159 nolla kertaa ja GTV:lle sama nolla. Pääsin vastaamaan kuitenkin vain kerran
Aiempia italiaanojani (Lancioita toki) kun muistelen, pitää mennä tuonne yli kahdenkymmenen vuoden taakse, kun Prisma 1,6 ie:stä kärähti puola, ja auto meni hinurin lavalla.
Yksi. Eikä sekään pakollinen hinurikeikka... Olisi se ajamallakin mennyt, mutta kun itselleni 0eur hintaa ja sai vakuutuksista jotain vastinetta niin sehän riittää?
Ei ikinä, yhtäkään ~50 omistamastani autosta ole hinattu eikä kuljetettu lavetilla. Ja hei, tuohon määrään mahtuu ihan oikeita paskaläjiä eikä niitäkään ole hinattu .
164 TS:n huohotin jäätyi ja rikkoi sytytystulpat (älkää kysykö että miten), hinattiin pajalle. Toisen kerran samasta pirssistä loppui bensa ja hinattiin huoltsikalle.
164 V6 haettiin trailerilla AVK:lta. Lisäksi murjottu kampiakselin asentotunnistin meni kerran oikariin ja jätti tien päälle.
33 QV hinattiin myyjältä tallille koska siinä oli kone halki.
75 TS hinattiin muistaakseni myyjältä kotiin koska siinä oli... jotain.
75 V6 hinattiin myyjältä kämpille koska sytkän ohjausmoduulin liittimestä oli yksi sielu karannut eikä auto käynnistynyt.
Spiideri hinattiin ensimmäiseltä kasaamisen jälkeiseltä kokeilupätkältä tallille, syystä jota muista en. Viime kesänä Toolman ystävällisesti hinasi sen taas tallille kun allekirjoittaneen viskomodaus kävi vesipumpulle liian työlääksi ja pumppu iski hanskat tiskiin.
Enempiä nyt ei ainakaan tule mieleen, vaikka erilaisia kotiin nilkutuksia kyllä mahtuu historiaan aika monta. Hinaamatta ovat siis muistin mukaan 75 1.6, 75 1.6, GTV, 156 JTD ja 156 JTDm.
PRO kirjoitti:Kerran. Vaimo tusasi mökkitiellä öljypohjan... eli ei siis Alfasta johtuvista syistä...
Jaahas
No oikeesti!!!
Uskotaan, tämän kerran.
Faija aikanaan sanoi että Taksi ajoi kylkeen vasemmalta, oltiin toki veljen kanssa sitä mieltä että "oho".
No Äitee korjas että Isänne ajo päin punasia...ois tainnu jäädä Isältä kertomatta?.
Ehdin jo äänestää että kerran, mutta oikeasti on tarvinnut kyyditä kaksi kertaa. Jotenkin ei tuota jälkimmäistä tullut silloin mieleen kun ei ollut varsinainen "vika". Kerran on myös hinattu lumipenkasta pois kun meni vähän syvemmälle.
33 16v, jakohihna meni poikki ja matka katkesi vuonna 2004
156 V6, ei tarvinnut hinailla kertaakaan
156 TS, trailerilla AVK:lta parempaan talteen heti perään 2011
Viimeiset 9v ja 250tkm on ajeltu alfoilla kesät talvet. Näistä etuvetoisilla 100tkm. Kertaakaan ei ole hinuria tarvittu vaikka matkalle on sattunut tilanteita. En osaa pitää kunnossa olevaa alfaa mitenkään epäluotettavana.
156 lopetti matkanteon kun kolmion takaa tuli joku apina kylkeen, Giulietta jäätyi talvella täysin ja MiTosta meni laturi. 159 oli ainoa joka ei ehtinyt jäädä matkan varrelle
Vastasin ei kertaakaan, mutta sieltä ei löytynyt vaihtoehtoa auton työntämisestä. Olen meinaan työntänyt 156:sta kampiakselintunnistimen hajottua 800m kotitietäpitkin. Viimeiselle kahdelle sadalle metrille tuli naapuri avittaa hommaa. Vaikutti suht pitkälle matkalle ja jalat vähän hapotti. Onneksi oli sentään tasamaata. Tiesin et osa oli hajalla, mutta oli pakko mennä hammaslääkäriin.
GTV on korjattu pariin otteeseen tienpäällä, jos on jotain hajonnut. Kuten ihan uusi virranjakajankansi, josta jäi keskihiili sisään. Kertaalleen on hajonnut ihan uudet katkojankärjet, tippunut toinen elektroni kokonaan pois. Nämä ainakin muistan.
156 V 6:sta -30 asteen pakkasella korkkas ohjaustehostimen letku liittimestä - en vielä silloin tiennyt, että olis pitänyt antaa käydä hetki paikoillaan, ennen kuin alkaa vääntää 90 asteen käännöstä pihasta.
3 alfaa, 120tkm, ja vielä ei ole jääty tienpäälle. Kalliita remontteja on kyllä ollu, mutta ei onneksi niin äkkinäisiä, että olisi kulkemiseen vaikuttaneet.
Alfa ei ole vielä päässyt hinurin kyytiin, muta edellinen Lancia kyllä kun pakkasilla jäädytti huohottimen ja CX aikanaan kun meni takahydeputki poikki.
Ei kertaakaan äänestin, mutta nyt muistin että veli aikoinaan hinas kotipihasta pajalle mut akku vaan oli menny loppujen lopuksi. Ja kerran meni vaihdekepin juuresta jotain rikki ja ajettiin muistaakseni pajalle 2-vaihteella. 156 kai noin 140tkm.
Gtv vähemmän kilometrejä mutta on uhannut jättää tielle pari kertaa. En muista syytä.
Viimeyönä näin unta että Gtv hyytyi keskelle risteystä ja meinas tulla auto kylkeen. Toivottavasti ei ollut enneuni
Kertaakaan ei ole omassa ajossa Alfa jättänyt tien päälle etteikö olisi joko määränpäähän tai suorinta tietä korjaamolle jollain kikkakolmosella päässyt. Tai sitten on tehokkaasti pyyhkiytynyt muistista moinen tilanne.
Sinänsä koomista, että näillä "vanhoilla paskoilla" pääsee aina perille ja oma ainoa lavettikokemus onkin kerätty Pösöllä, joka oli omistamistani autoista kaikkein uusin sekä vuosimalliltaan että sillä hetkellä muutenkin iältään (-09, alle 3v.).
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.