Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Putsailin ja ehjäsin Esabin mikkikoneen. Taas palaa komeesti. Niin ja eilinen päivä meni siivoillessa. Pakko oli kun ei löytynyt enää työkalun työkalua. Viime viikonloppuna ei löytynyt esimerkisi yksiäkään pihtejä ja nyt niitä näkyy olevan vähän toistakymmentä.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^Hyvältähän tuo näyttää pöydälläkin. Omankin voisi jättää olkkariin, on niin nättiä jälkeä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pele tekee siistiä jälkeä. Tuo lankia rojekti etenee hitaasti, mutta pikku hiljaa alkaa tavoite kirkastua.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viimeisin hankita saapui.
Isoin tiedossa oleva ongelma GTV:ssä on hengetön kytkin, jostain vuotaa / pääsee ilmaa järjestelmään.
Jonkin verran purkua, jotta työsylinterin saa näkyviin.
Imurilla nesteet pois, sitä tuli varmaan pari lusikallista.
Sylinterin haitarikumi oli revennyt ja sielläkin oli jotain märkää (vuotopaikka?).
Uusi on nyt äherretty heftiin. Lukkorenkaan paikalleen laittoa varten pitää hakea paremmat lukkorengaspihdit tai kirurgi. Sen verran ahtaampi paikka kuin 156:ssa.
Myös jäähdytysnestettä pitää lisätä, taidan laittaa MaxLifea, pitäisi sopia lähes kaikkien jäähdytinnesteiden kanssa.
Kuiteista en löytänyt koska ja mitä on laitettu. Myöhemmin teen huuhtelut ja uudet nesteet.
Sitä saakin varata reilusti, mikäli 11,7 litraa pitää paikkansa.
Isoin tiedossa oleva ongelma GTV:ssä on hengetön kytkin, jostain vuotaa / pääsee ilmaa järjestelmään.
Jonkin verran purkua, jotta työsylinterin saa näkyviin.
Imurilla nesteet pois, sitä tuli varmaan pari lusikallista.
Sylinterin haitarikumi oli revennyt ja sielläkin oli jotain märkää (vuotopaikka?).
Uusi on nyt äherretty heftiin. Lukkorenkaan paikalleen laittoa varten pitää hakea paremmat lukkorengaspihdit tai kirurgi. Sen verran ahtaampi paikka kuin 156:ssa.
Myös jäähdytysnestettä pitää lisätä, taidan laittaa MaxLifea, pitäisi sopia lähes kaikkien jäähdytinnesteiden kanssa.
Kuiteista en löytänyt koska ja mitä on laitettu. Myöhemmin teen huuhtelut ja uudet nesteet.
Sitä saakin varata reilusti, mikäli 11,7 litraa pitää paikkansa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sopii kaikkiin. Sitä minä olen sinne aikanaan laitettu.Finest kirjoitti:Myös jäähdytysnestettä pitää lisätä, taidan laittaa MaxLifea, pitäisi sopia lähes kaikkien jäähdytinnesteiden kanssa.
Tuo tilavuus on varmaankin koko määrä, kaikkia et saa pois joten todennäköisesti joku 4 litraa raakaa riittää.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Bilteman rampit olivat halvat mutta kipatessaan olisivat menneet Koukarin läpimädistä helmoista sisään:!:
- Liitteet
-
- not again 5471.jpg
- (233.52 KiB) Tiedosto ladattu 2877 kertaa
Through difficulties to defeat
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Älähän lannistu, kyllä tuokin este on ylitettävissä. Jyrkempi rinne hakuseen ja vauhti on avainsana.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Avainsana kuvan perusteella näyttäs kylläkin olevan "jarruttaminen" ennen kuin kippaaSkodisti kirjoitti:Älähän lannistu, kyllä tuokin este on ylitettävissä. Jyrkempi rinne hakuseen ja vauhti on avainsana.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Moottoripyörä on pienempi kuin auto. Miksi siis sen puhdistamiseen ja vahaamiseen ja nysväämisen menee kaksinkertainen aika autoon verrattuna?? Mene ja tiedä, mutta ainakin kaverin Suzuki GSX-R 1000.....öööö...jotain, kiiltää nyt niin perkuleesti jokaista mikroskooppista pikkunippeliä myöden et kärsii sit vetää nahkakortsun päälle ja lähteä baanalle! YYA-sopimuksen mukaisesti "Pitkämies" on tehnyt parhaansa.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
75sesta lähti pakoputki ja kardaani lattialle, seuraavaksi kone pois ja toinen tilalle.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Väsänny kaappia uunille ja induktiotasolle. Aika pitkämielinen emäntä kun ei ole alkanut kitistä valmista. On kyllä hidasta nysväämistä ahtaassa tallissa meikäläisen työkaluilla. Ja kun ei ole tuollaista koskaan tehnyt(seli, seli). Ehkä tuosta katseen kestävä tulee vielä
Ayrton Senna da Silva forever
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihan pihalla sain kuitenkin vaihdettua 66:seen takajarrulevyn.Oli tosi tiukassa onneksi oli tarpeeksi iso ulosvetäjä.Nyt pitää käsijarru auton paikallaan.Siis tomattivehje tyhjäkäynnillä ei ennen pysynyt paikallaan vaihde päällä.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ilmi ja map-anturi putsattu. Jälkimmäisen pinnassa tasainen kerros mustaa tatinaa jo tässä 50 tkm vaiheessa, että eipä sille puhdistus huonoa tehnyt. Egr jäi vielä odottamaan vuoroansa.
Ja mikä tärkeintä, tämän jälkeenkin auto käy nätisti eli homma onnistui!
Ja mikä tärkeintä, tämän jälkeenkin auto käy nätisti eli homma onnistui!
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Katalysaattorihylsy vaihtui täyteillä varustettuun. Tiivisteetkin löytyi Motonetista.
Tuulilasinpyyhkijöiden moottorin irrotus ja putsaus, muttei auttanut tihkuongelmaan.
Huomenna jarrujen läpikäynti ja vaikka maanantaina tarjoamaan konttorille.
Tuulilasinpyyhkijöiden moottorin irrotus ja putsaus, muttei auttanut tihkuongelmaan.
Huomenna jarrujen läpikäynti ja vaikka maanantaina tarjoamaan konttorille.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"uusi" moottori löysi paikkansa eilen. 4-5 tuntia meni ja puolet kului moottorin takakannakkeen vaihtamiseen.Satakuusnelonen kirjoitti:seuraavaksi kone pois ja toinen tilalle.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Mitäs vanhalle sattunut? vai viritettyä/isompaa tilalle?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Öljynpaineet kadoksissa lämpösenä, tää oli tälläinen pikaratkaisu jotta pääsee tänä kesänä ajaan.
Laakerivaurio? Kampiakselin kanavatulppaukset? Öljypumppu? Vaiko kaikki?
V6 odottelee vielä hetken ennen kuin on nokalla.
Laakerivaurio? Kampiakselin kanavatulppaukset? Öljypumppu? Vaiko kaikki?
V6 odottelee vielä hetken ennen kuin on nokalla.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin Biltemasta ostetun halkaistun vetonivelen kumin 166:een.Saa nähdä kestääkö liimaus katsastukseen.Jos ei laitetaan mukana tullut paljekumi tilalle. Laatikon kyljessä moinen nimi on ja Tipoon tarkoitettu,mutta mitat käy samat kuin 166:ssa.Ostaessa auton sen kumin sain mukaan koska oli korjauskehoitus kumista.En sitä vaihtanut ja katsuri huomas,että on vaihtamatta.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ajoin auton tallista, enkä koskaan enää aja sitä takaisin...
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^75nen myyty?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Joo, eikä jää Suomeen.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Legendaarisen "suomiauton" arvo ymmärretään viimein myös muualla maailmassa???Savo kirjoitti:^Joo, eikä jää Suomeen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Jep. Vaasassa työkomennuksessa oleva italialainen kaveri osti sen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Muuutama osa passivointiin ja ehkä? tippa maalia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ulkona tosin. Irroitin vilkkureleen 156:sta.
Toivottavasti löytyy pienempi rele tilalle, jotta seuraava pääsisi helpommalla jos tarvetta tulee...
Toivottavasti löytyy pienempi rele tilalle, jotta seuraava pääsisi helpommalla jos tarvetta tulee...
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallissa ja osittain olohuoneessakin... Lopultakin sain aikaiseksi 166:n pyyhkijänmoottorin purkamisen, puhdistuksen ja kasaamisen. Toimii (ainakin äsken) hienosti eikä ylimääräisiä osiakaan jäänyt. Kympin aikaan meinasi usko loppua kun oli saanut systeemin lähes kasaan jo ja akselit pyöri väärään suuntaan
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: Mitä teit tänään tallissa? bensaa öljyssä
Kiinalaisen invertteriaggrekaatin koekäyttö talven jälkeen. Ei meinaa käynnistyä. Välillä käy hetken sankan savun kanssa. Mutta siinähän palaa öljynpintavahdin valo samalla kun se sammuu!! Öljykorkki auki, ja sieltä tulee pari litraa bensan ja öljyn seosta. Mitä ihmettä! Laite paskana?? No ei. tällä kertaa syy taisi löytyä käyttäjästä. Se käy/seis kytkin ei olekaan pelkkä tappokytkin vaan myös bensahana. Joku aikanaan opetti, että kannattaa aina sammutuksen jälkeen kääntää tappokytkin takaisin käy-asentoon niin ei unohdu. Tällä kertaa jäi siis myös bensahana auki ja kaasutin on vuotanut sylinteriin ja siitä edelleen kampikammioon. Pari kertaa vaihdoin öljyt ja nyt näyttäis olevan kunnossa. Siis ei "fatal error vaan invalid user" jälleen kerran!
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Maalasin "asiakkaalle" 156sw puskurin.
- Liitteet
-
- 2014-05-17 21.31.32.png
- (182.69 KiB) Tiedosto ladattu 1988 kertaa
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin 166:n huomista ahvenistoa varten ja poistin keulalta viimeisen viimasuojan. Ehkä nyt on jo tarpeeksi lämmintä italiattarelle
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hiekkapuhaltelin ruostepilkut Flavian luukuista. Tosin en tallissa. Alunperin oli tarkoitus rempata kompura ennen tätä, mutta vesivahinko vähän aikaistaa suunnitelmia, ja mielellään saisi ne luukut maalattua ennen remontin alkua. Venttiilivikaisen (?) kompuran apuna oli pikkukompura (79€), ja ihme kyllä kumpikaan ei hajonnut vaikka lepotaukoja ei juuri ollut.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei nyt justiinsa tänään, mutta parin viikon mittaan:
- viimeinkin ehjä helmalista paikalleen (kiitos vielä pitkämiehelle hankintapaikkavinkistä)
- samoin ehjä sisälokasuoja hilppeineen
- ynnä uusi kuljettajan ovenkahva
- toimiva parkkitutkan anturi
- parkkivalopolttimot
- ja vielä herkistelty ajovalojen korkeussäädön taka-anturia. Uusi pitäisi tilata varoiksi, mutta puhdistushuoltokin on pitänyt tuon hiljaisena jo viikon verran.
Kolmen viimeisen kohdan yhteisvaikutuksena mittaristosta hävisi pitkä lista erilaisia vikailmoituksia. Tarkemmin sanottuna kaikki
Vielä pitäisi jumpata paikalleen uusi termostaatti, ilmastoinnin putki ja kuivain, pa-suodatin ja ilmansuodatin. Saisi ensi lauantai olla sateeton...
- viimeinkin ehjä helmalista paikalleen (kiitos vielä pitkämiehelle hankintapaikkavinkistä)
- samoin ehjä sisälokasuoja hilppeineen
- ynnä uusi kuljettajan ovenkahva
- toimiva parkkitutkan anturi
- parkkivalopolttimot
- ja vielä herkistelty ajovalojen korkeussäädön taka-anturia. Uusi pitäisi tilata varoiksi, mutta puhdistushuoltokin on pitänyt tuon hiljaisena jo viikon verran.
Kolmen viimeisen kohdan yhteisvaikutuksena mittaristosta hävisi pitkä lista erilaisia vikailmoituksia. Tarkemmin sanottuna kaikki
Vielä pitäisi jumpata paikalleen uusi termostaatti, ilmastoinnin putki ja kuivain, pa-suodatin ja ilmansuodatin. Saisi ensi lauantai olla sateeton...
Järkiautoilija
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siivosin melko järeällä kädellä.
Kiinnitin paineilmakelan tallin oven viereiseen seinään. Nyt saa paineilmaletkua tarvittaessa 9 metriä pihalle.
Roudasin vanhasta tallista miggikoneen uuteen.
Tein mä autoille taas jotain, esimerkkinä vaikka pappatööning:
Kiinnitin paineilmakelan tallin oven viereiseen seinään. Nyt saa paineilmaletkua tarvittaessa 9 metriä pihalle.
Roudasin vanhasta tallista miggikoneen uuteen.
Tein mä autoille taas jotain, esimerkkinä vaikka pappatööning:
- Liitteet
-
- IMG_20140522_223643.jpg
- (115.17 KiB) Tiedosto ladattu 4110 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin öljyt ja bensasuodattimen myös putsarin gtv6:een.N.6,7litraa seleniaa 10-60w.meni.Pihalla vaihdoin.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sain lähestulkoon slaagin Alfan kanssa - jälleen.
Öljynvaihdon yhteydessä tuppaan tuon suodattimenkin irrottamaan, sitä kun aloin kiertää löysälle alkoi suodatinjalka vuotamaan öljyä väärältä puolelta! Jumankekka, että muuten säikähdin. Kuullut juttua siitä, mitenkä nuo hajoaa (vaikka itselläni ei kaksi yksilöä ole hajonnut) toisinaan...
Onneksi oli sitten oikea mekaanikko sopivasti hollilla ja huomautti, että tuossa suodattimen kierretapissahan on vieläpä kanta. Ei muuta kuin pitkä 26mm hylsy esiin ja kiristämään, huh. Tällä kertaa pääsi säikähdyksellä
Eli mitä tein tallissa:
- Öljynvaihtohuolto, Selenia 20K 10W-40:t sisään, uusi Hengstin suodatin (näytti metalliselta sisäverkolta vrt. vanha MANN FILTER, joka oli paperinen sisustaltaan selvästi. Ilman teräsvahviketta)
- Jäähdytysnesteiden vaihto, koska syksyllä tehty huuhtelu ei ilmeisesti ollutkaan ollut ihan nappisuoritus (vanhat punaiset pois, huuhtelu, vihreät tilalle - koska punaisia ei ollut saatavilla)... Nyt lämpösillä säillä muuttui väri rusehtavankeltaiseksi, mutta pysyi kuitenkin ihan glykolina - eli ei vaahtoa, liejua, limaa tai sakkaa. Onneksi. Nyt on sitten tyhjätty se, mitä kiltisti tulee ja pienellä paineella ruikittu vettä paisariin (aika ei riittänyt täydelliseen huuhteluun) ja uutta vihreätä perään.
Opin myös nyt hyvän tavan ilmata 156! Oikeasti toimivan, siis. Jos se muovinen ilmausproppu vaan kestää. Eli: paisari täyteen, kunnes ilma ei anna täyttyä enempää. Sitten avataan se ilmausruuvi. Avaaminen tarkoittaa tässä tapauksessa sen irroittamista, kuten arvata ei saata. Kone ei siis käynyt (!). Sitten katsotaan, kuinka syylari täyttyy kivasti ja pulputtelee nestettä vielä monta litraa lisää, ennen kuin alkoi ilmausruuvista tulla nestettä. Ruuvi kiinni, paisari täyteen, kone lämpiämään. Hyvin toimii, pitää ja pintakin jäi sopivaksi - taisi siis onnistua kerrankin todella helposti!
Öljynvaihdon yhteydessä tuppaan tuon suodattimenkin irrottamaan, sitä kun aloin kiertää löysälle alkoi suodatinjalka vuotamaan öljyä väärältä puolelta! Jumankekka, että muuten säikähdin. Kuullut juttua siitä, mitenkä nuo hajoaa (vaikka itselläni ei kaksi yksilöä ole hajonnut) toisinaan...
Onneksi oli sitten oikea mekaanikko sopivasti hollilla ja huomautti, että tuossa suodattimen kierretapissahan on vieläpä kanta. Ei muuta kuin pitkä 26mm hylsy esiin ja kiristämään, huh. Tällä kertaa pääsi säikähdyksellä
Eli mitä tein tallissa:
- Öljynvaihtohuolto, Selenia 20K 10W-40:t sisään, uusi Hengstin suodatin (näytti metalliselta sisäverkolta vrt. vanha MANN FILTER, joka oli paperinen sisustaltaan selvästi. Ilman teräsvahviketta)
- Jäähdytysnesteiden vaihto, koska syksyllä tehty huuhtelu ei ilmeisesti ollutkaan ollut ihan nappisuoritus (vanhat punaiset pois, huuhtelu, vihreät tilalle - koska punaisia ei ollut saatavilla)... Nyt lämpösillä säillä muuttui väri rusehtavankeltaiseksi, mutta pysyi kuitenkin ihan glykolina - eli ei vaahtoa, liejua, limaa tai sakkaa. Onneksi. Nyt on sitten tyhjätty se, mitä kiltisti tulee ja pienellä paineella ruikittu vettä paisariin (aika ei riittänyt täydelliseen huuhteluun) ja uutta vihreätä perään.
Opin myös nyt hyvän tavan ilmata 156! Oikeasti toimivan, siis. Jos se muovinen ilmausproppu vaan kestää. Eli: paisari täyteen, kunnes ilma ei anna täyttyä enempää. Sitten avataan se ilmausruuvi. Avaaminen tarkoittaa tässä tapauksessa sen irroittamista, kuten arvata ei saata. Kone ei siis käynyt (!). Sitten katsotaan, kuinka syylari täyttyy kivasti ja pulputtelee nestettä vielä monta litraa lisää, ennen kuin alkoi ilmausruuvista tulla nestettä. Ruuvi kiinni, paisari täyteen, kone lämpiämään. Hyvin toimii, pitää ja pintakin jäi sopivaksi - taisi siis onnistua kerrankin todella helposti!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Ferrariin kytkimen työsylinterin.
Nyt sen voisi ottaa ajoon kun kelit vaan lämpenisivät.
Nyt sen voisi ottaa ajoon kun kelit vaan lämpenisivät.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pykäsin vihdoin talliin sen pöydän, josta olen jo pitkään joojoillut. Jännityskattilan poisto muutti suunnitelmia ja pöytä tuli eri kohtaan kuin alunperin ajattelin, mutta hyvä siitä silti tuli (ruma mutta toimiva). Hitusen tuli talliinkin tilaa, kun sai parit rengassarjat pöydä alle pois pyörimästä.
Vielä on paljon järjesteltävää, mutta hyvä tästä tulee.
Vielä on paljon järjesteltävää, mutta hyvä tästä tulee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Mitä teit tänään tallissa?
156:een vaihdoin öljyt ja suodattimen, suodattimen vaihto oli lähes yhtä hankala kuin 164 v6 suodattimen vaihto..Tällä kertaa suodattimen sentään näki, eikä tarvinnut pelkästään käsikopelolla puuhata.
Muuten oli ihan mukavaa puuhailua, mitä nyt taas kerran sattui öljyastia muutaman sentin väärään kohtaan, tallin lattia kaipaa jälleen siivousta..
Muuten oli ihan mukavaa puuhailua, mitä nyt taas kerran sattui öljyastia muutaman sentin väärään kohtaan, tallin lattia kaipaa jälleen siivousta..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Bösööhön kolme kappaletta kesärenkaita. Olisin saattanut innostua vaihtamaan neljännenkin ellei lukkopultti olisi korkannut.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jumppasin ohjaustehostimen pumpun paikalleen ja hilut nippuun vain todetakseni, että saan tehdä saman jumpan uudestaankin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin työkaverin Fiat Viissatkuun etulevyt ja palat.......Vinkeä peli painella menemään ja normaalimittaisellekin (196...) löytyy tilaa. Taipuu mutkiin halukkaasti ja pörisee kivasti. Jospa tuon 69hv vaihtais johonkin 180hevoseen....Esim se "595" erikoismalli tuplaputkistolla??......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitä jossaan vaiheessa paripäivää 2x2-putkisella esseessellä tuli ajeltua ei siinäkään voimaa liikaa ollut... Mukava käyttökone kyllä, ja sen Record Monza putkisto oli saundeiltaan todella jees. Mutta jos ei se mikään tykki tosiaan ollut. Kelpais silti
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Ehkä sillä Siwassa kävis........jos väistelis muutamat "LiikenneTurvallisuuttaParantavatTelkänPöntöt".....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juuh. Varmaan pointti oli tossakin se että odotti enemmän. Kyllähän siitä varmaan mukavasti voimaa kyllä ulos saisi...
e: Ja ettei mee vallan OT niin viilattiin hollantilaisista iskareista pulttijako sopivaksi - ja vielä siihen vessaan kuuluvat iskarit... -.-
e: Ja ettei mee vallan OT niin viilattiin hollantilaisista iskareista pulttijako sopivaksi - ja vielä siihen vessaan kuuluvat iskarit... -.-
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdan 159:n öljyt.... Meinaan kuolla kuumuuteen auton alla!
Oli muuten ammattilaisten jäljiltä proppu kiinni niin kovaa että sai hampaat irvessä vääntää auki!
Oli muuten ammattilaisten jäljiltä proppu kiinni niin kovaa että sai hampaat irvessä vääntää auki!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Mitä teit tänään tallissa?
ˆItalialaisten insinöörien suunnittelemassa autossa kuuma ilmakin valuu alaspäin. (Säätilakin lienee edestauttanut paistumista.)
Kysymys: Minkäkokoinen hylsy tarvitaan proppuun ja suodattimen kanteen 159:ssä?
Ja asiaan: Vaihdoin raitisilmasuodattimen. Se on tosiaankin 5min homma vaikka tekisi ensimmäistä kertaa! (Foorumin hyvällä kuvaohjeella.)
Kysymys: Minkäkokoinen hylsy tarvitaan proppuun ja suodattimen kanteen 159:ssä?
Ja asiaan: Vaihdoin raitisilmasuodattimen. Se on tosiaankin 5min homma vaikka tekisi ensimmäistä kertaa! (Foorumin hyvällä kuvaohjeella.)
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Testasin tielle jättäneen GT:n polttoainesyötön sielunelämää. Sähköinen pumppu tankissa onneksi toimii kun virrat kääntää päälle niin letku kusee nestettä ihan kunnon kaaressa. Eli vika on joko pakonokan korkeapainepumpussa tai sitten suutintukin anturissa. Noista sitten arvotaan kumpi vaihetaan ekana
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Proppu on kuusiokolo, jonka kokoa en nyt muista ja suodattimen kansi aukeaa 36mm hylsyllä.Marutei kirjoitti:ˆItalialaisten insinöörien suunnittelemassa autossa kuuma ilmakin valuu alaspäin. (Säätilakin lienee edestauttanut paistumista.)
Kysymys: Minkäkokoinen hylsy tarvitaan proppuun ja suodattimen kanteen 159:ssä?
Ja kiiristys molemmissa jotain 22nm luokkaa, eli ei hirvittävän kireelle.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Kaksnelkussa se kuusiokolo on 8mm. Liekö JTS:ssä sama?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ ja ^ Kiitos tiedosta!
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei nyt tallissa mutta montulla ja tällä kertaa jopa oikean merkkistä. Mutta jälleen Luigin ratkaisut ihmetyttää kun näyttää olevan laakeri tai merkillinen tiiviste vaihdelaatikon tyhjennystulpassa. Sisäpuolella siis syvennyksessä koloja ja metallitöhnää ja jotain riekaleita (kenties tiiviste) katosi öljynvalutusastiaan. Eli onko näistä syytä välittää ja uusia tulppa tai tiiviste vai lykätä tämännäköinen paremmin putsattuna takas? Kyseessä siis 75 ts
- Liitteet
-
- vl-tulppalaakerimitah.jpg
- (46.82 KiB) Tiedosto ladattu 3447 kertaa
Through difficulties to defeat