Lancia Thema

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Lancia Thema

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

EVO kirjoitti:Viddu kyllä väsyttää...700 kilometriä ajoa tänään tuolla sohjossa, tuli käytyä Jyväskylässä hakemassa yksi Thema lisää
EVO, jos teillä on kerran themoja enemmänkin niin onko faijallas myös turbo thema?? Juttelin eilen yhden paikallisen kanssa jolla thema oli jättänyt tuohon tielle, sanoi omistavansa kaksi themaa ja ajaneensa lancialla 70 luvulta :)

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

MarcusV kirjoitti:EVO, jos teillä on kerran themoja enemmänkin niin onko faijallas myös turbo thema?? Juttelin eilen yhden paikallisen kanssa jolla thema oli jättänyt tuohon tielle, sanoi omistavansa kaksi themaa ja ajaneensa lancialla 70 luvulta :)
Ei ole Turbo Themoja. Kaikki on 8 venasia vapareita. Sunnuntaina vietiin yksi Thema lepäilemään mökille odottelemaan museo-rekisteröintiä jonain päivänä.
550000km rullannut ja koneesta mennyt vain yksi pakoventtiili paskaks! :crazyeyes: Kestävä tuo kone ja taitaa noilla öljyillä olla myös jotain merkitystä.
Tarkoitus olis vielä hommata tuommonen 16V Thema -93/94 vuosilta. Nuo 16 venaset ei vaan ole niin luotettavia kuin 8 venaset. Mutta jos vaan sunnuntai peliksi... :roll:

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

EVO kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:EVO, jos teillä on kerran themoja enemmänkin niin onko faijallas myös turbo thema?? Juttelin eilen yhden paikallisen kanssa jolla thema oli jättänyt tuohon tielle, sanoi omistavansa kaksi themaa ja ajaneensa lancialla 70 luvulta :)
Ei ole Turbo Themoja. Kaikki on 8 venasia vapareita. Sunnuntaina vietiin yksi Thema lepäilemään mökille odottelemaan museo-rekisteröintiä jonain päivänä.
550000km rullannut ja koneesta mennyt vain yksi pakoventtiili paskaks! :crazyeyes: Kestävä tuo kone ja taitaa noilla öljyillä olla myös jotain merkitystä.
Tarkoitus olis vielä hommata tuommonen 16V Thema -93/94 vuosilta. Nuo 16 venaset ei vaan ole niin luotettavia kuin 8 venaset. Mutta jos vaan sunnuntai peliksi... :roll:
Jos rahkeet riitää niin tuollainen Thema 8.32 olisi aika asiaa :-D
mulla on ollut sellainen 15 vuotta sitten euroopassa vuokra-autona..oli muuten miehekäs vehje kun Ferrarin V8 ryki, ärjyi ja riehui keulilla. Oli niitä harvoja autoja jotka on jäänyt mieleeni ikuisiksi ajoiksi..sen verran suuri oli kiksi kerroin :)

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

MM kirjoitti:Jos rahkeet riitää niin tuollainen Thema 8.32 olisi aika asiaa :-D
mulla on ollut sellainen 15 vuotta sitten euroopassa vuokra-autona..oli muuten miehekäs vehje kun Ferrarin V8 ryki, ärjyi ja riehui keulilla. Oli niitä harvoja autoja jotka on jäänyt mieleeni ikuisiksi ajoiksi..sen verran suuri oli kiksi kerroin :)
Menee jo OT, mutta tosiaan tuommonen Thema 8.32 voisi harrastepelinä olla aika muikee. Varaosat saattaa tosin hieman maksaa. Muutama 8.32 on kuulemma suomeenkin saakka tullut.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jostakin muistan lukeneeni että kaksikappaletta moisia löytyy..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tehdään näin niin ei tarvitse offtopiccia miettiä 8)

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Sori vain, minähän ton OT:n laitoin liikkeelle :)

Mutta parempi näin!

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

EVO kirjoitti: 550000km rullannut ja koneesta mennyt vain yksi pakoventtiili paskaks! :crazyeyes: Kestävä tuo kone ja taitaa noilla öljyillä olla myös jotain merkitystä.
Onnittelut! :-D Tuo lukema on minun käsittääkseni tuolle koneelle jo semmonen mistä kannattaa huudella kylillä jos tosiaan kk-laakerit on alkuperäiset :shock: . Meidän 8V vaparissa cromassa on nyt 350.000 mittarissa ja tuntuu ( ja myös kuulostaa, ainakin naapureiden mielestä :mrgreen: ) että kone on kyllä aika lailla tiensä päässä vaikka se on viimiset 200.000km saanut erittäin hellää hoitoa osakseen ja öljyt/suodattimet vaihdettu ain viimeistään 10000km jälkeen. Ja vieläpä tuo 200000km on ollut käytännössä pelkästään mutsin lokoisaa maantieajoa Helsinki-Porvoo -välillä

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

90 kirjoitti:jostakin muistan lukeneeni että kaksikappaletta moisia löytyy..
Taitaa yhdellä työkaverillani sitten olla 50% Suomen kannasta. Espoon suunnassa sitä näkee kauniina kesäpäivinä. Ulkoisesti ei kovin helposti erota 2.0ie:stä. Helmassa muistaakseni on paljastava teksti 8.32

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Originali kirjoitti: Taitaa yhdellä työkaverillani sitten olla 50% Suomen kannasta. Espoon suunnassa sitä näkee kauniina kesäpäivinä. Ulkoisesti ei kovin helposti erota 2.0ie:stä. Helmassa muistaakseni on paljastava teksti 8.32
ulkoiset erot rajoittunevat maskiin, takaluukun automaattiseen spoileriin ja juuri noihin mainitsemiisi 8.32 kyltteihin..

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

J. S. kirjoitti:Onnittelut! :-D Tuo lukema on minun käsittääkseni tuolle koneelle jo semmonen mistä kannattaa huudella kylillä jos tosiaan kk-laakerit on alkuperäiset :shock: . Meidän 8V vaparissa cromassa on nyt 350.000 mittarissa ja tuntuu ( ja myös kuulostaa, ainakin naapureiden mielestä :mrgreen: ) että kone on kyllä aika lailla tiensä päässä vaikka se on viimiset 200.000km saanut erittäin hellää hoitoa osakseen ja öljyt/suodattimet vaihdettu ain viimeistään 10000km jälkeen. Ja vieläpä tuo 200000km on ollut käytännössä pelkästään mutsin lokoisaa maantieajoa Helsinki-Porvoo -välillä
Kiitoksia. Koneeseen ei ole tosiaan muuta tehty kuin tuo yksi pakoventtiili vaihdettu. Koneen äänet on terveet edelleen joten varmaan sillä vielä muutaman satatonnia olisi voinut ajella... :mrgreen: Auto on ollut melkein uudesta saakka faijalla, vuosimallia -87. Taitaapa jopa olla ekoja Themoja joita maahan tuli? Oli aikanaan Moottori lehdessä esittelyssä tämä yksilö.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

90 kirjoitti:
Originali kirjoitti: Taitaa yhdellä työkaverillani sitten olla 50% Suomen kannasta. Espoon suunnassa sitä näkee kauniina kesäpäivinä. Ulkoisesti ei kovin helposti erota 2.0ie:stä. Helmassa muistaakseni on paljastava teksti 8.32
ulkoiset erot rajoittunevat maskiin, takaluukun automaattiseen spoileriin ja juuri noihin mainitsemiisi 8.32 kyltteihin..
Ja kojelauta taitaa olla sitä Ferrari mallia? Tuolla nettiautossa on yksi -94 Thema LX turbokoneella myynnissä jossa on tuollainen kojelauta. Sitä kuulemma on saanut viimeisiin Themoihin jos on halunnut.

Kuva

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps ja on tainnut noissa kolmoskoppaisissa turbo themoissa olla valinnaisesti koko sisusta thema/ferrarista lähtöisin jos on lisävarustelistalta ruksattu..

tuo turbohan korvasi käytännössä 8.32:n mallistossa..ei muuten tuo nettiauton yksilö todellakaan tuntuisi pahalta.. hintakin on kohdallaan..

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

90 kirjoitti:ei muuten tuo nettiauton yksilö todellakaan tuntuisi pahalta.. hintakin on kohdallaan..
Sitähän tässä ollaan muutama kerta kuolattu. Kyllä kovasti tekisi mieli käydä hakemassa pois...aina tollaselle pelille tilaa tallista löytyy. Kuulemma tuotu Italiasta käytettynä tuo yksilö aikanaan.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

EVO kirjoitti: Sitähän tässä ollaan muutama kerta kuolattu. Kyllä kovasti tekisi mieli käydä hakemassa pois...aina tollaselle pelille tilaa tallista löytyy. Kuulemma tuotu Italiasta käytettynä tuo yksilö aikanaan.
jeps ja eikös omistajakin ole pitkän linjan lancia harrastaja..
auto on kyllä nätti kuin sika pienenä..
isäukolle koettanut tyrkyttää tuota jo pitkään mutta pelkäsi sähköalustaa ja kiinnostus lopahti sitten siihen mikä on kyllä melkoinen harmi.. :(

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

On se joo nätti ja värikin just se oikee Themaan. Ei vaan tonne suolavelliin tommosella kehtais mennä... :cry:

Mäkin yritin faijaa houkutella soittamaan kaverille ja hakemaan pois, mutta ei ainakaan vielä innostunut.

Scheisse, kohta rupeaa oikeen harmittamaan kun se on vieläkin myynnissä... :?

Avatar
lanciay10
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 07:06
Paikkakunta: Marling, Italia / Isokyrö Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

90 kirjoitti:
Originali kirjoitti:...Helmassa muistaakseni on paljastava teksti 8.32
ulkoiset erot rajoittunevat maskiin, takaluukun automaattiseen spoileriin ja juuri noihin mainitsemiisi 8.32 kyltteihin..
Ja viisipulttisiin pyöriin, jos oikein pilkkua viilataan :wink: Taitaa niitä yli kaksi kappaletta Suomessakin olla, mutta ei paljon, muutama lienee oikeahko määrä.
Lancioita + Trabant Punto Evo

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps viisipulttiset navathan ne vielä unohtui..itse kyllä olen tietoinen vain kahdesta..mutta tämähän on hieman jossittelua koska mitään faktaa ei ole tiedossa asian tiimoilta..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Yksi viininpunainen? vanhanmallinen on ollut ainakin hämeenlinnan seudulla, n. vuosi takaperin se myös oli huutokaupattavana

Avatar
lanciay10
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 07:06
Paikkakunta: Marling, Italia / Isokyrö Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

tässä vielä Fiat Forumin vastaavaa aihetta käsitellyt topicci, yhden rähjäkuntoisen (viininpunainen by the way, mutta siis varmaankin eri, kuin Gamman ja 90:sen tarkoittama) sijainnin tosiaan tiedän itse, se nyt ei ainakaan pariin vuoteen ole liikenteessä ollut :cry:
Viimeksi muokannut lanciay10, 25 Tammi 2005, 22:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lancioita + Trabant Punto Evo

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..no tuo viinipunainen on meikällekkin tuttu ja sen lisäksi tiedän yhden mustan joten kyllä niitä muutama taitaapi olla..

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

viininpunainen oli joskus aikoinaan länsi-autossa myynnissä käytiin kattomassa, sitten on näkynyt tummansininen
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Muutama vuosi sitten pyöri yksi harmaa Alastaron varikolla kun oltiin jollain ratapäivillä. Ne käyntiäänet on pelkää ASIAA!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Mitähän sanoisivat deltassa kun veisi Thema Ferrarin sinne venttiilien säätöön...? :mrgreen:

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

EVO kirjoitti:Mitähän sanoisivat deltassa kun veisi Thema Ferrarin sinne venttiilien säätöön...? :mrgreen:
"Aika vanha auto" :lol:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tai sitten että mikäs persaukinen se sinä olet kun ajelet moisella köyhän miehen ferrarilla..ei me kosketa tuommoiseen... :-D

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Onkos tuota Thema Ferraria tehty kolmoskoriselle versiolle? Minä muistaisin että viimeiset tehtiin tuolle II-koriselle? mobile.de sivuilla myynnissä yksi III-korinen.

Liekkö aito? Valaiskaa viisaammat, on tuo saksa taas hieman ruosteessa.

http://www.mobile.de/SIDej-xzYQwoasLXqI ... 1126962717&

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

käyttöönotto päivämäärän(4/91) perusteella näyttäisi olevan kakkoskoppanen, luultavimmin päivitetty kolmoskoppasen puskureilla uudemmiksi..
kolmoskoppaanhan tuo ferrarin moottori vaihdettiin mielestäni 2.0 turbomyllyksi..

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Taitaa tosiaan olla näin. Varmaan siinä tekstissä on tästä jotain mainittukin? Olisin kyllä itse pitänyt alkuperäisen näköisenä nuo puskurit. Noh jokainen tyylillään.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Hain itse tuon thema turbon vantaalta ja täytyy sanoa että helmeltä hintansa nähden tähän mennessä vaikuttaa ;) Katselin alunperin vastaavaa edesmennyttäni ja sittemmmin rupesin katsomaan turpo ysitonnareita mutta kun vaikutin oivaan sauman pääsevän menin ostamaan tämän sekotuksen eli tonnarin ulkonäkö 164:n sisältö, noin suurinpiirtein, mutta lähempänä tämän foorumin tyyliä sentään :) Uteliaille mainittakoon että 2 tonniin lähti vaikka kuulemma olisi ollut toinen ostaja 2500e muttakun meni lupaamaan jo minulle tuohon hintaan ja olin ekana paikalla :P Linkki nettiautosta on jo poistettu, edesmeinneistä löytynee. ohjekirjasta ei ainakaan heti iskenyt silmään vaihdekepin edessä olevan lumihiutalenapin tarinaa, myyjä epäili että on luistonesto muttei ainakaan toiminut. vm. on -89 löytyykös tietoo? heh EDIT: Nappi liittyy ilmeisesti ilmastointiin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin