Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Yleinen avautumis-ketju
Voin sen kyllä paljastaa että ihan siipan kanssa harrastellaan, ikää mulla on 51 ja vaimokkeella 42
Sehän on kiinni vain yhdestä asiasta, miehen pitää muistaa hurmata naisensa joka päivä uudestaan.
Jos sitä alkaa ajatella kalustoon kuuluvana, menee seksihanat hyvin pian kiinni.
Sehän on kiinni vain yhdestä asiasta, miehen pitää muistaa hurmata naisensa joka päivä uudestaan.
Jos sitä alkaa ajatella kalustoon kuuluvana, menee seksihanat hyvin pian kiinni.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
eikös tuon pitäis toimia molemminpuolin? helposti muuttuu tehokkaaks kiristyskeinoksi jolla painetaan toista kyykyyn.koltiainen kirjoitti: Sehän on kiinni vain yhdestä asiasta, miehen pitää muistaa hurmata naisensa joka päivä uudestaan.
Jos sitä alkaa ajatella kalustoon kuuluvana, menee seksihanat hyvin pian kiinni.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ai jaa? Ei kai nyt sentään!jkk kirjoitti:eikös tuon pitäis toimia molemminpuolin? helposti muuttuu tehokkaaks kiristyskeinoksi jolla painetaan toista kyykyyn.koltiainen kirjoitti: Sehän on kiinni vain yhdestä asiasta, miehen pitää muistaa hurmata naisensa joka päivä uudestaan.
Jos sitä alkaa ajatella kalustoon kuuluvana, menee seksihanat hyvin pian kiinni.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Yleinen avautumis-ketju
Nainen on sen verran kimurantti elukka että sen kanssa ei kande alkaa mitään vaatimaan vaan elellä ihan rauhassa.
Nimimerkki: Päivän huonekaluja siirrellyt.
PS: Vielä vois tapetit vaihtaa.
Nimimerkki: Päivän huonekaluja siirrellyt.
PS: Vielä vois tapetit vaihtaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mielenkiintoinen näkemys aiheesta.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuh ... 90399.htmlMielestäni parisuhde on kuitenkin sanaton sopimus seksuaalisesta kanssakäymisestä, ja haluttomuus on sopimusrikkomus. Jos nainen katsoo oikeudekseen kieltäytyä seksistä vastoin puolison toiveita, hänen pitää olla valmis hyväksymään seuraukset, sanoo naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Merja Metsä-Heikkilä.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sen sopimuksen pitäis mennä niin et jos toisen tekee mieli ja itseä ei niin heittäytyy silti leikkiin äkkiä taas haluttaa ja joku kerta kun itsellä tekee ja toisella ei niin yrittää silti... ainahan ei halut kohtaa samalla hetkellä....
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Kesä 2013, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 24v - 98 EX
Citroën Xantia 1.8 16v-99
159 2.2 Jts
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kuoppabileet ei ole koskaan mukavia vaikkei omaa verisukulaista haudatakkaan.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kuskin puolen vetarin pultit oli rohkeasti jätetty sormitiukkuudelle.
Kaikki 6 kpl yhtä löysällä, oikea puoli olikin ok.
1-2 dl vettä pakoputken jousto-osassa, luullakseni vain toisessa haarassa. Tuli kiire pois alta..
Kuvittelin veden olevan yleensä takavaimentimessa, eikä tolla ole ajettu kovin viileässä.
Öljypohja ei mahtunut tulemaan kokonaan pois. Oikean alatukivarren puslan kiinnitysrauta on tiellä.
Se varsinaisesti haittaa, otan sitten pukissa sen pois.
Vielä pitäisi löytää intoa ja aikaa purkaa ac kompressori tarvittavilta osin sekä vaihteensiirtovaijerit
Kaikki 6 kpl yhtä löysällä, oikea puoli olikin ok.
1-2 dl vettä pakoputken jousto-osassa, luullakseni vain toisessa haarassa. Tuli kiire pois alta..
Kuvittelin veden olevan yleensä takavaimentimessa, eikä tolla ole ajettu kovin viileässä.
Öljypohja ei mahtunut tulemaan kokonaan pois. Oikean alatukivarren puslan kiinnitysrauta on tiellä.
Se varsinaisesti haittaa, otan sitten pukissa sen pois.
Vielä pitäisi löytää intoa ja aikaa purkaa ac kompressori tarvittavilta osin sekä vaihteensiirtovaijerit
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mito päätti jättää starttaamatta. Starttimoottori ei inahdakaan
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Re: Yleinen avautumis-ketju
Lähetti verottaja yhdistetyn Joulu- ja uudenvuoden tervehdyksen. Pitänee liittyä: http://iloisetveronmaksajat.wordpress.com/ tai:
https://www.youtube.com/watch?v=tJMEJgl9SNo
https://www.youtube.com/watch?v=tJMEJgl9SNo
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Yleinen avautumis-ketju
Minä ajoin 2 talvea CR:n pinnoitetuilla 155:lla. Olivat positiivinen yllätys. Yhtään nastaa ei irronnut vaikka kylkimyyryä tuli harrastettua sekä reippaita kiihdytyksiä. Selvästi oli kuulemma kaksi runkoa löysempiä kuin muut, mutta kaikki olivat ihan pyöreitä ja pienillä painoilla saatu tasapainotettua.Auristo kirjoitti:Omia autoja minulla on ollut vuodesta 1987 lähtien ja nyt ensimmäistä kertaa ajan pinnoitetuilla renkailla, tähän asti ollut aina jotain tunnettua merkkiä alla.
No pinnoitetut CR-renkaan talvikiekot tulivat vanteiden mukana ja ovat lähes uudenveroisessa pinnassa.
Lähes uudet Hakka 8:it ovat peltivanteilla odottamassa siirtoa noiden pinnattujen tilalle joten kokeilen alkutalven paljailla teillä urheilua pinnoitetuilla kumeilla
Hinta/laatu suhde todella kohdallaan.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Oli mukava yllätys parkkiksella kun lähti aamulla liikkeelle, oli joku ajotaidoton kolauttanu käyttis civikin kylkeen mojovan lommon takalokariin naarmujen kera eikä muuten ollu tietenkään jättänyt mitään lappua, mikä näitä ihmisiä vaivaa nykyään ku ei oteta vastuuta virheistään! Onneks sentään alfa oli tallissa suojassa...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Huhhuh, pakko kai se on kohtaloon uskominen. Tänään kaupan käynnin jälkeen muija läks alfalla (ei oo ajanu sillä pitkään,pitkään aikaan,kun honda on parempi auto ) hakemaan halloween matskua keskustasta ja sano mulle että teeppä sää ruoka sillä aikaa. Mun kiinnostukseni ruoanlaittoon on täydet 0, ja taitotaso koulusarvosanalla 5-. Noh,itse pyörin keittiössä sormi suussa "essu päällä" ja aattelin soittaa muijalle kysyä ohjeita. Noh,puhelin soi juuri kun sitä tavoittelin,emäntä soitti että alfa ei lähe käymään Puhelimen läpi kuulin heti, kun kaasuläppä hakkaa täysillä ja kuvittelin silmissäni vikavalon komppaavan tiukasti samaan grooveen. Siinä sitten itse kyselin muijalta ohjeita ruoan valmistukseen ja samalla kerroin ohjeita,miten irroitetaan akun miinuskaapeli akusta Huhhuh mitä hommaa. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Alfa saatiin liikkeelle ja ruoka oli hyvää,näin tänään
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Nuilla suorituksilla varmaan kumpikin saa tänään...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Etkö willez ole vieläkään asentanut päävirtakatkaisinta. Olis pali helpompi käynnistys, ko vääntäis vaan vivusta hetkeksi.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
No prkl,pitääpä poiketa biltemassastoichiometric kirjoitti: Etkö willez ole vieläkään asentanut päävirtakatkaisinta. Olis pali helpompi käynnistys, ko vääntäis vaan vivusta hetkeksi.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
Alkaa yks kerrallaan pimeneen sisustan valoja
So far
Ilmansuunnan nupikka pimeemä
Ilmanvoimakkuuden nupikka välillä pimeenä
Kierrolukumittarin alempi valo pimeenä tänään..
Vaihtaa kaikki sitte kerralla uusiks, kysyinki aiemmin jossain näistä muttei muista misä. Mistä kannattaa hakea noita valoja, noihin nupikoihin menee ilmeisesti vähä hankalemmat kuin itse mittareihin?
So far
Ilmansuunnan nupikka pimeemä
Ilmanvoimakkuuden nupikka välillä pimeenä
Kierrolukumittarin alempi valo pimeenä tänään..
Vaihtaa kaikki sitte kerralla uusiks, kysyinki aiemmin jossain näistä muttei muista misä. Mistä kannattaa hakea noita valoja, noihin nupikoihin menee ilmeisesti vähä hankalemmat kuin itse mittareihin?
Noni
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Itse ostin 1,2w lasikantoja (mittarit) 10kpl Fixukselta. Hinta oli 6.95,- paketti. Nuo käy siis suoraan mittareiden taustavalojen korvaajaksi. Sen sijaan ne säätönuppien lamput ovat 1,2w lasikantoja pitkällä jalalla ja ne on kolvattu taasen kiinni muovikantoihin, mutta vanhan lampun voi repiä irti rikkomatta kantaa - foorumilla jotkut ovat laittaneet noita ensiksi mainittuja lasikantoja tilalle ja saanut homman toimimaan.
PS.
Niitä muovikantoja ei kannata rikkoa. Muistaakseni yllämainittu lafka pyytää niistä hintaa reippaasti yli euron kappale, ja niitä lamppuja nyt kuitenkin muutama sinne menee.
PS.
Niitä muovikantoja ei kannata rikkoa. Muistaakseni yllämainittu lafka pyytää niistä hintaa reippaasti yli euron kappale, ja niitä lamppuja nyt kuitenkin muutama sinne menee.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mmmmkay...
Tossa vähä googlettelin noita ja tämmöset mittaristoon?
Ja samanmoiset pitäs mennä sitten keskikonsolinnupikoihin mutta vaan sen mustan kannan kanssa?
Melkein haluis valmiiksi noiden mustien palojen kera noi toiset niin ei tarvis alkaa kikkaileen ilman välineitä, vaikka maksaiski vähä enempi, en vaan toistaseks löytänyt noita mistään.
Tossa vähä googlettelin noita ja tämmöset mittaristoon?
Ja samanmoiset pitäs mennä sitten keskikonsolinnupikoihin mutta vaan sen mustan kannan kanssa?
Melkein haluis valmiiksi noiden mustien palojen kera noi toiset niin ei tarvis alkaa kikkaileen ilman välineitä, vaikka maksaiski vähä enempi, en vaan toistaseks löytänyt noita mistään.
Noni
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juuri tuollaisia mittaristoon. Mutta nuo on kalliita, kun 10kpl paketin saa esim. Osramia tosiaan 7eurolla ihan Fiksuksen tiskiltä. Tiskiltä kun pyytää "1.2w lasikanta" niin osuu oikeaan.
Tuo jälkimmäinen ei näy, joten jäikö linkki vaiheeseen?
EDIT:
Ilmeisesti tämä on säätönupikkaan sopiva: http://www.motonet.fi/fi/tuote/432597/B ... ari-12V12W
Näyttää ainakin sellaisilta, mitä itselläni pari kappaletta on hätävaralle. Ja itse polttimohan on sama, kuin lasikantapolttimo, mutta sen jalat on kolvattu tuohon muovikantaan kiinni.
Noita vaihtoehtoja on muutama, joten ihan varmaksi en voi sanoa, onko tuo B8,3, B8x... tai joku muu noista, mutta vanhan irrottamalla homma selviää. Mittariston puolelta löytyy melkein samannäköinen kanta, mutta muistaakseni siinä on aavistuksen eri kohdilla nuo lukkoulkonemat/"laipan" paksuus.
Tuo jälkimmäinen ei näy, joten jäikö linkki vaiheeseen?
EDIT:
Ilmeisesti tämä on säätönupikkaan sopiva: http://www.motonet.fi/fi/tuote/432597/B ... ari-12V12W
Näyttää ainakin sellaisilta, mitä itselläni pari kappaletta on hätävaralle. Ja itse polttimohan on sama, kuin lasikantapolttimo, mutta sen jalat on kolvattu tuohon muovikantaan kiinni.
Noita vaihtoehtoja on muutama, joten ihan varmaksi en voi sanoa, onko tuo B8,3, B8x... tai joku muu noista, mutta vanhan irrottamalla homma selviää. Mittariston puolelta löytyy melkein samannäköinen kanta, mutta muistaakseni siinä on aavistuksen eri kohdilla nuo lukkoulkonemat/"laipan" paksuus.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juu, mittaristo siis selko juttu
http://www.alfa156.net/tech/bulbs/fr_in ... bulbs.html
Keskikonsoliin säätönupikoihin ton asennusohjeen perusteella pitäs mennä tolla muovikannalla tommoset pitemmät kuin mitä tossa ylläolevassa linkissä ja muovikantakin eri mallinen?
E: Tossa taitais olla samanmoinen muovikanta kuin "alfa156.netin" ohjeessa, mutta itse polttimo eri..
E2: No mutta tossa olis vastaavilla specseillä oleva polttimo, mutta näyttää niin lyhyeltä että mahtaako valaista yhtää
Jälkimmäinen pitäs olla kuva, mutta jostai syystä ei sitten ilmeisesti näy, tuolta kuitenkin vaiheen 17 kuva:Aquatica kirjoitti:
Tuo jälkimmäinen ei näy, joten jäikö linkki vaiheeseen?
EDIT:
Ilmeisesti tämä on säätönupikkaan sopiva: http://www.motonet.fi/fi/tuote/432597/B ... ari-12V12W
Näyttää ainakin sellaisilta, mitä itselläni pari kappaletta on hätävaralle. Ja itse polttimohan on sama, kuin lasikantapolttimo, mutta sen jalat on kolvattu tuohon muovikantaan kiinni.
Noita vaihtoehtoja on muutama, joten ihan varmaksi en voi sanoa, onko tuo B8,3, B8x... tai joku muu noista, mutta vanhan irrottamalla homma selviää. Mittariston puolelta löytyy melkein samannäköinen kanta, mutta muistaakseni siinä on aavistuksen eri kohdilla nuo lukkoulkonemat/"laipan" paksuus.
http://www.alfa156.net/tech/bulbs/fr_in ... bulbs.html
Keskikonsoliin säätönupikoihin ton asennusohjeen perusteella pitäs mennä tolla muovikannalla tommoset pitemmät kuin mitä tossa ylläolevassa linkissä ja muovikantakin eri mallinen?
E: Tossa taitais olla samanmoinen muovikanta kuin "alfa156.netin" ohjeessa, mutta itse polttimo eri..
E2: No mutta tossa olis vastaavilla specseillä oleva polttimo, mutta näyttää niin lyhyeltä että mahtaako valaista yhtää
Viimeksi muokannut Macela, 02 Marras 2014, 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kahtos pirua. Erilainen tuo näyttäis olevan... Mutta onko kannan lukitus samanlainen kuin linkkaamassani, jos on niin sittenhän sekin voisi toimia? En varmaan huomenna kerkeä tutkimaan, mutta jos kerkiän niin tutkin ja katson, millainen siihen menee...
Re: Yleinen avautumis-ketju
Onko 156:n lämppärinsäätimien polttimokannat erilaiset kuin 147:n?
147:ssa oli myös muovikantaan juotetut polttimot alkujaan mutta tilalle sopi suoraan ihan perus mittaristovalojen kannat. Muistaakseni otin ne Fiat Tipon mittaristosta silloin. (DGT:ssä niitä riittää)
Jäi sen jälkeen tinailut pois, kun pystyi pelkän polttimon perinteiseen tyyliin vaihtamaan.
147:ssa oli myös muovikantaan juotetut polttimot alkujaan mutta tilalle sopi suoraan ihan perus mittaristovalojen kannat. Muistaakseni otin ne Fiat Tipon mittaristosta silloin. (DGT:ssä niitä riittää)
Jäi sen jälkeen tinailut pois, kun pystyi pelkän polttimon perinteiseen tyyliin vaihtamaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Siinä ymmärryksessä olen edelleen, että toinen kanta sopii molempiin, mutta toinen ei. Ja nimenomaan noin päin voisi olla, kuin pele sanoi. Mutta ehkä huomenna pääsen tarkistamaan, jos aikaa ja valoa piisaa.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
155:ssa vasemman etupyörän pultit löysällä, onneksi tuttu lotina paljasti ajoissa.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Painepesuri tuli siten tiensä päähän. Kolmen auton pesu putkeen oli liikaa ja rupesi käry käymään, kunnes hiljeni lopullisesti.
Mutta ehdottakaaps jotain kohtuuhintaista peliä tilalle, vai pitäiskö oottaa kevääseen että tulis hyviä tarjouksia ?
Mutta ehdottakaaps jotain kohtuuhintaista peliä tilalle, vai pitäiskö oottaa kevääseen että tulis hyviä tarjouksia ?
Il nero era bellissimo
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^^^^^
Vähä rajua OT:tä paikotellen joten
Jaa kiitokset taas Aquaticalle vaikka löytykin sitten helposti paikanpäältä
Vähä rajua OT:tä paikotellen joten
Jaa kiitokset taas Aquaticalle vaikka löytykin sitten helposti paikanpäältä
Viimeksi muokannut Macela, 03 Marras 2014, 17:56. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Noni
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mä ostin Stihlin 128 plussan. On todella jämerä rakenne edelliseen Altoon verrattuna. Pitkä letku, rotosuutin ja tais olla imeväkin. Painava laite niin pysyy hyvin pystyssä vaikka vähän letkusta vetelisikin. Hinta on kilpailijoihin nähden varsin ok.Jame kirjoitti:Painepesuri tuli siten tiensä päähän. Kolmen auton pesu putkeen oli liikaa ja rupesi käry käymään, kunnes hiljeni lopullisesti.
Mutta ehdottakaaps jotain kohtuuhintaista peliä tilalle, vai pitäiskö oottaa kevääseen että tulis hyviä tarjouksia ?
http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=95/762
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Yleinen avautumis-ketju
aukes sitten katalysaattorin jälkeisen liitoksen pultit kesken matkan kolme tuntia V6sen pörinää satasen marssivauhdilla ei tunnu enää kivalta. Sitte tarvis jostain löytää paikka missä sais noi pultit kiinni. Eikä tuttuja missään... tai no yks vanha typy olis mutta siltä ei oikeen viitti pyytää apuja
Elikkäs Yli/alahärmän alfistit, apua tarvitaan
Elikkäs Yli/alahärmän alfistit, apua tarvitaan
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
^ Jokin palveleva huoltoasema ?? Pohjanmaalla niitä kuitenkin vielä on.
Suosittelen asema-67:aa , jos tulet Seinäjoki -Ilmajoki-suuntaan.
Juha
Suosittelen asema-67:aa , jos tulet Seinäjoki -Ilmajoki-suuntaan.
Juha
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Yleinen avautumis-ketju
T.muukkonen ähtävällä? Tunnin matka alahärmästä googlen mukaan...
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Yleinen avautumis-ketju
No jos viitsit Seinäjoelle asti ajella, niin mun tallissa voi laittaa pultit kiinni. Ei ole kylläkään nosturia. Apuja saa kyllä, pulttejakin on monenmoista ja hitsi.
044 viis44neljä76nolla
044 viis44neljä76nolla
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Yleinen avautumis-ketju
kiitos vinkeistä ja avuntarjouksista. Onneksi sain työnantajan hallia+trukkia lainata sen verran että pääsin auton alle. Pultitkin löytyi Nyt on taas kiva ajella. Aamulla kyllä hävetti räjäyttää kone tulille Powerparkin pihalta ja rahaakin piti vielä hakea alahärmän keskustasta ennenkuin pöristelin ylihärmään tehtaalle. Pintakaasulla....
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Yleinen avautumis-ketju
Keitin just kahvia ja parin mukillisen välissä ihmettelin et keittiön kello on väärässä ajassa... Tietokoneesta nyt sit näin et se on ihan oikeastikkin 1 yöllä ja aamulla pitäis taas lähtee töihin.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Yleinen avautumis-ketju
m.sa kirjoitti: Mä ostin Stihlin 128 plussan. On todella jämerä rakenne edelliseen Altoon verrattuna. Pitkä letku, rotosuutin ja tais olla imeväkin. Painava laite niin pysyy hyvin pystyssä vaikka vähän letkusta vetelisikin. Hinta on kilpailijoihin nähden varsin ok.
http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=95/762
Noi Stihlin pesurit on Nilfisk-Alton valmistamia. Itse tuli hankittua tuollainen: https://www.hobbyhall.fi/web/store/nilf ... bCjCnivnhv
Omaan käyttöön painetta on liikaakin ja vedentuotto mainio. Omastani maksoin 230e se kun oli Hobbyhallin asiakaspalautuslaite, avaamaton pakkaus, ilmeisesti joku tullut katumapäälle ja lähettänyt samantien takaisin.
Vertailukoneena on kaverin noin 1,0m3/h 3-vaihepesuri, sillä jo peseekin oikeasti jotain mutta ompa hauskaa raijata perässään 70kg painavaa laitetta. Arkikäytttöön turhan tehokaskin.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Yleinen avautumis-ketju
FCA on julkistanut monisanaisesti uuden Alfa Romeo Giulietta Sprint mallin. Siltä varalta, että lehdistötiedotteen englanti ei taitu, niin suomennan sen tähän alle:
Suomennettu teksti:
Kunnioitamme Giulietta Sprint perintöä niskatukiin kirjaillun "Sprint" tekstin muodossa.
Alkuperäinen teksti:
Today at the Balocco Test Centre, the Giulietta Sprint was presented to the international press. This new version pays homage to the iconic Giulietta Sprint of 1954, the first in a whole class of cars and one of the products that are emblematic of Italian style and construction.
With its international preview at the recent Paris Motor Show, the new Giulietta Sprint celebrates 60 years of the model that, in the wake of the 1900's success, was launched at the Turin Motor Show in 1954 and made short work of winning over enthusiasts worldwide. The Giulietta was the Fifties dream car of motorists, the vehicle that, for the first time, made the desire of owning an Alfa Romeo an accessible one. Today it's the turn of the new Giulietta Sprint to take on that mantle, offering a more distinctive style, thrilling performance and state-of-the art technology.
In particular, the new Giulietta Sprint embodies the true "Alfa Spirit", expressed: in "Lightness & Efficiency", through some elements that increase the dynamic efficiency of the car, such as the rear dam with sports extractor and the side skirts; in "Italian Style", that is, the work carried out on the Giulietta's character to further emphasise the Italian nature of its style; in "Advanced Technology", with the new 150 HP 1.4 engine, the latest addition to the MultiAir family, which represents the state of the art in petrol engine technology; and in "Dynamics", the famous pleasure of driving an Alfa Romeo, achieved in part through the model's innovative architecture and the many electronic systems with which it is equipped.
The same "Alfa Spirit" can be found in all three generations of the Giulietta: from the 1954 original to the 1977 Giulietta and to the Giulietta Sprint of today. All these cars are "light and efficient" - from the choice of materials to the weight-to-power ratio -and express the care and attention to detail typical of the finest Italian design. What's more, they have great agility and handling on the road thanks to direct steering, advanced suspension and well-balanced weight distribution.
This is without mentioning the fact that they are all created to become the new technological benchmark in their categories, thus boasting cutting-edge solution in every generation. An example? The 1954 saw the début of the revolutionary 'twin-shaft' four-cylinder 1.3 made of aluminium for maximum efficiency. And the 1977 Giulietta introduced the transaxle system - with engine at the front and gearbox at the rear - for a weight distribution able to guarantee safety, stability and roadholding in all driving conditions. The same occurred in 2010 with the new architecture of the current Giulietta, an authentic "technical and technological leap forward" with respect to contemporary floor panels in terms of content introduced, materials and technologies adopted and performance levels and safety standards achieved.
This is the thread that runs through not only the three generations of the Giulietta, but all Alfa Romeos, a heritage of technical solutions and style characteristics that are critically assessed and reinterpreted every time a new car or version is created. As it was then, so it is today: Alfa Romeo designers and engineers draw on this heritage to design and build cars full of beauty and personality, achieving a magical balance between reason and sentiment, technology and creativity.
The strong connection between the historic and the contemporary is also clearly expressed by the new TV advert - on air in Italy and soon in the rest of Europe - where a new and a 1954 Giulietta Sprint take on a thrilling succession of corners and straights together: this is the natural habitat of Alfa Romeos, a concrete expression of all the experience and competence of a brand that has been building sports cars for more than 100 years.
Alfa Romeo has also made automotive history on many occasions, a history in which cars and designers, races and engines are the players that have marked the technological progress and sports events of the 20th century. To learn about this extraordinary human and industrial history, from today you can visit the new "Alfa Romeo Hall of Legends" which, through a dynamic and engaging interface, allows you to admire the invaluable exhibits in the Alfa Romeo historical collection, as well as read the biographies of designers, engineers, technicians and drivers who have contributed to the prestige of a brand that has existed for more than a hundred years.
Jatkoa.........
More distinctive style, thrilling performance and state-of-the art technology: the new Giulietta Sprint represents the true "Alfa Spirit", a masterly blend of values and content - according to the principles of "Lightness & Efficiency", "Italian Style", "Advanced Technology" and "Dynamics" - that make Alfa Romeo cars absolutely unique.
The resulting car is a 100% Alfa Romeo, able to offer "authentic sensations", breaking out of the realm of the necessary to that of emotion: from aesthetics to passion for refined technology and from the pleasure found behind a wheel to the expression of personality.
The Giulietta Sprint has been on sale in Italy from last week and it will be rolled out progressively in the rest of Europe.
Italian Style: attention to detail and choice of high-quality materials
The new Giulietta Sprint comes with an exclusive sports "outfit" distinguished by the dedicated badge and some distinctive elements such as the rear bumper with sports extractor, oversized tailpipes and 17'' Sprint alloy wheel with 5 holes (18" on request). The exterior styling of the new version is completed by the tinted rear windows and glossy anthracite finishes on the front grille, handles, rear-view mirror fairings and fog light frames.
Attention was paid to details and high-quality materials were chosen to represent the ultimate expression of Italian style. In particular, the black sports trim stands out, enhanced by the fabric and Alcantara Sprint seats with red stitching and logo on the headrests. Another standard feature is the leather-covered steering wheel with red stitching, while the dashboard and door panels have a sophisticated, carbon-coloured finish.
The sporty character of the Giulietta Sprint is also expressed in the black roof lining and the velvet mats. And when you work with Italian Style, nothing is left to chance: this explains that inimitable personality that lets us instantly tell a car with an Alfa Romeo shield from all the others we come across on everyday roads.
"Lightness & Efficiency": rear sports bumper and side skirts
In order to improve the already excellent aerodynamic efficiency of the model, the new Sprint version offers a rear sports bumper with extractor and side skirts. Together with the rigid, light structure made using materials such as aluminium and high-strength steels as well as state-of-the-art manufacturing technologies, they ensure excellent dynamic performance in perfect harmony with the winning combination of "lightness and efficiency".
"Advanced Technology": new 150 HP 1.4 MultiAir engine
The Giulietta Sprint sees the début of the new 150 HP 1.4 MultiAir Turbo Petrol, a powerful and reliable engine which is a superb expression of the new Sprint version's sporting spirit. With this equipment, the car can achieve a top speed of 210 km/h and accelerate from 0 to 100 in 8.2 seconds. Absolutely outstanding performance together with extremely limited consumption and emissions: suffice it to say that, in the combined cycle, the recorded figures are 5.7 l/100 km and 131 g/km of CO2 respectively (the adoption of ECO tyres, available depending on the market, permits a further reduction to 5.6 l/100 km and 129 g/km).
At the heart of MultiAir is a new electrohydraulic valve management system that allows a reduction in fuel consumption (by controlling air directly via the engine intake valves, without using the throttle) and harmful emissions (via combustion control). MultiAir is also a versatile technology that fittingly represents the concept of "downsizing" applied to the new generation of engines.
In addition to the brand new 150 HP 1.4 MultiAir Turbo Petrol, the Giulietta Sprint can be equipped with a further five engines: the 1.4 MultiAir Turbo Petrol 170 HP - with Alfa TCT twin clutch automatic transmission - and the 1.6 JTDM 105 HP, 2.0 JTDM 150 HP and 2.0 JTDM 175 HP turbo diesel engines, the latter also with Alfa TCT, as well as the 120 HP 1.4 Turbo LPG. An offer of power and technology that combines high-level performance with respect for the environment and limited running costs.
"Dynamics": the utmost driving pleasure
The Giulietta has assumed a place in the tradition of the best Alfa Romeo models, drawing on its heritage of dynamic performance, without compromising on efficiency and convenience in everyday use. The secret behind this performance is continuous technological research, which finds its utmost expression in the Giulietta. This is demonstrated by the "Compact" architecture - created with high-resistance materials which allowed the weight of the structure to be limited - in addition to the Dual Pinion active steering and the sophisticated suspension configurations (MacPherson at the front and the advanced Multilink at the rear).
Furthermore, driving satisfaction and comfort adapt to meet every customer's specific needs thanks to the Alfa DNA selector, a device that customises the vehicle's behaviour to suit different road conditions and driving styles. The new architecture of the Alfa Romeo Giulietta was designed to integrate the vehicle's different systems and exploit them to the full, thus emphasising the three set-up functions (Dynamic, Normal and All Weather) available through the Alfa DNA selector. The device, fitted as standard on the entire range, is designed to modify the operating parameters of the engine, gearbox, steering system and Q2 electronic differential, in addition to the behaviour logic of the ESC system.
Finally, the new Giulietta Sprint can also adopt the latest Alfa TCT twin dry clutch automatic transmission - combined with the 1.4 MultiAir Turbo Petrol 170 HP and 2.0 JTDM 175 HP engines - which ensures greater efficiency, driving comfort and sports feel than automatic transmissions with torque converter.
"Advanced Technology": class-leading safety
The new Giulietta Sprint is one of the safest cars in its category, which turns the tables for those who think that safety detracts from performance. In addition to the undisputed dynamic characteristics of the model, it features plenty of standard equipment, such as six airbags, ESP, three-point seat belts with double pretensioner, anti-whiplash system and third load line for excellent passenger compartment protection.
These are followed - again as standard - by certain systems which are unique in this category, such as Alfa DNA with electronic Q2 differential, the system which allows torque to be transferred to the outer wheel when cornering, to prevent understeer at the front, with benefits for the car in terms of traction, safety and driveability. And there's more: DST, which prompts drivers to correct their driving in the event of an emergency through impulses at the wheel. Finally, the Pre-fill system guarantees maximum promptness during emergency braking. All these features translate into an extremely high active and passive safety level. The Giulietta earned five stars in crash tests according to the stricter parameters introduced by Euro NCAP from its launch, scoring 97% for adult passenger protection, one of the highest scores in the category.
"Advanced Technology": the innovative Uconnect infotainment system
"Embedded" in the middle of the new Sprint's dashboard, above the DNA selector and the dual zone automatic climate control, is the innovative Uconnect multimedia device with 5" touchscreen and complete with Bluetooth connection for hands-free operation and streaming audio, Aux-in connector, USB port, voice commands, SMS reader and, in the 6.5'' version, satellite navigation with 3D bird's eye view maps, progressive route guidance and the 'One Step Voice Entry Destination' function for entering the required destination with voice commands, as well the DAB device, for listening to digital-quality radio.
Both systems have been developed in collaboration with first-class partners: Harman and Here Auto for Uconnect 6.5" and Continental for Uconnect 5".
In detail, the Uconnect system lets you access all the main functions, from the analogue and digital radio (DAB) - on request for the 5" version, standard on the 6.5" version - through to all the main multimedia resources (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone) which can be connected via USB port or Aux-in socket. The system also includes an advanced Bluetooth interface to access extra functions, such as phone call management or reading received SMS text messages via text-to-speech technology, innovative Audio Streaming system that reproduces music files and web radio stations directly from a smartphone in streaming via Bluetooth through the audio system.
Range
For all the information regarding the new Giulietta Sprint, you can access the local site Alfa Romeo Press.
Suomennettu teksti:
Kunnioitamme Giulietta Sprint perintöä niskatukiin kirjaillun "Sprint" tekstin muodossa.
Alkuperäinen teksti:
Today at the Balocco Test Centre, the Giulietta Sprint was presented to the international press. This new version pays homage to the iconic Giulietta Sprint of 1954, the first in a whole class of cars and one of the products that are emblematic of Italian style and construction.
With its international preview at the recent Paris Motor Show, the new Giulietta Sprint celebrates 60 years of the model that, in the wake of the 1900's success, was launched at the Turin Motor Show in 1954 and made short work of winning over enthusiasts worldwide. The Giulietta was the Fifties dream car of motorists, the vehicle that, for the first time, made the desire of owning an Alfa Romeo an accessible one. Today it's the turn of the new Giulietta Sprint to take on that mantle, offering a more distinctive style, thrilling performance and state-of-the art technology.
In particular, the new Giulietta Sprint embodies the true "Alfa Spirit", expressed: in "Lightness & Efficiency", through some elements that increase the dynamic efficiency of the car, such as the rear dam with sports extractor and the side skirts; in "Italian Style", that is, the work carried out on the Giulietta's character to further emphasise the Italian nature of its style; in "Advanced Technology", with the new 150 HP 1.4 engine, the latest addition to the MultiAir family, which represents the state of the art in petrol engine technology; and in "Dynamics", the famous pleasure of driving an Alfa Romeo, achieved in part through the model's innovative architecture and the many electronic systems with which it is equipped.
The same "Alfa Spirit" can be found in all three generations of the Giulietta: from the 1954 original to the 1977 Giulietta and to the Giulietta Sprint of today. All these cars are "light and efficient" - from the choice of materials to the weight-to-power ratio -and express the care and attention to detail typical of the finest Italian design. What's more, they have great agility and handling on the road thanks to direct steering, advanced suspension and well-balanced weight distribution.
This is without mentioning the fact that they are all created to become the new technological benchmark in their categories, thus boasting cutting-edge solution in every generation. An example? The 1954 saw the début of the revolutionary 'twin-shaft' four-cylinder 1.3 made of aluminium for maximum efficiency. And the 1977 Giulietta introduced the transaxle system - with engine at the front and gearbox at the rear - for a weight distribution able to guarantee safety, stability and roadholding in all driving conditions. The same occurred in 2010 with the new architecture of the current Giulietta, an authentic "technical and technological leap forward" with respect to contemporary floor panels in terms of content introduced, materials and technologies adopted and performance levels and safety standards achieved.
This is the thread that runs through not only the three generations of the Giulietta, but all Alfa Romeos, a heritage of technical solutions and style characteristics that are critically assessed and reinterpreted every time a new car or version is created. As it was then, so it is today: Alfa Romeo designers and engineers draw on this heritage to design and build cars full of beauty and personality, achieving a magical balance between reason and sentiment, technology and creativity.
The strong connection between the historic and the contemporary is also clearly expressed by the new TV advert - on air in Italy and soon in the rest of Europe - where a new and a 1954 Giulietta Sprint take on a thrilling succession of corners and straights together: this is the natural habitat of Alfa Romeos, a concrete expression of all the experience and competence of a brand that has been building sports cars for more than 100 years.
Alfa Romeo has also made automotive history on many occasions, a history in which cars and designers, races and engines are the players that have marked the technological progress and sports events of the 20th century. To learn about this extraordinary human and industrial history, from today you can visit the new "Alfa Romeo Hall of Legends" which, through a dynamic and engaging interface, allows you to admire the invaluable exhibits in the Alfa Romeo historical collection, as well as read the biographies of designers, engineers, technicians and drivers who have contributed to the prestige of a brand that has existed for more than a hundred years.
Jatkoa.........
More distinctive style, thrilling performance and state-of-the art technology: the new Giulietta Sprint represents the true "Alfa Spirit", a masterly blend of values and content - according to the principles of "Lightness & Efficiency", "Italian Style", "Advanced Technology" and "Dynamics" - that make Alfa Romeo cars absolutely unique.
The resulting car is a 100% Alfa Romeo, able to offer "authentic sensations", breaking out of the realm of the necessary to that of emotion: from aesthetics to passion for refined technology and from the pleasure found behind a wheel to the expression of personality.
The Giulietta Sprint has been on sale in Italy from last week and it will be rolled out progressively in the rest of Europe.
Italian Style: attention to detail and choice of high-quality materials
The new Giulietta Sprint comes with an exclusive sports "outfit" distinguished by the dedicated badge and some distinctive elements such as the rear bumper with sports extractor, oversized tailpipes and 17'' Sprint alloy wheel with 5 holes (18" on request). The exterior styling of the new version is completed by the tinted rear windows and glossy anthracite finishes on the front grille, handles, rear-view mirror fairings and fog light frames.
Attention was paid to details and high-quality materials were chosen to represent the ultimate expression of Italian style. In particular, the black sports trim stands out, enhanced by the fabric and Alcantara Sprint seats with red stitching and logo on the headrests. Another standard feature is the leather-covered steering wheel with red stitching, while the dashboard and door panels have a sophisticated, carbon-coloured finish.
The sporty character of the Giulietta Sprint is also expressed in the black roof lining and the velvet mats. And when you work with Italian Style, nothing is left to chance: this explains that inimitable personality that lets us instantly tell a car with an Alfa Romeo shield from all the others we come across on everyday roads.
"Lightness & Efficiency": rear sports bumper and side skirts
In order to improve the already excellent aerodynamic efficiency of the model, the new Sprint version offers a rear sports bumper with extractor and side skirts. Together with the rigid, light structure made using materials such as aluminium and high-strength steels as well as state-of-the-art manufacturing technologies, they ensure excellent dynamic performance in perfect harmony with the winning combination of "lightness and efficiency".
"Advanced Technology": new 150 HP 1.4 MultiAir engine
The Giulietta Sprint sees the début of the new 150 HP 1.4 MultiAir Turbo Petrol, a powerful and reliable engine which is a superb expression of the new Sprint version's sporting spirit. With this equipment, the car can achieve a top speed of 210 km/h and accelerate from 0 to 100 in 8.2 seconds. Absolutely outstanding performance together with extremely limited consumption and emissions: suffice it to say that, in the combined cycle, the recorded figures are 5.7 l/100 km and 131 g/km of CO2 respectively (the adoption of ECO tyres, available depending on the market, permits a further reduction to 5.6 l/100 km and 129 g/km).
At the heart of MultiAir is a new electrohydraulic valve management system that allows a reduction in fuel consumption (by controlling air directly via the engine intake valves, without using the throttle) and harmful emissions (via combustion control). MultiAir is also a versatile technology that fittingly represents the concept of "downsizing" applied to the new generation of engines.
In addition to the brand new 150 HP 1.4 MultiAir Turbo Petrol, the Giulietta Sprint can be equipped with a further five engines: the 1.4 MultiAir Turbo Petrol 170 HP - with Alfa TCT twin clutch automatic transmission - and the 1.6 JTDM 105 HP, 2.0 JTDM 150 HP and 2.0 JTDM 175 HP turbo diesel engines, the latter also with Alfa TCT, as well as the 120 HP 1.4 Turbo LPG. An offer of power and technology that combines high-level performance with respect for the environment and limited running costs.
"Dynamics": the utmost driving pleasure
The Giulietta has assumed a place in the tradition of the best Alfa Romeo models, drawing on its heritage of dynamic performance, without compromising on efficiency and convenience in everyday use. The secret behind this performance is continuous technological research, which finds its utmost expression in the Giulietta. This is demonstrated by the "Compact" architecture - created with high-resistance materials which allowed the weight of the structure to be limited - in addition to the Dual Pinion active steering and the sophisticated suspension configurations (MacPherson at the front and the advanced Multilink at the rear).
Furthermore, driving satisfaction and comfort adapt to meet every customer's specific needs thanks to the Alfa DNA selector, a device that customises the vehicle's behaviour to suit different road conditions and driving styles. The new architecture of the Alfa Romeo Giulietta was designed to integrate the vehicle's different systems and exploit them to the full, thus emphasising the three set-up functions (Dynamic, Normal and All Weather) available through the Alfa DNA selector. The device, fitted as standard on the entire range, is designed to modify the operating parameters of the engine, gearbox, steering system and Q2 electronic differential, in addition to the behaviour logic of the ESC system.
Finally, the new Giulietta Sprint can also adopt the latest Alfa TCT twin dry clutch automatic transmission - combined with the 1.4 MultiAir Turbo Petrol 170 HP and 2.0 JTDM 175 HP engines - which ensures greater efficiency, driving comfort and sports feel than automatic transmissions with torque converter.
"Advanced Technology": class-leading safety
The new Giulietta Sprint is one of the safest cars in its category, which turns the tables for those who think that safety detracts from performance. In addition to the undisputed dynamic characteristics of the model, it features plenty of standard equipment, such as six airbags, ESP, three-point seat belts with double pretensioner, anti-whiplash system and third load line for excellent passenger compartment protection.
These are followed - again as standard - by certain systems which are unique in this category, such as Alfa DNA with electronic Q2 differential, the system which allows torque to be transferred to the outer wheel when cornering, to prevent understeer at the front, with benefits for the car in terms of traction, safety and driveability. And there's more: DST, which prompts drivers to correct their driving in the event of an emergency through impulses at the wheel. Finally, the Pre-fill system guarantees maximum promptness during emergency braking. All these features translate into an extremely high active and passive safety level. The Giulietta earned five stars in crash tests according to the stricter parameters introduced by Euro NCAP from its launch, scoring 97% for adult passenger protection, one of the highest scores in the category.
"Advanced Technology": the innovative Uconnect infotainment system
"Embedded" in the middle of the new Sprint's dashboard, above the DNA selector and the dual zone automatic climate control, is the innovative Uconnect multimedia device with 5" touchscreen and complete with Bluetooth connection for hands-free operation and streaming audio, Aux-in connector, USB port, voice commands, SMS reader and, in the 6.5'' version, satellite navigation with 3D bird's eye view maps, progressive route guidance and the 'One Step Voice Entry Destination' function for entering the required destination with voice commands, as well the DAB device, for listening to digital-quality radio.
Both systems have been developed in collaboration with first-class partners: Harman and Here Auto for Uconnect 6.5" and Continental for Uconnect 5".
In detail, the Uconnect system lets you access all the main functions, from the analogue and digital radio (DAB) - on request for the 5" version, standard on the 6.5" version - through to all the main multimedia resources (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone) which can be connected via USB port or Aux-in socket. The system also includes an advanced Bluetooth interface to access extra functions, such as phone call management or reading received SMS text messages via text-to-speech technology, innovative Audio Streaming system that reproduces music files and web radio stations directly from a smartphone in streaming via Bluetooth through the audio system.
Range
For all the information regarding the new Giulietta Sprint, you can access the local site Alfa Romeo Press.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
-Tazio
-Tazio
Re: Yleinen avautumis-ketju
Yllättävän monisanaisia nuo lehdistötiedotteet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jollain lailla hauskaa tuo lainausmerkkien käyttö alkuperäisessä tekstissä..
Re: Yleinen avautumis-ketju
Voisi ko tuon lumen työntää jonnekin, minne ei aurinko paista. Eikun sinnehän sitä koko ajan pukkaa.
Jospa tästä toukokuussa sitten piristyisi.
Jospa tästä toukokuussa sitten piristyisi.
VMP
Re: Yleinen avautumis-ketju
Niinpä. Kesärenkailla töihin lumenpöperössä. Meinasin kirjoittaa, että tässä kohtaa pitäisi muuttaa etelään, mutta sielläkin on sään kanssa ongelmia:mattijus kirjoitti:Voisi ko tuon lumen työntää jonnekin, minne ei aurinko paista. Eikun sinnehän sitä koko ajan pukkaa.
Jospa tästä toukokuussa sitten piristyisi.
Jos ymmärrän oikein, niin Roomassa säähälytys. Rankkasateita Liguriassa jne.
http://www.infomotori.com/auto/2014/11/ ... a-rischio/
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Yleinen avautumis-ketju
Nyt alkaa riittää nää huonot uutiset... kolmas nuoruuden kaveri joka tänä vuonna kuollut, nyt niitä meni sitten kaks kerralla, serkkulikka makaa vihanneksena sairaalassa kun joku vitun urpo päätti sen hakata ja kuristaa... Fuck this shit I`m going back to wonderland!
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Yleinen avautumis-ketju
Höh, näinkin voi käydä kun autoa lainaa....
- Liitteet
-
- Auts!.jpg
- (111.76 KiB) Tiedosto ladattu 6751 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Toisaalta voit onnitella osumatarkkuudesta. Ainakin kuvasta näyttää siltä, että osuma jää vain oven alueelle ja ovi on suhteellisen helppo vaihtaa verrattuna karmin pokkauksen oikomiseen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^Ja tuo on juurikin se syy, miksen lainaa kulkuneuvoa ikinä toisille poislukien pikkuveljelle. Harmitus olisi suuri.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Takakaarikin ruvella.. kulkuneuvoja voi lainata, Autoja ei koskaan. Otan osaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ellen väärin muista niin toisessa ketjussa taisi olla maininta syyllisestä (ns. "omaa verta"), jolloin auton lainaajan osuus rikkeestä on hyväksyttävä
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jep, tytärhän tota lainas ja kaarikin on ottanut osumaa. Saas nähdä miten korjauksen kanssa käy. Voisko mennä jopa lunastukseen moisen takia?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Damn, sitten on jo huomattavasti ikävämpi paikattava, jos kerran kaaressakin on hittiä. Nooh, pellinleivonnan ammattilaiset kyllä kertovat hinnan, jonka pohjalta pääset sitten arpomaan vakuutusyhtiön kanssa ratkaisua.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Saattavat tuon ikäisen kohdalla jopa katsoa ITSELLEEN halvemmaksi korjata, kuin lunastaa. Riippuen hattuarvan tuottamasta "arvosta".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.