Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
GTV myyty ja GTV ostettu.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
^Mä vähän tuollaista noista projektiketjuista arvelinkin. Onnea hankinnoista molemmille GTV:n ostaneille, kummalle se toinen sitten menikään
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
http://www.nettiauto.com/peugeot/607/6992061
Tämä pitäisi saada vaihdettua saman hintaiseen tai halvempaan Alfaan vaikkapa. Perinteistä keväistä autokuumetta et vaikka tuo on just hyvä vastahuollettuna ja leimattuna ni mieli sanoo et vaihtelu virkistäisi.
Tämä pitäisi saada vaihdettua saman hintaiseen tai halvempaan Alfaan vaikkapa. Perinteistä keväistä autokuumetta et vaikka tuo on just hyvä vastahuollettuna ja leimattuna ni mieli sanoo et vaihtelu virkistäisi.
Re: Autonvaihtoketju
Täällä kun joskus haikaillaan perheavoauton perään, niin brittiebaystä bongasin:
http://www.ebay.co.uk/itm/LHD-BMW-330CI ... 1459017508
Eli E46 BMW 330CI automaatti, vetokoukkukin löytyy eli ei kaipaisi kuin lumiharjaa.
http://www.ebay.co.uk/itm/LHD-BMW-330CI ... 1459017508
Eli E46 BMW 330CI automaatti, vetokoukkukin löytyy eli ei kaipaisi kuin lumiharjaa.
VMP
Re: Autonvaihtoketju
^^ ei oo ainakaan virheetön huoltokirja kun sivun otsikkoa lukee
E: siistin näköinen
E: siistin näköinen
Re: Autonvaihtoketju
Toi kuusnollaseiskan sisusta on kyllä niitä automaailman tyylikkäimpiä luomuksia. Ulkopuolesta voidaan taasen olla montaa mieltä.
Re: Autonvaihtoketju
No ei sitten tullut hyrsler voyageria, vaan sittenkin (mulle) tuttu ja turvallinen ranskis, elikkäs Citroen C8. 2-litrainen bensa-automaatti ei ollut suorituskyvyltään niitä räjähtävimpiä kokemuksia, mutta muutenhan tuo tuntui oikein mukavalta ja passelilta peliltä. Pelin ratkaisi mukaan koeajolle eksyneet kakarat, joiden painava mielipide oli, että tämä me tarvitaan. Sekä kauko-ohjaimella avautuva sähköinen takaliukuovi. Cool.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Kunhan sattuu toimimaan . Ongelmatilanteissa ja tulevissa varaosien tarpeessa yhteys www.tonistakeover.fi Ei tietoinen mainos, mutta tuttu porukka.wekkuli kirjoitti: Sekä kauko-ohjaimella avautuva sähköinen takaliukuovi. Cool.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Vuosina 97-99 kun itse olin vielä esiteini, niin meillä oli Ranskassa tuollainen vanhempi vastaava silloin uusi Peogeot 806, ja kyllähän se kelpasi. Tuossa vehkeessä oli sattumalta lähes kaikki varusteet, joista ehkä erikoisin oli etupenkit jotka pystyi vivusta kääntämään liukuvasti n.180¤ taaksepäin sivuttain. Ei siis kuitenkaan sähköisesti. Tuohon aikaan noita ei vielä ollut Suomessa ollenkaan, -94 paikkeilla tuli ensimmäiset maailmaan. Ja Suomeen joskus 2000 luvun alkupuolella.wekkuli kirjoitti:No ei sitten tullut hyrsler voyageria, vaan sittenkin (mulle) tuttu ja turvallinen ranskis, elikkäs Citroen C8. 2-litrainen bensa-automaatti ei ollut suorituskyvyltään niitä räjähtävimpiä kokemuksia, mutta muutenhan tuo tuntui oikein mukavalta ja passelilta peliltä. Pelin ratkaisi mukaan koeajolle eksyneet kakarat, joiden painava mielipide oli, että tämä me tarvitaan. Sekä kauko-ohjaimella avautuva sähköinen takaliukuovi. Cool.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Työsuhdeauton leasing loppuu viimeistään vuoden päästä, voi mennä kilsojen täyttymisen takia vaihtoon aiemminkin.
Kävin kattelee mitä uutta on tullut, tähän mennessä Kia Sorento on listan kärjessä (joojoo, ihan oikeesti).
Vielä katsomatta:
Vw Passat
Subaru Outback (julkaisua odotellessa)
Jaguar EX, vain sedan niin tuskin edes vakava vaihtoehto
Skoda Superb (tulossa oleva)
Land Rover Discovery Sport
MB CLA Shooting Brake
MB GLK
Skodan tulossa oleva iso maasturi
Ja tietysti Alfan Guilia jos se nyt ikinä tulee ulos.
Nyt katsottu ja pois raakattu:
Uusi Mondeo
Peugeot 508
Bmw 3, 3 GT, 4 grand coupe
MB C
Mazda 6
Yms. Jne.
Löytyisi sellainen mistä innostuisi ja 3-4 henkee mahtuisi kulkemaan laskettelemaan viikoksi.
Kävin kattelee mitä uutta on tullut, tähän mennessä Kia Sorento on listan kärjessä (joojoo, ihan oikeesti).
Vielä katsomatta:
Vw Passat
Subaru Outback (julkaisua odotellessa)
Jaguar EX, vain sedan niin tuskin edes vakava vaihtoehto
Skoda Superb (tulossa oleva)
Land Rover Discovery Sport
MB CLA Shooting Brake
MB GLK
Skodan tulossa oleva iso maasturi
Ja tietysti Alfan Guilia jos se nyt ikinä tulee ulos.
Nyt katsottu ja pois raakattu:
Uusi Mondeo
Peugeot 508
Bmw 3, 3 GT, 4 grand coupe
MB C
Mazda 6
Yms. Jne.
Löytyisi sellainen mistä innostuisi ja 3-4 henkee mahtuisi kulkemaan laskettelemaan viikoksi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Tuota Sorentoa en ihmettele yhtään, että on toistaiseksi kärjessä. Ainakin jos se on se aivan tuorein, juuri tullut malli. On makosan näkönen näin niinkuin perusautoksi, kuulemma myös oikein hyvä ajaa.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Joo, tuorein malli on. Nykyiseen 3v Subaru Foresteriin verrattuna paljon hiljaisempi ja tilavampi. Myös laadukkaamman ja "enemmän premium" fiilis ohjaamossa. Subaru on tosin urheilullisempi ajaa, Sorento on selkeästi mukavuus painotteinen ja en näkisi sitä ajettavan nelipyöräluisussa jota taad Foresterilla tapahtuu aina uuden lumen tultuaAquatica kirjoitti:Tuota Sorentoa en ihmettele yhtään, että on toistaiseksi kärjessä. Ainakin jos se on se aivan tuorein, juuri tullut malli. On makosan näkönen näin niinkuin perusautoksi, kuulemma myös oikein hyvä ajaa.
Toi CLA shooting brake ja muut pienemmät on aika epätodennäköisiä vaihtoehtoja. Vähintäänkin pitäisi ostaa se kaikkein isoin Thule katolle. Mutta toisaalta kun tilantarve on vain muutamia kertoja vuodessa, niin miksi kuskaisi tilaa mukanaan joka päivä?
Itsellä on nää "arkiauton" ostot aina ollut tämmöistä säätöä, pahinta silloin kun ei ole ollut harrasteavoa pihassa. Silloin listaa on ollut sotkemassa vielä avoautotkin, joskus jopa sellaiseen päätynytkin ainoaksi autoksi. VW EOS ehti olla ajossa vajaa pari vuotta.
Re: Autonvaihtoketju
Kuten ehkä saatoit huomata, puhuin vain yhdestä sähköllä avautuvasta ovesta.Alfissimo kirjoitti:Kunhan sattuu toimimaan . Ongelmatilanteissa ja tulevissa varaosien tarpeessa yhteys http://www.tonistakeover.fi Ei tietoinen mainos, mutta tuttu porukka.wekkuli kirjoitti: Sekä kauko-ohjaimella avautuva sähköinen takaliukuovi. Cool.
No tässä mennään samalla periaatteella kuin ennenkin olen autojen kanssa toiminut; Välttämättä et löydä hyvää ja halpaa, mutta kun et voi olla varma, että kalliskaan on hyvä, niin halpa on ainakin halpa ja se on varma se.
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
^ itelle jäänyt ihan hyvä jälkimaku tuosta c8.sta. Yllättävän hiljainen auto, mikä tila-autoissa tuntuu olevan poikkeuksellista. Tilava, mukava ajettava. Parkkeeraamista helpottaa se, että kuski pääsee helposti ulos mistä ovesta tahansa, kun sisällä tasaista lattiaa ja väljästi sijoiteltuja penkkejä. Liukuovet toimivat hyvin. Maantiellä mun mielestä kokoisekseen suht vähällä kulkee.
(Mulla oli moottorista öljyvuotoa, mutta sen kyllä tiesin ostaessani ja se näkyi ostohinnassa.) Yritin hetken etsiä ehjää yksilöä tuon tilalle, mutta ei tullut vastaan sopivaa.
(Mulla oli moottorista öljyvuotoa, mutta sen kyllä tiesin ostaessani ja se näkyi ostohinnassa.) Yritin hetken etsiä ehjää yksilöä tuon tilalle, mutta ei tullut vastaan sopivaa.
Re: Autonvaihtoketju
Isoin "riski" tuossa on varmaan tuo AL4-automaattilaatikko, joka ei ole ihan hyvässä maineessa. Tuohon yksilöön kyllä öljyt sinne vaihdettu ajallaan. Mutta riskejähän kaikissa autoissa ja sitten jos se rupeaa temppuilemaan, niin ei se käsittääkseni ihan tekemätön paikka ole. Ainakin juttua netistä löytyy ko keksinnöstä.
Liukuovifiksaukseen löysin jo netistä ohjeita. Kesän tullen voi olla, että kaivan vaihteeksi sisäisen sankarini esiin ja teeseitseilen.
Liukuovifiksaukseen löysin jo netistä ohjeita. Kesän tullen voi olla, että kaivan vaihteeksi sisäisen sankarini esiin ja teeseitseilen.
Re: Autonvaihtoketju
Mitä minä olen pariltakin citikkahörhöltä kuullut asiasta niin toimivaa AL4 askia ei ole ollut kuin suunnittelijoiden ajatuksissa. Kaveri osti erään xsaran jonka aski oli purettu kahteen kertaan, huuhdeltu ja vaihdettu kaikki magneettiventtiilit. Kuuleman mukaan se oli pakko olla kunnossa ja uutta vastaava. Taisi se 5tkm päästä ja se rupesi temppuamaan uudelleen. Ei siinä mitään jos tykkää rassata, aski pois, kaikkien 8kpl manujen vaihto á100e/kpl, huuhtelu ja taas sillä pääsee vähäsen liikkumaan. Ja ehjiä laatikoita ei saa mistäänwekkuli kirjoitti:Isoin "riski" tuossa on varmaan tuo AL4-automaattilaatikko, joka ei ole ihan hyvässä maineessa. Tuohon yksilöön kyllä öljyt sinne vaihdettu ajallaan. Mutta riskejähän kaikissa autoissa ja sitten jos se rupeaa temppuilemaan, niin ei se käsittääkseni ihan tekemätön paikka ole. Ainakin juttua netistä löytyy ko keksinnöstä.
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Autonvaihtoketju
AL4:ssä (ainakin vanhemassa) öljynvaihtoväli on 60 tkm. Yleensä porsii just sen takia kun valmistajan ilmoittamaa öljyvaihtoväliä ei totella.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Mun tietääkseni on ikuiset öljyt valmistajan ohjeen mukaan. Eli kestää laatikon iän joka sen takia on mitä on...Tiphookki kirjoitti:AL4:ssä (ainakin vanhemassa) öljynvaihtoväli on 60 tkm. Yleensä porsii just sen takia kun valmistajan ilmoittamaa öljyvaihtoväliä ei totella.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Re: Autonvaihtoketju
On siellä 60tkm huoltokirjassa C8n laatikkoöljyjen vaihtoväli.
Nää jutut kuulostaa ihan samalta kuin essonbaarijutut Alfoista. Siihen nähden C8 ei varmasti ole hulluin hankintani, sillä eihän Alfakaan kuulemma näe kevättä...
Nää jutut kuulostaa ihan samalta kuin essonbaarijutut Alfoista. Siihen nähden C8 ei varmasti ole hulluin hankintani, sillä eihän Alfakaan kuulemma näe kevättä...
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Ahaa, on siis noissa isoissa määritetty vaihdettavaksi tai tuliko jostain vuodesta. Ex 406 tuli mulle ajonestovammaisena ja osoittautui myös laatikkovammaiseksi. Luistoa, kytkin/jarrut oli vikakoodi. Öljynvaihto helpotti hetkeksi, venttiilipaketin purku ja pesu korjasi. 260tkm ajettu -03 HDI oli. Loistavasti pelaava aski toimiessaan, viallisia vain huollon puutteesta jonkunverran. Ja se vakio venttiilivika jota alkupään askeissa esiintyy korjaantuu yhdellä kolmenkympin (englannista saa) venttiilillä muutamassa tunnissa vaikkei olisi ennen tehnyt. Vanhemmat vaatii lisäksi sota päivityksen jollei ole jo tehty. Osiakin näytti saavan edullisesti.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Uuden (2013) Foresterin pitäisi kuulopuheiden mukaan olla selvästi hiljaisempi kuin vanha. Vanhaa en ole ajanut, mutta uusi on meluisimpia autoja, joilla olen liikkunut. Tilaahan siinä on hulvattomasti. Listasi autoista uusi Outback houkuttelisi, mutta sitä ei ole päässyt vielä edes koeistumaan. Jossain päin niitä kai on joku yksittäiskappale Suomessakin, mutta ei välttämättä vielä ajettavana. Jos numerotietojen ja vanhan Outbackin pohjalta arvailee, niin tilaa pitäisi olla kivasti ja Foresteria pidempi akseliväli rauhoittaa luultavasti menoa. Maahantuojan varustetasokoplaukset tosin tekevät siitä ainakin itselleni vähän ongelmallisen.JuhaP kirjoitti:Joo, tuorein malli on. Nykyiseen 3v Subaru Foresteriin verrattuna paljon hiljaisempi ja tilavampi. Myös laadukkaamman ja "enemmän premium" fiilis ohjaamossa. Subaru on tosin urheilullisempi ajaa, Sorento on selkeästi mukavuus painotteinen ja en näkisi sitä ajettavan nelipyöräluisussa jota taad Foresterilla tapahtuu aina uuden lumen tultua .
Järkiautoilija
Re: Autonvaihtoketju
Tervehdys.
Rekisteröidyin tänne kuullakseni merkkiharrastajien arvion ystäväni vanhasta Alfasta. Toivottavasti ketju on oikea.
Sain äskettäin erittäin edullisen tarjouksen tutulta joka oli kyllästynyt vanhaan alfaansa, ajattelin kuitenkin kysyä teiltä mielipidettä ennen kuin otan tämän projektiksi. Autossa on pitkähkö lista vikoja jotka on tiedossa, mutta sillä pystyy ajamaan lyhyitä pätkiä.
Kyseessä on vanha 89 tai 90 vuosimallin 75. 2.0TS, rullattu jotain väliltä 200-250tkm.
Matkamittari ei ole toiminut miesmuistiin, joten epäselvää.
Korissa ei ole pahemmin näkyvää ruostetta, mutta ainakin takapäässä sitä löytyy ilmeisesti vähän peltien välistä.
Ulkokuori on enemmän mallia nuhruinen kuin entisöintikunnossa oleva.
Sisusta on myös korkeintaan keskinkertainen kunnoltaan, ja auto on palanut kerran sivusta ammattitaidottoman hitsausliikkeen sähläilyn takia.
Kone on keittänyt kaksi tai kolme kertaa. Viime aikoina auto on herjannut alhaisesta jäähdytinnestetasosta ja nykimmistä on ollut havaittavissa.
Auton jäähdytinneste on myös kerran mahdollisesti jäätynyt koneessa sisällä, aiheuttaen pienen halkeaman lohkoon.
Autolla on kuitenkin ajeltu useampi vuosi ilman että halkeama on aiheuttanut mitään oireita.
Sähköt toimii vähän miten sattuu. Vaihteet eivät oikeen tahdo mennä päälle.
Ohjaustehostin on rikki, mutta hyllyltä löytyisi purkufirman tehostin, pyörälaakerit sai vaihtokäskyn viime katsastuksessa, mutta ei kai niiden vaihtaminen niin iso urakka voi olla. Iskarit ja jouset ovat orginaalit, eli täysin lopussa, ja ainakin yhden iskarin ylätuki on pettänyt.
Kardaani rallatti aika iloisesti taannoin, nyt taas hiljainen. Jarrut toimii, mutta vähän niin ja näin. Ainakin uusimisen tarpeessa.
Hyvää autossa on alkuperäiset alumiinivanteet ja uusittu laturi ja bensapumppu.
Ajo-ominaisuudethan tässä on ilmeisesti kunnossa ollessaan loistavat, ja ainakin ebaysta näytti saavan näihin Konin iskaria ja jousia.
Onhan tässä vikoja, mutta harvemmin näin vanhoja autoja ylipäänsä enään näkee liikenteessä joten sekin on jo meriitti. Olisi harmi päästää tämäkin sulattamoon kuten kaveri jo vihjaili.
Nettiautoa selatessa näin myytyjen seiskafemmojen joukosta, että todella hienokuntoisista oli pyydetty 1000-2000€. Samaan hintaan saa ok-kuntoista Bemaria ja Sierraa, takavetoista lelua tässä haetaan. Mutta Alfoissa, ja erityisesti 75:ssa vain on sitä jotain.
Mikä olisi merkkiharrastajien hinta-arvio tästä seiskafemmasta?
Ja onko järkevää ottaa projektiksi?
Rekisteröidyin tänne kuullakseni merkkiharrastajien arvion ystäväni vanhasta Alfasta. Toivottavasti ketju on oikea.
Sain äskettäin erittäin edullisen tarjouksen tutulta joka oli kyllästynyt vanhaan alfaansa, ajattelin kuitenkin kysyä teiltä mielipidettä ennen kuin otan tämän projektiksi. Autossa on pitkähkö lista vikoja jotka on tiedossa, mutta sillä pystyy ajamaan lyhyitä pätkiä.
Kyseessä on vanha 89 tai 90 vuosimallin 75. 2.0TS, rullattu jotain väliltä 200-250tkm.
Matkamittari ei ole toiminut miesmuistiin, joten epäselvää.
Korissa ei ole pahemmin näkyvää ruostetta, mutta ainakin takapäässä sitä löytyy ilmeisesti vähän peltien välistä.
Ulkokuori on enemmän mallia nuhruinen kuin entisöintikunnossa oleva.
Sisusta on myös korkeintaan keskinkertainen kunnoltaan, ja auto on palanut kerran sivusta ammattitaidottoman hitsausliikkeen sähläilyn takia.
Kone on keittänyt kaksi tai kolme kertaa. Viime aikoina auto on herjannut alhaisesta jäähdytinnestetasosta ja nykimmistä on ollut havaittavissa.
Auton jäähdytinneste on myös kerran mahdollisesti jäätynyt koneessa sisällä, aiheuttaen pienen halkeaman lohkoon.
Autolla on kuitenkin ajeltu useampi vuosi ilman että halkeama on aiheuttanut mitään oireita.
Sähköt toimii vähän miten sattuu. Vaihteet eivät oikeen tahdo mennä päälle.
Ohjaustehostin on rikki, mutta hyllyltä löytyisi purkufirman tehostin, pyörälaakerit sai vaihtokäskyn viime katsastuksessa, mutta ei kai niiden vaihtaminen niin iso urakka voi olla. Iskarit ja jouset ovat orginaalit, eli täysin lopussa, ja ainakin yhden iskarin ylätuki on pettänyt.
Kardaani rallatti aika iloisesti taannoin, nyt taas hiljainen. Jarrut toimii, mutta vähän niin ja näin. Ainakin uusimisen tarpeessa.
Hyvää autossa on alkuperäiset alumiinivanteet ja uusittu laturi ja bensapumppu.
Ajo-ominaisuudethan tässä on ilmeisesti kunnossa ollessaan loistavat, ja ainakin ebaysta näytti saavan näihin Konin iskaria ja jousia.
Onhan tässä vikoja, mutta harvemmin näin vanhoja autoja ylipäänsä enään näkee liikenteessä joten sekin on jo meriitti. Olisi harmi päästää tämäkin sulattamoon kuten kaveri jo vihjaili.
Nettiautoa selatessa näin myytyjen seiskafemmojen joukosta, että todella hienokuntoisista oli pyydetty 1000-2000€. Samaan hintaan saa ok-kuntoista Bemaria ja Sierraa, takavetoista lelua tässä haetaan. Mutta Alfoissa, ja erityisesti 75:ssa vain on sitä jotain.
Mikä olisi merkkiharrastajien hinta-arvio tästä seiskafemmasta?
Ja onko järkevää ottaa projektiksi?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
^Sanotaan nyt sen verran että hitsattavaa auton pohjasta varmasti löytyy hyvät määrät, eivät kylläkään nykyään katsastuksissa tunnu välittävän kun isoista rei'istä. Ja toinen juttu että takalaakerit on oikeasti vaivalloiset vaihtaa.
Mutta paaliin tuota ei kannata ainakaan laittaa. Jollei kunnostajaa löydy niin kannattaa myydä varaosa-kaaraksi.
Mutta paaliin tuota ei kannata ainakaan laittaa. Jollei kunnostajaa löydy niin kannattaa myydä varaosa-kaaraksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Takapyörän laakerit vaihtuu näppärästi alkuperäisellä ulosvetäjällä, mutta ihan yleimallinen laakerin ulosvetäjällä toimii myös. Samalla saa uuden myös paikoilleen.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Tää on väärä ketju tälle aiheelle mutta tuo laakereiden vaihto ei todellakaan välttämättä ole helppo homma. Siellä on ainakin alunperin erikoismutterit jotka on vaikea irroittaa etenkin jos ovat jymähtäneet kiinni, ja mitä ulosvetimiin tulee niin riippuu siitä millaiset työkalut on käytössä ja miten niitä osaa käyttää.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Järkevyys on alfoissa aina suhteellista, mutta jos olet valmis käytännössä käymään koko auton läpi niin ei tuo hassumpi varmaan ole. Työtä riittänee. 500 eur alkaen ...Nakke kirjoitti:Tervehdys.
Rekisteröidyin tänne kuullakseni merkkiharrastajien arvion ystäväni vanhasta Alfasta. Toivottavasti ketju on oikea.
Sain äskettäin erittäin edullisen tarjouksen tutulta joka oli kyllästynyt vanhaan alfaansa, ajattelin kuitenkin kysyä teiltä mielipidettä ennen kuin otan tämän projektiksi. Autossa on pitkähkö lista vikoja jotka on tiedossa, mutta sillä pystyy ajamaan lyhyitä pätkiä.
Kyseessä on vanha 89 tai 90 vuosimallin 75. 2.0TS, rullattu jotain väliltä 200-250tkm.
Matkamittari ei ole toiminut miesmuistiin, joten epäselvää.
Korissa ei ole pahemmin näkyvää ruostetta, mutta ainakin takapäässä sitä löytyy ilmeisesti vähän peltien välistä.
Ulkokuori on enemmän mallia nuhruinen kuin entisöintikunnossa oleva.
Sisusta on myös korkeintaan keskinkertainen kunnoltaan, ja auto on palanut kerran sivusta ammattitaidottoman hitsausliikkeen sähläilyn takia.
Kone on keittänyt kaksi tai kolme kertaa. Viime aikoina auto on herjannut alhaisesta jäähdytinnestetasosta ja nykimmistä on ollut havaittavissa.
Auton jäähdytinneste on myös kerran mahdollisesti jäätynyt koneessa sisällä, aiheuttaen pienen halkeaman lohkoon.
Autolla on kuitenkin ajeltu useampi vuosi ilman että halkeama on aiheuttanut mitään oireita.
Sähköt toimii vähän miten sattuu. Vaihteet eivät oikeen tahdo mennä päälle.
Ohjaustehostin on rikki, mutta hyllyltä löytyisi purkufirman tehostin, pyörälaakerit sai vaihtokäskyn viime katsastuksessa, mutta ei kai niiden vaihtaminen niin iso urakka voi olla. Iskarit ja jouset ovat orginaalit, eli täysin lopussa, ja ainakin yhden iskarin ylätuki on pettänyt.
Kardaani rallatti aika iloisesti taannoin, nyt taas hiljainen. Jarrut toimii, mutta vähän niin ja näin. Ainakin uusimisen tarpeessa.
Hyvää autossa on alkuperäiset alumiinivanteet ja uusittu laturi ja bensapumppu.
Ajo-ominaisuudethan tässä on ilmeisesti kunnossa ollessaan loistavat, ja ainakin ebaysta näytti saavan näihin Konin iskaria ja jousia.
Onhan tässä vikoja, mutta harvemmin näin vanhoja autoja ylipäänsä enään näkee liikenteessä joten sekin on jo meriitti. Olisi harmi päästää tämäkin sulattamoon kuten kaveri jo vihjaili.
Nettiautoa selatessa näin myytyjen seiskafemmojen joukosta, että todella hienokuntoisista oli pyydetty 1000-2000€. Samaan hintaan saa ok-kuntoista Bemaria ja Sierraa, takavetoista lelua tässä haetaan. Mutta Alfoissa, ja erityisesti 75:ssa vain on sitä jotain.
Mikä olisi merkkiharrastajien hinta-arvio tästä seiskafemmasta?
Ja onko järkevää ottaa projektiksi?
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Autonvaihtoketju
Tässähän on ihan just melkein jo toinen jalka Raision Kamuxissa ja Hanulta omaan 159 vaihtokysely tehty... http://www.nettiauto.com/opel/vectra/7001464
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
^ Jakkarat on ainakin tyylikkäät
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Autonvaihtoketju
^Paitsi takapenkki.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Autonvaihtoketju
Fiat Coupesta varmaan on täälläkin joillakin kokemuksia. Millainen on ylläpitää vs. Alfa? Oli katselussa jo aikaisemminkin, nyt ehkä voi kauppojakin koettaa hieroa kun on "huolto" kohta tehty. Tuostahan se varmaan juuri mustasukkaiseksi tulikin.
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/7003587
Turbo varmasti olisi (kesällä) maukkaampi mutta se vähä mitä Fiiat-tuunaajien sivuilta vakoilin, viisipyttyiseen on ainakin jakopääprojekti jonkinasteinen PROJEKTI.
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/7003587
Turbo varmasti olisi (kesällä) maukkaampi mutta se vähä mitä Fiiat-tuunaajien sivuilta vakoilin, viisipyttyiseen on ainakin jakopääprojekti jonkinasteinen PROJEKTI.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Autonvaihtoketju
Myyntipuheet ainakin kohdallaan
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Eikös tuokin ole viisipyttyinen, mutta ilman turboa?-TTY- kirjoitti:Fiat Coupesta varmaan on täälläkin joillakin kokemuksia. Millainen on ylläpitää vs. Alfa? Oli katselussa jo aikaisemminkin, nyt ehkä voi kauppojakin koettaa hieroa kun on "huolto" kohta tehty. Tuostahan se varmaan juuri mustasukkaiseksi tulikin.
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/7003587
Turbo varmasti olisi (kesällä) maukkaampi mutta se vähä mitä Fiiat-tuunaajien sivuilta vakoilin, viisipyttyiseen on ainakin jakopääprojekti jonkinasteinen PROJEKTI.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Autonvaihtoketju
Coupesta en tiedä, mutta samaa pohjalevyä ja konetta käyttävään Lybraan olen jakopään tehnyt (ja ensi kesänä taas teen, niin se aika vaan kuluu), ja onhan siinä tekemistä, mutta onnistuu konetta poistamatta. Lybran tapauksessa nostetaan keula ilmaan, poistetaan oikea tukivarsi, kaksi hallitunkkia koneen alle (ellei ole moottorinostinta) ja etummaiset kannakkeet ja tukitanko auki. Siinä on ihan tarpeeksi tilaa vaihtotyöhön, vaikka tehdas ja merkkihuolto ohjeistaakin pudottamaan koneen kokonaan pois. Noin sen oli tehnyt myös edellinen huolto, joka oli zürichiläinen Lancia-dealer (yhden pultin irrotus on vähän ahtaampi homma, ja siitä oli jäänyt jäljet runkopalkkiin.) Kymmenisen tuntia taisin hommaan käyttää vesipumpun vaihtoineen, seuraavalla kerralla menee varmaan nopeammin.-TTY- kirjoitti:Fiat Coupesta varmaan on täälläkin joillakin kokemuksia. Millainen on ylläpitää vs. Alfa? Oli katselussa jo aikaisemminkin, nyt ehkä voi kauppojakin koettaa hieroa kun on "huolto" kohta tehty. Tuostahan se varmaan juuri mustasukkaiseksi tulikin.
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/7003587
Turbo varmasti olisi (kesällä) maukkaampi mutta se vähä mitä Fiiat-tuunaajien sivuilta vakoilin, viisipyttyiseen on ainakin jakopääprojekti jonkinasteinen PROJEKTI.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Autonvaihtoketju
Eiku... onhan tuo näköjään. Jostain vaan pääsyt aivopieru muodostumaan että noita viispyttyisiä ei olis ku turbolla. Sinällään tuota viispyttyistäkään nyt niin pelkää, vaparissa vaan olis yks osa vähemmän mikä voi mennä rikki.Gusse kirjoitti:Eikös tuokin ole viisipyttyinen, mutta ilman turboa?
Satakuuskutonenkin on madallettu ja talvella pääsee, voiko tuo olla vaikeampi talviajossa? Bensatankin korkille samaa kuin 156:n ovenkahvoille. Jotain muuta mitä pitäis miettiä tuon suhteen? Vai jotain syytä että pitäisi miettiä koko juttua vielä kokonaan uudelleen?
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Autonvaihtoketju
Eikös noita ole 4 ja 5 pyttyisinä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Fiat_Coupe
http://www.autowiki.fi/index.php/Fiat_Coupe
Re: Autonvaihtoketju
Mitä tuollaista korirakenteeltaan on tullut vähän ihmeteltyä niin selkee koripajan tuote. Ei tulis mieleenkään uittaa suolassa ilman kunnollista ruostesuojausta, ei tosiaankaan tehtaalla moista ole pahemmin ajateltu.
Viralliset 97:kat taitaa olla juu kakslitraisena vitosella, vanhemmat nelosella. Alustarakenteeltaanhan tuo on ihan Tipo eli aika yksinkertaista tekniikkaa. Toki tollanen melkeen 20-vuotias peli on aina vähän projekti, työmaata ylläpidossa varmasti riittää. Ja vähä kirjavalta tuo kuvissa näyttää maalaukseltaankin, mitä noista kuvista saa selvää. Tiloiltaan tollanen viistokeula-Tipo on kyllä ihan hyvä, ihan eri kokoluokkaa kuin 916-GTV.
Viralliset 97:kat taitaa olla juu kakslitraisena vitosella, vanhemmat nelosella. Alustarakenteeltaanhan tuo on ihan Tipo eli aika yksinkertaista tekniikkaa. Toki tollanen melkeen 20-vuotias peli on aina vähän projekti, työmaata ylläpidossa varmasti riittää. Ja vähä kirjavalta tuo kuvissa näyttää maalaukseltaankin, mitä noista kuvista saa selvää. Tiloiltaan tollanen viistokeula-Tipo on kyllä ihan hyvä, ihan eri kokoluokkaa kuin 916-GTV.
Re: Autonvaihtoketju
Korjaus edelliseen, se olikin vain "tarkistusväli", ei vaihtoväli. Tuli katsottua vähän silmät ristissä huoltokirjaa.wekkuli kirjoitti:On siellä 60tkm huoltokirjassa C8n laatikkoöljyjen vaihtoväli.
Re: Autonvaihtoketju
Onko yhdelläkään päästy sinne tarkistusväliin asti ennenkuin on revitty askia poiswekkuli kirjoitti:Korjaus edelliseen, se olikin vain "tarkistusväli", ei vaihtoväli. Tuli katsottua vähän silmät ristissä huoltokirjaa.wekkuli kirjoitti:On siellä 60tkm huoltokirjassa C8n laatikkoöljyjen vaihtoväli.
Eivaan, uutena ihan pätevä varmaan mutta vanhemmiten yksi pahimmista vitsauksista mitä on. Varmaan pääsee korkeelle "huonoimmat vaihdelaatikot kautta aikain" -listalla yhdessä Mini-maticin ja Saxomatin kanssa.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Essonbaarin legendaa. Tiedän yhden varman ja toisen ehkä yli neljäsatkua avaamatta ajetun. Ei siis edes niitä venttiilinvaihtoja. Tuskin ovat ainoat.Vode kirjoitti:Onko yhdelläkään päästy sinne tarkistusväliin asti ennenkuin on revitty askia poiswekkuli kirjoitti:Korjaus edelliseen, se olikin vain "tarkistusväli", ei vaihtoväli. Tuli katsottua vähän silmät ristissä huoltokirjaa.wekkuli kirjoitti:On siellä 60tkm huoltokirjassa C8n laatikkoöljyjen vaihtoväli.
Eivaan, uutena ihan pätevä varmaan mutta vanhemmiten yksi pahimmista vitsauksista mitä on. Varmaan pääsee korkeelle "huonoimmat vaihdelaatikot kautta aikain" -listalla yhdessä Mini-maticin ja Saxomatin kanssa.
Korkeimmalle taitaa päästä Sele, DSG, Smartin robovaihdeaski ym. robottivaihteistot ennenkuin saavat ne kehitettyä kestäviksi.
Saxomat, sehän oli kytkin, mini-matic on mulle ihan outolintu.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Re: Autonvaihtoketju
No mun ostama oli vähiten ajettu (175tkm) AL4-askinen C8/807, joita nettiautosta löytyi, muut ajettu järjestään 200-300tkm ja ylikin ja nettiautosta löytyy monta yli 300tkm ajettua al4-askista ranskista ylipäätään.
Essonbaarijuttuja, on niissä varmaan ongelmayksilöitä, mutta kovin moni tuntuu vaan kulkevan eteenpäin. Ja kuten todettu, samojen baarijuttujen mukaan Alfojen ylipäätään ei pitäisi kestää sitäkään mitä automatisoitu ranskalainen.
Toinen automaattiranskikseni muuten, Laguna 2.2 dCi toimii nätisti ja mittarissa 307tkm. Ei ongelmia.
Essonbaarijuttuja, on niissä varmaan ongelmayksilöitä, mutta kovin moni tuntuu vaan kulkevan eteenpäin. Ja kuten todettu, samojen baarijuttujen mukaan Alfojen ylipäätään ei pitäisi kestää sitäkään mitä automatisoitu ranskalainen.
Toinen automaattiranskikseni muuten, Laguna 2.2 dCi toimii nätisti ja mittarissa 307tkm. Ei ongelmia.
Re: Autonvaihtoketju
^Guukkeliin kun kirjoittaa että AL4 niin ekana se tarjoaa täydennyksenä "automaattivaihteisto" ja toisena listalla jo "solenoidi"
Eihän Esson baarin tietotoimiston mukaan niissä DSG askeissakaan mitään ongelmia ole ollut. Ei mulla sinällään mitään ranskiksia vastaan ole, päinvastoin. Kaks renua ollut joista toinen Lagu v6 automaatti. Nyt etsinnässä myös psa/renault akselin laite tai sitten joku muu. Harkitsin jopa että hommais C5:n AL4:lla mutta en taida sentään niin hurjaksi heittäytyä.
Eihän Esson baarin tietotoimiston mukaan niissä DSG askeissakaan mitään ongelmia ole ollut. Ei mulla sinällään mitään ranskiksia vastaan ole, päinvastoin. Kaks renua ollut joista toinen Lagu v6 automaatti. Nyt etsinnässä myös psa/renault akselin laite tai sitten joku muu. Harkitsin jopa että hommais C5:n AL4:lla mutta en taida sentään niin hurjaksi heittäytyä.
Re: Autonvaihtoketju
Eiköhän toi googlehaun tarjoaminen johdu yksinkertaisesti siitä, että eipä ko automaattilaatikosta ole mitään keskusteltavaa niillä, joilla ei ole ongelmia. Alfa Romeo 156 haullakin tulee saman tien jatkoksi "tyyppiviat". Tekniset ongelmathan ne juuri ovat niitä, mitä googletetaan, kun ei muuta googletettavaa välttämättä ole. Dsg-haku laittaa saman tien kärkeen "ongelmat" ja "viat".
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Autonvaihtoketju
-HH- kirjoitti:Ei tulis mieleenkään uittaa suolassa ilman kunnollista ruostesuojausta, ei tosiaankaan tehtaalla moista ole pahemmin ajateltu.
Hyvä pointti, kiitos siitä, ei ollut tullut moista asiaa vielä tässä vaiheessa ajateltua. Normaalilla toiminnan nopeudella tuo olisi tullut mieleen sitten jossain vaiheessa seuraavaa talvea kun olisi pohjaa montusta käsin ihmetellyt. Toisaalta, eikös juuri sitä varten noita ruosteenestokäsittelyfirmoja ole olemassa. Tietääpähän katsella pohjaa hieman tarkemmin jos/kun moista menee katselemaan & pitää erityistä huolta jos/kun moisen kikottimen menee hankkimaan.
Sinällään tuollainen jatkuva perusylläpito ei pelota, tietoisesti pyrkinyt pitämään autokannan maksimissaan vuoden 2000 laitteissa, koska Suomen autoverotus. Ei kiinnosta maksaa pelkästään maksamisen ilosta, jos haluaa kehonkuljetuskoteloonsa "oikean" moottorin eikä näitä 0.9 litran EcoEcoGreenLeafBlueLine-maailman pelastajia. Ennemmin laittaa nekin säästyneet eurot sitten osiin ja ylläpitoon. Toista ketjua lainaten, jokainen on säästävinään omalla tavallaan.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Autonvaihtoketju
Et ole yksin.-TTY- kirjoitti:Sinällään tuollainen jatkuva perusylläpito ei pelota, tietoisesti pyrkinyt pitämään autokannan maksimissaan vuoden 2000 laitteissa, koska Suomen autoverotus. Ei kiinnosta maksaa pelkästään maksamisen ilosta, jos haluaa kehonkuljetuskoteloonsa "oikean" moottorin eikä näitä 0.9 litran EcoEcoGreenLeafBlueLine-maailman pelastajia. Ennemmin laittaa nekin säästyneet eurot sitten osiin ja ylläpitoon. Toista ketjua lainaten, jokainen on säästävinään omalla tavallaan.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Hei vaan Lankinen ja kiitos kilometreistä! Tervetuloa Fiat 500l ja mopon moottori! Saas nähdä miten yhteiselo lähtee sujumaan.. Tilaa on ja valoisuutta samoin. Ihan kelpo ajaa talvikauden keleissä näemmä. Eikä nastat noilla tehoilla irtoile... Toivottavasti tämä 1.4 95hp on ikiliikkujaluonne, kulkija iänikuinen. Mikä on muuten jakohihnan vaihtoväli, tietääkö kukaan..?
Re: Autonvaihtoketju
AK:n aikana noihi tuli lisää kilometrejä/aikaa. Mitä samalla koneella olevasta rouvan Lankisesta sen viimeksi vaihdoin niin oli kiristin jo aika löysällä, ja kilsoja silloin muistaakseni 52tkm ja remmillä ikää reilu 3vuotta. Samat huomiot myös aiemmin 1.2:sen kanssa kun vaihdoin kanssa jossaan 55tkm:n paikkeella, mutta siihen olinkin itse vaihtanut aiemmin remelin eikä ollut tehtaan jäljiltä kuten tuossa lankisessa. Omien havaintojen perusteella en ainakaan aio pidentää vaihtoväliä kun vauriot maksaa omasta pussista... Niin vanhastaan noissa oli 60tkm/3v, nyt tais olla ainakin aika 4v mutta mitä olikaan kilsat?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
T-Jettien speksi muuttui 3 v/60 tkm -> 4 v/120 tkm ja äkkipäätä voisi vapareissa kuvitella olevan ihan samat vaihtovälit.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Vastaan omaan kysymykseeni.. 120tkm/4v on manuaalin käsky jakohihnan vaihdolle. 5v keveämmissä olosuhteissa.
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
Hankin pitkään kuumotellun Kuningasmersun, eli W124! Malliksi osui 300 E-24, vuosimallia 1992. Tässä yksilössä löivät kättä sopivassa suhteessa aluperäisyys, hyväkuntoisuus, historia, moottori ja hinta. Poishan se oli ostettava
Kuvia: https://www.icloud.com/photostream/fi-fi/#A5GWZuqDeScUw
Tästä syystä myyntiosiolla olisi nyt tarjolla hyvä diesel 159 Q4. Kiva jos se menisi foorumilaiselle. Soitelkaa!
Kuvia: https://www.icloud.com/photostream/fi-fi/#A5GWZuqDeScUw
Tästä syystä myyntiosiolla olisi nyt tarjolla hyvä diesel 159 Q4. Kiva jos se menisi foorumilaiselle. Soitelkaa!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Komea johtotähti! Itsekin olen joskus mietiskellyt tuollaista paremman pään W124:sta mutta just nyt ei taida olla oikea aika autojen kanssa jumppaamiselle.
- Epäkelpokeräilijä -