Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Tämmöistä kirjoitti:

http://www.ajovalo.net/Koeajot/AlfaGT.html

Saittihan sisältää yhden henkilön subjektiivisiin kokemuksiin perustuvia arvosteluja joten sikäli niihin voi suhtautua hieman epäillen. Minusta positiivista arvostelussa oli se, että kritisoidaan eikä vain suitsuteta (kuten monella lehdellä on tapana). Sen sijaan aika moni kritiikin kohde olisi vaatinut vankkoja perusteluita, joita ei aina löytynyt.

Meinaan, oli muutama aika paksu väite kuten että 3.2V6 ei ole sopiva jokapäiväiseen käyttöön (GTA-miehet voinevat "vahvistaa" :-) ) tai ettei GT:hen mahdu kunnolla 185-senttinen istumaan. Mitähäntä kokeilin niin hyvin mahtui, tosin olenkin vain 183 :). Tai että suorituskyky on 2.0 Focuksen luokkaa - noh, en tiedä kun en ole ao. Fordia ajanut.

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Ei tainnut ajovalot olla kirjoittajalla päällä :shock:

No ihan asiallinen arvostelu mutta en nyt kaikkea menisi allekirjoittamaan...
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Mergy »

sami_r kirjoitti: tai ettei GT:hen mahdu kunnolla 185-senttinen istumaan. Mitähäntä kokeilin niin hyvin mahtui, tosin olenkin vain 183.
Joo, varsin mielenkiintoista kommenttia.
Itse olen 187cm ja kivasti mahduin istumaan... sen sijaan koeajotilaisuudessa huomasin että kovin lyhyillä henkilöillä oli ongelmia, koska jakkaraa ei saanut kovin lähelle rattia jolloin oli vaikeuksia ylettyä polkimille.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

sami_r kirjoitti: Meinaan, oli muutama aika paksu väite kuten että 3.2V6 ei ole sopiva jokapäiväiseen käyttöön
Ei olekaan, jos ei ole varaa tankata.
sami_r kirjoitti:ettei GT:hen mahdu kunnolla 185-senttinen istumaan
192-senttinen mahtuu kyllä. Mutta jos tuo 185-senttinen marjanpoimija oli samalla 200-kiloinen?
sami_r kirjoitti:Tai että suorituskyky on 2.0 Focuksen luokkaa
No tuskinpa se ainakaan kaukana on - siis tuo JTS. Mutta miksi 2-litraisen Alfan pitäisi hakata muiden merkkien kaikki mallit?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vittorio Jano kirjoitti:192-senttinen mahtuu kyllä. Mutta jos tuo 185-senttinen marjanpoimija oli samalla 200-kiloinen?
Luultavasti, mutta eiköhän se ole journalistin elämäntehtävä vääristää asioita mahdollisimman paljon silti valehtelematta.

Toinen vaihtoehto on tietty että kaveri ei löytänyt korkeudensäätöä tai sit hän käyttää vieläkin istumatyynyä niinkuin alle kouluikäiset.

Mukava kuitenkin kuulla että sinne saattaisi mahtua 188cm, GTV:hen kun se ei ollut mahdollista..

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Just joo. Kerkesin kirjoittaa jo hirveän purnauksen kaikesta mahdollisesta tuossa artikkelissa, kun iexplorer päätti kaatua ja tuhota tuotokseni. Ehkä parempi niin, oli sen verran vihaista tekstiä.
Lyhyesti sanoen ei kaverilla ole oikein tiedot kohdillaan.

Kaikkein hauskin oli ehkä "kokonaisuutenakin Alfa Romeo on reipasta vauhtia saavuttamassa muita merkkejä laatuvaikutelmassa.", samalla kun viitataan mm. Mazdaan, mikä on hirveimpiä muovileluja, mitä olen pitkään aikaan nähnyt. :-D
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rolle kirjoitti:Mukava kuitenkin kuulla että sinne saattaisi mahtua 188cm, GTV:hen kun se ei ollut mahdollista..
GTV on tosi tiukka sisältä. GT:ssä saattaa tosiaan tukka hipoa kattoa mutta itse ainakin istun yleensä sen verran kasassa, että en tuota ongelmaa havainnut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

sami_r kirjoitti:Meinaan, oli muutama aika paksu väite kuten että 3.2V6 ei ole sopiva jokapäiväiseen käyttöön (GTA-miehet voinevat "vahvistaa" :-)
No ei varmaan olekaan, kun siinä on tehoja tiputettu vielä 10 heppaa siitäkin vähästä mitä GTAssa :mrgreen:
Vakavasti ottaen, en keksi muuta estettä jokapäiväiselle käytölle kuin kulutuksen, mutta ei kai noita ihan samanlaiseen käyttöön kukaan ostakaan kuin 1,0 micraa?

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Just joo, ei kaikki menny ihan yks-yhteen mullekaan.
Perheautoksi Mazda RX-8 on parempi valinta.
Siis tämä vai?:
http://www.familycar.com/RoadTests/Mazd ... terior.jpg
Ainoa missä RX8 GT:n voittaa on päätila. Toi taakse jatkuva keskikonsoli ei ainakaan lisää tilaa ja tekee siitä ehdottomasti 2+2:n. Myöskään 30 litraa pienempi kontti ei näitä ominaisuuksia paranna. Ainoana etuna on noi "itsemurhaovet".
Kaasupolkimen välitys...
Minä tyhmä kun luulin, että kyseessä on vain vaijeri, mutta että nykyään siellä on oikein välityspyörät matkassa...Näin se kehitys kehittyy.
Jos 3,2-litrainen on samankaltainen kuin 156 GTA:ssa...
Taustat tarkistamalla saisi selville, että GT:n 3.2:ssa on 10 heppaa vähemmän. Tosin ei kai tämä niin merkittävä ero olekaan.
Istuin on lisäksi sijoitettu käsittämättömän korkealle...Näkyvyyden autosta voi luokitella kohtuulliseksi. Niin keula kuin perä jäävät näkymättömiin.
Elikkä ensin vittuillaan siitä, että istuin on liian korkealla ja sitten purnataan siitä, että keulaa ei näe??
GT:hen tottumaton pitää suorituskyvyn ensivaikutelmaa hyvänä. Todellisuudessa suorituskyky on aivan samalla tasolla kuin hiljattain ajamassani 2,0-litraisessa Focuksessa.
Siis GT huijaa tottumatonta kuskia? Elikkä onko se suorituskyky nyt sitten oikeasti hyvä vaiko eikö? Pitääkö lukijan etsiä Focuksen arvostelu, saadakseen selville kirjoittajan mielipiteen suorituskyvystä?
GT:n moottorivalikoimassa on selkeä aukko moottorille, joka vastaisi urheilullisen auton ostajan toiveita. Jos 3,2-litrainen on samankaltainen kuin 156 GTA:ssa, se ei ole oikea valinta jokapäiväiseen käyttöön. Lisäksi se on varsin kallis ja ilmoitettu kulutus on 4 litraa korkeampi kuin 2,0-litraisessa
Mitä urheilullisen auton ostaja sitten toivoo? Onko nyt näin, että se 240 hv on liikaa "urheilulliselle autolle"? Kallis ja kulutus korkeampi? Kyllä todellisessa maailmassa sekä kulutus että hinta nousee, kun tehotkin tekevät niin. (No ok, ehkä poikkeus kulutuksen suhteen, jos vastaavaan malliin asennetaan fööni.)
Alfa Romeo on reipasta vauhtia saavuttamassa muita merkkejä laatuvaikutelmassa.
:evilbat:

Löytyihän se sieltä. Pahoittelen häiriötä, pakko oli päästä purkamaan. Mielelläni avautuisin kasvotusten kyseisen kirjoituksen tekijälle. :silly:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mergy kirjoitti:sen sijaan koeajotilaisuudessa huomasin että kovin lyhyillä henkilöillä oli ongelmia, koska jakkaraa ei saanut kovin lähelle rattia jolloin oli vaikeuksia ylettyä polkimille.
Taisivat sitten olla naisimmeisiä tai pygmejä? Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia ajoasennon kanssa, pituutta markka seitenkuus sulka päässä :wink:
Viimeksi muokannut Rasvis, 08 Helmi 2005, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Siis tässähän on klassinen tapaus peruskateudesta suomalaisittain.
Kun mulla itselläni on perus kansan auto joka ei erotu massasta kirveelläkään niin kirjoitetaan sitten puuta heinää ja muutama vesiperä sellaisista menopeleistä joita salaa työpaikan vessassa toivotaan.

Voin lyödä vaikka miljoonan vetoa, että tässä meillä on liikenteessäkin sellainen liikennepoliisi joka ajaa ohituskaistaa ja valvoo ettei kukaan pääse ohitse ja jos pääsee niin sitten vilkutetaan pitkiä.

Mä olen kipeänä kotona ja ihan sekaisin joten jos tässä ei kovin paljon järkeä ollut niin pahoitteluni. Mutta onkohan tämä sama kaveri joka hesarissa kehuu niitä ranskalaisia kulttuuri elokuvia jossa vedetään maissipaskat kattilaan ja itketään pienuuden suurutta ja suuruuden pienuutta??
On kivaa kun on kivaa

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

sallimato kirjoitti:Minä tyhmä kun luulin, että kyseessä on vain vaijeri, mutta että nykyään siellä on oikein välityspyörät matkassa...
Potikalla (eli sähköisesti) nyky-Alfoissa kaasua painellaan.

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Jeps. Hieman "hetkessä" kirjoitettu tuo koko posti. Siltikään en "välityksiä" allekirjoita. :wink:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Re: Ajovalo.net Alfa GT-arvostelu

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Taisivat sitten olla naisimmeisiä tai pygmejä? Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia ajoasennon kanssa, pituutta markka seitenkuus sulka päässä :wink:
Naisimmeisiä hyvinkin =)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ja lisää avautumista :bad-words:
Jousitus oli 156:een perustuvia ennakko-odotuksia parempi, mutta mukavaksi sitä ei mitenkään voi kehua
Koska Alfa on muka ollut mukava, alusta on suunniteltu hieman erilaiseen käyttöön kun jossain Tojotassa.
Jostakin syystä kitkarenkaat ulvoivat hiljaisessa nopeudessa kuin nastat. Rengasäänet ovat kokonaisuutena normaalia keskiluokan tasoa
Ja sekö on auton vika, häh? Onhan mullakin tosi hiljanen auto, nastat vaan pitää aivan karseeta meteliä, se johtuu siis renkaista, ei autosta.
Moottorin ääni on kuuluva, mutta sivistynyt.
Jotain hyvää on kaveri sentään löytäny.

No, onneks tähän on totuttu. Monesti olen joutunu tokasemaan kun joku joku arvostelee Alfaa että "Kateellisten panettelua". Siihen yleensä loppuu vinoilu. :silly:

http://www.ajovalo.net/Koeajot/156GTA.html Tuossa on muuten 156 GTA:n koeajo parin vuoden takaa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

GTA:n testissä sanottua...
Kytkimen ja vaihteiden käyttäminen on nimittäin poikkeuksellisen hankalaa. Kytkin on myös raskas. Pohjassa pitäminen liikennevaloissa käy työstä
Heh, onko sitä pakko sitten pitää koko ajan pohjassa...?? Kannattaisi mennä salille vetämään jalkakyykkyä tai ostaa nissan micra...aika urpo tuo kaveri!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Nelli kirjoitti: Koska Alfa on muka ollut mukava, alusta on suunniteltu hieman erilaiseen käyttöön kun jossain Tojotassa.
Totta, muttei tojolootankaan alusta koskaan erityisen mukava ole ollut....

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Itse asiassa näyttäis että kaveri keksii jotain valittamista kaikista vähänkään erikoisemmista autoista joita on koeajanut. "ei ole tilat kuin perheautossa" sanoo hän.
No, harva Alfa tai Jagge on perheautoks suunniteltukaan Kuva
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

EVO kirjoitti:GTA:n testissä sanottua...
Kytkimen ja vaihteiden käyttäminen on nimittäin poikkeuksellisen hankalaa. Kytkin on myös raskas. Pohjassa pitäminen liikennevaloissa käy työstä
No on tavallisen heikko kaveri tai kädetön ja jalaton kun meillä ei ole vaimokaan koskaan valitellut, että olisi muka hankalaa vaihdella tai painaa kytkintä.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Nelli kirjoitti:Itse asiassa näyttäis että kaveri keksii jotain valittamista kaikista vähänkään erikoisemmista autoista joita on koeajanut. "ei ole tilat kuin perheautossa" sanoo hän.
No, harva Alfa tai Jagge on perheautoks suunniteltukaan Kuva
No ei oikein näinkään voi sanoa. Olen juuri neliovisia Alfoja ostellut koska niihin tosiaan mahtuu perhe melko hyvin ja samalla voi sitten välillä nauttia ajo-ominaisuuksista :mrgreen:. Voi hyvin sanoa Alfoista että ovat ns. monikäyttöisiä.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Se oikeastaan riippuu ihmisten koosta, meillä esim faija (183cm) ei varmasti olis sopinu pikku-Alfan (33) takapenkille kun meikäläisellekin (170 cm) se oli vähän ahdas. Nykyiseen kyllä tuntuu sopivan isompikin ihminen taakse.
Ja sitä en sano etteikö Alfaan koko perhe sovi, en ole perheellinen joten kokemukset on vähissä, mutta Alfa ei kuitenkaan taida olla ensisijaisesti perheauto.
Onhan noita meilläkin ollut, silloin kun olin pieni, Alfasud ja tais se Giuliakin olla meikäläisen olemassaoloaikana vielä :) ja hyvin sovittiin.
Ja nuo aiemmat viestithän oli ihan puhtaasti tuuletusta, joskus nyppii mokomat kaikkitietävät umpikateelliset pienim******t puupäät.
Lopetan avautumisen täältä tähän :oops:
Olen kyllä samaa mieltä tuosta monikäyttöisyydestä, ihmeen isoja kuormia tuolla pikkusella sai siirrettyä, tällä isolla en olekaan vielä kokeillut.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nelli kirjoitti:mokomat kaikkitietävät umpikateelliset pienim******t puupäät.
Mitäs vikaa meissä pienimunaisissa on?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin