Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

EmmiMaria kirjoitti:Kaikkee kivaa, Ahmosta menee vaihtoo molemmilta puolilta edestä renkaan laakerit, raidetangonpäät, alatukivarret ja sitten olis vielä se putken haitari.... :mrgreen:
Perus vuosihuolto siis :) 8)

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ylätukivarret vielä samaan hikeen :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

VMTD kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:...olen ilmoittanut, että auto on poistettu liikennekäytöstä eikä siinä siis enää tarvitse olla kaskoa...
Kaskovakuutus katkeaa liikennekäytöstä poiston aikana vain vaunuvahinko-osuudelta, muut katkeavat vain irtisanomalla vakuutus.
Kyllä juuri näin, siksi siitä erikseen ilmoitinkin :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eihän se millään ilmoittamisilla irtisanoudu, vaan irtisanomalla vakuutus :)

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Sitä vartenhan se kasko pyörii päällä autoa seisottaessakin, esim. syystä tai toisesta syttyy talli palamaan tai tuuli kaataa ison puun tallin katosta läpi -->tulipalo-/muu vahinkovakuutus korvaa (toivottavasti myös käytännössä :roll: )
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

HAR HAR HAR.... Ei mennyt Ducato läpi katsastuksen....

Tämä tarkoittaa että pihalla seisoo nyt 4 Italoraatoa.

No okei, Ducato ei ole ihan raato, mutta takajarrut kaipaa uusimista.


Ei vaan mahdu talliin, eikä kyllä huvita alkaa purkamaan sitä pihalla.... joutuu maksamaan jollekkin korjauksesta :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

4-vedon meno mutka luisussa ei tunnu kivalta, varsinkaan, kun ei tiedä mitä siinä vaiheessa pitäisi tehä :oops:

(No siis teoriassa tiedän, mielestäni kohtuu hyvin, mutta käytännössä... ei ole "selkäytimessä")


Tyttöystävä sai yksiön; Opiskelijakämppien sisustus: Eipä tullut mieleen keittiön vetolaatikoihin telineitä veitsille ja ruokailuvälineille ostaessa, että normaalikokoisen kaapiston sisältä löytyykin 20cm kaappia lyhemmät muovihökötykset laatikkoina puukapulat kiskoina :evil: Muutenkin kaikki on kyllä niin halpaa roskaa kun vaan voi, seinät maalattua lastulevyä yms. Tosin sen kyllä hyväksyy ihan hyvin kun senverran lompakkoystävällisempi vuokrataso niissä, kuin yksityisellä. Pakkohan sen on jossain näkyä.
+ Mahtanut pintojen maalaamisen jälkeen ekaa vuokralaista ärsyttää, kattolamppujen johtoja ei suojattu-> johdot valkosia, saanut raaputella jonkunverran. (tai no eipä sillä tossa väliä, kun niin vanhat johdot, ettei ole maadoituksia. Mielellään sitä silti kytkisi vaiheen menemään lampun pohjaan, eikä sivuun. Ja olisihan ne kai silti aina hyvä tarkistaa, vaikka värit näkyisikin.)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Lisää kaasua niin suoristuu! ;)

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

4x4 - jos osaat ees vähän ajaa autoa, kaikki poiskytkettävät ajonavustimet pois! Ulosmittaavat suuren osan nelivedon eduista. Sitten kun auto sun eikä sensorien hallussa homma on loogista ja hauskaa! Jos siis alla oikea neliveto eikä mikään jarruhärpäkeveto. Apropos - BMW xdrive: kehuttu. Toistaiseksi ei täysin selvää miksi... Raportoin jos mieleni muuttuu!

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

lerppu kirjoitti:4x4 - jos osaat ees vähän ajaa autoa, kaikki poiskytkettävät ajonavustimet pois! Ulosmittaavat suuren osan nelivedon eduista. Sitten kun auto sun eikä sensorien hallussa homma on loogista ja hauskaa! Jos siis alla oikea neliveto eikä mikään jarruhärpäkeveto. Apropos - BMW xdrive: kehuttu. Toistaiseksi ei täysin selvää miksi... Raportoin jos mieleni muuttuu!
Tais tulla vain kytkin pohjassa luisu suoristettua. (jos nyt muistin ees sitä painaa) Alla oli 155Q4
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Garmund kirjoitti:
lerppu kirjoitti:4x4 - jos osaat ees vähän ajaa autoa, kaikki poiskytkettävät ajonavustimet pois! Ulosmittaavat suuren osan nelivedon eduista. Sitten kun auto sun eikä sensorien hallussa homma on loogista ja hauskaa! Jos siis alla oikea neliveto eikä mikään jarruhärpäkeveto. Apropos - BMW xdrive: kehuttu. Toistaiseksi ei täysin selvää miksi... Raportoin jos mieleni muuttuu!
Tais tulla vain kytkin pohjassa luisu suoristettua. (jos nyt muistin ees sitä painaa) Alla oli 155Q4
Golffi ainakin meinaa spinnata vaan jos kytkintä painaa tai liikaa päästää kaasua. Kaasua lisää niin mennään siihen suuntaan mihin etupyörät osoittaa. :mrgreen: Mutta eipä sillä enää talvella ajellakkaan.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Pitäisi harjoitella, kun en jostain syystä ole tota kaasunkäyttöä ole oppinut. Pelkkä vastaohjaus tulee reaktiona. Jotenkin kai ei uskalla...
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Etuveto: Kytkin, tietysti halutessaan voi leikkiä kaasulla
Takaveto: Kaasusta ei saa päästää (sitä pitää silti kontrolloida)
Neliveto: KAASUA, KAASUA, KAASUA :mrgreen:

Noin on mulle opetettu, ja etuvedon ja nelivedon kohdalla ainakin luisunhallinta toimii ihan kivasti, takapotkusta ei ole tuossa määrin kokemuksia.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Väärinpäin on sulle opetettu. Etuvedolla ei kannata painaa kytkintä jos auto lähtee luisuun, vaan kaasulla oikaistaan. Takavedossa voi se kytkimen painaminen auttaakin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuo etuveto & kytkin on kyllä se virallinen JokaJorman suositus, joka opetetaan. Saman ne opettavat autokoulussa vetotavasta riippumatta. Loput tekniikat onkin sitten opeteltava itsekseen, mutta missäs JokaJorma ja PerusPirkko harjoittelisi ja kuka opettaisi :roll: .

Mehän tällä palstalla luonnollisesti olemme niin hyviä rattimiehiä, ettemme opetusta tarvitsisi :oops: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kyllähän jos pieneen liirtoon meinaa lähteä niin kytkimellä sen saa kuriin etuvetoisella, jos vallan poikittain lähtee niin vetävillä etupyörillähän voi tehdä omat kikkansa.

Aivan samahan se on mikä vetotapa autossa silloin kun kytkin on pohjassa.
Noni

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kiinteällä nelivedolla voi pyörien nopeuseron tasaantuminen olla hitaampaa, kuin etu/takavedolla, joten kytkin pohjassa ei pakosti saada renkaita kitkoitettua yhtä nopeasti. Siksipä se kaasu toimii niin hyvin :D

Mutta kyllä tuo etuvedolla kytkin toimii, jos tarkoitus on parantaa kääntyvyyttä - sillä kuitenkin saadaan sekä kääntyville, että vetäville pyörille minimaalinen vastus tienpintaan nähden joka teoriassa saa ne myös nopeasti pyörimään oikeata nopeutta ja sitämyöten kitkasta kiinni tien kanssa...

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

Kyllä etuvetoisella pitää olla veto päällä mutkassa jos ollaan pidon rajalla. Jos silti takapää lähtee irti tai on lähtemässä irti ja painaa kytkintä niin sen seuraus on välitön perän irtoaminen tai yliohjauksen lisäys. Viisaammat jotka osaa fysiikkaa paremmin oikeilla termeillä sen varmaan selittää paremmin mutta eikös se siitä johdu kun nostaa kytkimen => auto alkaa hidastua => painoa siirtyy enemmän keulaan ja perä kevenee => perä lähtee irti. Etuvetoisella tuo aliohjaaminen on se hallitumpi tila kun taas yliohjaaminen on vaarallisempi ja vaikeammin hallittava tila jota siis tuo kytkimen painaminen vain pahentaa. Yliohjausta ei etuvetoisella saa kuriin kuin kaasulla tai sitten mennään vain tangentin suuntaan toivoen että pitoa löytyy ja ei sitä ennen osuta mihinkään pahasti.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Toisaalta, jos on tilanne jossa pitäis saada samalla hiljennettyä vauhtia jolloin ei voisi painaa kaasua lisää. Kytkimellä suoraksi ja sitten jarrua. Eikös.

Toki pitoa siinä tulee vain vetäville pyörille, muut roikkuu edelleen samallailla peräs.
Noni

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Tuntu tuo q4 tasakaasulla mutkaan ajaessa hieman puskevan, kaasun hölläämisellä korjasin. Ei uskalla kapeahkolla tiellä kokeilla, että lähtiskö lisää kaasua antamalla yliohjaamaan.

Ainoan kerran, mitä olen talvella penkanpuolella käynyt oli etuvedolla aliohjaten. Pitäisi kyllä opetella kaasun-, kytkimen- ja jarrun käyttö erilaisissa luistoissa.

Pitäs varmaan hommata taptalk (jos tähän jollaan saa), varsinkin kirjoitusvirheiden korjaaminen mozillaselaimella melko ärsyttävää.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Autokoulussa tosiaan opastetaan etuvetoisella luistotilanteessa painamaan kytkin pohjaan ja ohjaamaan autoa kaarteen suuntaisesti. Tällöin saadaan sivuttaispito renkaisiin ja auton voi saada kontrolliin. Tällaisessa tilanteessa itse vetäisin käkkärillä perän irti ja kaasulla ja ohjausliikkeillä koittaisin saada auton rauhottumaan.

Muistaakseni oli joku "perussääntö" , että etuveto menee sinne,minne renkaat näyttää ja takaveto menee sinne minne keula näyttää :? Neliveto on sitten erikseen. Itellä hyvin vähän kokemusta takavetoisista ja nelikoilla harvemmin on tullut leikittyä. Muistelisin vain kun joskus pääsin ajamaan wrx subarulla lumella,niin kaarretilanteessa kun lyö kaasun pohjaan,alkaa menemään kylki edellä ja kerää vauhtia v*tusti :-D Kun kaasun höllää niin suoristuu aika äkkiä,ellei lähe "vastaheitolla" heittelehtimään. Takavedolla sitten taas säädellään kaasulla ja ratin asennolla hiuksen hienosti luisua,pienikin virhe niin spinnaa tai ei mene nätissä sladissa.

Etuvedolla on itelle turvallisin olo. Käkkärillä perä irti ja kaasulla ja ratin asennolla suoristetaan. Esim.vetää käkkärillä täysin poikittain ja lyö ratin linkkuun ja kaasun pohjaan,niin oikoo salamannopeasti :-D Tosin,kaasu kannattaa "käyttää pohjassa",että sutiminen rauhoittuu juuri kun auto on suorassa,muuten lähtee toiseen suuntaan luisumaan ja sit on kiire kiertää ratti laidasta laitaan ja sama homma uudestaan :D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Takavedollahan rattia vaan sivellään hellästi ja päästetään ratista irti kun paniikki iskee:
https://www.youtube.com/watch?v=mK-Smhl2TC4
VMP

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Älä älä leiki tuollaisella autolla.. :mrgreen: Mutta taas, ainakin Golffin visko toimii juurikin noin että ensin puskee ja kunnolla kaasua niin lähtee perä kunnolla mukaan. En tiedä miten käytännössä eroaa Torseni. Luulisi ainakin olevan kaikin puolin parempi kuin Syncro..

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Jos vertaa Prismaan joka melko etupainonen ja painotteinen neliveto, niin jos ei vie agressiivisesti mutkaan niin se puskee. Ja siinä vaiheessa ei kaasun anto paljoa auta varsinkaan jos ei oo tehoalueella. Jos ei oo pitoa tehä äkäsiä rattiliikkeitä tai vasuria että irrottelis perää niin siinä kyl jää vaihtoehdoksi vaan vauhdin himmaaminen. Muutamankin kerran lumpparissa meinannu sillä pistää mutkassa suoraan kun en oo rattipena.
Eli jos ei oo jo mutkan alkaessa vähän yliohjaavassa tilassa niin kaasu ei välttämättä auta. Varsinkaan vähänkään paksummassa hangessa. Jossain jääradan pitkässä mutkassa voi toimia eli alkaa pikkuhiljaa kääntää vastavinoon kun vaan pitää kaasua.

No täytyy myöntää että torsenperä hiukan auttoi tuohon ongelmaan. 200hv lisää tehoa varmaan myös auttaisi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Koitin tähän väliin etsiä kuvaa puuhun ajetusta 33 P4:stä :lol:

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Garmund kirjoitti:Tuntu tuo q4 tasakaasulla mutkaan ajaessa hieman puskevan, kaasun hölläämisellä korjasin. Ei uskalla kapeahkolla tiellä kokeilla, että lähtiskö lisää kaasua antamalla yliohjaamaan.
Vakio tehoinen Q4 on kova puskemaan pienellä kaasulla, eli vaatii reilusti kaasua että lähtee sladiin. Mutta kun painaa reippaasti kaasua niin nelivetoisella alkaa äkkiä olemaan vauhtia kovasti.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

En kyllä hiffaa tota anarkistien yms muiden vitun hippien meininkiä noissa mielenosoituksissa. Vielä itsenäisyyspäivänä. Rikotaan paikkoja ja muiden omaisuutta jotta yhteiskunta voidaan rakentaa uusiks. Ja sitte ihmetellää ku saa pampusta.

Lapsellisia idiootteja jotka syyttää muita siitä että menee huonosti "lähiös" ja polttelevat elämänsä pilalle, makaavat himassa ja vaativat etuja.... Sillä aikaa fiksummat tekee duunia ja lukee hyviin ammatteihin.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014120718903310_uu.shtml

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

***kele!
Ajoin traktorilla vahingossa tyhjätyn dpf:n yli joka piti tänään laittaa autoon paikalleen.
Ei pitäis unohtaa tavaroita vääriin paikkoihin lojumaan.
Noh jatketaan ajamista orginaalin pöntön kanssa ja tyhjennetään se joskus paremmalla ajalla.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

jkk kirjoitti:En kyllä hiffaa tota anarkistien yms muiden vitun hippien meininkiä noissa mielenosoituksissa. Vielä itsenäisyyspäivänä. Rikotaan paikkoja ja muiden omaisuutta jotta yhteiskunta voidaan rakentaa uusiks. Ja sitte ihmetellää ku saa pampusta.

Lapsellisia idiootteja jotka syyttää muita siitä että menee huonosti "lähiös" ja polttelevat elämänsä pilalle, makaavat himassa ja vaativat etuja.... Sillä aikaa fiksummat tekee duunia ja lukee hyviin ammatteihin.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014120718903310_uu.shtml
Varsinkin kun se juhliva "eliitti" on enimmäkseen niitä, jotka on oikeasti tehneet jotain tämän yhteiskunnan hyväksi. Muutakin kuin antaneet lasiliikkille työtä ja vakuutusyhtiöille asiakkaita. Vaikka sitten veteraaneja, kansainvälisesti menestyneitä urheilijoita, tasa-arvoa edistäneitä ja vapaaehtoistyössä kunnostautuneita. Varsinaista laiskaa hopealusikkasakkia siis.
.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

jkk kirjoitti:En kyllä hiffaa tota anarkistien yms muiden vitun hippien meininkiä noissa mielenosoituksissa. Vielä itsenäisyyspäivänä. Rikotaan paikkoja ja muiden omaisuutta jotta yhteiskunta voidaan rakentaa uusiks. Ja sitte ihmetellää ku saa pampusta.

Lapsellisia idiootteja jotka syyttää muita siitä että menee huonosti "lähiös" ja polttelevat elämänsä pilalle, makaavat himassa ja vaativat etuja.... Sillä aikaa fiksummat tekee duunia ja lukee hyviin ammatteihin.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014120718903310_uu.shtml
Samanmoista "harrastusta" kuin mm:kettutytöillä,greenpeace aktiiveilla,halutaan kuulua johonkin,tekemisestä saa kiksejä yms

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Harvemmin Greenpeacen aktiivit kai kenenkään omaisuutta on tuhonneet, häiriötä kyllä pyrkivät aiheuttamaan. Kohdistavat iskunsa myös tiettyyn toimijaan, eivätkä "yhteiskuntaan" eli kauppojen ikkunoihin.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tuomas K kirjoitti:Harvemmin Greenpeacen aktiivit kai kenenkään omaisuutta on tuhonneet, häiriötä kyllä pyrkivät aiheuttamaan. .
En tiedä lasketaanko kettutyttöjen elinkeinoharjoittajien tiloihin tehdyt tihutyöt, vahingonteko ja omaisuuden tärveleminen tähän sarjaan vai ovatko omaa kategoriaansa?

-Tazio

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kettutytöt eivät tainneet olla Greenpeacen asialla eli heikkoa niitä on lähteä yhteen niputtamaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^
Kettutytöt ja Greenpeace ovat molemmat samaa roskasakkia samoilla päämäärillä. Omaisuutta tuhotaan ja yleensä se isku kohdennetaan yksityiseen elinkeinonharjoittajaan. Greenpeacen häiriköinti estää liiketoiminnan ja aiheuttaa siten tappiota samaan tapaan kuin vaikka häkkien aukominen kettutyttöjen toimesta. Toki onhan Greenpeace aiheuttanut taloudellista vahinkoa myös suoraan rikkomalla omaisuutta.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

alfa164 kirjoitti:
jkk kirjoitti:En kyllä hiffaa tota anarkistien yms muiden vitun hippien meininkiä noissa mielenosoituksissa. Vielä itsenäisyyspäivänä. Rikotaan paikkoja ja muiden omaisuutta jotta yhteiskunta voidaan rakentaa uusiks. Ja sitte ihmetellää ku saa pampusta.

Lapsellisia idiootteja jotka syyttää muita siitä että menee huonosti "lähiös" ja polttelevat elämänsä pilalle, makaavat himassa ja vaativat etuja.... Sillä aikaa fiksummat tekee duunia ja lukee hyviin ammatteihin.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014120718903310_uu.shtml
Samanmoista "harrastusta" kuin mm:kettutytöillä,greenpeace aktiiveilla,halutaan kuulua johonkin,tekemisestä saa kiksejä yms
Itse näen asian niin että tuossa halutaan protestoida sitä että Suomen valtio on roisto ja hyvin epäpätevä, mikä on täysin totta. Iskut pitäisi vain kohdistaa valtion toimitiloihin. Se mikä on käytännön hyöty on oma asiansa. En ole kiinnostunut vääntämään tästä sen enempää mutta jos on ns. pakko niin sitten täytyy katsoa lisää.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

matti_vuorio kirjoitti:^
Kettutytöt ja Greenpeace ovat molemmat samaa roskasakkia samoilla päämäärillä. Omaisuutta tuhotaan ja yleensä se isku kohdennetaan yksityiseen elinkeinonharjoittajaan. Greenpeacen häiriköinti estää liiketoiminnan ja aiheuttaa siten tappiota samaan tapaan kuin vaikka häkkien aukominen kettutyttöjen toimesta. Toki onhan Greenpeace aiheuttanut taloudellista vahinkoa myös suoraan rikkomalla omaisuutta.
Vaikka sinä haluat niputtaa Greenpeacen ja kettutytöt niin eivät ne "samaa" roskasakkia ole. Mielipiteenvapaus on toki olemassa, mutta ei kaikkea itselle vastenmielistä silti kannata yhteen niputtaa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuomas K kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:^
Kettutytöt ja Greenpeace ovat molemmat samaa roskasakkia samoilla päämäärillä. Omaisuutta tuhotaan ja yleensä se isku kohdennetaan yksityiseen elinkeinonharjoittajaan. Greenpeacen häiriköinti estää liiketoiminnan ja aiheuttaa siten tappiota samaan tapaan kuin vaikka häkkien aukominen kettutyttöjen toimesta. Toki onhan Greenpeace aiheuttanut taloudellista vahinkoa myös suoraan rikkomalla omaisuutta.
Vaikka sinä haluat niputtaa Greenpeacen ja kettutytöt niin eivät ne "samaa" roskasakkia ole. Mielipiteenvapaus on toki olemassa, mutta ei kaikkea itselle vastenmielistä silti kannata yhteen niputtaa.
Ei ne samaa sakkia ole. Toinen antaa rahaa, toinen ottaa. Greenpeace on miljardiyhtiö, joka rahastaa kettutyttöjä. Hallinto ja organisaatio on vähintäänkin mielenkiintoinen. Yksikään kettutyttö ei itseasiassa ole edes Greenpeacen jäsen, siis sellainen jolla olisi mitään valtaa mihinkään järjestön asioihin, vaikka ehkä niin kuvitteleekin olevansa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

lähinnä tarkoitin "jäseniä"en järjästöjä

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Simmikorttien kokoerot. Prkl. Oisin ottanu Lumian käyttöön, mutta 925 syö micron ja sanoin kaverille, että 930. Koitetaan tänään uudestaan.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Tuosta tuli myös kokemusta tältä syksyltä. Vanha E7 meni vaihtoon (ei kestänyt vettä :( ) , expertiltä tilalle 1520. Kassalla neito kertoi että tää vaatiikin mkroSIMin, leikkasi leikkurilla ylimääräiset kortista pois ja tyytyväisenä kotia. Kotona rupesin korttia ähräämään paikalleen ja kun totesin että ei se vaan mahdu, samoilla vauhdeilla takasin liikkeeseen. Neito tiskin takana oli vaihtunut sedäksi joka tiesi asiasta sen verran enemmän että pitää olla NanoSIM. Piti sitten ottaa väliaikainen uusi (ja eri) liittymä jotta sai puhelimen soittokuntoon. Josko vielä saatais iLaite, Microsoft ja Samsung-kohtaiset kortit niin ei olis näin helppoo...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^meikä ku osti tän paskan iphone 6:sen niin sain ns "blank" nanosim kortin minkä sai itse aktivoitua netissä vanhaan liittymään.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Elisa tarjosi suoraan uuden kortin minuutin odotusajalla liittymälle...
Nanosimminkin kyllä voi itse leikata, mutta pitää olla tarkka. Kuulemma. :D

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Enpä usko. Mikro on juurikin wanhanmallisen Simin sirun kokoinen, pienen pienillä kehyksillä. Tuo nano sitten kokonaisuudessaan pienempi kuin tuo wanhanmallisen pelkkä siru. Lisäksi itse siru on aivan eri näköinen eli siinä mennee ne sähköjuttujutut eri lailla. Tällä perusteella en kyllä suosittele kellekään. Tai riippuu vähän siitä miten hyvissä väleissä olen ko. henkilön kanssa. :mrgreen:
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tunnen monia, jotka ovat hankkineet ihan leikkurin tuota varten - se kun on selvästi paremmin toimiva ratkaisu, kuin esimerkiksi sakset tai mattoveitsi.
Kuva

Tehtävissä on, toisaalta se taitaa vaatia sen uudemman mallisen mikrosimmin, jotta toimii?

Tässä ihan ohjeet
http://gadgetian.com/41190/diy-convert- ... -iphone-5/

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

..ja tuo vasemmanpuoleinenkin oli muinoin gsm alkuaikoina kiinni isommassa läpyskässä, melkein luottokortin kokoinen.. luulisi että koko sisäisestä vaihdettavasta SIMistä voisi luopua ja tiedot ladata kortilta langattomasti NFT periaatteella tms.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kele, ovirajoitin sanoi naks, naks, RÄKS... napsahti irti oven sisältä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^^No selvä, uskotaan :shock:
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mutta toisaalta itse esimerkiksi Microsimmiin leikkasin Minisimmin ja piloille meni :lol:
Taino, toimi se. Kunhan sen ensin asetteli *JUST* oikeeseen kulmaan simmipaikkaan ja vähän heilutteli ja vatkasi sitä :D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

sämpy kirjoitti:..ja tuo vasemmanpuoleinenkin oli muinoin gsm alkuaikoina kiinni isommassa läpyskässä, melkein luottokortin kokoinen..
Se on tasan pankkikortin kokoinen tuo muinainen. Ja saa niitä vieläkin, veljeltä tilasin liittymän testausta varten kun 166:n puhelimeen käy se iso kortti. Taitavat kaikki kortit olla noissa isoissa kiinni edelleen.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tyhmästä päästä jne.

Oli Boschin sulat, jotka toimi vuoden ihan OK. Mätänetiltä löytyi hyllystä Boschia ja Championia. Viimeksi mainittu ei ollut halvempikaan, mutta "pakko" oli kokeilla.

Kokeilun tulos: kuskinpuolen sulan jo alkujaan väljä kiinnitys kesti peräti 3 viikkoa, sitten 1 viikko miten sattuu lenksuvan sulan kanssa = tuulilasi naarmuilla. Kylläpä kannatti.
:drinking:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Lukittu