
Kyseessä siis vain kylmänä moinen "vika"onko tuttua jollekkin?
Valvoja: Moderators
Heh , en tiedä ketä nyt virallisella asiantuntijalla tarkoitat, mutta näitähän tulee ja Toyota hoitaa yleensä homman. ExAvessakin tehtiin puolimoottorin vaihto laakereineen kaikkineen (kuulemma n. 4 k€:n homma töineen ja osineen ), kun jokin alihankkija oli karkaissut väärin männänrenkaat.hagger16 kirjoitti:Ai jai. Nyt olisi mukava saada tähän kommentti foorumin viralliselta Tojo-asiantuntijalta.
Ei nyt tällä hetkellä sopisi, kun on Kia ja Mitsubishi käyttiksenä, mutta ei yhtään Tojoa pihalla tai tallissahagger16 kirjoitti:Kyllä sinä tittelisi tunnistit. Saataisiinkohan tuohon sinun nimimerkin alle "tojomies".
Täällä.Koko automaatti loota,autolla ikää n:10v muistaakseni.Oma-aloitteesti vaihtoivat,kun nikotteli.Merkkiä ei tarvitse edes sanoaTestarosaFinland kirjoitti:^
Se on takaisinkutsu niin päivänselvä asia on, että laitetaan kuntoon veloituksetta. Tuskin suomessa tehdään autolle kuin autolle juuri mitään veloituksetta takuun ulkopuolella.
Pääsääntöisesti ei. Mutta netissä on kyllä näkynyt mm. väitteitä, että suht vanhoihin mersuihin olisi tehty ovien alareunoihin ruostekorjausta 100 % maahantuojan piikkiin ja lähes ilman tappeluakin. Ja yx tuttu sai Mondeoonsa uudet ovet. Toisaalta moottorin poksahtaminen @170 tkm/7 vuoden iässä menikin sitten kokonaan kategoriaan "artisti maksaa". Ja toinen tuttu väittää nähneensä, että joskus 90-luvun alussa yritettiin Opelien alustoihin tehdä jotain hätäistä ruostesuojakäsittelyä määräaikaishuoltojen yhteydessä. Ihan ilmaiseksi ja pyytämättä. Miksi ihmeessäTestarosaFinland kirjoitti:Tuskin suomessa tehdään autolle kuin autolle juuri mitään veloituksetta takuun ulkopuolella.
Lakimies ainakin on kuningas sielläRaimo Miettinen kirjoitti:Jenkeissä kuluttaja on vielä kuningas.
Toyota on sopinut Yhdysvaltain oikeusministeriön kanssa jättisakkojen maksamisesta.
Japanilaisyhtiö maksaa 1,2 miljardia dollaria eli noin 870 miljoonaa euroa sekä myöntää salanneensa tietoa asiakkailta ja viranomaisilta. Kyseessä on suurin autovalmistajalle Yhdysvalloissa koskaan asetettu sakkorangaistus, kirjoittaa Bloomberg.
Tämän lisäksi oikeusministeriö asettaa virallisen tarkkailijan seuraamaan yhtiön toimintaa, ja jos toiminta on moitteetonta, tullaan kaikki syytteet Toyotaa kohtaan perumaan.
Sovun myötä ministeriön nelivuotinen rikostutkinta koskien viallisia autoja loppuu.
Toyota veti vuosina 2009 ja 2010 miljoonia autoja markkinoilta, koska ne saattoivat lisätä nopeuttaan itsestään ilman, että kuljettaja pystyi vauhtiin puuttumaan. Takaisinkutsuja ei tehty tarpeeksi kattavasti ja niiden yhteydessä annettiin viranomaisten mukaan harhaanjohtavaa tietoa.
Ei tietenkään löytynyt, kun vika oli elektroniikassa (moottorinohjaus/väylä "kaatui", minkä jälkeen auto ei enää säädellyt kaasuläppää eikä piitannut sammutuskäskystä). Tällaista teoriaa tuotiin esille joskus vuodenvaihteessa 2012/2013 telkkarissa esitetyssä dokumentissa ja jokunen kuukausi sitten näkyi uutisotsikoitakin, missä puhuttiin nimenomaan ohjelmistoviasta kaiken taustalla.Caijo-Romeo kirjoitti:Esim kaasupoljinkampanja kun oli joku vuosi takaperin, ei löytynyt yhtään viallista tuotetta,ei Suomesta eikä maailmalta.
WD40:a oven liittimeen ja alkoi taas pelittämään.Hepa kirjoitti:Cromassa lakkasi kuskin oven napit toimimasta sekä lämpötilan näyttö kojetaulusta katosi. Meniköhän johtosarja ovesta poikki vai mitä raati veikkaa ongelmaksi?
Päivitystä:kesken ajon kuului bingpong,ja vakkari off tuli näyttöön,ja hetken päästä taas sama ääni,ja vakkari on tauluun.Vaikkei vakkari ollut edes päälläalfa164 kirjoitti:607 pösössä taas seuraavat kivat ominaisuudet:Näyttö muistuttaa 4 viallisesta rengas anturista,kas kun ei viidestäViikko sitten yhdestä,seuraavana viikolla kahdesta,nyt kaikista
![]()
Vakionopeus säädin lakkaa kesken ajon toimimasta välillä,ja taas toimii normaalisti,kun sammuttaa moottorin
Apukuskin ikkuna ei aukea kummastakaan napista,ei muuten mutta inan jäänyt auki satasen vauhdissa kuulee,ettei ikkuna ole kiinni kunnolla
Osa näytön pikseleistä himmenee välillä,ja taas uudelleen käynnistys korjaa tilanteen![]()
Melkoisen yksilön olet saanut käsiisi.alfa164 kirjoitti:Päivitystä:kesken ajon kuului bingpong,ja vakkari off tuli näyttöön,ja hetken päästä taas sama ääni,ja vakkari on tauluun.Vaikkei vakkari ollut edes päälläalfa164 kirjoitti:607 pösössä taas seuraavat kivat ominaisuudet:Näyttö muistuttaa 4 viallisesta rengas anturista,kas kun ei viidestäViikko sitten yhdestä,seuraavana viikolla kahdesta,nyt kaikista
![]()
Vakionopeus säädin lakkaa kesken ajon toimimasta välillä,ja taas toimii normaalisti,kun sammuttaa moottorin
Apukuskin ikkuna ei aukea kummastakaan napista,ei muuten mutta inan jäänyt auki satasen vauhdissa kuulee,ettei ikkuna ole kiinni kunnolla
Osa näytön pikseleistä himmenee välillä,ja taas uudelleen käynnistys korjaa tilanteen![]()
Ja alfa muka sähkövammainen,tässä enemmän kuukauden sisällä,kuin alfoissa yhteensä ollut
Öljykin tuntuu pösölle maistuvan jonninverran
No onhan autolla JO 170km ajettu
Jeps,sut kanssa siellä "bongattu"Shakal kirjoitti:edit: näemmä forumilla jo pyöritkin.
Tarkennatko mitkä mallit? Meillä ainakin Galantit ja FL Carisma ovat olleet ihan yhtä huolettomia kuin Corollat ja Avensikset jarrujen suhteen Nyt on kyllä uusittava toisen kerran jarrupalat automaatti-Carismaan 270 tkmnAquatica kirjoitti:En oikein tiedä, meneekö murheiksi.. No kyllä menee!
Eli Mitsubishi.
Kuinka monessa autossa koko maailmassa joutuu parin kuukauden välein (karrikoitua) repimään jarrut auki, herkistelemään, kairaamaan ja rasvaamaan, jotta toimivat? Edes sen pari kuukautta? Ei tule mieleen yhtäkään. Paitsi Mitsu. Missä tuo tehdään _jokaisessa_ huollossa, lisäksi ne on oikeasti jumissa - käytännössä _jokaisessa_ autossa joku nurkka, jos ei montakin nurkkaa, jumissa. Eli palat ei enää liiku satulaan/runkoon nähden. Likaa/ruostetta/mitäikinä. Peruskikat ei auta, eli hiotaan maalit pois palojen liukupinnoista ja laitetaan kaikkialla muualla toimivaa tavaraa väliin - nogo.
Hauska, kun autolla ajetaan 20tkm/vuosi ja taka,- JA etujarrut jumissa ja palat kuluneet hieman, jännästi jumissa siten, ettei syö paloja loppuun (kuten ainakin 156 tekee palan jumittaessa) vaan on lievästi jatkuvasti puristuksissa. Jarrutehohan tuosta kärsii ja hieman kuluttaa palaa/levyä, mutta ei mitenkään hälyttävästi (mitä en tajua).
Eli väitän jarruongelmien olevan noiden murhe, ainakin "uusissa autoissa", eli siis 1997 - 2013, tuota probleemaa on. 2014 otantaa ei oikein ole vielä, kun niitä ei ole päästetty ensimmäiseen huoltoon. Mutta eiköhän sama trendi jatku. Sinänsä en pidä tuota huonona, koska se tietää töitä = hyvä, vaikka niiden ohjeajoissa voisis olla "suomi-lisää" eikä "etelä-vähennys". Mutta hämmästyttävää se on silti.
Ok, tarkennetaan hieman:Jiitee kirjoitti:Tarkennatko mitkä mallit? Meillä ainakin Galantit ja FL Carisma ovat olleet ihan yhtä huolettomia kuin Corollat ja Avensikset jarrujen suhteen Nyt on kyllä uusittava toisen kerran jarrupalat automaatti-Carismaan 270 tkmnAquatica kirjoitti:En oikein tiedä, meneekö murheiksi.. No kyllä menee!
Eli Mitsubishi.
Kuinka monessa autossa koko maailmassa joutuu parin kuukauden välein (karrikoitua) repimään jarrut auki, herkistelemään, kairaamaan ja rasvaamaan, jotta toimivat? Edes sen pari kuukautta? Ei tule mieleen yhtäkään. Paitsi Mitsu. Missä tuo tehdään _jokaisessa_ huollossa, lisäksi ne on oikeasti jumissa - käytännössä _jokaisessa_ autossa joku nurkka, jos ei montakin nurkkaa, jumissa. Eli palat ei enää liiku satulaan/runkoon nähden. Likaa/ruostetta/mitäikinä. Peruskikat ei auta, eli hiotaan maalit pois palojen liukupinnoista ja laitetaan kaikkialla muualla toimivaa tavaraa väliin - nogo.
Hauska, kun autolla ajetaan 20tkm/vuosi ja taka,- JA etujarrut jumissa ja palat kuluneet hieman, jännästi jumissa siten, ettei syö paloja loppuun (kuten ainakin 156 tekee palan jumittaessa) vaan on lievästi jatkuvasti puristuksissa. Jarrutehohan tuosta kärsii ja hieman kuluttaa palaa/levyä, mutta ei mitenkään hälyttävästi (mitä en tajua).
Eli väitän jarruongelmien olevan noiden murhe, ainakin "uusissa autoissa", eli siis 1997 - 2013, tuota probleemaa on. 2014 otantaa ei oikein ole vielä, kun niitä ei ole päästetty ensimmäiseen huoltoon. Mutta eiköhän sama trendi jatku. Sinänsä en pidä tuota huonona, koska se tietää töitä = hyvä, vaikka niiden ohjeajoissa voisis olla "suomi-lisää" eikä "etelä-vähennys". Mutta hämmästyttävää se on silti.
kohdalla...![]()
jt
Onko jotain näyttöä siitä että viinalla olisi jotain yhteyttä moottorivaurioon? Vaiko tämä perinteinen, kun bensaan lisättiin alkoholia laittoi kadunmies kaikki viat kuluneista renkaista alkaen viinabensan syyksi.koltiainen kirjoitti:Muijan Aveoon koneistettiin kansi ja vaihdettiin venttiilit
4v. 67000 mittarissa
Manuaalissa luki että e95 alkobensa käy. Ei käynytkään.
Unohdin mainita että merkkiliikkeen huollon yhteydessä tehtiin tämä diagnoosi ja koko homma meni takuuseen.Tuomas K kirjoitti:Onko jotain näyttöä siitä että viinalla olisi jotain yhteyttä moottorivaurioon? Vaiko tämä perinteinen, kun bensaan lisättiin alkoholia laittoi kadunmies kaikki viat kuluneista renkaista alkaen viinabensan syyksi.koltiainen kirjoitti:Muijan Aveoon koneistettiin kansi ja vaihdettiin venttiilit
4v. 67000 mittarissa
Manuaalissa luki että e95 alkobensa käy. Ei käynytkään.
Joo, sen siitä saa kun annetaan riisikakuille oikeiden autojen nimiäkoltiainen kirjoitti: Edit: Kun katsoo alkobensa suositustaulukkoa niin siellä lukee että alkobensa käy chevrolettiin mutta toi aveo onkin daewoo kalos.
Onneksi eivät ole "Chevyjä"Tazio kirjoitti:Joo, sen siitä saa kun annetaan riisikakuille oikeiden autojen nimiäkoltiainen kirjoitti: Edit: Kun katsoo alkobensa suositustaulukkoa niin siellä lukee että alkobensa käy chevrolettiin mutta toi aveo onkin daewoo kalos.
Tosin Korean Chevyjen kokemukseni rajoittuu lyhyeen keskusteluun bow tiella koristetun soft roaderin omistajan kanssa. Kaveri ajoi parkkihallissa Urheilukyljen viereen ja totesi rehvakkaasti 'laitoin tähän niin on tosimiesten autot tässä hallissa vierekkäin!' En kommentoinut.
Hyviä vehkeitä varmaan, mutta eivät välttämättä Chevyjä.
-Tazio