Perus vuosihuolto siisEmmiMaria kirjoitti:Kaikkee kivaa, Ahmosta menee vaihtoo molemmilta puolilta edestä renkaan laakerit, raidetangonpäät, alatukivarret ja sitten olis vielä se putken haitari....
Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Yleinen avautumis-ketju
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ylätukivarret vielä samaan hikeen
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kyllä juuri näin, siksi siitä erikseen ilmoitinkinVMTD kirjoitti:Kaskovakuutus katkeaa liikennekäytöstä poiston aikana vain vaunuvahinko-osuudelta, muut katkeavat vain irtisanomalla vakuutus.Alfissimo kirjoitti:...olen ilmoittanut, että auto on poistettu liikennekäytöstä eikä siinä siis enää tarvitse olla kaskoa...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eihän se millään ilmoittamisilla irtisanoudu, vaan irtisanomalla vakuutus
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sitä vartenhan se kasko pyörii päällä autoa seisottaessakin, esim. syystä tai toisesta syttyy talli palamaan tai tuuli kaataa ison puun tallin katosta läpi -->tulipalo-/muu vahinkovakuutus korvaa (toivottavasti myös käytännössä )
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
HAR HAR HAR.... Ei mennyt Ducato läpi katsastuksen....
Tämä tarkoittaa että pihalla seisoo nyt 4 Italoraatoa.
No okei, Ducato ei ole ihan raato, mutta takajarrut kaipaa uusimista.
Ei vaan mahdu talliin, eikä kyllä huvita alkaa purkamaan sitä pihalla.... joutuu maksamaan jollekkin korjauksesta
Tämä tarkoittaa että pihalla seisoo nyt 4 Italoraatoa.
No okei, Ducato ei ole ihan raato, mutta takajarrut kaipaa uusimista.
Ei vaan mahdu talliin, eikä kyllä huvita alkaa purkamaan sitä pihalla.... joutuu maksamaan jollekkin korjauksesta
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
4-vedon meno mutka luisussa ei tunnu kivalta, varsinkaan, kun ei tiedä mitä siinä vaiheessa pitäisi tehä
(No siis teoriassa tiedän, mielestäni kohtuu hyvin, mutta käytännössä... ei ole "selkäytimessä")
Tyttöystävä sai yksiön; Opiskelijakämppien sisustus: Eipä tullut mieleen keittiön vetolaatikoihin telineitä veitsille ja ruokailuvälineille ostaessa, että normaalikokoisen kaapiston sisältä löytyykin 20cm kaappia lyhemmät muovihökötykset laatikkoina puukapulat kiskoina Muutenkin kaikki on kyllä niin halpaa roskaa kun vaan voi, seinät maalattua lastulevyä yms. Tosin sen kyllä hyväksyy ihan hyvin kun senverran lompakkoystävällisempi vuokrataso niissä, kuin yksityisellä. Pakkohan sen on jossain näkyä.
+ Mahtanut pintojen maalaamisen jälkeen ekaa vuokralaista ärsyttää, kattolamppujen johtoja ei suojattu-> johdot valkosia, saanut raaputella jonkunverran. (tai no eipä sillä tossa väliä, kun niin vanhat johdot, ettei ole maadoituksia. Mielellään sitä silti kytkisi vaiheen menemään lampun pohjaan, eikä sivuun. Ja olisihan ne kai silti aina hyvä tarkistaa, vaikka värit näkyisikin.)
(No siis teoriassa tiedän, mielestäni kohtuu hyvin, mutta käytännössä... ei ole "selkäytimessä")
Tyttöystävä sai yksiön; Opiskelijakämppien sisustus: Eipä tullut mieleen keittiön vetolaatikoihin telineitä veitsille ja ruokailuvälineille ostaessa, että normaalikokoisen kaapiston sisältä löytyykin 20cm kaappia lyhemmät muovihökötykset laatikkoina puukapulat kiskoina Muutenkin kaikki on kyllä niin halpaa roskaa kun vaan voi, seinät maalattua lastulevyä yms. Tosin sen kyllä hyväksyy ihan hyvin kun senverran lompakkoystävällisempi vuokrataso niissä, kuin yksityisellä. Pakkohan sen on jossain näkyä.
+ Mahtanut pintojen maalaamisen jälkeen ekaa vuokralaista ärsyttää, kattolamppujen johtoja ei suojattu-> johdot valkosia, saanut raaputella jonkunverran. (tai no eipä sillä tossa väliä, kun niin vanhat johdot, ettei ole maadoituksia. Mielellään sitä silti kytkisi vaiheen menemään lampun pohjaan, eikä sivuun. Ja olisihan ne kai silti aina hyvä tarkistaa, vaikka värit näkyisikin.)
Suoraan vaan suoraa
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Yleinen avautumis-ketju
Lisää kaasua niin suoristuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Yleinen avautumis-ketju
4x4 - jos osaat ees vähän ajaa autoa, kaikki poiskytkettävät ajonavustimet pois! Ulosmittaavat suuren osan nelivedon eduista. Sitten kun auto sun eikä sensorien hallussa homma on loogista ja hauskaa! Jos siis alla oikea neliveto eikä mikään jarruhärpäkeveto. Apropos - BMW xdrive: kehuttu. Toistaiseksi ei täysin selvää miksi... Raportoin jos mieleni muuttuu!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tais tulla vain kytkin pohjassa luisu suoristettua. (jos nyt muistin ees sitä painaa) Alla oli 155Q4lerppu kirjoitti:4x4 - jos osaat ees vähän ajaa autoa, kaikki poiskytkettävät ajonavustimet pois! Ulosmittaavat suuren osan nelivedon eduista. Sitten kun auto sun eikä sensorien hallussa homma on loogista ja hauskaa! Jos siis alla oikea neliveto eikä mikään jarruhärpäkeveto. Apropos - BMW xdrive: kehuttu. Toistaiseksi ei täysin selvää miksi... Raportoin jos mieleni muuttuu!
Suoraan vaan suoraa
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Yleinen avautumis-ketju
Golffi ainakin meinaa spinnata vaan jos kytkintä painaa tai liikaa päästää kaasua. Kaasua lisää niin mennään siihen suuntaan mihin etupyörät osoittaa. Mutta eipä sillä enää talvella ajellakkaan.Garmund kirjoitti:Tais tulla vain kytkin pohjassa luisu suoristettua. (jos nyt muistin ees sitä painaa) Alla oli 155Q4lerppu kirjoitti:4x4 - jos osaat ees vähän ajaa autoa, kaikki poiskytkettävät ajonavustimet pois! Ulosmittaavat suuren osan nelivedon eduista. Sitten kun auto sun eikä sensorien hallussa homma on loogista ja hauskaa! Jos siis alla oikea neliveto eikä mikään jarruhärpäkeveto. Apropos - BMW xdrive: kehuttu. Toistaiseksi ei täysin selvää miksi... Raportoin jos mieleni muuttuu!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pitäisi harjoitella, kun en jostain syystä ole tota kaasunkäyttöä ole oppinut. Pelkkä vastaohjaus tulee reaktiona. Jotenkin kai ei uskalla...
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Etuveto: Kytkin, tietysti halutessaan voi leikkiä kaasulla
Takaveto: Kaasusta ei saa päästää (sitä pitää silti kontrolloida)
Neliveto: KAASUA, KAASUA, KAASUA
Noin on mulle opetettu, ja etuvedon ja nelivedon kohdalla ainakin luisunhallinta toimii ihan kivasti, takapotkusta ei ole tuossa määrin kokemuksia.
Takaveto: Kaasusta ei saa päästää (sitä pitää silti kontrolloida)
Neliveto: KAASUA, KAASUA, KAASUA
Noin on mulle opetettu, ja etuvedon ja nelivedon kohdalla ainakin luisunhallinta toimii ihan kivasti, takapotkusta ei ole tuossa määrin kokemuksia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Väärinpäin on sulle opetettu. Etuvedolla ei kannata painaa kytkintä jos auto lähtee luisuun, vaan kaasulla oikaistaan. Takavedossa voi se kytkimen painaminen auttaakin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tuo etuveto & kytkin on kyllä se virallinen JokaJorman suositus, joka opetetaan. Saman ne opettavat autokoulussa vetotavasta riippumatta. Loput tekniikat onkin sitten opeteltava itsekseen, mutta missäs JokaJorma ja PerusPirkko harjoittelisi ja kuka opettaisi .
Mehän tällä palstalla luonnollisesti olemme niin hyviä rattimiehiä, ettemme opetusta tarvitsisi .
Mehän tällä palstalla luonnollisesti olemme niin hyviä rattimiehiä, ettemme opetusta tarvitsisi .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kyllähän jos pieneen liirtoon meinaa lähteä niin kytkimellä sen saa kuriin etuvetoisella, jos vallan poikittain lähtee niin vetävillä etupyörillähän voi tehdä omat kikkansa.
Aivan samahan se on mikä vetotapa autossa silloin kun kytkin on pohjassa.
Aivan samahan se on mikä vetotapa autossa silloin kun kytkin on pohjassa.
Noni
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kiinteällä nelivedolla voi pyörien nopeuseron tasaantuminen olla hitaampaa, kuin etu/takavedolla, joten kytkin pohjassa ei pakosti saada renkaita kitkoitettua yhtä nopeasti. Siksipä se kaasu toimii niin hyvin
Mutta kyllä tuo etuvedolla kytkin toimii, jos tarkoitus on parantaa kääntyvyyttä - sillä kuitenkin saadaan sekä kääntyville, että vetäville pyörille minimaalinen vastus tienpintaan nähden joka teoriassa saa ne myös nopeasti pyörimään oikeata nopeutta ja sitämyöten kitkasta kiinni tien kanssa...
Mutta kyllä tuo etuvedolla kytkin toimii, jos tarkoitus on parantaa kääntyvyyttä - sillä kuitenkin saadaan sekä kääntyville, että vetäville pyörille minimaalinen vastus tienpintaan nähden joka teoriassa saa ne myös nopeasti pyörimään oikeata nopeutta ja sitämyöten kitkasta kiinni tien kanssa...
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kyllä etuvetoisella pitää olla veto päällä mutkassa jos ollaan pidon rajalla. Jos silti takapää lähtee irti tai on lähtemässä irti ja painaa kytkintä niin sen seuraus on välitön perän irtoaminen tai yliohjauksen lisäys. Viisaammat jotka osaa fysiikkaa paremmin oikeilla termeillä sen varmaan selittää paremmin mutta eikös se siitä johdu kun nostaa kytkimen => auto alkaa hidastua => painoa siirtyy enemmän keulaan ja perä kevenee => perä lähtee irti. Etuvetoisella tuo aliohjaaminen on se hallitumpi tila kun taas yliohjaaminen on vaarallisempi ja vaikeammin hallittava tila jota siis tuo kytkimen painaminen vain pahentaa. Yliohjausta ei etuvetoisella saa kuriin kuin kaasulla tai sitten mennään vain tangentin suuntaan toivoen että pitoa löytyy ja ei sitä ennen osuta mihinkään pahasti.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
Toisaalta, jos on tilanne jossa pitäis saada samalla hiljennettyä vauhtia jolloin ei voisi painaa kaasua lisää. Kytkimellä suoraksi ja sitten jarrua. Eikös.
Toki pitoa siinä tulee vain vetäville pyörille, muut roikkuu edelleen samallailla peräs.
Toki pitoa siinä tulee vain vetäville pyörille, muut roikkuu edelleen samallailla peräs.
Noni
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tuntu tuo q4 tasakaasulla mutkaan ajaessa hieman puskevan, kaasun hölläämisellä korjasin. Ei uskalla kapeahkolla tiellä kokeilla, että lähtiskö lisää kaasua antamalla yliohjaamaan.
Ainoan kerran, mitä olen talvella penkanpuolella käynyt oli etuvedolla aliohjaten. Pitäisi kyllä opetella kaasun-, kytkimen- ja jarrun käyttö erilaisissa luistoissa.
Pitäs varmaan hommata taptalk (jos tähän jollaan saa), varsinkin kirjoitusvirheiden korjaaminen mozillaselaimella melko ärsyttävää.
Ainoan kerran, mitä olen talvella penkanpuolella käynyt oli etuvedolla aliohjaten. Pitäisi kyllä opetella kaasun-, kytkimen- ja jarrun käyttö erilaisissa luistoissa.
Pitäs varmaan hommata taptalk (jos tähän jollaan saa), varsinkin kirjoitusvirheiden korjaaminen mozillaselaimella melko ärsyttävää.
Suoraan vaan suoraa
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Autokoulussa tosiaan opastetaan etuvetoisella luistotilanteessa painamaan kytkin pohjaan ja ohjaamaan autoa kaarteen suuntaisesti. Tällöin saadaan sivuttaispito renkaisiin ja auton voi saada kontrolliin. Tällaisessa tilanteessa itse vetäisin käkkärillä perän irti ja kaasulla ja ohjausliikkeillä koittaisin saada auton rauhottumaan.
Muistaakseni oli joku "perussääntö" , että etuveto menee sinne,minne renkaat näyttää ja takaveto menee sinne minne keula näyttää Neliveto on sitten erikseen. Itellä hyvin vähän kokemusta takavetoisista ja nelikoilla harvemmin on tullut leikittyä. Muistelisin vain kun joskus pääsin ajamaan wrx subarulla lumella,niin kaarretilanteessa kun lyö kaasun pohjaan,alkaa menemään kylki edellä ja kerää vauhtia v*tusti Kun kaasun höllää niin suoristuu aika äkkiä,ellei lähe "vastaheitolla" heittelehtimään. Takavedolla sitten taas säädellään kaasulla ja ratin asennolla hiuksen hienosti luisua,pienikin virhe niin spinnaa tai ei mene nätissä sladissa.
Etuvedolla on itelle turvallisin olo. Käkkärillä perä irti ja kaasulla ja ratin asennolla suoristetaan. Esim.vetää käkkärillä täysin poikittain ja lyö ratin linkkuun ja kaasun pohjaan,niin oikoo salamannopeasti Tosin,kaasu kannattaa "käyttää pohjassa",että sutiminen rauhoittuu juuri kun auto on suorassa,muuten lähtee toiseen suuntaan luisumaan ja sit on kiire kiertää ratti laidasta laitaan ja sama homma uudestaan
Muistaakseni oli joku "perussääntö" , että etuveto menee sinne,minne renkaat näyttää ja takaveto menee sinne minne keula näyttää Neliveto on sitten erikseen. Itellä hyvin vähän kokemusta takavetoisista ja nelikoilla harvemmin on tullut leikittyä. Muistelisin vain kun joskus pääsin ajamaan wrx subarulla lumella,niin kaarretilanteessa kun lyö kaasun pohjaan,alkaa menemään kylki edellä ja kerää vauhtia v*tusti Kun kaasun höllää niin suoristuu aika äkkiä,ellei lähe "vastaheitolla" heittelehtimään. Takavedolla sitten taas säädellään kaasulla ja ratin asennolla hiuksen hienosti luisua,pienikin virhe niin spinnaa tai ei mene nätissä sladissa.
Etuvedolla on itelle turvallisin olo. Käkkärillä perä irti ja kaasulla ja ratin asennolla suoristetaan. Esim.vetää käkkärillä täysin poikittain ja lyö ratin linkkuun ja kaasun pohjaan,niin oikoo salamannopeasti Tosin,kaasu kannattaa "käyttää pohjassa",että sutiminen rauhoittuu juuri kun auto on suorassa,muuten lähtee toiseen suuntaan luisumaan ja sit on kiire kiertää ratti laidasta laitaan ja sama homma uudestaan
Re: Yleinen avautumis-ketju
Takavedollahan rattia vaan sivellään hellästi ja päästetään ratista irti kun paniikki iskee:
https://www.youtube.com/watch?v=mK-Smhl2TC4
https://www.youtube.com/watch?v=mK-Smhl2TC4
VMP
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Yleinen avautumis-ketju
Älä älä leiki tuollaisella autolla.. Mutta taas, ainakin Golffin visko toimii juurikin noin että ensin puskee ja kunnolla kaasua niin lähtee perä kunnolla mukaan. En tiedä miten käytännössä eroaa Torseni. Luulisi ainakin olevan kaikin puolin parempi kuin Syncro..
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jos vertaa Prismaan joka melko etupainonen ja painotteinen neliveto, niin jos ei vie agressiivisesti mutkaan niin se puskee. Ja siinä vaiheessa ei kaasun anto paljoa auta varsinkaan jos ei oo tehoalueella. Jos ei oo pitoa tehä äkäsiä rattiliikkeitä tai vasuria että irrottelis perää niin siinä kyl jää vaihtoehdoksi vaan vauhdin himmaaminen. Muutamankin kerran lumpparissa meinannu sillä pistää mutkassa suoraan kun en oo rattipena.
Eli jos ei oo jo mutkan alkaessa vähän yliohjaavassa tilassa niin kaasu ei välttämättä auta. Varsinkaan vähänkään paksummassa hangessa. Jossain jääradan pitkässä mutkassa voi toimia eli alkaa pikkuhiljaa kääntää vastavinoon kun vaan pitää kaasua.
No täytyy myöntää että torsenperä hiukan auttoi tuohon ongelmaan. 200hv lisää tehoa varmaan myös auttaisi.
Eli jos ei oo jo mutkan alkaessa vähän yliohjaavassa tilassa niin kaasu ei välttämättä auta. Varsinkaan vähänkään paksummassa hangessa. Jossain jääradan pitkässä mutkassa voi toimia eli alkaa pikkuhiljaa kääntää vastavinoon kun vaan pitää kaasua.
No täytyy myöntää että torsenperä hiukan auttoi tuohon ongelmaan. 200hv lisää tehoa varmaan myös auttaisi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Koitin tähän väliin etsiä kuvaa puuhun ajetusta 33 P4:stä
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vakio tehoinen Q4 on kova puskemaan pienellä kaasulla, eli vaatii reilusti kaasua että lähtee sladiin. Mutta kun painaa reippaasti kaasua niin nelivetoisella alkaa äkkiä olemaan vauhtia kovasti.Garmund kirjoitti:Tuntu tuo q4 tasakaasulla mutkaan ajaessa hieman puskevan, kaasun hölläämisellä korjasin. Ei uskalla kapeahkolla tiellä kokeilla, että lähtiskö lisää kaasua antamalla yliohjaamaan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
En kyllä hiffaa tota anarkistien yms muiden vitun hippien meininkiä noissa mielenosoituksissa. Vielä itsenäisyyspäivänä. Rikotaan paikkoja ja muiden omaisuutta jotta yhteiskunta voidaan rakentaa uusiks. Ja sitte ihmetellää ku saa pampusta.
Lapsellisia idiootteja jotka syyttää muita siitä että menee huonosti "lähiös" ja polttelevat elämänsä pilalle, makaavat himassa ja vaativat etuja.... Sillä aikaa fiksummat tekee duunia ja lukee hyviin ammatteihin.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014120718903310_uu.shtml
Lapsellisia idiootteja jotka syyttää muita siitä että menee huonosti "lähiös" ja polttelevat elämänsä pilalle, makaavat himassa ja vaativat etuja.... Sillä aikaa fiksummat tekee duunia ja lukee hyviin ammatteihin.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014120718903310_uu.shtml
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
***kele!
Ajoin traktorilla vahingossa tyhjätyn dpf:n yli joka piti tänään laittaa autoon paikalleen.
Ei pitäis unohtaa tavaroita vääriin paikkoihin lojumaan.
Noh jatketaan ajamista orginaalin pöntön kanssa ja tyhjennetään se joskus paremmalla ajalla.
Ajoin traktorilla vahingossa tyhjätyn dpf:n yli joka piti tänään laittaa autoon paikalleen.
Ei pitäis unohtaa tavaroita vääriin paikkoihin lojumaan.
Noh jatketaan ajamista orginaalin pöntön kanssa ja tyhjennetään se joskus paremmalla ajalla.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Varsinkin kun se juhliva "eliitti" on enimmäkseen niitä, jotka on oikeasti tehneet jotain tämän yhteiskunnan hyväksi. Muutakin kuin antaneet lasiliikkille työtä ja vakuutusyhtiöille asiakkaita. Vaikka sitten veteraaneja, kansainvälisesti menestyneitä urheilijoita, tasa-arvoa edistäneitä ja vapaaehtoistyössä kunnostautuneita. Varsinaista laiskaa hopealusikkasakkia siis.jkk kirjoitti:En kyllä hiffaa tota anarkistien yms muiden vitun hippien meininkiä noissa mielenosoituksissa. Vielä itsenäisyyspäivänä. Rikotaan paikkoja ja muiden omaisuutta jotta yhteiskunta voidaan rakentaa uusiks. Ja sitte ihmetellää ku saa pampusta.
Lapsellisia idiootteja jotka syyttää muita siitä että menee huonosti "lähiös" ja polttelevat elämänsä pilalle, makaavat himassa ja vaativat etuja.... Sillä aikaa fiksummat tekee duunia ja lukee hyviin ammatteihin.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014120718903310_uu.shtml
.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Yleinen avautumis-ketju
Samanmoista "harrastusta" kuin mm:kettutytöillä,greenpeace aktiiveilla,halutaan kuulua johonkin,tekemisestä saa kiksejä ymsjkk kirjoitti:En kyllä hiffaa tota anarkistien yms muiden vitun hippien meininkiä noissa mielenosoituksissa. Vielä itsenäisyyspäivänä. Rikotaan paikkoja ja muiden omaisuutta jotta yhteiskunta voidaan rakentaa uusiks. Ja sitte ihmetellää ku saa pampusta.
Lapsellisia idiootteja jotka syyttää muita siitä että menee huonosti "lähiös" ja polttelevat elämänsä pilalle, makaavat himassa ja vaativat etuja.... Sillä aikaa fiksummat tekee duunia ja lukee hyviin ammatteihin.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014120718903310_uu.shtml
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Harvemmin Greenpeacen aktiivit kai kenenkään omaisuutta on tuhonneet, häiriötä kyllä pyrkivät aiheuttamaan. Kohdistavat iskunsa myös tiettyyn toimijaan, eivätkä "yhteiskuntaan" eli kauppojen ikkunoihin.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Yleinen avautumis-ketju
En tiedä lasketaanko kettutyttöjen elinkeinoharjoittajien tiloihin tehdyt tihutyöt, vahingonteko ja omaisuuden tärveleminen tähän sarjaan vai ovatko omaa kategoriaansa?Tuomas K kirjoitti:Harvemmin Greenpeacen aktiivit kai kenenkään omaisuutta on tuhonneet, häiriötä kyllä pyrkivät aiheuttamaan. .
-Tazio
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kettutytöt eivät tainneet olla Greenpeacen asialla eli heikkoa niitä on lähteä yhteen niputtamaan.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Kettutytöt ja Greenpeace ovat molemmat samaa roskasakkia samoilla päämäärillä. Omaisuutta tuhotaan ja yleensä se isku kohdennetaan yksityiseen elinkeinonharjoittajaan. Greenpeacen häiriköinti estää liiketoiminnan ja aiheuttaa siten tappiota samaan tapaan kuin vaikka häkkien aukominen kettutyttöjen toimesta. Toki onhan Greenpeace aiheuttanut taloudellista vahinkoa myös suoraan rikkomalla omaisuutta.
Kettutytöt ja Greenpeace ovat molemmat samaa roskasakkia samoilla päämäärillä. Omaisuutta tuhotaan ja yleensä se isku kohdennetaan yksityiseen elinkeinonharjoittajaan. Greenpeacen häiriköinti estää liiketoiminnan ja aiheuttaa siten tappiota samaan tapaan kuin vaikka häkkien aukominen kettutyttöjen toimesta. Toki onhan Greenpeace aiheuttanut taloudellista vahinkoa myös suoraan rikkomalla omaisuutta.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Itse näen asian niin että tuossa halutaan protestoida sitä että Suomen valtio on roisto ja hyvin epäpätevä, mikä on täysin totta. Iskut pitäisi vain kohdistaa valtion toimitiloihin. Se mikä on käytännön hyöty on oma asiansa. En ole kiinnostunut vääntämään tästä sen enempää mutta jos on ns. pakko niin sitten täytyy katsoa lisää.alfa164 kirjoitti:Samanmoista "harrastusta" kuin mm:kettutytöillä,greenpeace aktiiveilla,halutaan kuulua johonkin,tekemisestä saa kiksejä ymsjkk kirjoitti:En kyllä hiffaa tota anarkistien yms muiden vitun hippien meininkiä noissa mielenosoituksissa. Vielä itsenäisyyspäivänä. Rikotaan paikkoja ja muiden omaisuutta jotta yhteiskunta voidaan rakentaa uusiks. Ja sitte ihmetellää ku saa pampusta.
Lapsellisia idiootteja jotka syyttää muita siitä että menee huonosti "lähiös" ja polttelevat elämänsä pilalle, makaavat himassa ja vaativat etuja.... Sillä aikaa fiksummat tekee duunia ja lukee hyviin ammatteihin.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014120718903310_uu.shtml
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vaikka sinä haluat niputtaa Greenpeacen ja kettutytöt niin eivät ne "samaa" roskasakkia ole. Mielipiteenvapaus on toki olemassa, mutta ei kaikkea itselle vastenmielistä silti kannata yhteen niputtaa.matti_vuorio kirjoitti:^
Kettutytöt ja Greenpeace ovat molemmat samaa roskasakkia samoilla päämäärillä. Omaisuutta tuhotaan ja yleensä se isku kohdennetaan yksityiseen elinkeinonharjoittajaan. Greenpeacen häiriköinti estää liiketoiminnan ja aiheuttaa siten tappiota samaan tapaan kuin vaikka häkkien aukominen kettutyttöjen toimesta. Toki onhan Greenpeace aiheuttanut taloudellista vahinkoa myös suoraan rikkomalla omaisuutta.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei ne samaa sakkia ole. Toinen antaa rahaa, toinen ottaa. Greenpeace on miljardiyhtiö, joka rahastaa kettutyttöjä. Hallinto ja organisaatio on vähintäänkin mielenkiintoinen. Yksikään kettutyttö ei itseasiassa ole edes Greenpeacen jäsen, siis sellainen jolla olisi mitään valtaa mihinkään järjestön asioihin, vaikka ehkä niin kuvitteleekin olevansa.Tuomas K kirjoitti:Vaikka sinä haluat niputtaa Greenpeacen ja kettutytöt niin eivät ne "samaa" roskasakkia ole. Mielipiteenvapaus on toki olemassa, mutta ei kaikkea itselle vastenmielistä silti kannata yhteen niputtaa.matti_vuorio kirjoitti:^
Kettutytöt ja Greenpeace ovat molemmat samaa roskasakkia samoilla päämäärillä. Omaisuutta tuhotaan ja yleensä se isku kohdennetaan yksityiseen elinkeinonharjoittajaan. Greenpeacen häiriköinti estää liiketoiminnan ja aiheuttaa siten tappiota samaan tapaan kuin vaikka häkkien aukominen kettutyttöjen toimesta. Toki onhan Greenpeace aiheuttanut taloudellista vahinkoa myös suoraan rikkomalla omaisuutta.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Yleinen avautumis-ketju
lähinnä tarkoitin "jäseniä"en järjästöjä
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
Simmikorttien kokoerot. Prkl. Oisin ottanu Lumian käyttöön, mutta 925 syö micron ja sanoin kaverille, että 930. Koitetaan tänään uudestaan.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Tuosta tuli myös kokemusta tältä syksyltä. Vanha E7 meni vaihtoon (ei kestänyt vettä ) , expertiltä tilalle 1520. Kassalla neito kertoi että tää vaatiikin mkroSIMin, leikkasi leikkurilla ylimääräiset kortista pois ja tyytyväisenä kotia. Kotona rupesin korttia ähräämään paikalleen ja kun totesin että ei se vaan mahdu, samoilla vauhdeilla takasin liikkeeseen. Neito tiskin takana oli vaihtunut sedäksi joka tiesi asiasta sen verran enemmän että pitää olla NanoSIM. Piti sitten ottaa väliaikainen uusi (ja eri) liittymä jotta sai puhelimen soittokuntoon. Josko vielä saatais iLaite, Microsoft ja Samsung-kohtaiset kortit niin ei olis näin helppoo...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^meikä ku osti tän paskan iphone 6:sen niin sain ns "blank" nanosim kortin minkä sai itse aktivoitua netissä vanhaan liittymään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^
Elisa tarjosi suoraan uuden kortin minuutin odotusajalla liittymälle...
Nanosimminkin kyllä voi itse leikata, mutta pitää olla tarkka. Kuulemma.
Elisa tarjosi suoraan uuden kortin minuutin odotusajalla liittymälle...
Nanosimminkin kyllä voi itse leikata, mutta pitää olla tarkka. Kuulemma.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Enpä usko. Mikro on juurikin wanhanmallisen Simin sirun kokoinen, pienen pienillä kehyksillä. Tuo nano sitten kokonaisuudessaan pienempi kuin tuo wanhanmallisen pelkkä siru. Lisäksi itse siru on aivan eri näköinen eli siinä mennee ne sähköjuttujutut eri lailla. Tällä perusteella en kyllä suosittele kellekään. Tai riippuu vähän siitä miten hyvissä väleissä olen ko. henkilön kanssa.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tunnen monia, jotka ovat hankkineet ihan leikkurin tuota varten - se kun on selvästi paremmin toimiva ratkaisu, kuin esimerkiksi sakset tai mattoveitsi.
Tehtävissä on, toisaalta se taitaa vaatia sen uudemman mallisen mikrosimmin, jotta toimii?
Tässä ihan ohjeet
http://gadgetian.com/41190/diy-convert- ... -iphone-5/
Tehtävissä on, toisaalta se taitaa vaatia sen uudemman mallisen mikrosimmin, jotta toimii?
Tässä ihan ohjeet
http://gadgetian.com/41190/diy-convert- ... -iphone-5/
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
..ja tuo vasemmanpuoleinenkin oli muinoin gsm alkuaikoina kiinni isommassa läpyskässä, melkein luottokortin kokoinen.. luulisi että koko sisäisestä vaihdettavasta SIMistä voisi luopua ja tiedot ladata kortilta langattomasti NFT periaatteella tms.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kele, ovirajoitin sanoi naks, naks, RÄKS... napsahti irti oven sisältä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Mutta toisaalta itse esimerkiksi Microsimmiin leikkasin Minisimmin ja piloille meni
Taino, toimi se. Kunhan sen ensin asetteli *JUST* oikeeseen kulmaan simmipaikkaan ja vähän heilutteli ja vatkasi sitä
Mutta toisaalta itse esimerkiksi Microsimmiin leikkasin Minisimmin ja piloille meni
Taino, toimi se. Kunhan sen ensin asetteli *JUST* oikeeseen kulmaan simmipaikkaan ja vähän heilutteli ja vatkasi sitä
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Yleinen avautumis-ketju
Se on tasan pankkikortin kokoinen tuo muinainen. Ja saa niitä vieläkin, veljeltä tilasin liittymän testausta varten kun 166:n puhelimeen käy se iso kortti. Taitavat kaikki kortit olla noissa isoissa kiinni edelleen.sämpy kirjoitti:..ja tuo vasemmanpuoleinenkin oli muinoin gsm alkuaikoina kiinni isommassa läpyskässä, melkein luottokortin kokoinen..
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tyhmästä päästä jne.
Oli Boschin sulat, jotka toimi vuoden ihan OK. Mätänetiltä löytyi hyllystä Boschia ja Championia. Viimeksi mainittu ei ollut halvempikaan, mutta "pakko" oli kokeilla.
Kokeilun tulos: kuskinpuolen sulan jo alkujaan väljä kiinnitys kesti peräti 3 viikkoa, sitten 1 viikko miten sattuu lenksuvan sulan kanssa = tuulilasi naarmuilla. Kylläpä kannatti.
Oli Boschin sulat, jotka toimi vuoden ihan OK. Mätänetiltä löytyi hyllystä Boschia ja Championia. Viimeksi mainittu ei ollut halvempikaan, mutta "pakko" oli kokeilla.
Kokeilun tulos: kuskinpuolen sulan jo alkujaan väljä kiinnitys kesti peräti 3 viikkoa, sitten 1 viikko miten sattuu lenksuvan sulan kanssa = tuulilasi naarmuilla. Kylläpä kannatti.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.