Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Champit kalliimmat?! Ne, mitä itse olen nähnyt on olleet mallia 10eur/pari... Boschin sulat sitten yli 35eur pari heittämällä.
PS.
Valeo ftw jne. Ainakin rungolliset. Rungottomia hyviä en ole vielä nähnyt... OK-tasoisia rungottomia nähnyt Champalla omakohtaisien kokemuksien perusteella. Rätkis Pyyhkijänsulkatopikkiin juttua =P
PS.
Valeo ftw jne. Ainakin rungolliset. Rungottomia hyviä en ole vielä nähnyt... OK-tasoisia rungottomia nähnyt Champalla omakohtaisien kokemuksien perusteella. Rätkis Pyyhkijänsulkatopikkiin juttua =P
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Viimeksi kun ostin Boschin sulat petti toinen kuukaudessa että vähän se tuntuu tuurista olevan kiinni kauanko ne kestääinsinörtti kirjoitti:Tyhmästä päästä jne.
Oli Boschin sulat, jotka toimi vuoden ihan OK. Mätänetiltä löytyi hyllystä Boschia ja Championia. Viimeksi mainittu ei ollut halvempikaan, mutta "pakko" oli kokeilla.
Kokeilun tulos: kuskinpuolen sulan jo alkujaan väljä kiinnitys kesti peräti 3 viikkoa, sitten 1 viikko miten sattuu lenksuvan sulan kanssa = tuulilasi naarmuilla. Kylläpä kannatti.
Merkkisulat kun on sikahinnoissa ja silti niissäki tuntuu usein olevan jotain valittamista niin nyt tuli kokeeksi ostettua omaan ja eukon autoon molempiin bilhelvetin sulat, 156:een rungottomat ja eukolle rungolliset. Älä kerro kenellekään
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^kerroit jo koko maailmalle mä laitoin blaupan sulat apen autoon ja on ne paremmt ku vhampionit tai boschit
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jaa, mä olen käyttänyt Championin sulkia ihan sen takia, kun kestävät muita pidempään. Taitaa olla Lybrassa kolmas vuosi (40+tkm) menossa, ja nyt pitäisi varmaan kokeilla putsata, ja uusia sitten, jos ei sillä parane. Todennäköisesti paranee.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
Lumia 925. Onhan se hyvä, ainakin taskulampun korvikkeena ja bussin pysäyttämiseen syyspimeällä. Netin käyttö onkin oma lukunsa...puhelimena en ole vielä testannut. Jäi numerot eevitoseen enkä o jaksanu tehä asialle mitään. Ehkä joululomalla sitten.
Olikohan muuta. Ai niin, poliisit eikä portsarit moikkaile eikä voutikaan kaipaa. Kurjat ajat on.
Olikohan muuta. Ai niin, poliisit eikä portsarit moikkaile eikä voutikaan kaipaa. Kurjat ajat on.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Yleinen avautumis-ketju
^930 vaikuttaa ainakin ihan hyvältä, ainakin verrattuna vanhaan 800:een.
Tohon uuteen meni nanosim, ja yllätykseksi kaikki yhteystiedot löytyivät uudesta puhelimesta tekemättä mitään (tai sitten vanhigossa säädin jotain).
Vähän vaan alkaa olemaan lohmo käteen.
Sori ot
Tohon uuteen meni nanosim, ja yllätykseksi kaikki yhteystiedot löytyivät uudesta puhelimesta tekemättä mitään (tai sitten vanhigossa säädin jotain).
Vähän vaan alkaa olemaan lohmo käteen.
Sori ot
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
MS-tili. Siksi synkkaus
Ihan kätsy tuo on, mutta myös Androidilla olen automaagisen synkronoinnin ottanut pois kaikesta. EN HALUA, että kaikki tiedot on tallessa jossain. En vaan halua.
MS-tili. Siksi synkkaus
Ihan kätsy tuo on, mutta myös Androidilla olen automaagisen synkronoinnin ottanut pois kaikesta. EN HALUA, että kaikki tiedot on tallessa jossain. En vaan halua.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pelkästään hyviä kokemuksia minullakin Championin rungollisista sulista, mutta b-kaupan rungolliset oli vielä paljon halvemmat niin kokeillaan semmoisiakin. Championin rungottomat palautin kauppaan viikon jälkeen, tiedä sitten oliko huono erä vai onko ne kaikki yhtä kuraa.mutt kirjoitti:Jaa, mä olen käyttänyt Championin sulkia ihan sen takia, kun kestävät muita pidempään. Taitaa olla Lybrassa kolmas vuosi (40+tkm) menossa, ja nyt pitäisi varmaan kokeilla putsata, ja uusia sitten, jos ei sillä parane. Todennäköisesti paranee.
Tai no, Championin rungollinen sulka on liian korkea 156:een, oiken puolen pissapojan suihku osuu sulkaan eikä tuulilasiin kun pyyhkijät on ala-asennossa, pitää olla matalaprofiilinen sulka.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Samoja kokemuksia täälläkin että paras rungollinen sulka on championin. Championin rungoton on sitten ihan p:stä ja se kiinnityskin on aivan älytön ja julmetun ruma. Boschin ja valeon sulkaa saa vaihtaa alinomaa että pyyhkisi kunnolla. Tosin olen aika tarkka noista sulista että pyyhkivät kunnolla. Jotenkin tykkään että näkee ulos kun ajelee autolla
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
Unohdin mainita että huonot kokemukset on championin ruodottomista sulista.
Ja se avautuminen: läppäristä laukes kovalevy eikä tiedot ole pelastettavissa kuulema. Noin 4000 kuvaa 7 vuoden reissuista meni sinne !!!! Osan oon saanu aikasemmin laitettua tikulle mutta paljon meni kankkulankaivoon...
Ja se avautuminen: läppäristä laukes kovalevy eikä tiedot ole pelastettavissa kuulema. Noin 4000 kuvaa 7 vuoden reissuista meni sinne !!!! Osan oon saanu aikasemmin laitettua tikulle mutta paljon meni kankkulankaivoon...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Ne varmuuskopiot, ne varmuuskopiot, ne varmuuskopiot... Levytila ei maksa melkein mitään tänäpäivänä, tai sitten se maksaa sen 10eur/kk jos ottaa esim. shellipalvelun, jossa 500gigaa levyä varmuuskopioituna....
EDIT:
Lisätään nyt vielä, että levyltä voi ajan kanssa saada paljonkin pelastettua. Vaatimuksena on vaan joku oikea käyttöjärjestelmä (esim. linux) ja raakalukua levyltä imageksi, jota voi yrittää sitten saada ehjätyksi - näin kotioloissa käytännössä tehtävissä olevia asioita tuo. Lisäksi, huomatuksi on tullut, että ulkoisella USB-SATA-adapterilla saa huonompikinkuntoisen SATA-levyn läppäristä sen verran eloon, että voi lukea tiedostopuun ja aika paljon dataakin - mitä ei saanut jostain syystä sisäisellä piuhalla millään aikaiseksi. Ja testattu monta kertaa, aina sama stoori: adapterilla toimi, muutoin ei.
Ne varmuuskopiot, ne varmuuskopiot, ne varmuuskopiot... Levytila ei maksa melkein mitään tänäpäivänä, tai sitten se maksaa sen 10eur/kk jos ottaa esim. shellipalvelun, jossa 500gigaa levyä varmuuskopioituna....
EDIT:
Lisätään nyt vielä, että levyltä voi ajan kanssa saada paljonkin pelastettua. Vaatimuksena on vaan joku oikea käyttöjärjestelmä (esim. linux) ja raakalukua levyltä imageksi, jota voi yrittää sitten saada ehjätyksi - näin kotioloissa käytännössä tehtävissä olevia asioita tuo. Lisäksi, huomatuksi on tullut, että ulkoisella USB-SATA-adapterilla saa huonompikinkuntoisen SATA-levyn läppäristä sen verran eloon, että voi lukea tiedostopuun ja aika paljon dataakin - mitä ei saanut jostain syystä sisäisellä piuhalla millään aikaiseksi. Ja testattu monta kertaa, aina sama stoori: adapterilla toimi, muutoin ei.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jatkoa ajatellen: http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... palvelimetjkk kirjoitti:Ja se avautuminen: läppäristä laukes kovalevy eikä tiedot ole pelastettavissa kuulema. Noin 4000 kuvaa 7 vuoden reissuista meni sinne !!!! Osan oon saanu aikasemmin laitettua tikulle mutta paljon meni kankkulankaivoon...
Itse hommasin Synology DS214+:n tosin muualta ja huomattavasti halvemmalla. Siihen kaksi levyä kiinni ja sama sisältö löytyy kummaltakin levyltä. Kestää siis yhden levyrikon. Rahakkaampi kaveri ostaa neljän levyn vehkeen, jolloin varmuus paranee entisestään.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Taitaa olla terapiaistunnon paikka kun kolmen kuukauden käytön jälkeen tekisi edelleen mieli heittää Lumia 1020 ikkunasta tms. Nokia ja Microsoft palakoon helvetin syvimmässä syöverissä kun ovat onnistuneet tekemään nörttimäisen luurin idiooteille jonka näyttö halkes kun tipahti 20cm kivilattialle. Navi temppuilee ja nettisivujen selailu ym textien kirjoittelu ja tiedostonhallinta on vähintäänkin yhtä hankalaa ja epäloogista kuin jos kokeilee ubuntua (Linuxia) ENSIMMÄISTÄ kertaa.
Through difficulties to defeat
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^ja^^^ joo tiiän, oon ollu vaan laiska ja unohtanut varmuuskopioinnin. No tästäpä nyt oppii.
Tos mun koneessa on vissii ssd kovo ja sen elvyttäminen maksaa kuulema vitusti alkaen 900'pelkkä diagnoosi ja kun on takuukeissi niin vanhaa ei saa takas...
Tuo albertollin vinkkaama härveli vois olla ihan hyvä valinta!
Tos mun koneessa on vissii ssd kovo ja sen elvyttäminen maksaa kuulema vitusti alkaen 900'pelkkä diagnoosi ja kun on takuukeissi niin vanhaa ei saa takas...
Tuo albertollin vinkkaama härveli vois olla ihan hyvä valinta!
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei toki kyseessä kenenkään henkilökohtainen omaisuus, mutta se tuskin on lieventävä asianhaara:Tuomas K kirjoitti:Harvemmin Greenpeacen aktiivit kai kenenkään omaisuutta on tuhonneet, häiriötä kyllä pyrkivät aiheuttamaan. Kohdistavat iskunsa myös tiettyyn toimijaan, eivätkä "yhteiskuntaan" eli kauppojen ikkunoihin.
Greenpeace tunkeutui maailmanperintö- kohteeseen - "isku vasten kaikkea pyhää"
Ympäristöjärjestö joutui pyytämään anteeksi Unescon maailmanperintökohteessa järjestämäänsä tempaustaan, jota Peru pitää hyökkäyksenä.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201412 ... 7_ul.shtml
Perun ympäristöministeriö aikoo nostaa syytteet aktivisteja vastaan, jotka turmelivat Nazcan linjojen aluetta. Nazcassa on 1 500 - 2 000 vuotta vanhoja intiaanien maahan piirtämiä kuvioita. Greenpeace kävi maanantaina levittämässä kolibria esittävän kaiverruksen viereen viestin Liman ilmastokokoukseen osallistuville päättäjille.
Alueelle ei ole kenelläkään mitään asiaa ilman erityislupaa.
- Tämä on isku vasten kaikkea sitä, mitä perulaiset pitävät pyhänä, varakulttuuriministeri Luis Jaime Castillo sanoi The Guardianin mukaan.
- Se oli ajattelematon, piittaamaton, laiton, vastuuton ja ehdottomasti etukäteen harkittu teko. Greenpeace on sanonut suunnitelleensa tätä temppua kuukausia, Castillo höyrysi.
Alueella kävi viranomaisten mukaan 12-15 ihmistä, joilla oli tavalliset kengät yllään. Jopa erityisluvalla Nazcassa saa tallata vain erityisvalmisteisilla vaahtomuovijalkineilla.
- Greenpeacen 45-metrinen banderolli kunnioittaa muinaista Nazcan kulttuuria, jonka uskotaan kadonneen osittain kuivuuden vuoksi, Suomen Greenpeacen sivuilla sanottiin.
Castillon mukaan pelkät jalanjäljet jäävät Nazcan maaperään näkyviin sadoiksi tai tuhansiksi vuosiksi ja että aktivistit olivat vaurioittaneet kulttuurihistoriallisesti mittaamattoman arvokasta monumenttia.
Greenpeace toisteli aiheen yhteydessä tavanomaista mantraansa rauhanomaisista mielenosoituksista. Järjestön Kyle Ash kommentoi Guardianille yllättyneensä, että teosta loukkaannuttiin. Guardianin julkaisemissa otteissa Greenpeacen tiedotteesta järjestö pyysi lopulta tekoaan vilpittömästi anteeksi. Greenpeace vaikutti olevan erityisesti pahoillaan siitä, että sen jättämä "toivon ja mahdollisuuden viesti" hautautui vääränlaisen julkisuuden alle.
Greenpeace ei ole omilla kansainvälisillä saati Suomen sivuillaan pahoitellut asiaa lainkaan.
Järjestö tapasi kulttuuriministeri Diana Alvarezin keskiviikkona. Tapaamisen jälkeen Castillo sanoi AFP:n mukaan, ettei Perun hallitus hyväksy anteeksipyyntöä.
Hallitus aikoo estää aktivistien poistumisen maasta. Arkeologisten monumenttien tärvelystä voi saada Perussa jopa kuuden vuoden vankeustuomion.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Oli töissä koulutuspäivä, keskityttiin työmotivaatioon. Nyt tiedän suurimman syyn omiin motivaatiokatoihini ja sen, että en käytännössä pysty tekemään sille mitään (muuta kuin uinuttamaan esimiehille). Jätin tykyillan väliin, kun alkoi vituttamaan liikaa.
Lisäksi ei ole yhtään huono idea ajatella myös pahinta, eli esim. tulipaloa, jossa koko kämppä tahi rakennus lähtee alta. Siihen voi varautua vain off-site -backupilla, eli työntämällä backupit verkon yli jonnekin aivan muualle.
Tätä on yksi kaveri kovasti kehunut ja meinaan itsekin ottaa käyttöön (kunhan saisin ittestäni jotain irti): http://www.code42.com/crashplan/
Se Kapsin 500GB levytila (eli Siilo) sitten EI ole varmuuskopioitua. Sieltä on snapshotteja, mutta säilytysaika ei ole taattu.Aquatica kirjoitti:^
Ne varmuuskopiot, ne varmuuskopiot, ne varmuuskopiot... Levytila ei maksa melkein mitään tänäpäivänä, tai sitten se maksaa sen 10eur/kk jos ottaa esim. shellipalvelun, jossa 500gigaa levyä varmuuskopioituna....
Pientä tarkennusta: RAID sitten EI ole varmuuskopio. Pelastaa kyllä levyrikolta, muttei inhimilliseltä virheeltä (oho, hups, painoin deleteä), virukselta tai datakorruptiolta. Neljä levyä ei myöskään automaattisesti takaa yhtään parempaa vikasietoa kuin kahden levyn peili (RAID-1) - joko sieltä on käytössä 3 levyn tila RAID-tasolla 4 tai 5 (jolloin kestetään 1 levyrikko) tai kahden levyn tila RAID-tasolla 1+0 (jolloin kestetään yhden tai kahden levyn levyrikko, riippuen mitkä levyt hajoavat). Ainoa tapa kestää varmasti 2 levyrikkoa on RAID-6 (tai NetAppin RAID-DP, mutta sen kotikäyttäjät voi keskimäärin unohtaa), jota läheskään jokainen purkki ei osaa. Eli purkin valinnassa saa olla tarkkana, jos haluaa varmistua kahdelta levyrikolta.Albertolli kirjoitti: Jatkoa ajatellen: http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... palvelimet
Itse hommasin Synology DS214+:n tosin muualta ja huomattavasti halvemmalla. Siihen kaksi levyä kiinni ja sama sisältö löytyy kummaltakin levyltä. Kestää siis yhden levyrikon. Rahakkaampi kaveri ostaa neljän levyn vehkeen, jolloin varmuus paranee entisestään.
Lisäksi ei ole yhtään huono idea ajatella myös pahinta, eli esim. tulipaloa, jossa koko kämppä tahi rakennus lähtee alta. Siihen voi varautua vain off-site -backupilla, eli työntämällä backupit verkon yli jonnekin aivan muualle.
Tätä on yksi kaveri kovasti kehunut ja meinaan itsekin ottaa käyttöön (kunhan saisin ittestäni jotain irti): http://www.code42.com/crashplan/
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Joo, RAID ei todellakaan ole varmuuskopiointiin. Tätä ei asiakas uskonut ennen kuin toimiston täti poisti vahingossa 6000 tuotekuvaa koneelta Sen jälkee kyllä hommattiin halpa liinuxi boxi siihen tarkoitukseen.
Meittilässä on menty kahden levyn raidilla (ilman rikkoja) jo jonkun aikaa ja varmuuskopiot imuroituu kerran päivässä toiseen masiinaan (johon myös kopioituu kaikki VPS palvelimeni varmuuskopiot).
Off-site ratkaisu omille datoille on vielä vaiheessa, kun ei tuo upload nopeus ole päätä huimaava kun ei ole vielä kuitua tullut hommattua ja mitään muistikortin/usb levyn tms swappailua ei jaksa/muista suorittaa säännöllisesti.
Jahka tässä remontti edistyy ja saa noi kaapeloinnit joka huoneeseen gigabittisiksi ja sitten sen valokuidun niin saa hommat varmistettua kunnolla.
Meittilässä on menty kahden levyn raidilla (ilman rikkoja) jo jonkun aikaa ja varmuuskopiot imuroituu kerran päivässä toiseen masiinaan (johon myös kopioituu kaikki VPS palvelimeni varmuuskopiot).
Off-site ratkaisu omille datoille on vielä vaiheessa, kun ei tuo upload nopeus ole päätä huimaava kun ei ole vielä kuitua tullut hommattua ja mitään muistikortin/usb levyn tms swappailua ei jaksa/muista suorittaa säännöllisesti.
Jahka tässä remontti edistyy ja saa noi kaapeloinnit joka huoneeseen gigabittisiksi ja sitten sen valokuidun niin saa hommat varmistettua kunnolla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Yleinen avautumis-ketju
En kai niin väittänytkään?Polforea kirjoitti:Pientä tarkennusta: RAID sitten EI ole varmuuskopio. Pelastaa kyllä levyrikolta, muttei inhimilliseltä virheeltä (oho, hups, painoin deleteä), virukselta tai datakorruptiolta.
Tähän taitaa saada parin napin päähän varmuuskopioinnin ulkoiselle levylle, jonka voi kiikuttaa viikottaisen\päivittäisen varmistuksen jälkeen vaikka anoppilaan tulipalon varalle. Joku virussoftakin pöntössä on, mutta ei havaintoa onko siitä mitään hyötyä.
Joskus suunnittelin hommaavani tulipalon kestävän "kassakaapin" kellariin. Siihen giganen letku likelle ja varmuuskopio rullaamaan riittävän usein. Olisi jo melkoisen huonoa tuuria jos tulipalo syttyisi juuri kun kopiointi on käynnissä ja kaapin ovi auki
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Et toki, siksi tarkennuksena eikä korjauksena , eli ihan tietona heille, jotka eivät mieti näitä asioita töikseen tahi muuten jostain syystä ns. normaalia ihmistä enempää.
Lykkää joku incremental-henkinen varmuuskopiopönttö (vaikka Linux ja rsnapshot) tyystin toiseen rakennukseen WLANin taakse, niin on kätevästi eri paloalueella . Dinosaurukset tappavalta meteoriitilta tahi ydinpommilta sekään ei suojaa, mutta ne ovat jo kertaluokkaa tulipaloja harvinaisempia.
Lykkää joku incremental-henkinen varmuuskopiopönttö (vaikka Linux ja rsnapshot) tyystin toiseen rakennukseen WLANin taakse, niin on kätevästi eri paloalueella . Dinosaurukset tappavalta meteoriitilta tahi ydinpommilta sekään ei suojaa, mutta ne ovat jo kertaluokkaa tulipaloja harvinaisempia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Yleinen avautumis-ketju
Meillä on noi muut pihan rakennukset kylmää ja puolet vuodesta melko kosteatakin tilaa, niin ei onnistu niin. Ellei kunta vuokraisi pientä nurkkausta vedenottamon rakennuksesta...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eivät kuitenkaan menneet sinne tarkoituksella tekemään tuhoa. Se että hölmöyttään vahingoittaa jotain on aikalailla eri asia kuin nimenomaisesti lähteä tekemään tuhoa.Albertolli kirjoitti:Ei toki kyseessä kenenkään henkilökohtainen omaisuus, mutta se tuskin on lieventävä asianhaara:Tuomas K kirjoitti:Harvemmin Greenpeacen aktiivit kai kenenkään omaisuutta on tuhonneet, häiriötä kyllä pyrkivät aiheuttamaan. Kohdistavat iskunsa myös tiettyyn toimijaan, eivätkä "yhteiskuntaan" eli kauppojen ikkunoihin.
Greenpeace tunkeutui maailmanperintö- kohteeseen - "isku vasten kaikkea pyhää"
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Jos menee tuollaiseen paikkaan aiheuttamaan hölmöyttään tuhoa, miten silloin voi profiloitua vakavasti otettavaksi toimijaksi.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hyvin sanottu siellä takana!h_lauri kirjoitti:^Jos menee tuollaiseen paikkaan aiheuttamaan hölmöyttään tuhoa, miten silloin voi profiloitua vakavasti otettavaksi toimijaksi.
-Tazio
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pahimmat asiat tehdään yleensä parhain aikomuksin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ja se paras aikomus oli?
Re: Yleinen avautumis-ketju
Greenpeacen muutaman aktiivin toilailut tuovat kieltämättä analogisesti mieleen Autoliiton hommt edunvalvontajärjestönä tahi PerSujen ulostulot ja avautumiset valtio ongelmien ratkomisessa.
Tarkkana nyt siellä kentällä, hei.
Tarkkana nyt siellä kentällä, hei.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^^Onhan se noinkin, mutta kai sitä voi järkeään käyttää kans. Ilmeisesti porukan aivoriihi ei ollu stormannu tarpeeks.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei kai tässä ole siitä ollutkaan kyse ovatko he vakavasti otettavia toimijoitah_lauri kirjoitti:^Jos menee tuollaiseen paikkaan aiheuttamaan hölmöyttään tuhoa, miten silloin voi profiloitua vakavasti otettavaksi toimijaksi.
Jotenkin tuo uutisointi vaikuttaa tarkoitushakuiselta. Kauheista tuhoista puhutaan, mutta ei ole taidettu paljon yksilöidä mitään tuhoja.
Eihän suljetulle muinaismuistoalueelle pitäisi olla mitään asiaa, mutta onko nyt kyse todellisista tuhoista, vai siitä että alueella liikkuminen ylipäätään kuluttaa muinaismuistoa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^mihin yrität päästä tuolla oudolla vänkäämisellä ja näsäviisastelulla?
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juu, tonnehan mennään jollain erikoiskengillä, ku GP menee tavallisilla lenkkareilla
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jahas. Täällähän on jälkiä PIFfaamisesta.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eikös tärkeintä ole huomion herättäminen, eikä se miten se tehdään? Hyvin näky tekstit kauempaakin. Kolibrihan säily ehjänä.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Yleinen avautumis-ketju
Nykyään tuntuu olevan trendi, että huomion herättämiseen tarvitaan kaksi molopäätä pyörätelineen kanssa. Ennen riitti, kun osasi käyttäytyä ja osasi perustella asiansa. Jatkakaa Putouksen ja Vainelämään katsomista tallenteilta hidastettuna, meen sikarille.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Millä näsäviisastelulla?jkk kirjoitti:^mihin yrität päästä tuolla oudolla vänkäämisellä ja näsäviisastelulla?
Autoharrastajille ympäristönsuojelijat on usein pelsepuupista seuraavia ja sitten ne kaikki niputetaan yhteen ja yhden rikokset on kaikkien rikoksia. Mitenkään en yritä greenpeacea tai ketään muutakaan puolustella, mutta jos ei halua nähdä eri ryhmien välillä mitään eroa, niin mun nähdäkseni mielipiteet ei ole silloin yhtään minkään arvoisia. Ei voi vakavissaan kritisoida esimerkiksi juuri greenpeacen toimia jos syyttää heitä samalla kaikkien muidenkin höyrypäiden tekemisistä.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Salasanavaatimukset nykyään, huoh.
Koulun sähköpostiin yms:
Vaihdettavan salasanan tulee sisältää:
vähintään kaksi ISOA KIRJAINTA
vähintään kaksi pientä kirjainta
vähintään yksi numero
vähimmäispituus 12 merkkiä, maksimipituus 20 merkkiä
salasana on voimassa 90 päivää
Että kolmen kk välein sitten tekemään tommonen, minkä vielä muistaisi, menny kyllä vähän överiksi nämä...
Koulun sähköpostiin yms:
Vaihdettavan salasanan tulee sisältää:
vähintään kaksi ISOA KIRJAINTA
vähintään kaksi pientä kirjainta
vähintään yksi numero
vähimmäispituus 12 merkkiä, maksimipituus 20 merkkiä
salasana on voimassa 90 päivää
Että kolmen kk välein sitten tekemään tommonen, minkä vielä muistaisi, menny kyllä vähän överiksi nämä...
Suoraan vaan suoraa
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tuomas K kirjoitti:Millä näsäviisastelulla?jkk kirjoitti:^mihin yrität päästä tuolla oudolla vänkäämisellä ja näsäviisastelulla?
Autoharrastajille ympäristönsuojelijat on usein pelsepuupista seuraavia ja sitten ne kaikki niputetaan yhteen ja yhden rikokset on kaikkien rikoksia. Mitenkään en yritä greenpeacea tai ketään muutakaan puolustella, mutta jos ei halua nähdä eri ryhmien välillä mitään eroa, niin mun nähdäkseni mielipiteet ei ole silloin yhtään minkään arvoisia. Ei voi vakavissaan kritisoida esimerkiksi juuri greenpeacen toimia jos syyttää heitä samalla kaikkien muidenkin höyrypäiden tekemisistä.
Et taida paljon jkk keskustelufoorumeilla pyöriä, jos Tuomaksen kommentit vaikutti tuolta. (Ilkeämielinen voisi vastata siulle: Että et keksiny mitään järkevää vasta-argumenttia, joten parasta mollata toisen kommenttia )
Suoraan vaan suoraa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^ei sillä taida olla väliä mitä sitä argumentoi tässä tapauksessa(viitaten "mollaavaan" kommenttiin).
jos tuli paha mieli tuosta voin ostaa tikkarin
jos tuli paha mieli tuosta voin ostaa tikkarin
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Oikein Täähän herättää mielipiteitä kuten parin viikon takainen tahdon/en tahdo - keskustelu. Ja minä en tahtonut, enkä tahdo edelleenkään Tästäkin saa provosoitua
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eikös joku näistä vähän aikaa sitten kirjoitellukin foorumille vai mistä tuli luettua...? Joka tapauksessa nämä salasanajutut ovat varsinaista kansanperinnettä.Garmund kirjoitti:Salasanavaatimukset nykyään, huoh.
Tiuha vaihto = salasana löytyy post it -lapulta monitorin kyljestä tai näppäimistön alta.
Joka paikkaan eri salasana = omalla kovalevyllä/palvelimella on salasanat.txt, josta löytyy kaikki 13 eri palveluiden vaatimaa salasanaa.
^kaikki em. menetelmät ovat käytössä omalla työpaikallani.
Erikoismerkkejä ja numeroita = ajan haaskausta. Vissiin neljännenvuosisata sitten ei laskentateho riittänyt brute force -menetelmiin, joten murtamista yritettiin arvaamalla. Siis nämä vaimon/tyttöystävän nimet, syntymäpäivät, sanakirjan sanojen testaaminen.
Pitkä salasana = turvallinen salasana. Ei nykyään jakseta sanakirjojen ja kaikenmaailman "korvaa kirjain numerolla, ykkönen huutomerkillä" temppujen kanssa askarrella, vaan testataan ihan kaikki merkit läpi = nämä eivät vaikeusastetta lisää yhtään. Ainoa, mikä toimii, on pidentää salasanaa. Valtaosaan paikkoja kelpaa yhä sama 8 merkkiä kuin reilut 20 vuotta sittenkin... Eli mieluummin salasanaksi "ahtopainemittari" kuin G46Hbly!
Vielä kun saisi mikrotuet tajuamaan asian... nythän homma kaatuu siihen, että vaaditaan niitä erikoismerkkejä -> vaikea muistaa & kirjoitta -> tyydyn ainakin itse mahdollisimman lyhyeen.
Ennen toimi se, että vaihdoin edestakaisin kahden salasanan välillä. Sitten piti ruveta kierrättämään kolmea. Nyt ei tämäkään toimi ts. uutta salasaa verrataan vanhoihin. Duunikaveri "kräkkäsi" tämänkin. Jos vanha salasana oli xxxxxx7, niin uusi on xxxxx8 jne. Typerät vaatimukset johtavat typeriin käytäntöihin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
^ Hyvin sanottu, pitäisi melkein kopsata talteen, kaivaa esiin kun joku alkaa narisemaan. Ja taidan itsekin siirtyä sitten pitkiin mutta helppoihin salasanoihin, missä mahdollista.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Obxkcd: http://xkcd.com/936/
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Siitä ei ole kauhean kauan, kun tätä taivasteltiin edellisen kerran. Yleensähän pitkät mutta helpot salasanat on estetty "tietoturvasyistä". Sana on lainausmerkeissä, koska – kuten edellä taas kerran ja aivan oikein todettiin – ne pitkät mutta helpot ovat kaikkein turvallisimpia salasanoja.sämpy kirjoitti: Ja taidan itsekin siirtyä sitten pitkiin mutta helppoihin salasanoihin, missä mahdollista.
Tuleepa mieleen eräs tietoturva-alallakin toimiva yritys, jonka VPN-yhteyden salasanaa ei voinut vaihtaa lainkaan. Perusteluna, kuinkas muutenkaan, tietoturvasyyt.
Järkiautoilija
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jakohihnahan se tälläkertaa vituttaa
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Yleinen avautumis-ketju
Joskus vuosia sitten tein Battlefield peliin salasanan battlefield, tämä pelitili sitten aikanaan muuttui Origin -tiliksi ja sille saa ostaa luottokortilla uusia pelejä. Enhän minä muistanut vaihtaa salasanaa ennen kun joku venäläinen kaappasi mun tilin. Huomasin sen kun kieli vaihtui yllättäin venäjäksi.
Pikainen soitto electronicartsille auttoi, suosittelivat salasanan vaihtoa.
Pikainen soitto electronicartsille auttoi, suosittelivat salasanan vaihtoa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
@Polforea
Muistan, kun tuon selitin matemaattisesti it-tuelle. Käyttäen tuota kyseistä sarjakuvaa, itseasiassa. Mitä tapahtui? Ensin naurettiin. Sitten joku, kuka osasi jotain laskemisesta yms. tuli paikalle... Sitten suurin piirtein itkettiin. Mutta nyt on ainakin yksi palvelu, joka vaatii vähintään kaksi sanaa, jotka ovat erotettu toisistaan välilyönnillä... Lisäksi yksi numero. Ei muita vaatimuksia (kuitenkin se, ettei ole sama salasana kuin viimeksi). Tai ainakin näin oli, hetken aikaa - en tiedä nykytilanteesta, mutta uskoisin tuon käytännön jääneen puhtaasti sen toimivuuden vuoksi
@Polforea
Muistan, kun tuon selitin matemaattisesti it-tuelle. Käyttäen tuota kyseistä sarjakuvaa, itseasiassa. Mitä tapahtui? Ensin naurettiin. Sitten joku, kuka osasi jotain laskemisesta yms. tuli paikalle... Sitten suurin piirtein itkettiin. Mutta nyt on ainakin yksi palvelu, joka vaatii vähintään kaksi sanaa, jotka ovat erotettu toisistaan välilyönnillä... Lisäksi yksi numero. Ei muita vaatimuksia (kuitenkin se, ettei ole sama salasana kuin viimeksi). Tai ainakin näin oli, hetken aikaa - en tiedä nykytilanteesta, mutta uskoisin tuon käytännön jääneen puhtaasti sen toimivuuden vuoksi
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Stanan Volvokuski, n.20v, tuli kolmion takaa ihan nenän eteen, kun ei kuulemma nähnyt minua. Sillä ei riittänyt kiihdytyspito ja mulla ei riittänyt jarrutuspito, eikä jakajien välissä oikein pääse sivuväistöäkään tekemään. Oma alkuvauhti max.40, joten siitä voi laskea, kuinka lähellä jo olin, kun eteen työnsi. Pikkupusu ja puskurit hoitivat tehtävänsä ja selvittiin onneksi pikkunaarmuilla.
Ei jatkotoimenpiteitä.
On se silti vänkä tunne siinä vaiheessa, kun ensin toteaa mielessään, että eikai toi tuu alle..., *TTU tulee se ja tajuaa, että nyt osuu, vaikka parhaansa yrittää estää, mitä olosuhteet myöten antaa.
Kesäkelillä Volvo olisi kiihtynyt ja oma jarru olisi pitänyt, seurausten jäädessä protestin omaiseen torven soittoon ja valojen vilkutteluun.
Ei jatkotoimenpiteitä.
On se silti vänkä tunne siinä vaiheessa, kun ensin toteaa mielessään, että eikai toi tuu alle..., *TTU tulee se ja tajuaa, että nyt osuu, vaikka parhaansa yrittää estää, mitä olosuhteet myöten antaa.
Kesäkelillä Volvo olisi kiihtynyt ja oma jarru olisi pitänyt, seurausten jäädessä protestin omaiseen torven soittoon ja valojen vilkutteluun.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Niin tai vaikka "Ahtopainemittari On Rikki Taas"insinörtti kirjoitti: Eli mieluummin salasanaksi "ahtopainemittari" kuin G46Hbly!
Ja kas, sulla on pitkä salasana joka on helppo muistaa, hankala brutettaa, sisältää isoja ja pieniä kirjaimia ja erikoismerkkejä (välilyönti)
Tällä menetelmällä mulla on joka paikkaan eri salasana (palvelun nimi sijaitsee aina tiettynä sanana) ja salasanat on 20 - 30 merkkiä pitkät.
Niin ja lisää sinne alkuun tai loppuun numeron, niin menee vielä läpi niistä numeroa tarvitsevissa palveluissa. Ei oo kovin montaa tullut vastaan jossa ei olis kelvannu.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
DNA:n netti kuudetta päivää poikki, eikä asiakaspalveluun saa mitään yhteyttä. Ja nyt vielä Soneralla verkko ongelmia.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kiitos Sonera! Työn teosta ei tule mitään kun datayhteys pätkii. Koneen boottaamalla saa toimimaan hetken. Tais tulla etäpäivästä rokulipäivä