Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:Kosher. Kaikille jotakin, hyvä että makuja on monta, muutoin olisikin tylsää!
Californiassa varmaan onkin kaikenlaisia kummallisuuksia. Itse asuin Texasissa 2004-2007, siellähän omituiset säksättimet olisi kieritelty tervassa ja höyhenissä! :wink:
Joo, mutta kai tiedät osavaltioiden väliset huimat erot - kalifornialaiset ovat monessa asiassa edellä kävijöitä jenkkilässä.
Rock-festivaalit, älytekniikka, viihdeteollisuus, ympäristöteknologia yms... ja kulta-unikko on virallinen osavaltion nimikkokasvi :wink:

Ja ihan väärän aikaan olin minäkin tuolla ... 1967 olisi kaikki toisin. Pontiacit cokispullon mallisia upeita, voimakkaista maantielaivoja ja rokki soi.
Kuva

http://montereyinternationalpopfestival.com/festival/


Kuva
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Tazio kirjoitti:
koltiainen kirjoitti: Edit: Kun katsoo alkobensa suositustaulukkoa niin siellä lukee että alkobensa käy chevrolettiin mutta toi aveo onkin daewoo kalos.
Joo, sen siitä saa kun annetaan riisikakuille oikeiden autojen nimiä :)

Tosin Korean Chevyjen kokemukseni rajoittuu lyhyeen keskusteluun bow tiella koristetun soft roaderin omistajan kanssa. Kaveri ajoi parkkihallissa Urheilukyljen viereen ja totesi rehvakkaasti 'laitoin tähän niin on tosimiesten autot tässä hallissa vierekkäin!' En kommentoinut.

Hyviä vehkeitä varmaan, mutta eivät välttämättä Chevyjä.

-Tazio
Tuota autoa ostaessa oli siipalla ainoina kriteereinä että väri oli Super red ja sen sai heti matkaan. Merkillä ei ollut mitään merkitystä.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kevyemmän brittisportin ajonesto/häläri sanoi öh-köts eikä se siis käynnistynyt lauantaina. Pyörää vähän palasiksi, mittari kouraan ja tutkimaan, että häläri saa sähköä ok ja kytkennät on kuosissaan jne ja lopulta eilen illalla hälärin valmistajalle britteihin tukipyyntö aiheesta. Kotva sitten pölähti mailiin häläristä riittävästi informaatiota, asennuskaaviot yms, jotta hommassa pääsee eteenpäin ja hälärin poistettua tai korvattua uudella, eli eiköhän muoviluoti pörise jo tänä iltana. Näin asiakaspalvelu toimii silloin kun se toimii 8), suuri kiitos Scorpion Auton Tonylle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mersu on seissyt kolmisen viikkoa lämpimässä tallissa. -> Virtaa liian vähän.
Missä akku? Takakontissa. Kabiinin avausnappia vetämään, ei pelaa.
Kaukkarin nappia painamaan, ei pelaa.
Kontin luukun mekaanista nappia painamaan, ei aukea vaikka auton ovet oli koko ajan auki.
No ei se mitään onhan mulla metalli-avain. Ei jostain syystä aukea.
No ei se mitään onhan mulla toinenkin metalli-avain. Ei aukea.
Tähän loppuikin sitten normaalikeinot saada luukku auki.
Jotain ovat Mersulla sentään asian suhteen tehneet oikein kun lukkosalvan vastakappaleen sai irti hetkessä kontin sisältä jolloin luukku aukesi vastakappaleineen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Ja kabiinista (sulakerasia, radion muistisähkö, kello tms) tai konehuoneesta (laturi, startti) ei saa seinäsähkölaturilla puskettua akkuun alustavasti jytyä tai tarjottua riittävää sähköä peräkontin solenoidille?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Ihan hyviä vinkkejä mutta henkilökohtaisesti koin kiinnostavammaksi avata muoviluukun meisselillä kampeamalla ja irrottaa kaksi pulttia takakontista.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Onko mersu niin ankea, ettei moottoritilassa ole erillistä plusnapaa näitä tilanteita varten?
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Juu, eihän sekään toki väärin ole, etenkin jos/kun mitään rikkomatta pääsee sisään asti. Mulle vaan laiskana tulee ekana mieleen katsoa, löytyisikö helposti piuhaa josta syöttää sähköä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Polforea kirjoitti:Juu, eihän sekään toki väärin ole, etenkin jos/kun mitään rikkomatta pääsee sisään asti. Mulle vaan laiskana tulee ekana mieleen katsoa, löytyisikö helposti piuhaa josta syöttää sähköä.
Kysehän ei tässä ole kummankaan puolelta laiskuudesta vaan siitä että itse teen homman yleensä mieluummin mekaanisesti kun sähköisesti jos järkevästi mahdollista, ja sinä sähköisesti. Ja se on hyvin mahdollista että konehuoneesta löytyy plusnapa.
Jos olisi joku kiire tai puhdas asiakastyö niin silloin pitäisi tietysti tehdä mahdollisimman tarkkaan 'yleisen protokollan' hengessä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

On siinä mun puolelta :D. Jos mekaaninen tapa näyttää helpommalta/nopeammalta, niin sillä mennään, jos taas sähköinen, niin sillä mennään. Yleensä vaan jatkuva sähköpiste löytyy melko nopeasti.

Vaan eipä se sinällään huono idea ole mekaaninen tapa tuntea. Jos se akku tai joku muu paikka on oikarissa, on helppoa polttaa laturi/vara-akku tai jotain muuta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Ei oikeastaan varsinainen murhe, mutta enpä löytänyt yksiselitteistä vastausta sellaiseen kysymykseen, että kuinka painavan perävaunun voin laittaa B5 koppasen nelikko a4 audin perään kun rekisteriotteeseen ei ole kirjattu mitään perävaunua koskeviin tietoihin??

1450kg näyttäisi olevan noin yleensä max. vetopaino vastaavissa rakkineissa, mutta mikähän on lain kannalta katsottuna suurin sallittu vetopaino kun otteessa ei lue mitään. 750kg vai 3500kg vaiko jotain ihan muuta??
Viimeksi muokannut Vainio, 16 Touko 2014, 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jarruton (O1): puolet vetoauton omamassasta, kuitenkin korkeintaan 750kg, jarrullinen (O2): vetoauton kokonaismassa, kuitenkin korkeintaan 3500kg.

EDIT: jos koukun tyyppikilpi määrittelee ylläolevaa pienemmän lukeman, niin se on voimassa ja rajoittava tekijä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Kiitti, sepä nopea vastaus!
Tarttis varmaan itsekin joskus kerrata autokoulun kirjoja :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei tuohon sentään autokoulun kirjoja tartte, mutta Trafin sivuja kannattaa lukea aina välillä :D. Ihan muistista tuon nakkasin, mutta jaksoinpa nyt kaivaa esille aiheesta kertovan linkin, joka vahvistaa muistikuvani:
http://www.trafi.fi/autoilu/auton_kaytto/peravaunut
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

mattijus kirjoitti:Onko mersu niin ankea, ettei moottoritilassa ole erillistä plusnapaa näitä tilanteita varten?
Ei muuten muutaman minuutin etsinnällä löytynyt plusnapaa konehuoneesta.. Ja kun lataat akkua takakontissa niin takakontin valo palaa ellet pura polttimoa pois tai laita jotain viritystä tunnistinnuppiin :shock:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

gYdEbUh kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Onko mersu niin ankea, ettei moottoritilassa ole erillistä plusnapaa näitä tilanteita varten?
Ei muuten muutaman minuutin etsinnällä löytynyt plusnapaa konehuoneesta.. Ja kun lataat akkua takakontissa niin takakontin valo palaa ellet pura polttimoa pois tai laita jotain viritystä tunnistinnuppiin :shock:
Raittarikotelon vieressä / alla on plusnapa. Merkitty mustalla tai punaisella muovisella suojakannella.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Mikähän mahtaa mättää psa:n 1.9 turbodieselin tyhjäkäynnissä vm.-99 kun meinaa savutella valkoista savua ja käy vähän vaivavalloisesti?? Useimmiten tyhjäkäynti on ihan niin kuin pitääkin, mutta välillä muuttuu epätasaiseksi ja alkaa savuttaa valkoista. Savu on kuitenkin dieselistä peräisin eikä öljystä.
Polttoainepuolen ilmavuodot tuli tsekattua laittamalla läpinäkyvää letkua pumpun paluu ja menopuolelle eikä siellä näkynyt merkkejä ilmasta. Tyhjäkäynti kuulostaa ihan sille, että pumppu heittäisi ruiskutusennakot välillä ihan täysin metsään, mutta se tapahtuu vain tyhjäkäynnillä ja satunnaisesti. Korkeilla kierroksilla kone käy ihan normaalisti.
Jakohihnakin tuli tarkistettua siltä varalta, että sieltä olisi lähtenyt hampaita karkuun.
Suuttimien aukeamispaineet vaikuttavat olevan suht tasaiset joka sylkyssä, eikä niissä näkynyt vuotoa kun olivat kiinni testipenkissä.

Onko hyviä ehdotuksia mitä vielä pitäisi tarkistaa vai pitäiskö viedä pumppu suosiolla dieselpajalle huoltoon??
Niin joo, tuo pumppu on bosch:n perinteinen jakajapumppu VE4 ilman mitään sähkösäätöjä. Kylmäkäynnistysvipu ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö näyttäisi olevan pumpun "hienoudet"

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Jatketaanpa vielä edellistä vähän, eli on siinä pumpussa ehkä kuitenkin joku sähkösäätö. Huomasin sen vasta kun menin auton alta tarkemmin katselemaan.
Tietääkö kukaan mikä toi punaisella ympyröity mokkula on pumpun kyljessä ja miten sen kuuluisi toimia?

Ainakin se on just ton ennakonsäätimen kohdalla...
Liitteet
PSA_pumppu.jpg
(110.2 KiB) Tiedosto ladattu 4524 kertaa

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

En osaa tuosta ruiskupumpusta juurikaan sanoa, yleensä niissä ainoat sähköiset komponentit on kylmäkäynnistyksessä kierroksia (ennakkoa?) nostava systeemi ja sitten sammutussolenoidi / venttiili.



Mutta sellainen ajatus tuli mieleen: onko venttiilit palasäätöiset vai hydrauliset? Noissa palasäätöisissä on joskus sitä vikaa että venttiilivälykset pienenee jopa miinuksen puolelle jolloin venttiilit ei sulkeudu kunnolla.
Tällöin esiintyy huonoa kylmäkäynnistyvyyttä sekä juuri harmaata sauhua tyhjäkäynnillä.

Ja nesteet pysyy paisarissa? Ettei kannentiiviste vuoda?

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Juu, nesteet ovat pysyneet siististi omilla osastoillaan. Paisariin ei tule pakokaasun käryä eikä öljyt ja vedet näytä vähenevän taikka sekoittuvan. Lähtee muutenkin ihan hyvin käyntiin.

Palasäätöinen konehan tuo on, mutta venttiilivälyksetkin tuli tarkastettua samalla kun tarkastin jakohihnan.

Tyhjäkäynti muuttuu vähän siihen malliin, että saattaa yskiä ekoissa liikennevaloissa ja seuraavassa stopissa käykin taas ihan siististi.

Kylmäkäynnistyksen vipu toimii mekaanisesti omalla termarilla ja se on vastakkaisella puolella pumppua kuin tuo kuvan mokkula.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joku symbioosi näillä vehkeillä on. Pari vuotta sitten kun Alfa oli koneremontissa ja TVR leikki käyttöautoa, alkoi TVR vuotamaan jäähdytysnestettä termarikotelon tiivisteen välistä. Alfa on nyt moottorivaurioisena Hämenlinnassa, niin ette ikinä arvaa, mitä tänään bongasin ja mistä samalla, kun vahdoin TVR:ään tulppia...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Empaattisia automerkkejä... :mrgreen:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Perkele! Vaihtanut kesäautoon eli C70 2.0 turboon tällä viikolla noin 600 eurolla osaa ja se ei silti käy kunnolla vaan herjaa sytkävikaa.. 5 uutta puolaa, Boschin tulpat jotka vaihdan tänään volvon orkkiksiin, isoin Boschin akku joka mahtuu.. Lisäksi tarkistettu johtosarjaa ja juotettu jokainen johto uusiksi mikä vähänkin näyttää huonolta.. Tiistaina menee ammattiapuun, keinot loppuu kesken. Sähkövikasia nää italia..ruotsalaiset.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

MarcusV kirjoitti:Perkele! Vaihtanut kesäautoon eli C70 2.0 turboon tällä viikolla noin 600 eurolla osaa ja se ei silti käy kunnolla vaan herjaa sytkävikaa.. 5 uutta puolaa, Boschin tulpat jotka vaihdan tänään volvon orkkiksiin, isoin Boschin akku joka mahtuu.. Lisäksi tarkistettu johtosarjaa ja juotettu jokainen johto uusiksi mikä vähänkin näyttää huonolta.. Tiistaina menee ammattiapuun, keinot loppuu kesken. Sähkövikasia nää italia..ruotsalaiset.
Mutta onhan tuo 2-litrainen kuitenkin Italian vientimalli.. ;)

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Ton meikeläisen PSA dieselin tyhjäkäyntihäriö taisi kuitenkin olla kuitenkin ilmaa polttoaineessa vika.
Kuplia ei vaan sattunut näkymään koskaan kun olin konepellin alla ihmettelemässä. Ilmakuplat lähti liikkeelle vasta kun huudatti konetta tarpeeksi korkeilla kierroksilla kierroksilla.
Pumppuun joutunut ilmakupla näyttäis sotkevan ennakonsäätimen toiminnan aika totaalisesti.

Skoopilla mitattuna ruiskuennakot näytti putoavan myöhäselle aina kun pumppuun meni ilmakupla.
Täytynee vaihtaa löpöletkut ja suodatinkotelon tiivisteet uusiin ja toivoa, että tulee sillä kuntoon.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Mandeprkl kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Perkele! Vaihtanut kesäautoon eli C70 2.0 turboon tällä viikolla noin 600 eurolla osaa ja se ei silti käy kunnolla vaan herjaa sytkävikaa.. 5 uutta puolaa, Boschin tulpat jotka vaihdan tänään volvon orkkiksiin, isoin Boschin akku joka mahtuu.. Lisäksi tarkistettu johtosarjaa ja juotettu jokainen johto uusiksi mikä vähänkin näyttää huonolta.. Tiistaina menee ammattiapuun, keinot loppuu kesken. Sähkövikasia nää italia..ruotsalaiset.
Mutta onhan tuo 2-litrainen kuitenkin Italian vientimalli.. ;)
Sepä sen taitaakin tehdä.. Vaikkakin on unkarista peräisin :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllähän Italian vientimalli on luonnollisesti lokalisoitu kohdemaata silmälläpitäen ja sikäläisiä mieltymyksiä vastaavaksi :)

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Näin on. Siksi Suomi-autoissakin Suomi-varustus, eli:
-
-
-
-
-
-
- Lumiharja
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

willez kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Onko mersu niin ankea, ettei moottoritilassa ole erillistä plusnapaa näitä tilanteita varten?
Ei muuten muutaman minuutin etsinnällä löytynyt plusnapaa konehuoneesta.. Ja kun lataat akkua takakontissa niin takakontin valo palaa ellet pura polttimoa pois tai laita jotain viritystä tunnistinnuppiin :shock:
Raittarikotelon vieressä / alla on plusnapa. Merkitty mustalla tai punaisella muovisella suojakannella.
En tiedä missä tässä raittarin pitäisi sijaita. Mulla ei sitä välttämättä ole kun tässä ei ole ilmastointia, muttei tuota luukkua edelleen ainakaan konetilassa näkynyt kun tänään tarkastelin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Ykkösellä ja kakkosella laittaessa vedon päälle edestä kuuluu ja tuntuu pieni klak-ääni. Moottorin tai vaihdelaatikon tuet kuluneet?
Isommilla vaihteilla ei kuulu mitään, kaasutteli miten kovaa tahansa.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

^Vetarin nivelessä välystä?

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Vasta vaihdettiin toinen vetari. Oiskohan sieltä sitten toinen menossa... Tarkistivat kyllä senkin kunnon vaihdon yhteydessä, ja oli kuulemma ok.

Rk-alfagtv

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

Onkos jengillä täällä kokemuksia Renault Twingosta? Hakusessa olisi mahdollisimman halpa ja huoleton työrassi. Noitahan olisi ihan muutamalla satasella ja juuri leimattunakin, eikä tässä tosiaan olla hakemassa mitään ajonautintoa vaan mahdollisimman halpaa tapaa liikkua parin kilometrin työmatkaa. Noissa vanhemmissahan ei ole mm. ohjaustehostinta mikä on vaan hyvä, ompahan yksi huoltokohde vähemmän... Netissä muualla ainakin kehuttu ihan luotettavaksi peliksi.

Vaihtoehtoina tässä nyt on corollaa, lada samaraa yms. mutta twingo olisi kivan erottuva työrassi :)

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Ainakin meikäläisellä jäi lämpimät muistot keltaisesta rättikatollisesta Twingosta. Hauska auto ajaa, vähäruokainen ja luotettava.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Twingon keula on lujaa tekoa. Pappa ajeli Twingolla hissukseen mun 75:n keulaan joka oli varustettu america puskureilla.
75:stä meni lamppu rikki, konepeitto vähän ryttyyn, puskuriin ja etulokariin jälkiä, keularautaan vähän vääntymiä, maskiin vähän halkeamaa. Twingosta irtosi vilkku ja vauriot näytti olevan siinä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja berliina »

On siinä vahva vilkku ainakin.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Cromassa epämääräistä kolinaa edestä monttuun ajaessa. Välillä kuuluu välillä ei. Vakaajan pusla, iskarin yläpää vai pallonivel. Kas siinä pulma...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Mites se standardivastaus eli koiranluu?
Järkiautoilija

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vaiko jousi poikki?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Jousen vaihdoin keväällä kun oli poikki. Koiranluu voisi olla. Täytyy tutkia tarkemmin kun ehtii. Kolina ei kuulu kun kulmasta pumppaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Taitaa myös pyöränlaakeri olla vasemmalla edessä tiensä päässä. Voisikohan se aiheuttaa myös kolinan? En ole päässyt vielä pyörää nostamaan ja tarkemmin aihetta tutkimaan, mutta äänestä päätellen laakeri on finaalissa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kolinan ja rahinan aihettajaksi paljastui katkenneet satulan pultit :crazyeyes: . Eli ne liukutappeihin kiinittyvät 8mm pultit. Olisiko asentaja kiskaissut aikanaan liian tiukalle ja nyt sitten olivat antautuneet. Alapallossa pikkuisen väljää myös, eli alatukivarsi menee vaihtoon lähiaikoina.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
BigShowMan
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BigShowMan »

emännän cromassa kolina kuului sisämetelinä aina kun hitaassa nopeudessa käänsi rattia, syyllinen löytyi iskarin/jousen yläpään laakerista

Kovin tuntuu olevan kuluvaa osaa kyseisessä autossa kaikki niveliin liittyvät... plus tietty hehkutulpat vilkuttavat huoltotarvettaan jo toista kertaa neljään vuoteen...
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Ylemmälle kysyjälle kahden Twingon kokemuksella:
+ hyvä se on ajaa, kulkee suoraan ja vakaasti. Keveytensä vuoksi tosin tukkirekka vastaantullessaan heilauttaa autoa aika lailla.
+ ohjauksesta jäi olo, että olis aika luonnollisen tuntuinen. Tehostamattomuus teetti töitä kyllä parkkiruudussa.
+ tilat! Se on muuttoautojen aatelia takapenkit nurin käännettynä. Joku 32" kuvaputkihirvitys meni sisälle että heilahti. Sisälle menee neljä aikuista sovinnolla. Yrittää sopii esim. nykyisessä Viissatasessa...
+ luotettavuus. Kelattiin kummallakin 35000 km/vuosi tahdilla ja saldona toisessa yksi katkennut jousi ja pyöränlaakeri (4v yksilö, 70-105tkm), toisessa raidetangon pää (10v yksilö, 100-130tkm). Eikä muuten ruostu! Polttimot vaihtuu tarvittaessa helposti.
+/- kulutus. Tämä riippuu koneesta, ja se vanha työntötankokone etenkin imee ainetta. Uudempi 58 heppainen (?) on ihan ok, vaikka ottaisin mieluiten sen 16v-version 75 hepoa. Kuudella litralla menee kesät talvet, yli seitsemän ei mennyt talvellakaan. Silti vois mennä vaikka viidellä.
- kulkupuoli. Etenkin alkup. konetta välttäisin. Moottoritiellä häthätää kulkee 120 km/h kaasu pohjassa, jos on autossa enemmän kuin kuljettaja. Uudella koneella ongelmia ole tässä mielessä. Vanhalla yksin ajaen alamäkeen 140 km/h mittarissa, kierrokset tapissa ja viitosta pesään... vauhti laskee silmissä..
- melu, jos meinaa ajaa maantietä paljon
- valot, todella heikot kummassakin yksilössämme
- jarrut. Ei abs:iä, ei esp:tä. Aikamoinen äkkijarruteltava talvella, jollei muista millaista se ennen olikaan. Jumittelee ne jarrut näissäkin, ja sitten ne vasta huonot ovatkin (ei meinannut oikein pysähtyä kun kerrankin vain oik.etupyörä enää jarrutti..)
- lämppäri. Ilman sisätilalämmitintä aika toivoton kapine kovassa pakkasessa. Sen avulla auto ehtii lämmetä, eikä ranskalainen älynväläys niin haittaa. Se on ilmanottokaulakon reikä konepeiton päällä. Pakkaslumi sataa suoraan kaukaloon, lämmitin imee sisäänsä, ampuu lasille ja vesi jäätyy sisäpuolelle. Käytännössä konepelti avattava ja kaukalo tyhjennettävä joka kerta... Ehkäpä se aukko olisi kannattanut peittää, mutta ostin 156:n ja unohdin koko seikan...

Kooten, osta 16v Initiale, jos löydät halvalla. On nahat ja sähkökikkareet ja kaikki. Jollet löydä, osta avomalli, se on pähee! Ja jos ostat tavallisen, osta sillä uudella koneella. Osta kuitenkin, sillä se on kiva auto ja varmasti hauskempi kuin joku Clio tai 206 Pökötti.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

gYdEbUh: Twingon kylki on vastaavasti heikompi, sillä vaimo ajeli oikealta tulevan auton alle vieraassa kaupungissa ja koko kylki oli etupyörän takaa takapyörän eteen sisällä, eikä siihen tarvittu kuin eläkeläispapan Sunny kylkeen. Pappa ei ehtinyt kuin paikaltaan hieman ottaa vauhtia ja tuuppasi hitaasti kylkeen. Se olikin sitten siinä se meidän eka Twingo.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

No olipa yllättävää ettei Volvon oikean puolen käsijarru mennyt rekisteröintikatsastuksessa lävitte...
Kuva

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tainnut joskus käsijarru laahata kun kitkapinnat ovat irronneet? Mulla kävi samoin 164:n takajarrupalojen kanssa kun satulat olivat alkaneet jumittaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Rasvis kirjoitti:Tainnut joskus käsijarru laahata kun kitkapinnat ovat irronneet?.
Se on Volvo, niiden kitkapintojen kuuluukin olla irti.
VMP

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Rasvis kirjoitti:Tainnut joskus käsijarru laahata kun kitkapinnat ovat irronneet? Mulla kävi samoin 164:n takajarrupalojen kanssa kun satulat olivat alkaneet jumittaa.
Voipi olla, tai sitten ollut niin heikolla liimalla. Nuo rumpujarrut kuuluu muutenkin johonkin tossumopoihin :silly:
Melkonen palapeli oli jousineen.. Jos nyt viimein saisi kilvet autoon.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei taida olla ainoa auto jossa levyjarrun sisään rakennettu rumpukäsijarru renaa vanhemmiten... Tuo kitkapintojen irtoaminen ei taida sekään olla erityisen harvinaista.

Tiettävästi monessa autossa tuo käsijarru ei kestä sitä että se vetäistään liikkeessä päälle, rakenteet on niin hentoisesti mitoitettu...

Vastaa Viestiin