F1-kausi 2014
Valvoja: Moderators
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1-kausi 2014
Virallisesti Montezemolo ilmoitti itse erostaan. Epävirallisesti Marchionne ja Agnellit ilmeisesti päättivät antaa potkut ja huomisessa Fiatin hallituksen kokouksessa fudut olis viimeistään tulleet. Syyt on aika erikoiset mitä julkisuuteen Marchionne on lausunut, eli F1-tallin menestymättömyys. Siviilliautopuolellahan Ferrari on porskuttanut kuin mitään talouslamoja ei maailmassa olisi ollutkaan.
Marchionne tosiaan ottaa Ferrarinkin haltuunsa. Mitä ihmettä Marchionne F1-tallin menestykselle osaisi tehdä kuin lapioida sinne rahaa ja istuttaa johtopalleille omia valintojaan? Montezemolosta voi olla montaa mieltä, mutta hän oli kuitenkin Enzon valinta Ferrarin johtoon ja edusti aika puhtaasti Ferrarin perinteitä pitkällä historiallaan Maranellossa. Jollain tavalla tuo historiajatkumo nyt katkeaa, ellei Piero Lardi-Ferrari saa suurempaa ja näkyvämpää roolia Ferrarin organisaatiossa.
Santanderin pääjohtaja Emilio Botin kuoli juuri 79-vuotiaana. Botin oli Santanderin Formula 1 kuvioiden arkkitehti ja sumpli varmasti Alonsonkin Ferrari sopimukset. Saa nähdä miten nämä asiat vaikuttaa juuri Alonsoon. Mikä esimerkiksi Marchionnen suhtautuminen Alonsoon ja Alonson sopimusvaateisiin mahtaa olla? Ja toisaalta mikä Santanderin suhtautuminen Formula 1 sponsorointiin on jatkossa kun se suurin tukija firman sisällä on poissa
Marchionne tosiaan ottaa Ferrarinkin haltuunsa. Mitä ihmettä Marchionne F1-tallin menestykselle osaisi tehdä kuin lapioida sinne rahaa ja istuttaa johtopalleille omia valintojaan? Montezemolosta voi olla montaa mieltä, mutta hän oli kuitenkin Enzon valinta Ferrarin johtoon ja edusti aika puhtaasti Ferrarin perinteitä pitkällä historiallaan Maranellossa. Jollain tavalla tuo historiajatkumo nyt katkeaa, ellei Piero Lardi-Ferrari saa suurempaa ja näkyvämpää roolia Ferrarin organisaatiossa.
Santanderin pääjohtaja Emilio Botin kuoli juuri 79-vuotiaana. Botin oli Santanderin Formula 1 kuvioiden arkkitehti ja sumpli varmasti Alonsonkin Ferrari sopimukset. Saa nähdä miten nämä asiat vaikuttaa juuri Alonsoon. Mikä esimerkiksi Marchionnen suhtautuminen Alonsoon ja Alonson sopimusvaateisiin mahtaa olla? Ja toisaalta mikä Santanderin suhtautuminen Formula 1 sponsorointiin on jatkossa kun se suurin tukija firman sisällä on poissa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: F1-kausi 2014
Vaikuttaako ja mihin, mutta tuskin ainakaan tylsemmäksi muuttuu.
http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikk ... in/4323982
http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikk ... in/4323982
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: F1-kausi 2014
Alfissimo kirjoitti:Vaikuttaako ja mihin, mutta tuskin ainakaan tylsemmäksi muuttuu.
http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikk ... in/4323982
Tuskin tylsempää, mutta retardimpaa
VMP
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1-kausi 2014
Varikkotiimin pitää sit lähetellä tekstareita kuskeille millon pitää alkaa pihistelemään bensaa ja renkaita. Hamiltonille varmaan laitetaan kabiiniin joku merkkivalo milloin on vasara-ajan aika
Ja mitkähän mahtaa olla sanktiot jos radiossa lipsahtaa väärä koodi. Tietysti mielenkiintoisia salakielisiä keskusteluja voidaan kohta alkaa todistamaan. Tulee ihan uusi aspekti kuvioihin.
Ja mitkähän mahtaa olla sanktiot jos radiossa lipsahtaa väärä koodi. Tietysti mielenkiintoisia salakielisiä keskusteluja voidaan kohta alkaa todistamaan. Tulee ihan uusi aspekti kuvioihin.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: F1-kausi 2014
Periaatteessa hyvä uudistus, mutta ihmettelen että varikkotiimi ei saa kertoa kuskille renkaiden ja jarrujen kunnosta. Siis eihän tämä voi pitää paikkaansa. Jos tiimi näkee TV-kuvasta tai ohimenevästä autosta, että takarengas on repeämispisteessä tai jarruista tulee normaalia enemmän savua, niin mitään ei saisi mainita asiasta? Kuskihan ei näe auton takarenkaita mitenkään ja eturenkaatkin hyvin rajallisesti. Tässä on pakko olla joku suomennusvirhe ja tällä tarkoitetaan oikeasti tiimien käyttämää jatkuvaa lässytystä, että "säästä renkaita" yms. Luulisi turvallisuuteen vaikuttavien huomioiden antamisen olevan sallittua. Tai ainakin on sen jälkeen, kun joku vetää valliin 250km/h vauhdilla renkaan räjähtämisen jälkeen.Alfissimo kirjoitti:Vaikuttaako ja mihin, mutta tuskin ainakaan tylsemmäksi muuttuu.
http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikk ... in/4323982
Re: F1-kausi 2014
Hämmästyttää kyllä tuo F1-sarjan kulkema kehityspolku. Alkaa Bernien vuosituhannen alussa möläyttelemät sprinkleri- ja oikopolkuideatkin vaikuttaa pikkuhiljaa järkeviltä.
VMP
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: F1-kausi 2014
Turvallisuuteen liittyvät viestit ei ole kielletty. Renkaiden kunnosta kertovat on.
Eiköhän tuo turvallisuusnäkökohta aja kaikkien muiden sääntöjen yli.
Ei siis saa kertoa, että vasen takarenkaasi kuluu nopeammin, kuin oikea, mutta saa kertoa, että tule heti varikolle, renkaasi räjähtää juuri. Ja aja loppumatka varovasti.
Eiköhän tuo turvallisuusnäkökohta aja kaikkien muiden sääntöjen yli.
Ei siis saa kertoa, että vasen takarenkaasi kuluu nopeammin, kuin oikea, mutta saa kertoa, että tule heti varikolle, renkaasi räjähtää juuri. Ja aja loppumatka varovasti.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
Re: F1-kausi 2014
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/3160 ... trictions/
Q: Are warnings about the condition of the brakes or tyres (slow puncture) still allowed?
FIA: No, this should be displayed to the driver from data gathered onboard, again like a fuel gauge.
Q: Are warnings about the condition of the brakes or tyres (slow puncture) still allowed?
FIA: No, this should be displayed to the driver from data gathered onboard, again like a fuel gauge.
VMP
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1-kausi 2014
Idea on hyvä kun isi ei pidä kädestä kiinni koko ajan. Mutta tosiaan tuo käytäntö epäilyttää. Käy niin kuin tallimääräysten kanssa. Schumi is faster then you, I repeat schumi is faster than you. Tjmv.
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: F1-kausi 2014
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art- ... 78737.html
Saa nähdä mitä vkl tuo tullessaan. Is:n uutinenhan pitää paikkansa koska otsikosta puuttuu kysymysmerkki
Saa nähdä mitä vkl tuo tullessaan. Is:n uutinenhan pitää paikkansa koska otsikosta puuttuu kysymysmerkki
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1-kausi 2014
Jännää on joo. Kovasti Alonson lähdöstä kohkataan liekö sitten ainakin kulisseissa ihan oikeita neuvotteluita eikä pelkkiä palkan nostatus huhuja. Kimi kannaltahan olisi varmaan "harmillista" jos juuri kun autoon alkaa tulla tolkkua tallikaveri vaihtuisi. Kimillä jo hyvä asema tiimissä ja Ferrarilla mestaruuden tuoneen status tekisi Kimistä selkeän ykkös kuskin ainakin tiimiläisten silmissä. Tietty sitten jos tiimiin tulee kuka tahansa muu ja pataan tulee edelleen niin 2015 alkaa olla viimeinen vuosi ykkösissä.
Ferrarin kannalta en usko että Hamiltonin, Vettelin tai kenenkään muunkaan tulo tiimiin olisi hyvä asia.
Juuri nyt kuitenkin näytää hyvältä Suzukaa ajatellen. Valtteri on heti päässyt sinuiksi radan kanssa ja Ferrarillakin näyttää lupaavalta. Nytkö nähdään sadekelin taistelu Rosberg-Hamilton Paitsi jos koko kisa peruuntuu...
Ferrarin kannalta en usko että Hamiltonin, Vettelin tai kenenkään muunkaan tulo tiimiin olisi hyvä asia.
Juuri nyt kuitenkin näytää hyvältä Suzukaa ajatellen. Valtteri on heti päässyt sinuiksi radan kanssa ja Ferrarillakin näyttää lupaavalta. Nytkö nähdään sadekelin taistelu Rosberg-Hamilton Paitsi jos koko kisa peruuntuu...
Ayrton Senna da Silva forever
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1-kausi 2014
^ Kimihän on jo aiemmin ilmoittanut että 2015 on joka tapauksessa hänellä viimeinen vuosi F1:ssä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1-kausi 2014
Eikös se mennyt jotenkin niin että Kimi sanoi lopettavansa uransa Ferrarilla. Ja koska nykyinen soppari on 2015 asti niin kaikki päättelivät että Kimi lopettaa 2015. Ja että Kimi itse olisi korjannut myöhemmin että ei hän sanonut lopettavansa 2015. Eli suomeksi jos jatko soppari Ferrarille irtoaa niin on mahdollista että jatkaa... En nyt löytänyt kyseistä juttua tähän hätään mutta joku korjannee jos muistan väärin tuon tarinan kaaren
Ayrton Senna da Silva forever
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: F1-kausi 2014
Ensimmäinen liike.
http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikk ... ee/4381250
http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikk ... ee/4381250
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1-kausi 2014
Aika kova!
Ron Dennis:ltä kysyttiin äsken bbc:nhaastattelussa kuka on paras kuljettaja joka on tiimissä ajanut? Ronin vastaus? Mika Häkkinen "Super nopea, super lojaali, ...kohtasi pelkonsa (Adelaide) ja voitti. Oli sen jälkeen Paul Ricardissa harjoituksissa Schumia nopeampi 3 kierroksen jälkeen ja tiesin että hän on palannut." (Oma vapaa käännös)
Mielipiteitä mahtuu maailmaan ja vertailu on aina tietyllä tapaa epäreilua, MUTTA onhan se mieletön kunnianosoitus Mikalle että yksi suurista tallipäälliköistä joka on nähnyt intiimisti monta legendaksi nostettua kuljettajaa nostaa lähes epäröimättä Mikan ykköseksi
Saas nähdä pääseekö tuo lööpiksi huomiseen mennessä
Ron Dennis:ltä kysyttiin äsken bbc:nhaastattelussa kuka on paras kuljettaja joka on tiimissä ajanut? Ronin vastaus? Mika Häkkinen "Super nopea, super lojaali, ...kohtasi pelkonsa (Adelaide) ja voitti. Oli sen jälkeen Paul Ricardissa harjoituksissa Schumia nopeampi 3 kierroksen jälkeen ja tiesin että hän on palannut." (Oma vapaa käännös)
Mielipiteitä mahtuu maailmaan ja vertailu on aina tietyllä tapaa epäreilua, MUTTA onhan se mieletön kunnianosoitus Mikalle että yksi suurista tallipäälliköistä joka on nähnyt intiimisti monta legendaksi nostettua kuljettajaa nostaa lähes epäröimättä Mikan ykköseksi
Saas nähdä pääseekö tuo lööpiksi huomiseen mennessä
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: F1-kausi 2014
Ikävän näköisesti sujahti traktorin alle,
toivotaan parasta että kypärä ja niskatuet suojasivat oikealla tavalla :/
Odotan innolla tuota Sebastian-Räikkönen kaksikkoa ensi vuonna Ferrarin punaisissa,
taitaa molemmilla olla samankaltainen ajotyyli ja muutenkin niin samankaltaisia persoonia ja läheisiä ystäviä
toivotaan parasta että kypärä ja niskatuet suojasivat oikealla tavalla :/
Odotan innolla tuota Sebastian-Räikkönen kaksikkoa ensi vuonna Ferrarin punaisissa,
taitaa molemmilla olla samankaltainen ajotyyli ja muutenkin niin samankaltaisia persoonia ja läheisiä ystäviä
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1-kausi 2014
Tämä kuva ja tieto antaa kuitenkin toivoa vielä. Ajattelin jo itse että mies on mennyttä mutta sitä ei haluta sanoa ääneen. Päähän kohdituneet vammat on aina vakavia, mutta jos hengitti, ja hengittää omillaan niin vähän parempi tilanne. Todella toivon ettei Schumi tyyppistä tapausta tule tästä vaan mies Häkkismäisesti toipuu ja palaa entistä vahvempana
http://richardsf1.com/2014/10/05/latest ... -accident/
http://richardsf1.com/2014/10/05/latest ... -accident/
Ayrton Senna da Silva forever
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1-kausi 2014
Todella järkyttävän näköinen on Bianchin kolari. Näin just jonkun amatöörikuvaajan videon, en kato toista kertaa. Ja aivan identtiset tapahtumat kuin 20 vuotta sitten vuonna 1994 Suzukassa sadekelillä samassa mutkassa Morbidellin ja Brundlen ulosajoissa. Ensin liukasteli Morbidelli ulos ja sen jälkeen paria kierrosta myöhemmin Brundle, joka onnistui niukin naukin välttää osumasta Morbidellin autoa siirtämässä ollutta traktoria. Eilisessä kisassa vielä lisänä pimeyden tuoma huono näkyvyys ikäänkuin sade ei näkyvyyttä jo tarpeeksi haittaisi. Kyllä tuossa on syytä tutkia järjestelytoimikunnan ja tuomariston toimet perinpohjin siitä vaarannettiinko kuljettajien turvallisuutta. Turva-auton pitäisi ehdottomasti aina olla radalla siinä vaiheessa kun rata-alueelle tuodaan traktoreita tai muuta sinne kuulumatonta, siinä ei pitäisi minkäänlaisia poikkeuksia olla.
Runsaasti voimia Bianchille, omaisille ja hoitohenkilökunnalle.
Runsaasti voimia Bianchille, omaisille ja hoitohenkilökunnalle.
- BigShowMan
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
- Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
- Paikkakunta: Tervakoski
Re: F1-kausi 2014
^ Törmäyksen voimasta kertonee hieman, että pyöräkuormaajan perä siirtyi sivusuunnassa ainakin metrin törmäyksen voimasta...
EDIT: Siinä muuten kävi parilla ratavirkailijalla aika hirveä munkki, ettei ollut juuri kohdalla kun rysäys kävi....
EDIT: Siinä muuten kävi parilla ratavirkailijalla aika hirveä munkki, ettei ollut juuri kohdalla kun rysäys kävi....
Viimeksi muokannut BigShowMan, 06 Loka 2014, 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6
Re: F1-kausi 2014
^^Kyllä ne tuplakeltaiset pitäisi riittää, ja ehkä niitä niitä kunnioitetaan taas tämän jälkeen hiukan enemmän Salo tuumasi kyllä niin osuvasti että tuplakeltaisilla ei voi ajaa ulos eli kyllä nyt oli kyseessä ihan vaan kuljettajan oma väliinpitämättömyys. Ja ne lippumerkit on nähtävä, siihen ei ole mitään muttia. Ja voi kysyä että jos lippuja ei noudata niin noudattaako silloin edes SC-kylttiä?
Siis ihan järkyttävä pysähdys ja todella pahassa kulmassa meni sinne pyöräkuormaajan alle. Ja todella huono tuuri että pyöräkuormaaja oli just siinä kohtaa. Ei voi kun ihmetellä jos tuosta selviää hengissä.
Siis ihan järkyttävä pysähdys ja todella pahassa kulmassa meni sinne pyöräkuormaajan alle. Ja todella huono tuuri että pyöräkuormaaja oli just siinä kohtaa. Ei voi kun ihmetellä jos tuosta selviää hengissä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1-kausi 2014
Valitettava sattuma. Samoilla linjoilla Salon Mikan kanssa. Myös kokeneemmat kuljettajat tietyllä tapaa "vastuussa" siitä tuplakeltaisten noudattamisesta. Nimittäin jos kokeneet painaa menemään niin ns. Juniorit joilla paljon todistettavaa oppii toimimaan samoin. Hiljentäminen näissä tilanteissa vaihtelee kovasti kuljettajasta toiseen. Ehkä tähän voitaisiin tuoda jokin sopimus että maksimi nopeus esim tuplakeltaisten kohdalla on xx kilometriä tunnissa. Ei todellakaan sadekelillä mutkassa 213km/h.
Ayrton Senna da Silva forever
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1-kausi 2014
Räikkönen puolestaan kommentoi, että kisan alussa turva-auton perässä ajellaan vaan 100 km/h tunnissa ja silti se auto voi lähteä noissa olosuhteissa lapasesta. Se nopeus ei oo tuossa nyt se olennaisin juttu. Safety Carin perässä ajaessakin voi ajaa ulos ja on ajettukin. Auto voi lähteä käsistä teknisen viankin takia. Patrick Tambay, Alain Prost, Jacques Villeneuve, Martin Brundle ja iso nippu muita entisiä F1-kuskeja on yksimielisesti sitä mieltä, että aina kun sinne rata-alueelle tulee jotain traktoreita tai muita sinne kuulumattomia asioita on turva-auton tultava rajalle. Noita läheltä piti tapauksia on ollut vuosien varrella aivan liikaa. Tossa linkittämässäni Morbidelli/Brundle ulosajoissa Brundlen auton alle muuten jäi kisatoimitsija jota ei tossa videossa näkynyt.
Salo oli kyseisen kisan tuomariston kuljettajien edustaja ja mun mielestä voisi olla syyllistämättä Bianchia sellaisesta virheestä josta olis normaalisti selvinnyt aikasakolla jos tuomaristo olis ollut vaan tehtäviensä tasalla. Siis jos on pystytty osoittamaan ettei Bianchi hiljentänyt. Toi 20 vuotta sitten tapahtunut ihan identtinen tapaus olis pitänyt viimeistään herättää muuttamaan turvajärjestelyjä. Olihan niitä joo muutettu, isompi traktori hommattu
Käsittääkseni kyseisessä mutkassa ei juuri kukaan hiljentänyt, mutten oo kuullut että mitään aika- tai muita rangaistuksia olis kenellekään jaeltu. Ja ne lippumerkitkin voi jäädä muuten näkemättä jos sataa ja on pimeetä ja voi tulkita väärinkin jos se näkyvä lippu onkin se seuraavan mutkan vihreä lippu. Williamsin Smedleyn mukaan eilinen Suzukan kisa oli hämärimmissä (pimeys) olosuhteissa ajettu kisa mitä hän on koskaan kokenut.
Salo oli kyseisen kisan tuomariston kuljettajien edustaja ja mun mielestä voisi olla syyllistämättä Bianchia sellaisesta virheestä josta olis normaalisti selvinnyt aikasakolla jos tuomaristo olis ollut vaan tehtäviensä tasalla. Siis jos on pystytty osoittamaan ettei Bianchi hiljentänyt. Toi 20 vuotta sitten tapahtunut ihan identtinen tapaus olis pitänyt viimeistään herättää muuttamaan turvajärjestelyjä. Olihan niitä joo muutettu, isompi traktori hommattu
Käsittääkseni kyseisessä mutkassa ei juuri kukaan hiljentänyt, mutten oo kuullut että mitään aika- tai muita rangaistuksia olis kenellekään jaeltu. Ja ne lippumerkitkin voi jäädä muuten näkemättä jos sataa ja on pimeetä ja voi tulkita väärinkin jos se näkyvä lippu onkin se seuraavan mutkan vihreä lippu. Williamsin Smedleyn mukaan eilinen Suzukan kisa oli hämärimmissä (pimeys) olosuhteissa ajettu kisa mitä hän on koskaan kokenut.
Re: F1-kausi 2014
Jos lippumerkit jää näkemättä on parempi ottaa samalla lisenssi pois. Hei muistetaas nyt et nämä kaverit ajaa autourheilun yhdessä kuninkuusluokista ja jos perusasiat olisi hakusessa niin mitäköhän pitäisi tehdä? Noita veteraanien kommentteja niin oo tullut katottua, jokunen ko. kisassa ajanut oli ainakin sitä mieltä että ei tehty väärin. Paitsi Massa jonka mielestä pitää lopettaa kun kaks tippaa tipahtaa visiiriin... -.- Samaan sarjaan kuuluu lausuntoautomaatti Villeneuven komentit, senhän mukaan aina kaikki tehdään väärin, tai väärät miehet ajaa siellä luokassa
Miksei samantien laiteta kamppeisiin 40km/h nopeuteen nopeudenrajoitinta niin ei tapahtuis vaaratilanteita?
Miksei samantien laiteta kamppeisiin 40km/h nopeuteen nopeudenrajoitinta niin ei tapahtuis vaaratilanteita?
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1-kausi 2014
^ Viis nyt niistä lippumerkeistä, sitä onnettomuutta ei olis välttämättä estänyt sekään jos Bianchi olisi hiljentänyt. Keltaiset liput ei todellakaan ole nyt se olennaisin juttu, vaan se miksi Bianchi törmäsi rata-alueella olevaan traktoriin! Sen ei vaan pitäisi olla mahdollista. Ikävän ironisesti Martin Brundle Skysportsin suorassa lähetyksessä oli muistelemassa juuri tuota omaa kolariansa samalla hetkellä kun Bianchi ajoi ulos Jos joltain pitäs lisenssit ottaa pois niin Suzukan radan turvallisuusvastaavilta ja Charlie Whitingin toimia voi myös rankasti arvostella, kun hän oli tietääkseni yksin vastuussa siitä ettei turva-autoa otettu radalle vaikka traktori oli vaarallisessa paikassa . Sadekelin kisoissa on nähty lukemattomia tapauksia joissa samassa mutkassa useampi auto on ajanut ulos. On jo ihan tarpeeksi vaarallista törmätä toiseen liikkumattomaan F1-autoon, mutta tollaseen isoon traktoriin törmääminen on anteeksiantamatonta kuljettajien hengen vaarantamista, kun tiedetään että ainoastaan tuurilla noista aiemmin on selvitty suht pienin vahingoin. Mitä nyt on tainnut jotain toimitsijoita jäädä alle
Onnettomuudesta keskustelua, kannanottoja ja mielipiteitä löytyy koostetusti mm täältä:
http://forums.autosport.com/topic/19544 ... iscussion/
Onnettomuudesta keskustelua, kannanottoja ja mielipiteitä löytyy koostetusti mm täältä:
http://forums.autosport.com/topic/19544 ... iscussion/
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1-kausi 2014
Ei ole tarkoitus vääntää tästä mitään tappelua eikä juupas eipäs tarinaa. Varmasti traktorien yms tulo on aina vaaran paikka ja varmasti nämä on vaikeita ratkoa järjestäjien ja FIAn taholta jne. MUTTA on sillä nyt vaan melkoinen merkitys hiljennetäänkö vauhtia vai ei. Bianchia mitenkään erityisesti syyllistämättä jos se olis ajanu satasta niin peli ei olis lähtenyt lapasesta. Ja jos kuvitellaan että olis lähteny niin meinaatko että jälki olis ollu samanlaista? Sehän olis pysähtyny ennen tai ehtiny saada sen takaisin hallintaan. Traktorihan ei ollut lähelläkään rataa.
Epäilen että FIA joutuu nyt tavalla tai toisella pohtimaan miten voidaan varmistua siitä että kuskit hiljentää ihan oikeasti.
Ja sanottakoon vielä että laji on vaarallinen ja so what? Niin sen "pitää" ollakin. Jos pelkää niin voi harrastaa jotain muuta. IMHO. toki järkevissä rajoissa.
Mua kans huvitti Massan höpinät. "Minä sanoin jo 5 kierrosta sitten että radalla on vettä" Hämärä varmasti paha mutta paljon pahemmissakin sateissa on ajettu iät ajat.
Epäilen että FIA joutuu nyt tavalla tai toisella pohtimaan miten voidaan varmistua siitä että kuskit hiljentää ihan oikeasti.
Ja sanottakoon vielä että laji on vaarallinen ja so what? Niin sen "pitää" ollakin. Jos pelkää niin voi harrastaa jotain muuta. IMHO. toki järkevissä rajoissa.
Mua kans huvitti Massan höpinät. "Minä sanoin jo 5 kierrosta sitten että radalla on vettä" Hämärä varmasti paha mutta paljon pahemmissakin sateissa on ajettu iät ajat.
Ayrton Senna da Silva forever
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1-kausi 2014
Bildin mukaan liputuskaan ei oo ollut ihan yksiselitteistä tapahtumahetkellä.
Re: F1-kausi 2014
Tuo vihreä oli lippupisteessä 12, joka minun silmääni oli juuri onnettomuuspaikan jälkeen. Tässä kohtaa pitäisin luonnollisena, että siinä on vihreä.
VMP
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1-kausi 2014
Traktori oli peruuttamassa Sutilin auton kanssa kohti vasemmassa yläkulmassa olevaa aidassa olevaa aukkoa Dunlop-mutkassa. Mun mielestä toi on aika lähellä rataa turva-alueella mutkassa missä vauhdit on normaalisti hyvän matkaa yli 200 km/h.Wile E. Coyote kirjoitti:Traktorihan ei ollut lähelläkään rataa.
Kyllä se aika lujaa sattuu päähän vaikka vauhtia olis vaikka vain 30 km/h kun kypärä kolahtaa tollasen traktorin kylkeen. Nyt osumahetken vauhdeista on arviot vaihdelleet 80 km/h - 213 km/h välillä.
Mulla on kirjahylly täynnä kirjoja moottoriurheilun "romanttisilta" vuosilta, ajoilta jolloin viikatemies harvensi lähtöruudukkoa tappavan tasaisella vauhdilla. Ja kiehtovia tarinoitahan niissä kirjoissa on ja karuja onnettomuuksia. Mutta en mä silti kaipaa nykyaikaiseen kilpa-autoiluun samanlaista asennetta että paskat turvajärjestelyistä, siksihän ne on siellä että uhmaavat kuolemaa ja niille maksetaan isoja summia siitä
Re: F1-kausi 2014
Niin, siksi siellä oli ne tuplakeltaiset ettei vedettäis sitä reilua kahtasataa. Vähän haiskahtaa siltä että omaa moottoriurheilutaustaa ei ole jos kerran lippumerkit on yhdentekevät. Ja eikä SC:n tullessa radalle ajeta sen perässä heti sormia napsauttamalla vaan ottaa sekin oman aikansa ennen kuin tilanne vakiintuu, ja osallehan silloin tulee kiire varikolle.
Joo toivottavasti kaikki ottavat opikseen, ja tää on koko mottoriurheiluväelle hyvä opetus että niitä lippuja on syytä tosiaan noudattaa. Toki tää ei koske porukkaa siellä olohuoneen sohvalla josta huudellaan kuin jääkiekkoottelussa että tuomarit on mänttejä, ja kaikki vika on aina vaan niissä...
Joo toivottavasti kaikki ottavat opikseen, ja tää on koko mottoriurheiluväelle hyvä opetus että niitä lippuja on syytä tosiaan noudattaa. Toki tää ei koske porukkaa siellä olohuoneen sohvalla josta huudellaan kuin jääkiekkoottelussa että tuomarit on mänttejä, ja kaikki vika on aina vaan niissä...
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: F1-kausi 2014
Liian lujaahan tuo ajoi. Se nopeus, jolla vielä pamahtaa tuohon traktoriin siinä videolla on ihan järkyttävä.
Jos kerran on olemassa tuollainen käsite kuin tuplakeltaiset, niin kai niiden kohdalla pitäisi hiljentää.
Ymmärrän kyllä, ettei kukaan kilpa-autoilija halua hiljentää enemmän kuin on pakko - eikä ihan sitäkään.
Nykytekniikalla tuollainen tuplakeltainen voitaisiin varmaan hoitaa niin, että rajoitetaan auton vauhti halutuksi sillä sektorilla. Siis kuljettajan pitäisi ajaa rajoitin päällä se sektori, kuten varikolla.
Jos kerran on olemassa tuollainen käsite kuin tuplakeltaiset, niin kai niiden kohdalla pitäisi hiljentää.
Ymmärrän kyllä, ettei kukaan kilpa-autoilija halua hiljentää enemmän kuin on pakko - eikä ihan sitäkään.
Nykytekniikalla tuollainen tuplakeltainen voitaisiin varmaan hoitaa niin, että rajoitetaan auton vauhti halutuksi sillä sektorilla. Siis kuljettajan pitäisi ajaa rajoitin päällä se sektori, kuten varikolla.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
Re: F1-kausi 2014
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin varikkorajoitin ei hidasta autoa. Estää ainoastaan kiihdyttämisen varikkonopeusrajoituksen yli.
Tokihan tuota toiminnallisuutta voi muuttaa.
Tokihan tuota toiminnallisuutta voi muuttaa.
VMP
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: F1-kausi 2014
Juu - eikä se nopeusrajoituskaan varmaan olisi sopiva joka tilanteeseen.
Mutta tuollaisella tekniikalla voisi päästä kokonaan turva-autopelleilystä eroon.
Mutta tuollaisella tekniikalla voisi päästä kokonaan turva-autopelleilystä eroon.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1-kausi 2014
^En ymmärrä miksi kaikki jeesustelee tuosta SC:n ajattamisesta liian myöhään. Autothan ajaa rataa ympäri vaikka SC otetaankin radalle ja kun ne on hajallaan ympäri radan niin niiden pitää silti ajaa suht kovaa että ne saa SC:n kiinni. Vaikka SC oltaisiinkin otettu heti ulos niin Bianchi olisi silti voinut mällätä autonsa sen kuormaajan perään.
Re: F1-kausi 2014
Nimimerkki -HH- tuossa ylempänä olennaisen toteaakin. Vika ei ollut traktorissa
(Ja oletettavasti muutkin kuskit ajoivat paikan ohi vastaavaa vauhtia)
(Ja oletettavasti muutkin kuskit ajoivat paikan ohi vastaavaa vauhtia)
VMP
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1-kausi 2014
Osuma hetkellä traktori oli paikoillaan. Melko kaukana radasta kuten sanottu. Mutta sillä ei ole merkitystä kokonaisuuteen. Jos Bianchi olisi hiljentänyt vauhtia selvästi niin kuin kuuluukin niin Sutilin pikkulipsaus olisi jo aikoja sitten unohdettu.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Traktori oli peruuttamassa Sutilin auton kanssa kohti vasemmassa yläkulmassa olevaa aidassa olevaa aukkoa Dunlop-mutkassa. Mun mielestä toi on aika lähellä rataa turva-alueella mutkassa missä vauhdit on normaalisti hyvän matkaa yli 200 km/h.
Mutta en mä silti kaipaa nykyaikaiseen kilpa-autoiluun samanlaista asennetta että paskat turvajärjestelyistä, siksihän ne on siellä että uhmaavat kuolemaa ja niille maksetaan isoja summia siitä
Ja mitään viikatemiehen joka viikonloppuista visiittiä ei kai kukaan ole ollut kyselemässä?
Mutta joo, eiköhän tämä tullut jo naputeltua. Bianchista ei enää tule kuskia, toivon todella että tulee vielä "ihminen". Keltaisia lippuja kunnioitetaan taas hetken hieman enemmän. Mutta ei tälläinen kilpakuskia hidasta. Kilpakuskille ei tule oma kuolevaisuus mieleenkään radalla, tai jos tulee niin kuulu radalle. Kuin poliitikko joka sanoo "ei", ei ole oikea poliitikko niin kuin vanha viisaus kertoo.
Nokka kohti Neukkulaa, ja talla pohjaan.
Ayrton Senna da Silva forever
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: F1-kausi 2014
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: F1-kausi 2014
^Samoin kävi. Tämä nykytouhu on semmosta katteltavaa.
Re: F1-kausi 2014
Onneks loppui. Ei tuota Ferrarin rämpimistä olisi enää kauempaa jaksanut.
Loppukautta kohden laski vielä kuin lehmän häntä. Kauden viimeinen kisa oli pohjanoteeraus.
Karua tilastoa on Ferrarin kuskikaksikon pistesaldot: Alonso 8,72p./kisa, Räikkönen 2,94p./kisa.
Ihmeitä saa tapahtua (tuskin tapahtuu) jotta voimasuhteet ensikaudella kääntyisivät dramaattisesti.Säännöt kun on sellaiset ettei paljoa ole tehtävissä (kehitystyö kielletty). Etenkin Ferrarilla ja Renaultilla, kuten tiedetään moottori on se suurin tekijä jossa otetaan Mersulta köniin.
No toivotaan kuitenkin että olen väärässä ja peli tasoittuu. Tämänpäivän kisassa jäännöspisteistä kamppailivat kuljettajat jotka ovat edellisinä vuosina viimeisessä kisassa taistelleet mestaruudesta, eli Vettel ja Alonso. Melko erikoista.
Loppukautta kohden laski vielä kuin lehmän häntä. Kauden viimeinen kisa oli pohjanoteeraus.
Karua tilastoa on Ferrarin kuskikaksikon pistesaldot: Alonso 8,72p./kisa, Räikkönen 2,94p./kisa.
Ihmeitä saa tapahtua (tuskin tapahtuu) jotta voimasuhteet ensikaudella kääntyisivät dramaattisesti.Säännöt kun on sellaiset ettei paljoa ole tehtävissä (kehitystyö kielletty). Etenkin Ferrarilla ja Renaultilla, kuten tiedetään moottori on se suurin tekijä jossa otetaan Mersulta köniin.
No toivotaan kuitenkin että olen väärässä ja peli tasoittuu. Tämänpäivän kisassa jäännöspisteistä kamppailivat kuljettajat jotka ovat edellisinä vuosina viimeisessä kisassa taistelleet mestaruudesta, eli Vettel ja Alonso. Melko erikoista.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: F1-kausi 2014
Niin, kehitystyötähän saa tehdä ensi kauden alkuun asti, olikos se 48% voimayksikön osista saadaan vaihtaa talven aikana.
En tiedä sallivatko säännöt turbon sijoituksen muuttamista samankaltaiseksi kuin mersulla, niin että turbo jaettaisiin eri puolille V-kutosen lohkoa ja ennen kaikkea isomman turbon vaihtamista. Jos säännöt eivät tätä salli niin voimasuhteet saattavat pysyä pääosin ennallaan, mistä sitä tietää jos Mercedes löytää vielä uudet 75 heppaa enemmän kuin Ferrari
edit. oli kauheaa katsottavaa kun Alonso lähti toisesta Caterhamista suoran alussa ohi paremmalla ulostulolla edellisestä mutkasta, mutta Caterham tuli suoran lopussa aivan Alonson rinnalle.. Caterhamillakin paremmat suoranopeudet kuin tuolla kauhealla F14 T:lla, roskiin joutaa koko auto..
En tiedä sallivatko säännöt turbon sijoituksen muuttamista samankaltaiseksi kuin mersulla, niin että turbo jaettaisiin eri puolille V-kutosen lohkoa ja ennen kaikkea isomman turbon vaihtamista. Jos säännöt eivät tätä salli niin voimasuhteet saattavat pysyä pääosin ennallaan, mistä sitä tietää jos Mercedes löytää vielä uudet 75 heppaa enemmän kuin Ferrari
edit. oli kauheaa katsottavaa kun Alonso lähti toisesta Caterhamista suoran alussa ohi paremmalla ulostulolla edellisestä mutkasta, mutta Caterham tuli suoran lopussa aivan Alonson rinnalle.. Caterhamillakin paremmat suoranopeudet kuin tuolla kauhealla F14 T:lla, roskiin joutaa koko auto..
Re: F1-kausi 2014
Olipa ***** kausi. Ainoa hyvä asia tässä kaudessa oli Bottaksen läpimurto. Muuten kyllä Formula 1:set on menneet aika erikoiseksi. Ei ne ole enää sitä mitä ne oli joskus aikoinaan.
Ferrarilla homma pielessä koko kauden, sellasta se on kun kaikki menee uusiksi säännöissä. Alonson ajotyyli varmasti on yksi syy tähän kaikkeen, hän kun tykkää aliohjaavasta autosta ja Räikkönen ei. Mene ja tiedä.
Ens vuonna sitten toivotaan, että Räikkönen ja vetteli saavat parempaa tavaraa alleen.
Williamssin taso toivottavasti vaan paranee.
Roosperi ois saanu voittaa ton MM:n mutta olihan se vähän mahdoton yhtälö, miten se ois pitänyt mennä tuo vika kisa...
Ferrarilla homma pielessä koko kauden, sellasta se on kun kaikki menee uusiksi säännöissä. Alonson ajotyyli varmasti on yksi syy tähän kaikkeen, hän kun tykkää aliohjaavasta autosta ja Räikkönen ei. Mene ja tiedä.
Ens vuonna sitten toivotaan, että Räikkönen ja vetteli saavat parempaa tavaraa alleen.
Williamssin taso toivottavasti vaan paranee.
Roosperi ois saanu voittaa ton MM:n mutta olihan se vähän mahdoton yhtälö, miten se ois pitänyt mennä tuo vika kisa...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1-kausi 2014
Williamsille toivoo hyvää jatkossakin; kuten myös Mercedes GP:lle. Mersuhan on "uusi" talli olevinaan, vaikkei oikeasti olekaan - FIA ja niiden säännöt Neljässä vuodessa nuokin on kyl aika pitkälle tullut.
Sen sijaan toivottavaa olisi myös se, että ensikaudella olisi noita nk. kuratallejakin vielä mukana (Caterhamia ym), tosin kyllähän Ferrarilla on hyvä paikka auki siellä... Jos eivät saa pakettia kasaan niin eiköhän taas jämäpaikoista taistella tuleva kausi.
Sen sijaan toivottavaa olisi myös se, että ensikaudella olisi noita nk. kuratallejakin vielä mukana (Caterhamia ym), tosin kyllähän Ferrarilla on hyvä paikka auki siellä... Jos eivät saa pakettia kasaan niin eiköhän taas jämäpaikoista taistella tuleva kausi.
Re: F1-kausi 2014
http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 12004.html
Google kääntäjän perusteella referaatti:
Ongelma Renaultille ja Ferrarille ei ole sallittujen muutosten määrä vaan se, etteivät ole älynneet aloittaa 2015 moottorin kehitystä ajoissa
Google kääntäjän perusteella referaatti:
Ongelma Renaultille ja Ferrarille ei ole sallittujen muutosten määrä vaan se, etteivät ole älynneet aloittaa 2015 moottorin kehitystä ajoissa
VMP
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1-kausi 2014
Yleensä oon sitä mieltä että ennen oli huonommin. F1 on se poikkeus joka vahvistaa säännön. https://www.youtube.com/embed/bVhZytOAjiI
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: F1-kausi 2014
http://www.fia.com/node/9173
Tuossa FIA:n raportti Bianchin onnettomuudesta.
Kohta 7 hämmentää kyllä:
"7. During the 2 seconds Bianchi’s car was leaving the track and traversing the run-off area, he applied both throttle and brake together, using both feet.
The FailSafe algorithm is designed to over-ride the throttle and cut the engine, but was inhibited by the Torque Coordinator,
which controls the rear Brake-by-Wire system.
Bianchi’s Marussia has a unique design of BBW, which proved to be incompatible with the FailSafe settings."
Eli Bianchi siis painoi molempia polkimia samaan aikaan, mutta Marussian kehittämä BBW-systeemi esti turvajärjestelmän toiminnan ?
Eikös ne testaa noita turvallisuus-systeemeitä ennenkuin antaa luvan kilpailla vai miten tuollainen on edes mahdollista...
Tuossa FIA:n raportti Bianchin onnettomuudesta.
Kohta 7 hämmentää kyllä:
"7. During the 2 seconds Bianchi’s car was leaving the track and traversing the run-off area, he applied both throttle and brake together, using both feet.
The FailSafe algorithm is designed to over-ride the throttle and cut the engine, but was inhibited by the Torque Coordinator,
which controls the rear Brake-by-Wire system.
Bianchi’s Marussia has a unique design of BBW, which proved to be incompatible with the FailSafe settings."
Eli Bianchi siis painoi molempia polkimia samaan aikaan, mutta Marussian kehittämä BBW-systeemi esti turvajärjestelmän toiminnan ?
Eikös ne testaa noita turvallisuus-systeemeitä ennenkuin antaa luvan kilpailla vai miten tuollainen on edes mahdollista...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: F1-kausi 2014
Eikös se ollut tuo sama(n kaltainen) sammumisen esto, joka oli osatekijänä myös sen naiskuskin testikolarissa .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: F1-kausi 2014
Näin se varmasti on tehtykin, mutta ihmetyttää että miten FIA ei puutu tuollaisiin turvajärjestelmien laiminlyömisiin,
eikö niitä testata..
eikö niitä testata..