Alfa Romeo 156 2.0 TS -99 vaihtohinta
Valvoja: Moderators
-
Alfa Romeo 156 2.0 TS -99 vaihtohinta
Metallinsininen, 97tkm, kahdet renkaat, CD-soitin, air bag, sähköikkunat jne.
Viimeksi muokannut Black Adder, 11 Tammi 2005, 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
-
No niin. Alfa on sitten vaihtunut Volvoon ja hyvinhän tuolla sai liikkeessä siihen nähden mitä oli odotukset. Eli 13 000 € antoivat + tingatut roinat (soittimet jne.) mukaan. Taloudellisuus voitti nyt urheilullisuuden, ajettavuuden jne. *snif*
Arvon tippuminen vain reilu puoli toista vuotta sitten tehtyyn ostoon on melkoinen. Siinä 5 000 € häipyi kuin pieru saharaan.
Arvon tippuminen vain reilu puoli toista vuotta sitten tehtyyn ostoon on melkoinen. Siinä 5 000 € häipyi kuin pieru saharaan.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
-
V40 dieselin. Vähän ajetun, joten piti sitä tuohta väliinkin laittaa, mutta samanlaisiin verraten en joutunut edes huijatuksi vaan auto oli kaikin puolin huokea. Kyllähän tässä silti Alfan kanssa aika paljon ns. takkiin otti, mutta nyt oli kai viimeinen mahdollisuus saada pirssistä vielä jotain. Oulun alueella autostani tarjottiin 11 500 - 13 000 ja yleensä liikuttiin siinä 12 000 pinnassa. Deltassa olisivat lupautuneet antamaan 11 500!!! Missä on sen liikkeen moraali? Oma merkki kuitenkin kyseessä.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
Hmm niin ikävää kuin se onkin niin Alfa Romeo ei todellakaan ole mikään sijoituskohde suomessa, jossa merkin arvostus on hinnassa todella alhainen.
Mielestäni saamasi summa on erittäin hyvä kun kattoo esim. mihin hintaan noita myydään (8000 eurosta ylöspäin tuota mallia). Toki näillä halvemmilla on ajettu 50 000 km enemmän mutta eihän se vielä pitäisi olla "modernille" autolle juuri mitään.
Itse etsiskelen juuri 156 2.5 V6:sia ja 13 000 eurolla olisi jo jopa valinnanvaraa. Halvin myyty minkä löysin lähiajalta (pahus kun en huomannut ajoissa) oli Stockmann Auton myymä 8900 eurolla!
Itse yritän saada sen hankittua 10-12 000 eurolla ja noita 12 000 euron hintaisia olisi myynnissä atm. parikin kappaletta. Eli hyvältä näyttää ostajan silmin ja kun tarkoitus on pitää autoa ainakin 5 vuotta niin ei juurikaan väliä mikä sen hetkinen myyntihinta sitten tulee olemaan.
/esc
Mielestäni saamasi summa on erittäin hyvä kun kattoo esim. mihin hintaan noita myydään (8000 eurosta ylöspäin tuota mallia). Toki näillä halvemmilla on ajettu 50 000 km enemmän mutta eihän se vielä pitäisi olla "modernille" autolle juuri mitään.
Itse etsiskelen juuri 156 2.5 V6:sia ja 13 000 eurolla olisi jo jopa valinnanvaraa. Halvin myyty minkä löysin lähiajalta (pahus kun en huomannut ajoissa) oli Stockmann Auton myymä 8900 eurolla!
Itse yritän saada sen hankittua 10-12 000 eurolla ja noita 12 000 euron hintaisia olisi myynnissä atm. parikin kappaletta. Eli hyvältä näyttää ostajan silmin ja kun tarkoitus on pitää autoa ainakin 5 vuotta niin ei juurikaan väliä mikä sen hetkinen myyntihinta sitten tulee olemaan.
/esc
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Ketä se hyvityshinta kiinnostaa, välirahahan sen ratkaisee. Tosin en tunne Deltan vaihtoautojen hintoja mutta noin yleisesti ei aina kannata pelkkää hyvitystä tuijottaa.
Paljonko olisi saanut bensaa välirahalla, paljonko on diesel vero ja paljonko tulee kilsoja? Molempien autojen arvoa useamman vuoden päästä on toki mahdoton ennustaa mutta noin yleisesti kiinnostaisi paljonko loppupeleissä hyötyy vaihtamalla dieseliin. Olettaen että kun ajaa paljon niin suurin osa on maantiellä, eli paljonko tarvitsee sitten kilsoja että alkaa "kannattamaan".
JTD Saksasta on minun valinta jos kiisseliin pitää sekaantua.
Paljonko olisi saanut bensaa välirahalla, paljonko on diesel vero ja paljonko tulee kilsoja? Molempien autojen arvoa useamman vuoden päästä on toki mahdoton ennustaa mutta noin yleisesti kiinnostaisi paljonko loppupeleissä hyötyy vaihtamalla dieseliin. Olettaen että kun ajaa paljon niin suurin osa on maantiellä, eli paljonko tarvitsee sitten kilsoja että alkaa "kannattamaan".
JTD Saksasta on minun valinta jos kiisseliin pitää sekaantua.
- Alfissimo
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Varsinkin nykyhinnoilla laskettuna (95E n. 1,10-1,15e ja D n. 0,85e) saa ruuvata melkoisesti ennenkuin kiisseli oikeasti tulee edullisemmaksi. Kukahan viksu laskis, kuinka paljon tarvitsee ajaa jotta n. 600e dieselvero kuolettuu .
Itse en ainakaan aja nykyään niin paljoa.
En tiedä tarkkoja dieselin hintoja ja veroja, meniköhän edes sinnepäinkään .
Itse en ainakaan aja nykyään niin paljoa.
En tiedä tarkkoja dieselin hintoja ja veroja, meniköhän edes sinnepäinkään .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rolle
- Site Admin
Jos oletetaan että tässä tapauksessa bensa-auton kulutus on 7l/100km ja kiisseli 5,5l/100 niin:
k=100km
(7x1,10)k=(5,5x0,85)k+600
(7,70-4,675)k=600
k=600/3,025
k=198
Eli noin vajaa pari kymppiä. Mutta mitkä kaksi autoa tulisi vertailla keskenään, miten otetaan huomioon pääomakulut kalliimman auton kohdalla, huoltokulut, kumpi pitää paremmin arvonsa jne. Menee jo aika vaikeaksi kun on jokaisesta itsestään kiinni onko omasta mielestä 90hp kiisseli vertailukelpoinen 155hp bensakoneen kanssa vai katsotaanko vain kokoa, pitäisikö autot olla samanikäisiä vai..?
k=100km
(7x1,10)k=(5,5x0,85)k+600
(7,70-4,675)k=600
k=600/3,025
k=198
Eli noin vajaa pari kymppiä. Mutta mitkä kaksi autoa tulisi vertailla keskenään, miten otetaan huomioon pääomakulut kalliimman auton kohdalla, huoltokulut, kumpi pitää paremmin arvonsa jne. Menee jo aika vaikeaksi kun on jokaisesta itsestään kiinni onko omasta mielestä 90hp kiisseli vertailukelpoinen 155hp bensakoneen kanssa vai katsotaanko vain kokoa, pitäisikö autot olla samanikäisiä vai..?
- Alfissimo
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Löytyyhän noita Härmästäkin. NettiautoRolle kirjoitti:JTD Saksasta on minun valinta jos kiisseliin pitää sekaantua.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Missähän kunnossa tuo kiesi on ollut?esc kirjoitti: Itse etsiskelen juuri 156 2.5 V6:sia ja 13 000 eurolla olisi jo jopa valinnanvaraa. Halvin myyty minkä löysin lähiajalta (pahus kun en huomannut ajoissa) oli Stockmann Auton myymä 8900 eurolla!
Ihan mielenkiinnolla kyselen, paljon näillä yksilöillä on ajettu?esc kirjoitti: Itse yritän saada sen hankittua 10-12 000 eurolla ja noita 12 000 euron hintaisia olisi myynnissä atm. parikin kappaletta. Eli hyvältä näyttää ostajan silmin ja kun tarkoitus on pitää autoa ainakin 5 vuotta niin ei juurikaan väliä mikä sen hetkinen myyntihinta sitten tulee olemaan.
/esc
Varmaan tuohon hintaan irtoo kaikinpuolin hyvä ja siisti, sekä huollettu yksilö...
Ei enää Alfaa... eipä
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Jos sama mitä kävin vilkaisemassa niin surkeassa.... Samaten mitä kävin katsomassa Kaivokselassa Vaihto+ merkkisestä liikkeestä 195tkm ajettua 12000€:n V6:sta niin kyllä oli auto saatu heikolle hapelle. Silti se on mennyt jo, mutta keskisuomessa ei täyskuntoistakaan saa kaupan sillä rahaa näköjään.Maho kirjoitti:Missähän kunnossa tuo kiesi on ollut?esc kirjoitti: Itse etsiskelen juuri 156 2.5 V6:sia ja 13 000 eurolla olisi jo jopa valinnanvaraa. Halvin myyty minkä löysin lähiajalta (pahus kun en huomannut ajoissa) oli Stockmann Auton myymä 8900 eurolla!
mulla ainakin ajettu 195 tkm. ja väitän että ihan täys peli ja siisti (ellei usko, saa tulla katsomaan...). Jopa huollettu, ei aina merkkiliikkeessä mutta kuitenkin. ja 12000€ tassuun niin lähtee kolmilla renkailla heti pois GTV:n tieltäMaho kirjoitti:Ihan mielenkiinnolla kyselen, paljon näillä yksilöillä on ajettu?esc kirjoitti: Itse yritän saada sen hankittua 10-12 000 eurolla ja noita 12 000 euron hintaisia olisi myynnissä atm. parikin kappaletta. Eli hyvältä näyttää ostajan silmin ja kun tarkoitus on pitää autoa ainakin 5 vuotta niin ei juurikaan väliä mikä sen hetkinen myyntihinta sitten tulee olemaan.
/esc
Varmaan tuohon hintaan irtoo kaikinpuolin hyvä ja siisti, sekä huollettu yksilö...
Alfa 156 v6 kirjoitti:
mulla ainakin ajettu 195 tkm. ja väitän että ihan täys peli ja siisti (ellei usko, saa tulla katsomaan...). Jopa huollettu, ei aina merkkiliikkeessä mutta kuitenkin. ja 12000€ tassuun niin lähtee kolmilla renkailla heti pois GTV:n tieltä
Sigh. Miksi niin moniin on laitettu toi helvetin takaspoileri Olkoonkin, että kyseessä on jopa alkuperäinen optio tässätapauksessa (mikä tekee siitä minun silmissäni jotenkin hyväksyttävän).
Itse en kuitenkaan halua tuolla spoilerilla ja värikin on väärä. Kauneus on katsojan silmissä sano. Musta tai ehkä hopea olisi toiveissa, tavallinen punainenkin saattaisi mennä...
/esc
mulla ainakin ajettu 195 tkm. ja väitän että ihan täys peli ja siisti (ellei usko, saa tulla katsomaan...). Jopa huollettu, ei aina merkkiliikkeessä mutta kuitenkin. ja 12000€ tassuun niin lähtee kolmilla renkailla heti pois GTV:n tieltä
Sigh. Miksi niin moniin on laitettu toi helvetin takaspoileri Olkoonkin, että kyseessä on jopa alkuperäinen optio tässätapauksessa (mikä tekee siitä minun silmissäni jotenkin hyväksyttävän).
Itse en kuitenkaan halua tuolla spoilerilla ja värikin on väärä. Kauneus on katsojan silmissä sano. Musta tai ehkä hopea olisi toiveissa, tavallinen punainenkin saattaisi mennä...
/esc
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Totta, makuasia sano koira kun muniaan nuoli... itsekkään en spoikkaa olisi välttämättä laittanut, ja kiveniskujen maalauksen yhteydessä yritettiin irtikin roipelia, vaan ei olisi ilman kohtuutonta väkivaltaa lähtenyt joten annettiin olla Eikä se ostaessa ollut kynnyskysymyksenä kun auto muuten vaikutti sopivalta.esc kirjoitti: Sigh. Miksi niin moniin on laitettu toi helvetin takaspoileri Olkoonkin, että kyseessä on jopa alkuperäinen optio tässätapauksessa (mikä tekee siitä minun silmissäni jotenkin hyväksyttävän).
Itse en kuitenkaan halua tuolla spoilerilla ja värikin on väärä. Kauneus on katsojan silmissä sano./esc
- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
samaa mieltä gamman kanssa..jos auto on muuten tiptop ja varusteet hyvät niin mieluummin sen ottaa vaikka väärän värinen olisikin verattuna oikean väriseen mutta muuten välttävä kuntoisen..
Viimeksi muokannut 90, 12 Tammi 2005, 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totta puhutte. Jos ei ole varaa ostaa uutta, on jostain aina tingittävä. Varsinkin kun kyseisiä pelejä ei kuitenkaan kasva puissa (lue= löydy joka tojokaupasta) on minunkin mielestä väri se ensimmäinen asia mistä voi tinkiä. Eikä tuo punainen ainakaan huono väri ole.
Mielummin olisin itse tuon värin ottanut kuin hopean jos sellainen olisi vastaava tullut vastaan sillon kun pirssiä olin ostamassa.
Hinnat kyllä näyttää siltä, että vähemmän ottaa takkiin kun ajaa tuolla nykyisellä hautaan asti. Muistaa vaan ennen ajoa ottaa pari kumarrusta mekkaan päin ja toivoa parasta
Mielummin olisin itse tuon värin ottanut kuin hopean jos sellainen olisi vastaava tullut vastaan sillon kun pirssiä olin ostamassa.
Hinnat kyllä näyttää siltä, että vähemmän ottaa takkiin kun ajaa tuolla nykyisellä hautaan asti. Muistaa vaan ennen ajoa ottaa pari kumarrusta mekkaan päin ja toivoa parasta
Ei enää Alfaa... eipä
- Rolle
- Site Admin
Olkootkin niin että väristä voi ekana tingita, mutta kun musta, hopea tai punainen ei ole ihan niitä harvinaisimpia. Nyt on ostajan markkinat niin en lähtisi hätäilemään kun voi löytää juuri sitä mitä hakee, kiirettä kun ei ilmeisesti ole.
Yhdeksän tonnin V6:sta korjaileekin mielellään jo parilla tonnilla, ellei sitten ole oikeasti rapakunnossa.
Yhdeksän tonnin V6:sta korjaileekin mielellään jo parilla tonnilla, ellei sitten ole oikeasti rapakunnossa.
Sekin vielä, nyt on ihan turha sanoa että vaihtoi Alfasta pois sen takia ettei löydy kiisseliä.Löytyyhän noita Härmästäkin
Tuokin on kyllä totta, kiireellä ei tule kuin sutta ja sekundaa
Jos on halpa ajokki ja selkeätä vikaa, tyyliin: jarruissa, alustassa tai tekniikassa tai vaikkapa maalivikaa niin sellainenhan on melko simppeliä korjata tai korjauttaa. Jos taas on yleisesti nuhjuinen ja vähän joka paikassa jotain pientä virhettä (ei siis suoranaista vikaa) niin semmoinen onkin ikävämpää ja työlästä, usein jopa mahdotonta korjata
Jos on halpa ajokki ja selkeätä vikaa, tyyliin: jarruissa, alustassa tai tekniikassa tai vaikkapa maalivikaa niin sellainenhan on melko simppeliä korjata tai korjauttaa. Jos taas on yleisesti nuhjuinen ja vähän joka paikassa jotain pientä virhettä (ei siis suoranaista vikaa) niin semmoinen onkin ikävämpää ja työlästä, usein jopa mahdotonta korjata
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
Hyvin näyttää ainakin Sportwagon säilyttävän arvonsa. (Muistaakseni) Malmin DA:ssa on myynnissä vm. 2000 oleva Super hintaan €22k+jotain. Kilometrejä oli jotain 70 000. Itse maksoin suunnilleen saman pari vuotta sitten 30tkm ajetusta. Tuskin kyllä tuohon rahaan kaupaksi menee.
Viimeksi tällä viikolla omastani tarjottiin 15 tonnia vaihdossa nollaneloseen, 5000km ajettuun JTS-Sportwagoniin.
Viimeksi tällä viikolla omastani tarjottiin 15 tonnia vaihdossa nollaneloseen, 5000km ajettuun JTS-Sportwagoniin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rolle
- Site Admin
Sen verran täytyy sanoa tuosta hintaluokasta 10-15k että on harvinaisen vaikea myydä autoa tuossa haarukassa. Harvalla on noin paljon rahaa, tai sitten ovat tyrkyttämässä jotain vaihtoon, pankki ei anna lainaa kun ei ole mitään takuita ja siten tulee ostettua se paljon kalliimpi yksilö sieltä autoliikkeesta koska tarjoavat rahoituksen.
Eri asia on toki jos autossa on rahoitusta jäljellä minkä saa siirrettyä. Toinen vaihtoehto on ottaa vain jotain vaihdossa ja hyvittää niin vähän että saa varmasti omansa pois. Muuten taitaa olla aika vaikeata, eli ei välttämättä tarkoita sitä että olisi kallis pyynti vaikkei auto mene kaupaksi.
Eri asia on toki jos autossa on rahoitusta jäljellä minkä saa siirrettyä. Toinen vaihtoehto on ottaa vain jotain vaihdossa ja hyvittää niin vähän että saa varmasti omansa pois. Muuten taitaa olla aika vaikeata, eli ei välttämättä tarkoita sitä että olisi kallis pyynti vaikkei auto mene kaupaksi.
-
Ei tietenkään, mutta liikuttiin aika tavalla saman hintaluokan autoissa (alle 20 000) kaikissa liikkeissä ja tässä välirahakin jäi pieneksi ja auton hinta oli samanlaisiin verraten alhainen. Koskaanhan autoa ei kannata vanhempaan vaihtaa... Kilometrejä tulee vuodessa 40 000+ km. Eli polttoainekuluissa alkaa kyllä aika piankin näkymään vaihdon hyödyt.Rolle kirjoitti:Ketä se hyvityshinta kiinnostaa, välirahahan sen ratkaisee. Tosin en tunne Deltan vaihtoautojen hintoja mutta noin yleisesti ei aina kannata pelkkää hyvitystä tuijottaa.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
- MarcusV
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Tottahan se on että hitosti vaikeempi 10-20 tontun autoa on myydä kun 5000 autoa. Mitä lähemmäs sitä viittä tonnia mennään niin sitä helpommalla se peli ostetaan. Yksityisessä autokaupassa just vaikeutena toi.. Eikö jengillä sitten ole kahisevaaRolle kirjoitti:Sen verran täytyy sanoa tuosta hintaluokasta 10-15k että on harvinaisen vaikea myydä autoa tuossa haarukassa. Harvalla on noin paljon rahaa, tai sitten ovat tyrkyttämässä jotain vaihtoon, pankki ei anna lainaa kun ei ole mitään takuita ja siten tulee ostettua se paljon kalliimpi yksilö sieltä autoliikkeesta koska tarjoavat rahoituksen.
- Rolle
- Site Admin
Black Adder: En tarkoittanut sinua tuolla kirjoituksella vaan tuli vain mieleen että monilla tuntuu moinen ajattelutapa olevan.
Se on luonnollista, mutta tarkoitin että taas yli 20k autot saa sitten vastaavasti "helpommin" myytyä suhteessa hintaan. Mutta kuten 90 sanoi, taitaa tuota tarjontaa olevan paljon eli ostajan markkinat.Mitä lähemmäs sitä viittä tonnia mennään niin sitä helpommalla se peli ostetaan.