole mitään tekemistä sähkövikojen kanssa. Omasta V70 korjattiin mittaristo, kun pimeni kokonaan. Samoten meidän Skoda Octaviassa jäivät yhtenä päivänä jarruvalot palamaan. Tutun Audissa aukeaa ikkunat itsekseen ja takavalot palaa miten sattuu sekä jarruvalot ei toimi.
Octavia -> Noissa on paljon ollut jarruvalokytkin vikoja
Audi -> Takaovien johtosarjat poikki/maissa ( kumisukan sisällä )
Oli juuri yksi A6 2.7 v6 biturbo jossa alko kaikki ikkunat nykien laskemaan alaspäin. Syyllinen vasen takaoven johtosarja kolme johtoa poikki ja maissa..
VAG-konsernin autoihin vaihdettu viimesen vuoden aikana kourallinen jarruvalokytkimiä. Kaikissa lukenut "made in italy"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Älä unohda sitä tosiasiaa, että nykysin toottonikin käyttää Boschia. Ja nyt niitä sähkövikoja riittää...Jiitee kirjoitti:^ On sillä. Omien havaintojen ja katsatustilastojen mukaan - huom ! aidot siis aidot made in Japan-vehkeet niin sähköhäröjä vähän, jopa nolla...
Sähkölaitteissa jos missä japsit ovat aina olleet hyviä, esim. viihde-elektroniikka, kodinkoneet yms. Ei liene sattumaa , että Prius aloitti buumin...
JT
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, kyllä italialaisten sähkölaitteet ovat aivan susia... Thesiksessäkin on vaatinut huomiota niin Hellan, Siemensin kuin Sachsinkin ECUt . Boschin kanssa ei jostain kumman syystä ole vielä tarvinnut keskustella isommin.
Järkiautoilija
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä bosch-vikaisuus koskee siis euro-japseja, ja vähävikaisuus sähköissä made in japan-autoja , jos huomasit lukea tarkasti kommenttini.Aquatica kirjoitti:Älä unohda sitä tosiasiaa, että nykysin toottonikin käyttää Boschia. Ja nyt niitä sähkövikoja riittää...Jiitee kirjoitti:^ On sillä. Omien havaintojen ja katsatustilastojen mukaan - huom ! aidot siis aidot made in Japan-vehkeet niin sähköhäröjä vähän, jopa nolla...
Sähkölaitteissa jos missä japsit ovat aina olleet hyviä, esim. viihde-elektroniikka, kodinkoneet yms. Ei liene sattumaa , että Prius aloitti buumin...
JT
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Sama sähkölaite saattaa toimia toisessa autossa paremmin,kyseessä siis yhteensopivuus vika=automerkin suunnitelma virhe,kun väärän komponentin valinneet.Tuli vaan mieleen,kun tälläkin palstalla usein lukee"tässähän on saksalaisen pajan komponentit,ja ne tässä autossa aina paskana,ja yllättäen taas luki osassa bosch"
Mutta se totta,että saksalais ja italiaano autoissa yhtä hyvät sähköt nykyään,onneksi ei japseissa
Mutta se totta,että saksalais ja italiaano autoissa yhtä hyvät sähköt nykyään,onneksi ei japseissa
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Muiden merkkien murheita.
Nojuu, aidoista japanialaisista vehkeistä ei ole kokemusta omistajatasolta. Yleensä noita sähkövikoja vaan pidetään ainoastaan italialaisten ongelmana.Jiitee kirjoitti:^ On sillä. Omien havaintojen ja katsatustilastojen mukaan - huom ! aidot siis aidot made in Japan-vehkeet niin sähköhäröjä vähän, jopa nolla...
Sähkölaitteissa jos missä japsit ovat aina olleet hyviä, esim. viihde-elektroniikka, kodinkoneet yms. Ei liene sattumaa , että Prius aloitti buumin...
JT
Jaa, valmistetaanko Magneti Marellia nykyään Thaimaassa? Made in Thailand luki mittaristossa.willez kirjoitti:V70 -> Useissa käytetään Magneti Marellin mittaristoja
Octavia -> Noissa on paljon ollut jarruvalokytkin vikoja
Audi -> Takaovien johtosarjat poikki/maissa ( kumisukan sisällä )
Tutun Audissa ei ole takaovia, mutta tosiaan johtonipussa siellä oli piuhat yhdessä.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
Voisi mennä avautumisketjuunkin:
Lantikka tarvitsee uuden vesipumpun. Noh, 40-vuoden mtbf lienee ihan hyvä (tai no, varmaksi voin sanoa, että ainakaan 17 vuoteen ei ole vaihdettu). Joka tapauksessa bearmach ja paddock tarjoavat tarvikepumppuja joiden hinta on vajaa 20 puntaa. Näiden kiinantekekeiden maine on sellainen, että 6 kuukautta per pumppu. Ei viitsisi tuota koko aikaakaan vaihdella.
Vaihtoehto on alkuperäisosa.
Arvatkaapa mitä maksaa? Näitähän tehdas on tehnyt vasta jokusen vuosikymmenen.
Joo, en uskonut minäkään korviani. 470 euroa! Neljäsataaseitsemänkymmentä euroa! Perusvesipumpusta!
Bible and sword! Adamtiumistako ne tänä päivänä tehdään?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Lantikka tarvitsee uuden vesipumpun. Noh, 40-vuoden mtbf lienee ihan hyvä (tai no, varmaksi voin sanoa, että ainakaan 17 vuoteen ei ole vaihdettu). Joka tapauksessa bearmach ja paddock tarjoavat tarvikepumppuja joiden hinta on vajaa 20 puntaa. Näiden kiinantekekeiden maine on sellainen, että 6 kuukautta per pumppu. Ei viitsisi tuota koko aikaakaan vaihdella.
Vaihtoehto on alkuperäisosa.
Arvatkaapa mitä maksaa? Näitähän tehdas on tehnyt vasta jokusen vuosikymmenen.
Joo, en uskonut minäkään korviani. 470 euroa! Neljäsataaseitsemänkymmentä euroa! Perusvesipumpusta!
Bible and sword! Adamtiumistako ne tänä päivänä tehdään?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ei tuo onneksi tee kuin 11,75e/v, jos sekin kestää 40v.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Saattaisin kokeilla tuossa kohtaa sellaista kiinapumppua...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko alkuperäinen purettavissa ja kunnostettavissa? Olen internetissä eräällä toisella foorumilla lukenut että ainakin erään italialaisen urheiluautomerkin kohdalla tämä onnistuu.Tazio kirjoitti:Lantikka tarvitsee uuden vesipumpun.
Tein itse - säästin
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^
On tuohon ainakin mielestäni ennen saanut korjaussarjoja - nämähän ovat ol skool insinöörien suunnittelemia vehkeitä. Tuossakin täytyisi sitten ilmeisesti katsoa, että on oem tai nos.
Täytyy vähän selvitellä lisää.
Vesipumpuksi en kyllä laita mitään kiinankuraa, jos kerran on lähes varmaa ettei se kestä. Nostaa mukavasti verenpainetta jossain tien päällä pohtia saavutettua säästöä ja kuunnella kiukaan naksumista support vehiclen saapumista odotellessa. Tolla kun kuitenkin pääsee paikkoihin joissa hinurin saapumista odotellessa ehtii polttamaan parikin Senior Serviceä.
Jos todennäköisyys sille, että leviää on lähes sata, on todennäköisyys sille, että leviää kotipihaan silloin kun ei ole kiire minnekään sitten lähes nolla
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
On tuohon ainakin mielestäni ennen saanut korjaussarjoja - nämähän ovat ol skool insinöörien suunnittelemia vehkeitä. Tuossakin täytyisi sitten ilmeisesti katsoa, että on oem tai nos.
Täytyy vähän selvitellä lisää.
Vesipumpuksi en kyllä laita mitään kiinankuraa, jos kerran on lähes varmaa ettei se kestä. Nostaa mukavasti verenpainetta jossain tien päällä pohtia saavutettua säästöä ja kuunnella kiukaan naksumista support vehiclen saapumista odotellessa. Tolla kun kuitenkin pääsee paikkoihin joissa hinurin saapumista odotellessa ehtii polttamaan parikin Senior Serviceä.
Jos todennäköisyys sille, että leviää on lähes sata, on todennäköisyys sille, että leviää kotipihaan silloin kun ei ole kiire minnekään sitten lähes nolla
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Mun 75 rikkoi sitten todennäköisyyksiä kun pari vuotta sitten huomasin pumpun hajoamisen ajettuani kotipihaan ja suurin osa nesteistä oli vielä oikealla eli sisäpuolella moottoriaTazio kirjoitti:Jos todennäköisyys sille, että leviää on lähes sata, on todennäköisyys sille, että leviää kotipihaan silloin kun ei ole kiire minnekään sitten lähes nolla
Mutta joo, jos todennäköisyys ennenaikaiseen hajoamiseen on selkeän suuri, niin myös todennäköisyys sille että se hajoaa mahdollisimman huonossa paikassa on kohtuuttoman suuri...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Maksohan 155 2.5TD:n termostaatti kymmenen vuotta sitten deltassa 190 euroa ja vesipumppu olisi ollut liki 500 euroa, joten linjassa tuo Lantikan pumppu Alfan hintoihin on. Tarvikkeena vesipumpun saa 40 eurolla, tosin termari maksaa nykyäänkin liki satasen Suomessa.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Reilu vuosi sitten törmäsin tapaukseen että reilun 15v ikäiseen Rangeen oli laitettu kiinalainen moottorin tuuletin. Ei pitäisi olla hirveän vaarallista jos lämpömittaria seuraa?Tazio kirjoitti:^
On tuohon ainakin mielestäni ennen saanut korjaussarjoja - nämähän ovat ol skool insinöörien suunnittelemia vehkeitä. Tuossakin täytyisi sitten ilmeisesti katsoa, että on oem tai nos.
Täytyy vähän selvitellä lisää.
Vesipumpuksi en kyllä laita mitään kiinankuraa, jos kerran on lähes varmaa ettei se kestä. Nostaa mukavasti verenpainetta jossain tien päällä pohtia saavutettua säästöä ja kuunnella kiukaan naksumista support vehiclen saapumista odotellessa. Tolla kun kuitenkin pääsee paikkoihin joissa hinurin saapumista odotellessa ehtii polttamaan parikin Senior Serviceä.
Jos todennäköisyys sille, että leviää on lähes sata, on todennäköisyys sille, että leviää kotipihaan silloin kun ei ole kiire minnekään sitten lähes nolla
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
No, ei ilmeisesti kauaa mennyt kun tuulettimesta katkeili siipiä jotka teki selkeitä jälkiä konepeltiin aiheuttaen sen että konepeittoa piti oikaista ja maalata saadakseen siistin.
Mitä tähän kyseiseen aiheeseen tulee niin ihme kyllä on jollei vaikka briteistä löydy jotain kohtuulaadukasta pumppua tilalle, ehkei sitten löydy.
Pumppujen ollessa noin laadukkaita voinee halutessaan myös katsoa josko saisi hyvän diilin käytetystä pumpusta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tutulla oli tsi ruvennu käymään yht 'äkkiä huanosti. Kettinki on jo toki vaihdettu, eli jotain muuta siis. No siellähän oli yhdestä männästä irronnut pala renkaiden välissä. Kesti se mäntä sentään melkein satkun ja 4v
Re: Muiden merkkien murheita.
Viimeksi kun kyselin kakkosautooni Puntoon vinkkejä, vaikutti siltä että Alfa miehillä on paljonkin tieto-taitoa ja kokemusta Puntoista.
Joten taas kyssää kehiin: Ohjaustehostimen merkkivalo välillä syttyy. Joskus tehostin toimii valon sytyttyä, joskus ei. 90 rosenttisesti ajaessa kaikki ok. Vois liittimen kuitenkin putsata, jos vaikka häikkä olis niin helppo että siinä vika.
Jostain kuulin, että ratin alla oleva muovi irti, sieltä löytyy tehostin liittimineen. Pitääkö paikkansa?
Jos pitää, niin siis se "iso" muovi jonka ns. "sisällä" mm. virtalukko, se irtikö ja sieltä tehostimen liitin löytyy?
Kiitos etukäteen, jos jeesiä löytyy! Kyseessä siis 2004 mallinen 1.2 8V Punto.
Joten taas kyssää kehiin: Ohjaustehostimen merkkivalo välillä syttyy. Joskus tehostin toimii valon sytyttyä, joskus ei. 90 rosenttisesti ajaessa kaikki ok. Vois liittimen kuitenkin putsata, jos vaikka häikkä olis niin helppo että siinä vika.
Jostain kuulin, että ratin alla oleva muovi irti, sieltä löytyy tehostin liittimineen. Pitääkö paikkansa?
Jos pitää, niin siis se "iso" muovi jonka ns. "sisällä" mm. virtalukko, se irtikö ja sieltä tehostimen liitin löytyy?
Kiitos etukäteen, jos jeesiä löytyy! Kyseessä siis 2004 mallinen 1.2 8V Punto.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Multiecuscanillahan pitäisi kait pystyä lukemaan tuonkin vikakoodit. Moottoreita niistä on tainnut hajoilla, ja joskus asentotunnistimiakin tms. Vian ilmetessä sopivasti ratti saattaa sitten kääntyä itsestään useampia asteita, mikä vähintään säikäyttää, joten vika kannattaa korjata.
Muistelin jossain olleen ihan korjausohjeitakin, mutta ei nyt äkkiseltään tullut osumaa. Tuossa jotain:
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... us#p217712
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... t*#p226503
Muistelin jossain olleen ihan korjausohjeitakin, mutta ei nyt äkkiseltään tullut osumaa. Tuossa jotain:
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... us#p217712
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... t*#p226503
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Se sähkötehostin ylikuumenee yllättävän nopeasti, eli sahaamalla ees-taas rattiapyöritellen niin häiriövalo ja tehostin mahdollisesti pois päältä. Kerran olen saanut tuon esille, eikä siihen mahdotonta sompailua tarvittu. Vikakoodien luku tietysti.
Mikäs muuten oli lopputulema sille lorotukselle?
Mikäs muuten oli lopputulema sille lorotukselle?
Re: Muiden merkkien murheita.
[quote="stoichiometric"]^^Se sähkötehostin ylikuumenee yllättävän nopeasti, eli sahaamalla ees-taas rattiapyöritellen niin häiriövalo ja tehostin mahdollisesti pois päältä. Kerran olen saanut tuon esille, eikä siihen mahdotonta sompailua tarvittu. Vikakoodien luku tietysti.
Mikäs muuten oli lopputulema sille lorotukselle?[/quote]
Lorotusta kuului muutaman kerran. Nesteitä tarkistelin, kaikki ok. Lämpötilat moottorissa ja kabiinissa ok. En tiedä sitten, mikä oli? Enpä meinaa vaivata tuolla itseäni sen enempää, koska vain 12 km viisi kertaa viikossa autolla ajan. Jos alkaa oireilemaan enemmän kautta useammin, sitten taas tutkaillaan.
Tuulilasissa on aika monta halkeamaa. Katsastuksessa viime viikolla tuli kehoitus vaihtaa, vaikka kehoituksen yhteyteen insingjööri kirjasi että ei haittaa näkökenttää. Tämä kehoitus tuli eri lapulle kuin itse rekisteriote, eli ikään kuin sivulle kaksi. Näkeekö poliisi tuon kehoituksen jostakin omasta tietokannastaan? Olenko suuri rikollinen, jos vaan uhmaan enkä vaihda lasia?
Mikäs muuten oli lopputulema sille lorotukselle?[/quote]
Lorotusta kuului muutaman kerran. Nesteitä tarkistelin, kaikki ok. Lämpötilat moottorissa ja kabiinissa ok. En tiedä sitten, mikä oli? Enpä meinaa vaivata tuolla itseäni sen enempää, koska vain 12 km viisi kertaa viikossa autolla ajan. Jos alkaa oireilemaan enemmän kautta useammin, sitten taas tutkaillaan.
Tuulilasissa on aika monta halkeamaa. Katsastuksessa viime viikolla tuli kehoitus vaihtaa, vaikka kehoituksen yhteyteen insingjööri kirjasi että ei haittaa näkökenttää. Tämä kehoitus tuli eri lapulle kuin itse rekisteriote, eli ikään kuin sivulle kaksi. Näkeekö poliisi tuon kehoituksen jostakin omasta tietokannastaan? Olenko suuri rikollinen, jos vaan uhmaan enkä vaihda lasia?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos se on korjauskehotus johonkin päivään mennessä, niin sitten siitä voi poliisi sakot antaa sellaisessa tilanteessa, että rekisteriotetta muutenkin pyytäisi. Itsellä tuli aikanaan 307 Pösöön otteeseen korjauskehotus, mutta vapaavuosi katsastuksesta, joten sama lasi siinä sateelta ja viimalta suojasi kaksi vuotta, kun oli muuten uusi ja kirkas lasi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Muiden merkkien murheita.
Entä jos en vaihda, mitä tapahtuu seuraavassa katsastuksessa ensi vuoden maaliskuussa? Katsastusmies näkee että kehoitus on annettu eikä sen mukaisesti toimittu. Siihen loppuu kuitenkin hänen valtuutensa? Uuden kehoituksen voi antaa, mutta lain mukaan tuosta ei voi hylkyä laittaa.Alfissimo kirjoitti:korjauskehotus, mutta vapaavuosi katsastuksesta, joten sama lasi siinä sateelta ja viimalta suojasi kaksi vuotta, kun oli muuten uusi ja kirkas lasi.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä se seuraavaan katsastukseen on jo suotavaa vaihtaa. Monihan niin tekeekin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien murheita.
Primerasta menny todennäkösesti virranjakaja.. mistähä löytyis käytetty virranjakaja kohtuuhintaan..? 150€?
Purkaamojen virranjakajia kattellu, mutta suurin osa kakslitrasiin.
1.6 Primera P11 1999
Purkaamojen virranjakajia kattellu, mutta suurin osa kakslitrasiin.
1.6 Primera P11 1999
Noni
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Muiden merkkien murheita.
Pääsin tänään vaihtamaan startin Volvoon kaupan pihalla, jonne kyseinen aparaatti minut hylkäsi eilisiltana. Kovasti tuntui herättävän hilpeyttä kaupan asiakkaissa. Varmaan olisi voinut myydä pääsylippuja näytökseen.
Startissa muuten luki Bosch.
Startissa muuten luki Bosch.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, näin on, kiinalainen traktori on kiinalainen traktori.Jevgen kirjoitti:Pääsin tänään vaihtamaan startin Volvoon kaupan pihalla, jonne kyseinen aparaatti minut hylkäsi eilisiltana. Kovasti tuntui herättävän hilpeyttä kaupan asiakkaissa. Varmaan olisi voinut myydä pääsylippuja näytökseen.
Startissa muuten luki Bosch.
Volvo service park:
- Liitteet
-
- Jevgen säätää.jpg
- (56.93 KiB) Tiedosto ladattu 2729 kertaa
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Onko tämä se Volvo Service 2.0 ?
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä, oma mekaanikko siinä päivittää ohjelmia. Nahkasohva ei valitettavasti mahtunut kuvaan.
Niin, ja vaihtostartin laatikossa oli apostoli Lucaksen leima, ja startissa tarrra: Bosch, made in Hungary,
Niin, ja vaihtostartin laatikossa oli apostoli Lucaksen leima, ja startissa tarrra: Bosch, made in Hungary,
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tutusta Xsarasta oli laturin piuha irronnut. Käytös oli vähän mielenkiintoinen: Akku ladattuna liikkeelle, pelaa normaalisti kunnen vain alkaa jotenkin hyytymään. Sitten ei reagoi kaasuun ollenkaan, menee johonkin vikatilaan ja lopulta sammuu täysin. Mitään merkkejä siitä että jännite tippuu ja latausta ei ole ei ilmeisesti tullut.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien murheita.
Primerassa virranjakaja vaihdettuna, mutta ei yhtään lupaa.. startti vaan hakkaa.
Noni
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^puola ja johto tai sitten prässiin
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ pyöriikö ns. "liian hyvin" ? Polttoainepuoli ?
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^^ Sytytysjärjestyshän ei missään tapauksessa voi olla väärin...?
Järkiautoilija