Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

GTV myyty ja GTV ostettu. 8)

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Mä vähän tuollaista noista projektiketjuista arvelinkin. Onnea hankinnoista molemmille GTV:n ostaneille, kummalle se toinen sitten menikään :D
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shakal »

http://www.nettiauto.com/peugeot/607/6992061

Tämä pitäisi saada vaihdettua saman hintaiseen tai halvempaan Alfaan vaikkapa. Perinteistä keväistä autokuumetta et vaikka tuo on just hyvä vastahuollettuna ja leimattuna ni mieli sanoo et vaihtelu virkistäisi. :lol:
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Täällä kun joskus haikaillaan perheavoauton perään, niin brittiebaystä bongasin:
http://www.ebay.co.uk/itm/LHD-BMW-330CI ... 1459017508

Eli E46 BMW 330CI automaatti, vetokoukkukin löytyy eli ei kaipaisi kuin lumiharjaa.
VMP

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ ei oo ainakaan virheetön huoltokirja kun sivun otsikkoa lukee :wink: :mrgreen:

E: siistin näköinen :)

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Toi kuusnollaseiskan sisusta on kyllä niitä automaailman tyylikkäimpiä luomuksia. Ulkopuolesta voidaan taasen olla montaa mieltä.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

No ei sitten tullut hyrsler voyageria, vaan sittenkin (mulle) tuttu ja turvallinen ranskis, elikkäs Citroen C8. 2-litrainen bensa-automaatti ei ollut suorituskyvyltään niitä räjähtävimpiä kokemuksia, mutta muutenhan tuo tuntui oikein mukavalta ja passelilta peliltä. Pelin ratkaisi mukaan koeajolle eksyneet kakarat, joiden painava mielipide oli, että tämä me tarvitaan. Sekä kauko-ohjaimella avautuva sähköinen takaliukuovi. Cool.
8)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

wekkuli kirjoitti: Sekä kauko-ohjaimella avautuva sähköinen takaliukuovi. Cool.
8)
Kunhan sattuu toimimaan :lol: . Ongelmatilanteissa ja tulevissa varaosien tarpeessa yhteys www.tonistakeover.fi :wink: Ei tietoinen mainos, mutta tuttu porukka.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

wekkuli kirjoitti:No ei sitten tullut hyrsler voyageria, vaan sittenkin (mulle) tuttu ja turvallinen ranskis, elikkäs Citroen C8. 2-litrainen bensa-automaatti ei ollut suorituskyvyltään niitä räjähtävimpiä kokemuksia, mutta muutenhan tuo tuntui oikein mukavalta ja passelilta peliltä. Pelin ratkaisi mukaan koeajolle eksyneet kakarat, joiden painava mielipide oli, että tämä me tarvitaan. Sekä kauko-ohjaimella avautuva sähköinen takaliukuovi. Cool.
8)
Vuosina 97-99 kun itse olin vielä esiteini, niin meillä oli Ranskassa tuollainen vanhempi vastaava silloin uusi Peogeot 806, ja kyllähän se kelpasi. Tuossa vehkeessä oli sattumalta lähes kaikki varusteet, joista ehkä erikoisin oli etupenkit jotka pystyi vivusta kääntämään liukuvasti n.180¤ taaksepäin sivuttain. Ei siis kuitenkaan sähköisesti. Tuohon aikaan noita ei vielä ollut Suomessa ollenkaan, -94 paikkeilla tuli ensimmäiset maailmaan. Ja Suomeen joskus 2000 luvun alkupuolella.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Työsuhdeauton leasing loppuu viimeistään vuoden päästä, voi mennä kilsojen täyttymisen takia vaihtoon aiemminkin.

Kävin kattelee mitä uutta on tullut, tähän mennessä Kia Sorento on listan kärjessä (joojoo, ihan oikeesti).

Vielä katsomatta:
Vw Passat
Subaru Outback (julkaisua odotellessa)
Jaguar EX, vain sedan niin tuskin edes vakava vaihtoehto
Skoda Superb (tulossa oleva)
Land Rover Discovery Sport
MB CLA Shooting Brake
MB GLK
Skodan tulossa oleva iso maasturi
Ja tietysti Alfan Guilia jos se nyt ikinä tulee ulos.

Nyt katsottu ja pois raakattu:
Uusi Mondeo
Peugeot 508
Bmw 3, 3 GT, 4 grand coupe
MB C
Mazda 6
Yms. Jne.

Löytyisi sellainen mistä innostuisi ja 3-4 henkee mahtuisi kulkemaan laskettelemaan viikoksi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuota Sorentoa en ihmettele yhtään, että on toistaiseksi kärjessä. Ainakin jos se on se aivan tuorein, juuri tullut malli. On makosan näkönen näin niinkuin perusautoksi, kuulemma myös oikein hyvä ajaa.

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Aquatica kirjoitti:Tuota Sorentoa en ihmettele yhtään, että on toistaiseksi kärjessä. Ainakin jos se on se aivan tuorein, juuri tullut malli. On makosan näkönen näin niinkuin perusautoksi, kuulemma myös oikein hyvä ajaa.
Joo, tuorein malli on. Nykyiseen 3v Subaru Foresteriin verrattuna paljon hiljaisempi ja tilavampi. Myös laadukkaamman ja "enemmän premium" fiilis ohjaamossa. Subaru on tosin urheilullisempi ajaa, Sorento on selkeästi mukavuus painotteinen ja en näkisi sitä ajettavan nelipyöräluisussa jota taad Foresterilla tapahtuu aina uuden lumen tultua :)

Toi CLA shooting brake ja muut pienemmät on aika epätodennäköisiä vaihtoehtoja. Vähintäänkin pitäisi ostaa se kaikkein isoin Thule katolle. Mutta toisaalta kun tilantarve on vain muutamia kertoja vuodessa, niin miksi kuskaisi tilaa mukanaan joka päivä?

Itsellä on nää "arkiauton" ostot aina ollut tämmöistä säätöä, pahinta silloin kun ei ole ollut harrasteavoa pihassa. Silloin listaa on ollut sotkemassa vielä avoautotkin, joskus jopa sellaiseen päätynytkin ainoaksi autoksi. VW EOS ehti olla ajossa vajaa pari vuotta.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Alfissimo kirjoitti:
wekkuli kirjoitti: Sekä kauko-ohjaimella avautuva sähköinen takaliukuovi. Cool.
8)
Kunhan sattuu toimimaan :lol: . Ongelmatilanteissa ja tulevissa varaosien tarpeessa yhteys http://www.tonistakeover.fi :wink: Ei tietoinen mainos, mutta tuttu porukka.
Kuten ehkä saatoit huomata, puhuin vain yhdestä sähköllä avautuvasta ovesta.
:wink:
No tässä mennään samalla periaatteella kuin ennenkin olen autojen kanssa toiminut; Välttämättä et löydä hyvää ja halpaa, mutta kun et voi olla varma, että kalliskaan on hyvä, niin halpa on ainakin halpa ja se on varma se.

rausku
Viestit: 246
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja rausku »

^ itelle jäänyt ihan hyvä jälkimaku tuosta c8.sta. Yllättävän hiljainen auto, mikä tila-autoissa tuntuu olevan poikkeuksellista. Tilava, mukava ajettava. Parkkeeraamista helpottaa se, että kuski pääsee helposti ulos mistä ovesta tahansa, kun sisällä tasaista lattiaa ja väljästi sijoiteltuja penkkejä. :-D Liukuovet toimivat hyvin. Maantiellä mun mielestä kokoisekseen suht vähällä kulkee.
(Mulla oli moottorista öljyvuotoa, mutta sen kyllä tiesin ostaessani ja se näkyi ostohinnassa.) Yritin hetken etsiä ehjää yksilöä tuon tilalle, mutta ei tullut vastaan sopivaa.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Isoin "riski" tuossa on varmaan tuo AL4-automaattilaatikko, joka ei ole ihan hyvässä maineessa. Tuohon yksilöön kyllä öljyt sinne vaihdettu ajallaan. Mutta riskejähän kaikissa autoissa ja sitten jos se rupeaa temppuilemaan, niin ei se käsittääkseni ihan tekemätön paikka ole. Ainakin juttua netistä löytyy ko keksinnöstä.

Liukuovifiksaukseen löysin jo netistä ohjeita. Kesän tullen voi olla, että kaivan vaihteeksi sisäisen sankarini esiin ja teeseitseilen.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

wekkuli kirjoitti:Isoin "riski" tuossa on varmaan tuo AL4-automaattilaatikko, joka ei ole ihan hyvässä maineessa. Tuohon yksilöön kyllä öljyt sinne vaihdettu ajallaan. Mutta riskejähän kaikissa autoissa ja sitten jos se rupeaa temppuilemaan, niin ei se käsittääkseni ihan tekemätön paikka ole. Ainakin juttua netistä löytyy ko keksinnöstä.
Mitä minä olen pariltakin citikkahörhöltä kuullut asiasta niin toimivaa AL4 askia ei ole ollut kuin suunnittelijoiden ajatuksissa. Kaveri osti erään xsaran jonka aski oli purettu kahteen kertaan, huuhdeltu ja vaihdettu kaikki magneettiventtiilit. Kuuleman mukaan se oli pakko olla kunnossa ja uutta vastaava. Taisi se 5tkm päästä ja se rupesi temppuamaan uudelleen. Ei siinä mitään jos tykkää rassata, aski pois, kaikkien 8kpl manujen vaihto á100e/kpl, huuhtelu ja taas sillä pääsee vähäsen liikkumaan. Ja ehjiä laatikoita ei saa mistään :mrgreen:

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

AL4:ssä (ainakin vanhemassa) öljynvaihtoväli on 60 tkm. Yleensä porsii just sen takia kun valmistajan ilmoittamaa öljyvaihtoväliä ei totella.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Tiphookki kirjoitti:AL4:ssä (ainakin vanhemassa) öljynvaihtoväli on 60 tkm. Yleensä porsii just sen takia kun valmistajan ilmoittamaa öljyvaihtoväliä ei totella.
Mun tietääkseni on ikuiset öljyt valmistajan ohjeen mukaan. Eli kestää laatikon iän joka sen takia on mitä on...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

On siellä 60tkm huoltokirjassa C8n laatikkoöljyjen vaihtoväli.

Nää jutut kuulostaa ihan samalta kuin essonbaarijutut Alfoista. Siihen nähden C8 ei varmasti ole hulluin hankintani, sillä eihän Alfakaan kuulemma näe kevättä...
8)

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Ahaa, on siis noissa isoissa määritetty vaihdettavaksi tai tuliko jostain vuodesta. Ex 406 tuli mulle ajonestovammaisena ja osoittautui myös laatikkovammaiseksi. Luistoa, kytkin/jarrut oli vikakoodi. Öljynvaihto helpotti hetkeksi, venttiilipaketin purku ja pesu korjasi. 260tkm ajettu -03 HDI oli. Loistavasti pelaava aski toimiessaan, viallisia vain huollon puutteesta jonkunverran. Ja se vakio venttiilivika jota alkupään askeissa esiintyy korjaantuu yhdellä kolmenkympin (englannista saa) venttiilillä muutamassa tunnissa vaikkei olisi ennen tehnyt. Vanhemmat vaatii lisäksi sota päivityksen jollei ole jo tehty. Osiakin näytti saavan edullisesti.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

JuhaP kirjoitti:Joo, tuorein malli on. Nykyiseen 3v Subaru Foresteriin verrattuna paljon hiljaisempi ja tilavampi. Myös laadukkaamman ja "enemmän premium" fiilis ohjaamossa. Subaru on tosin urheilullisempi ajaa, Sorento on selkeästi mukavuus painotteinen ja en näkisi sitä ajettavan nelipyöräluisussa jota taad Foresterilla tapahtuu aina uuden lumen tultua :).
Uuden (2013) Foresterin pitäisi kuulopuheiden mukaan olla selvästi hiljaisempi kuin vanha. Vanhaa en ole ajanut, mutta uusi on meluisimpia autoja, joilla olen liikkunut. Tilaahan siinä on hulvattomasti. Listasi autoista uusi Outback houkuttelisi, mutta sitä ei ole päässyt vielä edes koeistumaan. Jossain päin niitä kai on joku yksittäiskappale Suomessakin, mutta ei välttämättä vielä ajettavana. Jos numerotietojen ja vanhan Outbackin pohjalta arvailee, niin tilaa pitäisi olla kivasti ja Foresteria pidempi akseliväli rauhoittaa luultavasti menoa. Maahantuojan varustetasokoplaukset tosin tekevät siitä ainakin itselleni vähän ongelmallisen.
Järkiautoilija

Nakke
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 21:51

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Nakke »

Tervehdys.
Rekisteröidyin tänne kuullakseni merkkiharrastajien arvion ystäväni vanhasta Alfasta. Toivottavasti ketju on oikea.
Sain äskettäin erittäin edullisen tarjouksen tutulta joka oli kyllästynyt vanhaan alfaansa, ajattelin kuitenkin kysyä teiltä mielipidettä ennen kuin otan tämän projektiksi. Autossa on pitkähkö lista vikoja jotka on tiedossa, mutta sillä pystyy ajamaan lyhyitä pätkiä.
Kyseessä on vanha 89 tai 90 vuosimallin 75. 2.0TS, rullattu jotain väliltä 200-250tkm.
Matkamittari ei ole toiminut miesmuistiin, joten epäselvää.
Korissa ei ole pahemmin näkyvää ruostetta, mutta ainakin takapäässä sitä löytyy ilmeisesti vähän peltien välistä.
Ulkokuori on enemmän mallia nuhruinen kuin entisöintikunnossa oleva.
Sisusta on myös korkeintaan keskinkertainen kunnoltaan, ja auto on palanut kerran sivusta ammattitaidottoman hitsausliikkeen sähläilyn takia.
Kone on keittänyt kaksi tai kolme kertaa. Viime aikoina auto on herjannut alhaisesta jäähdytinnestetasosta ja nykimmistä on ollut havaittavissa.
Auton jäähdytinneste on myös kerran mahdollisesti jäätynyt koneessa sisällä, aiheuttaen pienen halkeaman lohkoon.
Autolla on kuitenkin ajeltu useampi vuosi ilman että halkeama on aiheuttanut mitään oireita.
Sähköt toimii vähän miten sattuu. Vaihteet eivät oikeen tahdo mennä päälle.
Ohjaustehostin on rikki, mutta hyllyltä löytyisi purkufirman tehostin, pyörälaakerit sai vaihtokäskyn viime katsastuksessa, mutta ei kai niiden vaihtaminen niin iso urakka voi olla. Iskarit ja jouset ovat orginaalit, eli täysin lopussa, ja ainakin yhden iskarin ylätuki on pettänyt.
Kardaani rallatti aika iloisesti taannoin, nyt taas hiljainen. Jarrut toimii, mutta vähän niin ja näin. Ainakin uusimisen tarpeessa.
Hyvää autossa on alkuperäiset alumiinivanteet ja uusittu laturi ja bensapumppu.

Ajo-ominaisuudethan tässä on ilmeisesti kunnossa ollessaan loistavat, ja ainakin ebaysta näytti saavan näihin Konin iskaria ja jousia.
Onhan tässä vikoja, mutta harvemmin näin vanhoja autoja ylipäänsä enään näkee liikenteessä joten sekin on jo meriitti. Olisi harmi päästää tämäkin sulattamoon kuten kaveri jo vihjaili.
Nettiautoa selatessa näin myytyjen seiskafemmojen joukosta, että todella hienokuntoisista oli pyydetty 1000-2000€. Samaan hintaan saa ok-kuntoista Bemaria ja Sierraa, takavetoista lelua tässä haetaan. Mutta Alfoissa, ja erityisesti 75:ssa vain on sitä jotain.

Mikä olisi merkkiharrastajien hinta-arvio tästä seiskafemmasta?
Ja onko järkevää ottaa projektiksi?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Sanotaan nyt sen verran että hitsattavaa auton pohjasta varmasti löytyy hyvät määrät, eivät kylläkään nykyään katsastuksissa tunnu välittävän kun isoista rei'istä. Ja toinen juttu että takalaakerit on oikeasti vaivalloiset vaihtaa.
Mutta paaliin tuota ei kannata ainakaan laittaa. Jollei kunnostajaa löydy niin kannattaa myydä varaosa-kaaraksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Takapyörän laakerit vaihtuu näppärästi alkuperäisellä ulosvetäjällä, mutta ihan yleimallinen laakerin ulosvetäjällä toimii myös. Samalla saa uuden myös paikoilleen.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tää on väärä ketju tälle aiheelle mutta tuo laakereiden vaihto ei todellakaan välttämättä ole helppo homma. Siellä on ainakin alunperin erikoismutterit jotka on vaikea irroittaa etenkin jos ovat jymähtäneet kiinni, ja mitä ulosvetimiin tulee niin riippuu siitä millaiset työkalut on käytössä ja miten niitä osaa käyttää.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Nakke kirjoitti:Tervehdys.
Rekisteröidyin tänne kuullakseni merkkiharrastajien arvion ystäväni vanhasta Alfasta. Toivottavasti ketju on oikea.
Sain äskettäin erittäin edullisen tarjouksen tutulta joka oli kyllästynyt vanhaan alfaansa, ajattelin kuitenkin kysyä teiltä mielipidettä ennen kuin otan tämän projektiksi. Autossa on pitkähkö lista vikoja jotka on tiedossa, mutta sillä pystyy ajamaan lyhyitä pätkiä.
Kyseessä on vanha 89 tai 90 vuosimallin 75. 2.0TS, rullattu jotain väliltä 200-250tkm.
Matkamittari ei ole toiminut miesmuistiin, joten epäselvää.
Korissa ei ole pahemmin näkyvää ruostetta, mutta ainakin takapäässä sitä löytyy ilmeisesti vähän peltien välistä.
Ulkokuori on enemmän mallia nuhruinen kuin entisöintikunnossa oleva.
Sisusta on myös korkeintaan keskinkertainen kunnoltaan, ja auto on palanut kerran sivusta ammattitaidottoman hitsausliikkeen sähläilyn takia.
Kone on keittänyt kaksi tai kolme kertaa. Viime aikoina auto on herjannut alhaisesta jäähdytinnestetasosta ja nykimmistä on ollut havaittavissa.
Auton jäähdytinneste on myös kerran mahdollisesti jäätynyt koneessa sisällä, aiheuttaen pienen halkeaman lohkoon.
Autolla on kuitenkin ajeltu useampi vuosi ilman että halkeama on aiheuttanut mitään oireita.
Sähköt toimii vähän miten sattuu. Vaihteet eivät oikeen tahdo mennä päälle.
Ohjaustehostin on rikki, mutta hyllyltä löytyisi purkufirman tehostin, pyörälaakerit sai vaihtokäskyn viime katsastuksessa, mutta ei kai niiden vaihtaminen niin iso urakka voi olla. Iskarit ja jouset ovat orginaalit, eli täysin lopussa, ja ainakin yhden iskarin ylätuki on pettänyt.
Kardaani rallatti aika iloisesti taannoin, nyt taas hiljainen. Jarrut toimii, mutta vähän niin ja näin. Ainakin uusimisen tarpeessa.
Hyvää autossa on alkuperäiset alumiinivanteet ja uusittu laturi ja bensapumppu.

Ajo-ominaisuudethan tässä on ilmeisesti kunnossa ollessaan loistavat, ja ainakin ebaysta näytti saavan näihin Konin iskaria ja jousia.
Onhan tässä vikoja, mutta harvemmin näin vanhoja autoja ylipäänsä enään näkee liikenteessä joten sekin on jo meriitti. Olisi harmi päästää tämäkin sulattamoon kuten kaveri jo vihjaili.
Nettiautoa selatessa näin myytyjen seiskafemmojen joukosta, että todella hienokuntoisista oli pyydetty 1000-2000€. Samaan hintaan saa ok-kuntoista Bemaria ja Sierraa, takavetoista lelua tässä haetaan. Mutta Alfoissa, ja erityisesti 75:ssa vain on sitä jotain.

Mikä olisi merkkiharrastajien hinta-arvio tästä seiskafemmasta?
Ja onko järkevää ottaa projektiksi?
Järkevyys on alfoissa aina suhteellista, mutta jos olet valmis käytännössä käymään koko auton läpi niin ei tuo hassumpi varmaan ole. Työtä riittänee. 500 eur alkaen ...

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tässähän on ihan just melkein jo toinen jalka Raision Kamuxissa ja Hanulta omaan 159 vaihtokysely tehty... http://www.nettiauto.com/opel/vectra/7001464

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Jakkarat on ainakin tyylikkäät :-D

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Paitsi takapenkki. :lol:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Fiat Coupesta varmaan on täälläkin joillakin kokemuksia. Millainen on ylläpitää vs. Alfa? Oli katselussa jo aikaisemminkin, nyt ehkä voi kauppojakin koettaa hieroa kun on "huolto" kohta tehty. Tuostahan se varmaan juuri mustasukkaiseksi tulikin.
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/7003587
Turbo varmasti olisi (kesällä) maukkaampi mutta se vähä mitä Fiiat-tuunaajien sivuilta vakoilin, viisipyttyiseen on ainakin jakopääprojekti jonkinasteinen PROJEKTI.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Myyntipuheet ainakin kohdallaan :lol:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

-TTY- kirjoitti:Fiat Coupesta varmaan on täälläkin joillakin kokemuksia. Millainen on ylläpitää vs. Alfa? Oli katselussa jo aikaisemminkin, nyt ehkä voi kauppojakin koettaa hieroa kun on "huolto" kohta tehty. Tuostahan se varmaan juuri mustasukkaiseksi tulikin.
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/7003587
Turbo varmasti olisi (kesällä) maukkaampi mutta se vähä mitä Fiiat-tuunaajien sivuilta vakoilin, viisipyttyiseen on ainakin jakopääprojekti jonkinasteinen PROJEKTI.
Eikös tuokin ole viisipyttyinen, mutta ilman turboa?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

-TTY- kirjoitti:Fiat Coupesta varmaan on täälläkin joillakin kokemuksia. Millainen on ylläpitää vs. Alfa? Oli katselussa jo aikaisemminkin, nyt ehkä voi kauppojakin koettaa hieroa kun on "huolto" kohta tehty. Tuostahan se varmaan juuri mustasukkaiseksi tulikin.
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/7003587
Turbo varmasti olisi (kesällä) maukkaampi mutta se vähä mitä Fiiat-tuunaajien sivuilta vakoilin, viisipyttyiseen on ainakin jakopääprojekti jonkinasteinen PROJEKTI.
Coupesta en tiedä, mutta samaa pohjalevyä ja konetta käyttävään Lybraan olen jakopään tehnyt (ja ensi kesänä taas teen, niin se aika vaan kuluu), ja onhan siinä tekemistä, mutta onnistuu konetta poistamatta. Lybran tapauksessa nostetaan keula ilmaan, poistetaan oikea tukivarsi, kaksi hallitunkkia koneen alle (ellei ole moottorinostinta) ja etummaiset kannakkeet ja tukitanko auki. Siinä on ihan tarpeeksi tilaa vaihtotyöhön, vaikka tehdas ja merkkihuolto ohjeistaakin pudottamaan koneen kokonaan pois. Noin sen oli tehnyt myös edellinen huolto, joka oli zürichiläinen Lancia-dealer (yhden pultin irrotus on vähän ahtaampi homma, ja siitä oli jäänyt jäljet runkopalkkiin.) Kymmenisen tuntia taisin hommaan käyttää vesipumpun vaihtoineen, seuraavalla kerralla menee varmaan nopeammin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Gusse kirjoitti:Eikös tuokin ole viisipyttyinen, mutta ilman turboa?
Eiku... onhan tuo näköjään. Jostain vaan pääsyt aivopieru muodostumaan että noita viispyttyisiä ei olis ku turbolla. Sinällään tuota viispyttyistäkään nyt niin pelkää, vaparissa vaan olis yks osa vähemmän mikä voi mennä rikki.
Satakuuskutonenkin on madallettu ja talvella pääsee, voiko tuo olla vaikeampi talviajossa? Bensatankin korkille samaa kuin 156:n ovenkahvoille. Jotain muuta mitä pitäis miettiä tuon suhteen? Vai jotain syytä että pitäisi miettiä koko juttua vielä kokonaan uudelleen?
Mikä piru sieltä taas on rikki?

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eikös noita ole 4 ja 5 pyttyisinä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Fiat_Coupe

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mitä tuollaista korirakenteeltaan on tullut vähän ihmeteltyä niin selkee koripajan tuote. Ei tulis mieleenkään uittaa suolassa ilman kunnollista ruostesuojausta, ei tosiaankaan tehtaalla moista ole pahemmin ajateltu.

Viralliset 97:kat taitaa olla juu kakslitraisena vitosella, vanhemmat nelosella. Alustarakenteeltaanhan tuo on ihan Tipo eli aika yksinkertaista tekniikkaa. Toki tollanen melkeen 20-vuotias peli on aina vähän projekti, työmaata ylläpidossa varmasti riittää. Ja vähä kirjavalta tuo kuvissa näyttää maalaukseltaankin, mitä noista kuvista saa selvää. Tiloiltaan tollanen viistokeula-Tipo on kyllä ihan hyvä, ihan eri kokoluokkaa kuin 916-GTV.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

wekkuli kirjoitti:On siellä 60tkm huoltokirjassa C8n laatikkoöljyjen vaihtoväli.
Korjaus edelliseen, se olikin vain "tarkistusväli", ei vaihtoväli. Tuli katsottua vähän silmät ristissä huoltokirjaa.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

wekkuli kirjoitti:
wekkuli kirjoitti:On siellä 60tkm huoltokirjassa C8n laatikkoöljyjen vaihtoväli.
Korjaus edelliseen, se olikin vain "tarkistusväli", ei vaihtoväli. Tuli katsottua vähän silmät ristissä huoltokirjaa.
Onko yhdelläkään päästy sinne tarkistusväliin asti ennenkuin on revitty askia pois ;-)

Eivaan, uutena ihan pätevä varmaan mutta vanhemmiten yksi pahimmista vitsauksista mitä on. Varmaan pääsee korkeelle "huonoimmat vaihdelaatikot kautta aikain" -listalla yhdessä Mini-maticin ja Saxomatin kanssa.

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Vode kirjoitti:
wekkuli kirjoitti:
wekkuli kirjoitti:On siellä 60tkm huoltokirjassa C8n laatikkoöljyjen vaihtoväli.
Korjaus edelliseen, se olikin vain "tarkistusväli", ei vaihtoväli. Tuli katsottua vähän silmät ristissä huoltokirjaa.
Onko yhdelläkään päästy sinne tarkistusväliin asti ennenkuin on revitty askia pois ;-)

Eivaan, uutena ihan pätevä varmaan mutta vanhemmiten yksi pahimmista vitsauksista mitä on. Varmaan pääsee korkeelle "huonoimmat vaihdelaatikot kautta aikain" -listalla yhdessä Mini-maticin ja Saxomatin kanssa.
Essonbaarin legendaa. Tiedän yhden varman ja toisen ehkä yli neljäsatkua avaamatta ajetun. Ei siis edes niitä venttiilinvaihtoja. Tuskin ovat ainoat.

Korkeimmalle taitaa päästä Sele, DSG, Smartin robovaihdeaski ym. robottivaihteistot ennenkuin saavat ne kehitettyä kestäviksi.
Saxomat, sehän oli kytkin, mini-matic on mulle ihan outolintu.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

No mun ostama oli vähiten ajettu (175tkm) AL4-askinen C8/807, joita nettiautosta löytyi, muut ajettu järjestään 200-300tkm ja ylikin ja nettiautosta löytyy monta yli 300tkm ajettua al4-askista ranskista ylipäätään.

Essonbaarijuttuja, on niissä varmaan ongelmayksilöitä, mutta kovin moni tuntuu vaan kulkevan eteenpäin. Ja kuten todettu, samojen baarijuttujen mukaan Alfojen ylipäätään ei pitäisi kestää sitäkään mitä automatisoitu ranskalainen.
8)

Toinen automaattiranskikseni muuten, Laguna 2.2 dCi toimii nätisti ja mittarissa 307tkm. Ei ongelmia.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Guukkeliin kun kirjoittaa että AL4 niin ekana se tarjoaa täydennyksenä "automaattivaihteisto" ja toisena listalla jo "solenoidi" :)

Eihän Esson baarin tietotoimiston mukaan niissä DSG askeissakaan mitään ongelmia ole ollut. Ei mulla sinällään mitään ranskiksia vastaan ole, päinvastoin. Kaks renua ollut joista toinen Lagu v6 automaatti. Nyt etsinnässä myös psa/renault akselin laite tai sitten joku muu. Harkitsin jopa että hommais C5:n AL4:lla mutta en taida sentään niin hurjaksi heittäytyä.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Eiköhän toi googlehaun tarjoaminen johdu yksinkertaisesti siitä, että eipä ko automaattilaatikosta ole mitään keskusteltavaa niillä, joilla ei ole ongelmia. Alfa Romeo 156 haullakin tulee saman tien jatkoksi "tyyppiviat". Tekniset ongelmathan ne juuri ovat niitä, mitä googletetaan, kun ei muuta googletettavaa välttämättä ole. Dsg-haku laittaa saman tien kärkeen "ongelmat" ja "viat".

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

-HH- kirjoitti:Ei tulis mieleenkään uittaa suolassa ilman kunnollista ruostesuojausta, ei tosiaankaan tehtaalla moista ole pahemmin ajateltu.

Hyvä pointti, kiitos siitä, ei ollut tullut moista asiaa vielä tässä vaiheessa ajateltua. Normaalilla toiminnan nopeudella tuo olisi tullut mieleen sitten jossain vaiheessa seuraavaa talvea kun olisi pohjaa montusta käsin ihmetellyt. Toisaalta, eikös juuri sitä varten noita ruosteenestokäsittelyfirmoja ole olemassa. Tietääpähän katsella pohjaa hieman tarkemmin jos/kun moista menee katselemaan & pitää erityistä huolta jos/kun moisen kikottimen menee hankkimaan.

Sinällään tuollainen jatkuva perusylläpito ei pelota, tietoisesti pyrkinyt pitämään autokannan maksimissaan vuoden 2000 laitteissa, koska Suomen autoverotus. Ei kiinnosta maksaa pelkästään maksamisen ilosta, jos haluaa kehonkuljetuskoteloonsa "oikean" moottorin eikä näitä 0.9 litran EcoEcoGreenLeafBlueLine-maailman pelastajia. Ennemmin laittaa nekin säästyneet eurot sitten osiin ja ylläpitoon. Toista ketjua lainaten, jokainen on säästävinään omalla tavallaan.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

-TTY- kirjoitti:Sinällään tuollainen jatkuva perusylläpito ei pelota, tietoisesti pyrkinyt pitämään autokannan maksimissaan vuoden 2000 laitteissa, koska Suomen autoverotus. Ei kiinnosta maksaa pelkästään maksamisen ilosta, jos haluaa kehonkuljetuskoteloonsa "oikean" moottorin eikä näitä 0.9 litran EcoEcoGreenLeafBlueLine-maailman pelastajia. Ennemmin laittaa nekin säästyneet eurot sitten osiin ja ylläpitoon. Toista ketjua lainaten, jokainen on säästävinään omalla tavallaan.
Et ole yksin.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Hei vaan Lankinen ja kiitos kilometreistä! Tervetuloa Fiat 500l ja mopon moottori! Saas nähdä miten yhteiselo lähtee sujumaan.. Tilaa on ja valoisuutta samoin. Ihan kelpo ajaa talvikauden keleissä näemmä. Eikä nastat noilla tehoilla irtoile... Toivottavasti tämä 1.4 95hp on ikiliikkujaluonne, kulkija iänikuinen. Mikä on muuten jakohihnan vaihtoväli, tietääkö kukaan..?

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -HH- »

AK:n aikana noihi tuli lisää kilometrejä/aikaa. Mitä samalla koneella olevasta rouvan Lankisesta sen viimeksi vaihdoin niin oli kiristin jo aika löysällä, ja kilsoja silloin muistaakseni 52tkm ja remmillä ikää reilu 3vuotta. Samat huomiot myös aiemmin 1.2:sen kanssa kun vaihdoin kanssa jossaan 55tkm:n paikkeella, mutta siihen olinkin itse vaihtanut aiemmin remelin eikä ollut tehtaan jäljiltä kuten tuossa lankisessa. Omien havaintojen perusteella en ainakaan aio pidentää vaihtoväliä kun vauriot maksaa omasta pussista... Niin vanhastaan noissa oli 60tkm/3v, nyt tais olla ainakin aika 4v mutta mitä olikaan kilsat?

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

T-Jettien speksi muuttui 3 v/60 tkm -> 4 v/120 tkm ja äkkipäätä voisi vapareissa kuvitella olevan ihan samat vaihtovälit.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Vastaan omaan kysymykseeni.. 120tkm/4v on manuaalin käsky jakohihnan vaihdolle. 5v keveämmissä olosuhteissa.

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Heksi »

Hankin pitkään kuumotellun Kuningasmersun, eli W124! Malliksi osui 300 E-24, vuosimallia 1992. Tässä yksilössä löivät kättä sopivassa suhteessa aluperäisyys, hyväkuntoisuus, historia, moottori ja hinta. Poishan se oli ostettava :)

Kuvia: https://www.icloud.com/photostream/fi-fi/#A5GWZuqDeScUw

Tästä syystä myyntiosiolla olisi nyt tarjolla hyvä diesel 159 Q4. Kiva jos se menisi foorumilaiselle. Soitelkaa!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Komea johtotähti! Itsekin olen joskus mietiskellyt tuollaista paremman pään W124:sta mutta just nyt ei taida olla oikea aika autojen kanssa jumppaamiselle.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin