Kuka tunnustaa???
Valvoja: Moderators
Kuka tunnustaa???
Kävin tuolla Muukkosella eilen ja siellä oli 156:nen moottorin vaihdossa. 2,5 litranen pois ja kolme litranen tilalle... Uteliaisuuttani vain tiedustelisin kenen mahtaa olla???
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03
Täällä kolahti.
Alkuun ei ainakaan isompia virityksiä tulossa, vapaavirtaussuodin ja chippaus, ehkä myös katista taaksepäin vaihtoon. Tuo 3 litrainen kaiketi putoaa sellaisenaan 2.5:n tilalle, ECU pitää päivittää ja sen saa hoidettua tuolla chippauksella. Itse en ole tämän viri-alan profeettoja, mutta kerron lisää sen mitä ymmärrän kun projekti valmistuu.
Laitan myös fotoja albumiin, vaikka ei se pannuhuone taida siitä paljoa ulkoisesti muuttua.
Uusi kone on 8tkm ajettu, ja hinta arviolta 4500-5000 euroa töineen. Vaihtokoneesta ei paljoa hyvitystä odotettavissa, varsinkaan ilman jakohihnaa
...
Eli, kun konetta joka tapauksessa ollaan vaihtamassa niin samalla 3 litranen keulalle. Itse en moista olisi keksinyt mutta Muukkoselta annettiin vinkki.
Alusta on toistaiseksi tehtaan alkuperäinen.
Alkuun ei ainakaan isompia virityksiä tulossa, vapaavirtaussuodin ja chippaus, ehkä myös katista taaksepäin vaihtoon. Tuo 3 litrainen kaiketi putoaa sellaisenaan 2.5:n tilalle, ECU pitää päivittää ja sen saa hoidettua tuolla chippauksella. Itse en ole tämän viri-alan profeettoja, mutta kerron lisää sen mitä ymmärrän kun projekti valmistuu.
Laitan myös fotoja albumiin, vaikka ei se pannuhuone taida siitä paljoa ulkoisesti muuttua.
Uusi kone on 8tkm ajettu, ja hinta arviolta 4500-5000 euroa töineen. Vaihtokoneesta ei paljoa hyvitystä odotettavissa, varsinkaan ilman jakohihnaa

Eli, kun konetta joka tapauksessa ollaan vaihtamassa niin samalla 3 litranen keulalle. Itse en moista olisi keksinyt mutta Muukkoselta annettiin vinkki.
Alusta on toistaiseksi tehtaan alkuperäinen.
Ihan viisaalta näyttää tuo vaihtovälin puolitus oma vaihdettiin 80 kympissä ja oli vielä ihan uuden näköinen, tosin ensimmäisenä sieltä taitaa pettää kiristäjä tai joku hihnapyörä. Tuo 120 alkaa kyllä olemaan jo liikaa .KJS kirjoitti:Joillakin on paukkunut hihna jo ennen ensimmäistä määräaikaa eli 60 tkm.
2 litraisessa kannattaa kylllä pitää tiukasti kiinni noista väleistä
nim vaihto edessä kuukauden sisällä

- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Vaihtovälin puolitus alkuperäisestä 120 tkm:sta on ehdottoman tärkeää lancia-pohjaisissa neloskoneissa. Max 60 tkm. 24-tappisen V6sen hihna kestää kyllä enemmän. Voisi kai kertoa oman kokemuksen eli 98 tkm (ja viisi vuotta) ajettu hihna oli ehjä, taivuttaessa tosin huomasi että joistain kohdista hampaiden juuressa oli havaittavissa voimakasta kulumista. Hihnan kumi oli kovettunut selvästi. Tämä ei ole se ongelmakohta vaan kuten "V6" kirjoitti hirttää kiristäjä todennäköisesti ensimmäisenä. Minulla se piti jo auton ulkopuolellekin kuuluvaa "kahnausta" ja irrallaan pyöriteltäessä se pyöri todella takkuisesti. Eli pari tuhatta kilsaa lisää ja kiristimen laakeri olisi leikannut kiinni ja polttanut jakohihnan poikki.V6 kirjoitti: Ihan viisaalta näyttää tuo vaihtovälin puolitus oma vaihdettiin 80 kympissä ja oli vielä ihan uuden näköinen, tosin ensimmäisenä sieltä taitaa pettää kiristäjä tai joku hihnapyörä. Tuo 120 alkaa kyllä olemaan jo liikaa .
2 litraisessa kannattaa kylllä pitää tiukasti kiinni noista väleistä
Carajillon tarina onkin hieman erilainen... Kolmosella täydestä laulusta nokkahihna poikki, se siis mystisesti katosi koko konehuoneesta, maantieltä ja ojista..
Sitä siis ei löytynyt mistään!! Toinen kone tilattiin italiasta, mutta eräs ruudinkeksijä ex-ystäväni orivedeltä ei sitä ikinä toimittanut. Saitkos muuten jo oravan nahkoja takas? Mutta, NYT, nyt on tooosi hyvä meininki.. Etkä sitten pirussa tule mun turbojullea tiputtelemaan ens kesänä,
tai no, jos nyt uutta aihiota mistään taas löytyy.............. 



..ammattina autoslalom..
Kiinnostaisiko valkoinen -82 Giulietta. Olisi yksi ylimääräinen josta voisin luopua....ehkäkumimuumi kirjoitti: tai no, jos nyt uutta aihiota mistään taas löytyy..............

Kuva
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu tuosta 155 TS.n yksilöstähän olisi hyvä rakennella
giulietta turbodelta replica...
ohessa kuva aidosta yksilöstä:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1536
giulietta turbodelta replica...
ohessa kuva aidosta yksilöstä:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1536
HEIHEI...SEIS.... ei #%"kele mitään giuliettaa enää, yhden paalasin parista markasta ulos tieltä, ja se kyllä piisaa... tuo auto on tällä hetkellä sielä heinolan lähellä varaosina. Sellainen metalliruskea(kuulemma 2kpl tullut sen värisenä suomeen). Samalla kaverilla, joka myi omaa juliettaa lehdessä 147:na.... siis pörssissä. Kuvia on tosin kehitettynä, jos saadaan jotenkin skannattua laitetaan nekin tänne. Mutta tuo valkoinen... siis värinä... se on ihan parasta mitä voi olla. Olisko kellään esim. 75 myynnissä 2.0?? tai jotain... Ihan muuten vaan, mitäs tuo maksaa?? tuo julietta siis.....




..ammattina autoslalom..
Ei siitä paljoa tarvi maksaa. Riippuu mitä haluat mukaan. Kärry on tällä hetkellä Lammilla mökin pihassa ja en ole varma pääseekö sinne autolla tällä hetkellä.kumimuumi kirjoitti:Ihan muuten vaan, mitäs tuo maksaa?? tuo julietta siis.....![]()
![]()
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Tällainen vai?kumimuumi kirjoitti: Mutta tuo valkoinen... siis värinä... se on ihan parasta mitä voi olla. Olisko kellään esim. 75 myynnissä 2.0?? tai jotain... Ihan muuten vaan, mitäs tuo maksaa?? tuo julietta siis.....![]()
![]()
Samoin, puntit tutisten odottelen "ensitapaamista".Rosvo kirjoitti:Mitenhän tämä projekti päättyi? Kiinnostaa kiinnostaa
Paketti on nyt Muukkosella about kasassa, eli 166:sta nypätty 3-litrainen suostui istumaan 156:n nokalle. Tarkempaa tietoa siitä kuinka paljon kenkälusikkaa sille piti näyttää, en vielä tiedä. Laitan lisäinfoa kun olen Alfan noutanut, vielä reilu viikko pitää odotella että pääsen Muukkosella käymään.
Odottavan aika on pitkä... Tai no...

- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Vajaan viikon ajon jälkeen voisi perstuntumalta veikata että alavääntöä on tullut enemmän kuin pelkkä laskutoimitus 3.0/2.5 -> +20% antaisi olettaa. Harmi vaan että sulaa tietä ei tahdo löytyä mistään että pääsisi kokeilemaan tosissaan kiihtyvyyttä paikaltaan. "Lentävien lähtöjen" perustella voi todeta että potkua on aivan per.....sti, varsinkin kun alla on tehtaan alkuperäinen alusta joka tykkää keventää nokkaa kiihdytettäessä -> pito karkaa ja kitkat on pian muisto vain.
Jahka tiet sulaa ja saa kesäpyörät alle niin sitten näkee paremmin miten kulkee.
Jahka tiet sulaa ja saa kesäpyörät alle niin sitten näkee paremmin miten kulkee.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski