Siinä se juju taitaakin olla että tarjosivat sen tonnin pari enempi hyvitystä kun muut mitä oon välillä kysellyquppe kirjoitti:^^ 159:n hinnat on tippunu nyt pelottavaa tahtia. Mun mielestä tonnin pari liikaa jos on hyvässä kunnossa

Valvoja: Moderators
Siinä se juju taitaakin olla että tarjosivat sen tonnin pari enempi hyvitystä kun muut mitä oon välillä kysellyquppe kirjoitti:^^ 159:n hinnat on tippunu nyt pelottavaa tahtia. Mun mielestä tonnin pari liikaa jos on hyvässä kunnossa
Kannattaa lukea nimimerkki matzun kokemukset kyseisestä autosta; löytyy täältäReino_ kirjoitti:Ihastuin vähän tähän autoon: http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/haku/295129/. Soittelinkin autosta ja kehui muuten siistiksi paitsi tietty joitain kiven iskuja löytyy. Onko kukaan käynyt katsomassa kyseistä autoa tai olisko muuten vaan jollain tietoa tästä? En nyt oo millään kiireellä enkä edes pakolla hankkimassa tuollaista, eli voin hyvin odotella muitakin vaihtoehtoja. Mitäs sanotte hinnasta? en oo paljon bensa koneitten hintoja seurannu joten ei hirveesti tietoa noiden hinnoista yleensä!
Alfissimo kirjoitti:Naisihminen on iskenyt silmänsä Daewoo/Chevrolet Lacettiin kuten myös sisarmalli Nubiraan suunnilleen vuosilta -05-07. Minä noista juuri tiedä muuta kuin, että ihan ok perusautoja ja ainakin Chevrolet-leiman alla pitkälti Opel-tekniikkaa, hyvässä ja pahassa, enkä suoraan ainakaan osaisi ostamista pelätä, mutta onko arvon raatilaisilla heittää muuta kommenttia aiheesta?
Vaihtoehtoisesti budjetissa olisi jotain -00 vuotisia Golffeja neek.. anteeksi, karvalakkivarustuksella ja oma vaaka kallistuisi samalla rahalla enemmän tuonne Korean osastolle.
Oma rooli tässä tapauksessa neuvonantaja ja tavaran tarkastaja (eikä sitten mitään kaksimielisyyksiä)
jalittam kirjoitti:Eiks tässä tapauksessa se varmin ja turvallisin mitä budjetti antaa myöten?
Vaihteistot myös?AriFerra kirjoitti:Ilmeisesti nuo T-Jet moottorit ovat jopa kestäviäkin, yhdenkään en ole kuullut poksahtavan. Tieto perustuu FIAT- ja FIAT Tuning Club Finland- foorumeihin.
Ei ole. Varmaan kestävyys ei ole ongelma, mutta turhaan sitä itseään kiusaa alitehoisella moottorilla, joka kuluttaa paljon. Tuon vaparin CO -päästöt on samaa luokkaa T-Jetin kanssa, eli käytännössä syö saman jos ei enemmänkin maantieajossa.Kivijärvi kirjoitti:Häiritsen raatia taas Fiibatti Bravoa koskevalla lyhyellä kysymyksellä: Onko 1.4 16v/90hp -koneisesta mihinkään?
Totta, niissä on aika paljon ratasvikoja ollut. Ei kyllä minun yksilössäni. Veikkaanpa siis ajotapaa...flapjack kirjoitti:Vaihteistot myös?AriFerra kirjoitti:Ilmeisesti nuo T-Jet moottorit ovat jopa kestäviäkin, yhdenkään en ole kuullut poksahtavan. Tieto perustuu FIAT- ja FIAT Tuning Club Finland- foorumeihin.
Porsi, jos oli porsiakseen? Kasattu väärin? Joka laatikko ei kuitenkaan ole hajonnut? Onko tehtaalla osa laatikoista kasattu väärin ja osa oikein? Iltavuoron Luigi kasannut oikein, aamuvuoron Mario väärin? Jos on suunnitteluvirhe, luulisi että jokainen hajoaisi?insinörtti kirjoitti:^ mitä siinä öljyt, tiiliskivet polkimen alle tai edes loitsut auttaa, jos laatikko on kasattu väärin? Noitahan porsi, jos oli porsiakseen, reilusti alta 100 tkm ... vai oliko ajatus, että öljyt vaihdetaan heti, kun auto on ajettu kaupasta ulos?
http://www.autolusso.co.uk/workshop/m32-gearbox.htmlAriFerra kirjoitti:Porsi, jos oli porsiakseen? Kasattu väärin? Joka laatikko ei kuitenkaan ole hajonnut? Onko tehtaalla osa laatikoista kasattu väärin ja osa oikein? Iltavuoron Luigi kasannut oikein, aamuvuoron Mario väärin? Jos on suunnitteluvirhe, luulisi että jokainen hajoaisi?insinörtti kirjoitti:^ mitä siinä öljyt, tiiliskivet polkimen alle tai edes loitsut auttaa, jos laatikko on kasattu väärin? Noitahan porsi, jos oli porsiakseen, reilusti alta 100 tkm ... vai oliko ajatus, että öljyt vaihdetaan heti, kun auto on ajettu kaupasta ulos?
Noi voihan hyvät... Onneksi en tuota tiennyt silloin kun Bravon omistin.jkk kirjoitti:http://www.autolusso.co.uk/workshop/m32-gearbox.htmlAriFerra kirjoitti:Porsi, jos oli porsiakseen? Kasattu väärin? Joka laatikko ei kuitenkaan ole hajonnut? Onko tehtaalla osa laatikoista kasattu väärin ja osa oikein? Iltavuoron Luigi kasannut oikein, aamuvuoron Mario väärin? Jos on suunnitteluvirhe, luulisi että jokainen hajoaisi?insinörtti kirjoitti:^ mitä siinä öljyt, tiiliskivet polkimen alle tai edes loitsut auttaa, jos laatikko on kasattu väärin? Noitahan porsi, jos oli porsiakseen, reilusti alta 100 tkm ... vai oliko ajatus, että öljyt vaihdetaan heti, kun auto on ajettu kaupasta ulos?
saksalainen laatikko, eli joutuu syyttää hubertia tai wolfgangia luigin sijasta
M32 on periaatteessa opelixin, mutta valmistetaan lisenssillä…? Cxxx koodilla olevat lie Fiat/Alfa omaa tuotantoa…? Joku muu tietänee paremmin.AriFerra kirjoitti:Valmistaako Alfa omat laatikot?
Kunhan kone käy suht hiljaa niin tuo on melko ongelmaton paketti. Mutta jos naputtaa...Alfissimo kirjoitti:Ylempänä tällä sivulla mainittu naisihminen hankkinut itselleen Skoda Fabia Combin vuodelta 2001 volkkarin 1.4 16V 100hp koneella. Ko. kulkineelle kysyttäessä hiljaisen hyväksyntäni annoin ja lupauduin pikkuhuolloissa tarvittaessa avustamaankin. Toivottavasti ei tullut tällä lupauksella iskettyä käsiään mihinkään isompiin ongelmiin.
No tokkopa sitä hitsauskonetta heti tarvii kaivaa esiin tai mistä sen tietää?Alfissimo kirjoitti:Ylempänä tällä sivulla mainittu naisihminen hankkinut itselleen Skoda Fabia Combin vuodelta 2001 volkkarin 1.4 16V 100hp koneella. Ko. kulkineelle kysyttäessä hiljaisen hyväksyntäni annoin ja lupauduin pikkuhuolloissa tarvittaessa avustamaankin. Toivottavasti ei tullut tällä lupauksella iskettyä käsiään mihinkään isompiin ongelmiin.
Se sun GT on ainaki siisti!Bstoned kirjoitti:En tiedä onko nyt oikea topicci, mutta vois ottaa vinkkejä vastaan kun pitäs GT hävittää poijjes ja löytää hyvä pienikilometrinen 159SW 2,4JTDm tilalle. Mieluusti vielä au-tomaatti....
Jos vaikka joku foorumilainen olis vaihdostakin kiinnostunut niin...
Mondeo tai V70. Mondeo on luokkansa paras ajaa, Volvo taas erittäin mukava olematta mikään vesisänky pyörillä. Mondeo on luotettava auto, akilleen kantapäänä takajarrut ja joissain tapauksissa kaksoismassavauhtipyörä. Sama juttu Vollen kanssa, eli luotettava peli. Tyyppivikoja hihnojen kiristimien pettäminen, sähköisen kaasuläppäkotelon rikkoutuminen ja automaattivaihteiston ongelmat.Scudetto kirjoitti:Työpaikka vaihtuu vuodenvaihteessa ja työajoa tulee lisää sen verran, että bensa-autolla ei enää kannata ajaa. Kilometreistä suurin osa tulee maantieajosta, mutta myös sorateitä ja metsäautoteitä joutuu ajamaan säännöllisesti. Maasturiakin olen harkinnut, mutta aion ensin kokeilla pärjäisikö ihan vaan dieselfarkulla.
Muutamia vaihtoehtoja olen mietiskellyt, löytyisikö näistä foorumilaisilta kokemuksia:
- Mondeo TDCi 2004-2007
- Volvo V50 2004-2007
- Volvo V70 2002-2006
- Saab 9-3 2005-2008
- Citroen C5 2005-2007
- ym vastaavat keskiluokan farkut, poislukien Passatit ja Skodat
Hintaraja menee noin kymppitonnissa.
Lähinnä kiinnostaisi kokemukset huonommilla teillä ajamisesta, maavarasta ja lämpimyydestä talvella.
Tietysti tyyppiviat yleiset käyttöominaisuudet kiinnostaa myös.
Sama läpyskä muistaakseni ajoi viime vuosikymmenen alussa samanlaisen puhtaan suoritusen perus Puntolla.Kivijärvi kirjoitti: Joku saksalainen autolehti ajoi Bravollakin ongelmattoman 100tkm kestotestin.
.