Näin. Esim uudemmassa 300 sarjan bemussa kuulemma sama juttu. Perse systeemi joka tapauksessa, selkeesti on hentoset kun pito ei oo kummonen, ainoa missä vaiheessa automaattivaihteisessa avossa oon sitä tarvinnu on kun kattoa käyttää, sillon se pitää olla päällä Toki katsastus on toinen..Tuomas K kirjoitti:Ei taida olla ainoa auto jossa levyjarrun sisään rakennettu rumpukäsijarru renaa vanhemmiten... Tuo kitkapintojen irtoaminen ei taida sekään olla erityisen harvinaista.
Tiettävästi monessa autossa tuo käsijarru ei kestä sitä että se vetäistään liikkeessä päälle, rakenteet on niin hentoisesti mitoitettu...
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Re: Muiden merkkien murheita.
Talvella oli täällä puhetta ton mun kakkosauton (Punto -04) kansipahvista. Keskiviikkona vaihdettiin pojan kanssa öljyt, ja olivat kyllä niin pikimustat, että ei millilitraakaan vodaa joukossa ollut. Hyvä näin. Eikä tuo ole muutenkaan kovien pakkasten jälkeen oireillut.
Kuinka ollakkaan, tänään iski vika Puntoon. Puhallin alkoi "sirisemään". 95-varma olen, että laakerin ääni ei ole kyseessä. Voiko puhaltimeen mennä roskia? Iso puun lehti ropellin välissä? Toiveajattelua...
Muistelen joskus lukeneeni, että puhallin sijaitsisi hansikaslokeron alapuolella. Täällä Puntoja ilmeisesti aika monella kakkos-kolmos autona on?. Miten ko. laitteeseen pääsisi käsiksi? Mitä pitää purkaa? Jos laitteeseen saa näköyhteyden, miten irtoaa?
Kuinka ollakkaan, tänään iski vika Puntoon. Puhallin alkoi "sirisemään". 95-varma olen, että laakerin ääni ei ole kyseessä. Voiko puhaltimeen mennä roskia? Iso puun lehti ropellin välissä? Toiveajattelua...
Muistelen joskus lukeneeni, että puhallin sijaitsisi hansikaslokeron alapuolella. Täällä Puntoja ilmeisesti aika monella kakkos-kolmos autona on?. Miten ko. laitteeseen pääsisi käsiksi? Mitä pitää purkaa? Jos laitteeseen saa näköyhteyden, miten irtoaa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^kyllä sinne menee tavarata sirisemään, voi loppua sirinät kun hetken pyörittää täysillä. Se on helppo ottaa sieltä hanskalokeron alta pois. Liitin auki ja muistaaksesi 5,5mm kuusiokantaset ruuvit auki. Menee aikaa n.1-2min. Ja sitten se hässäkkä on myös helppo purkaa ja putsata+liukastetta laakeroinille (n.5-10min) Tein tuon parivuotta sitten, kun heti suurempaa nopeutta pyydettäessä palo sulake. Oli "pikkasen" ryönää hiilillä. Mulla meni toki vähän enemmän aikaa kun piti käydä lainaamassa kahvitteluineen naapurista se 5,5mm hylsä (olin mökillä tuolloin)
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Kakkaa voi kyllä mennä puhaltimeen jos varsinkaan ei ole ilmastointia (raitisilman suod puuttuu). Tuonhan voi helposti tarkistaa jos sirinä loppuu kun kääntää puhalluksen 0-asentoon. Puntoihin myös mennyt jäähdyttimen puhaltimia... Alkaa sirisee kun lämmöt nousee ja puhallin käynnistyy
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^onko kylmästöidyssä fl-puntossa suodin ennen flektiä?
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitoksia vinkeistä. Tuossa mun yksilössä on ilmastointi. Ja sirinä loppuu puhalluksen 0-asennossa. Kovimmalla puhalluksella sirinä myös tuntuu vähentyvän selkeästi. Pyörii niin kovaa että roska ei "ehdi" rätistä? Huh mitä sanoja...sirinä ja rätinä.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
No taas on tullut sekaannuttua vanhaan VAGinaan ja olisi vähän moottoripuolella ihmeteltävää.
Eli tommonen 1.8T audi AEB koneella pitää satunnaisesti hirveetä nakutusta. Kuulostaa ihan traktorin dieseliltä. Useimmiten käy kuitenkin ihan nätisti, mutta öljyä palaa n. 0.5l/1000km. Öljynpainevalo ei ole ilmoitellut mitään, mutta en tiedä voiko siihen luottaa muutenkaan. Jotain fibaa voitelupuolessa varmaankin on, mutta mistähän vikaa kannattaa lähteä etsimään?
Eli tommonen 1.8T audi AEB koneella pitää satunnaisesti hirveetä nakutusta. Kuulostaa ihan traktorin dieseliltä. Useimmiten käy kuitenkin ihan nätisti, mutta öljyä palaa n. 0.5l/1000km. Öljynpainevalo ei ole ilmoitellut mitään, mutta en tiedä voiko siihen luottaa muutenkaan. Jotain fibaa voitelupuolessa varmaankin on, mutta mistähän vikaa kannattaa lähteä etsimään?
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Joskus oli eräällä konsernin korjaamolla juttua longlife-öljyjen taipumuksesta tukkia öljyn imusihti Siinä oli neljä 1.8T koneista auto pihassa odottelemassa osia ja yksi nosturilla purettavana... Ilmeisesti kaikki oli ollut vähällä käytöllä ja tietokone näyttänyt vaihtoväliksi jotain +25tkm.
Ehkä kannattaisi käyttää öljypohja irti ja kurkata missä kunnossa sihti on...
Ehkä kannattaisi käyttää öljypohja irti ja kurkata missä kunnossa sihti on...
"No smoke => no power => no hope"
Re: Muiden merkkien murheita.
sen verran noihin sekaantunut että:Vainio kirjoitti:No taas on tullut sekaannuttua vanhaan VAGinaan ja olisi vähän moottoripuolella ihmeteltävää.
Eli tommonen 1.8T audi AEB koneella pitää satunnaisesti hirveetä nakutusta. Kuulostaa ihan traktorin dieseliltä. Useimmiten käy kuitenkin ihan nätisti, mutta öljyä palaa n. 0.5l/1000km. Öljynpainevalo ei ole ilmoitellut mitään, mutta en tiedä voiko siihen luottaa muutenkaan. Jotain fibaa voitelupuolessa varmaankin on, mutta mistähän vikaa kannattaa lähteä etsimään?
Öljysihtin vaihto
Nokkien yhdysketjun kunnon tarkistus. Se rallattava ääni tulee luultavasti sieltä. Vaikka itse jakopää on hihnalla niin vag 5 venttiilissä koneissa on tuo murhekryyniketju keppien välissä jonka kiristäjien ym antautuessa alkaa kuulumaan koneesta mielenkiintoisia ääniä. Tuon elinikä on yleensä 150-200tkm per kansi. Jotkut selviävät vähän pidempään. Remontti on huomattavan kallis varsinkin V koneisiin, n 700e per kansi.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitti vastauksista!
Öljysihti voisi muuten olla hyvinkin tukossa.
Öljyn täyttökorkin alta meinaan näkyy aika paljon sellaista mustaa karstakikkaretta. Eli luultavasti koneen alakerta on vieläkin paskaisempi
Tarvii koittaa irrotella öljypohja lähiaikoina ja kurkata myös venttiilikopan alle.
Näyttää vaan öljypohjan irrotus olevan vähän työläs homma kun on just joku palkki siinä tiellä.
Sattuuko muuten olemaan tietoa mistä kohtaa tosta AEB koneesta saa mitattua öljynpaineen?
Öljysihti voisi muuten olla hyvinkin tukossa.
Öljyn täyttökorkin alta meinaan näkyy aika paljon sellaista mustaa karstakikkaretta. Eli luultavasti koneen alakerta on vieläkin paskaisempi
Tarvii koittaa irrotella öljypohja lähiaikoina ja kurkata myös venttiilikopan alle.
Näyttää vaan öljypohjan irrotus olevan vähän työläs homma kun on just joku palkki siinä tiellä.
Sattuuko muuten olemaan tietoa mistä kohtaa tosta AEB koneesta saa mitattua öljynpaineen?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Onks tietoa...
Tädin Lineasta poksahti vaihteisto (laakeri hajosi ---> rikkoi kuoren), koska linean vaihdelaatikot on kiven alla, niin käykö Lineaan Grande Punton vaihteisto? vm.2008, 1,4 (tietääkseni hiustenkuivaimella, eli T-jet) ja viislovinen manuaali
Mä en ole ankarasta googlaamisesta huolimatta saannut varmaa tietoa, varmaankin linean harvinaisuuden takia.
Tietenkin jos joku tietää, mistä tollasen laatikon saisi edukkasti, niin sekin tieto passaa
Tädin Lineasta poksahti vaihteisto (laakeri hajosi ---> rikkoi kuoren), koska linean vaihdelaatikot on kiven alla, niin käykö Lineaan Grande Punton vaihteisto? vm.2008, 1,4 (tietääkseni hiustenkuivaimella, eli T-jet) ja viislovinen manuaali
Mä en ole ankarasta googlaamisesta huolimatta saannut varmaa tietoa, varmaankin linean harvinaisuuden takia.
Tietenkin jos joku tietää, mistä tollasen laatikon saisi edukkasti, niin sekin tieto passaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Varmaa tietoa ei noin uusista Fiateista ole, mutta vanhemmissa osat ovat melko lailla yhteneviä yli mallisarjojen. Periaatteessa tuohon voisi sopia Fire-moottorisen Stilon 6-v laatikko ja 5-vaihteisena jopa 1.2 16V Brava/o:n laatikko... Pitäisi nähdä ko. laatikko, niin voisi vertailla. Tallikaverilla on noita BravX:n laatikoita muutama nurkassa
"No smoke => no power => no hope"
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikös Linea ole porrasperäinen GP, joten luulisi laatikon löytyvän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaverin isän Corollasta kun laukesi laatikko, niin piti kuulemma tietää tarkan valmistusajankohdan ja moottorin tyyppikoodin lisäksi tehdas, jossa rakkine oli kasattu, että sai oikeanlaisen laatikon tilalle. En tiedä, menikö noin vaikean kautta, koska vaihtoehtona oli hajonneen korjaus, joka kustansi lähelle katiskan kaupallisen arvon.
Fyysisestihän tuohon koneeseen sopii lähes mikä vain Fire-koneisen laatikko kiinni, mutta melkein Bravo-GP-500 -akselilta niitä olisi katsottava. Tuolta voit kokeilla etsiä vastaavuuksia eri mallien väliltä, jos kielestä saa mitään tolkkua:
http://eper.fiatklubpolska.pl
Fyysisestihän tuohon koneeseen sopii lähes mikä vain Fire-koneisen laatikko kiinni, mutta melkein Bravo-GP-500 -akselilta niitä olisi katsottava. Tuolta voit kokeilla etsiä vastaavuuksia eri mallien väliltä, jos kielestä saa mitään tolkkua:
http://eper.fiatklubpolska.pl
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Mitmit, näitä ei ole koskaan mennyt rikki!mutt kirjoitti:Kaverin isän Corollasta kun laukesi laatikko
VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Sen verran sain minäkin ongittua tietoa, että tuo sama moottori samalla tunnuksella on ollut myös grande puntossa, joten itsekkin annoin varovaisen arvion, että punton laatikko voisikin käydä.
Hankala kieli, tuo puola
En fyysisesti ole kyseistä laatikkoa nähnyt minäkään, olisikohan siinä jonkinlainen numero kyljessä...?
Hankala kieli, tuo puola
En fyysisesti ole kyseistä laatikkoa nähnyt minäkään, olisikohan siinä jonkinlainen numero kyljessä...?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Löytyy niitä ePereitä netin nurkilta myös englanniksi ja italiaksi, jos puola ei suju. Osanumeroita vertaillen Linea 1.4 M-Jetissä on ihan oma laatikkonsa, joka ei ole käytössä missään muussa mallissa. Uskokoon ken haluaa. Pakkohan sen GP:stä otetun on käydä, jos se on saman moottorin perästä ja melkein samasta korista. Tahtoo vain sanoa sitä, että ei pidä heti säikähtää jos vertailu alkaa näyttää pahalta.
Järkiautoilija
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Paitsi kaverien,kaimojen,esson baarin takapöydän puoli tutulla ja työkaverin kaverinmattijus kirjoitti:Mitmit, näitä ei ole koskaan mennyt rikki!mutt kirjoitti:Kaverin isän Corollasta kun laukesi laatikko
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Mahtaako välitykset olla samat? Siitähän se eri osanumerokin varmaan selittyisi...Isola kirjoitti:Löytyy niitä ePereitä netin nurkilta myös englanniksi ja italiaksi, jos puola ei suju. Osanumeroita vertaillen Linea 1.4 M-Jetissä on ihan oma laatikkonsa, joka ei ole käytössä missään muussa mallissa. Uskokoon ken haluaa. Pakkohan sen GP:stä otetun on käydä, jos se on saman moottorin perästä ja melkein samasta korista. Tahtoo vain sanoa sitä, että ei pidä heti säikähtää jos vertailu alkaa näyttää pahalta.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulla on ollu 3 Toyotaa - kahdesta on mennyt kannentiiviste! Celicasta meni 140 tkm ajettuna 7 vuotiaana sillee kivasti, että vesitihku ykköspytyn palotilaan nosti paineita sylinterissä kunnes männäntappi katkesi (tämä siis ensimmäinen indikaatio vaivasta!). Siinä kolinassa meni sitten kaikki kiertokangen laakerit mukana. Kansi ja venttiilitkin sai osumaa. Melko kattava remontti.alfa164 kirjoitti:Paitsi kaverien,kaimojen,esson baarin takapöydän puoli tutulla ja työkaverin kaverinmattijus kirjoitti:Mitmit, näitä ei ole koskaan mennyt rikki!mutt kirjoitti:Kaverin isän Corollasta kun laukesi laatikko
Ei tarvii mennä kuulemaan juttua Toyotan kestävyydestä Esson baariin. Omia kokemuksia on.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Sulla on ollut Toyota -perheen" JTS-luokan" huonoimmat moottorit kestävyydeltään, noita 1,8 VVTi-moottoriremppoja on mm. jenkkilässä
tehty Celicoihin ja MR2:iin jonkin verran.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Muiden merkkien murheita.
^Voivatko olla jopa huonompia kuin kyseisen firman D4D-kansi- ja kampuravaivaiset koneet?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tästä ei dataa tiedossa, mutta kyllä työkaverin D4D:t on pysyneet hyvin nipussa... ajalee noin 1 000 km viikossa työmatkaa.Smacket kirjoitti:^Voivatko olla jopa huonompia kuin kyseisen firman D4D-kansi- ja kampuravaivaiset koneet?
Toyotallakin on käynyt samoin kuin VAGilla, on otettu uutta tekniikkaa liian nopeasti käyttöön. Isoilla valmistajilla on se etu
puolellaan, että niillä on varaa mokata kerran , pari, pienillä ei.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko tuokin moottori siis ollut uudenaikainen ja jota ei ole osattu huoltaa edes merkkiliikkeessä. Vääriä öljyjä yms. ?Jiitee kirjoitti: Sulla on ollut Toyota -perheen" JTS-luokan" huonoimmat moottorit kestävyydeltään
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Muuten hyvä, mutta väärin. Tästä on tovi aikaa, kyseessä oli 3S-GE. Joka on jonkinlainen legenda lippalakkipiireissä. Pari vuotta ajossa oli kyllä murheeton Alfan JTS! Tässä vertauksesi meni päälaelleen omakohtaisten kokemuksieni pohjalta. Toki yksi datapiste ei luo tilastollisesti kestäväpohjaiselle tarkastelulle edellytyksiä.Jiitee kirjoitti:
Sulla on ollut Toyota -perheen" JTS-luokan" huonoimmat moottorit kestävyydeltään, noita 1,8 VVTi-moottoriremppoja on mm. jenkkilässä
tehty Celicoihin ja MR2:iin jonkin verran.
Jt
- Liitteet
-
- ST202.jpg
- (67.34 KiB) Tiedosto ladattu 7297 kertaa
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Ongelmitta on täällä ainakin pelittänyt kyseinen 1.8vvti reilut 100tkm.Jiitee kirjoitti:
Sulla on ollut Toyota -perheen" JTS-luokan" huonoimmat moottorit kestävyydeltään, noita 1,8 VVTi-moottoriremppoja on mm. jenkkilässä
tehty Celicoihin ja MR2:iin jonkin verran.
Jt
Huvittavaa lukea näitä automailman mustia hevosia alfa&toyota juttuja.Niin erilaisia autoja,mutta esso aihetta löytyy yhtälailla:)
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Pikkupäivitys tuohon linean laatikkoon, paikalle meni lopulta Punton laatikko. Vielä ei ole tietoa oliko, grande punto vai mikä eikä varmaan ikinään tule selvyyttä, onko välitykset samat, täti ajelee...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Tähän ketjuun, koska kyseisen merkin ainoa murhe on ostajakunta:
https://vine.co/v/MQ79K660vI2
- Milloin viimeksi hymyilit liikenteessä BMW-kuskille?
https://vine.co/v/MQ79K660vI2
- Milloin viimeksi hymyilit liikenteessä BMW-kuskille?
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 14:05
- Car(s): Fiat grande punto T-jet/ Exät Alfa Romeo 156 2.5 V6,Alfa Romeo 155 2.0ts -94,Alfa Romeo 155 2.0ts -92
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Muiden merkkien murheita.
Tere! Jos auto t-jet ja 5v niin laatikko löytyy googlettamalla osanumeroa 55212671. Samaa lootaa on myös alfa mitossa ja muissa missä 5v loota,ei kuitenkaan käy nuo vapareiden askit,menisi liian helpoksi. Noi on sitten erikseen noi 6v lootat ja dieselien. Ai mistäkö tiedän . Yv llä lisää.DaViega kirjoitti:Onks tietoa...
Tädin Lineasta poksahti vaihteisto (laakeri hajosi ---> rikkoi kuoren), koska linean vaihdelaatikot on kiven alla, niin käykö Lineaan Grande Punton vaihteisto? vm.2008, 1,4 (tietääkseni hiustenkuivaimella, eli T-jet) ja viislovinen manuaali
Mä en ole ankarasta googlaamisesta huolimatta saannut varmaa tietoa, varmaankin linean harvinaisuuden takia.
Tietenkin jos joku tietää, mistä tollasen laatikon saisi edukkasti, niin sekin tieto passaa
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 14:05
- Car(s): Fiat grande punto T-jet/ Exät Alfa Romeo 156 2.5 V6,Alfa Romeo 155 2.0ts -94,Alfa Romeo 155 2.0ts -92
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Muiden merkkien murheita.
Jep,hyvä että tuli kuntoon. itseni kannattaisi näköjään lukea näitä ketjuja hieman enemmän aika järjestyksessä,vastailen vanhempiin juttuihin kun on jo uutta tietoa asiasta .DaViega kirjoitti:Pikkupäivitys tuohon linean laatikkoon, paikalle meni lopulta Punton laatikko. Vielä ei ole tietoa oliko, grande punto vai mikä eikä varmaan ikinään tule selvyyttä, onko välitykset samat, täti ajelee...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
VW-Konserni med. rekisterikilven valojen toimimattomuus. Jopa niin pitkälle purettu, että takakontin kulmassa oleva liitin --- polttimon kannat-väli mitattu ja todettu ehjäksi. Eli vika lienee sitten liitin-ECU-välillä, eli ei onneksi minun hommaani. Samalla muuten temutessa syttyi ABS/ESP/Rattiasentotunnistin yms. herjat, lähti kaikki joko vikakoodeja nollaamalla tahi ajamalla muutama kilometri totutteluajoa.
PS.
Seat Exeon takakontin purku on *PERS33STÄ*. Miten _KUKAAN_ voi kehittää noin urpoa järjestelmää? Yleensä, jos paneeli lähtee irti vetämällä, se menee takaisin paikalleen painamalla.
Seatin tapauksessa se lähti irti vetämällä, mutta menee takaisin liu'uttamalla sivusuunnassa näin yhtenä esimerkkinä. Huoh
PS.
Seat Exeon takakontin purku on *PERS33STÄ*. Miten _KUKAAN_ voi kehittää noin urpoa järjestelmää? Yleensä, jos paneeli lähtee irti vetämällä, se menee takaisin paikalleen painamalla.
Seatin tapauksessa se lähti irti vetämällä, mutta menee takaisin liu'uttamalla sivusuunnassa näin yhtenä esimerkkinä. Huoh
Re: Muiden merkkien murheita.
Kolopallo III:n parhaat viat:
Sija 3: Takapään akselitumpit muusina --> laakerit istuu huonosti. Helvetisti laakerijumppaa ja ihmettelyä mikä on kun uusien kartiolaakereiden säätö sopivaan klappiin on niin vaikeaa (melkein vaikka miten kiristi niin pyörässä aina vaan tolkuttomasti klappia pystysuunnassa, klo 9 - 15 suunnassa ei juurikaan). Onneksi oli ne pelkät tumpit vaihdettavissa ettei tarvinnut koko hevoskärryakselia alkaa uusimaan.
Sija 2: Automaattisäätöinen kytkinvaijeri. Kiristi kytkimen haarukkaa niin että otti ihan hullun ylhäällä kiinni ja luultavasti pääsi luistamaan ajossakin jonkin verran. Käsisäätöinen vaijeri kiinni ja homma ok.
Sija 1, tadaa! Öljytikun muovinen ohjuri. Murtunut vanhuuttaan halki, uutta vaihtaessa mureni vielä pieninä palasina sinne öljytikun putkeen. Sain ilmeisesti suurimmat muoviryönät kumminkin ongittua ruuvarilla pois. Joku varmaan ajattelee nyt että olisko kannattanut irrottaa öljypohja ja tarkistaa menikö muovinpalasia alas asti. No ei tietenkään kannata, tän laatuvaunun valmistaja näköjään haluaa että öljynkiertoon sopii vanhemmiten päästää vaikka muovia niin olkoon sitten niin. Voin olla väärässä mutta luulen että mahtaa vielä joissain konsernin uudemmissakin kotteroissa olla vastaava muovisirotin!
Sija 3: Takapään akselitumpit muusina --> laakerit istuu huonosti. Helvetisti laakerijumppaa ja ihmettelyä mikä on kun uusien kartiolaakereiden säätö sopivaan klappiin on niin vaikeaa (melkein vaikka miten kiristi niin pyörässä aina vaan tolkuttomasti klappia pystysuunnassa, klo 9 - 15 suunnassa ei juurikaan). Onneksi oli ne pelkät tumpit vaihdettavissa ettei tarvinnut koko hevoskärryakselia alkaa uusimaan.
Sija 2: Automaattisäätöinen kytkinvaijeri. Kiristi kytkimen haarukkaa niin että otti ihan hullun ylhäällä kiinni ja luultavasti pääsi luistamaan ajossakin jonkin verran. Käsisäätöinen vaijeri kiinni ja homma ok.
Sija 1, tadaa! Öljytikun muovinen ohjuri. Murtunut vanhuuttaan halki, uutta vaihtaessa mureni vielä pieninä palasina sinne öljytikun putkeen. Sain ilmeisesti suurimmat muoviryönät kumminkin ongittua ruuvarilla pois. Joku varmaan ajattelee nyt että olisko kannattanut irrottaa öljypohja ja tarkistaa menikö muovinpalasia alas asti. No ei tietenkään kannata, tän laatuvaunun valmistaja näköjään haluaa että öljynkiertoon sopii vanhemmiten päästää vaikka muovia niin olkoon sitten niin. Voin olla väärässä mutta luulen että mahtaa vielä joissain konsernin uudemmissakin kotteroissa olla vastaava muovisirotin!
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko tietoa Opelin Easytronic-laatikoista? Kaveria kiinnostaisi tuollainen..
En oikein löytänyt googlaamalla kunnon tietoa.
En oikein löytänyt googlaamalla kunnon tietoa.
Senza cuore saremmo solo macchine
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Jos tämä on se robottiaski,niin aivan järkyttävä Saa hävetä silmät päästä kun ajelee kylillä,sen verran nykien vaihtaa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, sehän se. Itseänikin tuo vähän arveluttaa, kerroin sen hänelle ja lupasin yrittää hankkia vielä muutakin tietoa.
Ei se nykiminenkään välttämättä haittaisi. Ilmeisesti tuota voi vähän avittaa hellittämällä kaasua vaihdon ajaksi, kuten selespeedissä, mutta itseäni arveluttaa onko se yhtä luotettava kuin muut roboaskit..
Kaverini ei ole mikään mäkinen, joten en heti kuitenkaan tyrmännyt tätä vaihtoehtoa.
Ei se nykiminenkään välttämättä haittaisi. Ilmeisesti tuota voi vähän avittaa hellittämällä kaasua vaihdon ajaksi, kuten selespeedissä, mutta itseäni arveluttaa onko se yhtä luotettava kuin muut roboaskit..
Kaverini ei ole mikään mäkinen, joten en heti kuitenkaan tyrmännyt tätä vaihtoehtoa.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä sitä samaa oranssimuovista paskaa on vielä tämän vuosituhannen puolella valmistetuissa rinkelinipuissakin, joten ole huoletta, linja pitääJ. Saari kirjoitti:Kolopallo III:n parhaat viat:
Sija 1, tadaa! Öljytikun muovinen ohjuri. Murtunut vanhuuttaan halki, uutta vaihtaessa mureni vielä pieninä palasina sinne öljytikun putkeen. Sain ilmeisesti suurimmat muoviryönät kumminkin ongittua ruuvarilla pois... Voin olla väärässä mutta luulen että mahtaa vielä joissain konsernin uudemmissakin kotteroissa olla vastaava muovisirotin!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Huh. 08 bravo 1.9jtd.... Ensin vaihdettiin ilmastoinnin kenno, kun ei laskenut paineita tai puhaltanut kylmää. Vanha oli entinen.... Noh, ei se vieläkään kunnolla kylmää puhalla, mutta paineet pysyy jotenkin hallinnassa. Sen sijaan lämpöä kabiiniin ohjatessa pöllyää kunnolla glykolia sisälle.... Autolla on ajettukin jopa 135tkm....
Re: Muiden merkkien murheita.
Mondeo pitäis saaha leimalle tässä syksyllä, mutta kylmii että ei mene läpi. Edellisessäkin katsastuksessa oli jouduttu hitsailemaan, joten saapa nähdä. Tekniikka on kuitenkin autossa niin tiptop että olen sen leimata päättänyt maksoi mitä maksoi.
Itselläni kun ei koskaan sellaista autoa ole ollut joka ei olisi mennyt katsastuksesta ekalla läpi. Oon jo koittanut muijalle sanoa, että sä meet sitten katsastamaan ja pistät sen topin päälle joka korostaa rintoja eniten.
Itselläni kun ei koskaan sellaista autoa ole ollut joka ei olisi mennyt katsastuksesta ekalla läpi. Oon jo koittanut muijalle sanoa, että sä meet sitten katsastamaan ja pistät sen topin päälle joka korostaa rintoja eniten.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
^Haluavat sitten, että se tulisi uudelleen käymään...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Toissa päivänä ajelin tässä Länsi-Pasilan kulmilla uuskoppasen autokoulu-Corollan perässä. Oikea takavalo paloi, vasen ei. Kun pääsin matelevasta autosta viimein ohi, noteerasin keulalla päiväajovalot, ja pohdin kuuluisiko takavalojen olla silloin sammuksissa. Vai oliko vasemmasta vain polttimo pimennyt?
Olisiko ollut toissa viikolla nykymallin Avensis konepelti pystyssä Lahdentien loppupäässä siltatyömaan kohdalla. Helteen ryydyttämänä?
Ja viime viikolla myös tuoreen näköinen 120d matkalla lavetin päällä Hermannissa.
Olisiko ollut toissa viikolla nykymallin Avensis konepelti pystyssä Lahdentien loppupäässä siltatyömaan kohdalla. Helteen ryydyttämänä?
Ja viime viikolla myös tuoreen näköinen 120d matkalla lavetin päällä Hermannissa.
TTi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä erään Focuksen kanssa ongelma töissä.
'03 1.6, ei muuttuvalla nokkien ajotuksella. Ollut pitkään jo oireita, että tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla käynti huonoa. Viime viikolla tehty jakopää, jonka jälkeen toimi hyvän tovin ongelmitta (toki sama alakierrosongelma tallella, mutta kuulemma käynnistyi erittäin paljon paremmin). Noh, nyt tilanne on se, ettei se käynnisty juuri millään pirulla - ja jos sen saa käyntiin, niin joutuu pitää kierrokset manuaalisesti 3000:n nurkilla, jottei sakkaa.
Tähän mennessä tehtyä:
- Jakopää, jako tsekattu jälkeenpäin
- Suodattimet ja nesteet
- Bensansuodatin (on muuten veemäinen paikka tankin etupuolella, näennäisesti hyvin näkyvillä mut nihkeä paikka) --- vaihdon jälkeen auto btw. käynnistyi laakista ja kävi "ihan OK", sammutuksen jälkeen ei enää mitään eloa...
- Sytkäpuola ja tulpanjohdot
- Kampuran asentoanturi (oli vikakoodi aikasemmin), sylinterikannen lämpöanturi (oli rikki)
- Puristuspaineet mitattu (kaikissa pytyissä ~10bar, +/- vähäsen)
- Polttoainepaineen mittaus konehuoneen päässä, 3,5 - 4bar
- Kipinä tarkastettu
Vielä perjantaina aamusella tilanne oli se, että heti startin alkaessa jo kuuli, kuinka kone yritti käydä. Jos kaasua tarjosi sopivalla syklillä pumpaten, kone pärähti huonosti käymään. Tuntui, että käy about pyhällä hengellä tai sen puolikkaalla, n. 400rpm kierrosluvulla... Kaasusta jos nosti, sammui heti. Ilmaa moottori saa (kun saatiin käyntiin, käsi imuputkeen ja imua oli paljon), kuten myös polttoainetta. Kerran tai kaksi kone lähti käyntiin ihan oikeasti. Ongelmana oli tosiaan se, että jos ei pitänyt kaasua aika reippaasti, sammui - pumppaamalla sai kierrokset nostettua 1200 -> 3000, jonka jälkeen ei tarvinnut enää pumpata ja kävi kone ihan OK. Pienen pieni röpötys tai pörinä siitä lähtee, mikä ei kuulu asiaan, mutta mistä sekin voisi johtua... Sitä on nyt tutkinut useampi kaveri, eikä oikeen mitään syytä löydy. Kipinää on, tulpat on oikeat, jako on kohdillaan, puristuksia löytyy, ilmaa ja polttoainetta löytyy... Ajatuksia?
Maanantaina tulossa vielä nokan asentoanturi, vaikka se ei ainakaan valita olevansa rikki, voihan sekin toki sotkea. Ainakin jonkin verran.
Onko mahdollista, että polttoaine olisi vain todella vesipitoista tmv? Se kyllä haisee ihan bensalle... Ja mikä piru voi aiheuttaa sen, että kone käy korkeilla kierroksilla varsin hyvin ja pirteästi, mutta 3000rpm:n alle se on kuin teurastettu lahna ja röpöttää (vaikka tuntuu kuitenkin käyvän neljällä pytyllä)? On niin henkimaailman kamaa jo, etteivät osanneet edes Ford-korjaamolla antaa mitään muuta vinkkiä, kuin tuon nokan asentoanturin. Muutenhan oireet osuu paljonkin liimaventtiiliin, mutta kun ne puristuksetkin on kohdillaan...
'03 1.6, ei muuttuvalla nokkien ajotuksella. Ollut pitkään jo oireita, että tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla käynti huonoa. Viime viikolla tehty jakopää, jonka jälkeen toimi hyvän tovin ongelmitta (toki sama alakierrosongelma tallella, mutta kuulemma käynnistyi erittäin paljon paremmin). Noh, nyt tilanne on se, ettei se käynnisty juuri millään pirulla - ja jos sen saa käyntiin, niin joutuu pitää kierrokset manuaalisesti 3000:n nurkilla, jottei sakkaa.
Tähän mennessä tehtyä:
- Jakopää, jako tsekattu jälkeenpäin
- Suodattimet ja nesteet
- Bensansuodatin (on muuten veemäinen paikka tankin etupuolella, näennäisesti hyvin näkyvillä mut nihkeä paikka) --- vaihdon jälkeen auto btw. käynnistyi laakista ja kävi "ihan OK", sammutuksen jälkeen ei enää mitään eloa...
- Sytkäpuola ja tulpanjohdot
- Kampuran asentoanturi (oli vikakoodi aikasemmin), sylinterikannen lämpöanturi (oli rikki)
- Puristuspaineet mitattu (kaikissa pytyissä ~10bar, +/- vähäsen)
- Polttoainepaineen mittaus konehuoneen päässä, 3,5 - 4bar
- Kipinä tarkastettu
Vielä perjantaina aamusella tilanne oli se, että heti startin alkaessa jo kuuli, kuinka kone yritti käydä. Jos kaasua tarjosi sopivalla syklillä pumpaten, kone pärähti huonosti käymään. Tuntui, että käy about pyhällä hengellä tai sen puolikkaalla, n. 400rpm kierrosluvulla... Kaasusta jos nosti, sammui heti. Ilmaa moottori saa (kun saatiin käyntiin, käsi imuputkeen ja imua oli paljon), kuten myös polttoainetta. Kerran tai kaksi kone lähti käyntiin ihan oikeasti. Ongelmana oli tosiaan se, että jos ei pitänyt kaasua aika reippaasti, sammui - pumppaamalla sai kierrokset nostettua 1200 -> 3000, jonka jälkeen ei tarvinnut enää pumpata ja kävi kone ihan OK. Pienen pieni röpötys tai pörinä siitä lähtee, mikä ei kuulu asiaan, mutta mistä sekin voisi johtua... Sitä on nyt tutkinut useampi kaveri, eikä oikeen mitään syytä löydy. Kipinää on, tulpat on oikeat, jako on kohdillaan, puristuksia löytyy, ilmaa ja polttoainetta löytyy... Ajatuksia?
Maanantaina tulossa vielä nokan asentoanturi, vaikka se ei ainakaan valita olevansa rikki, voihan sekin toki sotkea. Ainakin jonkin verran.
Onko mahdollista, että polttoaine olisi vain todella vesipitoista tmv? Se kyllä haisee ihan bensalle... Ja mikä piru voi aiheuttaa sen, että kone käy korkeilla kierroksilla varsin hyvin ja pirteästi, mutta 3000rpm:n alle se on kuin teurastettu lahna ja röpöttää (vaikka tuntuu kuitenkin käyvän neljällä pytyllä)? On niin henkimaailman kamaa jo, etteivät osanneet edes Ford-korjaamolla antaa mitään muuta vinkkiä, kuin tuon nokan asentoanturin. Muutenhan oireet osuu paljonkin liimaventtiiliin, mutta kun ne puristuksetkin on kohdillaan...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^vähän ot: mut eiks tuon luonteisen työn etu ole se että työt jäis työpaikalle työpäivän jälkeen mikäli ei ole oma probleema kysees??
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Eikö siellä ole kukaan koskaan ennen nähnyt Focusta? Nuo ovat tuon 1.6-litraisen Focuksen tavallisen puolavian niin tyypilliset oireet, että sitä tekisi mieli kovasti epäillä. Joo, kirjoitit kyllä, että se on "tehty". Vaan onko uusi osa varmasti ehjä? Se, että se on uusi alkuperäisvaraosa, ei todista muuta kuin että sen laatu on kyseenalainen.
Toisin päin: jos bensaa, ilmaa ja kipinää tulee, puristukset ovat tallessa ja jako on kohdillaan, niin ottomoottorin on pieni pakko käydä. Siispä on syytä epäillä jonkin noista puuttuvan. Kipinä voi silmämääräisesti kyllä välähtää, mutta se voi jäädä heikoksi.
Nimim. tuollaisella pari vuotta ajanut.
Toisin päin: jos bensaa, ilmaa ja kipinää tulee, puristukset ovat tallessa ja jako on kohdillaan, niin ottomoottorin on pieni pakko käydä. Siispä on syytä epäillä jonkin noista puuttuvan. Kipinä voi silmämääräisesti kyllä välähtää, mutta se voi jäädä heikoksi.
Nimim. tuollaisella pari vuotta ajanut.
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikäs Mondeo?Rk-alfagtv kirjoitti:Mondeo pitäis saaha leimalle tässä syksyllä, mutta kylmii että ei mene läpi. Edellisessäkin katsastuksessa oli jouduttu hitsailemaan, joten saapa nähdä. Tekniikka on kuitenkin autossa niin tiptop että olen sen leimata päättänyt maksoi mitä maksoi.
Itselläni kun ei koskaan sellaista autoa ole ollut joka ei olisi mennyt katsastuksesta ekalla läpi. Oon jo koittanut muijalle sanoa, että sä meet sitten katsastamaan ja pistät sen topin päälle joka korostaa rintoja eniten.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Vika muuten löytyi. Se oli kuin olikin pielessä ollut jako. Käsittämätöntä, kuinka huonosti auto voi käydä vähän vinossa olevalla jaolla PAITSI JOS:Isola kirjoitti:^^ Eikö siellä ole kukaan koskaan ennen nähnyt Focusta? Nuo ovat tuon 1.6-litraisen Focuksen tavallisen puolavian niin tyypilliset oireet, että sitä tekisi mieli kovasti epäillä. Joo, kirjoitit kyllä, että se on "tehty". Vaan onko uusi osa varmasti ehjä? Se, että se on uusi alkuperäisvaraosa, ei todista muuta kuin että sen laatu on kyseenalainen.
Toisin päin: jos bensaa, ilmaa ja kipinää tulee, puristukset ovat tallessa ja jako on kohdillaan, niin ottomoottorin on pieni pakko käydä. Siispä on syytä epäillä jonkin noista puuttuvan. Kipinä voi silmämääräisesti kyllä välähtää, mutta se voi jäädä heikoksi.
Nimim. tuollaisella pari vuotta ajanut.
- Vaihtaa kaasuläpän anturin, kone kävi 5min kuin unelma (?????????????????)
- Purkaa/kasaa ~kaiken, kone käy hyvin jonkin aikaa ilman mitään näkyvää syytä (??????????????)
ECU-resetti ei vaikuttanut käyntiin...
Ja koneessa ei mitään muuttuvia nokkiakaan ole, ei edes ilmamassamittaria. Mitä.Perkelettä?!
Jos jako on pielessä, pitäisi sen kyllä olla pielessä aina ja koko ajan - sehän selittäisi, miksi kierroksilla toimii ja tyhjäkäynnillä ei, kun jako pielessä = sytkä pielessä = ennakko osuu paremmin kohdalleen kierroksilla (tai kone kiertää riittävän vinhaan, että palotapahtuman tarkkuudella ei niin hirvittävää väliä). Mutta tosiaan se, että "jotain kikkailemalla" saadaan kuitenkin kone käymään ja toisinaan jopa oikeasti hyvin, hyvillä päästöarvoilla?
No, ei siinä. Tulipahan autoon uusittua puola, tulpat (2x, kun ekat tulpat nokeutuivat umpeen rikkaallakäynnin takia...), tulpanjohdot, nokan anturi, kampuran anturi, kannen anturi (veden lämpötila), polttoainesuodatin ja vaikka ja mitä...
Niin, syy miksi jako oli pielessä oli se, ettei ollut ollut ihan oikean kokoista lukkotappia/liuskaa/jotakin, vaan aivan aavistuksen väljä sellainen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Näh, katos kun pomon autojkk kirjoitti:^vähän ot: mut eiks tuon luonteisen työn etu ole se että työt jäis työpaikalle työpäivän jälkeen mikäli ei ole oma probleema kysees??
Jos minä joustan, se joustaa. Ym. :p
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Toi mun fiatti (1.8 ) alkanu vähä nykimään. Oisko jo viime syksynä aavistuksen, mut keväästä asti hieman pahentunut. Ainaski tasakaasulla alle 3000 kiekan nykii tai nylpyttelee. Liekkö blaseboota mut tehotkin hiipuneet hiukan?
Tulpilla ajettu reilu 20k, uus suodatin, öljyt vaihdettu, jako tarkastettu, ei vikakoodeja. Tulpat tarkistettu - olivat tasaväriset, joten tuskin yksittäinen puolakaan sökö? Unohtu kuva ottaa noistakin.
Hihna, ajoituksenmuunnin, rullat, lambda (orkkis ntk), tulpat, katti (käytetty), imuputki, kaasulapän tiiviste, imusarjan tiiviste, jne vaihdettu 3v sitten.
Ilmiä ei ole helpohkosti saatavilla, jos se olis huonona. Heikka katteli hinnan taannoin - reilu 400€ alumiinikikkare... Käytössä ilmeisesti vain barchettassa. Jäi hommaamati.
Mutmut, mistäs sitä lähtis vikaa iteroimaan? Käytettyjä osia saa helposti hollannista, uusia maailmalta ja ihan Suomestakin. Käytössä MultiEcuScan, jos sillä jottai sais irti. Kulkine vm -97. Päästölapun haen kun olen virka-aikaan hereillä/selvinpäin, eikä sada vettä.
Tulpilla ajettu reilu 20k, uus suodatin, öljyt vaihdettu, jako tarkastettu, ei vikakoodeja. Tulpat tarkistettu - olivat tasaväriset, joten tuskin yksittäinen puolakaan sökö? Unohtu kuva ottaa noistakin.
Hihna, ajoituksenmuunnin, rullat, lambda (orkkis ntk), tulpat, katti (käytetty), imuputki, kaasulapän tiiviste, imusarjan tiiviste, jne vaihdettu 3v sitten.
Ilmiä ei ole helpohkosti saatavilla, jos se olis huonona. Heikka katteli hinnan taannoin - reilu 400€ alumiinikikkare... Käytössä ilmeisesti vain barchettassa. Jäi hommaamati.
Mutmut, mistäs sitä lähtis vikaa iteroimaan? Käytettyjä osia saa helposti hollannista, uusia maailmalta ja ihan Suomestakin. Käytössä MultiEcuScan, jos sillä jottai sais irti. Kulkine vm -97. Päästölapun haen kun olen virka-aikaan hereillä/selvinpäin, eikä sada vettä.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
607 Pösöä vaivannut suutinvika ilmeisesti ratkesi.
koodinlukija antoi p0204 eli 4sylinterin suuttimen virtapiiri auki.Totuus olikin 3sylinterissä kopkop.3:lla eri laitteella luettu,eli erehtyy se autonkin egu,vai mistä lie virhe peräisin
koodinlukija antoi p0204 eli 4sylinterin suuttimen virtapiiri auki.Totuus olikin 3sylinterissä kopkop.3:lla eri laitteella luettu,eli erehtyy se autonkin egu,vai mistä lie virhe peräisin