Katsotaanpas, jos saisi jotain keskustelua aikaiseksi aiheesta, joka on itseäni kovasti mietityttänyt jo jonkin aikaa.
Minulla on perinteinen kaupunkilaisen autofriikin ongelma. Minulla ei oikein ole paikkaa missä autoani harrastaa! Mitään ei ole kiva tehdä kadunvarressa, varsinkaan mitään mikä vaatisi auton alle menoa. Jos saan jostain kalliin autohallipaikan, niin eihän sielläkään sitten mitään voi tehdä. Sähköt vielä ehkä saa pitkällä roikalla jostain, mutta esim. paineilmasta on aivan turha haaveilla, säännötkin kieltävät kaikki paitsi ihan pienimmät huoltotoimet.
No ainahan voi mennä tee-se-itse -halliin (ei niin)lähihuoltamolle ison tien varteen. Siellä tosin on minuuttiveloitus, huonot valot, ei työkaluja ja paikka on likainen, öljyinen ja luotaantyöntävä. Ei kannata tehdä mitään sellaista, minkä aikataulua ei minuutin tarkkuudella tiedä etukäteen, koska muuten tulee kalliiksi. Todella kalliiksi tulee, jos remontin aikana ilmenee jotain yllättävää ja pitää lähteä taksilla hakemaan varaosia liikkeestä(tai parista) kaupungin toiselta laidalta. Kuinka moni näistä autohommista lopulta oikeasti on sellainen, mitä voi noissa minuuttiveloitteisissa paikoissa tehdä???
Minne ihmiset oikeasti menevät harrastamaan autojaan? ...No, toki on henkilöitä, joilla on mahdollisuus tehdä omia järjestelyjä ja varustaa omaa autotallia/hallia/firman tiloja/mökkiä tms. niin, että siellä on mahdollisuudet tehdä yhtä sun toista. Jotkut porukalla vuokraavat tilat, hankkivat työkalut ja laitteet. Jotkut jopa varta vasten rakennuttavat talonsa niin, että niistä löytyy ammattitason tilat harrastaa. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Mutta entä se suuri enemmistö kaupunkilaisista, jolla ei ole resursseja, taloja, latoja, firmaa (tai halua) omien tilojen ja työkalujen hankintaan? Heille ei oikein ole paikkaa mihin mennä, vai onko?
1: Onko jossain firmaa josta voit vuokrata itsellesi laadukkaat ja siistit tilat ja muut edellytykset harrasteauton pitämiseen ja laittamiseen?
2: Kiinnostaisiko sinua tälläinen palvelu jos sellainen olisi?
3: Paljonko olisit tälläisestä palvelusta valmis maksamaan (eur/pv tai eur/kk)?
Kaikenlainen pohdinta ja ideointi aiheesta olisi enemmän kuin tervetullutta, kiitos.
Valitettavasti kaikilla ei ole varaa tähän: