Volvoa kansalle

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Maho kirjoitti:Kyllä se näin on että paska ei mielipiteistä muutu miksikään. Paska on paskaa jo ulostullessaan :wink:

Mutta minähän vain kuulun tähän pers'aukisten jengiin. Ajan vanhalla paskalla Alfalla. Ei ole varaa ostaa oikeata Autoa. Joten minun kommentit varmaan voi hypätä yli suoralta kädeltä.

Juuri tästä kyseisestä supervolvostahan ei voi kellään muulla olla paljon kokemuksia kuin MM:llä. Mutta mitä itse on tullut pörrättyä muutamilla 850:llä. Niin kyllähän siitä vähän samoja fiiliksiä sai kun Hiacestakin. Voi ajaa vaikka rukkaset kädessä ja luistimet jalassa ilman että tarvii pelätä rikkovansa mitään.
heh, ei tää mikään sen superimpi auto/volvo ole kuin muutkaan, samaa rautaa eri paketissa mutta ei niin huono kuin monet luulevat (mun oma mielipide) :-D

GTA on mainio laite ja erinomainen aihio, suurimmat onnitteluni niille onnellisille joilla sellainen on tai on tulossa. Tekivät erinomaisen päätöksen ja samanlaisen erinomaisen päätöksen itsekin omasta mielstäni tein kun löysin nykyisen koslani, perus 850 ei voi verrata näihin rajoitetun valmistusarjan R malleihin aaivan kuten ei normaalia 156 voi verrata GTA malleihin :)

totta höpäjät, paska on paskaa ulostullessaan muoto ja väri saattavat vähän tilanteiden mukaan vaihdella :mrgreen:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Sam69, miksei unelma-autoasi V70 T5 AWD pysty Volvon kotisivulla (Ruotsissa) "kokoamaan"? 2.5 T moottorin sekä R:n kanssa sai AWD:n mutta ei T5:een, onko tätä mallia olemassakaan?
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

J. S. kirjoitti:Ennen kuulumaton kommentti sellaiselta joka alfan omistaa/on joskus omistanut.
Taisi Sam69 heittää nuo kommenttinsa ainoastaan siksi, että jengi sanoi mielipiteensä Volvosta.

Jos Vulva on niin ylivoimainen Alfaan nähden, ja Alfalla ajaessa saa vielä mulkun maineen, niin miksi ihmeessä Sam69 sellaisen osti? :mrgreen:

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Toista se oli ennen, ei ollut kuin SIKAsaabisteja :lol: ,
mutta onhan se Volvo turvallinen auto, motarilla yleensä härskeimmin ajavat on Volvo-kuskeja, kait se on sitä turvallisuutta, ainiin totuuden nimessä nuo Paskatti ja Gloffi kuskit joilla lukee TDI persessä ja kaikki 110 hv käytössä kaahaa myös hulluna ..paitsi näillä keleillä kun ajo-ominaisuudet alkaa hiipua, niin siellä ne nysvää riisikippojen perässä jonossa.. 8)
O Tempora O Mores

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Nooh... Sen verran kauan on tullut internetin ihmeellisessä maailmassa seikkailtua, että ihan suoralta kädeltä olen oppinut jättämään omaan arvoonsa kaikkien kommentit, joitten nimessä on numerot "69", "666", tai jotain vastaavaa. Yleensä kyseessä kuitenkin on alaikäisiä nappuloita, jotka löytävät jotain niin kiehtovaa ja "siistiä" näistä numeroista.

Oma mielipiteeni on se, että vanhat laatikkovolvot on tylsän näköisiä, vielä vanhemmat, kuten amazon taas komea peli. Uuden S80 ja S60 muotoilusta tykkään, S40 meni ensin harhaan, ja nyt uutena versiona se näyttää hieman paremmalta, mutta silti vain liian lämpimän pesun käyneeltä S60:ltä. Hassua.

Noista mopo-kommenteista voisi luopua samantien. Mikä S40 malli pärjää 156 GTA:lle? Käsittääkseni S40:stä ei ole vielä R-mallia ja T5 kehittää 218 heppaa. GTA:n 250 hp:llä tuo tuskin on vastus edes suoralla tiellä.

Alfan muotoilu on komeaa katsottavaa, mutta valitettavasti on huomattavissa, että kyllä samanlaisia on tulossa muiltakin, joskin aina jäljessä. Minä vedän tästä sen johtopäätöksen, että monet merkit tulevat perässä, jäljitellen Alfan korkealle arvostettua tyyliä. Volvo taasen uusissa malleissaan on selvästi pitänyt silmällä BMW:n tuotantoa, joskin perä on hyvinkin innovatiivinen ja oman näköisensä, komea jopa.

Itse ajelen pääasiassa 164:lla, mikä melko laatikko on sekin, edestä päin jopa kömpelön näköinen. Sivusta ja takaa taasen... noh... sanotaan vaikka näin, että en ole sedaneissa komeampaa sivuprofiilia ja voimakkaampaa perää vielä nähnytkään. :D

Lisätäänpä vielä sen verran, että tehokkaimmat Volvot on nopeita autoja. Urheilullisia autoja ne ei ole. Mutta ilmeisesti volvolla on juuri tarkoitus siirtyä paikasta toiseen. Se ei ole minun ostopäätökseeni vaikuttamassa, kun alfan ostan.
Joka aamu, vaikka kuinka vituttaisi, kun hyppään rattiin ja annan kuutosen murista, niin hymy vääntyy väkisinkin naamalle ja päivä alkaa loistavasti. :)
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Ricambi kirjoitti:Volvohan ei ole ikinä designannut hyvän näköistä autoa ja toi uusi S40 näyttää joltain pullapossulta :twisted:
Hei hei hei! PV ja edeltäjänsä, 50-luvun urheilukokeilut, Duett, Amazon, 140-sarja, kaikki loistavia designklassikoita. 240-sarja on taatusti ruma, mutta käyttöautona todistetusti maailman paras auto, alle 600.000 ajettu Volvohan on vasta sisäänajettu. B20/23-koneiden virityspotentiaali ja -helppous myös kismittää, pääkaupunkiseudulla kiertää arkiajossa todella tehokkaita linttoja, yksi ahdettu 240 farmari on aika hurja... :shock:

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Cuore Sportivo kirjoitti: Tämä vahvistaa käsitystäni, että Volvomiehet oikeasti kuvittelee porukan olevan heille kateellisia. :lol: Säälittäviä otuksia.
Jokaisella Alfistilla olisi varmasti varaa ostaa Volvo.. Jos ei uutta, niin ainakin vanha.
Jep. Mä en nyt tiedä nimenomaan volvo-miesten "kateellisuudenaiheuttamishakuisuudesta" (tuttavapiiristä löytyy volvoilijoita eikä yhdelläkään ole minkäänlaista kompleksia autoonsa liittyen, tyytyväisiä ovat vain) mutta kyllä se yleensäkin tuntuu jotenkin merkilliseltä että joku kuvittelee kalliilla ns. "merkkiautolla" ajellessa että kaikki on nyt kateellisia. Ihminen valitsee auton (tai useampia) joka miellyttää itseä ominaisuuksiltaan sekä sopii jotenkuten lompakon sisältöön. Tottakai kateellisiakin on mutta väittäisin melkein että kyllä ihmiset enemmän jo nykyään osaa ihailla hienoina pitämiään autoja joihin välttämättä itsellä ei varaa ole, kuin hampaat irvessä harmitella naapurin pihassa killuvaa kiesiä. Paljon mieluummin ainakin itse kattelisin naapurin pihassa vaikkapa Jaguaria kuin Saabia ja toyotaa.

Viimeisenä uskoisin alfalla (tai millä tahansa muulla harvinaisemmalla/erikoisemmallakin autolla) huristelevien olevan kovin kateellista sakkia, erikoinen auto kun on ilmeisesti yleensä ostettu siksi että se on juuri sitä mitä se on, ja se voi tarjota jotain sellaista mitä mikään muu, välttämättä helvetin paljon tyyriimpikään ei tarjoa vaikka kuinka virittelisi ja koittaisi parannella.

Terveisin vanhalla viiun räppänällä pöristelevä nuori kateellinen munapää :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kiva nähdä välillä kunnolla eloa tälläkin palstalla! Mutta: Järkeä lainauksiin, stana! Ei noita kaikkia editoi elävä Erkkikään.

Voisihan ketjusta kommentoida vaikka mitä, mutta otetaan nyt ensi hätään yksi aihe: Kateus merkillä nn autoilevia kohtaan. Siis emmätajuu.

Vakuutusyhtiön vahinkotarkastajan mukaan talvi-Alfani arvo on noin 1000 euroa. Onko nyt esmes Fiat Coupé Turbon omistaja katkerasti kateellinen, koska ajaa yleisen mielipiteen mukaan "huonommalla merkillä"? Entä olenko minä GTV:llä ajaessani kateellinen 970tkm ajetun, paikanpaikanpaikkahitsatun, savuttavan 220D-mannelavetin omistajalle, koska suurin osa suomalaisista rankkaa Mercedeksen merkkinä Alfan yläpuolelle?

Ja uudestaan:

Rauno Rahamies sijoittaa 50 tuhatta euroa uuteen autoon ja valitsee 49.100 euron hintaisen Volvo S60 T5:n. Pekka Pelisilmällä on samankokoinen budjetti, mutta Peksi ostaakin 49.900 €:n Alfa 156 GTA:n. Onko Peku nyt pohjattoman kateellinen Ramin viereisessä parkkiruudussa nököttävästä Volvosta?

Eipä silti, jos pitäisi olla kateellinen vain vaikkapa omaa kalliimmista autoista, niin olisipa 75:lla ajettu työmatka Espooseen kova pala purtavaksi. Jostain syystä se silti pakkaa hymyilyttämään, varsinkin jos on lunta tai muuten tarpeeksi liukasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllähän tuo kateusvertaus on huvittava. Sen ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku M5 tai vastaava, tosin silloinkin kateus olisi ns. positiivista ja "itku mikä paska" kommentit olisi kaukana.

Mutta joku volvo jollaisen jokainen voi jossain vaiheessa ostaa jos oikein siltä tuntuu niin ei taida olla kateudenkohteena kuin jossain toiveunessa.

Taitaa T6 maksaa muuten vähemmän Ruotsissa kuin GTA Suomessa, vaikka olisi nahkaa ja muuta. Eli kumman pitäisi sitten tässä tilanteessa olla kenelle kateellinen? Vaihdetaanko siinä vaiheessa mittaria ja todetaan että Volvolla on yksi piste enemmän NCAP testissä ja sen takia ollaan kateellisia? :lol:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Rolle kirjoitti:Taitaa T6 maksaa muuten vähemmän Ruotsissa kuin GTA Suomessa, vaikka olisi nahkaa ja muuta.
427.900 SEK näyttäs olevan hinta eli noin 47.000 €. Aika lailla samoissa GTA:n kanssa (Suomessa) siis jos oikein ymmärrän. GTA:n lähtöhinta täällä 359.000 SEK.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

MM kirjoitti:
Onpa tullut kisattua GTA kanssakin eikä tarvinnut edes nöyrtyä, mutta Alfa nöyrtyi woiman edessä
Jaahas tässä sitä taas ollaan, luullaan että GTA Alfisti on ruvennut kisailemaan ja siten nostettu omaa Volvo egoaan pilviin :mrgreen: Jos se nyt sellainen GTA edes lienee ollut :wink:

Tuossa liikenteessä kun ajellaan niin se ei ole mitään ajoratasuoritusta, ehkäpä nyt ymmärsit? Joillain on ilmeisen pakottava tarve etsiä kilpakumppaneita liikenteestä.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kaikki ruotsalaiset Volvosta (vanha viidakon sanonta).

Luin juuri jostain, että Volvoon turvautuvat kaikkein huonoimmat kuljettajat, se kun on niin turvallinen. Varokaa muut tielläliikkujat! :wink:

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Kyllä mun Case -Volvo nöyrryttää vaikka GTAm Alfan 950Nm@1500r/min voimallaan. Ai niin mut Casehan on Alfa-konsernin omistama tuotemerkki, vai Fiat konserniko se on. Tässähän menee itsekin sekaisin.

Sorry, että vajoaa tälle tasolle mutta pyysinhän lukitsemaan ketjun :)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Niin, minusta Sam69 (joka nyt on jostain syystä hiljaa) ja miksei MM:kin vois hieman ajatella yleisiä kohteliaisuussääntöjä. Liikutte Alfaharrastajien piireissä ja vaikkei omat kontaktinne Alfaan ei teistä ole (henkisesti) alfisteja tehnytkään niin "maassa maan tavalla" sekä ihan tavallinen respect lienee hyviä sääntöjä tässäkin.
Ajatellaanpa nyt jotain muuta harrastusta vaikka, kuinka kohteliasta on toitottaa muille asiaa harrastaville että teenpä tätä nyt paremman puutteessa, häivyn kyllä muualle heti kun tilaisuus annetaan. Tai jos olis vaikka turistina jossain maassa ja kertois sen asukkaille että onhan teillä kyllä aurinkoista täällä mutta tuolla X-landissa, siellä vasta mahtavaa on.
Jos tästä sitten asianharrastajat vaikka vähän tykkäisivät matalaa niin sitten vois vielä vähän haukkua ja leimata kateellisiksi tai vaikka miksi. Eli en ymmärrä moista riehumista täällä, itselleni ei tulisi mieleenikään mennä häiritsemään ihmisiä jotka harrastavat muita asioita kuin minä (kuten esim Volvoja).
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hyvin sanottu siellä ylhäällä. CQ, eli cultural intelligence, tarkoittaa sitä että tuntee muut kulttuurit, kunnioittaa niitä ja osaa ottaa ne huomioon käytöksessään. Ei ole mikään itsestäänselvyys läheskään kaikilla ihmisillä.

Ainahan näissä keskusteluissa lähdetään hyökkäyslinjalle, muuten olisi jäänyt aika tylsäksi: "Kyllä Volvo on hyvä kulkuneuvo" "Jep" "Juu näin on" Miettikää mistä olisimme jääneet paitsi :mrgreen:
Originali kirjoitti:Sorry, että vajoaa tälle tasolle mutta pyysinhän lukitsemaan ketjun
Mitäs sitä nyt lukitsemaan, puretaan pahimmat paineet niin ehkä ei seuraavalla kerralla tarvitse alkaa samaa soppaa keittää kun joku mainitsee sanan Volvo. Ja ainahan voi ketjun jättää lukematta jos alkaa ahdistamaan.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Cuore Sportivo kirjoitti:
J. S. kirjoitti:Ennen kuulumaton kommentti sellaiselta joka alfan omistaa/on joskus omistanut.
Taisi Sam69 heittää nuo kommenttinsa ainoastaan siksi, että jengi sanoi mielipiteensä Volvosta.

Jos Vulva on niin ylivoimainen Alfaan nähden, ja Alfalla ajaessa saa vielä mulkun maineen, niin miksi ihmeessä Sam69 sellaisen osti? :mrgreen:
Tämä Sam69 mesoaminen vaikuttaa siinä määrin epäilyttävältä, että tuskin on oikeasti mitään Alfaa edes omistanut tai sitten isäpuolella on sellainen ja sen kyytiin on joskus päässyt mutta kyllä oman isin Volvo on kuitenski vähä parempi -kun on iskän.
Jos nimittäin ihminen on päätynyt autokaupoissaan niinkin persoonalliseen valintaan kuin mitä kuva kertoo, herää vain kysymys, millä perusteella on päätös kalliimman puoleisesta autovalinnasta syntynyt?
Toivottavasti olen väärässä mutta laita nyt Sam69 vaikka albumiin pari lisäkuvaa autostasi vähän isommassa koossa kun vaikuttaa siltä, että lähettämäsi otos on kuin retusoitu kopio eurooppalaisten autokauppiaitten esittelykuvista.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Hieman OT
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vakuutusyhtiön vahinkotarkastajan mukaan talvi-Alfani arvo on noin 1000 euroa.
Oman 75:sen takanurkkaan peruutti eräs rouva avensiksella. Niin, oma auto oli parkissa. Avensiksesta meni takapuskuri & valo päreiksi ja takakylki kasaan. Omaan autoon tuli naarmu takapuskurin maalaukseen ja takavalon lasi meni säröille siitä kyljen puolelta. Kertakorvauksena 357euroa. Tais osua hyvä tarkastaja kohdalle!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

b
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Syys 2004, 22:41

Viesti Kirjoittaja b »

Täällähän on hyvä vääntö kaynnissä. :lol: Pakko on sitten jotain itsekkin kirjoottaa. Kauheesti on keskusteltu volvon ajo-ominaisuuksista.. Oma mielipiteeni on aika rajoittunut kun en ole T5:sta ikinä ajanut, mutta T4 automaatilla olen jonkunverran ajanut ei siinäkään kulku tosiaankaan vakuuttanut, jopa 75TS suunnilleen yhtänopean tuntuinen :? Mutta muuten "ihan jees" kaupinkiajoon. Sitten olen kokeillut n.300hv:n T4:sta täytyy totuuden nimissä sanoa, että ei sillä teholla ollut siinä mitään tekoa, kauhea ajettava. Ei tosin ollut vakioalustalla vaan joku säädettävä konialusta siellä oli.T5 voi olla ihan hyväkin, mutta en siis voi kommentoida kun ei ole osunut hankintalistan kärkipäähän. Itse en tule varmasti ihan heti autoa ilman kardaania ostamaan, jos on viellä oikealla vetotavalla saatavilla. 8)
Alfa 75 TS, BMW M5

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

Jep, ei ole nuo nykyiset "perus"-turbovolvot mitään ihan hitaita. Sai jo lähettää ja vaihtaa ihan kunnolla että alkaa syntyä eroa omaksi hyväksi 156:n ja V70 2.5T:n(automaatti) välille.
OT: Hemmetti, ihan kun oma auto ei jo muutenkin tuntuisi tarpeeksi hitaalta, kun tuli tuossa aiemmin päivällä erehdyttyä mennä testaamaan tollasta Impreza WRX kurnuttajaa(joka on muuten aikamoinen huligaani - hyvässä mielessä :mrgreen: )..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

glideslope kirjoitti: Toivottavasti olen väärässä mutta laita nyt Sam69 vaikka albumiin pari lisäkuvaa autostasi vähän isommassa koossa kun vaikuttaa siltä, että lähettämäsi otos on kuin retusoitu kopio eurooppalaisten autokauppiaitten esittelykuvista.
Tätä olisin minäkin kysynyt, mutta eipä tarvinnutkaan.

Netissä kun liikkuu paljon porukkaa, joilla ei ole mitään parempaa tekemistä kuin kehitellä tämän tyyppisiä mielipideväittelyitä.. Tätäkö se nyt tarkoittaisi, jos Suomi24:stä alkaisivat valvojien kanssa riitaantuneet keskustelijat siirtymään tänne?

No Volvoa en ostaisi, en.. ..vaikea edes kuvitella..
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mitä ne pari lisäkuvaa sitten todistaisi?
En jaksa uskoa, että mies olisi reksteröitynyt tänne provoilumielessä, olivathan ne ensimmäiset viestit ihan asiallisia.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Cuore Sportivo kirjoitti:Mitä ne pari lisäkuvaa sitten todistaisi?
En jaksa uskoa, että mies olisi reksteröitynyt tänne provoilumielessä, olivathan ne ensimmäiset viestit ihan asiallisia.
Jotkut saattavat olla hyvinkin viitseliäitä :lol:
Kimmo / alfatune.fi

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Te ootte vaan niin kateellisia, miks te ette tee niinkuin minä, talvet mennään sladitellen Volvolla ja kesät hurjastellaan Alfalla :mrgreen:
156 V6 SW -02, 155Q4 vm-93,

Avatar
sirTONTO
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Syys 2004, 05:31
Paikkakunta: Tampere

juu

Viesti Kirjoittaja sirTONTO »

huom! ALFA ROMEO FORUM. varmasti hyvä auto, vähän väärä paikka vaan jauhaa siitä :?
ASSISTENZA TECNICA

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

sataviisviis kirjoitti:Te ootte vaan niin kateellisia, miks te ette tee niinkuin minä, talvet mennään sladitellen Volvolla ja kesät hurjastellaan Alfalla :mrgreen:
Tai mikset sinä tee niin kuin minä, talvet sladitellaan Alfalla ja kesällä suhataan toisella Alfalla? :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Tai mikset sinä tee niin kuin minä, talvet sladitellaan Alfalla ja kesällä suhataan toisella Alfalla? :wink:
Tai miksette molemmat tee niin kuin minä? Kesät työnnetään ja korjataan mopoja ja talvella lainaillaan autoja ja korjataan alfaa :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se "talvella lainaillaan autoja ja korjataan Alfaa" on päässyt mullakin pariin otteeseen toteutumaan :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

sataviisviis kirjoitti:Te ootte vaan niin kateellisia, miks te ette tee niinkuin minä, talvet mennään sladitellen Volvolla ja kesät hurjastellaan Alfalla :mrgreen:
Isä on katsos opettanut että volvo on aina traktori eikä muuksi muutu. Objektiivisuuden riemuvoitto :mrgreen:

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

No se on kyllä tullut todistettua että Volvo toimii raktorina todella huonosti, jää meinaan koko ajan kiinni pellolla kärryä vedettäessä. Lumiauraa se kyllä vetää kivasti :P
156 V6 SW -02, 155Q4 vm-93,

Avatar
corse
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:57
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja corse »

Hei! eikö VOLVON kuskit voi jättää omaan arvoonsa ja antaa luulla itsestään ja autostaan mitä haluaa. Ajetaan itse alfalla ja nautitaan sen kaikista ominaisuuksista muistavälittämättä. :-D

Ps: "volvo" on muotoillut kaksi autoa "pyhimys volvo" ja C70 muistuttaa jo autoa!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ja tuohon corsen listaan lisäisin vielä PV:n sekä Amazonin... :wink:

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

"Merkkisodista" oma ja taatusti ainoa mielipiteeni:

Ihmiset tekevät autoja, eivät autot ihmisiä.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Ricambi kirjoitti:Volvohan ei ole ikinä designannut hyvän näköistä autoa ja toi uusi S40 näyttää joltain pullapossulta :twisted:
Itse kyllä pidän Volvon P 1800 ES:ää melko tyylikkäänä farkkuna. Taistelee 156 SW:n kanssa ihan ykköspaikasta (tyylikkäimpänä farmarina), siis minun mielestä. Eikös P1800 olekin saanut alkunsa italialaisesta kynästä, vai oliko muotoilustudio italialainen ja suunnittelija jonkun muun maalainen? Myös Volvo Laplander on vaikuttava esitys, tosin hieman eri genressä :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ruotsalainen suunnittelija, joka oli hommissa italialaisella Frualla (lähde).

Ja italialaisiahan ne ovat nämäkin kaunottaret:

Kuva


Kuva

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Vittorio Jano kirjoitti:Ruotsalainen suunnittelija, joka oli hommissa italialaisella Frualla.
Pelle Petterssonin nimen yhdistää enemmänkin veneitten suunnitteluun (jos tämä nyt on sama Pelle sitten).
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Vittorio Jano kirjoitti:Ruotsalainen suunnittelija, joka oli hommissa italialaisella Frualla (lähde).

Ja italialaisiahan ne ovat nämäkin kaunottaret:

[kuva]kaksi Vollea[/kuva]
Aika saman näköinen Maseratti Biturbon kanssa.

http://www.allsportauto.com/photoautre/ ... v_16_m.jpg

Editoin tuplakuvat pois. VJ

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

En olisi uskonut että tällä foorumilla Volvo voi kiinnostaa ketään kolmen sivun verran... :shock:
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Tilastoharha.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Helpostikkin kiinnostaa. Ainakin itsestäni tuntuu, varsinkin prätkällä liikkuessa, että T5 tai T6 logoilla varustettu sankari on todellisen urheiluauton omistaja. Usein yrittää kiihdyttää kisaa valoissa, motarilla, kehä III.lla... ei mopolla tarvitse lähettää "täysiä" että meno näyttää jo vauhdikkaalta ja siitä sitten provoisoidutaan. Ja jos joku leikkii teiden poliisia/karpoa/kuningasta/itkosta niin hyvin usein se on Vulva kuski. :-D

Ennen Saabismi oli sairaus, nyt se tuntuu olevan Vulvasmi.

Vulvan "kartanovulva" mainoskampanja on ehkä onnistunein kampanja Suomessa kautta aikain. Edelleen ihmiset pitävät tavallista autoa kivemman keskiluokan kulkupelinä. "kato, tää on tää ousönreis malli" tai "joo, ostin tän pläktitaniium version. täs, nahkat ja kaikki" Niin, mihinkään muuhun autoonhan ei saa tuollaisia varusteita. :?

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

V**uttaa nää Volvot, varsinkin nyt. Eilen sankari jyräytty kaupungissa s60:lla perään. En ymmärrä miten onnistui tekemään sen kahva edelle, eli takaovi osui mun puskuriin ruuhkaisessa kaupunkiliikenteessä. Onneksi vaurioiksi jäi vain takapuskurin vaihto.

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Se on niin sport että sillä ehtii välistä kuin välistä.
:) :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

-Lee- kirjoitti:"kato, tää on tää ousönreis malli" tai "joo, ostin tän pläktitaniium version. täs, nahkat ja kaikki"
Volvon mainokset on naurettavimpia automainoksia mitä on koskaan suollettu.
Onneksi se muutaman vuoden takainen "V70 on aito urheiluauto tms" -mainos vedettiin pois telkkarista. Ei oikein tiennyt olisko pitänyt itkeä vai nauraa.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Mummun miesystävä on hauska tapaus vulva-kuskeista :lol: Kaveri on niin jumalauta pääkkö, että kerran saimme isän kanssa kunnon väittelyn pystyyn hänen kanssaan aiheesta kumpi on parempaa mansikka- vai vadelmahillo (me siis tietysti leikillämme) :lol: Ja arvatkaapa vaan onko maailmassa mitään muuta autoa olemassakaan, kuin VULVA. Vanha kuranen 940. Samoihin aikoihin ostin alfani kuin hän tuon volvon. Kyseli sit paljonko olin tuosta maksanut, sanoin et parinkympin pintaan. Jaa no toi oli sit samanhintainen. Meinas mennä savut väärään kurkkuun, täh maksoitko oikeasti tuosta 80-luvun lookkisesta rattorista n.20k€ :crazyeyes: Kerran hän sitten kyseli multa kun olimme savukkeella, et paljos toi hörppää satasella ? Semmosta kymppiä, se on nyt tuossa vienyt... Jaa jaa joo joo, no toi volvo vie vähän enemmän.. Tokaisin niin että toi on muuten vielä sit kutoskoneella... Täh, mä luulin et se on nelkku :crazyeyes: Niinpä niin, sain siinä vulva kuskin vähän köhimään :-D Kävimme tuossa parkanossa ajelemassa kummipojan synttäreillä, mummu ja ukko mukana. Ilmeisesti tykkäsi kyydistä :-D Sillä totesi jouluna, kun sanoin että laitan ton myyntin, että älä hyvä mies mene myymään hyvää autoa :-D Kyllä siinä vähän pukkas hymyä naamalle :)

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Vulva V70 = Grani-Lada
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

-Lee- kirjoitti:Ainakin itsestäni tuntuu, varsinkin prätkällä liikkuessa, että T5 tai T6 logoilla varustettu sankari on todellisen urheiluauton omistaja. Usein yrittää kiihdyttää kisaa valoissa, motarilla, kehä III.lla...
Pakko laittaa pieni offtopic:

Tuossa männävuonna kesätöissä Postin logistiikkakeskuksessa yksi jannu hehkutti hankkineensa sairaan nopeen Citroën BX 16 GTI:n. "Vähänkö ne moottoripyörät jäi valoissa seisomaan, ei niillä ollut mitään jakoa" :-D Onhan siinä etuvetoisessa perheautossa ruiskat satakymmenen heppaa tai jtn, kyllähän sillä kyykkypyöriä kyykyttää.

Kaikilla nyt ei vaan näytä olevan mitään käsitystä noiden kiiremopojen suorituskyvystä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

-Lee- kirjoitti:Aika saman näköinen Maseratti Biturbon kanssa.
No perhana, katoin itse samaa, mutta en uskaltanut sitä ääneen kirjoittaa. Muista kulmista yhdennäköisyyttä on sivuprofiilia enemmänkin. Tuo 780 taidettiin valmistaakin Italiassa, jos en ihan väärin muista.

---

Noista prätkistä sen verran, että itse olen kyllä muutamankin kerran provonnut kyykyn vääntämään kaasua. En todellakaan ole kuvitellut pysyväni mukana: se on vain hauskan näköistä ja kuuloista, kun nopea pyörä lähtee.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eikös Volvo 262C ja 780 - ole muotoiltu Bertonen toimesta

780 - coupe on aina viehättänyt allekirjoittanutta reilusti neliovisia sisariaan enemmän.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:yksi jannu hehkutti hankkineensa sairaan nopeen Citroën BX 16 GTI:n.
Tuo järjestys on väärä. Pitäisi olla BX GTI 16 V niin sitten hepoja on jo melkeen 170. Niin ja nuo nykypäivän mopot on aika hitosti moottoripyörän (ainakin piikin) näköisiä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

KJS kirjoitti:Pitäisi olla BX GTI 16 V
Niin pitäisi, vaan kun ei ollut. 16v on kyllä jossain määrin tuttu peli, meinasin sellaisen joskus ostaakin mutta "erehdyin" sitten Alfaan. Sillä tiellä ollaan.

BX 16 GTI:täkin tuli joskus ajettua jopa ostomielessä. Kirjahyllyäkin hitaampi, ostamatta jäi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

BX:t olivat hauskoja pelejä. Isä kävi aikanaan jokaisen autonvaihdon yhteydessä kokeilemassa Citikkaa, mutta loppujen lopuksi valitsi aina jonkun muun. Tuo 16-venainen 1900-kuutioinen oli aikanaan varsin kova laite: tehoa kivasti ja painoa vähän.

Lukittu