Okei!kalliais kirjoitti:Kylläpä kyllä.Pele kirjoitti:Niitä muita näpertelyjä.

Valvoja: Moderators
Okei!kalliais kirjoitti:Kylläpä kyllä.Pele kirjoitti:Niitä muita näpertelyjä.
Älä huoli. Pallonivelen muovisesta kupista löytyy rasvaurat, sekä päältä keskeltä reikä, juuri siitä kohtaa mihin nippakin laitettiin.Tiige kirjoitti:^^ Onkohan nuo rasvanipat hyvä idea tuossa? Pallonivelen kupissa tuskin on rasvauraa jolloinka prässillä painaessa pyrkii vaan painamaan palloa pois kupistaan.
Joo, säkillinen hiekkaa ja maalit pois nyrkin kokoiselta alueelta..... TOIMII!Rasvis kirjoitti:hiekalla puhaltelu kotikompuralla oli suunnilleen yhtä tehokasta kuin nurmikonleikkuu kynsisaksilla.
Kierre+liima. Pelkäsin itsekin että tuo pelti on niin ohut ettei siihen saa mitään kierrettä. Oli kuitenkin 2,5mm paksua.mutt kirjoitti:Kierteilläkö nuo rasvanipat on kiinni - pellin paksuusko riittää - vai joku muu systeemi?
Kiitos vain palutteesta.Rasvis kirjoitti:Pelen kädenjälki on kyllä kovin nättiä.
Onnistuuko lasikuulapuhallus kotikonstein esmes hiekkapuhalluskaapissa vai pitääkö nutikat käyttää jossain ulkopuolisessa firmassa? Oman hiekkapuhalluskaappini myin taannoin pois kun hiekalla puhaltelu kotikompuralla oli suunnilleen yhtä tehokasta kuin nurmikonleikkuu kynsisaksilla. Mutta onko lasikuulaa käytettäessä samanlaiset vaatimukset?
Mistä näin valtavia karhutölkkejä saa, 4 tölkkiä vie kahden auton tilanvesamaan kirjoitti:Siivoilin ja järjestelin. Sipistelin ikkunanpieliä ja katselin, kun Alfissimo vaihtoin ruosteista peltiä tuoreeseen. ihmeesti saa tilaa talliin kun vähän järjestelee. Lattiatilaa oli aloittaessa vapaana sen verran, että auto mahtui sisälle. Lopettaessa sisään mahtuis kolme autoa, työpöydällä mahtuis oikeesti tekemään jotain ja tavarat on jopa löydettävissä. ulos vein neljä tyhjää karhutölkkiä.
Järjestys on tässä se avainsanaUupunutRomeo kirjoitti:Mistä näin valtavia karhutölkkejä saa, 4 tölkkiä vie kahden auton tilanvesamaan kirjoitti:Siivoilin ja järjestelin. Sipistelin ikkunanpieliä ja katselin, kun Alfissimo vaihtoin ruosteista peltiä tuoreeseen. ihmeesti saa tilaa talliin kun vähän järjestelee. Lattiatilaa oli aloittaessa vapaana sen verran, että auto mahtui sisälle. Lopettaessa sisään mahtuis kolme autoa, työpöydällä mahtuis oikeesti tekemään jotain ja tavarat on jopa löydettävissä. ulos vein neljä tyhjää karhutölkkiä.
Näköjään kun vieläkin hehkuu tulipunaisenaPele kirjoitti:Kuumaverisen Italialaisen voi pestä vaikka -15 C pakkasessa.
Lybra teki vähän tuollaista, kun yksi tunnistimista oli ehtoopuolella uraansa. Siitä sentään jäi vikakoodi muistiin, niin oli helppo selvittää.alfa164 kirjoitti:b:abs hakkaa pienessä vauhdissa pitävällä alustalla,ja puolestaa kuoppatiellä sytyttää abs valon,jolloin abs:t tippuu pelistä.Valo sammuu uudelleen käynistäessä,koodeja ei jää
Homma meni alkujaan niin että piti viedä Giulietta vain sulamaan/kuivumaan pariksi päivää nyt kun siihen oli sopivaa aikaa.UupunutRomeo kirjoitti:Näköjään kun vieläkin hehkuu tulipunaisenaPele kirjoitti:Kuumaverisen Italialaisen voi pestä vaikka -15 C pakkasessa.![]()
Kysympä siis, millä pesit ettei jäätynyt pesun aikana, kuumavesipainepesurilla ?
Jotain sen suuntaista itsekin veikkaan.Tänään pääsee tutkimaan tilannetta paremminmutt kirjoitti:Lybra teki vähän tuollaista, kun yksi tunnistimista oli ehtoopuolella uraansa. Siitä sentään jäi vikakoodi muistiin, niin oli helppo selvittää.alfa164 kirjoitti:b:abs hakkaa pienessä vauhdissa pitävällä alustalla,ja puolestaa kuoppatiellä sytyttää abs valon,jolloin abs:t tippuu pelistä.Valo sammuu uudelleen käynistäessä,koodeja ei jää
Tunnistinvika oli muuten päällä vuosia ennen lopullista hajoamistaan - aluksi pidin vain ominaisuutena sitä, että vähän paksummalla lumella liikkeelle lähtiessä valo syttyi herkästi, ja muistiin jäi vikakoodeja milloin mistäkin pyörästä. Että systeemi olisi vähän yliherkkä pyörintänopeuden eroille. Nyt kun mietin, niin tuo ominaisuus katosi samalla, kun vaihdoin etuoikealle uuden tunnistimen.
Aina se kovilla pakkasilla nopeuttaa lämpenemistä kun kylmä viima ei pääse painamaan suoraan lohkon kylkeen. Etenkin nyky dieseleissä, kun tuota hukkalämpöä ei muutenkaan synny vaan moottoria lämmitetään ajon aikanakin webastolla.jkk kirjoitti:^^ei tarvii suojia mihinkään jos kaikki pelaa niinku pitää!
Saattaahan se riskiä lisätä. Etenkin jos lasissa on joku pieni kiveniskun tekemä alku.Abarth kirjoitti:Voiko tossa kuumavesipesussa olla kovalla pakkasella esim. sellainen vaara, että lasi halkeaa, jos kylmälle lasille painaa kuumaa vettä?
Joo mullakin oli pre fl 156, jossa toi koko ritilä nousi pellin mukana. Tässä 147 pre fl mallissa ei tule pellin mukana kun toi alfan merkki. Oli tossa 17 asteen pakkasessa viriteltävä se vaan sitten tohon eteen. Äkkiähän ton puskurin tosin irrottaa niin tulisi paljon siistimpi.Aquatica kirjoitti:^
Eikös tuon olis saanut sisäpuolelle? Ainakin pre-FL 156:ssa sen sai nätisti sisäpuolelle, ulos näkyviin vain kolme nippusidettä eikä muuta... Tarvitsi niinkin paljon kuin avata konepelti
Nojuu, tottahan tuokin. Ittellä lämpenee kyllä ripeesti vaikka ois enemmänki pakkasta. Edellisessä 156:ssani oli termarin kanssa häikkää ja silloin pidin viimasuojaa...Pele kirjoitti:Aina se kovilla pakkasilla nopeuttaa lämpenemistä kun kylmä viima ei pääse painamaan suoraan lohkon kylkeen. Etenkin nyky dieseleissä, kun tuota hukkalämpöä ei muutenkaan synny vaan moottoria lämmitetään ajon aikanakin webastolla.jkk kirjoitti:^^ei tarvii suojia mihinkään jos kaikki pelaa niinku pitää!
Huomasin vaan tuossa omassa Ducatossa merkittävän parannuksen. Termari on hiljattain vaihdettu, joten kaikki on niiltä osin ok.
Nyt keula ummessa, niin lämpiää paljon nopeammin.
Vähentää tuo myös jäätymisen riskiä. Niin polttoaine- kuin huohotinjärjestelmänkin.