Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

stoichiometric kirjoitti:^uudessa on vielä hyvä tovi aikaa laitattaa kuntoon tehdastakuuseen. On sitten seuraavalle omistajalle peli kunnossa. :)
Joo, takuisiinhan moiset menee mutta ei viitsis ylimääräsiä käyntejä pajalle tehdä... odottakoon seuraavaan huoltoon kun vikavalojakaan ei polta...

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Luulin, että nyt se vaihdelaatikko sitten lauksesi, mutta ei. Olikin moottori irrallaan ja romisi apurunkoa vasten.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

stoichiometric kirjoitti:^no kauan se kestikin. :-D
No, kesti ja kesti. Tuo pikkuvika, jota myyjäliike jäi selvittämään, oli siinä kyllä jo ostohetkellä. Viasta aiheutuva efekti ei ole muuttunut mihinkään sinä aikana, kun minä olen sillä ajanut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

stoichiometric kirjoitti:250000km kun on mittarissa, niin myyjänkin vastuu pienenee jo hyvin. Tuollaisilla kilometreillä on jo ohitettu kaikki kestävyys olettamat.
Lainaus kuluttajaviraston prosyyristä:
"Jos 200 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu, syynä on lähtökohtaisesti vaihteiston käyttöiän päättyminen eli ns. luonnollinen kuluminen. Korjauskustannukset kuuluvat silloin ostajalle riippumatta siitä, tapahtuiko vaurio kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta vai myöhemmin. Jos sama vahinko tapahtuu huomattavasti vähemmän käytetylle autolle, tilanne on toinen. On mahdollista, että auto ei ole vastannut kestävyydeltään sitä, mitä ostajalla on ollut aihetta edellyttää, vaikka auto olisikin ollut myyntihetkellä toimintakuntoinen."
Juurikin näin.Veljen vaimon kaiman tuttu myy autoja työkseen,ja muutama tapauskin mennyt "pidemmälle",kun ostaja luulluut ostavansa uuden,vaikka autolla jo 10v ikää :)

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Hain saksanraudan takaisin ajoon huollontarvekartoituksesta. Diagnoosi oli kuin olikin oikea, joten seuraava operointiaika päästään sopimaan, kunhan vaihtomoottori saapuu.

...joo, lohko halki. Ihan kun mulla olis tuuri kohdallaan :D
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ei noilla 2000-luvun vehkeillä mitään tee, oli merkki mikä tahansa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

A8 audi. Vikakoodi : "Vaihdelaatikon tukikumi , oikosulku / katkos" :lol: Noh,siellä on "älykäs" vaihdelaatikon tukikumi,johon menee sähköliitin. Kumin sisällä on jotain mömmöä mikä muuttaa tukikumin toimintaa eri tilanteissa. Ei mitään, kaksi tämmästä oli p*skana @ 400€ / kpl :lol: Ja plus, kaasuläpistä hampaat murtunut, 850€ / kpl... V*ttu mitä romuja...

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Emännän 323 Mazdassa eka vika pariin vuoteen. Parkkipolttimo ei pala. Toivottavasti konepellin saranat ei ole ruostuneet jumiin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Polforea kirjoitti:Hain saksanraudan takaisin ajoon huollontarvekartoituksesta. Diagnoosi oli kuin olikin oikea, joten seuraava operointiaika päästään sopimaan, kunhan vaihtomoottori saapuu.

...joo, lohko halki. Ihan kun mulla olis tuuri kohdallaan :D
Auts! Miten se nyt tuolla tavalla?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sen kun tietäis. Ei ole kovin yleinen öljyvuodon syy tuo.

Noooh, mylly ylös, toinen tilalle ja kovaa ajoo. Tai siis ajoo, sen verran laiska tuo on ettei ajo oo kovaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Yleisestihän nuo uudemmat bemmit vuotaa kaikki nesteitä, varsinkin öljyä. Suodattimen jalan tiiviste vuotaa varmaan jokaisesta. Öljynvaihdossa en ole muistaakseni koskaan nähnyt kuivaa e60/61,e9x,e8x-bemaria. Ja niin,siis kaikki mallit mitä vain on tehty. Öljypropun luukusta roikkuu tippoja ja luukun takana odottaa "märkä ullatus" :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Itselläni samanmoisia kokemuksia korjaamopuolella, toisaalta taas kyseessä oli vähän vanhemmat bemarit pääsääntöisesti (90-luvun loppupään 700-sarja esim), mutta oli siellä yksi 2009 ikäinenkin. Missä laatikko ja kone vuosi öljyä. Ja perä. Ja jotain muutakin pientä :D

EDIT:
Sanotaan nyt vielä, että tuo 09 todnäk oli väärällä käytöllä rikottu, mutta kuitenkin...

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

Tässä hiljattain kohdannut kaksi tapausta, jossa E90/91 koppanen nelisylinterinen bensavehje syö öljyä ihan tajuttomasti. Toisen luultiin vuotavan ne pihalle, kun oli aivan märkä, mutta vuotojen korjaus ei lopettanu öljynsyöntiä. Toiseen taitaa tätä nykyä olla vaihdettu moottori.

Taitaa juurikin nuo nelipyttyset bensakoneet olla BMW:llä aina ollut vähän huonompia kuin muut?
Yhdellä tutulla vastaavan korinen 2.0d ja taitaa kohta olla 200tkm mittarissa ilman voimansiirron ongelmia.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Nelipyttyisissä dieseleissä (moottorityyppi N47) on ollut jakopääongelmia. Huoltotoimenpiteenäkin hieman haastavampi, kun ketju löytyy koneen perästä.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

willez kirjoitti:A8 audi. Vikakoodi : "Vaihdelaatikon tukikumi , oikosulku / katkos" :lol: Noh,siellä on "älykäs" vaihdelaatikon tukikumi,johon menee sähköliitin. Kumin sisällä on jotain mömmöä mikä muuttaa tukikumin toimintaa eri tilanteissa. Ei mitään, kaksi tämmästä oli p*skana @ 400€ / kpl :lol: Ja plus, kaasuläpistä hampaat murtunut, 850€ / kpl... V*ttu mitä romuja...
Minkä ikäinen kasi? Näitä kun on myyty jo 20 vuotta samalla mallinimellä niin tietäisi vähän että onko alkupään neljän tonnin autosta kyse vai kymmenen vuotta vanhasta viidentoista tonnin autosta. Vai vuoden ikäisestä sadan tonnin autosta. Paljonko oli ajettu?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

TeroPee kirjoitti:
willez kirjoitti:A8 audi. Vikakoodi : "Vaihdelaatikon tukikumi , oikosulku / katkos" :lol: Noh,siellä on "älykäs" vaihdelaatikon tukikumi,johon menee sähköliitin. Kumin sisällä on jotain mömmöä mikä muuttaa tukikumin toimintaa eri tilanteissa. Ei mitään, kaksi tämmästä oli p*skana @ 400€ / kpl :lol: Ja plus, kaasuläpistä hampaat murtunut, 850€ / kpl... V*ttu mitä romuja...
Minkä ikäinen kasi? Näitä kun on myyty jo 20 vuotta samalla mallinimellä niin tietäisi vähän että onko alkupään neljän tonnin autosta kyse vai kymmenen vuotta vanhasta viidentoista tonnin autosta. Vai vuoden ikäisestä sadan tonnin autosta. Paljonko oli ajettu?
Olisko ollut 2004 ja about 250tkm ajettuna. Muistaakseni 3.0TDI.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Siinä alkaa pikkuhiljaa totuus tulemaan isommalla kädellä esiin, vaikka sen "kaikki" jo pitkän aikaa ovatkin tienneet. Yritä siinä sitten vaihtaa autoa, kun ei liikkeetkään sitä TSI DSG:tä uskalla vaihdossa ottaa tai näkyy ainakin kunnolla hyvityksessä. Se kohteliain tapa osoittaa, mikäli jotain tiettyä autoa ei myyntiriviinsä halua.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Helppo ratkasu tuohonkin on:
Autosta hyvitetään 500euroa vaihdossa (siis yhteensä, ei loppuvelan tm. päälle) ja se myydään 6000euron katteella. Sillä rahalla siihen saa sen DSG:n. Ja puolikkaan moottorin. Ja koska asiakas ei saa kaikkea firman piikkiin, on teoriassa mahdollista saada "omansa" edes pois firmalla...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Teoria vaan kaatuu siihen että kukaan ei ota kuuden tonnin autosta viiden sadan hyvitystä. Turhaa spekulointia siis siitä eteenpäin mitä tapahtuu kauppojen jälkeen, koska niitä ei tapahdu.

Viidensadan hyvitys on siis vain tapa ilmoittaa että vie romunsa muualle.

Tietysti yksi vaihtoehto on antaa se viidensadan hyvitys ja myydä se romu eteenpäin kuudella sataa, auton hinta kun vaikuttaa myös siihen minkälaista kuntoa asiakkaalla on lupa autolta odottaa. Romumetallin hinnalla myytävän auton ei voi odottaa olevan uudenveroisessa kunnossa.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Kauppalehden uutisoimassa tapauksessa auto taisi olla mallia 10 vee ikää ja 250 tkm mittarissa = kuuluu joka tapauksessa kategoriaan "artisti maksaa".

Tarkoitus lie ollut lähinnä herätellä puupäitä, jotka ostaavat rippikouluikää lähestyvän auton ja vinkuvat sitten, kun siihen tulee jotain rempattavaa. Näitä hulluja ilmeisesti riittää, kun noinkin vanhan, paljon ajetun, vika-alttiin ja kalliin korjattavan hintapyyntö voi olla 5 k€.

Ja sitten laatuautoilijoille lunta tupaa toisestakin ovesta...

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 85/304?n=1
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

tutustuin yhteen bmw e36:ees josta on sudittelun myötä revenny takakelkka irti korista sekä iskarin torni revenny :roll: oli kuulema kolissu vähä :D

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Vahvaa tekstiä sano...

Lomakkeessa lukee muun muassa näin: "Ostaessani Volkswagen/Audi/Skoda/Seat -merkkisen auton [...] ja allekirjoittamalla tämän lomakkeen, vapautan myyjäliikkeen kaikesta vastuusta auton teknisen kunnon osalta."

Rantaperkiön Autotalon toimitusjohtaja Tapio Törmä, miksi näin?
Meillä on ollut niin huonoja kokemuksia näistä Volkswagen- ja Audi-autoista. Suurin osa on mennyt rikki myynnin jälkeen, ja niistä on tullut paljon kuluja. Ajateltiin kokeilla nyt tällaista, Törmä kertoo Taloussanomille.
Korjauslasku on aina ollut sitten tuhansia euroja, satasilla ei selviä, Törmä kertoo.

Taitaa olla niin kun suolletaan vuosittain kasa uusia malleja niin väkisinkin laatu alkaa kärsimään, ei ole aikaa testata kunnolla ja paskaa alkaa tulemaan ulos tehtaalta. Olen aina ollut sitä mieltä että nämä merkit ovat täysin yliarvostettuja.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1928783

Eikö huollossa enään vaihdeta edes tiivistettä? :crazyeyes:
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Et uskokaan. Ainakin tarinat, joita Laakkosen asentajalta kuulee, on tasoa: "oli jarrusatulassa likaa. Vaihdettiin uudet kummallekin puolelle". Puhtaasti syynä se, että on vaan niin paljon "tehokkaampaa" myydä uutta osaa, kuin on tehdä perushuoltoa vanhalle. Ei tietenkään aina ole keissi tuo, etenkin jos asiakas napisee hinnasta, mutta....

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

No tuntitaksat on sitä luokkaa, että se on oikeesti asiakkaalle halvempaa pistää kaikki osat uutta helposti paikoilleen, kuin edes yrittää elvyttää mitään vanhaa tai tapella minkään ruuvin kanssa. Eikä tule asiakas sitten valittamaan tai tule mitään muutakaan sähläystä ja moneen kertaan korjausyritystä. Tosin en tiedä osaako nuo tuolla edes avata jumiutuneita ruuveja.

Tuos kun kävin Autokeskuksessa tilaamassa osia ja näin sen hinnaston siinä tiskillä, niin nostin välittömästi omaa tuntihintaa 40%. Silti taidan tehdä melkein päivän töitä sillä hinnalla kun bemariasentaja yhden tunnin. Mutta tykkään kun voi tehdä kunnolla ja rasvailla kaikki ruuvit ynnä korjata muutkin ilmi tulleet viat samalla, kuin olla ns. "liukuhihnalla" jonkin ohjeaikataulukon mukaisissa suoritteissa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

tää on nyt vähän ot. Olin piällikkön tiguaniin (mittarissa ~170tkm) kyydissä ~100km. Ihmeen tökö jousitus, kaikki epätasasuudet tuli terävästi sisälle, vaikka on paksut renkaat alla. Sitten myöskään käyttövoima-aineen versio ei päässyt missään vaiheessa unohtumaan, sen vertta selkeä perkinsin sointi jatkuvasti.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^siinä on varmaa sama alusta ku vagin transuissa :?

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

X1. Xdrive on ihan ok. Mutta: Ajonvakautukset sun muut sensorihärpäkkeet vie kokonaan nelivedon edut. Paitsi silloin kun mennään suoraan. Totaalisen raivostuttavaa. Nelivedolla pitää voida kääntää reilusti ja kontrolloida kaasulla. BMW on erimieltä... Tekisi melkein mieleni tehdä kuten kuvan kuski. Kattokoristeeksi...
Liitteet
wp_ss_20141212_0001.png
(301.78 KiB) Tiedosto ladattu 5173 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Eti siitä kojetaulusta nappi, jossa lukee "DSC". Sen jälkeen kiroa cruisen toimimattomuutta tietyissä tilanteissa ja käy koodauttamassa cruise toimimaan DSC:n ollessa päällä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Napissa lukee DTC ja se toki auttaa vähän. Mutta liian vähän, ei poista läheskään kaikkia renkaiden jarrutuksia/ tehon leikkauksia. Valittelin samaa jo Jeepissä, mutta tää on pahempi...
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Äh joo, ajatushärö, DTC siinä tosiaan lukee. Onko X1 tehty sitten niinkin rajoittuneeksi? Tuo E90 antaa ekalla tasolla liekaa melko reilusti ja pidemmällä painalluksella vissiin kokonaan pois.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Sitikasta hajosi takalasinpyyhkimen varsi pesun yhteydessä. Uusi ei onneksi paljoa kustanna http://www.ebay.com/itm/Citroen-Xsara-E ... 1391989398
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:Äh joo, ajatushärö, DTC siinä tosiaan lukee. Onko X1 tehty sitten niinkin rajoittuneeksi? Tuo E90 antaa ekalla tasolla liekaa melko reilusti ja pidemmällä painalluksella vissiin kokonaan pois.
Hmm, tasoja? Täytyypä koittaa pitkää painallusta, josko tuo auttaisi! En ymmärrä miksi hyvällä alustalla ja erinomaisella voimalinjalla toteutettu auto on elektroniikalla pilattu!? "Tehdään tästä hyvä, mutta ei anneta kenenkään ajaa sillä."

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo. Lyhyellä tökkäyksellä menee DTC-moodiin, pidemmällä painalluksella pistää tiettävästi kokonaan pois. Vähän niinkuin Alfa, joka lyhyellä tökkäsyllä laittaa luistoneston pois ja pitkällä myös ajonvakautuksen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

YEEHAW! :twisted:
Bimmeri on pelastettu - mitä nöyrin kiitos!!
Alfaforumi on joviaali paikka, Baijerilaisen kuskiakin jalomielisesti autettiin. :wink:

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^Tuohan toimikin myös vanhassa ykkössarjalaisessa :-D . Kiitoksia tästä tiedosta! Täältähän löytyy yllättäen saksanihmeisiinkiin apuja :)

Avatar
Alfisti_61
Viestit: 134
Liittynyt: 14 Loka 2003, 02:58
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfisti_61 »

Hetki sitten koettua: parin vuoden ikäinen diesel E Mersu oli yön aikana tyhjentäyt akun. Manuaalista löytyi ohjeet apuvirralla käynnistämiseksi, joten tekemääntekemään. Lähtihän se käyntiin, mutta vaihteisto ei toimi. Parkki on päällä ja pysyy. Kaipa siellä on joku hemmetin kompuutteri sanonut poks. Jään mielenkiinnolla odottamaan diagnoosia. Molemmat Alfat vaan mennä porskuttavat....

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Pösö 800007 , vm.ei muista,lähes uusi, ajettu 57tkm

*Pakoputken keskikannake ja putki itsessään ruostunut täysin poikki
*Kaksi peruutustutkan nappia pimeänä
*Molemmat etukoiranluut täysin väljänä


= P*skoja vehkeitä ? :mrgreen: :lol:

Mietittiin kaverin kanssa et veis tommosen uuden pösön tehtaan linjaston päästä suoraan japaniin toyotan tai hondan (yleisesti japsi) laadunvalvojien eteen tutkittavaksi niin mahtasko ne revetä hysteeriseen huutonauruun maassa kierien ? :lol: Kun vertaa vaikka Toyotan Prius+ niin pikkusen on laatueroa 8)

Edit: Muutenkin kun vertaa autoja,niin toyotaa katsoessa tulee välittömästi mieleen varmuus,luotettavuus,täydellinen toimivuus aina ja sitkeä laatu. Pösöä toljottaessa tulee vain paha mieli ja karmivat muistot lukuisista hikisistä taisteluista kun mikään ei vaan toimi...

Kuva

Kuva

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kasinollaseiskaa on tehty vuosina 2002-2010 ja ajomäärästä voisi veikkailla että mitään päivittäistä pitkää siivua ei kärryllä ole vedetty. Ruostuuhan se pakoputki silloin jos sitä ei vedetä kuumaksi vaan aina lilluu vettä pohjalla. Koiranluut ja parkkitutkan anturit maksavat muualta kuin marmorilta ostaen parikymppiä kappale. Jos omat Alfat olisivat noin pienillä murheilla menneet niin olisin aika häpi :-D

Automallia en mitenkään erityisesti puolustele. Kaveri osti kymmenen vuotta sitten 807:n uutena ja tänä vuonna talutti sen purkaamoon, ainakin viimeiset vuodet olivat aikamoista via Dolorosaa. Saa nähdä miten pitkälle oma 407 jaksaa, näin kahdeksan vuoden ja 170 tuhannen kilometrin kohdalla ei vielä näy mitään viitteitä luopumisesta. Eikä tietysti pitäisikään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Rasvis kirjoitti: Saa nähdä miten pitkälle oma 407 jaksaa, näin kahdeksan vuoden ja 170 tuhannen kilometrin kohdalla ei vielä näy mitään viitteitä luopumisesta. Eikä tietysti pitäisikään.
Joo,omat kokemukset 407 niin etualapalloja on vaihdeltu ja satunnaisia vikavalon vilkkumisia. Muutamassa myös tullu vedet sisälle (ilmankiertojärjestelmän poistoletku tukossa -> uittaa hanttarin lattialle), kannattaa muuten tsekata. Näkyy sieltä hanttarin puolelta hiukan muovin takana musta letku..

Avatar
kivirok
Viestit: 460
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Ramista katosi kuta kuinkin kaikki kojelaudan sähköt + sähkölasit kesken ajon. :D
Sulakkeet ok, mutta autohan on täynnä jotain sähkärivirityksiä.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Kato jarrutehostajan alapuolelta/sivulta liittimet, muistaakseni siellä on päävirtojen läpimenoplugit tulipellissä. Jos olis kontaktivikaa? Sekä tietenkin liitoksen akulta. Voi toki olla virtalukkovikakin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

willez kirjoitti:Pösö 800007 , vm.ei muista,lähes uusi, ajettu 57tkm

*Pakoputken keskikannake ja putki itsessään ruostunut täysin poikki
*Kaksi peruutustutkan nappia pimeänä
*Molemmat etukoiranluut täysin väljänä


= P*skoja vehkeitä ? :mrgreen: :lol:

Mietittiin kaverin kanssa et veis tommosen uuden pösön tehtaan linjaston päästä suoraan japaniin toyotan tai hondan (yleisesti japsi) laadunvalvojien eteen tutkittavaksi niin mahtasko ne revetä hysteeriseen huutonauruun maassa kierien ? :lol: Kun vertaa vaikka Toyotan Prius+ niin pikkusen on laatueroa 8)

Edit: Muutenkin kun vertaa autoja,niin toyotaa katsoessa tulee välittömästi mieleen varmuus,luotettavuus,täydellinen toimivuus aina ja sitkeä laatu. Pösöä toljottaessa tulee vain paha mieli ja karmivat muistot lukuisista hikisistä taisteluista kun mikään ei vaan toimi...

Kuva



Samaa mieltä, Toyota ja muutkin japsit pääosin vaikuttavat olevan sitä laadukkaampia , mitä vanhempia autot ovat.
Laadukkaimmat ajan hammasta kestävät Tojot tehdään tosin edelleen emämaassa.

Jt

Kuva
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Kyllä. Yleisesti nuo kalliimmat mallit tehdään japanissa. Esimerkiksi honda siirsi accordin tuotannon/kasauksen takaisin japaniin vuonna 2002 jatkuvien laatuongelmien takia. Olisko ollut 1995-2002 tehtiin näitä briteissä. Honda ei halunnut menettää mainettaan,maksoi mitä maksoi. Ja suunnitelma näyttää toimivan,kun näitä 2003-2008 accordeja seuraa. Tuttua japsilaatua ja ei suurempia vikoja ennen 300tkm ajoa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ymmärtäähän sen, maineen menetyksestä seuraa kyllä kova lasku niinkuin on muutaman merkin kohdalla tullut huomattua.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Corolla kävi huonon käynnistymisen takia huollossa. Yksi hehku kuulemma poikki ja toinen pimeä niin tiukassa ettei lähde siististi eikä merkkihuollolla ole työkaluja irrottaa. Selvisi kuitenkin vielä -20 aamusta näineen.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

willez kirjoitti:Edit: Muutenkin kun vertaa autoja,niin toyotaa katsoessa tulee välittömästi mieleen varmuus,luotettavuus,täydellinen toimivuus aina ja sitkeä laatu.
Mulle taas tulee mieleen se Via Dolorosa, jota on saanut kokea Toyotilla ajaessa. Tai no, pitkä 4wd Hiace -05 oli matka-ajossa ihan asiallinen, pitkä akseliväli ilmeisesti tuo vakautta (ja sellaisen kääntöympyrän, että missään stadionia pienemmässä paikassa ei vekslailematta ympäri käännä. :lol: ) Mutta ne henkilömallit, huhhuh... Huomaa, että mallistoa uusiessa on jätetty vanhoista malleista kaikki sellainen, joka on todettu kestäväksi. Alustarakenteiden osalta tämä piste saavutettiin ilmeisesti joskus 80-luvun lopulla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Rolfa Ameo
Viestit: 120
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
Car(s): 155,156, Maserati V6
Paikkakunta: Nokia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rolfa Ameo »

Istuin viime viikolla ensimmäistä kertaa Audi A6:n kyytiin. Menimme Nokialta Tampereelle (15km). Ensiksi oli kiire lähimmälle huoltamolle, koska öljyvalo paloi. Koneeseen lisättiin 1,5-2 litraa öljyä. En kysellyt kuskilta mitään. Matka taitettiin kuskin sivulasi alhaalla, takapenkilläkin oli kylmä. Hiukan tietysti hymyilytti.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Käyttö Toyotani täyttää näinä päivinä 20-vuotta, kesällä vaihdoin jakopään hihnan, kun en saanut enää selvää siitä konehuoneen tarrasta, missä lukee koska viimeksi vaihdettu, vaihdoin samalla kaikki stefat.
Nyt on ilmennyt sellainen ongelma, että oven lukkoihin tiivistyy kosteutta ja jäätyy, ilmeisesti pitäisi puhdistaa ja rasvata. Voi olla ihan yleinen ongelma tässä vaiheessa, kun on kuitenkin suunniteltu lähinnä aavikolle/liian kuumiin maihin, kun vain muutaman kerran kesässä kuulee, että flektit käy.
alkuperäinen jakajan kansi oli viime kesänä vaihdettava, kun oli tiivistynyt kosteutta tulpan johdon liittimeen ja se oli ruostunut kiinni, auto kävi, mutta vaihdoin varmuudeksi Puolan ja kondensaattorin.
Joku päivä vaihdan jarrupalat, kun ovat loppu ja viimeksi vaihdettu 7-vuotta sitten, levyt onalkuperäiset ja hyvät.

Ruostetta ei ole ja etuiskunvaimentajia lukuunottamatta, kaikki alustan osat on alkuperäiset, autolla ajettu 280tkm
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Vastaa Viestiin