Vitun bussikuskit
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Vitun bussikuskit
Oli tänään taas huolestuttavan lähellä, ettei bussi niitannut Alfaa. Näitä läheltä piti -tilanteita sattuu sen verran usein, että tällä kertaa päätin odotella suosiolla bussin takana, että tämä jatkaisi pysäkiltä matkaa. Jonoa alkoi kuitenkin kertyä taakse, eikä linja-auto vilkutellut vasemmalle, niin päätin koukata rivakasti ohi. Noh, päästyäni loppusuoralle niin se saatana laittaa vilkun päälle ja jatkaa samantien matkaa. Viime tipassa sain koukauttua vastaantulijoiden kaistalle ennen liikenteenjakajaa.. Onneksi ei kukaan ajanut vastaan.
Pitemmän aikaan olen jo miettinyt, että mikä vittu niitä oikein risoo. Taajamassahan niitä kuuluu väistää, ja tässäkin tapauksessa olin niin tekemässä, mutta kun ei perkele osaa ennustaa onko se bussi siinä kymmenen sekuntia vai kolme minuuttia.. Ja kun se saatanan vilkku laitetaan päälle samalla sekunnilla kun lähdetään liikkeelle.
Jos jotain damagea olisi tullut, niin minun pussistahan ne olisi maksettu.. Eli niiden mulkkujen on helppo purkaa ahdistuneisuuttaan yksityisautoilijoihin.
Hieman sentään lohdutti se, että tiesin bussin numerosta minne tämä on matkalla (olin itsekin menossa samaan suuntaan) ja ajelin edessä kaupungilta toejoelle pariakymppiä. Taisi aikataulu kärsiä enemmän tästä, kuin siitä vajaasta kahdesta sekunnista jonka bussi olisi joutunut odottamaan päästäessään minut ohi.
Porilaiset tietävät myös Antinkadulla olevan osuuden, josta on toinen kaista pois käytössä. Ei siitäkään uskalla liikkua, kun linja-autot tulevat miljoonaa ja niittaavat päin jos et itse jotain keksi.
Ei vittu, että jaksaa vituttaa.
Onneksi on jotain hyvääkin tässä päivässä.
Pitemmän aikaan olen jo miettinyt, että mikä vittu niitä oikein risoo. Taajamassahan niitä kuuluu väistää, ja tässäkin tapauksessa olin niin tekemässä, mutta kun ei perkele osaa ennustaa onko se bussi siinä kymmenen sekuntia vai kolme minuuttia.. Ja kun se saatanan vilkku laitetaan päälle samalla sekunnilla kun lähdetään liikkeelle.
Jos jotain damagea olisi tullut, niin minun pussistahan ne olisi maksettu.. Eli niiden mulkkujen on helppo purkaa ahdistuneisuuttaan yksityisautoilijoihin.
Hieman sentään lohdutti se, että tiesin bussin numerosta minne tämä on matkalla (olin itsekin menossa samaan suuntaan) ja ajelin edessä kaupungilta toejoelle pariakymppiä. Taisi aikataulu kärsiä enemmän tästä, kuin siitä vajaasta kahdesta sekunnista jonka bussi olisi joutunut odottamaan päästäessään minut ohi.
Porilaiset tietävät myös Antinkadulla olevan osuuden, josta on toinen kaista pois käytössä. Ei siitäkään uskalla liikkua, kun linja-autot tulevat miljoonaa ja niittaavat päin jos et itse jotain keksi.
Ei vittu, että jaksaa vituttaa.
Onneksi on jotain hyvääkin tässä päivässä.
Sama vika täällä Cityssä. Bussi liikkuu ja renkaat on käännettynä , sitten vasta vilkkua. Näin siis jos ajat henkilö-autolla. Jos taas esim firman paketilla niin ei ongelmaa. En tiedä mikä logiikka siinäkin on...
Mutta on myös niitä runkvisteja jotka tuuppaa eteen 80km/h alueella jossa bussin tulisi väistää aina.
Toive-ammatti? Bussikuski...
Mutta on myös niitä runkvisteja jotka tuuppaa eteen 80km/h alueella jossa bussin tulisi väistää aina.
Toive-ammatti? Bussikuski...
Makaroonia jo vuodesta -98
Joo, vittu kyllä vituttaa nuo bussikuskit.
Tossa syksyllä meinasi rekka oikein lahjakkaasti tulla kylkeen kehä kolmosella kun pysäkiltä lähti vitun mulkku bussikuski 80:n alueella ja rekka tietenkin lähti väistämään sitä vasemmalle kaistalle, voi vittu kyllä kävi lähellä. Talvikelillä olis varmaan tullut Alfaan hieman uudempi muotoilu. Niskalaukaus tommosille saatana
Ristinmerkki pitää melkeen nykyään tehdä aamuisin kun tonne lähtee perkeleen kahjojen sekaan...
Tossa syksyllä meinasi rekka oikein lahjakkaasti tulla kylkeen kehä kolmosella kun pysäkiltä lähti vitun mulkku bussikuski 80:n alueella ja rekka tietenkin lähti väistämään sitä vasemmalle kaistalle, voi vittu kyllä kävi lähellä. Talvikelillä olis varmaan tullut Alfaan hieman uudempi muotoilu. Niskalaukaus tommosille saatana
Ristinmerkki pitää melkeen nykyään tehdä aamuisin kun tonne lähtee perkeleen kahjojen sekaan...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Eiköhän taas mennä vähän turhan pitkälle näissä? Ei. En ole bussikuski, mutta ihmettelen vaan... Miksei minulle ole ainakin oman muistini mukaan sattunut kertaakaan vielä tilannetta, jossa olisi ollut ongelmia julkisten kanssa? Varsinkin, jos on 4 kaistainen tie, tulee yleensä vaihdettua kaistaa, jos bussi on pysäkillä mahdollisesti lähdössä liikenteeseen. Eikös loppupeleissä olisi kuitenkin aina paras ottaa huomioon se mahdollisuus, ettei bussikuski huomaa sitä pientä autoa siinä kuolleessa kulmassa? Enpä usko, että kovin moni kuski kuitenkaan tahallaan yrittää päälle kiilata.
Ammattina autokauppa
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Melkein kaksi vuotta kuljin bussilla stadissa, sekä kun oli ihan uusi tuttavuus niin tuli tutkailtua tilanteita autoilija-bussikuski kantilta. Kyllä oli välillä niin törkeitä tapauksia, mutta myös niitä missä bussi selvästi odottaa ovi kiinni että autoilija menee ohi kun sen jälkeen on tyhjää.
En kuitenkaan sanoisi että vain pari jamppaa pilaisi bussikuskien maineen sillä kyllä niitä huonoja kuskeja riittää. Jos vain vilkku on päällä ennenkuin lähdetään liikkeelle niin ei ole paljoa sanomista mutta kun se ei aina näin tahdo olla. Scuorella olisi varmasti ollut todistajia siinä jonossa että vilkku meni päälle samaan aikaan kun kaasua painettiin..?
En kuitenkaan sanoisi että vain pari jamppaa pilaisi bussikuskien maineen sillä kyllä niitä huonoja kuskeja riittää. Jos vain vilkku on päällä ennenkuin lähdetään liikkeelle niin ei ole paljoa sanomista mutta kun se ei aina näin tahdo olla. Scuorella olisi varmasti ollut todistajia siinä jonossa että vilkku meni päälle samaan aikaan kun kaasua painettiin..?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Vitun bussikuskit
Ei se nyt noinkaan mene. Tieliikennelaissa sanotaan, että max. 60 km/h rajoitusalueella pysäkiltä lähtevää bussia pitää väistää, mutta bussikuskin pitää pysäkiltä lähtiessään noudattaa erityistä varovaisuutta. Tämä sen vuoksi, ettei bussikuski tosiaankaan saa vetää sumeilematta kylkeen. Jos sulla kerran oli jono perässä niin eiköhän niistä joku mielellään todista, että bussi tuli varoittamatta päälle ja tällöin bussin liikennevakuutus maksaa viulut.Cuore Sportivo kirjoitti:Jos jotain damagea olisi tullut, niin minun pussistahan ne olisi maksettu.
Mietis kuinka helppoa on vaikka kahdeksan ruuhkassa lähteä pysäkiltä Kehä Kolmosen varresta. Demarituubi kun ei kiihdy ihan samaan malliin kuin henkilöauto, ja jos odotat riittävän pitkää tyhjää tilaa ettei tarvitse muita autoilijoita häiritä niin saat odottaa vaikka jouluun asti. Vähän ryysäämällä sieltä on pakko tulla, valitettavasti. Jos sitten kolahtaa niin bussikuski on joka tapauksessa syyllinen, mutta ei ihme jos joskus syntyy joku läheltä piti -tilanne.EVO kirjoitti:Tossa syksyllä meinasi rekka oikein lahjakkaasti tulla kylkeen kehä kolmosella kun pysäkiltä lähti vitun mulkku bussikuski 80:n alueella ja rekka tietenkin lähti väistämään sitä vasemmalle kaistalle, voi vittu kyllä kävi lähellä.
Eipä tarvinne, mulla on sisäpiirin tietoa.V. Jano kirjoitti:Laitetaanko gallup bussikuskibbs.fi-foorumille? Saattaisi kertyä kiinnostavia kommentteja meidän toilailuistamme.
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo. Ei vielä riitä, että se vilkku vedetään sekuntia ennen kun lähdetään liikkeelle. Taajamassa kun ei viitsisi vetää tallaa pohjaan aina kun ohittaa bussin joka on pysäkillä.Rolle kirjoitti:Jos vain vilkku on päällä ennenkuin lähdetään liikkeelle niin ei ole paljoa sanomista mutta kun se ei aina näin tahdo olla.
Olisihan joo. Aika paska fiilis silti jäisi, jos tarvisi peltejä alkaa oikomaan uudehkosta autosta yhden elämäänsä kyllästyneen bussikuskin takia.Scuorella olisi varmasti ollut todistajia siinä jonossa että vilkku meni päälle samaan aikaan kun kaasua painettiin..?
- Mika
- Viestit: 506
- Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...
Tiedän itse henk kohtaisesti monta kuskia jotka menee surutta sekaan.... =( varsinki nämä värivialliset joita löytyy meiltäkin. ne ovat nyt uudelleen koulutuksessa, itse laitan vilkun päälle siinä kohtaa kun viiminen asiakas tulee sisälle siinä tulee ihan tarpeeksi mulle aikaa katsoa hidastuuko liikenne vai ei.... ( Mulle on tullu bussi kylkeen kun ajoin BUSSILLA.. ) muistakaa se ettei se ole pakollinen velvollisuus väistyä, vain kehoitus antaa tilaa ja nopeus rajoitus on oltava silloin ALLE 60 KM/H . Rauhallista ajoa toivoittaa Linjaliikenne Muurinen OY turku =)
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei tietenkään mutta ymmärsit kuitenkin pointinCuore Sportivo kirjoitti:Joo. Ei vielä riitä, että se vilkku vedetään sekuntia ennen kun lähdetään liikkeelle.
Ei kai tässä nyt ole kyse siitä että bussit pitäisi aina nöyränä odottaa kunnes on kilometri tilaa, kyllähän jokainen ymmärtää että aikatauluja on pakko pitää eikä voi varata kuinka paljon aikaa tahansa siihen odotteliin. Ne pahimmat törttöilijät saisi sieltä karsia pois..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ymmärsin kyllä.Rolle kirjoitti:Ei tietenkään mutta ymmärsit kuitenkin pointin.
Ei tietenkään. En ole ainakaan ikinä nähnyt, että kukaan lähtisi bussin ohi kun tällä on vilkku päällä.Ei kai tässä nyt ole kyse siitä että bussit pitäisi aina nöyränä odottaa kunnes on kilometri tilaa, kyllähän jokainen ymmärtää että aikatauluja on pakko pitää eikä voi varata kuinka paljon aikaa tahansa siihen odotteliin.
Se nyt vaan on helvetin törkeää, että bussikuski lyö vilkun päälle silloin (ja lähtee samantien liikkeelle) kun auto on jo sen rinnalla.
Bussi idiooteista pari komenttia:- )i
asustelin TREeen Tohlopissa jossa aluenopeusrajoitus on 40kmh, jos erehdyit noudattamaan ko. rajoitusta liikennelaitoksen bussit roikkui perssiessä..tyyliin vittuakos hidastelet.. mun AIKATAULU antaa täyden vapauden sikailla liikentessä..
Konkreettiisin bussikuskien asennevammaissuus ilmeni Stadissa Ruberginkadulla. en tarpeeksi nopeasti regoinut bussin pysäkiltä lähtemiseen (siinä on muutama paikka jossa täytyy skarpata) joten kuski seuraavassa
punaisissa valoissa kun oltiin rinnakkain, aukaisi ikkunan ja RÄKÄS tarkasti meikälisen konepelille..olin niin hölmistynyt että en tajunnu edes ottaa ylös edes sen numeroa ja laittaa vähän palautetta...
asustelin TREeen Tohlopissa jossa aluenopeusrajoitus on 40kmh, jos erehdyit noudattamaan ko. rajoitusta liikennelaitoksen bussit roikkui perssiessä..tyyliin vittuakos hidastelet.. mun AIKATAULU antaa täyden vapauden sikailla liikentessä..
Konkreettiisin bussikuskien asennevammaissuus ilmeni Stadissa Ruberginkadulla. en tarpeeksi nopeasti regoinut bussin pysäkiltä lähtemiseen (siinä on muutama paikka jossa täytyy skarpata) joten kuski seuraavassa
punaisissa valoissa kun oltiin rinnakkain, aukaisi ikkunan ja RÄKÄS tarkasti meikälisen konepelille..olin niin hölmistynyt että en tajunnu edes ottaa ylös edes sen numeroa ja laittaa vähän palautetta...
O Tempora O Mores
Muistaakseni tieliikennelaissa sanotaan että jos bussilla ei ole vilkkua päällä ja ohittava auto kerkii bussin takakulman kohdalle, ei bussilla sen jälkeen ole oikeutta tulla eteen vaan ohittava on etuajo-oikeutettu.
Ja aikatauluista, ainakin kaukoliikenteen aikataulut on vedetty niin tiukoiksi että kuskin on ajettava kuin reikäpää että pysyis aikataulussa. Siksi ne aina roikkuu takapuskurissa kiinni ja ohittelevat aina kun voivat. Talvinopeus rajoitukset kun tulee voimaan, aikatauluja ei bussiyhtiöt muuta. Eli ilmiö on havaittavissa talviaikaan kun itse ajelet rajoitusten mukaan...ei kovin reilua bussikuskia kohtaan.
Ja aikatauluista, ainakin kaukoliikenteen aikataulut on vedetty niin tiukoiksi että kuskin on ajettava kuin reikäpää että pysyis aikataulussa. Siksi ne aina roikkuu takapuskurissa kiinni ja ohittelevat aina kun voivat. Talvinopeus rajoitukset kun tulee voimaan, aikatauluja ei bussiyhtiöt muuta. Eli ilmiö on havaittavissa talviaikaan kun itse ajelet rajoitusten mukaan...ei kovin reilua bussikuskia kohtaan.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Kyllähän näitä riittää. Tampereella ainakin kuskeilla on sekä kaasussa, että jarrussa vain kaksi asento on/off. Jokin aika sitten Tampereella vietiin muutama ihminen sairaalaan (murtuneita luita ym) kun bussikuskia vitutti joku ja se veti liinat kiinni pysäkille tullessan ja tietenkin kyseessä oli ruuhkabussi, jossa useita ihmisiä myös seisoi.
Alfaholismia vuodesta 2001
Sais viedä saunan taakse kaikki bussikuskit..prkl! viime talvena bussikuksi muotoili ex-autoni peräkontin sen verran linjakkaaksi että ei olisi samaksi autoksi tunnistanut (auto oli virallisella parkkiksella munkkivuoren osotokeskuskessa, mutta kuski päätti vähän oikaista
toinen oli joulukuussa kun hakamäentien varikolta tuli hämiksen motarille lumipyryssä perkeleen bussikuksi, ei yhtään katsonut että tuleeko autoja..n.30m etäisyyttä ja hän pistää liinat kiinni kaikille neljälle kaistalle poikittain..jumalauta!!! väistin jalkakäytävän kautta rytinällä ja stana sentään, auraukset meni päin männikköä ja jälkikäteen huomasin vielä että matalan auton etuspoikka oli ottanut siipeensä jalkakäytävän korokkeeseen. Nykyään kostan niille ajamalla hiljaa ja estämälläsekä hidastamalla heidän menoaan kaikin tavoin...
toinen oli joulukuussa kun hakamäentien varikolta tuli hämiksen motarille lumipyryssä perkeleen bussikuksi, ei yhtään katsonut että tuleeko autoja..n.30m etäisyyttä ja hän pistää liinat kiinni kaikille neljälle kaistalle poikittain..jumalauta!!! väistin jalkakäytävän kautta rytinällä ja stana sentään, auraukset meni päin männikköä ja jälkikäteen huomasin vielä että matalan auton etuspoikka oli ottanut siipeensä jalkakäytävän korokkeeseen. Nykyään kostan niille ajamalla hiljaa ja estämälläsekä hidastamalla heidän menoaan kaikin tavoin...
samaisella kadulla on todistettu näitä yksityisautoilijoiden ja bussikuskien välienselvittelyitä ennenkin. Itse olin joku aika sitten sattumoisin bussissa, kun kuski näytti mallia koukkaamalla jonkun opelistin eteen.. Noh siitäkös tämä suivaantui, ja alkoi henkien sota, jossa torvia ja kiilailua ei säästeltyAlfonso kirjoitti: Konkreettiisin bussikuskien asennevammaissuus ilmeni Stadissa Ruberginkadulla. en tarpeeksi nopeasti regoinut bussin pysäkiltä lähtemiseen (siinä on muutama paikka jossa täytyy skarpata) joten kuski seuraavassa
punaisissa valoissa kun oltiin rinnakkain, aukaisi ikkunan ja RÄKÄS tarkasti meikälisen konepelille..olin niin hölmistynyt että en tajunnu edes ottaa ylös edes sen numeroa ja laittaa vähän palautetta...
Opelisti joutui kuitenkin lopulta antautumaan, koska liikenneympyrään ei enää mahtunut kaksi rinnakkain
sun työpaikkahan se vaan on kyyseessä, tulee kaupungille kalliiksi pitää kaltaisiasi muiden autojen rikkojia sekä liikenteen törkeitä vaarantajia liikenteessä.karkin kirjoitti:Esimerkillistä liikenteen sujuvuutta edistävää toimintaaMM kirjoitti: Nykyään kostan niille ajamalla hiljaa ja estämälläsekä hidastamalla heidän menoaan kaikin tavoin...
Hyvä että autos merkki ja malli on tiedossa..........saattaa bussin kulma vähän hipasta jos satut kohdalle
ps. teen kaikkeni jotta matkantekosi on mahdollisimman hankalaa, estäminen ja hidastelu on kivaa ja sanontahan käy; niin makaa kuin petaa ja sitä saa mitä tilaa (ja tällä tarkoitan ammattiryhmäänne, sillä toiminnallanne olette aiheuttaneet autoilijoiden vihan teitä kohtaan)..jos et ole aiemmin kuullut
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Hei, hei
Ottakaapa vähän rauhallisesti ja siivotkaa kieltänne. Monessa näissä läheltäpiti tilanteissa on varmaan katsominen peilistä, kyllä niitä vaaratilanteita saa tehtyä ihan itse omalla varomattomalla liiallisella nopeudella. Kannattaa muistaa että bussit kuljettaa usein täyslastillisen ihmisiä. Miltä tuntuisi olla syypäänä monen ihmisen kuolemaan omalla järjettömällä kiilaamisella tms?
Ihmeen alas mennyt tämänkin saitin keskustelu
Ottakaapa vähän rauhallisesti ja siivotkaa kieltänne. Monessa näissä läheltäpiti tilanteissa on varmaan katsominen peilistä, kyllä niitä vaaratilanteita saa tehtyä ihan itse omalla varomattomalla liiallisella nopeudella. Kannattaa muistaa että bussit kuljettaa usein täyslastillisen ihmisiä. Miltä tuntuisi olla syypäänä monen ihmisen kuolemaan omalla järjettömällä kiilaamisella tms?
Ihmeen alas mennyt tämänkin saitin keskustelu
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Kunpa olisikin niin että varovaisella ajotyylillä pystyisi ajamaan normaalisti ilman HKL ja muiden bussien kylkeentulo pelkoa. Valitettavasti näin nyt ei kuitenkaan aikuisten oikeassa elämässä ole. Lieneekö tiukat aikataulut tai mitä syynä kyseisen ammattiryhmän suorastaan hävyttömän edesvastuuttomaan liikennekäyttäytymiseen..kunhan omalle kohdallesi kolahtaa niin saattaapi ääni kellossa muuttuaRicambi kirjoitti:Hei, hei
Ottakaapa vähän rauhallisesti ja siivotkaa kieltänne. Monessa näissä läheltäpiti tilanteissa on varmaan katsominen peilistä, kyllä niitä vaaratilanteita saa tehtyä ihan itse omalla varomattomalla liiallisella nopeudella. Kannattaa muistaa että bussit kuljettaa usein täyslastillisen ihmisiä. Miltä tuntuisi olla syypäänä monen ihmisen kuolemaan omalla järjettömällä kiilaamisella tms?
Ihmeen alas mennyt tämänkin saitin keskustelu
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Liiallinen nopeus on pari kertaa pelastanut meikäläisen kun bussi on meinannut "jyrätä".Ricambi kirjoitti:Monessa näissä läheltäpiti tilanteissa on varmaan katsominen peilistä, kyllä niitä vaaratilanteita saa tehtyä ihan itse omalla varomattomalla liiallisella nopeudella.
Tuota voitaisiin kysyä sieltä bussikuskibbs:stä. Ongelmana on se, että bussit kiilailee henkilöautoja.. Itse yritän kiertää ne todella kaukaa, koska haluan pitää pellit ehjinä.Miltä tuntuisi olla syypäänä monen ihmisen kuolemaan omalla järjettömällä kiilaamisella tms?
Jotenkin tuntuu muutenkin järjen vastaiselta, että henkilöauto alkaisi linja-autoa kiilailemaan.
Sanotaan nyt vielä, että on niitä toki asiallisiakin kuskeja. Ihmettelen vain, miten niitä kus'päitä mahtuu niin paljon kyseiseen ammattikuntaan.
Kannattaisikohan vaihtaa ammattia, jos v'tuttaa niin h'lvetisti?
Kyllä cuore on ihan oikeassa ainakin Porin bussikuskien toiminnassa.Se meno on oikeasti aivan järjetöntä.Ja todella surullista katsottavaa.
Mulle ehkä vaarallisin tilanne on käynyt,kun keskustassa bussi oli päästämässä matkustajia pois,no mä lähdin moottoripyörällä ohitse kun vilkkua ei näkynyt,alueella on 20 km/h rajoitus joten en viitsinyt kiihdyttää.Kun olin ehtinyt bussin puoleen väliin,kuski lähti kääntymään ja vilkku päälle sitten vasta. No lopputulos oli että meinasin jäädä bussin ja jakajan väliin,kun kuski kiilasi,pääsin kuitenkin kiihdyttämään alta pois jonka jälkeen kuski ajo perseessä kiinni ja vilautteli valoja.
Ja näitä vaaratilanteita bussien kanssa tulee pakostikkin jos joutuu keskustassa liikkumaan.Yksi oli kyseisellä Antinkadulla josta on toinen kaista siis suljettu.Olin menossa sitä vastakkaista kaistaa,ja olin juuri pääsemässä takaisin omalle kaistalle,vastaantuleva bussi ei odotakkaan että pääseen omalle kaistalle vaan änkeää samalle yksikaistaselle. Tuloksena että Lancian,bussin ja katetun jalkakäytävän joka rajaa sen kaistan,väliin jää n.5 senttiä molemmille puolille.Olis tullut Lankisesta mukavaa mössöä.
Ei musta noi pitkän matkan bussikuskit ole noin röyhkeitä,ainoastaan noi kaupungi suharit.Niiden kanssa saa olla aina varuillaan niiden liikkeistä.
Mulle ehkä vaarallisin tilanne on käynyt,kun keskustassa bussi oli päästämässä matkustajia pois,no mä lähdin moottoripyörällä ohitse kun vilkkua ei näkynyt,alueella on 20 km/h rajoitus joten en viitsinyt kiihdyttää.Kun olin ehtinyt bussin puoleen väliin,kuski lähti kääntymään ja vilkku päälle sitten vasta. No lopputulos oli että meinasin jäädä bussin ja jakajan väliin,kun kuski kiilasi,pääsin kuitenkin kiihdyttämään alta pois jonka jälkeen kuski ajo perseessä kiinni ja vilautteli valoja.
Ja näitä vaaratilanteita bussien kanssa tulee pakostikkin jos joutuu keskustassa liikkumaan.Yksi oli kyseisellä Antinkadulla josta on toinen kaista siis suljettu.Olin menossa sitä vastakkaista kaistaa,ja olin juuri pääsemässä takaisin omalle kaistalle,vastaantuleva bussi ei odotakkaan että pääseen omalle kaistalle vaan änkeää samalle yksikaistaselle. Tuloksena että Lancian,bussin ja katetun jalkakäytävän joka rajaa sen kaistan,väliin jää n.5 senttiä molemmille puolille.Olis tullut Lankisesta mukavaa mössöä.
Ei musta noi pitkän matkan bussikuskit ole noin röyhkeitä,ainoastaan noi kaupungi suharit.Niiden kanssa saa olla aina varuillaan niiden liikkeistä.
-Lancia Kappa '96-
-BMW 320d '02-
-BMW 320d '02-
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaikki punaiset autot ovat nopeita, kaikki saksalaiset tuotteet ovat laadukkaita ja kaikki bussikuskit ovat edesvastuuttomia kusipäitä. Ja yleistäminen on kivaa.
Mikähän siinä on, että itse en edes muista milloin olisin tullut kiilatuksi, vaikka kuitenkin kaikki päivät ajelen reittejä, joilla kulkee bussilinjoja?
Tuossa taannoin kun revin leipää turistibussin ajamisesta, piti joskus oikein pysäyttää ja käydä katsomassa toimivatko takavilkut. Nimittäin, bussilla kun ilmoitit kaistanvaihdosta vilkulla niin tila jonossa pyrittiin välittömästi ajamaan umpeen, "tähän et ainakaan tule". Rauhallinen mutta päättäväinen kiilaaminen nyt vaan sattuu olemaan esmes Stadissa ainoa tapa vaihtaa kaistaa, yleensä ei bussille riittävän pitkää väliä löydy (kun 3/4 suomalaisista tykkää muutenkin hoonata edellä ajavan hanurissa) ja jos löytyykin, niin vilkun huomattuaan ystävällinen kanssa-autoilija ajaa välin kiinni.
Kyllähän bussinkin ratin takaa löytyy mulkkuja, en minä muuta väitä. Mutta niin löytyy minkä tahansa muunkin kaluston puikoista. Aika suurella osalla yksityisautoilijoista ei pitäisi olla paljon varaa avautua niin kauan kuin ajavat niin kuin PK-seudulla yleisesti ajetaan. Ei osata jättää turvaväliä, käyttää vilkkua, ennakoida yli viiden metrin päässä tapahtuvia tilanteita, ryhmittyä, pitää tasaista nopeutta jne jne jne. Jokaisella olisi syytä ensin katsoa peiliin ennen kuin alkaa haukkumaan muita tienkäyttäjiä.
Mikähän siinä on, että itse en edes muista milloin olisin tullut kiilatuksi, vaikka kuitenkin kaikki päivät ajelen reittejä, joilla kulkee bussilinjoja?
Tuossa taannoin kun revin leipää turistibussin ajamisesta, piti joskus oikein pysäyttää ja käydä katsomassa toimivatko takavilkut. Nimittäin, bussilla kun ilmoitit kaistanvaihdosta vilkulla niin tila jonossa pyrittiin välittömästi ajamaan umpeen, "tähän et ainakaan tule". Rauhallinen mutta päättäväinen kiilaaminen nyt vaan sattuu olemaan esmes Stadissa ainoa tapa vaihtaa kaistaa, yleensä ei bussille riittävän pitkää väliä löydy (kun 3/4 suomalaisista tykkää muutenkin hoonata edellä ajavan hanurissa) ja jos löytyykin, niin vilkun huomattuaan ystävällinen kanssa-autoilija ajaa välin kiinni.
Kyllähän bussinkin ratin takaa löytyy mulkkuja, en minä muuta väitä. Mutta niin löytyy minkä tahansa muunkin kaluston puikoista. Aika suurella osalla yksityisautoilijoista ei pitäisi olla paljon varaa avautua niin kauan kuin ajavat niin kuin PK-seudulla yleisesti ajetaan. Ei osata jättää turvaväliä, käyttää vilkkua, ennakoida yli viiden metrin päässä tapahtuvia tilanteita, ryhmittyä, pitää tasaista nopeutta jne jne jne. Jokaisella olisi syytä ensin katsoa peiliin ennen kuin alkaa haukkumaan muita tienkäyttäjiä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mitä yleistämistä se on jos kertoo faktaa, vai yritetäänkö tässä nyt sanoa että se on äijästä kiinni jos kuski ei laitakaan vilkkua päälle? Tekö olette niitä tientukkoja jotka vedätte paskat housuissa pitkin kaupunkia jännittäen joka tilannetta katsoen vielä molempiin suuntiin liikenne valoissa kun vihreät on palanut jo 2 sekuntia?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ja yleistäminen on kivaa.
Eikä kukaan missään vaiheessa tainnut muu kuin MM, jos edes hänkään, haukkua kaikkia bussikuskeja. Eikä se taida olla ihan tuulesta temmattu että joka toisen mielestä bussikuskit aiheuttaa turhia vaaratilanteita..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ai mitä yleistämistä? Bussikuskit sitä ja bussikuskit tätä, ihan kuin ne kaikki kasvatettaisiin samassa kukkapurkissa ja aivopestäisiin noudattamaan jotain samaa hämärää aatetta. Joku voisi ajatella samaa alfakuskeistakin
Ja olet kyllä kyydissäkin istunut, jännitänkö muka paskat housussa jotain liikennetilanteita? Jos noin olisi niin enpä varmaan olisi pystynyt työtänikään hoitamaan. Nykyisen duunin kanssakin olisi vähän niin ja näin, siinä kun liikutaan autolla suht paljon Kehä Kolmosen sisällä. Hyvä että liikutaan, oikein mielelläni nostan palkkaa Alfalla ajelemisesta.
Ja olet kyllä kyydissäkin istunut, jännitänkö muka paskat housussa jotain liikennetilanteita? Jos noin olisi niin enpä varmaan olisi pystynyt työtänikään hoitamaan. Nykyisen duunin kanssakin olisi vähän niin ja näin, siinä kun liikutaan autolla suht paljon Kehä Kolmosen sisällä. Hyvä että liikutaan, oikein mielelläni nostan palkkaa Alfalla ajelemisesta.
Ja vähintään joka toisen mielestä Alfa on paska auto. Samalla lailla voi miettiä onko se tuulesta temmattu juttu ja miltä osin.Rolle kirjoitti:Eikä se taida olla ihan tuulesta temmattu että joka toisen mielestä bussikuskit aiheuttaa turhia vaaratilanteita.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niinhän sitä sanottiin, aika selvästi kuitenkin tuli esille että yllättävän paljon näitä löytyy ko. ammattiryhmästä. Voihan se toki johtua siitä että autoilijat vittuilevat ja kaikki ovat katkeria, mutta mistä autoilijat sitten olisi suuttunut. Joku katkerien bussikuskien historian asiantuntija voisi nyt vähän jakaa tietoutta
Taitaa olla vähän useammalla kokemusta bussikuskeista kuin alfoistaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ja vähintään joka toisen mielestä Alfa on paska auto. Samalla lailla voi miettiä onko se tuulesta temmattu juttu ja miltä osin.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ei tässä varmaankaan tietukkona olla ja voin myös omasta kokemuksesta sanoa että en muista kyllä lähiaikoina sellaista tilannetta missä bussi olisi yrittänyt runtata meikäläistä.
Varmasti tutkitaan kuljettajien taustat ja soveltuvuus ennen kuin pääsevät kunnolla ratin taakse, tästä varmaan Scuderia pystyy lähemmin kertomaan.
Teillä nyt vaan sattuu olemaan asennevamma ja sen takia haette ja joudutte jatkuvasti tällaisiin läheltä piti tilanteisiin
Varmasti tutkitaan kuljettajien taustat ja soveltuvuus ennen kuin pääsevät kunnolla ratin taakse, tästä varmaan Scuderia pystyy lähemmin kertomaan.
Teillä nyt vaan sattuu olemaan asennevamma ja sen takia haette ja joudutte jatkuvasti tällaisiin läheltä piti tilanteisiin
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Heh, yleistämisestä puheenollen.. Niin ei tässä ole moisiin tilanteisiin jouduttu mutta kylläkin nähnyt sekä bussin että takana ajavan autoilijan näkökulmalta eli aika objektiivista sanoisin jopa.Ricambi kirjoitti:Teillä nyt vaan sattuu olemaan asennevamma ja sen takia haette ja joudutte jatkuvasti tällaisiin läheltä piti tilanteisiin
Miten kaikki on aina niin mustaa/valkoista tällä foorumilla? Me, me, me, me and my volvo.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Bussien ongelma on se, että niillä ei voi vain lipua liikenteen mukana vaan täytyy tehdä miljoona muuta liikennettä sekoittavaa pysäkiltä lähtöä päivässä. Sitten kun vaikkapa HKL:n sinisten rattiin sattuu viisi kädetöntä ja piittaamatonta tumpeloa niin nämä jannut saavat päivittäin aikaan aika monta tilannetta. Kun vielä isojen autojen koomailu huomataan varmasti, on helppo vetää johtopäätös että bussikuskit ovat kusipäitä. Ja kun bussit ovat koko ajan ajossa, aika monelle kertyy sitä omakohtaista kokemusta.
Vähän sama ongelma on volvokuskeilla. Suomi on täynnä Volvoja ja niillä ajetaan paljon ja pitkiä matkoja, mistä seuraa että aika monella aggressiivisesti ja piittaamattomasti ajavallakin on Volvo alla. Niinpä sitten aina joku julistaa kokemuksen syvällä rintaäänellä volvokuskien olevan mulkkuja. Jostain syystä kuitenkin kaikki minun tuntemani Volvon omistajatkin ovat mukavia ja leppoisia kavereita, jotka eivät öykkäröi liikenteessä sen paremmin kuin muuallakaan.
Totuuden nimessä, en minä paikallisliikenteestä juuri mitään tiedä kun ajoin vain turistivehkeitä. Joskus on kyllä katurissa matkustajana tullut katseltua että jannu ajaa ihan liian lähellä edellä menevää.
Vähän sama ongelma on volvokuskeilla. Suomi on täynnä Volvoja ja niillä ajetaan paljon ja pitkiä matkoja, mistä seuraa että aika monella aggressiivisesti ja piittaamattomasti ajavallakin on Volvo alla. Niinpä sitten aina joku julistaa kokemuksen syvällä rintaäänellä volvokuskien olevan mulkkuja. Jostain syystä kuitenkin kaikki minun tuntemani Volvon omistajatkin ovat mukavia ja leppoisia kavereita, jotka eivät öykkäröi liikenteessä sen paremmin kuin muuallakaan.
Totuuden nimessä, en minä paikallisliikenteestä juuri mitään tiedä kun ajoin vain turistivehkeitä. Joskus on kyllä katurissa matkustajana tullut katseltua että jannu ajaa ihan liian lähellä edellä menevää.
- Epäkelpokeräilijä -
kyllä homma on niin, että bussikuskit kun tietää että ympärillä montakymmnetä tonnia isoa rautaa, niin tätä etuutta häikäilemättä käytetään hyväksi tai ainakin hyvin monet (siis liian monet).Ricambi kirjoitti:Ei tässä varmaankaan tietukkona olla ja voin myös omasta kokemuksesta sanoa että en muista kyllä lähiaikoina sellaista tilannetta missä bussi olisi yrittänyt runtata meikäläistä.
Varmasti tutkitaan kuljettajien taustat ja soveltuvuus ennen kuin pääsevät kunnolla ratin taakse, tästä varmaan Scuderia pystyy lähemmin kertomaan.
Teillä nyt vaan sattuu olemaan asennevamma ja sen takia haette ja joudutte jatkuvasti tällaisiin läheltä piti tilanteisiin
Helppo se on sieltä 2M korkeasta kabiinista katsoa kun pelti ryskyy kun sitä ei välttämättä edes huomaa kuin kolinasta. Me henkilöautoilijat joudumme henekemme pitimiksi varomaan bussikuskeja vai pitäisikö sanoa bussikusipäitä liian usein. Kiittämätön ammatti kaiken kaikkiaan mutta profiilin nosto ja vastuuntunto sekä järjenkäyttö voisi pidemmällä aikajänteellä kerää propseja sekä saada muilta tiellä liikkujilta kunnioitusta eikä pelkästään fingeriä ja tööttiä. Pitkän matkan bussikuskit on erikseen he ajavat mielestäni hienosti..mutta nämä samperin citysuharit..argh!!!
sanonpa vaan että kun HKL tulee ja posottaa äkisti sekä yllättäen pysäkiltä/kaistaa vaihtamalla vilkkua käyttämättä tulee ja muotoilee GTV tai GTA Alfaanne uusia muotoja niin siinä rupeaa tulemaan murha mieleen..
Viimeksi muokannut MM, 06 Tammi 2005, 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Tuskimpa tuo minun työpaikkaan mitään vaikuttas........saattasin jopa saada palkankorotuksen jos poistasin liikenteestä edes yhden tuollasen "minäitsetässänyt"-asennevammasen volvokuskin,joka vielä luulee volvoaan turvalliseks bussin alle jäädessäänMM kirjoitti: sun työpaikkahan se vaan on kyyseessä, tulee kaupungille kalliiksi pitää kaltaisiasi muiden autojen rikkojia sekä liikenteen törkeitä vaarantajia liikenteessä.
ps. teen kaikkeni jotta matkantekosi on mahdollisimman hankalaa, estäminen ja hidastelu on kivaa ja sanontahan käy; niin makaa kuin petaa ja sitä saa mitä tilaa (ja tällä tarkoitan ammattiryhmäänne, sillä toiminnallanne olette aiheuttaneet autoilijoiden vihan teitä kohtaan)..jos et ole aiemmin kuullut
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Enpä oikeastaan pysty, mulla kun oli työnantajana isäpappa joka oli kuitenkin sivusta katsellut meikän sähläämistä jo kolmattakymmenettä vuottaRicambi kirjoitti:Varmasti tutkitaan kuljettajien taustat ja soveltuvuus ennen kuin pääsevät kunnolla ratin taakse, tästä varmaan Scuderia pystyy lähemmin kertomaan.
Taitaa sekä bussi- että rahtipuolta painaa sama ongelma, ei ole työlle päteviä tekijöitä joista olisi vara valita. Turistihommissa kyllä matkustajien palaute säätelee aika hyvin sitä kuka saa ajaa ja miten, mutta linjaliikenteessä asia ei varmaan ole noinkaan yksinkertainen.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ei, olet väärässä juuri mustaa/valkoista asiat eivät ole, juuri sen takia en todellakaan yhtynyt tähän laulukuoroon jotka yrittävät suurin piirtein lynkata kaikki ammattiautoilijat.
Pitää välillä osata katsoa itseään peilistä, onko kenties toiminnassani jotain parantamisen varaa? Miksi joudun aina näihin tilanteisiin? Onko kenties ajotavassani jotain joka saa tämän aikaiseksi?
Ennakoi tuleva tilanne, tätä ei voi liiaksi korostaa kun on tuota menoa moottoripyörän selästä kanssa seurannut, sieltä ei paljon lohduta ajatus että "minä olin oikeassa" jos käy köpelösti. Eli, nyt tulee opetus "NÖYRYYS"
Pitää välillä osata katsoa itseään peilistä, onko kenties toiminnassani jotain parantamisen varaa? Miksi joudun aina näihin tilanteisiin? Onko kenties ajotavassani jotain joka saa tämän aikaiseksi?
Ennakoi tuleva tilanne, tätä ei voi liiaksi korostaa kun on tuota menoa moottoripyörän selästä kanssa seurannut, sieltä ei paljon lohduta ajatus että "minä olin oikeassa" jos käy köpelösti. Eli, nyt tulee opetus "NÖYRYYS"
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
ja nyt tämä kääntyi minun syyksi kun dösäkuskit tulee kylkeen ja kumauttavat parkkipaikalla auton muodottomaksi jne..haloo..herää jo hei..taidat olla itse niitä pahimpia kuspäitä joita tiedän..ai että odotan sitä hetkeä kun ajat Alfallasi ja HKL scania tulee ja tekee siitä uuden ajan Bertone designiä...ja volvokuskit ajaa sun alfan raadon ohi näyttämällä fingeriä ja hymähtävänkarkin kirjoitti:Tuskimpa tuo minun työpaikkaan mitään vaikuttas........saattasin jopa saada palkankorotuksen jos poistasin liikenteestä edes yhden tuollasen "minäitsetässänyt"-asennevammasen volvokuskin,joka vielä luulee volvoaan turvalliseks bussin alle jäädessään
Viimeksi muokannut MM, 06 Tammi 2005, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitäs sanotte siihen kun olin kerran bussissa kyydissä joka ajoi about 4 tai 5 kertaa päin punaista.
Siinä meinasin kyllä jo soittaa poliisit paikalle ja hieman huostattelemaan kuskia. Käsittämätöntä piittaamattomuutta!! Kerta nyt vielä menee, mutta kolmannen jälkeen ajattelin että kaverilla ei taida nupissa paljon virrata...
Ja vieläkään en lähde yleistämään ja sanomaan, että kaikki bussikuskit olisi kuspäitä. Laulavan bussikuskin kyydissäkin on tullut oltua ja esimerkillisen hyvin tuo kaveri ajoi.
Siinä meinasin kyllä jo soittaa poliisit paikalle ja hieman huostattelemaan kuskia. Käsittämätöntä piittaamattomuutta!! Kerta nyt vielä menee, mutta kolmannen jälkeen ajattelin että kaverilla ei taida nupissa paljon virrata...
Ja vieläkään en lähde yleistämään ja sanomaan, että kaikki bussikuskit olisi kuspäitä. Laulavan bussikuskin kyydissäkin on tullut oltua ja esimerkillisen hyvin tuo kaveri ajoi.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ricambi, samaa mieltä. Yleisesti ottaen kannattaisi ensin katsoa peiliin ja sitten vasta hakea vikaa muista.
EVO, soita ihmeessä poliisille tai ainakin bussifirmaan jos jannu ajaa millääneimitäänväliä. Ei sitä muuten saada pois sieltä ratin takaa. Helsinki on muuten liikennevalojen kannalta jännä paikka, siellä ei voi ajaa punaisia päin niin rumasti ettei ainakin yksi urhoollinen tulisi vielä perässä
Ja jos satut laulavaa bussikuskia näkemään niin sano Raulin pojalta terveisiä, faija on ollut aikanaan Hartsun ajomestarina. Hauska mies, jos ei ollut porukkaa päältä niin keräili tienposkesta kaikki tyhjät pullot ja irronneet pölykapselit. Jannut teki sille joskus jäynän, pistivät kapselin bussipysäkin katolle pystyyn ja jäivät kytikselle käykö Hartsu hakemassa pölärin. Kyllä se sinne pysäkin katolle kiipesi
EVO, soita ihmeessä poliisille tai ainakin bussifirmaan jos jannu ajaa millääneimitäänväliä. Ei sitä muuten saada pois sieltä ratin takaa. Helsinki on muuten liikennevalojen kannalta jännä paikka, siellä ei voi ajaa punaisia päin niin rumasti ettei ainakin yksi urhoollinen tulisi vielä perässä
Ja jos satut laulavaa bussikuskia näkemään niin sano Raulin pojalta terveisiä, faija on ollut aikanaan Hartsun ajomestarina. Hauska mies, jos ei ollut porukkaa päältä niin keräili tienposkesta kaikki tyhjät pullot ja irronneet pölykapselit. Jannut teki sille joskus jäynän, pistivät kapselin bussipysäkin katolle pystyyn ja jäivät kytikselle käykö Hartsu hakemassa pölärin. Kyllä se sinne pysäkin katolle kiipesi
- Epäkelpokeräilijä -
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Tuo kertookin kaiken.MM kirjoitti:ja nyt tämä kääntyi minun syyksi kun dösäkuskit tulee kylkeen ja kumauttavat parkkipaikalla auton muodottomaksi jne..haloo..herää jo hei..taidat olla itse niitä pahimpia kuspäitä joita tiedän..ai että odotan sitä hetkeä kun ajat Alfallasi ja HKL scania tulee ja tekee siitä uuden ajan Bertone designiä...ja volvokuskit ajaa sun alfan raadon ohi näyttämällä fingeriä ja hymähtävänkarkin kirjoitti:Tuskimpa tuo minun työpaikkaan mitään vaikuttas........saattasin jopa saada palkankorotuksen jos poistasin liikenteestä edes yhden tuollasen "minäitsetässänyt"-asennevammasen volvokuskin,joka vielä luulee volvoaan turvalliseks bussin alle jäädessään
Todennäköisesti olen
Itse olet varmaan se volvokuski joka tukkii aina ruuhka-aikaan bussikaistat......
Onhan se varmaan kiva häiritä toisten työntekoa.
Taidankin tulla nörttipöytäsi ääreen painamaan deletenappia aina kun luulet saaneesi jotain järkevää tehdyksi.......
tervetuloa vaan painamaan niitä nappuloita jos pääset edes ala-aulaa edemmäksikarkin kirjoitti:Onhan se varmaan kiva häiritä toisten työntekoa.
Taidankin tulla nörttipöytäsi ääreen painamaan deletenappia aina kun luulet saaneesi jotain järkevää tehdyksi.......
vai luulet että olet ainoa joka tekee työtä ja laki ei sinua koske ja että työsi ei häiriinny niin tämän syyn varjolla saat tehdä mitä lystää
ps. olen minäkin ammatikseni vuosia autoa aikoinaan ajanut mutta koskaan en ole liikenteessä mitään niin suurta edesvastuutonta ammattikuntaa nähnyt kuin turhan useat hkl ja muiden citien paikallislinjojen kuskit ovat
jaa...osallistuin vain tähän topikkiin ja toin omat kokemukseni, mutta miten helkatissa vollet ja vollekuskit tähän liittyy90 kirjoitti:heh..johtunee siitä että vulvailijat haluavat sekaantua joka juttuun ja olla aina oikeassa tai saada viimeeisen sanan...
vitun bussikuskeista voisikin ihan hyvin vääntää vitun volvokuskit..
mutta katsos ei mimua haittaa mitä mieltä olette mistäkin merkistä, pääasia on että on tyytyväinen valintaansa