Paha liikenneonnettomuus sattunut viime yönä
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Todella kamala tapahtuma, tuon rinnalla omat murheet ovat todellakin pieniä. Ihmettelinkin aamulla keskustaan ajaessani, miksi liput ovat puolitangossa. Radion aukaisu selvitti tilanteen karmeuden. Hyvä uutinen on se, että ne ketkä kuolivat, kuolivat heti ja kaikkien loukkaantuneiden tila on nyt vakaa. osaanottoni uhrien omaisille.
Ammattina autokauppa
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kyllä pistää hiljaiseksi...
Tuota syytä miksi perävaunu oli lähteny heitteleen varmaan puidaan pitkään, itselläni tuli ensimmäisenä mieleen nopeudenrajoitin. Jos rekka oli just jossain 90km/h ja napannu rajotin päälle jolloin hidastus tulee vain vetäviinpyöriin ja sithän lähtee vaunu heitteleen. Kun tuommoinen vaunu lähtee liikkeelle niin melkein ainoa tapa sen oikomiseen on rivakka kiihdytys, ja sehän ei tietenkään onnistu jos rajoitin sen estää.
Tämähän nyt oli pelkkää arvailua, muitakin syitä voi olla, mutta tämäpä nyt tuli mieleeni ekana. Ikävintä on se et jos selviää et syynä olisi nyt rajoitin, niin luulenpa että keskustelua rajottimien poistosta ei haluta aloittaa...
Tuota syytä miksi perävaunu oli lähteny heitteleen varmaan puidaan pitkään, itselläni tuli ensimmäisenä mieleen nopeudenrajoitin. Jos rekka oli just jossain 90km/h ja napannu rajotin päälle jolloin hidastus tulee vain vetäviinpyöriin ja sithän lähtee vaunu heitteleen. Kun tuommoinen vaunu lähtee liikkeelle niin melkein ainoa tapa sen oikomiseen on rivakka kiihdytys, ja sehän ei tietenkään onnistu jos rajoitin sen estää.
Tämähän nyt oli pelkkää arvailua, muitakin syitä voi olla, mutta tämäpä nyt tuli mieleeni ekana. Ikävintä on se et jos selviää et syynä olisi nyt rajoitin, niin luulenpa että keskustelua rajottimien poistosta ei haluta aloittaa...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Muut rekkakuskit kertoivat että paikalla oli erittäin liukasta! Vaikka rekkakuskin fyysiset vammat jäivät pieniksi, ei miehestä välttämättä ajokuntoista enää tule. On meinaan sen luokan tuskat kaverilla. Esim eräälle VR junakuskille sattui 3 kuolemaan johtanutta onnettomuutta (joille ei itse voinut A yhtään B mitään) muutaman kuukauden sisään ja junan ajot loppui siihen. Niin hirveää kuulemma on. Sit jos vielä yhtään on itsessä syytä...
Ayrton Senna da Silva forever
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Eno on rekkakuski ja 80 luvulla oli saanut syytteet kuolemantuottamuksesta. Tie oli yöllä jäinen eikä vastapuolella (jalankulkijalla) ollut heijastimia. Käsittääkseni peräpää lähti hallinnasta tuhoisin seurauksin. Yksityiskohtia en tiedä, enkä viitsi niistä pahemmin udella, mutta aika rankkaa kuulemma tuolloin oli.
Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
...ja näitä bussimatkoja mainostettiin sloganillaProfil kirjoitti:... Going To firman slogan oli "Vain lähtö on elämää"...
"Ota riski ja testaa"
Pitikö paikkaansa että tämä' Goingto oli yhdenmiehen orkesteri, jossa kaveri oli matkanjohtajana autossa ? Matkanjohtaja oli uhrien joukossa. WWW-sivut on ainakin ollut suljettuna perjantaista lähtien.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Slogani muuttui vähän turhan todeks!sataviiskuus kirjoitti: "Ota riski ja testaa"
Vieläki ihmetyttää et se ei ajanu sitä bussia pellolle ku rekka oli viel vilkutellu valoja! Sillon luultavasti ei olis ainakaan näin pahasti käyny! Jälki viisastelua!
Hyvä et joku sattui olee hereil ja tilanteen tasal tälläkertaa ettei käyny pahemmin!Epezi kirjoitti:Tänään ollut lähellä toinen vakava liikenneonnettomuus. Bussikuski oli saanu sairaskohtauksen ja 62 nuorta kuljettanut bussi oli menossa jokeen, mutta 15-vuotias poika oli saanut ohjattua bussin sivuun.
Tuleekohan raskaalle liikenteelle tarkemmat lääkärin tarkastukset? Vai poistetaanko rajoittimet? Vetoauto oli viel viimevuotinen ja perävaunu oli n viisvuot vanha eli tuoretta kalustoa!
Kynttilä on jo palamas!
Valitettava onnettomuus ja nimenomaan _onnettomuus_, sillä en olisi halunnut nähdä heti alussa tapahtunutta rekkakuskin syyllistämistä. Itsekin tullut aikanaan rekkakortti suoritettua ja samalla kokeiltua miten yhdistelmä taipuu luistossa keilojen välistä. Melkein voisin todeta etten tiedä yhtäkään rekkakuskia, joka voisi väittää yhdistelmän olevan täysin hallinnassaan kun keli on liukas. Mutta muistetaan nyt se, että ammattikuljettajilla ei ole mahdollisuutta valita missä kelissä ajavat. Jos itse kieltäytyvät ajamasta niin joku toinen hankitaan tilalle. Kaikki kunnioitus siis tuolle ammattikunnalle, joka päivästä päivään ja yöstä yöhön jaksaa nousta "maantiejunan" istuimelle ja hoitaa tämän maan talouden kannalta ehdottoman tärkeät kuljetukset perille. Ja jos aletaan kieltämään rahtiliikennettä tien päällä, niin miksi ei kielletä sitten kaikkea liikennettä. Nimittäin aina kun nousee johonkin kulkuneuvoon, on mahdollisuus onnettomuudelle. Mutta ei aleta pelkäämään sellaista mistä emme pääse eroon.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samaa mieltä. Ainahan voi tietysti väittää, että ajoneuvon on oltava kuljettajan sataprosenttisessa hallinnassa kaikissa tilanteissa, muuten ei rattiin ole asiaa. Tuo olisi minusta kuitenkin silkkaa jeesustelua, 25-metrisen yhdistelmän luotsaaminen pahalla kelillä ei ole leikintekoa ja väittäisin, että kukaan ei pysty täydellisesti ennakoimaan kaikkia vaaratilanteita. Ainakaan, jos pitää vielä toimia jonkinlaisten aikataulujen puitteissa.Alfisti kirjoitti:Valitettava onnettomuus ja nimenomaan _onnettomuus_, sillä en olisi halunnut nähdä heti alussa tapahtunutta rekkakuskin syyllistämistä.
Tuo ei tietenkään muuta sitä asiaa, että olisi löydettävä keinoja välttää tämäntyyppiset onnettomuudet. Ei kuitenkaan ole mielekästä sälyttää syytä tapahtumaan vain yhdelle kaverille, joka ei ole mitenkään laiminlyönyt turvallisuusvaatimuksia vaan korkeintaan tehnyt inhimillisen virheen.
- Epäkelpokeräilijä -
Eipä tuohon voi enää kommentoida mitään.
Mutta tielaitos on ryhtynyt hommiin ja alkaa enemmän harrastamaan "etukäteen"suolausta?!?
Tämä varmaankin tarkoittaa sitä, että suolaus aloitetaan jo hyvissä ajoin heinäkuun loppupuolella, että varmasti saadaan ajella suolavellissä jo elokuussa. Hyvä ratkaisu!
Mutta tielaitos on ryhtynyt hommiin ja alkaa enemmän harrastamaan "etukäteen"suolausta?!?
Tämä varmaankin tarkoittaa sitä, että suolaus aloitetaan jo hyvissä ajoin heinäkuun loppupuolella, että varmasti saadaan ajella suolavellissä jo elokuussa. Hyvä ratkaisu!
Ei enää Alfaa... eipä
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Samaa itsekin ajattelin, paikalla on hyvä näkyvyys ja siinä alkaa vielä ohituskaista. Juttelin tänään enoni, rekkakuskin kanssa tapahtuneesta. Hän on monesti ajanut tuolla ja tietää paikan. Hän sai minut kyllä tajuamaan, miksi bussia ei ajettu pellolle.GiuliaSuper kirjoitti: Slogani muuttui vähän turhan todeks!
Vieläki ihmetyttää et se ei ajanu sitä bussia pellolle ku rekka oli viel vilkutellu valoja! Sillon luultavasti ei olis ainakaan näin pahasti käyny! Jälki viisastelua!
Ajatelkaapas näin:
Mitä teet kun tuleva auto vilkuttaa valoja: katsot nähtävästi, onko itselläsi pitkät päällä tms. Itse en ainakaan ensimmäisenä ajattelisi auton ojaan ajamista. Sitäpaitsi jos on pimeää ja viellä huonolla säkällä sataa, et voi nähdä valaisemattomalla tiellä, mitä rekan perälle tapahtuu. Voi myös olla, että keskellä yötä, kun suuri osa matkustajista nukkui, ei linja-auton kuljettajankaan valppaus ollut ehkä kaikkein parhaimpia. Ei siinä paljon ollut enää tehtävissä.
Syyllistää voisi myös kuormausta. Auton seinien on lain mukaan pystyttävä pitämään massa sisällä vaikka auto kaatuisi. Rullien loistava kiinnityskään ei olisi auttanut, kun kiinnityskoukut olisivat joka tapauksessa repeytyneet. Tien ylläpitoa ja etenkin valvontaa on vähennetty. Nykyään on parissa paikassa automaattinen asema, joka näyttää vain pienen palan tietä. Aikaisemmin oli jokaisessa tiepiirissä mies, joka ajoi talvella öisinkin teitä ja tutkaili niiden kuntoa- tarvittaessa hälytti suolausauton paikalle. Nytkin tehtiin vain osasuolaus minkä teho kestää pari tuntia. Sitten kun tästä syytetään tiehallintoa tms. ne kääntävät syyn kuljettajien niskoille. Olen samaa mieltä rekkakuskien kanssa siitä, että teiden ylläpitoon pitäisi panostaa enemmän. Tällä hetkellä autoilijoiden verorahat vaan menevät jonnekin muualle, esim. alkoholiveron vajeen paikkaamiseen.
Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niin on, ja nyt siitä pitää täälläkin jauhaa Väkisin painaa mieltä kun uutisista ei tule muuta kuin aasiaa, ei siinä etteikö olisi aihetta mutta ei siitä karkuun pääse.Vittorio Jano kirjoitti:Oikeasti hemmetin ahdistava juttu
Noh, kerrankin välitetään kun siinä on pari suomalaista niiden satojen tuhansien joukossa. Tosin en meinaa Suomalaisella ilotuliteyrittäjällä maksattaa katastrofirahoja ja vaikeuttaa vielä useamman elämää, molempiin kun voi laittaa rahaa.
Hiljaiseksi vetää pienen ihmisen, pahoitteluni.
En tosin ymmärrä mitä iloa on kaataa kansan paha olo ilotuliteyrittäjien ja pitopalveluiden niskaan. Vuodenvaihteen ilotulitusten ja vastaanottojen peruuttaminen kaksi päivää ennen h-hetkeä on sama kuin tilaisit ravintolassa juhlalounaan ja karkaisit takavasemmalle siinä vaiheessa kun lautasia kannetaan pöytään.
Ennenminkin haluaisin osoittaa närkäsyneellä sormellani Yhdysvaltojen suuntaan. Kumma juttu kun valtio, jolla on toistuvasti pakottava tarve päästä parantamaan maailmaa ja levittämään hyvyyden aatetta yleisen hyvinvoinnin nimissä, on jättäytynyt totaalisen taka-alalle koko katastrofin avustamisessa. Taisivat ne antaa 15 miljoonaa taalaa säälirahoja (referenssinä: Irakin ja Afkanistanin sodat maksajat jenkeille 5 miljardia kuukaudessa). Kerrankin olisi ollut oikeasti mahdollisuus lennättää kalustoa hyvän asian puolesta.
En tosin ymmärrä mitä iloa on kaataa kansan paha olo ilotuliteyrittäjien ja pitopalveluiden niskaan. Vuodenvaihteen ilotulitusten ja vastaanottojen peruuttaminen kaksi päivää ennen h-hetkeä on sama kuin tilaisit ravintolassa juhlalounaan ja karkaisit takavasemmalle siinä vaiheessa kun lautasia kannetaan pöytään.
Ennenminkin haluaisin osoittaa närkäsyneellä sormellani Yhdysvaltojen suuntaan. Kumma juttu kun valtio, jolla on toistuvasti pakottava tarve päästä parantamaan maailmaa ja levittämään hyvyyden aatetta yleisen hyvinvoinnin nimissä, on jättäytynyt totaalisen taka-alalle koko katastrofin avustamisessa. Taisivat ne antaa 15 miljoonaa taalaa säälirahoja (referenssinä: Irakin ja Afkanistanin sodat maksajat jenkeille 5 miljardia kuukaudessa). Kerrankin olisi ollut oikeasti mahdollisuus lennättää kalustoa hyvän asian puolesta.
156 2.0 TS ['98]
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Pointtini ole että tässä tilanteessa ei henkilökohtaisesti tehnyt mieli raketteja paukutella vaan mieluummin laitoin rahat lippaaseen kuin räjähteisiin. Olen samaa mieltä siitä että vime hetken tilausten perumiset julkisella sektorilla hankaloittaa ilotuliteyrittäjän elämää eikä kuullosta kohtuulliselta.
USA taisi nostaa avustuksensa määrän muutamaan sataan miljoonaan dollariin joka kuullostaa edelleenkin pieneneltä verrattuna noihin sotimiskustannuksiin.
USA taisi nostaa avustuksensa määrän muutamaan sataan miljoonaan dollariin joka kuullostaa edelleenkin pieneneltä verrattuna noihin sotimiskustannuksiin.
Olen kanssasi samaa mieltä. Jos jollekin tulee parempi mieli rahojen sijoittamisesta kärsivien auttamiseen kuin taivaalle paukuttamiseen, ei voi kuin nostaa hattua, hieno ele.
Julkisella sektorilla on kuitenkin merkittävän suuri (moraalinen) vastuu toimiessaan tilaajana ja työllistäjänä. Tuntuu teennäiseltä jättää äärimmäisen kausiluontoista tuloa tekevät ilotuliteyrittäjät ahdingolle siksi että halutaan ottaa kantaa suruun juhlinnasta pidättäytymällä. Tähän kannanottoon olisi varmasti löytynyt hajautetumpiakin tapoja, kuten kaupunginhallitusten "pidättäydyn uuden vuoden pullosta" kampanja.
Julkisella sektorilla on kuitenkin merkittävän suuri (moraalinen) vastuu toimiessaan tilaajana ja työllistäjänä. Tuntuu teennäiseltä jättää äärimmäisen kausiluontoista tuloa tekevät ilotuliteyrittäjät ahdingolle siksi että halutaan ottaa kantaa suruun juhlinnasta pidättäytymällä. Tähän kannanottoon olisi varmasti löytynyt hajautetumpiakin tapoja, kuten kaupunginhallitusten "pidättäydyn uuden vuoden pullosta" kampanja.
156 2.0 TS ['98]
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Se on ollut tiedossa ettei ne näe omaa maataan pitemmälle.ahma kirjoitti:Taisivat ne antaa 15 miljoonaa taalaa säälirahoja (referenssinä: Irakin ja Afkanistanin sodat maksajat jenkeille 5 miljardia kuukaudessa)
Sama.Sam69 kirjoitti:Mä en ite ostanu olleskaa raketteja,mitä rahan haaskausta se onkaan,hetken ilo.
Ei tod. nappaa laittaa kymmeniä euroja siihen hetken "iloon". Naapurin raketteja voi katsella jos huvittaa.