Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tästä bemarista tuli mieleen yhen tuttuni epäonninen autokauppa. osti e36 318is:n itäkeskuksesta pimeessä. kuudentena päivänä rupes kolisee, todella lujaa, diagnoosi kiertokangen lakrut. koneenvaihtohommiihan se meni, tehoa piti saada lisää, niin tampereelta bmw harrastajilta löyty vähän isompi kone, jonka piti sopia sinne. niin konemyyjä lupasi...no sopihan se sinne koonsa puolesta, mutta ei kiinnityksiltään ....etittiin sitten uutta konetta, tällä kertaa alkuperästä. Löytyi sellainen, erinäisten operaatioiden jälkeen kone oli kiinni. käynnistys: ja käy kolmella pytyllä, myös automaattilaatikko todetaan paskaks...

Loppujen lopuksi, tuota vm.94 IS:ää rempattiin vissiin 8 K eur edestä. :roll:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^halpaa :-D

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Pukkasko heti nahan punaiseksi kun joutui olemaan samassa tallissa natsihetekan kanssa :lol: ?

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

stoichiometric kirjoitti: Tarttis nyt vain saada toi ihottuma rauhottumaan. :wink:
Pukkasko heti nahan punaiseksi kun joutui olemaan samassa tallissa natsihetekan kanssa :lol: ?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^nyt se perkele on levinny käsistä naamaan. Komia paukura keskellä klyyvaria. :bad-words:

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eikös se oo nenä?

Punotus lähtee tammikuun myötä kyllä :lol:

Avatar
Zammy
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Elo 2014, 22:25
Car(s): Honda Accord 2009 2.2 i-DTEC
ja Honda Jazz 2009 1.2 i-VTEC

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Zammy »

Duunikaverilla 2007-mallin 320Diesel-Bemu 160 tuhatta ajettu ja taitaa olla kansiremppa edessä. ) Jäähdytysnesteet katoaa...että semmosta Saksa-laatua, vaikka onhan tuossa konetyypissä ollu ennekin vissiin murheita??

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^2007 lie jo N47, Bemarin versio legendaarisesta venyvästä jakoketjusta. Ikävänä pikkuseikkana jakopää on koneen takapäässä, joten proseduuri on moottori irroita-kiinnitä. Ehjään koneeseen teetettynä kait reilut 2 tonnia, jo hajonneeseen... niin, no.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Zammy kirjoitti:Duunikaverilla 2007-mallin 320Diesel-Bemu 160 tuhatta ajettu ja taitaa olla kansiremppa edessä. ) Jäähdytysnesteet katoaa...että semmosta Saksa-laatua, vaikka onhan tuossa konetyypissä ollu ennekin vissiin murheita??
Ei tuota mallia, mutta e39 bemari kanssa hukkasi nesteet ja pääsi lämpeämään, hinurikuski, sekä korjaamo epäilivät kansipahvia tai vesipumppua.
Vaihdettiin kuitenkin vain syyläri ja taas toimii.

Ei sen puolleen, etteikö se kansivikakin voisi olla, mutta ei aina.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PNV:ssä syyläri, paisari ja paisarin korkki ovat kuluvia osia.
VMP

Avatar
Zammy
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Elo 2014, 22:25
Car(s): Honda Accord 2009 2.2 i-DTEC
ja Honda Jazz 2009 1.2 i-VTEC

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Zammy »

Olikin "väärä hälytys" , alaletkun vuoto ilmeisesti ainut syy tuohon 320D:n ongelmaan...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tänään edessäni ajeli saab 9-3 aeron, pakoputkista tuli huolestuttavan sinistä savua...? Mitähän meinaa? :? :roll:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Viistoperä? Kaikista Garreteista tulee vanhoina öljypumppuja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^juupelis, ei se farkku ollut.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No, farkku tai sedani on uudempaa sukupolvea eikä niissä enää ole tuota suhteellisen aikaisin öljypumpuksi ryhtyvää GT17 -ahdinta. Viistoperässä sen sijaan on. Siinä on myös porsiva jakopää, tukkeutuva öljysihti, aukeavat ruuvit kampuran hihnapyörällä ja halkeilevat männät :D
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

pösö 607 päätti sytyttää aamulla automaattilaatikon vikavalon,kun aamulla laitoin virrat päälle.Onneksi kait johtui pakkasesta,ja parin päivän seisonnasta.
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Työkaverin 2001 A4 Audista jäätyy jarrut kovemmalla pakkasella :shock: . Sekä parkissa, kuin myös ajossa, kun on parkkihallista lähtenyt.

En ole ikinä aiheeseen törmännyt, mutta voiko jarruneste olla niin vetistä, että jäätää ihan ajostakin, vai jäätääkö joku muu paikka?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Voi, efekti on valitettavasti tuttu. Eli ekana ainakin ne nesteet vaihtoon. Periaatteessa satula voi jäätyä ulkoisestikin, mutta sinne menee sen verran voimaa ja mahtuu niin vähän jäätä, että auennee ihan jarrua polkemalla, kunhan se neste toimii.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

alfa164 kirjoitti:pösö 607 päätti sytyttää aamulla automaattilaatikon vikavalon,kun aamulla laitoin virrat päälle.Onneksi kait johtui pakkasesta,ja parin päivän seisonnasta.
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku
Tein just kevyen 1400e huollon 607:aan (krhm.. Kaikki kylläkin normaaleita kuluvia osia mut vähän lähti kintaista..) ja askin liemet vaihtuivat samassa konkurssissa kuten auton kaikki muutkin liemet. Vaihdelaatikosta tuli kuin uusi. Se on aina yhtä ihmettelyä miten radikaalisti öljylaatu ja niiden elinikä vaikuttaa automaagin toimintaan.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Corolla -11 ei aina käynnisty. Virrat tulee mutta ei lähde pyörittämään starttia. Ongelmaan auttaa kun ottaa hetkeksi avaimen pois virtalukosta. Onko tietoa toimiiko nykyiset ajonestot noin, ettei ne pyöritä starttia? Pienempänä murheena, että töötti lakkasi toimimasta aiemmin viikolla...

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Shakal kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:pösö 607 päätti sytyttää aamulla automaattilaatikon vikavalon,kun aamulla laitoin virrat päälle.Onneksi kait johtui pakkasesta,ja parin päivän seisonnasta.
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku
Tein just kevyen 1400e huollon 607:aan (krhm.. Kaikki kylläkin normaaleita kuluvia osia mut vähän lähti kintaista..) ja askin liemet vaihtuivat samassa konkurssissa kuten auton kaikki muutkin liemet. Vaihdelaatikosta tuli kuin uusi. Se on aina yhtä ihmettelyä miten radikaalisti öljylaatu ja niiden elinikä vaikuttaa automaagin toimintaan.
Mistä muuten tulee näpsäkäimmin jäähdytin nesteet ulos,ja minkä väristä kuuluisi käyttää?Ilmaantuuko "itsestään"?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Polforea kirjoitti:No, farkku tai sedani on uudempaa sukupolvea eikä niissä enää ole tuota suhteellisen aikaisin öljypumpuksi ryhtyvää GT17 -ahdinta. Viistoperässä sen sijaan on. Siinä on myös porsiva jakopää, tukkeutuva öljysihti, aukeavat ruuvit kampuran hihnapyörällä ja halkeilevat männät :D
No ei sitten sen enempää....ei huolta.... 8)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

matti_vuorio kirjoitti:Corolla -11 ei aina käynnisty. Virrat tulee mutta ei lähde pyörittämään starttia. Ongelmaan auttaa kun ottaa hetkeksi avaimen pois virtalukosta. Onko tietoa toimiiko nykyiset ajonestot noin, ettei ne pyöritä starttia?
Pitääkö olla kytkinpoljin painettuna että lähtee ?

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

^Olikohan new Beetle josta kanssa löysin tuon hienon "ominaisuuden".
"on se perkele, sain just vaihdettua asiakkaan autoon kaikki nesteet ja nyt tää ei lähe käyntiin, kun tästä ikkunan kautta väännän avainta ettei verhoilu likaannu."
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eikös tuo ole vähän niin kuin kaikissa uusissa? Oliko peräti joku turvallisuusvaruste, joka olisi pakollinen - tai ainakin yritettäisiin saada pakolliseksi...
Eli joko jarrupoljin tai kytkinpoljin pitää olla painettuna, kun haluaa startata autoa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jees, kävin testaamassa. Kytkin pitää olla ihan kunnolla pohjassa että starttaa. Vaihdekepillä ei oo merkitystä.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Oli tänään -12 Citroen C5 ajettu ´60tkm,jossa tuulilasinpesuri ei toimi. Syy = Suuttimia ennen olevat takaiskuventtiilit tukossa. Simmosta :mrgreen: Ilmeisesti "upgrade mallit" päivitetty ja venttiilit poistettu kokonaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Polforea kirjoitti:Olis pitäny pysyä italialaisissa, ne sentään toimii talvella :D. Bemarin peräkontin lukko alkoi jumpitella ja jumahti ensin koko lukko auki-asentoon.
Alkuperäiset jankkirasvat vaihtui tänään CRC:n valkoiseen litiumrasvaan, jota on lukkomekanismeihin toisella voorumilla kovasti kehuttu. Hassua vaseliinia tuo alkuperäinen, kun suurelta osin oli hyvinkin vaseliinin ja voitelevan oloista, mutta myös joistain kohden kovettunut muovimaiseksi :shock:. Pakkasilla nähdään että vieläkö jäätää, mutta enää ei todellakaan pitäisi.
Ricambi kirjoitti:No ei sitten sen enempää....ei huolta.... 8)
Ei nuo ns. T7 -moottorit onneksi oikeasti ole pahoja, ongelmia alkaa löytymään yleensä 200-300tkm välimaastossa ja silloinkin lähinnä niihin, joissa on sniiduiltu öljynvaihdoissa. MAFista ovat tarkkoja, se kannattaa pitää kunnossa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Aquatica kirjoitti:^
Eikös tuo ole vähän niin kuin kaikissa uusissa? Oliko peräti joku turvallisuusvaruste, joka olisi pakollinen - tai ainakin yritettäisiin saada pakolliseksi...
Eli joko jarrupoljin tai kytkinpoljin pitää olla painettuna, kun haluaa startata autoa.
Monissa tosiaan taitaa olla ja hyvä ideahan se tavallaan on. Ceed myös mutta toisaalta siinä on avaimeton startti. Eikö saab ole jotain tuollaista logiikkaa käyttänyt jo kans kauan?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Hahhah :lol: Jossain artikkelissa,jossa esiteltiin uutta T6:sta,niin VW:n äijät sanoivat "Emme halunneet muuttaa paljoa, T5 on lähes täydellinen auto" :mrgreen:

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Poika sai kaveriltaan sisä/ulko lämpömittarin. Avaamaton paketti. Meinaa, että pitäis laittaa se tohon Puntoon. 2004 mallissa ei siis ole lämpömittaria, vaikka ajotietokone onkin.

Mä vähän inhoan tollasia härpäkkeitä. Kohta tulee varmaan karvanopat...

Mutta, koska tuo varmaan jossaan vaiheessa siirtyy kokonaan pojan käyttöön, niin laitetaan nyt sitten.

Ei vaan mitään käsitystä mitenkä tuo pitäisi tehdä? Mistäköhän piuhan voisi ulos pujottaa? Ja mihin anturi kannattaisi kiinnittää ja miten?

Veikkaan, että jotain tossa kyllä tapahtuu. Katkasen jonkun päävirtapiuhan tai syylariletkun...eli neuvoista olisin kiitollinen.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^
Värkkäsin aikoinaan tarrakiinnitteisen anturin etuoven saranoiden luokse, ulkopeltiin kiinni. Se toimi ok ajossa, mutta parkissa kori lämmitti sitä muutaman asteen. Anturin läpivienti onnistui jotenkin samasta reiästä sen virallisen läpiviennin kanssa. Bravossa tuo oli vielä kumia, mutta uudemmissa taitaa olla kovaa muovia.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

palstan avualiaat ammatti ja koti mekaanikot huomio! Oli tarkoitus vaihtaa sytytystulpat kun ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu. No homma tyssäs sitten jo heti ekaan tulppaan, kun ei tulppa-avain purenu sitten yhtään vaan pyöri tyhjää. Tarkemmin katsottuna ei sitten ollut tulpan kantaa näkyvissä vaan pelkästään jotain mustaa ympärillä. samaten nuo tulpan reiän "putki" olisi vähän niinkuin ottanut lämpöä ja muutenkin eroaa toiseen näöllisesti. Pakkohan se jonkunlainen ylläri oli saada mun tuurilla auton mukaan :evil:

Mitähän tossa on käyny ja mitenhän helvetissä ton saa pois sillein että toimii uusikin tulppa. : )


Tuossa video, kun kunnon kuvaa ei tällä nokialla saanut https://www.youtube.com/watch?v=Ju1DjDf ... e=youtu.be

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Tulpanhattu katkennut pohjalle?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^hmm.. meinaatko että tulpanhatun päästä olis palanen jääny mutterin kannan päälle? Hyvä idea. Muita vaihtoehtoja ei oikein tule mieleen, kun tulpan runko mutteri ei varmasti oo kierteiden läpi menny männän puolelle :D

Melko syvä vaan toi tulpan putki, että vinkkejä otetaan vastaan ongelman ratkaisun. Uus hattuhan se pitää ostaa jos näin on, kun ei pituus riitä enää.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Toi videon pätkä on vähän epäselvä. :) Perkeleesti on kuitenkin tehty remonttia ja ecujakin vaihdettu suottas, kun on tulpanavaimen magneetti jääny tulppaan. :-D

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Videon perusteella (voisi) näyttää myös siltä, että mahdollisesti on edelliseltä vaihtajalta tipahtanut tulppa-avaimesta se muovi-/kumitiiviste siihen tulppaan kiinni. Sitten on saatu jotenkin sullottua siihen vielä tulpanhattu päälle. Itselle meinannut joskus käydä vastaavanlaisesti kun on viimeistä tulppaa kiristäessä jäänyt siihen tulppaan kiinnin, mutta oon kuitenkin siinä hatuttamisvaiheessa huomannut. Sen jälkeen onkin ollut vähä tarkkaavaisempi. Jos on jotkut oikein pitkäkärkiset pihdit niin niillähän voi koittaa, onko se musta irti lähtevä osa?
Mikä piru sieltä taas on rikki?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ lumia 625 + youtube pakkaus :D

^Joo pitkä kärkisillä ajattelin ensimmäiseksi kokeilla ja kuulostaa tutulle tuo kumitiivisteen irtoaminen. mitä mustaa osaa tarkoitit?

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Juu hieman vaikea videon perusteella sanoa ku ei ole itse ollut paikan päällä katsomassa, mut näyttäisi siltä että ko.tulppa on "lihavampi" tuossa videolla kuin viereinen. Ja se ympärys näyttää tummalta, tähän perustin mutuni että kyseessä voisi olla se tiiviste. Jos on sellainen kynsillä toimiva noukkija sillä voi päästä helpommin käsiksi kuin pihdeillä, se onkin sitten eri asia onko siinä riittävästi tarttumisvoimaa.
Liitteet
tulppa.jpg
(41.37 KiB) Tiedosto ladattu 5823 kertaa
Mikä piru sieltä taas on rikki?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ jep, jotain ylimääräistä siellä kannassa on, mutta täytyy tutkia huomenna tarkemmin kun löytää tarpeeksi hyvän työkalun. Kiitoksia vinkeistä taas :)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuommoisella sinne voisi hyvinkin päästä käsiksi. Pelastanut monesta pulasta :D
http://www.motonet.fi/fi/tuote/806613/T ... ynsi-450mm
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Puukolla tai jollain halkaisee sen kumen, niin nousee helposti pois.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ihan kärkipihdeillä saa kaivettua ylimääräiset kumit jotka jäännyt sinne vanhoista hylsyistä. halvoissa avaimissa on kumi magneetin sijaan, ja se kumi välillä irtoaa... ei pitäisi kuitenkaan olla ylitsepääsemätön este :silent:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

en oo tommosta kumillista tulpanavainta nähnytkään. :oops:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Toivo että et näekään, ei niistä ole kuin harmia :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nuo kumi"lukolliset" on juurikin niitä parin euron ruoskia, joita saa tarjoustaloista yms... Kannattaa todellakin jättää hyllyyn! Sellaisen lisäksi kun minimissään magneetin vaatii...

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Joo semmonen sekunda avaimen kumihan se siellä oli. Tulppakin löysällä ja tuskin hattukaan ihan perillä ollu :D no nyt on korjattu pikku vika. Eipä tosiaan itsellekkään tullut ekana mieleen tuommonen osa vaikka semmosia joskus käyttänykkin. Halkasemalla lähti pois. Kiitos vinkeistä :)

Avatar
kivirok
Viestit: 460
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Melkolailla työntää Rami bensaa koneeseen. Siis sen verran, että sitä oli pari litraa öljynkin seassa. Käy rikkaalla koko ajan, lambda lienee vai mikäköhän muu tohon voisi vaikuttaa (monikin asia, mutta todennäköisimmin)?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Peugeotin airbag-valo. :bad-words: :bad-words: :bad-words: :bad-words: :bad-words: :drinking:

Vastaa Viestiin