Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tiiliskivi katolle niin alkaa pysymään
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sattu ihan tuurilla kohdalle, alle 200tkm ajettuna kolmannelta omistajalta ja vieläpä omalta kylältä. Kyllä sen uskalsi pikkasen reilulla viidellä satkulla omakseen lunastaaMokomakin kirjoitti:^^ On muuten todella hyvin säilynyt brava!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pikku-Juulia talvitallille eilisen 400 km:n siirtymällä Pohjanmaalta Etelä-Savoon. G-116 on kiva auto ajaa pitkääkin matkaa. Ensi vuodeksi pitää hankkia matkamusaksi Philipsin kasari -Quartz-stereoihin Hurriganesien Roadrunner C-kasetti tai jotakin wanhaa Iron Maideniä, nyt kuuntelin lähinnä SuomiPoppia ja Nordia...
Sitten tänään pesua ja vahausta sekä kosteudenpoistajat yms. talvitoimenpiteet autolle.
Kesäaika on virallisesti nyt ohi. Uutta odotellessa ratavanteet ja renkaat hankintaan Giuliettaan ensi kesäksi. Muuta se ei kaipaakaan.
JT
Sitten tänään pesua ja vahausta sekä kosteudenpoistajat yms. talvitoimenpiteet autolle.
Kesäaika on virallisesti nyt ohi. Uutta odotellessa ratavanteet ja renkaat hankintaan Giuliettaan ensi kesäksi. Muuta se ei kaipaakaan.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Albertollilla vois olla Jaakko Tepon c-kasetti, kysy sitä lainaan ensihätäänJiitee kirjoitti:Pikku-Juulia talvitallille eilisen 400 km:n siirtymällä Pohjanmaalta Etelä-Savoon. G-116 on kiva auto ajaa pitkääkin matkaa. Ensi vuodeksi pitää hankkia matkamusaksi Philipsin kasari -Quartz-stereoihin Hurriganesien Roadrunner C-kasetti tai jotakin wanhaa Iron Maideniä, nyt kuuntelin lähinnä SuomiPoppia ja Nordia... 8
JT
Sellainen vaihtoi omistajaa 90:n kylkiäisenä.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jakopääremppa JTS:ään. Kolme vuotta ja 75 tkm oli edellisestä vaihdosta, ihan hyvältä näytti hihna. Samalka vaihtui muutkin hihnat, vesipumppuun en koskenut.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuossa vehkeessä sen voinee soittaa/pikakelata muistaakseni myös takaperin... siis Aoppet Okkaaj.... ei tuota muuten kestäis. Hyvä tietääEero kirjoitti:Albertollilla vois olla Jaakko Tepon c-kasetti, kysy sitä lainaan ensihätäänJiitee kirjoitti:Pikku-Juulia talvitallille eilisen 400 km:n siirtymällä Pohjanmaalta Etelä-Savoon. G-116 on kiva auto ajaa pitkääkin matkaa. Ensi vuodeksi pitää hankkia matkamusaksi Philipsin kasari -Quartz-stereoihin Hurriganesien Roadrunner C-kasetti tai jotakin wanhaa Iron Maideniä, nyt kuuntelin lähinnä SuomiPoppia ja Nordia... 8
JT
Sellainen vaihtoi omistajaa 90:n kylkiäisenä.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuli viikonlopun aikana soviteltua bmw e39 syyläri 75:n keulalle. Flektit pitäs vielä jotenkin mahduttaa..
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tusinan verran löytyi helmiä C-kasetilla 90:n hanskalokerosta. Voin lähettää jonkun valioyksilön odottamaan kevättäJiitee kirjoitti:Tuossa vehkeessä sen voinee soittaa/pikakelata muistaakseni myös takaperin... siis Aoppet Okkaaj.... ei tuota muuten kestäis. Hyvä tietääEero kirjoitti:Albertollilla vois olla Jaakko Tepon c-kasetti, kysy sitä lainaan ensihätäänJiitee kirjoitti:Pikku-Juulia talvitallille eilisen 400 km:n siirtymällä Pohjanmaalta Etelä-Savoon. G-116 on kiva auto ajaa pitkääkin matkaa. Ensi vuodeksi pitää hankkia matkamusaksi Philipsin kasari -Quartz-stereoihin Hurriganesien Roadrunner C-kasetti tai jotakin wanhaa Iron Maideniä, nyt kuuntelin lähinnä SuomiPoppia ja Nordia... 8
JT
Sellainen vaihtoi omistajaa 90:n kylkiäisenä.
JT
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Ok, kiitos . Pistä yvnä listaa vaikka. C-kasetit kyllä tuttuja nuoruusvuosilta 70-luvulta, mutta muutaman muuton jälkeen nyt kaikki paikassa nimeltä jemma " 50 m2:n ullakko täynnä kamaa" Ensi keväänä tarkoitus "kammata" ko. paikka läpi. Etkö aio säilyttää 90:ssä ajan hengen mukaisia poppivehkeitä , museotarkastajat tykkää
JT
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taitaa 90 pelastua museoinnilta, mitä se sitten tuleekaan tarkoittamaan. Ja kyllä, säilytän mukana tulleet poppivehkeet: http://1drv.ms/ULPaP8
Tallessa on uutena ostamani Offspring - Smash ja Nirvanan - In Utero kasetit ja jonkun auton mukana tullut Top Gunin soundtrack. Lisäksi täytyy jokunen 90:n mukana tullut säilyttää.
Tallessa on uutena ostamani Offspring - Smash ja Nirvanan - In Utero kasetit ja jonkun auton mukana tullut Top Gunin soundtrack. Lisäksi täytyy jokunen 90:n mukana tullut säilyttää.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olisiko sinulla kuvia siitä miten se sinne istuu?Nouko88 kirjoitti:Tuli viikonlopun aikana soviteltua bmw e39 syyläri 75:n keulalle. Flektit pitäs vielä jotenkin mahduttaa..
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pihassa tapahtui eilen ja tänään:
Eilen positiivista oli että Opel Vectra vaihtoi omistajaa siten että se lähti pihasta.
Tänään vaihdoin siskon Lagunaan moniurahihnan. Pari tuntia ahersin ja kunnes sain todistettua että Motonet oli myynyt 5mm liian lyhyen hihnan. No äkkiä vaihtamaan hihna Motonetiin ja sittenhän tuo meni paikoilleen puolessa minuutissa. En sitten ehtinyt enää vaihtamaan suodattimia enkä tulppia. No jotain toisellekin päivälle.
Eilen positiivista oli että Opel Vectra vaihtoi omistajaa siten että se lähti pihasta.
Tänään vaihdoin siskon Lagunaan moniurahihnan. Pari tuntia ahersin ja kunnes sain todistettua että Motonet oli myynyt 5mm liian lyhyen hihnan. No äkkiä vaihtamaan hihna Motonetiin ja sittenhän tuo meni paikoilleen puolessa minuutissa. En sitten ehtinyt enää vaihtamaan suodattimia enkä tulppia. No jotain toisellekin päivälle.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Bösöön uusi takapyöränlaakeri. Helppo homma kunhan ensin kertaalleen laitoin auton uudelleen kasaan huomattuani että laakeri on kiinni 40-millisellä mutterilla eikä pakissa ole niin isoa hylsyä, ja nakitettuani emännän tuomaan tallille rälläkän sen epähuomiossa mukaan ottamani multityökalusalkun tilalle.
- Epäkelpokeräilijä -
- BigShowMan
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
- Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
- Paikkakunta: Tervakoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
öljyn ja suodattimien vaihtoa GTV:seen
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sunnuntaina vaihdoin kuskin puolelta vetarin nivelen.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Busan maalaus hommia, busan oma väri ei ollu mieleinen, ja tientekin se vaatii muutakin huoltoo.
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tämä tuli tehtyä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=28726
Samoin 159:n EGR:n rassausta. Hommaa helpottuu paljon kun ruuvaa paisuntasäiliön pois tieltä. Letkujen varassa sen saa siirrettyä tarpeeksi syrjään.
Samoin 159:n EGR:n rassausta. Hommaa helpottuu paljon kun ruuvaa paisuntasäiliön pois tieltä. Letkujen varassa sen saa siirrettyä tarpeeksi syrjään.
- Liitteet
-
- IMG_3186.JPG
- (274.8 KiB) Tiedosto ladattu 4192 kertaa
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hinkkailin ja hinkkailen talvikiekkoja allelaittokuntoon. Koitin pistää muijan munamankeliin uutta vannesta, mutta ulkokumin perhana on sitten inhottava eikä veny. Vanhaan vanteeseen se menee oikein kätevästi ja uusi on samaa kokoa. Mikä piru siinä oikein asuu.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
166sen perään uudet kallistuksenvakaajan puslat, koiranluut, ylätukivarret, iskarit, jouset, jousilautaset ja kasa pultteja.
Alatukivarren puslat vielä jäi vaihtamatta.
Alatukivarren puslat vielä jäi vaihtamatta.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
166:n ohjaustehostimen säiliöön kaadoin lisää lientä ja pyyhin säiliöltä lähtevät letkut mahdollisen vuotokohdan hahmottamiseksi. Samalla kiristin hieman säiliöltä lähtevien letkujen klemmareita.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joko vaihdoit sen uuden säiliön? Siinä vanhassahan oli/on se toinen letkulähtö liimalla kiinni niin kun oli aikoinaan puhetta..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Onneksi mulla on hyvä muisti ja silleen
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin Q4:n koneen jatkoksi irto kytkinkopan, ja startin. Kaadoin moottoriin öljyt, ja starttailin paineet.
Hyvinhän tuo lähti heti nostamaan paineita.
Onpahan nyt sitten öljykalvo joka kanavassa jos ei vaikka ihan heti menisikään ajoon.
Lopuksi moottori kyytiin, ja huomen aamulla matkaan.
Hyvinhän tuo lähti heti nostamaan paineita.
Onpahan nyt sitten öljykalvo joka kanavassa jos ei vaikka ihan heti menisikään ajoon.
Lopuksi moottori kyytiin, ja huomen aamulla matkaan.
- Liitteet
-
- 28012008909.jpg
- (132.55 KiB) Tiedosto ladattu 6121 kertaa
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kytkimen työsylinterin vaihto. Homma meni jotenkin näin:
Ekaks imurööri pois sitten akku pois. Akkukotelo pois ja siitä relelaatikko irti. Siinähän se työsylkkä olikin hyvin käsillä. Putkinippa irti ja sylinterin lukitseva lukkoprikka pois. (putkesta ei vuoda nestettä kun se on irti) Homman vaikein osuus alkoi kun sylinteri oli jämähtänyt vähän jumiin siihen kiinnikkeeseen. Naputtelua vasaralla ja rost flashiä väliin niin sittehän se irti läks viimein.(hyvä niin sillä sitä pulttia ei mahu avaamaan ns. Normiavaimella laatikosta) Uusi sylinteri tilalle ja ilmaus. Käänteisessä järjestyksessä kasaan.
Lopputuloksena oli hieman aikasempaa herkempi poljintuntuma. Ennen myös työsylinteri lämpimänä takerteli ja narisi. Nyt skulaa hienosti. Remontti kannatti
Ekaks imurööri pois sitten akku pois. Akkukotelo pois ja siitä relelaatikko irti. Siinähän se työsylkkä olikin hyvin käsillä. Putkinippa irti ja sylinterin lukitseva lukkoprikka pois. (putkesta ei vuoda nestettä kun se on irti) Homman vaikein osuus alkoi kun sylinteri oli jämähtänyt vähän jumiin siihen kiinnikkeeseen. Naputtelua vasaralla ja rost flashiä väliin niin sittehän se irti läks viimein.(hyvä niin sillä sitä pulttia ei mahu avaamaan ns. Normiavaimella laatikosta) Uusi sylinteri tilalle ja ilmaus. Käänteisessä järjestyksessä kasaan.
Lopputuloksena oli hieman aikasempaa herkempi poljintuntuma. Ennen myös työsylinteri lämpimänä takerteli ja narisi. Nyt skulaa hienosti. Remontti kannatti
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitsupitsun karismaa tällä kertaa. Jarrujen tarkistus - levyt alamitassa, rummut ruosteesta paksut takana. Takapönttö irtautunt kokonaan putkesta. Edessä pakarin lämpökilven tapaiset pyhäl hengel paikoillaan - nyppäsin pois. Konehuoneen pesu, varmaankin tehtaanlaiset paskat pellin alla, oli siivoton. Ohjaustehostimen pumppu vuotaa akselistaan, stefa pashana? Vaihteensiirto väljä, vas sis vetarin kumi itkee öljyä, venakoppa vuotaa - sekä ilmeisesti olionpaineanturin jenka. Katin kannakekorvakko irti hitsausksestsan edestä. Alavesiletkun klemmari yhtynyt happeen - iso vuoto - vaihdettu, uudet jäähdytysnesteet koneeseen. Sisäkattovalon kytkimen nappi kaikonnut - ei valoa, kytkinnestesäiliössä ruskeahkoa tavaraa. Tulpat tasaväriset ja suht ok näköset, ilmanputsari siistihkö. Ja mä luulin et sitikka on mopo pehmeähköllä alustalla - tää on kamalahko, 1.6 100hp. Sisusta pärrää, alustasta ei sivuääniä. Jaappanin ihme. Naapurin isännän naisystäväehdokkaan kulkine. Ja oluttakin meni sekä kessua...
Viimeksi muokannut jalittam, 19 Loka 2014, 07:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tää mitsu on vm 99. Saa antaa vinkkejä ja tarkastuskohteita jos jollakulla on kokemusta ko kulkineesta. Tätähän ei korjata, vaan huolletaan?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eipä ole sentään GDI, jossa iso osa mainitsemistasi osista on "omia" ja GDI-lisä on Motonetistäkin ostettavilla osilla käytännössä x2.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pestiin ja vahailtiin kaverin kaverin kanssa autot ennen talvea. Pohjalle poorboys black hole fillerivaha ja päälle collinite 476s. Käsin hinkatessa aika kova homma ja meni koko päivä, mutta lopputulos palkitsi.
- Liitteet
-
- vahailtu.JPG
- (130.11 KiB) Tiedosto ladattu 5972 kertaa
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kesällä lykkäsit samat aineet Gtv:hen ja varsin hyvä tuli.
Talveksi jättäisin fillerit pois, ilmeisesti heikentää vahan kestoa/pysyvyyttä.
Talveksi jättäisin fillerit pois, ilmeisesti heikentää vahan kestoa/pysyvyyttä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Rouvan 159
Vahattu kahteen kertaan.
Kuljettajan oven ikkunannostin vaihdettu.
Takaluukun merkki vaihdettu.
Kaikki ovet tiivistetty vesivuotojen varalta ja alareunojen tiivisteisiin leikattu lovet vedenpoistoreikien kohdille.
Kiveniskuja paikkailtu.
Imuroitu sisältä.
Lasit pesty sisältä ja päältä.
Kyllä kelpaa taas lähteä kyntämään suolattua moottoritietä aamusta.
To do-listalle jäi:
Vaihda kaikki jouset.
Vaihda etujarrulevyt ja palat.
Vaihda talvirenkaat.
Kiinnitä kuskinpuolen kuraläppä.
Sinnä saakin taas mukavasti kulumaan yhden viikonlopun.
Vahattu kahteen kertaan.
Kuljettajan oven ikkunannostin vaihdettu.
Takaluukun merkki vaihdettu.
Kaikki ovet tiivistetty vesivuotojen varalta ja alareunojen tiivisteisiin leikattu lovet vedenpoistoreikien kohdille.
Kiveniskuja paikkailtu.
Imuroitu sisältä.
Lasit pesty sisältä ja päältä.
Kyllä kelpaa taas lähteä kyntämään suolattua moottoritietä aamusta.
To do-listalle jäi:
Vaihda kaikki jouset.
Vaihda etujarrulevyt ja palat.
Vaihda talvirenkaat.
Kiinnitä kuskinpuolen kuraläppä.
Sinnä saakin taas mukavasti kulumaan yhden viikonlopun.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Giuliettaan kitkat, kun nuo kesärenkaat oli jo loppu. Ei nää kitkatkaan kaksiset ole, mutta pintaa oli vielä n.4,5-5,0mm, menee ne nyt syksyn.
Juu, ja rupiset pultitkin tuli vaihdettua. Voi heittää nuo entiset taas sitten kromaukseen.
Juu, ja rupiset pultitkin tuli vaihdettua. Voi heittää nuo entiset taas sitten kromaukseen.
- Liitteet
-
- 29012008910.jpg
- (96.69 KiB) Tiedosto ladattu 5828 kertaa
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Kerkeävä kaveri Kiitos vielä paketeista, jouluna riittää vaan pehmeät paketit
Tallissa tuli koneen ihmettelyn lisäksi hinkattua nopea ohjausvaihde kiiltäväksi.
Tallissa tuli koneen ihmettelyn lisäksi hinkattua nopea ohjausvaihde kiiltäväksi.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viikonloppuna tuli vaihdettua etuakselille uudet jarrulevyt ja palat.
Molemmin puolin olikin sisemmät palat melkoisen jumissa, nyt rullaa herkästi ja tuntuu pysähtyvänkin terävämmin.
Nuo palojen kiinnitystapit on kyllä melkoinen pirunkeksintö! Osasivat nimittäin olla aivan pirun lujasti kiinni!
Molemmin puolin olikin sisemmät palat melkoisen jumissa, nyt rullaa herkästi ja tuntuu pysähtyvänkin terävämmin.
Nuo palojen kiinnitystapit on kyllä melkoinen pirunkeksintö! Osasivat nimittäin olla aivan pirun lujasti kiinni!
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mulla vielä orkkistapit käytössä. Irtoavat ihan ok, kun kertavuoteen jarrut putsailen. Nelisen vuotta sitten yks tappi vaati hiukan voimaa kun olivat telttauton jäliltä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eiks ollukin mukava homma. Oikein vierähti tippa linssiin, kun muistelin unon tankinhitsausta kaasulla.Juhako kirjoitti:Hitsasin tankkia ja putkea.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pientä järjestelyä. Ei herramajösses että parin tunnin jumpalla saa tehtyä talliin tilaa, kun sitä menee vähemmän hukkaan*. Pyörä oli aikaisemmin heti oven edessä poikittain ja TVR heti sen jälkeen autopaikalla. Sain tehtyä takaseinälle tilaa pyörälle ja vaikka TVR on aika tarkkaan samalla kohtaa kuin aiemminkin, on sen ympärillä joka suuntaan enemmän tilaa.
*) Millään tavalla tilan lisääntyminen ei tietenkään liity siihen, että siirsin 4 rengassarjaa autotallista ulkovarastoon .
*) Millään tavalla tilan lisääntyminen ei tietenkään liity siihen, että siirsin 4 rengassarjaa autotallista ulkovarastoon .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Otin Rotkesta Webaston pöydälle.
Olisiko jollain myydä vinkumatonta paloilmapuhallinta siihen?
Olisiko jollain myydä vinkumatonta paloilmapuhallinta siihen?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Avauduin tänään tavarantoimittajalla Ribe-työkaluista, kun heilläkin kaikkea kummaa on myymälässä, vaikka ei työkaluliike varsinaisesti olekaan.
Toinen naureskeli moiselle nimelle, mutta toinen hetken aprikoi, käveli yhdelle Facom-laatikolle ja kysyi olisiko tuollainen? Eli sieltä tarttui sitten mukaan 7mm kokoinen pitkä Ribe-avain. Muitakin kokoja olisi ollut.
No avasin kotona venttiilikopan JTS:stä. Tuolta näytti nokat, ei ollut mikään juuri tuota huonompi tai parempi.
Miltä näyttää? Omaan silmään vähän pahan näköinen kuluma, mutta ei nakutus taida näistä tulla. Varsinkin kun taajuus on suunnilleen yhden nokan mukainen. Eikä tässä taida olla ajoituksenmuunnintakaan? Joten oma veikkaus on hydraulinen nostaja. Vaan mikä niistä?
Onkohan niille oma öljykanava kannessa.
Pitää koittaa stetoskoopilla etsiä nakuttajaa. Mahtaako nokan päässä oleva polttoainepumppu (?) koskaan nakuttaa.
Ehkö tuolla uskaltaa nyt kumminkin ajella. Näkee paljonko öljyä kuluu. Minkäänlaista öljynkäryä ei sentään irtoa.
Niin ja ei tätä tehty tallissa vaan katoksessa. Alkaa olla aika galsaa.
Toinen naureskeli moiselle nimelle, mutta toinen hetken aprikoi, käveli yhdelle Facom-laatikolle ja kysyi olisiko tuollainen? Eli sieltä tarttui sitten mukaan 7mm kokoinen pitkä Ribe-avain. Muitakin kokoja olisi ollut.
No avasin kotona venttiilikopan JTS:stä. Tuolta näytti nokat, ei ollut mikään juuri tuota huonompi tai parempi.
Miltä näyttää? Omaan silmään vähän pahan näköinen kuluma, mutta ei nakutus taida näistä tulla. Varsinkin kun taajuus on suunnilleen yhden nokan mukainen. Eikä tässä taida olla ajoituksenmuunnintakaan? Joten oma veikkaus on hydraulinen nostaja. Vaan mikä niistä?
Onkohan niille oma öljykanava kannessa.
Pitää koittaa stetoskoopilla etsiä nakuttajaa. Mahtaako nokan päässä oleva polttoainepumppu (?) koskaan nakuttaa.
Ehkö tuolla uskaltaa nyt kumminkin ajella. Näkee paljonko öljyä kuluu. Minkäänlaista öljynkäryä ei sentään irtoa.
Niin ja ei tätä tehty tallissa vaan katoksessa. Alkaa olla aika galsaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No siinä se Rotken kamina on edelleen, huomenna saa osat siihen.savijo-r kirjoitti:Otin Rotkesta Webaston pöydälle.
Olisiko jollain myydä vinkumatonta paloilmapuhallinta siihen?
Otimpa sitten Mersustakin Eberin kaminan pöydälle. Siittä olikin vain liittimestä yksi pinni ruostunut poikki.
No sen sai sentään tänään jo tulille, mutta siihenkin täytyy laittaa uusi pakoputki.
Talvi saa tulla.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Biltemassa on ainakin ollut aika kohtuuhintainen Ribe-sarja. Muistuu mieleen kun joskus 10-15v sitten yhtä Ribe-hylsyä ostettiin sen aikaisen työmaan kautta niin ostaja meinas lentää perseelleen kun hinna kuuli. Emmä edes muista enää montako kymppiä se silloin maksoi. Ja valikoimaa oli pelkästään merkkivalmistajilla.sämpy kirjoitti:Avauduin tänään tavarantoimittajalla Ribe-työkaluista, kun heilläkin kaikkea kummaa on myymälässä, vaikka ei työkaluliike varsinaisesti olekaan.
Toinen naureskeli moiselle nimelle, mutta toinen hetken aprikoi, käveli yhdelle Facom-laatikolle ja kysyi olisiko tuollainen? Eli sieltä tarttui sitten mukaan 7mm kokoinen pitkä Ribe-avain. Muitakin kokoja olisi ollut.
No avasin kotona venttiilikopan JTS:stä. Tuolta näytti nokat, ei ollut mikään juuri tuota huonompi tai parempi.
Miltä näyttää? Omaan silmään vähän pahan näköinen kuluma, mutta ei nakutus taida näistä tulla. Varsinkin kun taajuus on suunnilleen yhden nokan mukainen. Eikä tässä taida olla ajoituksenmuunnintakaan? Joten oma veikkaus on hydraulinen nostaja. Vaan mikä niistä?
Onkohan niille oma öljykanava kannessa.
Pitää koittaa stetoskoopilla etsiä nakuttajaa. Mahtaako nokan päässä oleva polttoainepumppu (?) koskaan nakuttaa.
Ehkö tuolla uskaltaa nyt kumminkin ajella. Näkee paljonko öljyä kuluu. Minkäänlaista öljynkäryä ei sentään irtoa.
Niin ja ei tätä tehty tallissa vaan katoksessa. Alkaa olla aika galsaa.
EIkös noissakin nokat ihan reilusti ole kulunut niissä ongelmatapauksissa, eli koko nokka on kulunut matalaksi. Ei noi mun silmään nyt niin pahoilta näytä. Mut se naputus näin kuulematta - jotenkin vaan tulee pelko kk-laakerista mieleen...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä tuossa JTS:ssä taitaa olla ajoituksenmuunnin.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olisiko sitten muunnin piilossa hihnarattaan ja venttiilikoneiston välissä. Siinä on muutama sentti alumiinin peitossa. Epäilyttää vaan että miten hihnarattaan tuenta jos akseli on tuosta poikki.
hmm.. laakeri. Kaikki mahdollista, voisi olla männäntappipää ennemmin. Äänen voimistuminen kierroksia nostettaessa tukisi alakerta teoriaa. Ainakin muissa laitteissa kk alalaakerin ongelmat on johtaneet melko nopeaan kalinaan ja tuolla on nyt ajettu 100km eikä ääni ole muuttunut miksikään. Samanlainen ääni, oli moottori sitten kylmä tai kuuma. Pitää kai ajaa enempi, että se kertoo koska on aika korjata. Tai värvätä joku painamaan kaasua ja ottaa stetoskooppi käyttöön.
Niin joo ajossahaan vaikka vedättää isolla vaihteella tai pistää vauhdissa kolmosen sisään ja kaasun pohjaan, niin mitään naputusta ei kuulu hyttiin. Ainoastaan paikoillaan ovi auki tuon kuulee. Eihän näissä bensakoneissa sentään mitään kaksoismassa vauhtipyöriä ole?
Saakohan tuosta öljypohjan irti moottori paikoillaan.
hmm.. laakeri. Kaikki mahdollista, voisi olla männäntappipää ennemmin. Äänen voimistuminen kierroksia nostettaessa tukisi alakerta teoriaa. Ainakin muissa laitteissa kk alalaakerin ongelmat on johtaneet melko nopeaan kalinaan ja tuolla on nyt ajettu 100km eikä ääni ole muuttunut miksikään. Samanlainen ääni, oli moottori sitten kylmä tai kuuma. Pitää kai ajaa enempi, että se kertoo koska on aika korjata. Tai värvätä joku painamaan kaasua ja ottaa stetoskooppi käyttöön.
Niin joo ajossahaan vaikka vedättää isolla vaihteella tai pistää vauhdissa kolmosen sisään ja kaasun pohjaan, niin mitään naputusta ei kuulu hyttiin. Ainoastaan paikoillaan ovi auki tuon kuulee. Eihän näissä bensakoneissa sentään mitään kaksoismassa vauhtipyöriä ole?
Saakohan tuosta öljypohjan irti moottori paikoillaan.
Viimeksi muokannut sämpy, 23 Loka 2014, 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ymmärtääkseni TS:ssä ja myös JTS:ssä molemmissa on ajoituksenmuunnin. Sehän on IMUnokassa tietysti ja hammaspyörälle. Eipä se muuten voisi sitä paljoa säätää, jos ei olis nokan ja pyörän välillä...
Tosin viallisena nuo tuppaa kuulostamaan dieseliltä (raksuttaa ja rallattaa varsinkin kylmästartin yhteydessä hetken, ellei muunnin ole täysin kaputt).
EDIT:
Korjattu nokkasotku...
Tosin viallisena nuo tuppaa kuulostamaan dieseliltä (raksuttaa ja rallattaa varsinkin kylmästartin yhteydessä hetken, ellei muunnin ole täysin kaputt).
EDIT:
Korjattu nokkasotku...
Viimeksi muokannut Aquatica, 23 Loka 2014, 12:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Otahan Sämpy apulaitehihna irti ja kuuntele sitten, koliseeko. Voi olla rullat loppu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mun TS.ssä oli ainakin imunokassa?
Edit:
Ja taisi tessusta lähteä öljypohja irti ilman sen ihmeellisempää alakautta.
Edit:
Ja taisi tessusta lähteä öljypohja irti ilman sen ihmeellisempää alakautta.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pitänee ottaa venakoppa vielä kerran auki, ihan että tähän ajotuksenmuunninasiaan saadaan selvyys. Ei kehtaa arvuutella.
Vesipumppu ainakin on hihnanvaihdossa vaihdettu 25tkm sitten. Mutta koitetaan ilman hihnaa ja samalla kokeillaan, onko tuosta Motonetin "kings" stetoskoopista mihinkään. Oli vaan niin näppärän oloinen, kun WD:n Edd China tutkaili sellaisella Mesen kompressoria.
Vesipumppu ainakin on hihnanvaihdossa vaihdettu 25tkm sitten. Mutta koitetaan ilman hihnaa ja samalla kokeillaan, onko tuosta Motonetin "kings" stetoskoopista mihinkään. Oli vaan niin näppärän oloinen, kun WD:n Edd China tutkaili sellaisella Mesen kompressoria.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Öyh. Niinpä tietysti. Ajattelin kirjottaa takanokka, mutta näemmä väsyneenä ajatukset sekosi ja kirjotin pakoA Bart kirjoitti:Mun TS.ssä oli ainakin imunokassa?
Edit:
Ja taisi tessusta lähteä öljypohja irti ilman sen ihmeellisempää alakautta.
Imupuolella tietysti, eli takana.
Otanpas takkini ja menen hjäpeämään tällaisia aivoituksia
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On siellä ajoituksenmuunnin imunokassa.sämpy kirjoitti:Pitänee ottaa venakoppa vielä kerran auki, ihan että tähän ajotuksenmuunninasiaan saadaan selvyys. Ei kehtaa arvuutella.
Vesipumppu ainakin on hihnanvaihdossa vaihdettu 25tkm sitten. Mutta koitetaan ilman hihnaa ja samalla kokeillaan, onko tuosta Motonetin "kings" stetoskoopista mihinkään. Oli vaan niin näppärän oloinen, kun WD:n Edd China tutkaili sellaisella Mesen kompressoria.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Käynnistäminen ilman apulaitehihnaa voi sytyttää vikavalon, koska ei ole latausta, joten kannattaa hankkia kaapelit valmiiksi, jos ei siedä katsella ylimääräisiä valoja.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Saavuin juuri koneistusreissulta, pääsee taas ottaan ölppää ja tuumaileen. Imusarjan putsaus/työstöjen siistintä. R3/8 jenkat nyt ilmaläppäpoteroissa, M12 käyttöakseliläpiviennissä. Kannalliset tulpat just oikeen mittaset, M12 pultti pitää lyhentää.
Oli se vuotava vespumpun runko tehty samassa muotissa (valmistusaikakello paljasti) ton uuden kanssa, lienee koottukin samalla linjalla - kuhan ei taas vuotais.
Ja eiku niputtamaan, onhan täs dedlineen kolme yötä aikaa, ellei joku mee viduiks...
Oli se vuotava vespumpun runko tehty samassa muotissa (valmistusaikakello paljasti) ton uuden kanssa, lienee koottukin samalla linjalla - kuhan ei taas vuotais.
Ja eiku niputtamaan, onhan täs dedlineen kolme yötä aikaa, ellei joku mee viduiks...