Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Valvoja: Moderators
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Peugeot 205 Gti! Aina. 405 T16 Alkaa ehkä olla jo liiankin harvinainen saadakseen mitään kovin kovaa kultti-/klassikko-mainetta. Honda NSX hinta pomppaa nyt jo pilviin. Lancia Thema 8.32.
Lotus Esprit, VW Corrado, Alfa 155, Renault Clio Williams, Kadett Gsi... Ja olisiko jopa Mazda 323F!
Lotus Esprit, VW Corrado, Alfa 155, Renault Clio Williams, Kadett Gsi... Ja olisiko jopa Mazda 323F!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Kyllä tässä voisi kommenteista vetää sellaisen johtopäätöksen, että lähes minkä tahansa aikakauteen sopivan mallin erikoisempi versio tulee olemaan se, jonka joku vielä tulevaisuudessakin haluaa. Oli se sitten ranskis, makarooni, riisipussi, leederhooseni tai punaniska.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Vs: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Ei vain kyllä taivu päässä se, että joku harrastaisi 90-luvun sammakkosilmä-Corollaa tulevaisuudessa. Karsea ulkonäkö, mitätön moottoripaletti ja ysärikuosi verhoilussa! Silti näin varmasti tulee käymään jos vanhempien versioiden suosiosta harrastepekeinä jotain voi päätellä.
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
No eihän se harrastamista mitenkään vähennä, vaikka harrasteautona olisi se Corolla, mutta en ainakaan itse voisi kuvitella, että harrasteauto valintani olisi Volvo tai Saab, puhumattakaan muista tavallisista käyttöautoista, että kyllä ne mielenkiintoiset harrasteautot on teknisesti eksoottisia.
Aika vielä näyttää myös noiden isojen Saksalaisten autojen haluttavuuden, en nimittäin oikein jaksa kuvitella, että joku oikeasti jaksaa pitää nykyaikaisen V8 Audi:n tai TSi Volkkarin ajokuntoisena vielä 15-vuoden kuluttua, kun takuuajasta selviäminen tuntuu olevan jo aika hankalaa, Eikä mene vahvasti useimpien isojen Mersun moottoreiden kestävyyden kanssa.
Eikä Luksus autojen haluttavuus entisiltä ajoilta ole kantanut, kun 10k€ saa valita lähes minkä vaan luksusauton 70- 80-luvulta Mersusta, Rolls-Royce:iin
Aika vielä näyttää myös noiden isojen Saksalaisten autojen haluttavuuden, en nimittäin oikein jaksa kuvitella, että joku oikeasti jaksaa pitää nykyaikaisen V8 Audi:n tai TSi Volkkarin ajokuntoisena vielä 15-vuoden kuluttua, kun takuuajasta selviäminen tuntuu olevan jo aika hankalaa, Eikä mene vahvasti useimpien isojen Mersun moottoreiden kestävyyden kanssa.
Eikä Luksus autojen haluttavuus entisiltä ajoilta ole kantanut, kun 10k€ saa valita lähes minkä vaan luksusauton 70- 80-luvulta Mersusta, Rolls-Royce:iin
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Tämmöinen? (no ei ihan 90- alkaen mut melkein nyt kumminkin...)
Ostaisin välittömästi "talviautoksi" jos A: olisi rahaa.....
B: Thesikselle olisi ilmainen/kuiva/lämmin talvisäilytyspaikka...
Ostaisin välittömästi "talviautoksi" jos A: olisi rahaa.....
B: Thesikselle olisi ilmainen/kuiva/lämmin talvisäilytyspaikka...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- RaineM
- Viestit: 54
- Liittynyt: 04 Elo 2013, 00:37
- Car(s): Nykyiset harrastepelit: 1993 BMW M3 coupe, 1975 Lancia Beta coupe
Entiset harrastepelit: 1972 Toyota Celica ST, 1985 Fiat Regata 85 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Äläs nyt. Ennen minäkin ajattelin, että haluan harrastepeliksi vain jotain 70-luvun autoja, jotka toimivat kaasareilla ja joissa ei ole turhia elektronisia härpäkkeitä (vieläkin ne toki ovat sydäntäni kaikkein lähimpänä). 90-luvun autoista ajattelin, että ne tulevat olemaan kauheita painajaisia harrasteautoikään ehdittyään, mutta niin vain minulla on nyt 1993 M3 harrastepelinä. Ajat muuttuvat ja tuo E36 M3 on nykyautoihin verrattuna jo monella tapaa melkeinpä alkukantainen. Toki nyt on myös huomattavasti enemmän rahaa käytettävänä kuin opiskelijana, eli voin käyttää tuota BMW specialistilla ja säilyttää aina lämpimässä tallissa eikä tarvitse itse räntäsateessa näpit jäässä roplata. Ajat muuttuvat tosiaan ja menetelmät kehittyvät. Tämän päivän harrastajillehan läppärin liittäminen auton ohjausyksikköön ja parametrien säätely alkaa olla yhtä luonnollista kuin vanhaan hyvään aikaan oli kaasariruuvien kääntely.unknown kirjoitti:No eihän se harrastamista mitenkään vähennä, vaikka harrasteautona olisi se Corolla, mutta en ainakaan itse voisi kuvitella, että harrasteauto valintani olisi Volvo tai Saab, puhumattakaan muista tavallisista käyttöautoista, että kyllä ne mielenkiintoiset harrasteautot on teknisesti eksoottisia.
Aika vielä näyttää myös noiden isojen Saksalaisten autojen haluttavuuden, en nimittäin oikein jaksa kuvitella, että joku oikeasti jaksaa pitää nykyaikaisen V8 Audi:n tai TSi Volkkarin ajokuntoisena vielä 15-vuoden kuluttua, kun takuuajasta selviäminen tuntuu olevan jo aika hankalaa, Eikä mene vahvasti useimpien isojen Mersun moottoreiden kestävyyden kanssa.
Eikä Luksus autojen haluttavuus entisiltä ajoilta ole kantanut, kun 10k€ saa valita lähes minkä vaan luksusauton 70- 80-luvulta Mersusta, Rolls-Royce:iin
Ja ainakin bemareihin osia tuntuu olevan todella hyvin saatavilla vielä vanhempanakin (siis paljon E36 vanhempiinkin) ja asiantuntijakorjaamoja löytyy. Eli en olisi ihan noin pessimistinen noiden tuoreempien luksusautojen tai urheilu-/urheilullisten autojen suhteen. Tuo arvokehitys, minkä sanoit on tietenkin totta. Monesti etenkin sporttisemmat autot tuntuvat nostavan arvoaan selvästi paremmin kuin luksusautot (mikä ei sinänsä ole yllätys), mutta tuntuu noille vanhoille luksusautoillekin harrastajia löytyvän. Ja hyvä niin, pääasia, että kaikenlaisia autoja kaikilta kausilta säilyisi myös tulevaisuudessa ihailtavaksi.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Honda CRX on viehättäny kovasti jo kauan. Hyvät alkaa vissiin olla jo harvassa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Vs: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Siis täähän on persoonallinen, se naamanpesu toki upposi taas paremmin tuulipukukansaan että näyttäisi taas oikeen harmaalta...Raimo Miettinen kirjoitti:Ei vain kyllä taivu päässä se, että joku harrastaisi 90-luvun sammakkosilmä-Corollaa tulevaisuudessa. Karsea ulkonäkö, mitätön moottoripaletti ja ysärikuosi verhoilussa! Silti näin varmasti tulee käymään jos vanhempien versioiden suosiosta harrastepekeinä jotain voi päätellä.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Mua on kovasti viime aikoina poltellut nimenmaan nämä kevyet ranskikset 205 GTi ja Clio 16V (1.8 tai Williams). Eivät olisi hinnan kiroissakaan ainakaan vielä nyt.Mandeprkl kirjoitti:Peugeot 205 Gti! Aina. 405 T16 Alkaa ehkä olla jo liiankin harvinainen saadakseen mitään kovin kovaa kultti-/klassikko-mainetta. Honda NSX hinta pomppaa nyt jo pilviin. Lancia Thema 8.32.
Lotus Esprit, VW Corrado, Alfa 155, Renault Clio Williams, Kadett Gsi... Ja olisiko jopa Mazda 323F!
CARF0869
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Täällä kun nyt aletaan kaikenmaailman kikottimia harrastamaan, niin nokitetaas vielä kunnon herkulla: Euro Samara
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Tämä on mielenkiintoinen keskustelu siinä mielessä, että itse koen että ne harrasteautot mitä 90-luvulta jää on lähinnä high end -malleja, esimerkiksi Lamborghini Diablo ( joita muuten kannattaa nyt ostaa...) ja Ferrari 550. Mutta mielenkiintoisia näkemyksiä eri autoista ihmisillä on ja muutama automalli oikeastaan yllättää tavanomaisuudellaan ja, että niihin riittää harrastehenkisyyttä.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
^Eiköhän se heijastele enimmäkseen sitä kuinka paljon tällaiseen harrastukseen on mahdollisuutta/halua laittaa varoja kiinni
CARF0869
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Euro tai ei, kyllä minusta Samarassa on harrastepotentiaalia vähän samaan tapaan kuin Kuplavolkkarissa. Persoonallinen auto josta aika monella on Suomessa jonkin sortin muistoja, yksinkertainen rakenne ja halvat varaosat. Ominaisuuksillaan se ei loista mutta eipä loista Kuplakaan, eikä se tuontyyppisissä harrastimissa taida muutenkaan olla Se Juttu.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Kotimaisista kun tulee puhe niin avo-baaS olisi kyllä pähee...
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Samarasta voisin olla eri mieltä tulevaisuuden harrasteautona. Itse verrastaisin Alfa arna (samara) VS. muut alfat (takaveto ladat), saattaapi aiheuttaa keskustelua... Tottakai yksittäisiä pervoja löytyy jokaiselle mallille
Sierran nostaisin esiin huomisen harrasteautoihin, vaikka ovatkin jo osittain harrastekohteita. Eiköhän noissa vuosimallista riippumatta ala hinnat kohta nousemaan. Yllättäen tuntuu siltä että, autot mitkä on ollu erityisesti nuorten suosiossa nousee klassikoiksi.
Sierran nostaisin esiin huomisen harrasteautoihin, vaikka ovatkin jo osittain harrastekohteita. Eiköhän noissa vuosimallista riippumatta ala hinnat kohta nousemaan. Yllättäen tuntuu siltä että, autot mitkä on ollu erityisesti nuorten suosiossa nousee klassikoiksi.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Onko siitä oikeasti kokemuksia monella? Itse olen herra 42v, enkä ole ikinä ollut Samaran kyydissä. Fiat-pohjaisen Ladan ominaisuuksista kokemusta sen sijaan on, sekä kyydissä, että ratin takana.Rasvis kirjoitti:Euro tai ei, kyllä minusta Samarassa on harrastepotentiaalia vähän samaan tapaan kuin Kuplavolkkarissa. Persoonallinen auto josta aika monella on Suomessa jonkin sortin muistoja, yksinkertainen rakenne ja halvat varaosat. Ominaisuuksillaan se ei loista mutta eipä loista Kuplakaan, eikä se tuontyyppisissä harrastimissa taida muutenkaan olla Se Juttu.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Penteles. Tästä autosta on voimakkaat muistijäljet juuri kortin saaneena kölvinä. Toyota MR2 Mk1. Valkoisena.
18-vuotiaan mieltä hiveli kun sai ohjastaa serkkupojan omistuksesa ollutta pirssiä vuonna 89. Jopa rekisterinumero on syöpynyt mieleeni, HVE-750. Liekö enää liikenteessä. Vaihteisto oli mielettömän tarkka ja auto todella tasapainoinen ajettava.
Itse asiassa kävin koeajamassa erästä Mk1-yksilöä muutama vuosi sitten, kun ilmeni voimakas tarve saada nk harrasteauto. Päädyin sittemmin "perhevaihtoehtoon"
18-vuotiaan mieltä hiveli kun sai ohjastaa serkkupojan omistuksesa ollutta pirssiä vuonna 89. Jopa rekisterinumero on syöpynyt mieleeni, HVE-750. Liekö enää liikenteessä. Vaihteisto oli mielettömän tarkka ja auto todella tasapainoinen ajettava.
Itse asiassa kävin koeajamassa erästä Mk1-yksilöä muutama vuosi sitten, kun ilmeni voimakas tarve saada nk harrasteauto. Päädyin sittemmin "perhevaihtoehtoon"
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Tottahan toki autoista, jotka olleet nuorison suosikkeja tulee harrasteautoja 20-30v päästä, kun silloisella nuorisolla lapset jo isot ja rahaa käytettävissä. Näin kai se aina mennyt.
Honda NSX ei ilmeisesti täällä vielä mainittu. Mielenkiintoinen poikkeama Hondanmallistoon tuo. Lisäksi täältä äämet myös z3m versioille sekä mk1 Audi TT:lle. Samaan luokkaan menee varmaan myös ensimmäisen sukupolven slk.
Honda NSX ei ilmeisesti täällä vielä mainittu. Mielenkiintoinen poikkeama Hondanmallistoon tuo. Lisäksi täältä äämet myös z3m versioille sekä mk1 Audi TT:lle. Samaan luokkaan menee varmaan myös ensimmäisen sukupolven slk.
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Ralli historiaa tämäkin.
http://www.nettiauto.com/toyota/celica/6743481
Toyotan meriitteihin rallin parissa kuuluu mm. neljä kuljettajien maailmanmestaruutta sekä kolme autonvalmistajien MM-titteliä. Toyota Motorsport GmbH (TMG) toimi alkujaan nimellä Toyota Team Europe (TTE), jonka tarina alkoi Kölnistä vuonna 1979 nyt jo edesmenneen Ove Anderssonin johtamana.
Merkin kulta-aika rallissa osui 1990-luvun alkupuolelle, jolloin maailmanmestaruuteen Celicalla ylsivät Carlos Sainz (1990 ja 1992), Juha Kankkunen (1993) ja Didier Auriol (1994).
Sädekehää himmensi kuitenkin syksyllä 1995 paljastunut turbovilppi, mistä johtuen Toyota asetettiin vuoden kilpailukieltoon.
http://www.nettiauto.com/toyota/celica/6743481
Toyotan meriitteihin rallin parissa kuuluu mm. neljä kuljettajien maailmanmestaruutta sekä kolme autonvalmistajien MM-titteliä. Toyota Motorsport GmbH (TMG) toimi alkujaan nimellä Toyota Team Europe (TTE), jonka tarina alkoi Kölnistä vuonna 1979 nyt jo edesmenneen Ove Anderssonin johtamana.
Merkin kulta-aika rallissa osui 1990-luvun alkupuolelle, jolloin maailmanmestaruuteen Celicalla ylsivät Carlos Sainz (1990 ja 1992), Juha Kankkunen (1993) ja Didier Auriol (1994).
Sädekehää himmensi kuitenkin syksyllä 1995 paljastunut turbovilppi, mistä johtuen Toyota asetettiin vuoden kilpailukieltoon.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Niin no suhteellistahan tuo aina on. Olen minä kai joskus Saranassa matkustanut mutta perinteistä takavetoa on sentään joskus tullut ajettuakin. Sehän on nyt jo selvä klassikko. Toisaalta en ole varma olenko koskaan edes istunut alkuperäisessä Kuplassakaan.Jakke kirjoitti:Onko siitä oikeasti kokemuksia monella? Itse olen herra 42v, enkä ole ikinä ollut Samaran kyydissä. Fiat-pohjaisen Ladan ominaisuuksista kokemusta sen sijaan on, sekä kyydissä, että ratin takana.
Perstuntumalta väittäisin että Lada-kokemusten yleisyys vaihtelee aika paljon maanosien välillä. Eiköhän Iigorin kyyti ole Etelä-Pohjanmaalla ollut aika paljon harvinaisempaa kuin Kainuussa.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Mitä tulee noiden Audi TT:n haluttavuuteen harrasteautoan tulevaisuudessa on huomioitava sellainen seikka, että vaikka täällä kyseiset autot nauttii jonkinlaista "urheiluauton" mainetta, on ne tuolla vapaassa maailmassa paremmin tunnettu "Hairdressers car" -nimellä. Tämä siksi että ovat halpoja, etuvetoisia ja useinmiten nimensä mukaisessa käytössä. Tällä hetkellä Saksan maalla on myynnissä 3800kpl kyseistä mallia ja tuskin niitä tullaan myymään Afrikkaan, eli tarjontaa tulee aina olemaan.
Täällä nämä pienet etuvetoiset "urheiluautot" tulee olemaan lähinnä lasten leikkikaluja ja jos oikeasti joku haluaa pienen hauskan urheiluauton, niin se tunnetaan nimellä Mazda MX5, Honda S2000, ym.
Täällä nämä pienet etuvetoiset "urheiluautot" tulee olemaan lähinnä lasten leikkikaluja ja jos oikeasti joku haluaa pienen hauskan urheiluauton, niin se tunnetaan nimellä Mazda MX5, Honda S2000, ym.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Kai lapsetkin harrastaa saavat.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Minullakin on hairdressers coupe (kuutosella ja 2-vaihteinen automaatti). Näitäkin on valmistettu paljon ja eiköhän näitäkin ole paljon myynnissä ameriikassa ainakin.
Uskon TT:stä tulevan suosittu harrasteauto. Täytyyhän niitä olla tarjolla, että sellaisen voi ostaa?
Vai onko ajatusmallini väärä? Ehkä minun pitää myydä omani pois, säästää kymmenen vuotta ja kysyä viisaammilta mitä saan ostaa.
Uskon TT:stä tulevan suosittu harrasteauto. Täytyyhän niitä olla tarjolla, että sellaisen voi ostaa?
Vai onko ajatusmallini väärä? Ehkä minun pitää myydä omani pois, säästää kymmenen vuotta ja kysyä viisaammilta mitä saan ostaa.
- Liitteet
-
- Hairdressers coupe.jpg
- (178.6 KiB) Tiedosto ladattu 5714 kertaa
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Ettei jopa talviklassikko. Foorumillahan on kuvalliset todisteet jossain...Rasvis kirjoitti: ...mutta perinteistä takavetoa on sentään joskus tullut ajettuakin. Sehän on nyt jo selvä klassikko...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Kyllä TT kampaajanimityksestä ollaan hyvinkin tietoisia. Siitä huolimatta auto on muotoilultaan erottuva ja todella menestynyt, ilmeisesti siten siis haluttu auto. Iso volyymi taas ei tarkoita, etteikö se joskus olisi haluttu harrasteauto, hinnat tuskin tuleva olemaan missään fefe tasossa, mutta kyllähän esim 240z kohtuu haluttu harraste nykyään on vaikka halpis budjettisportti aikoinaan olikin.
Mitäs muuten luulette ysäri fefeistä, 550 tuli jo mainittua, mutta entä 355, eikö se kuitenkin ole kohtuu ylistetty auto?
Mitäs muuten luulette ysäri fefeistä, 550 tuli jo mainittua, mutta entä 355, eikö se kuitenkin ole kohtuu ylistetty auto?
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Työkaverilla on Briteistä tuotu TT, ja hänelle kehuskelinkin hankkineeni "vielä homomman postiauton" kun tulin ostaneeksi MX-5:n (jossa myöskin ratti ikävästi apukuskin paikalla). Hän ymmärsi heti mistä mallista on kyse. Eipä noita kumpaakaan kaikista miehisimpiin miehiin yleensä yhdistetä, vaan ovat näitä parturikampaajan malleja.
MX-5 saattaa myös muodostua huomisen harrasteautoksi. Hauska vehje ajaa ja avoautot säilyvät muutenkin keskivertoa paremmin jälkipolville.
90-luvun Ferrareihin liittyen; minun päässä 348 on siistimpi kuin 355. En esitä mitään järkiperustetta tälle. Ihan vaan fiilispohjalta. Kummallakaan en ole myöskään koskaan ajanut. Toisaalta Ferrareiden listaaminen harrasteautoksi on aika itsestään selvää. Tuskin kovin montaa yksilöä ajetaan paaliin asti ja harvalla on käyttöautonaan 90-luvun Ferraria tälläkään hetkellä. Sanoisinkin että kaikki Ferrarin mallit tulevat harrasteautoiksi, toiset ovat vaan halutumpia kuin toiset.
MX-5 saattaa myös muodostua huomisen harrasteautoksi. Hauska vehje ajaa ja avoautot säilyvät muutenkin keskivertoa paremmin jälkipolville.
90-luvun Ferrareihin liittyen; minun päässä 348 on siistimpi kuin 355. En esitä mitään järkiperustetta tälle. Ihan vaan fiilispohjalta. Kummallakaan en ole myöskään koskaan ajanut. Toisaalta Ferrareiden listaaminen harrasteautoksi on aika itsestään selvää. Tuskin kovin montaa yksilöä ajetaan paaliin asti ja harvalla on käyttöautonaan 90-luvun Ferraria tälläkään hetkellä. Sanoisinkin että kaikki Ferrarin mallit tulevat harrasteautoiksi, toiset ovat vaan halutumpia kuin toiset.
Tein itse - säästin
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
VW Phaeton - vähän kuin aikansa Fiat Centotrenta berlina. Perusautojen valmistaja tekee edustusauton, jota kehutaan lehdistössä mutta kukaan ei osta kun nokalta puuttuu se jokin hienompi merkki. Kai tämmösenkin pariin jonkinlainen harrastajajoukko syntyy.Raimo Miettinen kirjoitti:Tai enemmän oikeastaan kiinnostaisi minkälaisia mielenkiintoisia persoonia löytyy perinteisten harrasteautojen ulkopuolelta?
Fiat Cinquecento - Muotoilultaan tyylipuhdas pikkuauto jota moni kanssa-autoilija varmaankin luulee helposti mopoautoksi. Urheiluhenkisille kuljettajille tarjolla kovaan ajoon erikoisviritetty Sporting-versio
Honda Integra Type-R - näitä kai Suomessa näkee lähinnä moottoriurheilun parissa? Hondia jo aiemmin mainittiinkin mutta liputetaan nyt tätäkin. Joskus luin kovia kehuja tästä nimenomaan ajajan autona vertailutestissä (olikohan nyt Octane vai Evo magazine) jossa nokikkain oli tämä, GT-86, alkuperänen M3 ja Clio Renaultsport.
Jenkkikamppeet on varmasti aina vaan suosittuja harrastekohteita mutta mainitaan näistä nyt vaikka vuosituhannen taitteen Cadillac Seville. Ei mikään "perus" mustangikamaro kumminkaan. Olikohan Car kun kirjoitti että tämmösen omistaminen on varma merkki tyylitajun puutteesta. Sopranos-fanin valinta.
- RaineM
- Viestit: 54
- Liittynyt: 04 Elo 2013, 00:37
- Car(s): Nykyiset harrastepelit: 1993 BMW M3 coupe, 1975 Lancia Beta coupe
Entiset harrastepelit: 1972 Toyota Celica ST, 1985 Fiat Regata 85 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Tässä tuntuu olevan usein kaksi mekanismia, millä noista oman "nuoruuden autoista" tulee harrastepelejä:routasydän kirjoitti:Tottahan toki autoista, jotka olleet nuorison suosikkeja tulee harrasteautoja 20-30v päästä, kun silloisella nuorisolla lapset jo isot ja rahaa käytettävissä. Näin kai se aina mennyt.
Honda NSX ei ilmeisesti täällä vielä mainittu. Mielenkiintoinen poikkeama Hondanmallistoon tuo. Lisäksi täältä äämet myös z3m versioille sekä mk1 Audi TT:lle. Samaan luokkaan menee varmaan myös ensimmäisen sukupolven slk.
1) ne autot, mitä itsellä (tai kavereilla) oli. Näillä on kova nostalgia-arvo, vaikka ovat usein tavallisempia autoja (vaikkakin usein sporttisia, nuorison suosimia coupe-malleja)
2) ne autot, joita silloin teininä ihaili, mutta mihin ei rahat riittäneet. Ehkä vähän nuorempia myös näiden joukossa kuin edellä mainituissa. Ysäriautoissahan on jo semmoisia, mitä moni meistäkin tämän palstan lukijoista teininä ihaili, mutta olivat ulottumattomissa, mutta nyt voi jo semmoisen hyvinkin hommata (esim. M3:t, Z3 M:t, NSX:t, 156 GTA:t, 916 GTV:t jne.).
NSX oli aikanaan raju peli, ja mielettömän kallis. Z3 M olisi upea auto, siis se roadsterversio, ns. coupesta en perusta sen perän farmariautomaisen muotoilun vuoksi.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
NSX on edelleen mielettömän kallis. Ferrari 348-355 hinnnoissa. Mutta onpa Hondan ajo-ominaisuksia kehuttu paremmiksikin..RaineM kirjoitti:Tässä tuntuu olevan usein kaksi mekanismia, millä noista oman "nuoruuden autoista" tulee harrastepelejä:routasydän kirjoitti:Tottahan toki autoista, jotka olleet nuorison suosikkeja tulee harrasteautoja 20-30v päästä, kun silloisella nuorisolla lapset jo isot ja rahaa käytettävissä. Näin kai se aina mennyt.
Honda NSX ei ilmeisesti täällä vielä mainittu. Mielenkiintoinen poikkeama Hondanmallistoon tuo. Lisäksi täältä äämet myös z3m versioille sekä mk1 Audi TT:lle. Samaan luokkaan menee varmaan myös ensimmäisen sukupolven slk.
1) ne autot, mitä itsellä (tai kavereilla) oli. Näillä on kova nostalgia-arvo, vaikka ovat usein tavallisempia autoja (vaikkakin usein sporttisia, nuorison suosimia coupe-malleja)
2) ne autot, joita silloin teininä ihaili, mutta mihin ei rahat riittäneet. Ehkä vähän nuorempia myös näiden joukossa kuin edellä mainituissa. Ysäriautoissahan on jo semmoisia, mitä moni meistäkin tämän palstan lukijoista teininä ihaili, mutta olivat ulottumattomissa, mutta nyt voi jo semmoisen hyvinkin hommata (esim. M3:t, Z3 M:t, NSX:t, 156 GTA:t, 916 GTV:t jne.).
NSX oli aikanaan raju peli, ja mielettömän kallis. Z3 M olisi upea auto, siis se roadsterversio, ns. coupesta en perusta sen perän farmariautomaisen muotoilun vuoksi.
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Accord Type-R, Ford Mondeo ST200, Escort&Sierra Cosworth, Puma, Volvo 850R, 106GTi...
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
106 alkaakin olla viimeisiä GTi Pösöjä.. Ainakin Seinäjoella harrastetaan nyt jo Volvo 960/S90 Royaleja. Tuttavapiiristä löytyy 4kpl.. Yksi isältä ja yksi isän veljeltä ja yksi hänen serkulta ja yksi vielä tuttujen omistuksessa. Eipä siinä mitään, hyvät kyytit sellainen antaa..Wiltsu kirjoitti:Accord Type-R, Ford Mondeo ST200, Escort&Sierra Cosworth, Puma, Volvo 850R, 106GTi...
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Quattro 20V >1991
RS2 1994-1995:
Tämä on kyllä 1980-luvun auto mutta onhan sillä jo aikamoinen arvo:
En ole Audi-nörtti, mutta en nähnyt että olisi tullut mainittu
RS2 1994-1995:
Tämä on kyllä 1980-luvun auto mutta onhan sillä jo aikamoinen arvo:
En ole Audi-nörtti, mutta en nähnyt että olisi tullut mainittu
Viimeksi muokannut T Blomfeldt, 23 Loka 2014, 09:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Vs: Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Milloin Saab 9000 kokee saman arvonnousun? Itsellä oli aikanaan punainen Aero beigellä sisustalla. Kivahan sillä oli ohitella!Mandeprkl kirjoitti: Ainakin Seinäjoella harrastetaan nyt jo Volvo 960/S90 Royaleja. Tuttavapiiristä löytyy 4kpl.. Yksi isältä ja yksi isän veljeltä ja yksi hänen serkulta ja yksi vielä tuttujen omistuksessa. Eipä siinä mitään, hyvät kyytit sellainen antaa..
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
^Tuommonen RS2 on hankintalistalla mut ainakin Suomen markkinoilla aika rajattu tarjonta. Vähän ajetut orkkisyksilöt taitaa olla yhtä yleisiä ku kanoilla hampaat. Sointuisi hyvin yhteen muun tallin täytteen kanssa.
Mistä puhuen, jos vähän halvemmalla haluaa selvitä kuin nuo unknownin aikaisemmin mainitsemat Diablot ym., nuo etumotti-Possut ovat varmaan näitä aikoja hintakuoppiensa pohjan tuntumassa. Ainakin 944:ssa on varaa valita, näistä haluttavimpia lienee 951 ja S2.
924 perusmallina todella halpa, S myös mutta turbojen ja varsinkin Carrera GT:n hinnat karanneet todella kauas karvalakkeihin verrattuna.
968:n kohdalta en usko että hinnat tulee enää tästä alas mitä ne nyt on, valmistusmäärä oli kuitenkin n.10% 944:n valmistusmääriin nähden. Myös 928:n hinnoissa olen huomannut käyrän kääntyneen nousuun, välillä olin jo puolitosissani hankkimassa, nykyään selailen enää huvin vuoksi.
Mistä puhuen, jos vähän halvemmalla haluaa selvitä kuin nuo unknownin aikaisemmin mainitsemat Diablot ym., nuo etumotti-Possut ovat varmaan näitä aikoja hintakuoppiensa pohjan tuntumassa. Ainakin 944:ssa on varaa valita, näistä haluttavimpia lienee 951 ja S2.
924 perusmallina todella halpa, S myös mutta turbojen ja varsinkin Carrera GT:n hinnat karanneet todella kauas karvalakkeihin verrattuna.
968:n kohdalta en usko että hinnat tulee enää tästä alas mitä ne nyt on, valmistusmäärä oli kuitenkin n.10% 944:n valmistusmääriin nähden. Myös 928:n hinnoissa olen huomannut käyrän kääntyneen nousuun, välillä olin jo puolitosissani hankkimassa, nykyään selailen enää huvin vuoksi.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- RaineM
- Viestit: 54
- Liittynyt: 04 Elo 2013, 00:37
- Car(s): Nykyiset harrastepelit: 1993 BMW M3 coupe, 1975 Lancia Beta coupe
Entiset harrastepelit: 1972 Toyota Celica ST, 1985 Fiat Regata 85 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Noiden ur-Quattrojen hinnat ovat olleet nousussa jo kauan, eikä niitä todellakaan saa millään pikkurahalla enää. Hyvien yksilöiden kohdalla puhutaan kymmenistä tuhansista euroista.T Blomfeldt kirjoitti:Quattro 20V >1991
RS2 1994-1995:
Tämä on kyllä 1980-luvun auto mutta onhan sillä jo aikamoinen arvo:
En ole Audi-nörtti, mutta en nähnyt että olisi tullut mainittu
Ja nuo "pätkäversiot" ovatkin sitten jo melkeinpä vain miljonäärien heiniä.
Joo en ole audifani minäkään, mutta tuommoisen ur-Quattron saattaisin jopa joskus huolia (tosin noiden hinnalla löytyy jo vaihtoehtoja aika paljon, joten tuskin tuommoiseenkaan koskaan päädyn).
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Ei pysty ymmärtämään... Ennen Audi oli tunnettu savuttavista moottoreistaan, toki nämä nykypäivänäkin Audit tunnetaan, mutta että niistä jotenkin olisi tullut jotakin haluttavan arvoisia, niin; ei pysty ymmärtämään.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Kyse onkin mielikuvista. Kansalle on tullut käsitys, että savu on voimaa ja saksalaisuus preemiumia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Makuasioita ja sukupolvikysymys myös. Jos haluaa ajaa kohtuullisen mukavakulkuisella premiumilla ns. vähemmän huomiota herättävästi niin Audi on sopiva siihen vrt. Mb tai BMW.unknown kirjoitti:Ei pysty ymmärtämään... Ennen Audi oli tunnettu savuttavista moottoreistaan, toki nämä nykypäivänäkin Audit tunnetaan, mutta että niistä jotenkin olisi tullut jotakin haluttavan arvoisia, niin; ei pysty ymmärtämään.
Vähän samaa kuin Lexuksen kanssa tuo mielikuva.
Ja kyllähän ekat Quattrot on haluttavia, ottaisin itsekin milloin tahansa yhden sopivaan hintaan
jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Audilla huomiota herättämättä? Sehän on auto joka herättää muissa tunteita vähintään yhtä paljon kuin se beeänV. Joskus aina välillä jouduin välillä ajelemaan vuosituhannen vaihteen etuvetoisella A6:lla ja täytyy kyllä sanoa että aina nauratti - se että ~100tkm ajettu kampe ei ollut ainakaan sen parempi/mukavempi ajaa kuin silloin itsellä ollut 300tkm ajettu 90-luvun alun Fiat Croma... Toki olihan se A6 tosi edustusauto jos vertasi saman ikäiseen Anjovikseen mutta eipä oikeen muuhun verrattuna mitään yliluonnollista. Bensaa ainakin toi diudui söi vähän mutta öljyä taas sitäkin enemmän - se on sitä premiumia nääs
Eikä siinä mitään, kyllä noi Audin oikeat nelivedot turbopadalla tietyllä tapaa kiehtoo mutta tuskin eksyy enää omaan talliin.
Eikä siinä mitään, kyllä noi Audin oikeat nelivedot turbopadalla tietyllä tapaa kiehtoo mutta tuskin eksyy enää omaan talliin.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
^ Mielikuvat aina hiukan erilaisia ... ainakin täällä Pohjanmaan lakealla on tuttavapiirissä aika montakin Audia, ja tuntien omistajat ei Audin kohtaaminen tiellä mitään agressiota herätä... toisin kuin lippalakki-bemaristit joskus. Taitaa olla lähinnä metropolien ( onko Suomessa näitä ) liisarikuskien aiheuttamaa mielipahaa tämä Alfa-Audi-lukkarinrakkaus ...
JT
PS. HH- Ritmokin sulla lienee ollut joskus... minulla myös opiskeluaikana. Olisi hienoa
löytyy 100S- aihio tms. 1st -gen Ritmo työn alla joskus .
JT
PS. HH- Ritmokin sulla lienee ollut joskus... minulla myös opiskeluaikana. Olisi hienoa
löytyy 100S- aihio tms. 1st -gen Ritmo työn alla joskus .
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Leikö asenteet vetotapaan muuttuneet, kun ei takaveto-Volvot tunnu edelleenkään herättävän kiinnostusta. Siis loppupään 740-940-960.
Korkeintaan halpa käyttöauto jollekin punaniskalle, joka nyt ei halua modernia etuvetokikotinta, mutta ei noilla mitään arvoa ole jollei ole tarpeeksi leimaa.
Yksi 960 farkku jonka sain ilmaiseksi tuli pistettyä lihoiksi, eikä siitä kelvannut ilmaiseksi mikään kikkare kellekään.
Uusimmassa Klassikossa joku kauppas PeRVokoneista 940 sedania 5500€ ja oli kuulemma paras auto ikinä. Voi olla ostajat harvassa.
Joku kromipuskurinen 140 sarjanen kelvannee harrastekäyttöön tai sitten 240GT ja sitten pompataankin murinamoottorisiin 850:siin. Välissä oleviin malleihin en taalojani löisi kiinni.
Jos ei 20 vuotta valmistuksesta ole isompaa kiinnostusta, epäilen että sellaisella autolla koskaan paljoa rahaa tahkoaa. Vaikka olisi maailman viimeinen.
Korkeintaan halpa käyttöauto jollekin punaniskalle, joka nyt ei halua modernia etuvetokikotinta, mutta ei noilla mitään arvoa ole jollei ole tarpeeksi leimaa.
Yksi 960 farkku jonka sain ilmaiseksi tuli pistettyä lihoiksi, eikä siitä kelvannut ilmaiseksi mikään kikkare kellekään.
Uusimmassa Klassikossa joku kauppas PeRVokoneista 940 sedania 5500€ ja oli kuulemma paras auto ikinä. Voi olla ostajat harvassa.
Joku kromipuskurinen 140 sarjanen kelvannee harrastekäyttöön tai sitten 240GT ja sitten pompataankin murinamoottorisiin 850:siin. Välissä oleviin malleihin en taalojani löisi kiinni.
Jos ei 20 vuotta valmistuksesta ole isompaa kiinnostusta, epäilen että sellaisella autolla koskaan paljoa rahaa tahkoaa. Vaikka olisi maailman viimeinen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Juu alueista paljon kiinni toki tuo mikä herättä minkäkinlaisia tunteita.Jiitee kirjoitti:^ Mielikuvat aina hiukan erilaisia ... ainakin täällä Pohjanmaan lakealla on tuttavapiirissä aika montakin Audia, ja tuntien omistajat ei Audin kohtaaminen tiellä mitään agressiota herätä... toisin kuin lippalakki-bemaristit joskus. Taitaa olla lähinnä metropolien ( onko Suomessa näitä ) liisarikuskien aiheuttamaa mielipahaa tämä Alfa-Audi-lukkarinrakkaus ...
JT
PS. HH- Ritmokin sulla lienee ollut joskus... minulla myös opiskeluaikana. Olisi hienoa
löytyy 100S- aihio tms. 1st -gen Ritmo työn alla joskus .
Menee liian vanhaksi mutta joo kyllähän tuollainen ekan polven Aparaatti-Rytmi on 20 vuotta mulla ollut. Ja taitaa olla sellainen juttu että seuraava omistaja on oma perikunta.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Kai joku 480ES Turbo voi jollekkin harrastepeliksi kelvatakkin. Joskus omistin 440 Turbon ja kovemmilla ahtopainella se oli yllättävänkin pirteä ja mukava peli.sämpy kirjoitti:Leikö asenteet vetotapaan muuttuneet, kun ei takaveto-Volvot tunnu edelleenkään herättävän kiinnostusta. Siis loppupään 740-940-960.
Korkeintaan halpa käyttöauto jollekin punaniskalle, joka nyt ei halua modernia etuvetokikotinta, mutta ei noilla mitään arvoa ole jollei ole tarpeeksi leimaa.
Yksi 960 farkku jonka sain ilmaiseksi tuli pistettyä lihoiksi, eikä siitä kelvannut ilmaiseksi mikään kikkare kellekään.
Uusimmassa Klassikossa joku kauppas PeRVokoneista 940 sedania 5500€ ja oli kuulemma paras auto ikinä. Voi olla ostajat harvassa.
Joku kromipuskurinen 140 sarjanen kelvannee harrastekäyttöön tai sitten 240GT ja sitten pompataankin murinamoottorisiin 850:siin. Välissä oleviin malleihin en taalojani löisi kiinni.
Jos ei 20 vuotta valmistuksesta ole isompaa kiinnostusta, epäilen että sellaisella autolla koskaan paljoa rahaa tahkoaa. Vaikka olisi maailman viimeinen.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Kyllä Fiat Coupe on jo ihan tämän päivän harrasteauto, ei tarvitse huomista odottaa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Voisi kai kysyä, onko jotain sellaista ysäriautoa joka ei olisi tehomalli mutta voisi silti muotoutua harrastepeliksi. Sture Engström vihjaili Twingoa. Myös Ford Ka alkaa olla sellainen.
Erilaiset cabrioviritelmät jotka näyttää jotenkin eksoottiselta, varsinkin jos cabriobuumi on nyt laantumassa ja uusia myydään vähemmän. Audi A4 cabriot on ihan selkeä pelkän merkin takia, Peugeotin taittuvakatot voi olla kanssa, niissä oli eksoottisia värejä ja Peugeotilla kohtalainen maine ja myynti. Ford Ka Cabrio ihan kumman muotoilun takia. Mutta en silti sanoisi jokaista riepukattoakaan potenttiaaliseksi harrastepeliksi.
Jännä miten joku uutena paljon pinnalla ollut tai erikoinen, josta sittemmin muotoutuu hyvinkin kaukaa kierretty, ei koskaan pääse haluttomuuden viitasta eroon. Eli vaikka PT Cruiser, joita alkuun jonotettiin kilpaa. Mutta menee samaan kastiin muutkin Chryslerit, kuten vaikka LeBaron cabriolet. Taas iso Vision on jo kohtalaisen harrastehenkinen auto jolla on jotain markkinoita, siihen nähden ettei niitä paljoa myyty. Tai ehkä sen takia.
Erilaiset cabrioviritelmät jotka näyttää jotenkin eksoottiselta, varsinkin jos cabriobuumi on nyt laantumassa ja uusia myydään vähemmän. Audi A4 cabriot on ihan selkeä pelkän merkin takia, Peugeotin taittuvakatot voi olla kanssa, niissä oli eksoottisia värejä ja Peugeotilla kohtalainen maine ja myynti. Ford Ka Cabrio ihan kumman muotoilun takia. Mutta en silti sanoisi jokaista riepukattoakaan potenttiaaliseksi harrastepeliksi.
Jännä miten joku uutena paljon pinnalla ollut tai erikoinen, josta sittemmin muotoutuu hyvinkin kaukaa kierretty, ei koskaan pääse haluttomuuden viitasta eroon. Eli vaikka PT Cruiser, joita alkuun jonotettiin kilpaa. Mutta menee samaan kastiin muutkin Chryslerit, kuten vaikka LeBaron cabriolet. Taas iso Vision on jo kohtalaisen harrastehenkinen auto jolla on jotain markkinoita, siihen nähden ettei niitä paljoa myyty. Tai ehkä sen takia.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Kyllä me olemme säilöneet pihalle meidän -82 240 Volvon, vaalean sininen ja uutena viritetty R-sportin Turbolla. Jos jonain päivänä olisi aikaa ja rahaa laittaa se hienoon kuntoon.sämpy kirjoitti:Leikö asenteet vetotapaan muuttuneet, kun ei takaveto-Volvot tunnu edelleenkään herättävän kiinnostusta.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Huomisen harrasteautot (alkaen vm. 1990-)
Btw, jos haluaa ajaa kohtuullisen mukavakulkuisella Audilla, kannattaa lisävarustelistaan ladata melkein sen Cee'din verran rahaa, ellei muuten säntää suoraan tuotelinjaston yläpäähän. Kohtuullisen mukavakulkuisen Audin saadakseen pitää nimittäin raksia jotain muuta kuin perusvarusteltu 120hv 1.8T (kyllä, Audin listalla on 120-heppainen 1,8l bensaturbo).Jiitee kirjoitti:Jos haluaa ajaa kohtuullisen mukavakulkuisella premiumilla ns. vähemmän huomiota herättävästi niin Audi on sopiva siihen vrt. Mb tai BMW.
Sama muuten koskee BMW:tä, Mersusta en tiedä.
Käytettynä toki halvempia, mutta sopivan malli/varuste/hinta -kombinaation löytyminen on helposti lähinnä tuurikauppaa. Hyvänä esimerkkinä uutena arviolta 70ke maksaneita bemareita (e60 530xd) löytyy mm. juuttikangaspenkeillä ilman ristiseläntukea...
Mulle kelpaisi koska tahansa hyväkuntoinen tiilikeulabensaturbo, ei välttämättä tarttisi olla edes alkuperäinen. Eli siis 740/760 ensimmäinen keulaversio, sedanina ja ahdettuna, mielellään kattoluukulla ja ilmastoinnilla. Siihen nahkasisusta, Hydrat tai Pentat alle, lievä pudotus ja mutkaista tietä kirkkaalla pakkaskelillä horisonttiin, kylki edellä .sämpy kirjoitti:Leikö asenteet vetotapaan muuttuneet, kun ei takaveto-Volvot tunnu edelleenkään herättävän kiinnostusta. Siis loppupään 740-940-960.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.