BigShowMan kirjoitti:^Totta, mutta mun vm.2006 imac17" (500GT pyörivä limppu) nousee nopeammin pystyyn kuin toi winkkukone... toihan ei tosiaan ole mikään todistus mistään, mutta kertoo aika paljon kuinka erilaiset järjestelmät ovat.
Joo, on niissä eroa, sitä en kiistä. Mutta videon vesittää tehokkaasti se, että raudan väitetään olevan samalla tasolla, mutta videon pointtiin eniten vaikuttava seikka raudassa on ihan eri ääripäistä.
Mun 3-vuotias duuniläppäri nousee nollista pystyyn ~samassa ajassa kuin tuo videon mäkki. Sillä erolla, että mun duunikoneeseen tarttee hakata välissä levykrypton salasana. Siinä tosin ei lue Acer.
BigShowMan kirjoitti:silti en lainkaan kaipaa tuota Winkun mukana tuomaa säätämisen määrää....
En minäkään, siksi tässäkin työasemassa pörrää Gentoo Linux. Ei tartte säätää ja ihmetellä, voi vaan tehdä ~kaiken minkä haluaa. Tähän tulee todennäköisesti vastauksena kauhea kasa uinutusta kun joku ei usko että Gentoota ei tartte säätää, mutta tämäkin setti on pääosin konfiguroitu jo vuosia sitten ja suurin osa konffeista pyörii jo kolmannessa vai neljännessä raudassa.
willez kirjoitti:
Edit: Videosta ei selviä koneiden tuottama ääni. Mac on täysin hiljainen,kun taas PCn tuulettimet jauhavat aika kovalla metelillä ja noin puolentunnin käytön jälkeen PC on tulikuuma. Ja PC on "puhdas" , eli vähän ohjelmia,juuri tehty kaikki puhdistukset/eheytykset ja poistettu turhaa p*skaa yleensäkin. PC ei ole edes hirveän vanha, 2-3 vuotta.
Kovin puhtaalta koneelta tuo ei kuulosta. Ei winkkarikaan jauha jatkuvasti järkyttäviä laskutehtäviä, jotka vetää koneen tehot tappiin - kyllä sen tekee joku muu softa. Acerin tehdasasennuksen jäljiltä kuumuus ja flektilaulu tosin ei kuulosta yhtään erikoiselta, eli tuosta koneesta voin sen hyvin uskoa vaikka olisi siivottu lähelle alkuperäistilaansa.
Omppulaitteiden virransäästötila on tosiaan ihailtavaa tasoa. Käytännössä virrankulutus on todella alhaalla, vaikka laite on yleensä nimenomaan standby- eikä hibernate-tilassa (eli nukkumassa eikä talviunilla) eli muisti on aktiivisena. Vastaavaan suoritukseen pääseviä ei-omppu-läppäreitä en muista nähneeni.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.