willez kirjoitti:Eilen tuli yle teemalta vanha dokumentti -66 vuodelta,joka kertoi autotehtaasta ja auton valmistamisesta alusta loppuun. Tais olla Saapin tehtaalta kuvamateriaali. Täytyy sanoa että silloin oli asiat toisin
Turvallisuuteen panostettiin täydet 0% , tehtaalla äijät pillit ja rälläkät kädessä teki peltejä jne. Esittelyssä oli uudenkarhea saab, jossa suora kolmonen joka tuottaa hurjat 51hp. Tämän perään autoesittely pätkä jossa Simca "tonninen" Oli kyllä huumoripitoinen esittely,joskin aikoinaan ihan tosissaan tehty
Olin vielä vähän aikaa sitten töissä tyyppien kanssa samassa tehtaassa hitsaamossa jossa oli vielä parisen jamppaa jotka oli tuolla hitsaajina jo 70-luvun puolivälissä.
Ja voin teidän iloksi sanoa ettei tuolla turvallisuus aina ollut kovin kummoista vielä muutama kuukausi sittenkään.
Heh , dokkarissa kehuskeltiin turvallisuutta kun peltiprässin toiminta vaatii kaksi asentajaa,joilla molemmat kädet eri napeilla
Lunta! Fick Ja! Hauskaa kattella miten autoja on penkat väärällään ja kesärengassankarit ei pääse edes pientä mäennyppyä ylös. Ja sitten kiroillaan... onhan se joo ihmeellistä, että Suomessa tulee lunta maaliskuussa.
Ei oo tullu käytyä vuosiin missään etelänmatkalla, kun ei nuo rantakohteet varsinaisesti innosta, mutta nytpä tuli varattua Turkin reissu. Reilut kolme viikkoa lähtöön
Rataleimatutintoon ilmottauduttu. Ensviikolla Jyväskylässä teoriaosuus ja ajo-osuus 25.-27.4. Jos sitä pääsis kesän aikana ajamaan kilpaa, saa nähä miten käy!
Vaikka heräsin aamulla taas vuotta vanhempana, on päivä mennyt varsin muikeasti.
Harjoittelupaikassa oli voileipäkakkua (tosin se ei ollut minun takia, mutta sopiva ajoitus kuitenkin ), tuli tehtyä vähän porukkalottoja ja pelikoneestakin tuli rahaa. Parilla eurolla 20eur ulos, jolla sitten kustannettiin valtaosa limu-, kahvi-, tupakki-, veikkaus-hankinnoista. Ja aamulla sai aamupalan nenän eteen, tekemättä yhtikäs mitään! <3
Lääkäristä soittivat ja kertoivat hyvät uutiset, 2kk odottelu, pelot ja itku vaihtu äärettömään onnellisuuteen, ei syöpää!!!! Tätä täytynee juhlia jahka vapaat koittaa
Ovat vaan siitä veemäisiä, ettei niitä karkuun pääse ja osuu, jos on osuakseen. Allekirjoittaneella osumariski sukurasitteena. Isoäiti meni syövän seurauksena, mutta isoveli onneksi parantui.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Shuttle kirjoitti:Lunta! Fick Ja! Hauskaa kattella miten autoja on penkat väärällään ja kesärengassankarit ei pääse edes pientä mäennyppyä ylös. Ja sitten kiroillaan... onhan se joo ihmeellistä, että Suomessa tulee lunta maaliskuussa.
VMTD kirjoitti:Minä katsoin vasta Simcasta eteenpäin ohjelmaa, olihan siinä VW 1600 ja Opel Kadetkin testissä. Testattiin olennaiset asiat, miten jarrut pitää, kääntösäde ja kuinka alusta toimii huonolla tiellä. Simcassa oli aika pieni kääntösäde.
Mun eka auto v. 81 oli juuri tuollainen 1.1 opel kadett v, 69, valkea tietysti
Pääsin taas Alfan rattiin piiiiitkästä aikaa ja heitin saman tien Loimaa - Kirkkonummi - Loimaa -keikauksen. Kuivat tiet, auringonpaiste, Highway Star 1 ja 2 ja Alfa. Life is good
Uusi työpaikka ja samalla ala vaihtuu vakuutusten parista automyyntihommiin. 110 hakijaa, 10 haastateltiin ja lopputuloksena valinta kohdistui allekirjoittaneeseen. Talon auton tullessa lähtee 159 TI myyntiin, mutta samalla se avaa tilaisuuden hankkia tulevaisuudessa harraste-Alfa talliin.
^^Shitäpä shamaa kuin edellinen. Kivaa on se, että alan jo muotoutua. Rouvalta muuten on kadonnut vyötäröltä tuuma jonnekin 2.1.2014 jälkeen. Oiskohan se tua noi salireeni. Ei ois muute huomattu mut ku uusii varkkui ostettii ni 28" ei istunu, piti ottaa 27".
Voi että, vapaat alkaa ja mummo haluu lauantaina jälkikasvun yökylää joten mä saan tallipäivän = muttereiden pyöritystä, Triviumii kajareista ja kylmää olutta
Ihania impiä ihanissa kevätvaatteissaan bongailtu Rutto- ja Koffin puistojen penkeillä. Yhdellä jampalla oli oikeen kaamera, muttei me kollegan kanssa lintuja nähty. Ehkä etsimessään näkyi kissoja.
Peräänajoilmat. Nimimerkillä Opelin takapuskuri pudotettu jalkakäytävällä olleen minihameen takia vuonna 2004. Tyttöystävälle taisin silloin kertoa muunnellun totuuden aiheesta
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Peräänajoilmat. Nimimerkillä Opelin takapuskuri pudotettu jalkakäytävällä olleen minihameen takia vuonna 2004. Tyttöystävälle taisin silloin kertoa muunnellun totuuden aiheesta
Hyvä tietää mikä oikeesti on syynä, kun joku tulee selittämään kolaroineensa.
Alfissimo kirjoitti:Se on silti hyvä ajella välillä sillä Hondalla, niin saa perspektiiviä . Muuten se alkaa äkkiä tuntumaan "mopolta" ja tekee mieli lisää....
Hehheh, kylläkyllä. Hondalla on kiva "lähettää" kun saa rauhassa painaa kaasu pohjassa eikä menee ylinopeuksiin Alfalla sit eri tarina, hyvin hätäseen on kolmosella rajottajalla ja vauhtia reilusti yli sallitun
Jesh! Induktiotason ja kiertoilmauunin sais lähteä kohta hakemaan kotiin. Sattui niin hyvä diili ettei paremmasta väliä kun paikallinen keittiömaailma päättänyt muuttaa ja myy kaikki keittiöt ja koneet pois. Kerrankin meikäläinen oikeassa paikassa oikeaan aikaan
Meillä vielä valurauta levyt jne käytössä. Mulla menee hermot kun "työkalu" ei kokatessa tottele, ja odotan kyllä innolla induktion ja kiertoilman iloja. Ja on siinä tasossa kaiken maailman tunnistimiakin. Taitaa mennä kerralla lada osastolta Ferrari osastolle... Tai ehkä vanhasta Saabista Porsche osastolle tarkemmin ajateltuna
Kun en ole liettä aiemmin vaihtanut niin osaako joku sanoa pitääkö 70-luvun talon kanssa varautua kutsumaan sähkäri? Eli kun tulee kaksi erillistä konetta ja virrat on suuret niin ei niitä vissiin uskalla noilla "pistoliittimillä" (mitä noi huppuliittimien korvaajat nimeltään onkaan) kytkeä? Ja pitäähän mun niille paikatkin naputella.
Sähkäri vaan suoraan paikalle, koska TI-virhekytkennän takia kyrvähtänyttä tasoa et saa samalla rahalla korjattua, kuin mitä nyt olet halvalla saanut hankittua. Taso menee vanhan lieden johdolla, jos pituus riittää ja uuni voi hyvinkin olla valovirtapistokkeella 16A sulakkeen taakse.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Hyvä nyrkkisääntö: jos ei laitteessa ole valmiiksi johtoa ja pistoketta ja/tai seinässä sopivalla kohtaa sopivaa rasiaa eli sähkön kytkemiseen tarvitsee työkalu(j)a, sähkäri paikalle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Ennenhän virta meni tason läpi, kun tasoa ohjattiin uunin päästä ja siinähän se hauskuus on, kun noissa tasoissa ja uuneissa on ristikkäisiä toteutuksia eri valmistajilla. Minulla nimenomaan omalla ohjauksella oleva induktiotaso käyttää normaalin lieden johtoa ja erillisuuni, pyrolyysitoiminnolla jne, on valovirtatöpselillä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Mulle kun laitettiin induktiotaso ja erillisuuni laitettiin uuni tosiaan ihan tavallisella tökkelillä. Vanhan hellan kolmesta vaiheesta yhteen kytkettiin pistorasia sille uunille ja vanhalla johdolla vedettiin kaksi vaihetta tasolle jossa oli kytkentävaihtoehdot yhdelle, kahdelle ja kolmelle vaiheelle.
Tänää intistä taas lomille, auto meni katsurilta läpitte huomautuksitta..
Ja vielä kun tuli tänään ajettua -97 Volvo S70:a, jonka jälkeen omaa -99 156:sta niin voi pojat kuinka paljon parempi Alfa on taas ajaa lähes joka osa-alueella.
Jos vielä heittäis kesäpyörät pepperoneilla alle tänäviikonloppuna.
"Myönteisen kustannuskehityksen vuoksi Vaasan Sähkön toistaiseksi voimassa olevien
sähkösopimusten energiamaksut laskevat 1.5.2014 alkaen keskimäärin 7,5 prosenttia."
Harvinaisen aikaansaava viikonloppu. Muodonmuutosta sohvaperunasta polkupyöräilijäksi harjoiteltu 60 km verran + autokin tuli vahattua käsin enkä ollut edes löytävinäni kuin pari hassua kiveniskemää tai uutta naarmua talven jäljiltä.
Tosin pahin on vasta edessä, kun nastarengaskautta on vielä 2 kk jäljillä ja ainakin viime keväänä pahin kivisade osui huhtikuulle... minkä jäljiltä keula onkin kuin haulikolla ammuttu.
Hieman ristiriitaisesti voisi myös suhtautua sähköisiin käsijarruihin tavisautoissa. Viikon sisään on kahdesti saanut viettää autopesulinjalla tovin jos toisenkin, kun joku tojokuski pistää känkkärin päälle läpiajettavalla linjalla -> tilt ja sitten ajetaan 3 kpl linjalla olleita autoja ulos, ohjelmoidaan kone uudelleen ja ajetaan ne takaisin linjalle.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
^Tuli myös Bianchin kevät korkattua. N. 60km lenkki. Pispalanharju, Pyynikinharju ja muutama pienempi nousu. Niskat aivan jumissa nyt, mutta silti tuntuu hyvältä.
Vaikka ulkona on vielä hieman viileähkö kevätkeli, niin n. 450km tuli päästeltyä Ducatilla viikonlopun aikana. Harmi että aamuisin on vielä niin kylmää ettei työmatkoihin viitsiä hyödyntää prätkää.
Hepa kirjoitti:^Tuli myös Bianchin kevät korkattua. N. 60km lenkki. Pispalanharju, Pyynikinharju ja muutama pienempi nousu. Niskat aivan jumissa nyt, mutta silti tuntuu hyvältä.
Täällä myös pyöräilykausi aloitettu, tosin ei ihan noin pitkällä rupeamalla...20km:iin jäi lauantain ajelut metsässä.