Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikös sen ketjunkin ole nimenomaan raportoitu venyneen kiristinongelman lisäksi. Ohkaiselle ketjulle kuulemma pahasta jättää nojaamaan vaihteen varaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tarkoitin lähinnä koko jakopäätä. Auto unionillahan tyypillisesti on samalla motilla varustetuissa merkeistä rinkulassa inan suurempi ilmoitettu teho. Tarvtaanhan samalla vahvempi jakopääkin.
Kaverilla on dkw 1.4 tsi ja täysin murheeton. Ainostaan maaöljyt vaihdettu lootaan, kuten ohje on. Edellinen saman perusrakenteen golf5 oli myös hyvä peli, ainostaan pintapellejä oijottiin takuuna +jotain pientä. Tehoero 2kW.
Kaverilla on dkw 1.4 tsi ja täysin murheeton. Ainostaan maaöljyt vaihdettu lootaan, kuten ohje on. Edellinen saman perusrakenteen golf5 oli myös hyvä peli, ainostaan pintapellejä oijottiin takuuna +jotain pientä. Tehoero 2kW.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ostin tuossa talvikäyttikseksi hetki sitten -99 1.8 Marea Weekendin. Leimasin, tein jakopään yms pikkufiksiä ja alkoi pulkka olemaan ihan tikissä niin yks kaks yllättäen päätti sitten reissussa kiukutella. Lähdin huoltikselta kahvitauolta tykittää kotio ja kiihdyttäessä vaihtaessa pykäliä ylöspäin 3:n jälkeen hävisi kaikki vaihteet paitsi kolmonen. Ei mitään rutinoita, ongelmia tai murheita askin kanssa sitä ennen mutta 3->4 vaihto ei onnistunut ja ainoastaan sen jälkeen käytössä kolmonen ja vapaa. Muut lovet aivan tavoittamattomissa, 2 ja 5 -lovet löytyy jotenkin mutta vailla toivoa saada sisään ja silloinkin ihankuin H-kaavio olisi kääntynyt 30-astetta oikealle.
Tarkemmin asiaa tutkittua kepissä ei ole klappia. Vivuston kaikki tangot kiinni ja vivuston kaikki tangot liikkuu normaalisti sekä vivustosta liikuteltuna että vaihdekepistä. Vaihteiston ja moottorin korvakkeissa ei ole klappia ja ne on kiinni. Kytkin toimii hyvin, irroittaa nätisti ja ei luista. Kolmonen ja vapaa siis löytyy. Kepiltä tulee vain yksi tanko ohjausvaihteen päälle jossa on semmonen hässävärkkä josta lähtee 3-tankoa askin päällä olevalle siirtäjälle.
Avustajan kanssa en ole vielä ehtinyt kokeilla että saisiko vaihteita sisään jos toinen yrittää hämmentää vaihdekeppiä ja toinen askin päältä auttaa. Oikeestaan en keksi mitään muuta kuin että siirtäjän joku haarukka olisi taipunut tai jokin askissa tai mekanismisssa olisi mennyt jotenkin "liikeratansa yli" tms. Tiedä sitten oliko merkitystä kun 2tkm ennen tapahtunutta vaihdoin redlinen mtl:t askiin mutta se alkaa olla jo aika outoa jos paremmat voiteet olisi saaneet jotain pahaa aikaan. Nimimerkillä hämmentynyt hämeessä
Tarkemmin asiaa tutkittua kepissä ei ole klappia. Vivuston kaikki tangot kiinni ja vivuston kaikki tangot liikkuu normaalisti sekä vivustosta liikuteltuna että vaihdekepistä. Vaihteiston ja moottorin korvakkeissa ei ole klappia ja ne on kiinni. Kytkin toimii hyvin, irroittaa nätisti ja ei luista. Kolmonen ja vapaa siis löytyy. Kepiltä tulee vain yksi tanko ohjausvaihteen päälle jossa on semmonen hässävärkkä josta lähtee 3-tankoa askin päällä olevalle siirtäjälle.
Avustajan kanssa en ole vielä ehtinyt kokeilla että saisiko vaihteita sisään jos toinen yrittää hämmentää vaihdekeppiä ja toinen askin päältä auttaa. Oikeestaan en keksi mitään muuta kuin että siirtäjän joku haarukka olisi taipunut tai jokin askissa tai mekanismisssa olisi mennyt jotenkin "liikeratansa yli" tms. Tiedä sitten oliko merkitystä kun 2tkm ennen tapahtunutta vaihdoin redlinen mtl:t askiin mutta se alkaa olla jo aika outoa jos paremmat voiteet olisi saaneet jotain pahaa aikaan. Nimimerkillä hämmentynyt hämeessä
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Huolensa on laadukkaina pidetyillä japanilaisillakin:
http://www.hs.fi/autot/a1413862451183
http://www.hs.fi/autot/a1413862451183
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tästä oli juur juttua Honda-foorumilla. Koskee 2003-2004 accordeja. Onneksi oma kärry on 2005 loppuvuodesta Ei ol kirjettä näkyny siis.WWWVespa kirjoitti:Huolensa on laadukkaina pidetyillä japanilaisillakin:
http://www.hs.fi/autot/a1413862451183
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ei kai kun postipatella nyrkin mentävä objekti kaulassaan, kun meni ajamaan posti-Hondallaan
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Aika liittyä käsijarruvammaisten kerhoon. Germaanien jenkkiraudassa käsijarru jäätyi ja vertailun vuoks seiskavitosta olen viimeiset 3 vuotta seisottanut käsijarrulla eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Ilmeisesti alfa voitelee itse käsijarruvaijerinsa vaihdelaatikkoöljyllä.
Through difficulties to defeat
Re: Muiden merkkien murheita.
Melkonen pommi on tosiaan..willez kirjoitti:Tästä oli juur juttua Honda-foorumilla. Koskee 2003-2004 accordeja. Onneksi oma kärry on 2005 loppuvuodesta Ei ol kirjettä näkyny siis.WWWVespa kirjoitti:Huolensa on laadukkaina pidetyillä japanilaisillakin:
http://www.hs.fi/autot/a1413862451183
http://www.riemurasia.net/kuva/Turvatyy ... sta/150862
E:linkki korjattu mobiililaitteelle ystävällisemmäksi
Viimeksi muokannut quppe, 23 Loka 2014, 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Hahhah,sieltähän tulee miehekäs määrä rojua kabiiniin Kirjaimellisesti hondan-merkki otsassa Ei muutakun auto vaihtoonquppe kirjoitti:Melkonen pommi on tosiaan..willez kirjoitti:Tästä oli juur juttua Honda-foorumilla. Koskee 2003-2004 accordeja. Onneksi oma kärry on 2005 loppuvuodesta Ei ol kirjettä näkyny siis.WWWVespa kirjoitti:Huolensa on laadukkaina pidetyillä japanilaisillakin:
http://www.hs.fi/autot/a1413862451183
http://media.riemurasia.net/albumit/mme ... 21056.webm
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Noita saman valmistajan turvatyynyjä on asennettu myös eurooppalaisiin autoihin uutisten mukaan. Olikohan ainakin GM:n autoissa.
Bemareilla myös. 300-sarjassa noita airbagi-ongelmia on ollut iät ja ajat. Kaverin 300:ssa kuskin airbagi laukesi itsestään mökkitiellä ajellessa vuosituhannen vaihteessa ja silloinkin siihen liittyi joku yleisempi valmistusvika.
Jännä oli muuten erään uutisen ohjeistus toyota-kuskeille. Ohjeistettiin matkustamaan takapenkiltä siihen asti kunnes viat on korjattu Sellasella poliisiopisto-leffojen konstaapeli Hightower asenteella sitten vaan liikenteeseen repimällä etupenkki veks ennenkuin asettuu ratin taakse. Uutisesta ei käynyt ilmi koskeeko ohjeistus pelkästään etupenkin matkustajaa vaiko myös kuskia.
Bemareilla myös. 300-sarjassa noita airbagi-ongelmia on ollut iät ja ajat. Kaverin 300:ssa kuskin airbagi laukesi itsestään mökkitiellä ajellessa vuosituhannen vaihteessa ja silloinkin siihen liittyi joku yleisempi valmistusvika.
Jännä oli muuten erään uutisen ohjeistus toyota-kuskeille. Ohjeistettiin matkustamaan takapenkiltä siihen asti kunnes viat on korjattu Sellasella poliisiopisto-leffojen konstaapeli Hightower asenteella sitten vaan liikenteeseen repimällä etupenkki veks ennenkuin asettuu ratin taakse. Uutisesta ei käynyt ilmi koskeeko ohjeistus pelkästään etupenkin matkustajaa vaiko myös kuskia.
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko noilla eroa keskivertotojotassa?Giallo Pozzuoli kirjoitti:Uutisesta ei käynyt ilmi koskeeko ohjeistus pelkästään etupenkin matkustajaa vaiko myös kuskia.
VMP
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...
Re: Muiden merkkien murheita.
PNV 122tkm matkalla suurinpiirtein 5400eur korjauksiin, tuohon joku 2300eur huoltoja päälle.
E30:n kaikki kustannukset 50tkm matkalla oli saman verran
E30:n kaikki kustannukset 50tkm matkalla oli saman verran
VMP
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Paljos kilsoja tuossa tullut...? Hintahan alkaa olla "ihan kohdillaan"matti_vuorio kirjoitti:Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...
Edellisessä alfassa oli 100% kaikki kulut laskettuna 7177,77eur/vuosi (29-jotain tuhatta kilsaa), eikä tuokaan ilmainen ollut. Toki polttoaine, verot ja vakuutukset vei valtaosan kokonaispotista... Ja ekaan '99 malliseen 60tkm matkalla parissa vuodessa paloi kanssa se vajaa kybätonni (nk. oppirahat )
Re: Muiden merkkien murheita.
Puntossa on vasemmassa etulokarissa vähän ruostetta. Okei, autolla ikää 14 vuotta ja aikaisemmat omistajat eivät niin hellästi ole sitä käsitelleet... Helpointa lienee ettiä romikselta/purkamolta valkoinen punto ja vaihtaa päittäin tuo. Ei näyttäisi olevan paha homma, mutta työtä tuokin...
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Muiden merkkien murheita.
Eihän näissä ole mitään järkeä. Ei todellakaan harmita uuden auton omistaminen, eihän edes alfassa arvonaleneminen ole noin paljoa vuodessa. Verot näissä mopokoneissa on todella pienet ja jos huoltokirjan mukaan mennään niin ei noita huoltojakaan kovin montaa oleAquatica kirjoitti:Paljos kilsoja tuossa tullut...? Hintahan alkaa olla "ihan kohdillaan"matti_vuorio kirjoitti:Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...
Edellisessä alfassa oli 100% kaikki kulut laskettuna 7177,77eur/vuosi (29-jotain tuhatta kilsaa), eikä tuokaan ilmainen ollut. Toki polttoaine, verot ja vakuutukset vei valtaosan kokonaispotista... Ja ekaan '99 malliseen 60tkm matkalla parissa vuodessa paloi kanssa se vajaa kybätonni (nk. oppirahat )
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Mutta jos huomioidaan hankintahinnasta ja kaikista kuluista päiväkohtaiset menot, niin ei se enää niin paha ole. Alle 50snt kilometri, sisältäen tasan aivan kaiken autoiluun liittyvistä kuluista, kun kilsoja tulee vaan 30tkm vuoteen...
Mutta jos huomioidaan hankintahinnasta ja kaikista kuluista päiväkohtaiset menot, niin ei se enää niin paha ole. Alle 50snt kilometri, sisältäen tasan aivan kaiken autoiluun liittyvistä kuluista, kun kilsoja tulee vaan 30tkm vuoteen...
Re: Muiden merkkien murheita.
vain toiset 50 senttii lisää ja saisit siihen lisäksi kuljettajan.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ostakaa buimuri .
Termarin vaihto vajaa 3tuntia....sormet verillä ja puolet kiinamuovisista osista halkipoikki ja pohjapanssarin päällä käden ulottumattomissa. Hyvä auto ajaa inhottava korjata, ilmeisesti rikkaille jotta laakkonen hoitaa korjaukset
Xenonvalon vaihtokin on ihanaa, maski ja puskuri pois että juuri ja juuri saa valon pois paikoiltaan...kaikkihan tietää että jokaisen tallissa on autonosturi juuri tätä varten.
Termarin vaihto vajaa 3tuntia....sormet verillä ja puolet kiinamuovisista osista halkipoikki ja pohjapanssarin päällä käden ulottumattomissa. Hyvä auto ajaa inhottava korjata, ilmeisesti rikkaille jotta laakkonen hoitaa korjaukset
Xenonvalon vaihtokin on ihanaa, maski ja puskuri pois että juuri ja juuri saa valon pois paikoiltaan...kaikkihan tietää että jokaisen tallissa on autonosturi juuri tätä varten.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
Ongelmat alko 240tkm kohdalla ja nyt 315tkm.Aquatica kirjoitti:Paljos kilsoja tuossa tullut...? Hintahan alkaa olla "ihan kohdillaan"matti_vuorio kirjoitti:Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Eli kohta nekin on jo ohi, ellei auto joudu paaliin ennen sitä. Jotta lohduttaisi, on tuohon omaani mennyt nyt n. 2000eur 29.5 lähtien =D (tuossa on: verot, vakuutukset, polttoaineet, korjaukset, huollot, varaosat, parkkipaikkakulut yms yms) ja kilsoja kerennyt tulemaan vasta joku 12tkm; toisaalta lohduttaudun sillä tiedolla, että moni noista korjauksista on sellaisia ettei niitä tarvitse pitkään aikaan tehdä.... 0,16snt/km on "Muut kulut" (kaikki paitsi polttoaine) tähän asti, polttoaineeseen mennyt 1075,21 - sponsoroidut tankkaukset (parisataa yhteensä). Eli todelliset kokonaiskulut autoilusta johtuen 0,25euroa per kilsa. Ei pääse julkiset edes tuon vikamäärän kanssa edes lähelle
Eli kohta nekin on jo ohi, ellei auto joudu paaliin ennen sitä. Jotta lohduttaisi, on tuohon omaani mennyt nyt n. 2000eur 29.5 lähtien =D (tuossa on: verot, vakuutukset, polttoaineet, korjaukset, huollot, varaosat, parkkipaikkakulut yms yms) ja kilsoja kerennyt tulemaan vasta joku 12tkm; toisaalta lohduttaudun sillä tiedolla, että moni noista korjauksista on sellaisia ettei niitä tarvitse pitkään aikaan tehdä.... 0,16snt/km on "Muut kulut" (kaikki paitsi polttoaine) tähän asti, polttoaineeseen mennyt 1075,21 - sponsoroidut tankkaukset (parisataa yhteensä). Eli todelliset kokonaiskulut autoilusta johtuen 0,25euroa per kilsa. Ei pääse julkiset edes tuon vikamäärän kanssa edes lähelle
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Riisselikö sinulla on ? Hondan ja Toyotan riisselit ovat kohtuullisia, mutta yleensä japseilla bensakoneet ovatmatti_vuorio kirjoitti:Ongelmat alko 240tkm kohdalla ja nyt 315tkm.Aquatica kirjoitti:Paljos kilsoja tuossa tullut...? Hintahan alkaa olla "ihan kohdillaan"matti_vuorio kirjoitti:Laskin tuossa hinuri-ketjussa mainitun Mazda 3:en korjaamolaskut yhteen alkaen 10/2012 tähän päivään. Yhteensä 7870€ ja nyt pikkuhiljaa alkaa rauhallistakin miestä vituttamaan...
luokkaa parempia. Euroissa yleensä paremmat riisselikoneet, IMHO.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
^ joo, 1.6 MZ-CD
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Ilmeisesti ei ihan tyytyväinen italoon
http://imgur.com/gallery/Fyn1Tlv
http://imgur.com/gallery/Fyn1Tlv
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
Tietääkö joku minkälainen homma on 2004 Clio 1.4 16v:n jakopääremppa? Mitä osia tarvitsee ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
Vaihtoväli on ilmeisesti 4v/90tkm.? Kuittien mukaan(anopin) autoon hihna vaihdettu 5v. sitten. Kilsoja olisi kyllä reilusti jäljellä.
Vaihtoväli on ilmeisesti 4v/90tkm.? Kuittien mukaan(anopin) autoon hihna vaihdettu 5v. sitten. Kilsoja olisi kyllä reilusti jäljellä.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ainut "miina" mikä voi ehkä olla,että ei ole kiilaa kampiakselin hihnapyörässä (jakohihnan). Eli kampiakseli pitää lukita erikoistyökalulla vauhtipyörän päästä.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Samanmoinen,ja samalla vuosiluvulla löytyy emännältä.Vaihtoväliä en muista,90,100 tai 120tkm.Abarth kirjoitti:Tietääkö joku minkälainen homma on 2004 Clio 1.4 16v:n jakopääremppa? Mitä osia tarvitsee ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
Vaihtoväli on ilmeisesti 4v/90tkm.? Kuittien mukaan(anopin) autoon hihna vaihdettu 5v. sitten. Kilsoja olisi kyllä reilusti jäljellä.
Ihan peruskauraa laskun perusteella se vaihto.korjaamo laskutti reilut 100e työstä,samaan työhön vaihtui öljyt,ilmasuodatin,ja tulpat.
Hihna oli yliajalla auton ostovaiheessa,muistaakseni 140tkm oli samalla rullattu....
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
No se oli kyllä niin halpa, ettei siihen kovin kauaa ole mennyt.
Näyttäis olevanhihnapaketti vesipumpulla 199,- Motonetissä.
Näyttäis olevanhihnapaketti vesipumpulla 199,- Motonetissä.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Oli sitten tipahtanut äidin terrano II:sesta laturin hihnapyörä ja samalla sitten ottanut apulaitehihna itteensä. Empä olis arvannut, että tommonenkin mahdollista Positiivista se, että äiti ite tajus, jotain olevan vikana kun kuului kolahdus ja alko kuulumaan outoa meteliä koneesta. Hihna kyllä pysyi paikallaan ja jopa näytti laturia pyörittävän pelkällä akselillakin, oli vaan melko löysä ja rispaantunut.
Löytyi tippunut pyöräkin letkujen päältä laturin alta.
Löytyi tippunut pyöräkin letkujen päältä laturin alta.
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Mistäs löytyisi 5-kanta hylsä sitikan etujarrusatulan käkkärimekanismin purkua varten?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Garmund kirjoitti:Oli sitten tipahtanut äidin terrano II:sesta laturin hihnapyörä ja samalla sitten ottanut apulaitehihna itteensä. Empä olis arvannut, että tommonenkin mahdollista Positiivista se, että äiti ite tajus, jotain olevan vikana kun kuului kolahdus ja alko kuulumaan outoa meteliä koneesta. Hihna kyllä pysyi paikallaan ja jopa näytti laturia pyörittävän pelkällä akselillakin, oli vaan melko löysä ja rispaantunut.
Löytyi tippunut pyöräkin letkujen päältä laturin alta.
Menee näköjään korjaamon mukaan laituri uusiksi. Tulee vähän kalliimpi hihnanvaihto. Empä huomannut katsoa kovin tarkkaan laturin akselin kuntoa, oletin että olisi saanut uuden hihnapyörän &hihnan+kiristimen vaihdettua.
Suoraan vaan suoraa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ajoin Mondeoni n. kuukausi sitten taloyhtiön kantoon. Siinä meni etusumuvalo, puskurista puolet, pissapoijan säilyö ja syylärikin sai damagea. Voi veljet että tuli soitettua vihainen puhelu isännöitsijälle. Ikään kuin se nyt sen vika olisi ollut, mutta yli 700e:n vahinko (tämä oli arvio) sai pohjalaisen miehen tyypillisesti liian vihaiseksi, että olisi pystynyt löytämään vikaa itsestään. Nyt vähän hävettää. En ole sitten malttanut tätä vieläkään korjauttaa, ajattelin jos sinnittelisin kevääseen tuolla ropposella ja löytäis vaikka jostain farmari warttikutosen.... Jossa jakopää olisi juuri laitettu yms.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
webasto ei lämmitä lainkaan sisätiloja.15min käytönjälkeen koneen lämmöt 70c(kojetaulun mukaan)eli ok siltä osin.Oma ymmärrys loppuu sulakkeiden tarkistukseen kunhan löydän ne jostain.auto pösö607 bensiini,ja webasto uutena asennettu vuonna 01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Onko aina toiminut samalla tavalla? Onko vaatimuksena jättää sisäpuhaltimen asento esim. 2:lle ja suuntaus ikkunoille enne nvirtojen katkasua autosta tai muuta? Jos tuossa menee läppäiset kiinni itsestään kuten automaatti-ilmastoiduissa usein tekee, voisi ilmastointiin kytketty ohjaus olla syypää. Itsellä oli 207 pökötti, jossa k.o ohjausta ei ollut....
Onko aina toiminut samalla tavalla? Onko vaatimuksena jättää sisäpuhaltimen asento esim. 2:lle ja suuntaus ikkunoille enne nvirtojen katkasua autosta tai muuta? Jos tuossa menee läppäiset kiinni itsestään kuten automaatti-ilmastoiduissa usein tekee, voisi ilmastointiin kytketty ohjaus olla syypää. Itsellä oli 207 pökötti, jossa k.o ohjausta ei ollut....
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
Enhän mä saa tosta perkeleestä edes jakopään suojia pois!Abarth kirjoitti:Tietääkö joku minkälainen homma on 2004 Clio 1.4 16v:n jakopääremppa? Mitä osia tarvitsee ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
Vaihtoväli on ilmeisesti 4v/90tkm.? Kuittien mukaan(anopin) autoon hihna vaihdettu 5v. sitten. Kilsoja olisi kyllä reilusti jäljellä.
Ylempi alumiininen on irrallaan, mutta ei mahdu tulemaan pois. Ilmeisesti ottaa alempaan muovikoteloon kiinni, jonka ruuveista en näe kuin yhden, mutta siihenkään en ole päässyt käsiksi. Tää homma kyrsii nyt todella..
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
En tiedä,eilen kokeilin ekaa kertaa.kuullemma weban sisätilan vastus yleensä syypää.pitänee tutkiaAquatica kirjoitti:^
Onko aina toiminut samalla tavalla? Onko vaatimuksena jättää sisäpuhaltimen asento esim. 2:lle ja suuntaus ikkunoille enne nvirtojen katkasua autosta tai muuta? Jos tuossa menee läppäiset kiinni itsestään kuten automaatti-ilmastoiduissa usein tekee, voisi ilmastointiin kytketty ohjaus olla syypää. Itsellä oli 207 pökötti, jossa k.o ohjausta ei ollut....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Muutamassa tapauksessa tosiaan ohjausreleessä on ollut häikkää. Tai sen johdotuksissa, mitä olen törmännyt. Mutta ihan ensimmäisenä pitäisi tietää, onko tuo tuota käsin säädettävää mallia (laita puhallin asentoon X ja läpät asentoon Y ennen sammuttamista) vaiko automaatti (usein automaatti löytyy automaatti-ilmastoinnin perästä... Tosin ei aina, sellaisiakin merkkejä on...)alfa164 kirjoitti:En tiedä,eilen kokeilin ekaa kertaa.kuullemma weban sisätilan vastus yleensä syypää.pitänee tutkiaAquatica kirjoitti:^
Onko aina toiminut samalla tavalla? Onko vaatimuksena jättää sisäpuhaltimen asento esim. 2:lle ja suuntaus ikkunoille enne nvirtojen katkasua autosta tai muuta? Jos tuossa menee läppäiset kiinni itsestään kuten automaatti-ilmastoiduissa usein tekee, voisi ilmastointiin kytketty ohjaus olla syypää. Itsellä oli 207 pökötti, jossa k.o ohjausta ei ollut....
Niissä ymmärtääkseni tuo ohjausrele vaatii silti sen, että ilmastointi asetetaan asentoon X - koska rele antaa sitten virtaa koko paneelille ja sitten ilmastointi tekee sen, mitä se tekisi virrat päälläkin kun Webasto käy.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaveri muisteli että moottorin kannakkeen lisäksi myös lohkosta pitää irrottaa alumiiniköntti johon se kannake kiinnittyy. Ei tosin ollut enää ihan varma menikö se noin Citikassa vai Cliossa mutta Rönöötä veikkaili.Abarth kirjoitti:Enhän mä saa tosta perkeleestä edes jakopään suojia pois!
Ylempi alumiininen on irrallaan, mutta ei mahdu tulemaan pois. Ilmeisesti ottaa alempaan muovikoteloon kiinni, jonka ruuveista en näe kuin yhden, mutta siihenkään en ole päässyt käsiksi.
- Epäkelpokeräilijä -
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
Sain mä ne irti.
- pal
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
- Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Saattaisi sopia myös Nettiauton pongauksiin, mutta ehkä tämä oikeampi paikka.
Käänteinen malli erilaisille "maksa lisää niin saat laajemman takuun" - tuotteistuksille:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6867393
Käänteinen malli erilaisille "maksa lisää niin saat laajemman takuun" - tuotteistuksille:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6867393
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuosta kun poksahtaa vaihteisto niin myyjä saa vapaasti pyyhkiä perseensä sillä sopimuksella.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaa-a. Jos ostaja suostuu allekirjoittamaan vastuuvapautus-sopimuksen, jossa hän vahvistaa ymmärtävänsä ettei autoliike ole vastuussa mahdollisista vioista, niin kyseessä lienee juridisesti täysin validi sopimus. Se että kuka suostuu allekirjoittamaan moisen sopimuksen lienee toinen tarina.Tuomas K kirjoitti:Tuosta kun poksahtaa vaihteisto niin myyjä saa vapaasti pyyhkiä perseensä sillä sopimuksella.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
En ole alan asiantuntija mutta eikö tuon vastuun ole ennenkin voinut kiertää liittämällä kauppakirjaan tekstin "viallinen ajoneuvo, myyty korjattavaksi" tms.? Kun eihän siinäkään oikein ole järkeä että vain ehjiä autoja voisi myydä.
Sinänsä en näe mitään ongelmaa tuollaisessa kaupankäynnissä. Jos nyt välttämättä haluaa ostaa neljännesmiljoonan ajetun DSG-Volkkarin niin kivempi se kumminkin on ostaa liikkeestä, sinne kun voi tyrkyttää vanhaa rotteloa vaihdossa. Ei yksityinenkään myyjä asiasta sen enempää vastuuta kanna. Ja nyt puhutaan kuitenkin muutaman tonnin tötteröstä.
Sinänsä en näe mitään ongelmaa tuollaisessa kaupankäynnissä. Jos nyt välttämättä haluaa ostaa neljännesmiljoonan ajetun DSG-Volkkarin niin kivempi se kumminkin on ostaa liikkeestä, sinne kun voi tyrkyttää vanhaa rotteloa vaihdossa. Ei yksityinenkään myyjä asiasta sen enempää vastuuta kanna. Ja nyt puhutaan kuitenkin muutaman tonnin tötteröstä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Näin luulin minäkin. Kunnes selvisi, että se pitää myydä korjattavaksi nimenomaan tietyltä osaltaan.Rasvis kirjoitti:En ole alan asiantuntija mutta eikö tuon vastuun ole ennenkin voinut kiertää liittämällä kauppakirjaan tekstin "viallinen ajoneuvo, myyty korjattavaksi" tms.? Kun eihän siinäkään oikein ole järkeä että vain ehjiä autoja voisi myydä.
Sinänsä en näe mitään ongelmaa tuollaisessa kaupankäynnissä. Jos nyt välttämättä haluaa ostaa neljännesmiljoonan ajetun DSG-Volkkarin niin kivempi se kumminkin on ostaa liikkeestä, sinne kun voi tyrkyttää vanhaa rotteloa vaihdossa. Ei yksityinenkään myyjä asiasta sen enempää vastuuta kanna. Ja nyt puhutaan kuitenkin muutaman tonnin tötteröstä.
Esimerkiksi jos kauppakirjaan kirjoitetaan, että auto on myyty korjattavaksi "Moottorin ja voimansiirron osalta", näihin liittyvissä vioissa ei niin vaan pystytä enää kikkailemaan ostajan puolelta. Toisaalta tuossakin taitaa olla jokin raja, mitenkä homma toimii; esimerkiksi auton hinnan ollessa riittävän lähelle vastaavaa, "ehjään" verrattaessa, kuluttajariitalautakunta ja sitämyöten muut tahot voivat olla taas sitä mieltä, että myyjä korvaa...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
250000km kun on mittarissa, niin myyjänkin vastuu pienenee jo hyvin. Tuollaisilla kilometreillä on jo ohitettu kaikki kestävyys olettamat.
Lainaus kuluttajaviraston prosyyristä:
"Jos 200 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu, syynä on lähtökohtaisesti vaihteiston käyttöiän päättyminen eli ns. luonnollinen kuluminen. Korjauskustannukset kuuluvat silloin ostajalle riippumatta siitä, tapahtuiko vaurio kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta vai myöhemmin. Jos sama vahinko tapahtuu huomattavasti vähemmän käytetylle autolle, tilanne on toinen. On mahdollista, että auto ei ole vastannut kestävyydeltään sitä, mitä ostajalla on ollut aihetta edellyttää, vaikka auto olisikin ollut myyntihetkellä toimintakuntoinen."
Lainaus kuluttajaviraston prosyyristä:
"Jos 200 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu, syynä on lähtökohtaisesti vaihteiston käyttöiän päättyminen eli ns. luonnollinen kuluminen. Korjauskustannukset kuuluvat silloin ostajalle riippumatta siitä, tapahtuiko vaurio kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta vai myöhemmin. Jos sama vahinko tapahtuu huomattavasti vähemmän käytetylle autolle, tilanne on toinen. On mahdollista, että auto ei ole vastannut kestävyydeltään sitä, mitä ostajalla on ollut aihetta edellyttää, vaikka auto olisikin ollut myyntihetkellä toimintakuntoinen."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Maantiemulukun sertifikaatti vuotaa moottoriöljyä. Tein asiasta reklamaation ja vein auton aamulla myyjäliikkeelle tutkittavaksi. Jatkavat tutkintaa huomenna, mutta tähänastinen ennuste ei näytä hyvältä. Jatkoa luvassa huomenna joko tänne tai avautumisketjuun...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^no kauan se kestikin. Uupuneella romeolla on ilmeisesti joku reinforced, kun ei ole suuremmista murheista vielä raportoinut.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
mulla ei omassa muuta ongelmaa ollut omassa kuin satunnainen kahdella (2) pytyllä käynti, sähköisen vetokoukun jumittaminen joko sisään tai ulos ja "itsekseen" haljennut tuulilasi.Polforea kirjoitti:Maantiemulukun sertifikaatti vuotaa moottoriöljyä. Tein asiasta reklamaation ja vein auton aamulla myyjäliikkeelle tutkittavaksi. Jatkavat tutkintaa huomenna, mutta tähänastinen ennuste ei näytä hyvältä. Jatkoa luvassa huomenna joko tänne tai avautumisketjuun...
Toisaalta, onhan sitä tuossakin alle 4kk vanhaan autoon
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^uudessa on vielä hyvä tovi aikaa laitattaa kuntoon tehdastakuuseen. On sitten seuraavalle omistajalle peli kunnossa.