Isola kirjoitti:^^ Eikö siellä ole kukaan koskaan ennen nähnyt Focusta? Nuo ovat tuon 1.6-litraisen Focuksen tavallisen puolavian niin tyypilliset oireet, että sitä tekisi mieli kovasti epäillä. Joo, kirjoitit kyllä, että se on "tehty". Vaan onko uusi osa varmasti ehjä? Se, että se on uusi alkuperäisvaraosa, ei todista muuta kuin että sen laatu on kyseenalainen.
Toisin päin: jos bensaa, ilmaa ja kipinää tulee, puristukset ovat tallessa ja jako on kohdillaan, niin ottomoottorin on pieni pakko käydä. Siispä on syytä epäillä jonkin noista puuttuvan. Kipinä voi silmämääräisesti kyllä välähtää, mutta se voi jäädä heikoksi.
Nimim. tuollaisella pari vuotta ajanut.
Vika muuten löytyi. Se oli kuin olikin pielessä ollut jako. Käsittämätöntä, kuinka huonosti auto voi käydä vähän vinossa olevalla jaolla PAITSI JOS:
- Vaihtaa kaasuläpän anturin, kone kävi 5min kuin unelma (?????????????????)
- Purkaa/kasaa ~kaiken, kone käy hyvin jonkin aikaa ilman mitään näkyvää syytä (??????????????)
ECU-resetti ei vaikuttanut käyntiin...
Ja koneessa ei mitään muuttuvia nokkiakaan ole, ei edes ilmamassamittaria. Mitä.Perkelettä?!
Jos jako on pielessä, pitäisi sen kyllä olla pielessä aina ja koko ajan - sehän selittäisi, miksi kierroksilla toimii ja tyhjäkäynnillä ei, kun jako pielessä = sytkä pielessä = ennakko osuu paremmin kohdalleen kierroksilla (tai kone kiertää riittävän vinhaan, että palotapahtuman tarkkuudella ei niin hirvittävää väliä). Mutta tosiaan se, että "jotain kikkailemalla" saadaan kuitenkin kone käymään ja toisinaan jopa oikeasti hyvin, hyvillä päästöarvoilla?
No, ei siinä. Tulipahan autoon uusittua puola, tulpat (2x, kun ekat tulpat nokeutuivat umpeen rikkaallakäynnin takia...), tulpanjohdot, nokan anturi, kampuran anturi, kannen anturi (veden lämpötila), polttoainesuodatin ja vaikka ja mitä...
Niin, syy miksi jako oli pielessä oli se, ettei ollut ollut ihan oikean kokoista lukkotappia/liuskaa/jotakin, vaan aivan aavistuksen väljä sellainen.