Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Bella Italia ei unohdu...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Presta-venttiilit! Ei ihme, että näitä kutsutaan myös ranskalaisiksi.

Kaivoin eilen famiglian kaikki pyörät esiin ja säädin ajokuntoon. Kaikkien muiden pyörät ottivat ilmaa vastaan ongelmitta ja ilolla paitsi nämä spandex-sarjan lempilapset...

-Tazio

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

No mikäs mankeli Hepalle tuli?

Itse kävin tänään kevyellä testilenkillä. Munat meinasivat jäätyä, mutta muuten Bianchi rullasi yllättävänkin mukavasti. Hiekkaa oli baanoilla vielä aika tavalla, mutta hyvinhän noilla hybridikumeilla karkeammallakin pinnalla ajelee.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

Vittorio Jano kirjoitti:Itse kävin tänään kevyellä testilenkillä. Munat meinasivat jäätyä, mutta muuten Bianchi rullasi yllättävänkin mukavasti. Hiekkaa oli baanoilla vielä aika tavalla, mutta hyvinhän noilla hybridikumeilla karkeammallakin pinnalla ajelee.
Bibsien allehan ei saisi mitään laittaa, mut suosittelen Craftin Windstopper boxereita. Ei jäädy munat.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vittorio Jano kirjoitti:No mikäs mankeli Hepalle tuli?
Teaseria :)

Mulla on tuulenpitävät byysat eikä ole miehuus jäätynyt. niiden alla säämiskäkalsarit.

Varpaat meinasi jäätyä sunnuntaina.
Liitteet
WP_20150319_17_40_59_Pro.jpg
(106.38 KiB) Tiedosto ladattu 6192 kertaa
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nyt en kyllä tunnista. Mutta teksteistä päätellen ei ole ihan markettipyörä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Onko tuo Hepan uusi muoviluoti Viner?

-Tazio

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^We have a Winner! on se: Viner Salviati.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Ei saa kiusoitella tällaisilla, kun toisilla on matti lompakossa :bad-words:

Mites kiekko ja osa valinnat? Hiilari linjalla?

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Hepa kirjoitti:^We have a Winner! on se: Viner Salviati.
Olikohan se '09 tai jotain kun ajoin tuon Pistoian kylän läpi ja bongasin tuon tehtaan. Tai oikeastaan kyltin portissa

-Tazio

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hieno runko Hepalla. Mitä googlasin niin ei olis kovin pahanhintainenkaan.

Fillarilehden tuoretta osto-opasta selatessani kiinnitin huomion siihen että enää edes Bianchin kalliimpia pyöriä ei tuoda maahan Campagnolon osasarjoilla :( Pelkkää Shimanoa vai oliko parit SRAMit poikkeuksena. Mikähän älynväläys tässäkin on, eikö maahantuoja ymmärrä asiakaskuntansa toiveita lainkaan?

edit. Edullisen hinnan selittäisikin valmistajan konkurssi ja runkoja myydään siksi puoli-ilmaiseksi. Hyvä bongaus Hepalta kyllä. Oletan että PlanetX:stä runko löytyi.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Sieltähän se tuli kun ei Lidlistä saanut :)

Tarkoitus oli ajella Bianchilla tämä kesä, mutta tuo muutti suunnitelmat. Bianchin päivitetyt osat menee tähän, eli Centaurin vaihteet ja Campagnolon Scirocco kiekot. Kammiksi tulee Fulcrum RS:t ja muut osat mitä nyt sattui löytymään Dedaa lähinnä. Eli lähestulkoon kaikki osat Italiasta kotoisin.

Tuossa runkosetissä tuli mukana ohjainlaakeri ja istuimen kannake, vaikka tekstissä muuta lukisi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Oliskos vinkkejä maantiepyöräilykärpäsen puremaan..? Crescent Giga (2014) ja SUP Rotate ainakin tsekattu ja todettu kelvoiksi. Crescentin hiilikuiturunko kiinnostaisi ihan jo olemassaolonsa vuoksi, mutta onko noista Ruottin Tuntureista mihinkään? Tarkoitus olisi löytää alle pyörä, jolla voisi heittää lenkkiä kestopäällysteellä ihan kuntoilun ja läskinpolton merkeissä. Fitnessit ja Cyclocrossit eivät kiinnosta, kun ei ole tarvista käyttöpyörälle ollenkaan. Vanha Tunturin hybridi saa kelvata siihen hommaan. Lähellä olevan liike myy myös otsiko Biancheja, mikä niillä olis sopiva malli tähän sairauteen?

Runkokoon valintakin mietityttää. Kirja haaroihin ja kynällä merkki seinään -metodilla inseam 82 cm (184 senttinen ukko) mitattu, ja se taitaa todistaa että olen persjalka parhaimmillaan. Pyöräliikkeen jamppa heitti lonkalta Crescentin sopivaksi 55 senttistä (170-180cm pituushaitari) ja se on just sopiva tolle 82 inseamille jonkun taulukon mukaan. Ukon pituus puolestaan suosittelisi ostamaan 57 senttistä. Kumpaako oikein uskoa? Ja mitä tuon matalamman rungon hankkiminen sitten tuottaisi, paitsi korkeamman ajoasennon (kun kerran keskivartalon tarttee väkisin olla pidempi kuin keskimäärin). Eikös isompi runko taas antaisi enemmän mittaa penkin ja tangon väliin..?

Ota näistä selvää, ennen vain mentiin kauppaan ja ostettiin mieleinen... Mutta pistäkääpä vinkkiä tulemaan, kun kerran tietoa on tältäkin alueelta!

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Vaihtoehtojesi perusteella arvelen, että Suomen Urheilupyörässä asioit ja tätä Crescent Gigaa katselit. Ihan hyvältä tarjoukseltahan se näyttää ja henkilökohtaisesti mun silmää noi oranssinväriset crescentin maantiepyörät kyllä miellyttää. Osiltaanhan toi vastaa kai suunnilleen mitä tahansa kilpailijoiden saman hintaluokan vaihtoehtoa, joten toi runko ja sen geometria ja laatu jää sit pähkäiltäväksi. Toisaalta tossa hintaluokassa suunnilleen kaikki rungote teetätetään kaukoidässä joten laatukaan tuskin poikkeaa muista. Jos geometria ja runkokoko sopii niin mikäs siinä.

Bianchilla on maantiepyörissä kolme geometriaa C2C (coast to coast) joka on hieman pystympi ja "mukavampi" , B4P (born for performance) joka on vastaavasti hieman matalampi ja kisahenkisempi ja HoC (Hors Category), joka on puhdas kisatykkigeometria. Sempre Pro malli edustaa B4P geometriaa, Oltre HoC:ia ja käytännössä kaikki muut mallit C2C-geometriaa. Mun mielestä ei se ero B4P- ja C2C-geometrioiden välillä kovin suuri ole (ainakaan Sempre Pro:lla). Mulla on Sempre pro ja en mä huomannut juurikaan eroa joihinkin C2C-malleihin mitä koeajoin ennen hankintaani. Tai ainakaan sellasia eroja joita ei jollain stemmin ja satulan säädöillä sais muokattua. Biancheista mä kattelisin Intenso-tarjontaa, se on edullisin hiilikuiturunkoinen malli mitä suomeen tuodaan ja se on saanut hyviä arvosanoja testeissä. Mutta ei muitakaan mallisarjoja kannata jättää koeajamatta, etenkään jos hyviä Infinito ja Sempre pro tarjouksia osuu kohdalle.

SUP-fillareista mulla ei oo kokemusta, oon niitä liikkeessä nähnyt toki ja tiedän että ne teetätetään kauko-idässä suomen urheilupyörän speksien mukaan.

Hiilikuiturunkoista ilmeisesti olet hankkimassa, mikä on mielestäni ihan oikea valinta. Runko on heti heti sen puoli kiloa kevyempi vastaavaan alumiinirunkoiseen verrattuna eikä tartte sit pähkäillä ja spekuloida mahdollisilla runkopäivityksillä myöhemmin. Yksi mun vinkki vertailuihin ja koeajoihin on se että kiinnitä huomiota takapään vaimennuksen eroihin. Luulen että tossa löytyy eroja runkojen välillä. Yksi todella positiivinen juttu mitä en tajunnutkaan ennen Sempre Pron hankintaa oli se kuinka hyvin Bianchi oli toteuttanut hiilikuitutakahaarukallaan tien töyssyjen vaimennuksen. Aivan järkyttävä ero oli mun vanhaan alumiinirunkoiseen fillariin verrattuna Bianchin eduksi.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ oikeassa olet kaupan suhteen. Lähitienoon valikoimista myös 'luottovarustaja' Tunturi kauppaa 2014 professionalia lompakkoystävälliseen hintaan (http://www.bestbikes.fi/product_details.php?p=942). Ei ole toki samalla teknisellä tasolla, mutta niin komea, niin komea... Vai peräti kaunis.

Kun pyörän ostoa miettii, pistää ammattilaisten kanssa hiljaiseksi. On vannetta, rengasta, runkoa ja tankoa. Kaikki sais olla hyvällä perustasolla ja toi Crescent kutittelee juuri tässä mielessä. Tunturi taas hintansa osalta. Bianchissa lienee pari hunttia race-lisää, vaikken muuten epäile laatua ollenkaan. Kun saisi laitteen joka pelais kuin kello ja olis herkkäliikkeinen ja kohtuumukava.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Itse ostin ekaksi pyöräksi pari vuotta sitten tuon hinnat alkaen Bianchin. Vajaa pari tuhatta km tullut sillä ajettua, eikä siinä ole mitään vikaa. Sunnuntaina 60km ilman murheita alkuperäisillä osilla.

Ostin sen sillä ajatuksella, että katson kiinnostaako homma ja jos on kipinää niin sitten parempaa alle. Kiinnostusta on edelleen ja siksi uskaltaa investoida enemmän. Tuosta saa varmaankin vielä yli puolet hankintahinnasta, joten korkealta ei ole pudonnut. Olen kyllä miettinyt, että onko edes mielekästä luopua tuosta vanhasta, koska menee kivasti ja voi ajella vähän huonommallakin säällä ja tiellä ilman tunnontuskia.

Ainakin omalla kohdalla päivittäminen ja rakentaminen on osa harrastuksen suolaa. Kai se on luonnekysymys. Hankkiako heti sen, mitä ei tarvitse hetkeen uusia vai sitten päivittää kalustoa pikku hiljaa jos intoa riittää. Varmasti kaikki vaihtoehdot ovat jämäköitä.

Urheilupyörää voi suositella ostopaikkana ja ensihuolto kuuluu hintaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Päivittäminen on toki harrastuksen suola. Ja vähän vaarallinenkin suola :D Siitä lähtien kun viime kesänä päivitin Bianchiin Campagnolon Zonda vanteet alle ja jäi ne alkuperäiset kiekot ylimääräisiksi on jossain tuolla takaraivossa kummitellut ajatus pitäiskö niille vanhoille kiekoille hommata joku runko ettei ne tuntisi oloansa orvoksi :mrgreen: Tää voi lähtee lapasesta helposti..

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Mie suosittelen myös käytettyjen pyörien kattomista, esim. http://www.fillaritori.com.
Itse ostin 2013 09 vuoden cannondale system six:in campan record osilla ja iha ok kiekoilla. Ei tosin niin hyvillä, kuin alkuperäiset.
Samaan hintaan olisi saanut uutena sitten toista kiloa painavamman ja osat lähellä "hinnat alkaen" sarjoja.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Komppaan edellistä, on pajon harrastuksen aloittajia, jotka huomaavat 2 lenkin jälkeen, että maantiepyöräily vie liikaa aikaa, ei sovi kropalle tai muuten vaan ei olekaan niin siistiä kun kuvista kuvitteli. Tämän vuoksi lähes uusia käytettyjä saa hyvään hintaan ja näin saa vähempään rahaan parempaa tavaraa (uusi alu -käytetty kuitu ei tarvitse kauaa koeajaa kun päätös on lukittu) - sitten jos taskut pullottaa niin uutta vaan kehiin.
Itsellä ei tällä hetkellä ole Alffaa, mutta korvikkeena italoväreissä melkein jo vintagekuitua Colnago cristallo kuiturecordeilla ja zondilla ja sitten se tylsempi "ykköslaite" Trek Madone 6.7 SSl Ultegra Di2/DA.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Käytetty on hyvä vaihtoehto. Kannattaa silti tarkastaa hintataso käytetty vs. uusi. Välillä käytetyistä pyydetään uuden hintoja esim. fillaritorilla.

Viner tuli kasattua, takatalvi kolkuttelee, joten koeajo on tekemättä vielä. Kammet vaihtuu vielä kunhan uudet saapuvat.
Liitteet
Viner.jpg
(212.41 KiB) Tiedosto ladattu 5893 kertaa
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Komea peli.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^
Hieno tuli muoviluodista. Mitäs ne official rules of the euro cyclist taas sanoivatkaan noista juomapullotelineistä ;) ?

-Tazio

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

41. Naked black ALL CARBON water bottle cages (manufactured by ELITE CAGES) shall be used on ALL BIKES

Sääntöjen mukaiset :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mitäs palikoita tuohon on isketty?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kivijärvi kirjoitti: Kun saisi laitteen joka pelais kuin kello ja olis herkkäliikkeinen ja kohtuumukava.
Tiedoksi: huhtikuun alussa (?) ilmestyy seuraava TM, jossa on reilun tonnin hintaisten maantiepyörien vertailu.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vittorio Jano kirjoitti:Mitäs palikoita tuohon on isketty?
Runko: Viner Salviati
Vaihteet: Campa Centaur
Jarrut: PlanetX ultralight
Ohjainlaakeri: Dedaccia
Stemmi: Deda Ultracarbon
Tanko: Deda (alumiini)
Kiekot: Campa Scirocco
Renkaat: Schwalbe Ultremo ZX
Kammet: tällä hetkellä FSA Gossamer (tulossa Fulcrum racing RS)
Satula: Pro Griffon
Pullotelineet Kiinasta

Sinähän sen speksit :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuva

Työmatkakulkineeni nyt, kun Alfa on pipi :(

Montana MTB MXM, täysjousto ja ei levyjarruja jne. Raskas se on ajaa, mutta saa luvan kelvata. Onpa tuossa huonoa tietäkin tiedossa, joten ehkä ihan toimiva...

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Tekee hyvää. Kannattaa harkita samaa kulkinetta myös sen jälkeen kun Alfa on kunnossa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, kunto kohoaa. Mutta ei ole kiva kurakelissä ajaa kun toimistotöissä, mutta katsotaan miten tässä käy :)

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Hepa kirjoitti: Pullotelineet Kiinasta
:)
Busted? ;)

-Tazio



Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Aquatica kirjoitti:
Työmatkakulkineeni nyt, kun Alfa on pipi :(

Montana MTB MXM, täysjousto ja ei levyjarruja jne. Raskas se on ajaa, mutta saa luvan kelvata. Onpa tuossa huonoa tietäkin tiedossa, joten ehkä ihan toimiva...

Voi luoja tommonen "halpahalli" "täysjosto" on hirveä peli!! :) (olen omistanut...)
Suosittelen ennemmin vanhaa jousittamatonta kappavaihteinen naisten/miestenpyörä, eivät paljoa kustanna ja piäksevät tuommotteen 10-0 käytännöllisenä pyöränä. Niihi saa myös tavarankuljetuskykyä, saa tankoon ja tarakalle koria kiinni.

Onko tuon jousista miten apua huonolla pinnalla? Itelle ei oikein mitään positiivistä jäänyt mieleen omasta vastaavasta pyörästä.
Painaaki iha hirveästi, no tuon ny voi laskea jollaintavalla kuntoiluplussana, jos on lyhyt ajomatka.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noh, 8km about matka.

Etujousituksesta on hyötyä, kädet saa pidettyä tangolla helpommpin huonolla pinnalla. Tuo taaempi jousto on kyllä aika turha, ei se muuta tee kuin syö vauhdin mäessä. Halpisostohan tuo, 200eur maksoi... Mut nyt menee palkasta käteen jäävä osuus Alfaan lyhentämättömänä, ettei voi juhlia :D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Olisin voinut lainata fillaria remontin ajaksi niin olisi säästynyt nekin rahat Alfan laittoon ;-)
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pyörä on ollut jo monta vuotta B-)
371kcal sanoi sportstracker Kulutukseksi, 8.6km 27min ja huiput 31.3kmh, keskinopeus 19.6. Kyllä oli raskasta....

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tazio kirjoitti:
Hepa kirjoitti: Pullotelineet Kiinasta
:)
Busted? ;)

-Tazio



Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Ikäväkseni pitää kertoa, että taitaa Bianchit ja Colnagotkin tulla Kiinasta ;) Viner käsittääkseni made in Italy. Uudemmista en tiedä, kiinasta taitaa nekin olla.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Taiwanista ainakin yhdessä vaiheessa tuli melkein kaikki Bianchit.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Moro taasen!
Mitäpä raatilaiset suosittelisivat pyörän oston kylkiäisiksi, tai suorastaan pakollisiksi varusteiksi? Lukkopolkimet ja pyöräilykengät ajattelinkin jo hankkia, ja varmaan Shimanon mallistosta löytyy joka paikasta sopivat varsin edullisesti. Sykemittari + kadenssimittari tuntuu toistuvan hyvin usean kuntoilijan vakiokalustossa. Pärjääkö ilman vai eikö kannata yrittää pärjätä ilman?

Ja toisekseen, eipä tartte fillarifoorumia kauan selailla kun tulee olo että kaikki pyörät on yhtä kuraa vakiona. On huonot kiekot, huonot renkaat ja huonot kaikki. Vaikeampaa on etsiä sitä toimivaa perustasoa kiekoissa, renkaissa, vaihteissa ym. Mitäpä tällä foorumilla aiheista tuumitte? Olen Tekniikan maailman tilaaja, joten odotan kyllä mielenkiinnolla tulevaa maantiepyörävertailua. En silti tunne kaikkia merkkejä, liikkeitä jne., joten ostovinkkejä otetaan lämmöllä vastaan!

Sopivan runkokoon valinta se vain jaksaa hämmentää. Competitive cyclist-sivusto vaikuttaa todella pätevältä mitanottovideioineen päivineen. Nyt vain sitten mietityttää, mikä onkaan "tavallinen" mieltymys rungossa/ajoasennossa, competitive/eddy fit/french fit.. Vai onko niin, että vakavahenkisen perusaloittelijankuntoilijan ei vielä tartte olla noista niin kiinnostunu, kunhan tuntuu hyvältä?

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Vakiona miltei kaikissa maantiefillareissa ne kiekot painaa siinä 2kg pari ~ molemminpuolin (paitsi kun mennään jonnekin yli 3000€ fillareihin, joissa on jo kevyemmät kiekot vakionakin). Hinta/laatu/painosuhteeltaan asiallinen päivitys mitä voin suositella on campagnolon zondat jotka kustantaa siinä 350€ ja painaa ~1525 - 1560 g /pari riippuen onko campan vai shimanon navat. Siitä vielä keventäminen alkaa jo maksaa enemmän kuin 2€/1g. Vaihtajissa hyvä perustaso Shimanolla on 105 ja Campalla Veloce joilla pärjää kyllä pitkälle. Sramilla ei taida varsinaisia halpasarjoja maantiefillareihin ollakaan, tosin mulla ei oo niistä kokemustakaan.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Hepa kirjoitti:
Tazio kirjoitti:
Hepa kirjoitti: Pullotelineet Kiinasta
:)
Busted? ;)
Ikäväkseni pitää kertoa, että taitaa Bianchit ja Colnagotkin tulla Kiinasta ;) Viner käsittääkseni made in Italy. Uudemmista en tiedä, kiinasta taitaa nekin olla.
Cipollinni leuhkii myös koko prosessin tapahtuvan saapasmaassa.

Jos - ja se on iso jos - olisin muoviluodin tarpeessa olisi paha pala tehdä valintaa tuollaisen Vinerin (se on _hieno_ ) ja sen välillä.

Mutta, steel is real mutisee ol skool mies lievää kateutta äänessään ja nykii Moulton logoa paremmin esille :)

-Tazio

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

Tazio kirjoitti:... Mutta, steel is real mutisee ol skool mies... -Tazio
Kai mä tätä komppaan. Brittiläinen jokapaikan höyläni Tange-putkesta.
Liitteet
20140719_103919.jpg
(206.81 KiB) Tiedosto ladattu 5573 kertaa

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Hinta/laatu/painosuhteeltaan asiallinen päivitys mitä voin suositella on campagnolon zondat jotka kustantaa siinä 350€ ja painaa ~1525 - 1560 g /pari riippuen onko campan vai shimanon navat. Siitä vielä keventäminen alkaa jo maksaa enemmän kuin 2€/1g. Vaihtajissa hyvä perustaso Shimanolla on 105 ja Campalla Veloce joilla pärjää kyllä pitkälle. Sramilla ei taida varsinaisia halpasarjoja maantiefillareihin ollakaan, tosin mulla ei oo niistä kokemustakaan.
Zondat oli itsellä toinen vaihtoehto. Internetissä kehuttii sciroccoja, jotka ajattelin olevan paremmat tällaiselle 100kg+ kuskille.
Kivijärvi kirjoitti:Moro taasen!
Mitäpä raatilaiset suosittelisivat pyörän oston kylkiäisiksi, tai suorastaan pakollisiksi varusteiksi? Lukkopolkimet ja pyöräilykengät ajattelinkin jo hankkia, ja varmaan Shimanon mallistosta löytyy joka paikasta sopivat varsin edullisesti. Sykemittari + kadenssimittari tuntuu toistuvan hyvin usean kuntoilijan vakiokalustossa. Pärjääkö ilman vai eikö kannata yrittää pärjätä ilman?
Lukkopolkimet ja kengät must. Itsellä ei ole mittaria, ajelen fiiliksen mukaan ja tallennan lenkit ja sykkeet Sport Trackerillä. Mittari tekisi ajamisesta minulle liian kisailua kelloa vastaan. Nytkin yksikseen tulee kiskottua liian kovaa "enkkoja".

Kuten edellä mainittiin, Shimano 105-sarjan tai Campan Veloce / Sram mikä tahansa alkaa olla hyvät. Sora ja Tiagra tökkii ainoastaan vaijerien osalta. Nekin kyllä toimii.

Koko kannattaa valita mieluummin pykälän liian pieni kuin iso. Mieluummin tietty sopiva. Kun ajelee niin huomaa mitä kaipaa ja löytää säädöt. Niin ja vaippahousut on must.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Fillari-lehden osto-opasta lukiessani kiinnittyi huomio lauseeseen että uutta pyörää ostaessa arvonalenema fillarille olisi jopa nopeampaa kuin uutta autoa ostaessa. Fillaritorin käytettyjen fillarien hintoja jo pitempään tsekkailleena sanoisin että Bianchien kohdalla ei taida tuo väite ihan pitää paikkaansa. Etenkin halvempien maantiepyörien Via Nirone (& Impulso) mallien pyyntihinnat tuntuu käytettynä pyörivän yleensä jossain 600-900€ haarukassa samaan aikaan kun fillariliikkeet myy samoja fillareita uusina ylivuotisina malleina siinä 700€ - 1000 € hintaan. Ja nopeasti tuntuu noi Bianchit fillaritorilla kauppansa tekevänkin. Ei ainakaan samanlaista arvonalenemaa tuntuis olevan kuin Alfoja ja Fiateja ostaessa. Mutulta heitän että Bianchin lisäksi muutamissa muissa Italialaisissa fillareissa (Olmo, Colnago, jne) käytetyn fillarin arvo putoaa suht maltillisesti verrattuna moneen muuhun ei-italialaiseen merkkiin. Tossa mielessä Bianchi voikin olla hyvä valinta harrastusta harkitsevalle kun siitä pääsee helpohkosti eroonkin eikä tule niin paljon takkiinkaan kun/jos päätyy fillarinsa myymään.

Jännä ilmiö suomessa, melkein päinvastoin kuin autojen kohdalla saksa vs italia toi arvon alenema menee noissa fillareissa. Saksalaiset fillarit edustaa vähän sellaista nimettömämpää bulkkia kun Italia edustaa premiumia. Varmaan perinteikkäämmät ja tunteisiin vetoavammat merkit selittää ainakin osan tuosta ilmiöstä

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Laitetaan tännekin spammia vähäsen, kun nyt kerta sports tracker hoitaa töitään.
Tämän päviän pyöräilyt. Viimeksi pyöräillyt kai... 2v? sitten.... Huh.

Töihin: http://www.sports-tracker.com/workout/a ... eced53ddf4
Kotia: http://www.sports-tracker.com/workout/a ... eced57cf2e

Ei varmaan se oikein paikka, mutta kuitenkin sivuaa aihetta.

Rankkaa, raakaa oli.

Persus on täysin entinen, jalat, selkä, niska, kädet yms. myös... ajoasento on huono, satulaa ei saa tarpeeksi korkealle matka-ajoon jne. Mutta nää on näitä valintoja :D

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Pehmustettuja pyöräilyhousuja/shortseja suosittelisin kanssa varusteiksi pyörän hankinnassa ja samoin joku tekninen paita on kiva. Fillarointiin tarkoitetuissa on pidempi helma takana ja taskut selässä. Varsinkin maantiepyörissä tuppaa olemaan melko kovat satulat. Ainakaan tuon cannondaleni satulalla ei meinaa ahteri kestää ollenkaan ilman pehmustettuja shortseja.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^^Siitä se lähtee!

Vähän fiksumpi kulkine alle ja alat kohta tykätä hommasta. Kunnon kohoamisen huomaa hyvin työmatkalla. Ja se nousee aika kivasti alkuun.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
WTF?

-Tazio

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Taitaa olla tämä juttu.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:Taitaa olla tämä juttu.
Ah, se oli hermostunut VAG kuski mustassa premiumissa, nyt ymmärrän ;)

iLuurilta tuo näytti Nissanilta :crazyeyes:

Pahan näköinen tilanne :(

-Tazio

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Saa arvostella. http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/hybri ... 33_1_style
Tuollaisen tilasin hetki sitten. Edellinenkin oli Merida, niin uskalsin tilata netistä vastaavilla mitoilla olevan. Ja sikäli kun mistään mitään tiedän, niin kyllä tuo peruspersjalkaisen lenkki- ja mahdollisena työmatkapyöränä menee. Kai...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin