Hommasin siihen vaan uuden tiivisteen. Muuten oli ihan asiallisen oloinen, ei syöpymiä yms.J kirjoitti:Onko sulla jo osatoimittaja tiedossa?
Nimim. Työ- pääsylinterin viimekesänä vaihtanut..
-J
Maserati-Perheellisen valinta
Valvoja: Moderators
Re: Maserati-Perheellisen valinta
166 TS -00
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Su 6.4. 17:30-18:00 Teknavi: Markku Alén Maseratin ratissa Italian Alpeilla.
Tarttee kattoo.
Tarttee kattoo.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Hep,
täällä oli Maserati-osatoimittajista juttua, laitanpa tähänkin linkin ylläpitämääni listaan:
http://hyvakello.fi/maseratiparts/
On tullut tässä vuosien aikana etsittyä osaa jos toistakin... ja jaettu tieto on paras tieto.
Oman QP IV -omistajuuden osalta voin todeta, että huoltokustannukset tosiaankin ovat ne yksinkertaiset osahinta + työ. Kulutusosat eivät todellakaan ole mitään hurjahintaisia, niitä voi käydä kurkistelemassa vaikka täällä Eurospares-sivustolla: http://www.eurospares.co.uk/
Tuolla on vielä hienot räjäytyskuvat osien tunnistamista varten. Osia saa niin monesta paikasta, että maksaa vaivan etsiä se edullisin parista-kolmesta vaihtoehdosta. Perus-kulutusosien vaihtotyö ei muodostu isoksi, periaatteessa on mahdollista käyttää ihan mitä tahansa huoltoa/korjaamoa. Tosin itse suosin useimmiten huoltopaikkana esim F40:tä, huolimatta hiukan korkeammasta tuntihinnasta. Siellä osataan käsitellä näitä autoja niiden edellyttämällä tavalla, ja työhön käytetty aika on useimmiten hiukan lyhyempi kuin "tavallisessa" huoltokorjaamossa.
Kausihuollot ovat käytännössä saman hintaisia kuin tuossa meidän Octaviassa. Sitten esimerkkinä vähän isommasta huollosta on jakopään hihnan vaihto. Se kustansi minulla 225 EUR, jossa mukana hihnan, rullien sekä vesipumpun vaihtotyö. Vesipumppu maksoi 120 EUR, hihna joitain kymppejä samoin kuin laakerit (painettiin uudet laakerit vanhoille rullille).
Tänään tuli laitettua QP ajoon ja pölyt on karistettu...
täällä oli Maserati-osatoimittajista juttua, laitanpa tähänkin linkin ylläpitämääni listaan:
http://hyvakello.fi/maseratiparts/
On tullut tässä vuosien aikana etsittyä osaa jos toistakin... ja jaettu tieto on paras tieto.
Oman QP IV -omistajuuden osalta voin todeta, että huoltokustannukset tosiaankin ovat ne yksinkertaiset osahinta + työ. Kulutusosat eivät todellakaan ole mitään hurjahintaisia, niitä voi käydä kurkistelemassa vaikka täällä Eurospares-sivustolla: http://www.eurospares.co.uk/
Tuolla on vielä hienot räjäytyskuvat osien tunnistamista varten. Osia saa niin monesta paikasta, että maksaa vaivan etsiä se edullisin parista-kolmesta vaihtoehdosta. Perus-kulutusosien vaihtotyö ei muodostu isoksi, periaatteessa on mahdollista käyttää ihan mitä tahansa huoltoa/korjaamoa. Tosin itse suosin useimmiten huoltopaikkana esim F40:tä, huolimatta hiukan korkeammasta tuntihinnasta. Siellä osataan käsitellä näitä autoja niiden edellyttämällä tavalla, ja työhön käytetty aika on useimmiten hiukan lyhyempi kuin "tavallisessa" huoltokorjaamossa.
Kausihuollot ovat käytännössä saman hintaisia kuin tuossa meidän Octaviassa. Sitten esimerkkinä vähän isommasta huollosta on jakopään hihnan vaihto. Se kustansi minulla 225 EUR, jossa mukana hihnan, rullien sekä vesipumpun vaihtotyö. Vesipumppu maksoi 120 EUR, hihna joitain kymppejä samoin kuin laakerit (painettiin uudet laakerit vanhoille rullille).
Tänään tuli laitettua QP ajoon ja pölyt on karistettu...
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^Erinomainen lista!
-J
-J
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
kaiken kattava asiallinen lista, itse olen tähän mennessä suosinut toistaiseksi melko vähäisten osahankintojen suhteen MIE-corporationia ja eurosparesia ja valittamista ei ole kun taas liistalla oleva maseratispares ei kovin isoja pisteitä saa allekirjoittaneelta.. osia sai odotella kuukausitolkulla ja eihän niitä sitten edes tullut, rahatkin sai takaisin vasta kun uhkaili poliisilla.. no palauttivat ne senään.. suositteen välttämään kyseistä lafkaa..
Viimeksi muokannut 90, 05 Huhti 2014, 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Jeps, itse hankin mielipahaa yrittämällä käytetyn osan hankintaa eBay-myyjältä nimeltään Koen Bart. Tyyppi oli aluksi tosi aktiivinen ja ystävällinen, kyseli kaikkea autosta yms. Sitten kun piti tilausta toimittaa, niin eipä onnistunutkaan. Isomman luokan logistisia ongelmia kyseisellä hepulla. Onneksi eBay-kaupoissa saa rahat takaisin eBay-organisaatiolta, joten siinä mielessä eBay-osalistauksia kannattaa vilkuilla. Tällä Koen-tyypillä oli otsaa väittää että oli muka lähettänyt osat... Tuon tyypin laitoinkin erikseen mustalle listalle.
Tuolta listan toimijoilta en ole itse osia hankkinut kuin vain muutamalta, joten palvelun laadusta en ota vastuuta...
Tuolta listan toimijoilta en ole itse osia hankkinut kuin vain muutamalta, joten palvelun laadusta en ota vastuuta...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
noihin logistisiin onglemiinvetosi maseratipsaresiakin pyörittävä henkilö, oli kuulemma ne lähettänyt mutta ei kuitenkaan saanut selvitettyä pyynnöistä huolimatta selviteltyä että mihin ovat joutuneet ja siitä päättelin ettei noita ollut lähetetty laisinkaan.. varovainen saa olla, pitää ehdottomasti pysyä tunnetuissa ja luotettavissa firmoissa osahankintojen suhteen ja Maserati harrastajien kokemuksia löytyy kyllä kun vähän netin syövereistä kaivelee..
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Mites muuten, 90, onkos sieltä Pohojanmaalta Evoluzione lähdössä tänä kesänä Bellaan vähän pitemmälle ajelulle?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
vähän on vielä auki, jos kesälomat sopii samaan ajankohtaan niin ehkä sitä voisi bellaan kurvailla.. pitäisi nuo puuosat tuosta saada entisöitäväksi mutta oikea osaava tekijä on vielä hakusalla.. muutakin pikkusäätöä olisi ennekuin viitsii ottaa ajoon..
Viimeksi muokannut 90, 05 Huhti 2014, 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^ ja ^^ Saisiko ehdottaa tapaamista Urheiluautoilijat Vanajanlinnassa tapahtumassa 31.8? Pre event party on la 30.8. ja viimevuonna oli ainakin niin hauskaa että leukaperät olivat kipeänä nauramisesta.
Maserati on toinen erityisjuhlinnan kohteena oleva merkki ja parhaille on luvassa palkintoja.
-J
Maserati on toinen erityisjuhlinnan kohteena oleva merkki ja parhaille on luvassa palkintoja.
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
J: Näin 100v-juhlavuotena täytyy kyllä vierailla mahdollisimman monessa tapahtumassa. Suunnitelmissa on jopa käväistä pääkallonpaikalla Modenassa.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Voiko oikeasti olla näin edullista? Kyseesä on kuitenkin Maserati.cyberias kirjoitti:
Kausihuollot ovat käytännössä saman hintaisia kuin tuossa meidän Octaviassa. Sitten esimerkkinä vähän isommasta huollosta on jakopään hihnan vaihto. Se kustansi minulla 225 EUR, jossa mukana hihnan, rullien sekä vesipumpun vaihtotyö. Vesipumppu maksoi 120 EUR, hihna joitain kymppejä samoin kuin laakerit (painettiin uudet laakerit vanhoille rullille).
Tänään tuli laitettua QP ajoon ja pölyt on karistettu...
Käsitin tästä, että vaihdat itse nämä osat sitten kun ne hankit?
Todella asiallinen Threadi tämä kyllä!
Re: Maserati-Perheellisen valinta
S_A: Selvennys tuohon hihnanvaihto-asiaan: 225 EUR oli siis työn osuus autohuollossa (3h työtä). On siis osineen kaikkineen ihan tavallisen henkilöauton kustannustasolla. Vähänkään vaativammissa huoltohommissa käytän suosiolla ammattilaisia, tunnen että autoni on sen ansainnut
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Olen muuten kerran käynyt Maseratin tehtaalla, 4200:sta tehtiin vielä ja jotain roipetta oli jäänyt kellarin parkkihalliin. Melkein puolet kaikista MC12:sta oli jäänyt myymättä ja niitä tarjottiin tehtaanmyymälästä erikoistarjouksella.cyberias kirjoitti:J: Näin 100v-juhlavuotena täytyy kyllä vierailla mahdollisimman monessa tapahtumassa. Suunnitelmissa on jopa käväistä pääkallonpaikalla Modenassa.
Esittelyautosta pystyi vähän vielä neuvottelemaan.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Maserati-Perheellisen valinta
OK. No aika edulliselta kuullostaa jo työn osuus on noinkin vähän kuitenkin. Olen kuullut vaikka mitä legendoja mitä mikin maksaa kun omistaa jotain harvinaisempaa Italialaista. Jos ei osaa itse tehdä, ja voi tehdä; niin pitää kuulemma aina varautua parin kuun palkan verran huoltoon mentäessä....cyberias kirjoitti:S_A: Selvennys tuohon hihnanvaihto-asiaan: 225 EUR oli siis työn osuus autohuollossa (3h työtä). On siis osineen kaikkineen ihan tavallisen henkilöauton kustannustasolla. Vähänkään vaativammissa huoltohommissa käytän suosiolla ammattilaisia, tunnen että autoni on sen ansainnut
Millasissa hinnoissa sitten nämä huollot menee, siis jos ammattilaiselle vie normaaliin huoltoon?
En nyt näitä huoltovälejä tunne tarkemmin, mutta olisi kiva tietää vähän osviittaa?
Meneekö 1000e rikki kevyesti vai jäädäänkö puoleen väliin, jos kyseessä on normaali kausikohtainen huolto ym?
Re: Maserati-Perheellisen valinta
On muuten näitä MC-12:sia nähty Suomessakin 1 kappale ainakin todistetusti. Venäjän kilvissä oli kuvauskohdan aikaan.
ON tässä muuten ihan oikeasti mulle ainakin paljon enemmän kuin yhdessäkään Enzossa. Jo auton kilpailutausta sanoo kaiken oleellisen.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/2005+Maserati+MC-12/
ON tässä muuten ihan oikeasti mulle ainakin paljon enemmän kuin yhdessäkään Enzossa. Jo auton kilpailutausta sanoo kaiken oleellisen.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/2005+Maserati+MC-12/
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Paljonko pyysivät siitä?unknown kirjoitti:Esittelyautosta pystyi vähän vielä neuvottelemaan.cyberias kirjoitti:J: Näin 100v-juhlavuotena täytyy kyllä vierailla mahdollisimman monessa tapahtumassa. Suunnitelmissa on jopa käväistä pääkallonpaikalla Modenassa.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kuulostaa perin edulliselta tuo työ. Pitää itsekkin kysellä, jos vaihtotyö kasipyttyseen olisi samaa luokkaa.cyberias kirjoitti:Hep,
täällä oli Maserati-osatoimittajista juttua, laitanpa tähänkin linkin ylläpitämääni listaan:
http://hyvakello.fi/maseratiparts/
On tullut tässä vuosien aikana etsittyä osaa jos toistakin... ja jaettu tieto on paras tieto.
Oman QP IV -omistajuuden osalta voin todeta, että huoltokustannukset tosiaankin ovat ne yksinkertaiset osahinta + työ. Kulutusosat eivät todellakaan ole mitään hurjahintaisia, niitä voi käydä kurkistelemassa vaikka täällä Eurospares-sivustolla: http://www.eurospares.co.uk/
Tuolla on vielä hienot räjäytyskuvat osien tunnistamista varten. Osia saa niin monesta paikasta, että maksaa vaivan etsiä se edullisin parista-kolmesta vaihtoehdosta. Perus-kulutusosien vaihtotyö ei muodostu isoksi, periaatteessa on mahdollista käyttää ihan mitä tahansa huoltoa/korjaamoa. Tosin itse suosin useimmiten huoltopaikkana esim F40:tä, huolimatta hiukan korkeammasta tuntihinnasta. Siellä osataan käsitellä näitä autoja niiden edellyttämällä tavalla, ja työhön käytetty aika on useimmiten hiukan lyhyempi kuin "tavallisessa" huoltokorjaamossa.
Kausihuollot ovat käytännössä saman hintaisia kuin tuossa meidän Octaviassa. Sitten esimerkkinä vähän isommasta huollosta on jakopään hihnan vaihto. Se kustansi minulla 225 EUR, jossa mukana hihnan, rullien sekä vesipumpun vaihtotyö. Vesipumppu maksoi 120 EUR, hihna joitain kymppejä samoin kuin laakerit (painettiin uudet laakerit vanhoille rullille).
Tänään tuli laitettua QP ajoon ja pölyt on karistettu...
Ei tarvitsisi itse tehdä ja saisi siihen huoltokirjaankin leimaa.
166 TS -00
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Voin kertoa parin viikon sisällä, oma QP on just kyseistä huoltotoimenpidettä odottamassa. Onko sullakin QP IV V8?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
eipä tuon vaihtotyön luulisi juurikaan eroavan kutosen vastaavasta vaikka tilaahan tuossa V8:ssa on helv vähemmän, jakopäässä ei kuitenkaan ole käytännössä eroja koska kasikone on suora jatkokehitelmä kuusimukisesta, jakopään rakenne on myös melko yksinekertaianen, vesipumppu on vain kasikoneiseen MELKO arvokas kun taas kutosen vastaavan hinta on lähes normitasoa..
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Stokkan kulmilla aamulla Eestin kilpinen Gran Turismo.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tuo on kyllä totta, kutosen edessä on aika mukavasti tilaa (vaikka nakkisormille )90 kirjoitti:eipä tuon vaihtotyön luulisi juurikaan eroavan kutosen vastaavasta vaikka tilaahan tuossa V8:ssa on helv vähemmän, jakopäässä ei kuitenkaan ole käytännössä eroja koska kasikone on suora jatkokehitelmä kuusimukisesta, jakopään rakenne on myös melko yksinekertaianen, vesipumppu on vain kasikoneiseen MELKO arvokas kun taas kutosen vastaavan hinta on lähes normitasoa..
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kyseisenlainen vekotin löytyy.AAW kirjoitti:Voin kertoa parin viikon sisällä, oma QP on just kyseistä huoltotoimenpidettä odottamassa. Onko sullakin QP IV V8?
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla mitä kyseinen operaatio maksaa.
166 TS -00
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Vähän reilu tonni. Ei mielestäni ollut paha, hinta oli ilman vesipumppua ja kiristäjää. Pumppu on +600 ja kiristäjä muistaakseni myös 300-400. Harvemmin joutuu kiristäjää vaihtamaan kun on hydraulinen. Missäpäin liikut? Olisi kivaa kuulla kokemuksia, itse en ole vielä ehtinyt ajaa QP:lla kun jokunen kilometri. Nekin oli aika mielenkiintoisia kun oli kovettuneet 10v vanhat renkaat alla .
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Yleisestikin olisi hyvin mielenkiintoista kuulla vähän näistä QPn ja biturbojen vuosikuluista, mitä tällänen auto maksaa ylläpidon suhteen per vuosi?
Jos näitä nyt joku haluaa kertoilla, niin vaikkei tässä ole mahdollisuuksia sellasta omistaakaan, niin olisi hienoa kuulla kyllä faktaa.
Jos näitä nyt joku haluaa kertoilla, niin vaikkei tässä ole mahdollisuuksia sellasta omistaakaan, niin olisi hienoa kuulla kyllä faktaa.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
F40:ssä käytit? Paljonkos oli työn osuus?AAW kirjoitti:Vähän reilu tonni. Ei mielestäni ollut paha, hinta oli ilman vesipumppua ja kiristäjää. Pumppu on +600 ja kiristäjä muistaakseni myös 300-400. Harvemmin joutuu kiristäjää vaihtamaan kun on hydraulinen. Missäpäin liikut? Olisi kivaa kuulla kokemuksia, itse en ole vielä ehtinyt ajaa QP:lla kun jokunen kilometri. Nekin oli aika mielenkiintoisia kun oli kovettuneet 10v vanhat renkaat alla .
Turussa tulee asusteltua, mutta Turku Tampere Nurmijärvi akselilla tulee seikkailtua.
Alkuhan oli rakkineen kanssa niinkin mahtava, kun kytkin antautui samantien.
166 TS -00
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Zagato Spyder 2.8. Viime kesänä 6000km.
Tähän sisältyi kaksi öljynvaihtoa, yksi hihnanvaihto (about 300 e, muistaakseni), edellisen omistajan jäljiltä olleiden kytkimen apu- ja pääsylinterien vaihto (toinen ei ollut vielä välttämättä tarpeen, mutta vaihdoin samalla kun oli osat - osat oli muistaakseni yhteensä n. 300 e).
-J
Tähän sisältyi kaksi öljynvaihtoa, yksi hihnanvaihto (about 300 e, muistaakseni), edellisen omistajan jäljiltä olleiden kytkimen apu- ja pääsylinterien vaihto (toinen ei ollut vielä välttämättä tarpeen, mutta vaihdoin samalla kun oli osat - osat oli muistaakseni yhteensä n. 300 e).
-J
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^^Jep, Epezin hoivissa kävi. Noin puolet oli töitten osuus, 7h sisältäen auton tarkistus ja havaittujen vikojen korjaaminen sekä nesteitten vaihto (jarru, jäähdytin, öljyt) ja 60tkm huolto. Olen maksanut busso gtv:n huollosta enemmän.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
OK eli tämä illuusio siitä, että jos Maseratin ostaa ja ostaa sellasen hyvän yksilön. Ei siis halvinta mitä kaupasta saa; niin ei nää huolto hinnat ja osa hinnat ole mitään puhelinnumeroita kuitenkaan ilmeisesti jahka auton perustekniikka on kunnossa?J kirjoitti:Zagato Spyder 2.8. Viime kesänä 6000km.
Tähän sisältyi kaksi öljynvaihtoa, yksi hihnanvaihto (about 300 e, muistaakseni), edellisen omistajan jäljiltä olleiden kytkimen apu- ja pääsylinterien vaihto (toinen ei ollut vielä välttämättä tarpeen, mutta vaihdoin samalla kun oli osat - osat oli muistaakseni yhteensä n. 300 e).
-J
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ajatus on ollut kirjoittaa tänne juttua hankinnasta ja käytöstä jos porukoilla on kiinnostusta lukea, vähän samaan tyyliin kun on eräskin 159jtd:n omistaja tehnyt.S_A kirjoitti:Yleisestikin olisi hyvin mielenkiintoista kuulla vähän näistä QPn ja biturbojen vuosikuluista, mitä tällänen auto maksaa ylläpidon suhteen per vuosi?
Jos näitä nyt joku haluaa kertoilla, niin vaikkei tässä ole mahdollisuuksia sellasta omistaakaan, niin olisi hienoa kuulla kyllä faktaa.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
On kiinnostusta varmasti, vaikka itsellä ei tule olemaan mahdollisuuksia hankkia tällästä, niin kovasti kiinnostaa kyllä lukea elämää tällästen autojen parissa. Kun ei niistä kuluista koskaan kamalasti missään puhuta.AAW kirjoitti:Ajatus on ollut kirjoittaa tänne juttua hankinnasta ja käytöstä jos porukoilla on kiinnostusta lukea, vähän samaan tyyliin kun on eräskin 159jtd:n omistaja tehnyt.S_A kirjoitti:Yleisestikin olisi hyvin mielenkiintoista kuulla vähän näistä QPn ja biturbojen vuosikuluista, mitä tällänen auto maksaa ylläpidon suhteen per vuosi?
Jos näitä nyt joku haluaa kertoilla, niin vaikkei tässä ole mahdollisuuksia sellasta omistaakaan, niin olisi hienoa kuulla kyllä faktaa.
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Käykää joku hakemassa tämä:
http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=3
Yli 25-vuotias, eli verokohtelu kohtuullisempi ja ruiskukone. Ihan terminaalin vieressä... Oli minun varasuunnitelmani, jos en olisi ostanut Exceliä.
-J
http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=3
Yli 25-vuotias, eli verokohtelu kohtuullisempi ja ruiskukone. Ihan terminaalin vieressä... Oli minun varasuunnitelmani, jos en olisi ostanut Exceliä.
-J
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ne ovat autoja. Osien saatavuus on hyvä ja kohtuulliset tuotantomäärät takaa suht järjelliset hinnat. Moottorien rakenne on erittäin hyvä. Vaihdelaatikko on luokittelulaatikko erinäisiin ralliautoihin ja perä sama kuin TVR Griffitissä. Haasteet ovat siellä alkupään kaasariyksilöiden säätämisessä ja sähköissä (ei niinkään rahan kulua, vaan vaivaa).S_A kirjoitti:OK eli tämä illuusio siitä, että jos Maseratin ostaa ja ostaa sellasen hyvän yksilön. Ei siis halvinta mitä kaupasta saa; niin ei nää huolto hinnat ja osa hinnat ole mitään puhelinnumeroita kuitenkaan ilmeisesti jahka auton perustekniikka on kunnossa?J kirjoitti:Zagato Spyder 2.8. Viime kesänä 6000km.
Tähän sisältyi kaksi öljynvaihtoa, yksi hihnanvaihto (about 300 e, muistaakseni), edellisen omistajan jäljiltä olleiden kytkimen apu- ja pääsylinterien vaihto (toinen ei ollut vielä välttämättä tarpeen, mutta vaihdoin samalla kun oli osat - osat oli muistaakseni yhteensä n. 300 e).
-J
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kaasari ei ole ongelma, pitää vaan löytää joku joka säätää.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kaasari on kaasari, mutta sen sijainti tekee säätötyöstä tässä tapauksessa keskimääräistä työläämmän. Käynnistäminen lämpimänä on kuulemma myös keskimääräistä enemmän taitoa vaativa laji.unknown kirjoitti:Kaasari ei ole ongelma, pitää vaan löytää joku joka säätää.
Alkupään Biturboissa oli enemmän ongelmia, mutta nykyään on saatavissa tietoa siitä kuinka korjata/tulla toimeen ko. ominaisuuksien kanssa. Itse suosittelisin kuitenkin ruiskuversiota ja mieluiten 88 tai uudempaa.
-J
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Minä kävin " pelastamassa" omani reilut pari vuotta sitten kohtuuhinnalla Saksasta. Ajatus oli alunkin perin tehdä omanlainen Maserati omaan käyttöön. Ensimmäinen vuosi kulujen mukaan varmaan täytyy tasata sen kalliimman yksilön kanssa samoihin sillä erotuksella, että sain samaan hintaan maalauksen ja verhoilun oman mieltymykseni mukaan. Pikkuhiljaa on tullut muutakin tehtyä ja samalla ajeltua. Viimeinen vuosi noin 12tkm ja ihan normaalit huollot ( öljyt,suodattimet,tulpat.. ), eli ei kallista eikä monimutkaista. Tämä on myös ympärivuotisessa käytössä ja mitään negatiivista ei ole talviautona pitämisestä sanottavana. Lämmin halli kuitenkin sillä on öiksi.
Kaiken huoltotyön olen kyllä tehnyt itse, joten vain osista on pitänyt maksaa. Osien hintoja myös on tullut tulevaisuutta ajatellen katsottua ja ei ne hinnat kovinkaan pahoja ole olleet. Nauttinut olen jokaisesta kilometristä.
Kaiken huoltotyön olen kyllä tehnyt itse, joten vain osista on pitänyt maksaa. Osien hintoja myös on tullut tulevaisuutta ajatellen katsottua ja ei ne hinnat kovinkaan pahoja ole olleet. Nauttinut olen jokaisesta kilometristä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ääni projektiketjulle, jos ylläpitäjät epäalfan projektiketjun sallivat.AAW kirjoitti:Ajatus on ollut kirjoittaa tänne juttua hankinnasta ja käytöstä jos porukoilla on kiinnostusta lukea, vähän samaan tyyliin kun on eräskin 159jtd:n omistaja tehnyt.
Onneksi ostin juuri Trumpan. Mun tallipaikat on nimittäin täynnä. Muuten voisi olla lentolipun tilaaminen jo aika lähellä.J kirjoitti:Käykää joku hakemassa tämä:
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Noi ei totisesti ole pahan hintasia. Puolassa on 222:nen myynnissä 5000eellä.J kirjoitti:Käykää joku hakemassa tämä:
http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=3
Yli 25-vuotias, eli verokohtelu kohtuullisempi ja ruiskukone. Ihan terminaalin vieressä... Oli minun varasuunnitelmani, jos en olisi ostanut Exceliä.
-J
Ei pitäs näitä Enricon Maserati sivuja katsella, 1998 IV QP V8 Evoluzione ois sielä 15 tonnilla...........
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Se Puolalainen 222:nen näyttää minulle melko epäilyttävältä. Blocketissa on myös myytävänä kivan oloinen QPIV. Vihreä sisustus saattaa toki olla liikaa jollekin, ja kilometrit ovat osapuilleen takaketjujen vaihtoiässä.S_A kirjoitti:Noi ei totisesti ole pahan hintasia. Puolassa on 222:nen myynnissä 5000eellä.J kirjoitti:Käykää joku hakemassa tämä:
http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=3
Yli 25-vuotias, eli verokohtelu kohtuullisempi ja ruiskukone. Ihan terminaalin vieressä... Oli minun varasuunnitelmani, jos en olisi ostanut Exceliä.
-J
Ei pitäs näitä Enricon Maserati sivuja katsella, 1998 IV QP V8 Evoluzione ois sielä 15 tonnilla...........
http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=1
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Joo siitä oli aiemminkin vähän epäilyjä, että mitä se on sitten oikeasti syönyt.
Joo tiien sen vihreä sisustaisen QPeen, toi mikä Saksassa on nyt myynnissä olisi juuri sellainen mitä itselle tahtoisi, väriltä ja sisustaltaan. Silti ehkä kuitenkin se biturbo tulisi halvemmaksi käyttää ja ylläpitää vai olenko väärässä?
Joo tiien sen vihreä sisustaisen QPeen, toi mikä Saksassa on nyt myynnissä olisi juuri sellainen mitä itselle tahtoisi, väriltä ja sisustaltaan. Silti ehkä kuitenkin se biturbo tulisi halvemmaksi käyttää ja ylläpitää vai olenko väärässä?
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Jos pitäisi kiteyttää eksoottisten autojen hankkiminen, niin älkää ostako halvinta mahdollista, käykää katsomassa useampaa autoa ennen ostopäätöstä, jäitä hattuu.
Hyvän ja huonon auton välillä ei välttämättä ole eroa montaa tonnia ja esimerkiksi se miten autoa on säilytetty tai ajettu talvella suolassa tai sellainen millä on ajettu vain kesäisin kuivalla kelillä, ei mitenkään tee ensimmäistä autoa edes harkinnan alaiseksi, jos edessä on autojen erotuksen kokoinen ruostekorjaus tai jotain muuta.
Hyvän ja huonon auton välillä ei välttämättä ole eroa montaa tonnia ja esimerkiksi se miten autoa on säilytetty tai ajettu talvella suolassa tai sellainen millä on ajettu vain kesäisin kuivalla kelillä, ei mitenkään tee ensimmäistä autoa edes harkinnan alaiseksi, jos edessä on autojen erotuksen kokoinen ruostekorjaus tai jotain muuta.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Jo kuopatussa Premium Klassikot lehdessä nro.4 02/2013 on juttu Maserati Bi-turbo 222 vm. 1988 autosta.
Kannattaa kysellä ko. numeroa emolehti Klassikot toimituksesta, josko siellä olisi vielä myymättömiä lehtiä.
Minulle kyseinen auto tuli vähän vahingossa vaihdokkina Alfa Spideriin -95. vuonna 5/2012.
Aikomukseni on saada se museorekisteriin kun ikää tulee se vaadittava kolmekymmentä vuotta.
Kannattaa muistaa, että esim. 25v. vanhus on harraste, ei mikään käyttöauto ja se vaatii ehdottomasti kuivan ja lämpimän tallin myös talvella.
Kannattaa kysellä ko. numeroa emolehti Klassikot toimituksesta, josko siellä olisi vielä myymättömiä lehtiä.
Minulle kyseinen auto tuli vähän vahingossa vaihdokkina Alfa Spideriin -95. vuonna 5/2012.
Aikomukseni on saada se museorekisteriin kun ikää tulee se vaadittava kolmekymmentä vuotta.
Kannattaa muistaa, että esim. 25v. vanhus on harraste, ei mikään käyttöauto ja se vaatii ehdottomasti kuivan ja lämpimän tallin myös talvella.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Tämä pitää harvinaisen hyvin paikkansa. Itse tein päin vastoin, eli ostin Suomen halvimman Corveten (no okei, se ei oo kovin eksoottinen). Se oli myös ensimmäinen jota kävin katsomassa. Olisin voinut toimia myös fiksumminkin... Vähän tarjontaa kartoittamalla ja hieman lisää satsaamalla olisi tullut varmasti paljon parempi yksilö alle. Mutta kivaa on ollut harrastellessa ja kilometrejä on tullut aika huolettomasti. Uskoisin samojen juttujen pätevän myös Maseratiin. Monet osat on samoja kuin tavanomaisemmissa autoissa, ja pienen salapoliisityön jälkeen osa löytyy hyvin todennäköisesti vaikka motonetin hyllystä. Autoja nekin on, vähän vaan siistimpiä kuin keskimäärin.unknown kirjoitti:Jos pitäisi kiteyttää eksoottisten autojen hankkiminen, niin älkää ostako halvinta mahdollista, käykää katsomassa useampaa autoa ennen ostopäätöstä, jäitä hattuu.
Hyvän ja huonon auton välillä ei välttämättä ole eroa montaa tonnia ja esimerkiksi se miten autoa on säilytetty tai ajettu talvella suolassa tai sellainen millä on ajettu vain kesäisin kuivalla kelillä, ei mitenkään tee ensimmäistä autoa edes harkinnan alaiseksi, jos edessä on autojen erotuksen kokoinen ruostekorjaus tai jotain muuta.
Tein itse - säästin
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Omani ostin myös katsomatta, hainkin vasta kun myyjäliike kehotti hakemaan pois:) helppo ylläpidettävä kaikkiaan.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
oma ei ollut alkujaan halvin ja sen huomasikin mutta myyjä kun oli pakkoraossa uuden hankinnan takia niin hinta tippui tuntuvasti, huoltohistoria oli kunnossa ja suht toimivaksi yksilöksi on osoittautunut.. ja ne halvimmat pitää tosiaan kiertää kaukaa..
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Mitäs muuten nuo öljynpainemittarin vieressä olevat valot indikoi?
Onko tietoa?
http://farm7.staticflickr.com/6208/6091 ... 9e51_o.jpg
Onko tietoa?
http://farm7.staticflickr.com/6208/6091 ... 9e51_o.jpg
166 TS -00
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ne osoittavat säädettävän Koni-vaimennuksen kovuusasetuksen (yksi led = pehmein asetus, neljä lediä = kovin vaimennusasetus. Punainen = virhetila). Joskus samat ledit ovat vaihdevalitsimen vieressä.Mac kirjoitti:Mitäs muuten nuo öljynpainemittarin vieressä olevat valot indikoi?
Onko tietoa?
http://farm7.staticflickr.com/6208/6091 ... 9e51_o.jpg
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kiitoksia. Ei oikein avautunut italiankielisen aviisin tekstit, niin piti kysyä.cyberias kirjoitti:Ne osoittavat säädettävän Koni-vaimennuksen kovuusasetuksen (yksi led = pehmein asetus, neljä lediä = kovin vaimennusasetus. Punainen = virhetila). Joskus samat ledit ovat vaihdevalitsimen vieressä.Mac kirjoitti:Mitäs muuten nuo öljynpainemittarin vieressä olevat valot indikoi?
Onko tietoa?
http://farm7.staticflickr.com/6208/6091 ... 9e51_o.jpg
166 TS -00
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Täällä on Enricon tapaan tietoa tiedonjanoisille, koskien tuota vaimennusta...
http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri292.htm
Edit: linkki korjattu
http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri292.htm
Edit: linkki korjattu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
NOniin, sain viimeinkin tehtyä jotain hyödyllistä ja sain kuin sainkin kaivettua näitä vanhempia kuvia ulkoselta kovalevyltä.
Kyhäsin tälläsen epämääräsen tarinankin tuohon liitteeksi, saa antaa palautetta, korjata virheet ja lisätä oleellisia detaileja, jos sellasia on. Jo voi alottaa tästä vuosiluvusta, 2000 vai 2001 loppui valmistus... Sitäkin on kahta eri tietoa..
Kuvissa on ilmeisesti 2 eri yksilöä. Kilvet ovat meinaa eri näissä autoissa, tosin kuvien otto väli on yli 2 vuotta, joten voihan se olla, että kilvet ovat vaan vaihtuneet....
Mutta niin! Tässä sitä olisi... Maserateja.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/MASERATI/ ... voluzione/
Ja tästä hienosta Borastakin piti nyt sitten tehdä juttua, kun näitä kuviakin on aikalailla onneksi. Sama homma, saa antaa palautetta ja etenkin tarinan detaileihin saa kertoa jatkoa, jos sellasta on. JOtain oleellista siis jos puuttuu.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/MASERATI/ ... rati+Bora/
Kiitän palautteesta!
Kyhäsin tälläsen epämääräsen tarinankin tuohon liitteeksi, saa antaa palautetta, korjata virheet ja lisätä oleellisia detaileja, jos sellasia on. Jo voi alottaa tästä vuosiluvusta, 2000 vai 2001 loppui valmistus... Sitäkin on kahta eri tietoa..
Kuvissa on ilmeisesti 2 eri yksilöä. Kilvet ovat meinaa eri näissä autoissa, tosin kuvien otto väli on yli 2 vuotta, joten voihan se olla, että kilvet ovat vaan vaihtuneet....
Mutta niin! Tässä sitä olisi... Maserateja.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/MASERATI/ ... voluzione/
Ja tästä hienosta Borastakin piti nyt sitten tehdä juttua, kun näitä kuviakin on aikalailla onneksi. Sama homma, saa antaa palautetta ja etenkin tarinan detaileihin saa kertoa jatkoa, jos sellasta on. JOtain oleellista siis jos puuttuu.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/MASERATI/ ... rati+Bora/
Kiitän palautteesta!