Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^&^^ :lol:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

legza kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Fordilla kova usko omiin tuotteisiinsa:
Huolloille on varattu 11 ruutua + 1 luovutushuollolle, mutta muille korjauksille 18....? :lol:

Näin uuden karheassa mondeossa...
En lähtis sieltä VAG, Subaru, Saab liikkeen puolelta mitään huutelee. :)
1 kuopattu, kaksi merkkiä kärsii samoista jatkuvista vaivoista vaikka mitään vikoja ei ikinään ole, neljättä myydään niin vähän, että minkäänlaisen tilaston pitäminen on hankalaa, ainoastaan mazda tuntuu toimivan kunhan ei tarvii puljata start/stopin kanssa, pösöissä nyt on aina omat pikkuvaivansa, niihin käsiksi pääseminen on vain aina arpapeliä, näin meillä :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

Ajelin pari päivää sitten kaupungin läpi Fiat Idean perässä ja mietin ettei noita niin montaa katukuvassa näe. Kyseisessä pelissä oli vielä Italian kilvet ja ajolinjat olivat.... hmm.... sanotaanko arvaamattomat.

Siinä ajellessa palautui mieleen "tuttu ja turvallinen" mielikuva Fiateista perustuen siskon I-koriseen Fiat Uno 70S:ään. Idean takalasin lämmittimen langoista näytti perinteiseen tyyliin toimivan joka toinen. Muuten takalasi oli aivan huurassa. Takavalot toimivat kohtuu normaalisti tasaisella nopeudella, mutta heti kun Fiiun kuski painoi jarrua alkoi tapahtua. Molemmat vilkut syttyivät jarrutuksesta, mutta toinen parkki sammui. Lisäjarruvalo sentään toimi, jotta tiesin Idean hidastavan. Vielä hurjempi valoshow käynnistyi, kun kuski jarrutti ja pisti vilkun päälle. Kääntymissuunnan vilkku ja parkki alkoivat vilkkua, mutta toiselta puolelta meni kaikki valot. Onneksi lisäjarruvalo toimi tässäkin kombossa. Ei ne italialaisten sähkövika-jutut ole aivan tuulesta temmattuja. En muista nähneeni enää muissa 2000-luvun autoissa tämmöisiä kontaktihäiriöistä johtuvia valo-ongelmia.

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^Kyllä niitä näkee valitettavasti muuallakin. Mm. P12 Primeran perässä olen hämmästellyt kun risteykseen saapuessa alkaa yllättävä valoshow. Myös joissakin vuosituhannen vaihteen Peugeoteissa on samanlaisia oireita.
Tein itse - säästin

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onnistuu valoshow jopa Volvollakin parin viikon takaa todistettuna. Noita P12 Primeroita näkee yllättävän paljon takavalovammaisena. Tuntuu olevan ihan ominaisuus.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Mulla palaa 940:ssä oikeanpuoleinen jarruvalo koko ajan. Tuplatoimintoinen polttimo ja takavalot ovat melkoisen herkkiä kosketushäiriöille. Minulle tulleessaan autossa paloi milloin mikäkin valo. Vähän herkistelemällä sain kaikki muut toimimaan normaalisti. Josko sen leimalle laittaisi kuntoon. :oops:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tämä näkemäni Volvo oli Classic-mallin V40 (-02-03?). Yleinen valokäytös vastasi melko lähelle Farinan kertomaa Fiatin showta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ei nyt ihan ajankohtaista, mutta hauska tarina kuitenkin. 1h 26min kohdasta alkaa.

Bob Lutz kertoilee mitä ongelmia oli sovittaa Chevyn pikkulohko Opelin keulalle.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Farina kirjoitti:Ei ne italialaisten sähkövika-jutut ole aivan tuulesta temmattuja. En muista nähneeni enää muissa 2000-luvun autoissa tämmöisiä kontaktihäiriöistä johtuvia valo-ongelmia.
Tähän väliin sopii muistella vanhaa Dedraani, jonka takavalot toimivat justiinsa noin omituisesti: vaihdoin palaneeksi luulemani rekisterikilven valon paikalle uuden. Ei syttynyt vieläkään. Peruutusvaihteen kytkeminen sen sijaan auttoi siihen "palaneeseen" polttimoon. Peräluukun sähköavaus ei toiminut. Ynnä muuta pientä. Pitkään sitä vikaa sai hakea - ja kuulla näkemyksiä italialaisista sähköistä - ennen kuin vika löytyi: peräluukun johdinsarjasta oli muutama johto nirhautunut enemmän tai vähemmä poikki. Kohtalaisen vakaasti uskaltaisin väittää asialla olleen suomalaisen ruosteenestokäsittelijän. Tuohon kun oli tehty todella perusteellinen käsittely, jonka yhteydessä oli purettu sähköt koko peräluukusta, ja se yksi läpivientikumi sitten jätetty panematta paikalleen.
Järkiautoilija

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TTi »

Jokunen kuukausi sitten tossa meidän parkkihallissa oli Skoda Roomster normisti pysäköitynä ja toinen takavalo paloi ihan kirkkaasti. Seuraavana päivänä näin, kun kärryä laitettiin apukaapeleilla käyntiin. Hiukan myöhemmin firman parkkihallissa uudehko Octavia vastaavasti parkissa, ajovalot paloivat. Paloivat edelleen, kun puolen tunnin kuluttua kuljin uudelleen tuosta ohi. Duunikaverilla oli pari vuotta sitten S-Max, jonka takavalot jäivät palamaan, kun auton sammutti ja jätti parkkiin. Muitakin (sähkö)vikoja niin paljon, että auto vaihtui sittemmin Hondaan.

Mulla on kyllä se käsitys, että nuo erilaiset sähkövaivat on vain yleistyneet uudehkoissakin autoissa viime vuosina, ihan merkistä riippumatta.
TTi

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Näihin nykyautojen sähkövikoihin pätee hyvin setäni toteamus. Se mitä autossa ei ole, ei voi myöskään olla rikki. Ennen autoissa oli 30 metriä sähköjohtoja ja valot yleensä pelasi. Nykyjään on kolme kilometriä piuhaa ja valot toimii jonkin aikaa. Jos toimii. :drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Vanhaan hyvään aikaan niitä nykylaitteita kutsuttiin "rikkimeneviksi lisävarusteiksi":

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

jknracing kirjoitti:Näihin nykyautojen sähkövikoihin pätee hyvin setäni toteamus. Se mitä autossa ei ole, ei voi myöskään olla rikki. Ennen autoissa oli 30 metriä sähköjohtoja ja valot yleensä pelasi. Nykyjään on kolme kilometriä piuhaa ja valot toimii jonkin aikaa. Jos toimii. :drinking:
Nykyautojahan ne 1990-luvun laitteet ovatkin - ne, joissa oli 3 km piuhaa. Sittemminhän johtoja ruvettiin vähentämään, pitkästi siksi, että se kupari on oikeasti kallista. Niinpä riittää, kun joka värkille viedään käyttöjännite ja CAN. Mistä päästäänkin siihen, mitä tapahtuu kun Thesiksen vilkkuviiksen painaa alas: Koritietokone lähettää oikeanpuoleiselle (!) takavalolle viestin "vilkku vasemmalle". Oikea takavalo toteaa, ettei ole hänen hommansa, ja delegoi tehtävän toisella CAN-viestillä vasemmalle takavalolle. Täällä sitten alkaa mikrokontrolleri sytytellä ja sammutella ledejä – ja tietenkin viestiä takaisin samaa reittiä, miten homma onnistui.
En edes halua tietää, miten etuvilkut toimivat.
Järkiautoilija

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Oletko varma, ettei lähde CAN-väylää pitkin viikseltä bodykompuutterille, josta lähtisi LIN-väylää pitkin viesti ensin oikealle takavilkulle, joka käskyttää vasenta? ;)

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Farina kirjoitti:En muista nähneeni enää muissa 2000-luvun autoissa tämmöisiä kontaktihäiriöistä johtuvia valo-ongelmia.
Vaikka P12 Primera onkin jo mainittu, niin pakko on lisätä omakin havainto, kun osui ajoitukseltaankin niin hyvin. Siis bongaus tuli tehtyä eilen ja tässä autossa toimi jarruvaloista ainoastaan se keskimmäinen eli lisäjarruvalo. Tämähän ei ole mitenkään harvinaista, mutta sitten kuski pisti vilkun päälle -> oikean suuntavilkun sijaan se lisäjarruvalo rupesikin vilkkumaan. :-D

Ilmiselvästi autosta on kulunut vilkut loppuun ja tuo on varajärjestelmä. Ei ole tyhmiä ne kuskit, jotka vilkun käyttöä säästelee. Esim. kaistan vaihtohan ilmaistaan nykyään siten, että ensin hivutetaan auto reilusti kaistaviivan päälle, palataan takaisin ja vasta tämän jälkeen suoritetaan kaistan vaihto.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Ei minunkaan havaintojen mukaan nykyisien härveleiden valmistusmaalla ole mitään tekemistä sähkövikojen kanssa. Omasta V70 korjattiin mittaristo, kun pimeni kokonaan. Samoten meidän Skoda Octaviassa jäivät yhtenä päivänä jarruvalot palamaan. Tutun Audissa aukeaa ikkunat itsekseen ja takavalot palaa miten sattuu sekä jarruvalot ei toimi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ On sillä. Omien havaintojen ja katsatustilastojen mukaan - huom ! aidot siis aidot made in Japan-vehkeet niin sähköhäröjä vähän, jopa nolla... :wink:
Sähkölaitteissa jos missä japsit ovat aina olleet hyviä, esim. viihde-elektroniikka, kodinkoneet yms. Ei liene sattumaa , että Prius aloitti buumin...


JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Jevgen kirjoitti:Ei minunkaan havaintojen mukaan nykyisien härveleiden valmistusmaalla ole mitään tekemistä sähkövikojen kanssa. Omasta V70 korjattiin mittaristo, kun pimeni kokonaan. Samoten meidän Skoda Octaviassa jäivät yhtenä päivänä jarruvalot palamaan. Tutun Audissa aukeaa ikkunat itsekseen ja takavalot palaa miten sattuu sekä jarruvalot ei toimi.
V70 -> Useissa käytetään Magneti Marellin mittaristoja :-D
Octavia -> Noissa on paljon ollut jarruvalokytkin vikoja
Audi -> Takaovien johtosarjat poikki/maissa ( kumisukan sisällä )

Oli juuri yksi A6 2.7 v6 biturbo jossa alko kaikki ikkunat nykien laskemaan alaspäin. Syyllinen vasen takaoven johtosarja kolme johtoa poikki ja maissa..

VAG-konsernin autoihin vaihdettu viimesen vuoden aikana kourallinen jarruvalokytkimiä. Kaikissa lukenut "made in italy" :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jiitee kirjoitti:^ On sillä. Omien havaintojen ja katsatustilastojen mukaan - huom ! aidot siis aidot made in Japan-vehkeet niin sähköhäröjä vähän, jopa nolla... :wink:
Sähkölaitteissa jos missä japsit ovat aina olleet hyviä, esim. viihde-elektroniikka, kodinkoneet yms. Ei liene sattumaa , että Prius aloitti buumin...


JT
Älä unohda sitä tosiasiaa, että nykysin toottonikin käyttää Boschia. Ja nyt niitä sähkövikoja riittää...

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Joo, kyllä italialaisten sähkölaitteet ovat aivan susia... Thesiksessäkin on vaatinut huomiota niin Hellan, Siemensin kuin Sachsinkin ECUt :mrgreen: . Boschin kanssa ei jostain kumman syystä ole vielä tarvinnut keskustella isommin.
Järkiautoilija

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ On sillä. Omien havaintojen ja katsatustilastojen mukaan - huom ! aidot siis aidot made in Japan-vehkeet niin sähköhäröjä vähän, jopa nolla... :wink:
Sähkölaitteissa jos missä japsit ovat aina olleet hyviä, esim. viihde-elektroniikka, kodinkoneet yms. Ei liene sattumaa , että Prius aloitti buumin...


JT
Älä unohda sitä tosiasiaa, että nykysin toottonikin käyttää Boschia. Ja nyt niitä sähkövikoja riittää...
Tämä bosch-vikaisuus koskee siis euro-japseja, ja vähävikaisuus sähköissä made in japan-autoja , jos huomasit lukea tarkasti kommenttini.

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Sama sähkölaite saattaa toimia toisessa autossa paremmin,kyseessä siis yhteensopivuus vika=automerkin suunnitelma virhe,kun väärän komponentin valinneet.Tuli vaan mieleen,kun tälläkin palstalla usein lukee"tässähän on saksalaisen pajan komponentit,ja ne tässä autossa aina paskana,ja yllättäen taas luki osassa bosch" :)
Mutta se totta,että saksalais ja italiaano autoissa yhtä hyvät sähköt nykyään,onneksi ei japseissa :drinking:

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Jiitee kirjoitti:^ On sillä. Omien havaintojen ja katsatustilastojen mukaan - huom ! aidot siis aidot made in Japan-vehkeet niin sähköhäröjä vähän, jopa nolla... :wink:
Sähkölaitteissa jos missä japsit ovat aina olleet hyviä, esim. viihde-elektroniikka, kodinkoneet yms. Ei liene sattumaa , että Prius aloitti buumin...

JT
Nojuu, aidoista japanialaisista vehkeistä ei ole kokemusta omistajatasolta. Yleensä noita sähkövikoja vaan pidetään ainoastaan italialaisten ongelmana.
willez kirjoitti:V70 -> Useissa käytetään Magneti Marellin mittaristoja :-D
Octavia -> Noissa on paljon ollut jarruvalokytkin vikoja
Audi -> Takaovien johtosarjat poikki/maissa ( kumisukan sisällä )
Jaa, valmistetaanko Magneti Marellia nykyään Thaimaassa? Made in Thailand luki mittaristossa.

Tutun Audissa ei ole takaovia, mutta tosiaan johtonipussa siellä oli piuhat yhdessä.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Voisi mennä avautumisketjuunkin:

Lantikka tarvitsee uuden vesipumpun. Noh, 40-vuoden mtbf lienee ihan hyvä (tai no, varmaksi voin sanoa, että ainakaan 17 vuoteen ei ole vaihdettu). Joka tapauksessa bearmach ja paddock tarjoavat tarvikepumppuja joiden hinta on vajaa 20 puntaa. Näiden kiinantekekeiden maine on sellainen, että 6 kuukautta per pumppu. Ei viitsisi tuota koko aikaakaan vaihdella.

Vaihtoehto on alkuperäisosa.
Arvatkaapa mitä maksaa? Näitähän tehdas on tehnyt vasta jokusen vuosikymmenen.

Joo, en uskonut minäkään korviani. 470 euroa! Neljäsataaseitsemänkymmentä euroa! Perusvesipumpusta!
Bible and sword! Adamtiumistako ne tänä päivänä tehdään?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Ei tuo onneksi tee kuin 11,75e/v, jos sekin kestää 40v.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Saattaisin kokeilla tuossa kohtaa sellaista kiinapumppua...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Tazio kirjoitti:Lantikka tarvitsee uuden vesipumpun.
Onko alkuperäinen purettavissa ja kunnostettavissa? Olen internetissä eräällä toisella foorumilla lukenut että ainakin erään italialaisen urheiluautomerkin kohdalla tämä onnistuu.
Tein itse - säästin

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
On tuohon ainakin mielestäni ennen saanut korjaussarjoja - nämähän ovat ol skool insinöörien suunnittelemia vehkeitä. Tuossakin täytyisi sitten ilmeisesti katsoa, että on oem tai nos.

Täytyy vähän selvitellä lisää.

Vesipumpuksi en kyllä laita mitään kiinankuraa, jos kerran on lähes varmaa ettei se kestä. Nostaa mukavasti verenpainetta jossain tien päällä pohtia saavutettua säästöä ja kuunnella kiukaan naksumista support vehiclen saapumista odotellessa. Tolla kun kuitenkin pääsee paikkoihin joissa hinurin saapumista odotellessa ehtii polttamaan parikin Senior Serviceä.

Jos todennäköisyys sille, että leviää on lähes sata, on todennäköisyys sille, että leviää kotipihaan silloin kun ei ole kiire minnekään sitten lähes nolla ;)

-Tazio




Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tazio kirjoitti:Jos todennäköisyys sille, että leviää on lähes sata, on todennäköisyys sille, että leviää kotipihaan silloin kun ei ole kiire minnekään sitten lähes nolla ;)
Mun 75 rikkoi sitten todennäköisyyksiä kun pari vuotta sitten huomasin pumpun hajoamisen ajettuani kotipihaan ja suurin osa nesteistä oli vielä oikealla eli sisäpuolella moottoria :)

Mutta joo, jos todennäköisyys ennenaikaiseen hajoamiseen on selkeän suuri, niin myös todennäköisyys sille että se hajoaa mahdollisimman huonossa paikassa on kohtuuttoman suuri...

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Maksohan 155 2.5TD:n termostaatti kymmenen vuotta sitten deltassa 190 euroa ja vesipumppu olisi ollut liki 500 euroa, joten linjassa tuo Lantikan pumppu Alfan hintoihin on. Tarvikkeena vesipumpun saa 40 eurolla, tosin termari maksaa nykyäänkin liki satasen Suomessa.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tazio kirjoitti:^
On tuohon ainakin mielestäni ennen saanut korjaussarjoja - nämähän ovat ol skool insinöörien suunnittelemia vehkeitä. Tuossakin täytyisi sitten ilmeisesti katsoa, että on oem tai nos.

Täytyy vähän selvitellä lisää.

Vesipumpuksi en kyllä laita mitään kiinankuraa, jos kerran on lähes varmaa ettei se kestä. Nostaa mukavasti verenpainetta jossain tien päällä pohtia saavutettua säästöä ja kuunnella kiukaan naksumista support vehiclen saapumista odotellessa. Tolla kun kuitenkin pääsee paikkoihin joissa hinurin saapumista odotellessa ehtii polttamaan parikin Senior Serviceä.

Jos todennäköisyys sille, että leviää on lähes sata, on todennäköisyys sille, että leviää kotipihaan silloin kun ei ole kiire minnekään sitten lähes nolla ;)

-Tazio




Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Reilu vuosi sitten törmäsin tapaukseen että reilun 15v ikäiseen Rangeen oli laitettu kiinalainen moottorin tuuletin. Ei pitäisi olla hirveän vaarallista jos lämpömittaria seuraa?
No, ei ilmeisesti kauaa mennyt kun tuulettimesta katkeili siipiä jotka teki selkeitä jälkiä konepeltiin aiheuttaen sen että konepeittoa piti oikaista ja maalata saadakseen siistin.
Mitä tähän kyseiseen aiheeseen tulee niin ihme kyllä on jollei vaikka briteistä löydy jotain kohtuulaadukasta pumppua tilalle, ehkei sitten löydy.
Pumppujen ollessa noin laadukkaita voinee halutessaan myös katsoa josko saisi hyvän diilin käytetystä pumpusta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tutulla oli tsi ruvennu käymään yht 'äkkiä huanosti. Kettinki on jo toki vaihdettu, eli jotain muuta siis. :) No siellähän oli yhdestä männästä irronnut pala renkaiden välissä. Kesti se mäntä sentään melkein satkun ja 4v :lol:

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Viimeksi kun kyselin kakkosautooni Puntoon vinkkejä, vaikutti siltä että Alfa miehillä on paljonkin tieto-taitoa ja kokemusta Puntoista.

Joten taas kyssää kehiin: Ohjaustehostimen merkkivalo välillä syttyy. Joskus tehostin toimii valon sytyttyä, joskus ei. 90 rosenttisesti ajaessa kaikki ok. Vois liittimen kuitenkin putsata, jos vaikka häikkä olis niin helppo että siinä vika.
Jostain kuulin, että ratin alla oleva muovi irti, sieltä löytyy tehostin liittimineen. Pitääkö paikkansa?
Jos pitää, niin siis se "iso" muovi jonka ns. "sisällä" mm. virtalukko, se irtikö ja sieltä tehostimen liitin löytyy?

Kiitos etukäteen, jos jeesiä löytyy! Kyseessä siis 2004 mallinen 1.2 8V Punto.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Multiecuscanillahan pitäisi kait pystyä lukemaan tuonkin vikakoodit. Moottoreita niistä on tainnut hajoilla, ja joskus asentotunnistimiakin tms. Vian ilmetessä sopivasti ratti saattaa sitten kääntyä itsestään useampia asteita, mikä vähintään säikäyttää, joten vika kannattaa korjata.

Muistelin jossain olleen ihan korjausohjeitakin, mutta ei nyt äkkiseltään tullut osumaa. Tuossa jotain:
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... us#p217712
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... t*#p226503
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^Se sähkötehostin ylikuumenee yllättävän nopeasti, eli sahaamalla ees-taas rattiapyöritellen niin häiriövalo ja tehostin mahdollisesti pois päältä. Kerran olen saanut tuon esille, eikä siihen mahdotonta sompailua tarvittu. Vikakoodien luku tietysti.
Mikäs muuten oli lopputulema sille lorotukselle?

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

[quote="stoichiometric"]^^Se sähkötehostin ylikuumenee yllättävän nopeasti, eli sahaamalla ees-taas rattiapyöritellen niin häiriövalo ja tehostin mahdollisesti pois päältä. Kerran olen saanut tuon esille, eikä siihen mahdotonta sompailua tarvittu. Vikakoodien luku tietysti.
Mikäs muuten oli lopputulema sille lorotukselle?[/quote]

Lorotusta kuului muutaman kerran. Nesteitä tarkistelin, kaikki ok. Lämpötilat moottorissa ja kabiinissa ok. En tiedä sitten, mikä oli? Enpä meinaa vaivata tuolla itseäni sen enempää, koska vain 12 km viisi kertaa viikossa autolla ajan. Jos alkaa oireilemaan enemmän kautta useammin, sitten taas tutkaillaan.

Tuulilasissa on aika monta halkeamaa. Katsastuksessa viime viikolla tuli kehoitus vaihtaa, vaikka kehoituksen yhteyteen insingjööri kirjasi että ei haittaa näkökenttää. Tämä kehoitus tuli eri lapulle kuin itse rekisteriote, eli ikään kuin sivulle kaksi. Näkeekö poliisi tuon kehoituksen jostakin omasta tietokannastaan? Olenko suuri rikollinen, jos vaan uhmaan enkä vaihda lasia?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jos se on korjauskehotus johonkin päivään mennessä, niin sitten siitä voi poliisi sakot antaa sellaisessa tilanteessa, että rekisteriotetta muutenkin pyytäisi. Itsellä tuli aikanaan 307 Pösöön otteeseen korjauskehotus, mutta vapaavuosi katsastuksesta, joten sama lasi siinä sateelta ja viimalta suojasi kaksi vuotta, kun oli muuten uusi ja kirkas lasi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Alfissimo kirjoitti:korjauskehotus, mutta vapaavuosi katsastuksesta, joten sama lasi siinä sateelta ja viimalta suojasi kaksi vuotta, kun oli muuten uusi ja kirkas lasi.
Entä jos en vaihda, mitä tapahtuu seuraavassa katsastuksessa ensi vuoden maaliskuussa? Katsastusmies näkee että kehoitus on annettu eikä sen mukaisesti toimittu. Siihen loppuu kuitenkin hänen valtuutensa? Uuden kehoituksen voi antaa, mutta lain mukaan tuosta ei voi hylkyä laittaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä se seuraavaan katsastukseen on jo suotavaa vaihtaa. Monihan niin tekeekin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Primerasta menny todennäkösesti virranjakaja.. mistähä löytyis käytetty virranjakaja kohtuuhintaan..? 150€?

Purkaamojen virranjakajia kattellu, mutta suurin osa kakslitrasiin.

1.6 Primera P11 1999
Noni


Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Pääsin tänään vaihtamaan startin Volvoon kaupan pihalla, jonne kyseinen aparaatti minut hylkäsi eilisiltana. Kovasti tuntui herättävän hilpeyttä kaupan asiakkaissa. Varmaan olisi voinut myydä pääsylippuja näytökseen. :lol:

Startissa muuten luki Bosch.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Jevgen kirjoitti:Pääsin tänään vaihtamaan startin Volvoon kaupan pihalla, jonne kyseinen aparaatti minut hylkäsi eilisiltana. Kovasti tuntui herättävän hilpeyttä kaupan asiakkaissa. Varmaan olisi voinut myydä pääsylippuja näytökseen. :lol:

Startissa muuten luki Bosch.
Joo, näin on, kiinalainen traktori on kiinalainen traktori.

Volvo service park:
Liitteet
Jevgen säätää.jpg
(56.93 KiB) Tiedosto ladattu 2729 kertaa
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Onko tämä se Volvo Service 2.0 ?

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Kyllä, oma mekaanikko siinä päivittää ohjelmia. Nahkasohva ei valitettavasti mahtunut kuvaan.

Niin, ja vaihtostartin laatikossa oli apostoli Lucaksen leima, ja startissa tarrra: Bosch, made in Hungary,
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tutusta Xsarasta oli laturin piuha irronnut. Käytös oli vähän mielenkiintoinen: Akku ladattuna liikkeelle, pelaa normaalisti kunnen vain alkaa jotenkin hyytymään. Sitten ei reagoi kaasuun ollenkaan, menee johonkin vikatilaan ja lopulta sammuu täysin. Mitään merkkejä siitä että jännite tippuu ja latausta ei ole ei ilmeisesti tullut.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Primerassa virranjakaja vaihdettuna, mutta ei yhtään lupaa.. startti vaan hakkaa.
Noni

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^puola ja johto tai sitten prässiin :)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ pyöriikö ns. "liian hyvin" ? Polttoainepuoli ?

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

^^^ Sytytysjärjestyshän ei missään tapauksessa voi olla väärin...?
Järkiautoilija

Vastaa Viestiin