Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös sen ketjunkin ole nimenomaan raportoitu venyneen kiristinongelman lisäksi. Ohkaiselle ketjulle kuulemma pahasta jättää nojaamaan vaihteen varaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tarkoitin lähinnä koko jakopäätä. Auto unionillahan tyypillisesti on samalla motilla varustetuissa merkeistä rinkulassa inan suurempi ilmoitettu teho. Tarvtaanhan samalla vahvempi jakopääkin. :lol:
Kaverilla on dkw 1.4 tsi ja täysin murheeton. Ainostaan maaöljyt vaihdettu lootaan, kuten ohje on. Edellinen saman perusrakenteen golf5 oli myös hyvä peli, ainostaan pintapellejä oijottiin takuuna +jotain pientä. Tehoero 2kW.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vode »

Ostin tuossa talvikäyttikseksi hetki sitten -99 1.8 Marea Weekendin. Leimasin, tein jakopään yms pikkufiksiä ja alkoi pulkka olemaan ihan tikissä niin yks kaks yllättäen päätti sitten reissussa kiukutella. Lähdin huoltikselta kahvitauolta tykittää kotio ja kiihdyttäessä vaihtaessa pykäliä ylöspäin 3:n jälkeen hävisi kaikki vaihteet paitsi kolmonen. Ei mitään rutinoita, ongelmia tai murheita askin kanssa sitä ennen mutta 3->4 vaihto ei onnistunut ja ainoastaan sen jälkeen käytössä kolmonen ja vapaa. Muut lovet aivan tavoittamattomissa, 2 ja 5 -lovet löytyy jotenkin mutta vailla toivoa saada sisään ja silloinkin ihankuin H-kaavio olisi kääntynyt 30-astetta oikealle.

Tarkemmin asiaa tutkittua kepissä ei ole klappia. Vivuston kaikki tangot kiinni ja vivuston kaikki tangot liikkuu normaalisti sekä vivustosta liikuteltuna että vaihdekepistä. Vaihteiston ja moottorin korvakkeissa ei ole klappia ja ne on kiinni. Kytkin toimii hyvin, irroittaa nätisti ja ei luista. Kolmonen ja vapaa siis löytyy. Kepiltä tulee vain yksi tanko ohjausvaihteen päälle jossa on semmonen hässävärkkä josta lähtee 3-tankoa askin päällä olevalle siirtäjälle.

Avustajan kanssa en ole vielä ehtinyt kokeilla että saisiko vaihteita sisään jos toinen yrittää hämmentää vaihdekeppiä ja toinen askin päältä auttaa. Oikeestaan en keksi mitään muuta kuin että siirtäjän joku haarukka olisi taipunut tai jokin askissa tai mekanismisssa olisi mennyt jotenkin "liikeratansa yli" tms. Tiedä sitten oliko merkitystä kun 2tkm ennen tapahtunutta vaihdoin redlinen mtl:t askiin mutta se alkaa olla jo aika outoa jos paremmat voiteet olisi saaneet jotain pahaa aikaan. Nimimerkillä hämmentynyt hämeessä :|

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Huolensa on laadukkaina pidetyillä japanilaisillakin:
http://www.hs.fi/autot/a1413862451183
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

WWWVespa kirjoitti:Huolensa on laadukkaina pidetyillä japanilaisillakin:
http://www.hs.fi/autot/a1413862451183
Tästä oli juur juttua Honda-foorumilla. Koskee 2003-2004 accordeja. Onneksi oma kärry on 2005 loppuvuodesta :mrgreen: Ei ol kirjettä näkyny siis.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^vielä :mrgreen:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Ei kai kun postipatella nyrkin mentävä objekti kaulassaan, kun meni ajamaan posti-Hondallaan :mrgreen:

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Aika liittyä käsijarruvammaisten kerhoon. Germaanien jenkkiraudassa käsijarru jäätyi ja vertailun vuoks seiskavitosta olen viimeiset 3 vuotta seisottanut käsijarrulla eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Ilmeisesti alfa voitelee itse käsijarruvaijerinsa vaihdelaatikkoöljyllä. :-D
Through difficulties to defeat

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

willez kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Huolensa on laadukkaina pidetyillä japanilaisillakin:
http://www.hs.fi/autot/a1413862451183
Tästä oli juur juttua Honda-foorumilla. Koskee 2003-2004 accordeja. Onneksi oma kärry on 2005 loppuvuodesta :mrgreen: Ei ol kirjettä näkyny siis.
Melkonen pommi on tosiaan..

http://www.riemurasia.net/kuva/Turvatyy ... sta/150862

E:linkki korjattu mobiililaitteelle ystävällisemmäksi
Viimeksi muokannut quppe, 23 Loka 2014, 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

quppe kirjoitti:
willez kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Huolensa on laadukkaina pidetyillä japanilaisillakin:
http://www.hs.fi/autot/a1413862451183
Tästä oli juur juttua Honda-foorumilla. Koskee 2003-2004 accordeja. Onneksi oma kärry on 2005 loppuvuodesta :mrgreen: Ei ol kirjettä näkyny siis.
Melkonen pommi on tosiaan..

http://media.riemurasia.net/albumit/mme ... 21056.webm
Hahhah,sieltähän tulee miehekäs määrä rojua kabiiniin :mrgreen: Kirjaimellisesti hondan-merkki otsassa :lol: Ei muutakun auto vaihtoon :mrgreen:

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Noita saman valmistajan turvatyynyjä on asennettu myös eurooppalaisiin autoihin uutisten mukaan. Olikohan ainakin GM:n autoissa.

Bemareilla myös. 300-sarjassa noita airbagi-ongelmia on ollut iät ja ajat. Kaverin 300:ssa kuskin airbagi laukesi itsestään mökkitiellä ajellessa vuosituhannen vaihteessa ja silloinkin siihen liittyi joku yleisempi valmistusvika.

Jännä oli muuten erään uutisen ohjeistus toyota-kuskeille. Ohjeistettiin matkustamaan takapenkiltä siihen asti kunnes viat on korjattu :silly: Sellasella poliisiopisto-leffojen konstaapeli Hightower asenteella sitten vaan liikenteeseen repimällä etupenkki veks ennenkuin asettuu ratin taakse. :mrgreen: Uutisesta ei käynyt ilmi koskeeko ohjeistus pelkästään etupenkin matkustajaa vaiko myös kuskia.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Uutisesta ei käynyt ilmi koskeeko ohjeistus pelkästään etupenkin matkustajaa vaiko myös kuskia.
Onko noilla eroa keskivertotojotassa?
VMP

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PNV 122tkm matkalla suurinpiirtein 5400eur korjauksiin, tuohon joku 2300eur huoltoja päälle.
E30:n kaikki kustannukset 50tkm matkalla oli saman verran :lol:
VMP

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

matti_vuorio kirjoitti:Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...
Paljos kilsoja tuossa tullut...? Hintahan alkaa olla "ihan kohdillaan" :roll:

Edellisessä alfassa oli 100% kaikki kulut laskettuna 7177,77eur/vuosi (29-jotain tuhatta kilsaa), eikä tuokaan ilmainen ollut. Toki polttoaine, verot ja vakuutukset vei valtaosan kokonaispotista... Ja ekaan '99 malliseen 60tkm matkalla parissa vuodessa paloi kanssa se vajaa kybätonni (nk. oppirahat :D)

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Puntossa on vasemmassa etulokarissa vähän ruostetta. Okei, autolla ikää 14 vuotta ja aikaisemmat omistajat eivät niin hellästi ole sitä käsitelleet... Helpointa lienee ettiä romikselta/purkamolta valkoinen punto ja vaihtaa päittäin tuo. Ei näyttäisi olevan paha homma, mutta työtä tuokin...

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Aquatica kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...
Paljos kilsoja tuossa tullut...? Hintahan alkaa olla "ihan kohdillaan" :roll:

Edellisessä alfassa oli 100% kaikki kulut laskettuna 7177,77eur/vuosi (29-jotain tuhatta kilsaa), eikä tuokaan ilmainen ollut. Toki polttoaine, verot ja vakuutukset vei valtaosan kokonaispotista... Ja ekaan '99 malliseen 60tkm matkalla parissa vuodessa paloi kanssa se vajaa kybätonni (nk. oppirahat :D)
Eihän näissä ole mitään järkeä. Ei todellakaan harmita uuden auton omistaminen, eihän edes alfassa arvonaleneminen ole noin paljoa vuodessa. Verot näissä mopokoneissa on todella pienet ja jos huoltokirjan mukaan mennään niin ei noita huoltojakaan kovin montaa ole :P

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mutta jos huomioidaan hankintahinnasta ja kaikista kuluista päiväkohtaiset menot, niin ei se enää niin paha ole. Alle 50snt kilometri, sisältäen tasan aivan kaiken autoiluun liittyvistä kuluista, kun kilsoja tulee vaan 30tkm vuoteen...

jaacco
Viestit: 305
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): sähköauto

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jaacco »

vain toiset 50 senttii lisää ja saisit siihen lisäksi kuljettajan.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Ostakaa buimuri :-D .

Termarin vaihto vajaa 3tuntia....sormet verillä ja puolet kiinamuovisista osista halkipoikki ja pohjapanssarin päällä käden ulottumattomissa. Hyvä auto ajaa inhottava korjata, ilmeisesti rikkaille jotta laakkonen hoitaa korjaukset 8)
Xenonvalon vaihtokin on ihanaa, maski ja puskuri pois että juuri ja juuri saa valon pois paikoiltaan...kaikkihan tietää että jokaisen tallissa on autonosturi juuri tätä varten.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Aquatica kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...
Paljos kilsoja tuossa tullut...? Hintahan alkaa olla "ihan kohdillaan" :roll:
Ongelmat alko 240tkm kohdalla ja nyt 315tkm.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eli kohta nekin on jo ohi, ellei auto joudu paaliin ennen sitä. Jotta lohduttaisi, on tuohon omaani mennyt nyt n. 2000eur 29.5 lähtien =D (tuossa on: verot, vakuutukset, polttoaineet, korjaukset, huollot, varaosat, parkkipaikkakulut yms yms) ja kilsoja kerennyt tulemaan vasta joku 12tkm; toisaalta lohduttaudun sillä tiedolla, että moni noista korjauksista on sellaisia ettei niitä tarvitse pitkään aikaan tehdä.... 0,16snt/km on "Muut kulut" (kaikki paitsi polttoaine) tähän asti, polttoaineeseen mennyt 1075,21 - sponsoroidut tankkaukset (parisataa yhteensä). Eli todelliset kokonaiskulut autoilusta johtuen 0,25euroa per kilsa. Ei pääse julkiset edes tuon vikamäärän kanssa edes lähelle :roll:

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

matti_vuorio kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...
Paljos kilsoja tuossa tullut...? Hintahan alkaa olla "ihan kohdillaan" :roll:
Ongelmat alko 240tkm kohdalla ja nyt 315tkm.
Riisselikö sinulla on ? Hondan ja Toyotan riisselit ovat kohtuullisia, mutta yleensä japseilla bensakoneet ovat
luokkaa parempia. Euroissa yleensä paremmat riisselikoneet, IMHO.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^ joo, 1.6 MZ-CD

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ilmeisesti ei ihan tyytyväinen italoon :)
http://imgur.com/gallery/Fyn1Tlv

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tietääkö joku minkälainen homma on 2004 Clio 1.4 16v:n jakopääremppa? Mitä osia tarvitsee ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
Vaihtoväli on ilmeisesti 4v/90tkm.? Kuittien mukaan(anopin) autoon hihna vaihdettu 5v. sitten. Kilsoja olisi kyllä reilusti jäljellä.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Ainut "miina" mikä voi ehkä olla,että ei ole kiilaa kampiakselin hihnapyörässä (jakohihnan). Eli kampiakseli pitää lukita erikoistyökalulla vauhtipyörän päästä.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Abarth kirjoitti:Tietääkö joku minkälainen homma on 2004 Clio 1.4 16v:n jakopääremppa? Mitä osia tarvitsee ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
Vaihtoväli on ilmeisesti 4v/90tkm.? Kuittien mukaan(anopin) autoon hihna vaihdettu 5v. sitten. Kilsoja olisi kyllä reilusti jäljellä.
Samanmoinen,ja samalla vuosiluvulla löytyy emännältä.Vaihtoväliä en muista,90,100 tai 120tkm.
Ihan peruskauraa laskun perusteella se vaihto.korjaamo laskutti reilut 100e työstä,samaan työhön vaihtui öljyt,ilmasuodatin,ja tulpat.
Hihna oli yliajalla auton ostovaiheessa,muistaakseni 140tkm oli samalla rullattu....

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No se oli kyllä niin halpa, ettei siihen kovin kauaa ole mennyt.
Näyttäis olevanhihnapaketti vesipumpulla 199,- Motonetissä.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Oli sitten tipahtanut äidin terrano II:sesta laturin hihnapyörä ja samalla sitten ottanut apulaitehihna itteensä. Empä olis arvannut, että tommonenkin mahdollista :? Positiivista se, että äiti ite tajus, jotain olevan vikana kun kuului kolahdus ja alko kuulumaan outoa meteliä koneesta. Hihna kyllä pysyi paikallaan ja jopa näytti laturia pyörittävän pelkällä akselillakin, oli vaan melko löysä ja rispaantunut.

Löytyi tippunut pyöräkin letkujen päältä laturin alta.
Suoraan vaan suoraa

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mistäs löytyisi 5-kanta hylsä sitikan etujarrusatulan käkkärimekanismin purkua varten?

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Garmund kirjoitti:Oli sitten tipahtanut äidin terrano II:sesta laturin hihnapyörä ja samalla sitten ottanut apulaitehihna itteensä. Empä olis arvannut, että tommonenkin mahdollista :? Positiivista se, että äiti ite tajus, jotain olevan vikana kun kuului kolahdus ja alko kuulumaan outoa meteliä koneesta. Hihna kyllä pysyi paikallaan ja jopa näytti laturia pyörittävän pelkällä akselillakin, oli vaan melko löysä ja rispaantunut.

Löytyi tippunut pyöräkin letkujen päältä laturin alta.

Menee näköjään korjaamon mukaan laituri uusiksi. Tulee vähän kalliimpi hihnanvaihto. Empä huomannut katsoa kovin tarkkaan laturin akselin kuntoa, oletin että olisi saanut uuden hihnapyörän &hihnan+kiristimen vaihdettua.
Suoraan vaan suoraa

Rk-alfagtv

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

Ajoin Mondeoni n. kuukausi sitten taloyhtiön kantoon. Siinä meni etusumuvalo, puskurista puolet, pissapoijan säilyö ja syylärikin sai damagea. Voi veljet että tuli soitettua vihainen puhelu isännöitsijälle. Ikään kuin se nyt sen vika olisi ollut, mutta yli 700e:n vahinko (tämä oli arvio) sai pohjalaisen miehen tyypillisesti liian vihaiseksi, että olisi pystynyt löytämään vikaa itsestään. Nyt vähän hävettää. En ole sitten malttanut tätä vieläkään korjauttaa, ajattelin jos sinnittelisin kevääseen tuolla ropposella ja löytäis vaikka jostain farmari warttikutosen.... Jossa jakopää olisi juuri laitettu yms. :)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

webasto ei lämmitä lainkaan sisätiloja.15min käytönjälkeen koneen lämmöt 70c(kojetaulun mukaan)eli ok siltä osin.Oma ymmärrys loppuu sulakkeiden tarkistukseen :) kunhan löydän ne jostain.auto pösö607 bensiini,ja webasto uutena asennettu vuonna 01

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onko aina toiminut samalla tavalla? Onko vaatimuksena jättää sisäpuhaltimen asento esim. 2:lle ja suuntaus ikkunoille enne nvirtojen katkasua autosta tai muuta? Jos tuossa menee läppäiset kiinni itsestään kuten automaatti-ilmastoiduissa usein tekee, voisi ilmastointiin kytketty ohjaus olla syypää. Itsellä oli 207 pökötti, jossa k.o ohjausta ei ollut....

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Abarth kirjoitti:Tietääkö joku minkälainen homma on 2004 Clio 1.4 16v:n jakopääremppa? Mitä osia tarvitsee ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
Vaihtoväli on ilmeisesti 4v/90tkm.? Kuittien mukaan(anopin) autoon hihna vaihdettu 5v. sitten. Kilsoja olisi kyllä reilusti jäljellä.
Enhän mä saa tosta perkeleestä edes jakopään suojia pois!
Ylempi alumiininen on irrallaan, mutta ei mahdu tulemaan pois. Ilmeisesti ottaa alempaan muovikoteloon kiinni, jonka ruuveista en näe kuin yhden, mutta siihenkään en ole päässyt käsiksi. Tää homma kyrsii nyt todella..

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Aquatica kirjoitti:^
Onko aina toiminut samalla tavalla? Onko vaatimuksena jättää sisäpuhaltimen asento esim. 2:lle ja suuntaus ikkunoille enne nvirtojen katkasua autosta tai muuta? Jos tuossa menee läppäiset kiinni itsestään kuten automaatti-ilmastoiduissa usein tekee, voisi ilmastointiin kytketty ohjaus olla syypää. Itsellä oli 207 pökötti, jossa k.o ohjausta ei ollut....
En tiedä,eilen kokeilin ekaa kertaa.kuullemma weban sisätilan vastus yleensä syypää.pitänee tutkia

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

alfa164 kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Onko aina toiminut samalla tavalla? Onko vaatimuksena jättää sisäpuhaltimen asento esim. 2:lle ja suuntaus ikkunoille enne nvirtojen katkasua autosta tai muuta? Jos tuossa menee läppäiset kiinni itsestään kuten automaatti-ilmastoiduissa usein tekee, voisi ilmastointiin kytketty ohjaus olla syypää. Itsellä oli 207 pökötti, jossa k.o ohjausta ei ollut....
En tiedä,eilen kokeilin ekaa kertaa.kuullemma weban sisätilan vastus yleensä syypää.pitänee tutkia
Muutamassa tapauksessa tosiaan ohjausreleessä on ollut häikkää. Tai sen johdotuksissa, mitä olen törmännyt. Mutta ihan ensimmäisenä pitäisi tietää, onko tuo tuota käsin säädettävää mallia (laita puhallin asentoon X ja läpät asentoon Y ennen sammuttamista) vaiko automaatti (usein automaatti löytyy automaatti-ilmastoinnin perästä... Tosin ei aina, sellaisiakin merkkejä on...)
Niissä ymmärtääkseni tuo ohjausrele vaatii silti sen, että ilmastointi asetetaan asentoon X - koska rele antaa sitten virtaa koko paneelille ja sitten ilmastointi tekee sen, mitä se tekisi virrat päälläkin kun Webasto käy.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Abarth kirjoitti:Enhän mä saa tosta perkeleestä edes jakopään suojia pois!
Ylempi alumiininen on irrallaan, mutta ei mahdu tulemaan pois. Ilmeisesti ottaa alempaan muovikoteloon kiinni, jonka ruuveista en näe kuin yhden, mutta siihenkään en ole päässyt käsiksi.
Kaveri muisteli että moottorin kannakkeen lisäksi myös lohkosta pitää irrottaa alumiiniköntti johon se kannake kiinnittyy. Ei tosin ollut enää ihan varma menikö se noin Citikassa vai Cliossa mutta Rönöötä veikkaili.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Sain mä ne irti.

Avatar
pal
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja pal »

Saattaisi sopia myös Nettiauton pongauksiin, mutta ehkä tämä oikeampi paikka.

Käänteinen malli erilaisille "maksa lisää niin saat laajemman takuun" - tuotteistuksille:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6867393

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuosta kun poksahtaa vaihteisto niin myyjä saa vapaasti pyyhkiä perseensä sillä sopimuksella.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

Tuomas K kirjoitti:Tuosta kun poksahtaa vaihteisto niin myyjä saa vapaasti pyyhkiä perseensä sillä sopimuksella.
Jaa-a. Jos ostaja suostuu allekirjoittamaan vastuuvapautus-sopimuksen, jossa hän vahvistaa ymmärtävänsä ettei autoliike ole vastuussa mahdollisista vioista, niin kyseessä lienee juridisesti täysin validi sopimus. Se että kuka suostuu allekirjoittamaan moisen sopimuksen lienee toinen tarina.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

En ole alan asiantuntija mutta eikö tuon vastuun ole ennenkin voinut kiertää liittämällä kauppakirjaan tekstin "viallinen ajoneuvo, myyty korjattavaksi" tms.? Kun eihän siinäkään oikein ole järkeä että vain ehjiä autoja voisi myydä.

Sinänsä en näe mitään ongelmaa tuollaisessa kaupankäynnissä. Jos nyt välttämättä haluaa ostaa neljännesmiljoonan ajetun DSG-Volkkarin niin kivempi se kumminkin on ostaa liikkeestä, sinne kun voi tyrkyttää vanhaa rotteloa vaihdossa. Ei yksityinenkään myyjä asiasta sen enempää vastuuta kanna. Ja nyt puhutaan kuitenkin muutaman tonnin tötteröstä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Rasvis kirjoitti:En ole alan asiantuntija mutta eikö tuon vastuun ole ennenkin voinut kiertää liittämällä kauppakirjaan tekstin "viallinen ajoneuvo, myyty korjattavaksi" tms.? Kun eihän siinäkään oikein ole järkeä että vain ehjiä autoja voisi myydä.

Sinänsä en näe mitään ongelmaa tuollaisessa kaupankäynnissä. Jos nyt välttämättä haluaa ostaa neljännesmiljoonan ajetun DSG-Volkkarin niin kivempi se kumminkin on ostaa liikkeestä, sinne kun voi tyrkyttää vanhaa rotteloa vaihdossa. Ei yksityinenkään myyjä asiasta sen enempää vastuuta kanna. Ja nyt puhutaan kuitenkin muutaman tonnin tötteröstä.
Näin luulin minäkin. Kunnes selvisi, että se pitää myydä korjattavaksi nimenomaan tietyltä osaltaan.
Esimerkiksi jos kauppakirjaan kirjoitetaan, että auto on myyty korjattavaksi "Moottorin ja voimansiirron osalta", näihin liittyvissä vioissa ei niin vaan pystytä enää kikkailemaan ostajan puolelta. Toisaalta tuossakin taitaa olla jokin raja, mitenkä homma toimii; esimerkiksi auton hinnan ollessa riittävän lähelle vastaavaa, "ehjään" verrattaessa, kuluttajariitalautakunta ja sitämyöten muut tahot voivat olla taas sitä mieltä, että myyjä korvaa...

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

250000km kun on mittarissa, niin myyjänkin vastuu pienenee jo hyvin. Tuollaisilla kilometreillä on jo ohitettu kaikki kestävyys olettamat.
Lainaus kuluttajaviraston prosyyristä:
"Jos 200 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu, syynä on lähtökohtaisesti vaihteiston käyttöiän päättyminen eli ns. luonnollinen kuluminen. Korjauskustannukset kuuluvat silloin ostajalle riippumatta siitä, tapahtuiko vaurio kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta vai myöhemmin. Jos sama vahinko tapahtuu huomattavasti vähemmän käytetylle autolle, tilanne on toinen. On mahdollista, että auto ei ole vastannut kestävyydeltään sitä, mitä ostajalla on ollut aihetta edellyttää, vaikka auto olisikin ollut myyntihetkellä toimintakuntoinen."

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Maantiemulukun sertifikaatti vuotaa moottoriöljyä. Tein asiasta reklamaation ja vein auton aamulla myyjäliikkeelle tutkittavaksi. Jatkavat tutkintaa huomenna, mutta tähänastinen ennuste ei näytä hyvältä. Jatkoa luvassa huomenna joko tänne tai avautumisketjuun...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no kauan se kestikin. :-D Uupuneella romeolla on ilmeisesti joku reinforced, kun ei ole suuremmista murheista vielä raportoinut. :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Polforea kirjoitti:Maantiemulukun sertifikaatti vuotaa moottoriöljyä. Tein asiasta reklamaation ja vein auton aamulla myyjäliikkeelle tutkittavaksi. Jatkavat tutkintaa huomenna, mutta tähänastinen ennuste ei näytä hyvältä. Jatkoa luvassa huomenna joko tänne tai avautumisketjuun...
mulla ei omassa muuta ongelmaa ollut omassa kuin satunnainen kahdella (2) pytyllä käynti, sähköisen vetokoukun jumittaminen joko sisään tai ulos ja "itsekseen" haljennut tuulilasi.

Toisaalta, onhan sitä tuossakin alle 4kk vanhaan autoon :?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^uudessa on vielä hyvä tovi aikaa laitattaa kuntoon tehdastakuuseen. On sitten seuraavalle omistajalle peli kunnossa. :)

Vastaa Viestiin