Vitun bussikuskit

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

MM kirjoitti:jaa...osallistuin vain tähän topikkiin ja toin omat kokemukseni, mutta miten helkatissa vollet ja vollekuskit tähän liittyy :crazyeyes:

mutta katsos ei mimua haittaa mitä mieltä olette mistäkin merkistä, pääasia on että on tyytyväinen valintaansa :-D
no niin muistappas tuo sitten kun ensikerran alat elvistelemään volvollasi.. :wink:
Alfapalstalla keskustellaan alfoista ja volvo palstalla volvoista.. :)

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

so....mun seuraava kaara on varmaankin alfa, olisi ollut jo mikäli olisi tullut tarjousta gtv:stä :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ricambi kirjoitti:Pitää välillä osata katsoa itseään peilistä, onko kenties toiminnassani jotain parantamisen varaa?
Yritä saada tuo mahtumaan eräiden bussikuskienkin päähän niin hyvä. Onhan tässä yritetty ottaa asiota huomioon ja katsoa eri kantilta. Ei tässä voi yhden miehen takia vetää johtopäätöksiä että kaikki muut ketjuun kirjoittelevat olisivat sitä mieltä että kaikki bussikuskit ovat mulkkuja.

Naapuri joka on liikennepäällikkönä on kertonut monia tarinoita, vai onko hänelläkin vain asennevamma? :lol:

Mutta jos ei tämä päähänlyönti kilpailu tästä rauhoitu niin voi jokainen ihmetellä miten käy. Rakentavia mielipiteitä kaivattaisiin eikä mitään mitä on saanut lukea nämä viimeiset kymmenen viestiä..

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Jep, tässä tulee heti rakentava mielipide => Busseille etuajo-oikeus aina, riippumatta nopeusrajoituksesta. Loppuu nämä tilanteet.....ei olisi saannut kääntyä eteen :wink:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mielenkiintoinen idea. Miten käy kun edessä ajava vetää liinat kiinni kun bussi tulee eteen? Ei ne yli 60-alueet ole mikään ongelma, siellä kun riittää yleensä piennarta kiihdyttää ja liikennettäkin on vähemmän.

Pitäisikö samalla siis poistaa myös velvollisuus käyttää vilkkua? Eli aina kun näkee bussin tulisi pysähtyä? "Nysse tulee...ei kun ei tule..tulee...ei tule..."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On noita yli kuudenkympin ongelmapaikkojakin jonkin verran, ainakin Helsingin kehäteiden sisällä ja varmaan muidenkin suurten kaupunkien ympärillä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Twekti
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2004, 04:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Twekti »

Mun tarkotus ei ollut ainakaan yleistää,että kaikki bussi kuskit on vastuuttomia liikenteessä.Tokihan niitä asiansa osaaviakin on.
Tuntuu vain että ainakin täällä Porissa paikallisliikennekuskeissa on tavallista enemmän noita vähäjärkisiä.

Kunnioitan liikenteessä aina ammattikuskeja,olivat ne rekalla tai taksilla tai bussilla.Mutta tuo täkäläisten bussikuskien röyhkeys on todella ikävää,pitäisi tietää seuraukset mitä voi esimerkiksi tapahtua kun kuski alkaa kiilailemaan bussilla tahallaan motoristia.
-Lancia Kappa '96-
-BMW 320d '02-

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

En nyt näin kiireessä jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta aika kovaa vääntöä taas. :crazyeyes:

Niin kuin aikaisemmin sanoin, ei kaikki bussikuskit m'lkkuja ole..
Se vaan on pakko todeta, että yllättävän paljon niitä kusipäitä mahtuu tähän ammattiryhmään.
Ricambi kirjoitti:Teillä nyt vaan sattuu olemaan asennevamma ja sen takia haette ja joudutte jatkuvasti tällaisiin läheltä piti tilanteisiin
Ricambi voi nyt kertoa tälle asennevammaiselle, että miten minun tulee seuraavaksi menetellä tilanteessa, josta kerroin avausviestissä?
Eli tilannehan oli tämä: Odottelin kiltisti parikymmentä sekuntia bussin takana, josko tämä lähtisi pysäkiltä. Taakseni kertyi jonoa ja ajattelin ohittaa bussin kun vilkkua ei näkynyt. Olin jo ohittanut linja-auton puolivälin kun tämä mulkku vetää vilkun päälle ja samantien liikkeelle. Paniikki iski, ja väistin vastaantulijoiden kaistalle juuri ennen liikenteenjakajaa koska halusin välttää kolarin..

Tällaisia tilanteita on ollut useita ennenkin.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Kyllä tossa tilanteessa bussikuskilla on se asennevamma. Täytyykin oikein katsoa noita Porin bussikuskien menoa ens kesän Jazzeilla.
Cuore vois tulla GTA:lla pyörähtämään sinne rantaan 8)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

EVO: Niinpä.

Jos Herra Ricambi olisi ollut kyydissäni esim. tuossa kertomassani tapauksessa, niin luulen, ettei olisi käskenyt mennä peilin eteen kun kirosin ko. bussikuskin saatanan kusipääksi. Hermot menee vähemmästäkin.

Mistään muista ammattiautoilijoista ei tod. ole mitään pahaa sanottavaa (ei edes taksikuskeista vaikka niitäkin monet haukkuu) kuin näistä paikallisliikenteen bussikuskeista.

Tervetuloa Porin keskustaan ajelemaan.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Menee jo hitusen OT, mutta esim. Tampereen ja Porin välillä on todella merkittäviä eroja liikennekulttuurissa. Esimerkkinä voisi mainita suojatien käytön ja liikennevalot.

Entisenä Porilaisena tottui siihen että liikennevaloissa keltaisen valon pilkahtaessa eturenkaat raapivat mustaa jälkeä asfaltin pintaan ja valoista poistutaan vaihteita raivokkaasti kelaten. Tampereella aletaan suunnittelemaan vaihteen asettamista ykkösloveen siinä kohtaa kun vihreä on möllöttänyt taulussa jo muutaman tovin. Raivostuttavaa jahkaamista. :D

Ja oli muuten hengenlähtö lähellä kun koitti jalankulkijana ottaa suojatien ylittämisen etuoikeuden samanlaisena itsestäänselvyytenä kuin Porin kaupungissa. Siellä rantaruotsin puolella mennään tien yli riippumatta siitä tuleeko autoja vai ei, ja sattuuko kohdalla olemaan suojatie vai ei.. Täällä Hämeessä saa odottaa vuoroaan ja onneaan koittaneet palkitaan tööttiryöpyllä tai yliajolla.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

EVO kirjoitti:Mitäs sanotte siihen kun olin kerran bussissa kyydissä joka ajoi about 4 tai 5 kertaa päin punaista.
Siinä meinasin kyllä jo soittaa poliisit paikalle ja hieman huostattelemaan kuskia. Käsittämätöntä piittaamattomuutta!! Kerta nyt vielä menee, mutta kolmannen jälkeen ajattelin että kaverilla ei taida nupissa paljon virrata...

Ja vieläkään en lähde yleistämään ja sanomaan, että kaikki bussikuskit olisi kuspäitä. Laulavan bussikuskin kyydissäkin on tullut oltua ja esimerkillisen hyvin tuo kaveri ajoi.
Tuo punaisia päin ajaminen on valitettavan yleistä Mansessakin, mutta kyllä pahimpia taitaa olla nuo HKL:n bussikuskit, se taitaa olla niillä tapa, enempi kuin poikkeus. :evil:

Onhan HKL tettänyt oman tutkimuksen omien kuskien liikenne käyttäytymisistä ja todennut että PALJON olisi parantamisen varaa, Esim. HKL:n autot joutuvat paljon useammin kolariin kuin tilastollisesti pitäisi niillä km määrillä jne...

Ja totta sekin että suurin osa ainakin Tampereen bussikuskeista ajelee ihan siististi..
Tuo piittaamattomuus vaan vituttaa eniten kun tietää esim. ettei joku 40 km aluerajoitus EI ole turhaan jos alueella liikkuu paljon vanhuksia ja lapsia (koululaisia), niin bussit vetää tuubit punasena 60-70 kmh pysäkin välit ja jos itse ajat 40 km niin silloin roikutaan perseessä ja ahdistellaan lisäämään nopeutta :x
O Tempora O Mores

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ricambi kirjoitti:Jep, tässä tulee heti rakentava mielipide => Busseille etuajo-oikeus aina, riippumatta nopeusrajoituksesta. Loppuu nämä tilanteet.....ei olisi saannut kääntyä eteen :wink:
Niin joo ja oikeus ajaa päälle jos sattuu olemaan bussin rinnalla kun se on lähdössä pysäkiltä. I'm a driver, bus driver and I have license to kill.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Cuore Sportivo kirjoitti:EVO: Niinpä.

Jos Herra Ricambi olisi ollut kyydissäni esim. tuossa kertomassani tapauksessa, niin luulen, ettei olisi käskenyt mennä peilin eteen kun kirosin ko. bussikuskin saatanan kusipääksi. Hermot menee vähemmästäkin. Tervetuloa Porin keskustaan ajelemaan.
EVO ja Cuore olen pahoillani jos olen antanut ymmärtää että meissä autoilijoissa on aina vika. Sitä tässä peräänkuulutan että emme voi muuttaa toisten ajotapoja vaikka miten osoittaisimme mieltämme. Tämä asennemuutos lähtee meistä itsestämme, kun tämän ymmärtää luulen että saamme paljon hyvää aikaiseksi. Aina on ja tulee olemaan niitä jotka eivät halua tai kykene yhteistyöhön liikenteessä, olen monasti ottanut "pulttia" mutta ainoa tulos on se että olen todella huonolla tuulella ja kuka siitä kärsii? Minä itse :?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

ahma kirjoitti:Menee jo hitusen OT, mutta esim. Tampereen ja Porin välillä on todella merkittäviä eroja liikennekulttuurissa. Esimerkkinä voisi mainita suojatien käytön ja liikennevalot.
Veit sanat suustani. Entisenä Espoolaisena voi vain ihmetellä Tamperelaisten "liikennevalolähtöjä". On enemmän sääntö kuin poikkeus se kun vihdoinkin päästään liikkeelle niiin mennään surutta punaisia päin. Enemmän kun "miljoona" kertaa on tapahtunut seisoessani suojatien edessä että toisella kaistalla on auto vetänyt tuhatta ja sataa läpi pysähtymättä. Voi vain kuvitella jos esim. lapsi joka on lyhyt juoksisi muitta mutkitta oman auton editse suoraan toisen alle :evil: Juuri tällaisten varalle pitäisi valvonta olla paljon tehokkaampaa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Twekti kirjoitti:Yksi oli kyseisellä Antinkadulla josta on toinen kaista siis suljettu.Olin menossa sitä vastakkaista kaistaa,ja olin juuri pääsemässä takaisin omalle kaistalle,vastaantuleva bussi ei odotakkaan että pääseen omalle kaistalle vaan änkeää samalle yksikaistaselle. Tuloksena että Lancian,bussin ja katetun jalkakäytävän joka rajaa sen kaistan,väliin jää n.5 senttiä molemmille puolille.
Tätä juuri tarkoitin.
Mulla on käynyt pariin kertaan samalla tavalla. Ei auttanut muu kuin ohjata Roomeo niin lähelle jalkakäytävän seinää kuin mahdollista, ristiä kädet ja pistää silmät kiinni.
Joku päivä kyseisessä kohdassa edelläni meni uusi Fiesta. Itse jäin odottelemaan, kun näin bussin tulevan horisontissa. Foortti ehti myös loppumetreille kun bussi tuli kohtuu vauhtia ja vilkutteli pitkiä.. Tämä Porin Linjojen kuljettaja ei vaivautunut ajamaan edes ihan reunassa, vaan Fiesta joutui kopauttamaan peilin seinämään. Pelivaraa autojen väliin jäi muutamia senttejä. :crazyeyes:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:Pelivaraa autojen väliin jäi muutamia senttejä.
Eikös tämä vain entisestään vahvista bussikuskien ammattitaitoa, tai no, tosikuskihan olisi jättänyt tuon välin kolmeen milliin. (vapaavalintainen hymiö)

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Ricambi kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:EVO: Niinpä.

Jos Herra Ricambi olisi ollut kyydissäni esim. tuossa kertomassani tapauksessa, niin luulen, ettei olisi käskenyt mennä peilin eteen kun kirosin ko. bussikuskin saatanan kusipääksi. Hermot menee vähemmästäkin. Tervetuloa Porin keskustaan ajelemaan.
EVO ja Cuore olen pahoillani jos olen antanut ymmärtää että meissä autoilijoissa on aina vika. Sitä tässä peräänkuulutan että emme voi muuttaa toisten ajotapoja vaikka miten osoittaisimme mieltämme. Tämä asennemuutos lähtee meistä itsestämme, kun tämän ymmärtää luulen että saamme paljon hyvää aikaiseksi. Aina on ja tulee olemaan niitä jotka eivät halua tai kykene yhteistyöhön liikenteessä, olen monasti ottanut "pulttia" mutta ainoa tulos on se että olen todella huonolla tuulella ja kuka siitä kärsii? Minä itse :?
No siis kaikissa sitä vikaa varmasti on, mutta kuinka moni tosiaan katsoo peiliin ja voi sanoa että jotain parannettavaa on muussakin kuin ulkonäössä?
Emme tietenkään voi muuttaa toisten ajotapoja mikä tietenkin ottaa s..tanasti välillä (itseasissa aika usein) päähän tuolla liikenteessä :twisted:

Voin kyllä kuvitella noita dösäkuskeja tuolla ruuhkissa alyttömien aikataulujen kanssa, mutta ei se silti oikeuta vaarantamaan muuta liikennettä ja ajelemaan miten sattuu.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Eilen oli taas tyypillinen tilanne paikallisliikennebussin kanssa. Bussi oli keskustassa ajanut pysäkille siten, että perä oli jäänyt kunnolla ajokaistalle ja vain nokka oli pysäkkisyvennyksessä. Koukkasin toisen kaistan kautta bussin vierelle, johon päästyäni bussi lähtee liikkeelle - siis palaamaan kaistalle - ja samanaikaisesti laittaa vilkun päälle ja äänimerkin soimaan. Osoitin itsekin mieltäni äänimerkillä ;) Arvasin, että yhteentörmäys tulee, jos olisin valojen vaihtuessa lähtenyt liikkeelle. Bussi painoikin kaasua (nimittäin kaasubussi oli kyseessä) heti kun valo oli vaihtumassa vihreäksi. Taisi siinä oikaisevan bussin perän ja oman etulokasuojani väliin jäädä pari senttiä.

Ymmärtää tuollaisen ylimielisyyden paremmin ruuhkapäivinä kuin helatorstaina jolloin oli aika vähän liikennettä. Mahtoi kuskia harmittaa kun oli joutunut viime hetkellä pysäyttää pysäkille ja siten oli puolittain jäänyt ajoradan puolelle.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Eikös tämä vain entisestään vahvista bussikuskien ammattitaitoa, tai no, tosikuskihan olisi jättänyt tuon välin kolmeen milliin.
No jaa. Olisi saattanut tömähtää jos Fiestakuski ei olisi kolauttanut peiliään katetun jalkakäytävän seinämään. :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jatketaan ironiaa jos onnistuisi paremmin.
Olisi saattanut tömähtää jos Fiestakuski ei olisi kolauttanut peiliään katetun jalkakäytävän seinämään.
Kyllä ammattimies sen osaa ennakoida miten eri kuskit käyttäytyy.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ei siihen tarvita edes ammattimiestä, senhän näkee automerkistä
- Alfaholic -

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

BSTR kirjoitti:Osoitin itsekin mieltäni äänimerkillä
:P

Minulla taas on ollut ilmeisen hyvä tuuri noiden linja-autojen kanssa kun ei muistu mieleen mitään kummempia. Pahin mihin olen tainnut Turussa törmätä tapahtui tänään. Bussi oli pysäkillä vilkku vasemmalle, ja odoteltiin siinä sitten aikamme että lähtisi liikkeelle. No ei lähtenyt, joten ohi vaan. Mitä lie touhusi asiakkaiden kanssa. Kyllä elämä on jännittävää täällä Turussa...

spetz
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja spetz »

Ou jeah

HEI KAIKKI mä oon BUSSIKUSKI _o/ ja ajan ALFALLA eli olen siis hyvä kusipää tämän ketjun lukemisen jälkeen...

Suuri osa tästä topikista on totta ja se vielä pienempi osa paskaa. Se minkä takia vaivaudun kirjoittamaan tähän on kyllä mysteeri sillä jos provosoituisin liikenteestä jokaisesta "kaltoinkohdellun" kostosta liikenteessä niin helposti saisi +30 kolaria päivässä... Jos ajais vain liikennesääntöjen mukaan niin niitä tulis n. 5-15 päivässä... Jos joustaa niin 4,5 vuodessa on tullut yksi.

Joo ammattikunnasta (niinkuin joka alalla) löytyy niitä taliaivoja jotka tekee mitä huvittaa, mutta se on poliisin asia rankaista heitä. Tarkemmin jos miettii niin hei sehän koskee kaikkia liikenteessä. Onneksi näitä ei ole kuitenkaan paljon, no okei koko hkl mut se onkin poikkeustapaus :)

Bussin etuileminen/pysäkiltälähtö/kiilaaminen/muuten vain "törkeä" liikennekäyttäytyminen... Joo laki antaa meille etuoikeuksia ja samalla kumoaa niitä erityistä varovaisuutta noudattaen, mutta oletteko koskaan ajatelleet miksi sellainen oikeus on lakiin kirjoitettu? Joo hyvä vastaus se että se rohjake ei kiihdy ja sillä ei muuten pääsisi väliin, mutta periaatteessa väärä... Kaiken a ja o on loppujen lopuksi turvallisuus, SINÄ "kaltoin kohdeltu" et satuta muuta kuin egoasi jos joudut hieman tavallista moottorijarrutusta kovempaa bussin takia sitä keskimmäistä painamaan, linja-auto joka lähtee pysäkiltä n. 1-10 ihmistä kävelee selkä menosuuntaan keskisillalla ja jos kuski joutuu tekemään hiemankaan tavallisuudesta kovemman liikkeen (huom ei pelkästään jarrutus) niin ei oikeasti ole kovin kaukana se että tilataan ambulanssi/t matkustajalle/jille. Ei kiva juttu mutta ikävä kyllä näitä näkee. ELI lailla on pyritty takaamaan linja-autolle esteetön ja ennenkaikkea tasainen lähtö pysäkiltä......

Henk.koht kun bussilla ajan ja touhuan tuolla liikenteessä niin "80%" tapauksia jossa rikon liikennesääntöjä on syypää todellisuudessa matkustaja... Ensimmäisen kerran kun jarrutat 40 vauhdista linja-auton valoihin vain ettet menisi keltaisista läpi ja kaveri joka samaan aikaan nousi seisomaan takasillalla moikkaakin sinua turvallaan vieressäsi, muokkaa liikennekäyttäytymisesi jännäksi...:
A) jos... kun yllättävää tapahtuu KATSO sisätilan peileihin...
B) Mikäli kaikki istuu, jarruta väistä mutta muista heillä ei ole vöitä...
C) Jos joku seisoo, TEE kaikki mahdollinen mutta ilman suuria liikkeitä

Kun sitten yllättävä tilanne on tapahtunut yleensä punaisia/suojatietä päin ajo... Mikäli olet tehnyt:
B:n et ehkä ole rikkonut mitään liikennesääntöjä, mutta paha veri auton sisällä kiehuu, viikon sisään esimies kutsuu puheilleen haukuu paskaksi, mitään osaamattomaksi ja vannoittaa ettet koskaan enää tee niin...
C:n kukaan ei huomaa pientä heilahdusta lukuunottamatta mitään ovat tyytyväisiä, olet rikkonut ehkä jotain liikennesääntöjä, taas maailmaan tuli muutama "kaltoinkohdeltu" ja tänäänkään ei joutunut tilaamaan ampulassiva :)

Pitäsköhän jatkaa avautumista... Pysäkiltä eteen lähtö. niitä tulee työpäivän aikana n. 100-200 riippuen linjasta kuitenkin n. 1000 per/viikko ja joo välillä se unohtuu joskus ei jää päälle mutta suurimmassa osassa pelkkä lihasrefleksi kytkee vilkun ennen kuin ehdin itse edes ajatella asiaa.. suurin osa autoista jää tekemään tilaa kiitos! n. 10 päivässä lähtee kiertää vastaantulevien kautta, siinä tapauksessa lähden pysäkiltä anyway kaikki kuitenkin kiihdyttävät siinä vaiheessa ja tosiasia on että kun he ovat bussista ohi niin hyvä jos olen saanut auton edes pysäkiltä pois.. 30-40kympin alue: mikäli vilkun jälkeen kukaan ei ole ehtinyt takasillan kohdalle niin eteen vaan, syy löytyy tuolta ylempää ja jokaisen auton saa noista nopeuksita pysäytettyä ennen linja-auton puolta väliä, jos ei saa ja kolahtaa niin kyllä poliisisetä osaa laskea sen nopeuden :) jos ei kolahda niin so what tilanne ohi... nopeudet 50yli: pakko kattoa että kuka antaa tietä jos haluaa turvallisesti ajaa...

Joo eiköhän tälle yölle riitä. hiirestäni loppui patterit joten en kyennyt laittamaan tekstinkevennyksiä(hymiö). Älä lue tätä liian vakavasti ja muista! Jos ei osunu tai sattunut, Unohda. Liiasta kiristämisestä saa vaan stressin, tapauksia tulee ja menee turha niitä on huudella, hauskat voi muistaa ;) jos tässä ottais yhtä tiukan linja kun jotkut tässä ketjussa niin sairaseläkkeellehän sitä olis joutunut jo ekana päivänä :P
Viimeksi muokannut spetz, 10 Tammi 2005, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
159 sw 3.2 Q4 & 156 2.0 '00 (lunastettu) & Tipo 2.0 16V & Scania 110 '73

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

spetz kirjoitti:Ensimmäisen kerran kun jarrutat 40 vauhdista linja-auton valoihin vain ettet menisi keltaisista läpi ja kaveri joka samaan aikaan nousi seisomaan takasillalla moikkaakin sinua turvallaan vieressäsi, muokkaa liikennekäyttäytymisesi jännäksi...
Erittäin totta. Noilla turisteilla ajaessa alkaa porukka jossain matkan vaiheessa kuvitella, että olohuoneessahan tässä istutaan. Sitten hengaillaan käytävillä, kojelaudalla ja vaikka missä, nuoremmat kansalaiset kiipeilevät lisäksi penkkien selkänojille, eikä kellekään tule mieleenkään että autoilla ajettaessa on joskus tarve jarruttaa. Tuosta kun jarrutat äkisti, vaikka jonkun toisen tienkäyttäjän hölmöilyn vuoksi, niin naamat on ruvella ja kuski on ajotaidoton ja vastuuntunnoton kusipää.

Työnkuvaan kuuluu tietysti paimentaa matkustajia, mutta palveluammatissa on vähän vaikeaa puhua asiakkaille isoilla kirjaimilla. Lisäksi jos kyydissä on vaahtosammuttimen kokoisia matkustajia, niitä on aika turha yrittää paimentaa elleivät kersoja luotsaavat aikuiset katso tarpeelliseksi puuttua asiaan. Em. tapauksissa matkustamossa on täysi sirkus, karjuit tai et. Laivareissut sun muut kännikyydit ovat luku sinänsä, yritäpä paimentaa kahden promillen kumarasta kuolemattomuuden ammentanutta 120-kiloista fakki-idioottia istumaan. Näitä kun ahdetaan viisikymmentä samaan autoon niin hyvä tulee.
- Epäkelpokeräilijä -

spetz
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja spetz »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: yritäpä paimentaa kahden promillen kumarasta kuolemattomuuden ammentanutta 120-kiloista fakki-idioottia istumaan. Näitä kun ahdetaan viisikymmentä samaan autoon niin hyvä tulee.
Ah tiedän tunteen :bad-words:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Biiiiiiiiiiiiiig respect sptez:n kirjoittelulle, syvä kumarrus :wink:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jep, olisipa kaveri vain yhtä rauhallinen kartingin ratissa :mrgreen:

Tosin ei se poista sitä tosiasiaa että bussit ovat välillä vaaraallisia liikenteessä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

spetz kirjoitti:mikäli vilkun jälkeen kukaan ei ole ehtinyt takasillan kohdalle niin eteen vaan..
Jos muutkin bussikuskit tekisivät edes samoin, niin tämäkin ketju olisi varmaankin jäänyt kirjoittamatta. Mutta kun ei... Ikävä kyllä.

Pedro
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 17:22
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pedro »

Kannanpa korteni kekoon ja vahvistan porilaisilla bussikuskeilla olevan lievää tai todella suurta asennnevammaa. Tokihan mukaan mahtuu niitä fiksujakin, mutta valitettavan vähän. Niin vähän, että hämmästys on suuri jos esim. Porin liikenteen auto joustaa jollain tapaa liikenteessä. :crazyeyes:

Pysäkeiltä lähdettäessä on bussikuskin on painettava kaasu pohjaan ennen vilkun laittamista (jos vaikka saisi jonkun pyydystettyä kylkeen), aina on ajettava ylinopeutta (no johtunee ehkä tiukoista aikatauluista), muuta liikennettä ei kannata ottaa huomioon (bussikuskit ovat liikenteen kuninkaita, muut väistäköön). Tämä siis Porissa, muissa kaupungeissa liikkuessani olen huomannut asioiden olevan näiltä(kin) osin paremmin. Että näin.
-Brera 3.2 JTS V6 Q4-

spetz
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja spetz »

Rolle kirjoitti:Jep, olisipa kaveri vain yhtä rauhallinen kartingin ratissa :mrgreen:

Tosin ei se poista sitä tosiasiaa että bussit ovat välillä vaaraallisia liikenteessä.
Elä nyt, sunnuntainakin voitettiin VMKC:n ensimmäinen jokkis-sarja :-D
[mainos] http://sisakarting.info/ & http://www.vmkarting.com [/mainos]

Eiköhän ne kaikki autot ole vaarallisia siellä liikenteessä :wink:

Nuista porilaisista kuskeista... Firmassamme on ollut kolme porilaista ja mitä niiden juttuja on kuunnellut, ja niitä riittää, niin ilmeisesti ne on tosiaan olleet porin ainoot edes jotenkin selväjärkiset pussikuskit :)) Toisaalta mitä porissa olen muutenkin ajanut niin lievästi ilmaistuna se liikennekäyttäytyminen on muutenkin hieman "jäykähköä" kaikilta osin...
159 sw 3.2 Q4 & 156 2.0 '00 (lunastettu) & Tipo 2.0 16V & Scania 110 '73

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

spetz kirjoitti:mikäli vilkun jälkeen kukaan ei ole ehtinyt takasillan kohdalle niin eteen vaan..
Noin juuri! Yleensä jopa hidastan ennen bussipysäkkiä kun siellä on bussi vaikkei vilkkua olisi vielä päällä. Tuo tapaus josta kirjoitin oli vähän törkeämpi. Olin siis jo bussin vieressä pysähtyneenä (nokat samalla tasalla) kun bussi päätti vetää kylkeen kiinni osoittaen oikeutensa lähteä ennen minua liikennevaloista. Takana oli vain pari muuta autoa, jotka olisivat varmasti antaneet bussille tilaa lähteä, kuten asiaan kuuluukin.

Jollei Helsingin bussit ottaisi välillä oikeutta omiin käsiinsä koko keskustan liikenne puuroutuisi. Joustavuutta ja ymmärrystä liikenteeseen. Bussissa on 50 henkilöä, itsellä vain yksi henki ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

spetz
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja spetz »

asiaan ei niin vihkiytyneille: takasilta on abööt sama asia kuin taka-akseli..

Aina välillä on autoja puolin ja toisin lainassa ja muutamaan otteeseen on joutunut ajamaan hkl:n autoa manskulla... SE on ihan luksusta: kun lyöt vilkun päälle niin ihan varmasti pysähtyy manskullakin liikenne sun taakse ja pääset pysäkiltä kun taas omilla väreillä olevasta autosta yrittää ainakin yksi vielä sen jälkeen kaasuta&kerkiä-ohitusta.

mitä tästä opimme? Huonokin maine on joskus hyvästä :silly: :mrgreen:
159 sw 3.2 Q4 & 156 2.0 '00 (lunastettu) & Tipo 2.0 16V & Scania 110 '73

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Bussikuskit ovat kyllä tämän maailman johtajia. Tässä tarinaa fantastisen ihanan palveluasenteen omaavasta kuljettajasta!
Sillä tänä aamuna törmäsin jopa pysäköintiviranomaisen toimea hoitavaan bussikuskiin :D


Autoni oli nimeltämainitsemattomassa ghettossa Helsingissä tien varressa pysäköitynä. Paikalla oli 30 cm lunta ja alfa oli käytännössä helmoihin asti lumessa (vapaita paikkoja ei ollut muita kun tuo missä oli lunta)

Kuinka ollakaan toisella puolen tietä bussi pysähtyy pysäkille ja minun ohitseni tulee toinen bussi, kummatkin mahtuvat hyvin ohitse,

Minä lämmitän alfaani siinä ja seison autoni vieressä niin demarituubi pysähtyy siihen kohdalleni ja venäläissyntyisen oloinen kuski avaa oven.

Mielenkiintoinen dialogi seitsemän jälkeen aamulla:

Bussikuski kiljuu: Onneks olkoon pysäköinnistä!
Minä:Kiitos paljon, katopa huvikses kuin paljon tossa on lunta!
Kuski: Niinpä niin, siitähän se varmaan johtuu!
Minä: Voit kyllä jätkä tulla ihan itse kolaamaan noi lumet tosta pois jos mun auto tossa sua häiritsee!

Sitten kuski laittaa ovet kiinni ja lähtee menemään. Minä taas pienessä mielessäni mietin että tulinko syöneeksi hänen aamumuronsa vai miksi ihmeessä minun autoni *itutti häntä juuri eniten :D

On se ihanaa kun ihmisten pitää aina avautua ja opettaa toisia :) Taas nousi ammattikuntaa kohtaan arvostus ainakin sadalla!
Ja seuraavan esitelmän voin pitää siitä kuinka moni demarituubipilotti on kääntynyt eteeni ilman vilkkua olin prätkän tai auton selässä.
En yleistä tai hauku ammattikuntaa yleisesti enkä kaikkia bussikuskeja, poikkeuksia löytyy kyllä, sen tiedän. Mutta tänään taas sattui kohdalle sellainen tapaus että kyllä lämmittää. Jokaiselta palvelualaltahan näitä löytyy mutta pitääkö sitä muille(sivullisille) ihmisille purkaa jos muija mahdollisesti pihtaa ja lompakko on tyhjä ja muutenkin pännii varmasti rankan työn ja muunkin puolesta :D
Minä vastasuudessakin pysäköin autoni juuri sinne minne sen parhaaksi olosuhteisiin nähden näen, bussikuskit sanokoon mitä sanoo :D

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Huvittavaa tämä bussikuskien herjaaminen. Onhan osa niistä pinna kireällä ajavia räyhähenkiä, so what, samaa jengiä löytyy kaikkien "sarjojen" rattien takaa.

Suurkaupunkien liikenne on "liikennesääntöjen puitteissa ajettava katukilpailu", paras mies voittakoon. Ruma kärjistys, mutta niin se vaan menee, etenkin ennen aamukahdeksaa ja iltapäiväneljää. Liian moni ajaa asenteella "minä ensin, muut sitten". Koitappa itse osallistua NASCAR-sarjaan traktorilla, ei oo helppo elämä. Ainoa poikkeus kisassa pärjäämiseen mikä sulle suodaan, on etuajo-oikeus varikolta. :)

Lakipykälä, joka antaa bussille taajamanopeuksissa etuajo-oikeuden bussipysäkiltä on tehty sitä varten että bussi ensinnäkin pääsee takaisin liikenteen sekaan ja että kyseinen liikenteeseen liittyminen tapahtuu keskeytyksettä. Musta on ihan turha kitistä siitä että käyttikö se vilkkua vai ei.. Ei kolmioristeystäkään lähestytä kolmion takaa siirtämättä jalkaa kaasulta jarrulle. Se on ihan turha selittää että "mä olin jo risteyksessä kun tuo sylki kylkeen tuolta". Samalla tavalla siihen bussiin pitää reagoida kuin kärkikolmioon. Väistämisvelvollisuus on väistämisvelvollisuus, ei se siitä miksikään muutu.

Mä oon lyhyen autoilu-urani aikana ollut aistivinani että tuolla liikenteessä pärjää, ei liikennesäännöillä, vaan oikealla asenteella ja liikenteenlukutaidolla. Pysäkille pysähtyneestä bussista voi lukea liikkeellelähdön merkkejä jo hetki ennen kuin se päättää edes vilkuttaa. Matkustajat nousee autosta, bussin ovet sulkeutuu, jarruvalot sammuu.. Ja siinä kohtaa kun bussi lyö vilkun ja nytkähtää liikkeelle (tai toisinpäin), pitää sille antaa tilaa.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Heh heh, kyllä tätä porukkaa on moneen lähtöön. Mikähän totakin jätkää on vaivannut?
Oli varmaa muija lähtenyt toisen äijän matkaan joka on tietenkin ajanut Alfalla...? :lol:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

EVO kirjoitti:Heh heh, kyllä tätä porukkaa on moneen lähtöön. Mikähän totakin jätkää on vaivannut?
Oli varmaa muija lähtenyt toisen äijän matkaan joka on tietenkin ajanut Alfalla...? :lol:
Saattaa olla, tälläinen alle parikymppinen nassikka hiukan korollaa aistikkaammalla autolla kerää liikenteessä lähes poikkeuksetta jokaisen idiootin(kin) mielenkiinnon noin muutenkin joten ei uutta tämmöinen :D
Emäntä tiesi kertoa että kyseinen dösäkuski harrastelee tuollaista opastusta muutenkin paljon tuolla alueella. Olisko reklamaatiotarvetta :D
Miten mahtaa äijä olla aikataulunsa kanssa sujut? :D


Ahma, ei siinä vilkun käytössäkään muuta mutta kerran lähestulkoon henki lähti kun tulin prätkällä autokoululta (maikka sattui ajamaan oppilaansa kanssa edellä) ja dösä sitten päättää espoon ikean bussipysäkille kääntyä mutta muuttaakin viime hetkellä mielensä ja tietysti minä liikenteenjakajan ja bussin välissä kakspyöräsellä. Ei naurattanut mua eikä tilanteen nähnyttä silloista autokoulumaikkaanikaan.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

MarcusV kirjoitti:Ahma, ei siinä vilkun käytössäkään muuta mutta kerran lähestulkoon henki lähti kun tulin prätkällä autokoululta (maikka sattui ajamaan oppilaansa kanssa edellä) ja dösä sitten päättää espoon ikean bussipysäkille kääntyä mutta muuttaakin viime hetkellä mielensä ja tietysti minä liikenteenjakajan ja bussin välissä kakspyöräsellä. Ei naurattanut mua eikä tilanteen nähnyttä silloista autokoulumaikkaanikaan.
No hyvä ettei käynyt mitenkään.

Tuolla liikenteessä on vittumainen ajella kuin ikinä ei voi tietää mitä toisten päässä liikku. Kerran oli peltien uusiminen lähellä kun Volvokuski unohti osoittaa vilkulla kääntymisaikeensa vasemmalle ja pysäytti autonsa peililiukkaaseen alamäkeen. Onni onnettomuudessa ettei kävelytiellä liikkunut ketään sillä kohdalla.. Kerran meinasi mennä lyömätouhuksi kun en osannut ottaa yksisuuntaisen kahden kaistan välissä keulinutta Bomber-kuskia huomioon, vaan vaihdoin kaistaa hyvässä uskossa että viereisellä kaistalla on tilaa.

Taitaa olla melkoista adrenaliininarkkarien puuhaa toi pompperointi, kaveri oli kuin ampiaisen pistävä, samantein tulossa silmille kun nousin autosta tervehtimään. Jannu sai pyöränsä pysäämään ihan viime tingassa ja eturengas paukahti takapuskuriin tai peräkoukun rautaan.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minäpä laitoin viime viikolla palautetta YTV:lle koska bussikuski oli ystävällinen, ajoi rauhallisesti mutta kuitenkin ripeästi, ja vaivautui pysähtymään vaikka pysäkillä odottava heilutti "vähän" myöhässä.

Toivottavasti palaute menee perille ja muut ottavat mallia 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

ahma kirjoitti:Musta on ihan turha kitistä siitä että käyttikö se vilkkua vai ei.. Ei kolmioristeystäkään lähestytä kolmion takaa siirtämättä jalkaa kaasulta jarrulle. Se on ihan turha selittää että "mä olin jo risteyksessä kun tuo sylki kylkeen tuolta". Samalla tavalla siihen bussiin pitää reagoida kuin kärkikolmioon. Väistämisvelvollisuus on väistämisvelvollisuus, ei se siitä miksikään muutu.
Minä olen tästä kyllä eri mieltä. Kärkikolmion takaa tullessa näkee yleensä muun liikenteen ainakin viidenkymmenen metrin päähän, mutta pysäkiltä lähtevään bussiin ei tarvitse olla etäisyyttä kuin puoli metriä. Eikä koko liikenteen voi olettaa pysähtyän sen varjolla, että bussi ehkä lähtee pian pysäkiltä tai sitten ei.

Jos bussi tulee kylkeen ilman vilkkua niin kyllä se minusta silloin on ilman muuta bussikuskin syy. Tieliikennelaissa kun lukee edelleen että kuskin on noudatettava pysäkiltä lähtiessään erityistä varovaisuutta, eikä se nyt minusta kaksista huolellisuutta osoita jos ei edes vilkkua viitsi käyttää.
- Epäkelpokeräilijä -

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Ei muuten tarvi stressailla minun bussikuskien kanssa tai niiden minun kanssani, kun harvoin kohdataan. Busseja kun ei täällä juuri näy. Kyllä taas huomaa, ettei ihmistä oo tarkotettu asumaan tai ainakaan liikkumaan isoissa kaupungeissa, ei ainakaan kaikkia. Terveisiä maalta, täällä on tilaa liikkua ja ajella miten tahtoo.
PS. Toisaalta mut sit tunnistaa, kun tulen seisaannuttamaan liikenteen kaupungeissa, mutta onneks aika harvoin...Eihän siellä hermot kestä ajamista :mrgreen:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhh.................... lopettakaa jo............................ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Vielä bussikuskeista

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Täytyy varmaan tähän jo melkein kuopattuun topicciin avautua, ettei tarvitse niin paljon ärvyyttää HKL:n palautepuhelimeen. Sinne lähtee nimittäin kohta valitus.

Tuossa pakilantiellä, kehä I:n yli kulkevalla sillalla on kyllä 66-linjan muutamilla kuskeilla ihan hävyttömän törkeä tapa. Ensin mennään liikennevaloissa vasemman puolimmaiselle kaistalle (ilmeisesti "nopeamman" läpipääsyn toivossa?) ja sitten oikastaan yhden kaistan läpi isomman oikeudella n. 20m päässä olevalle pysäkille. Miksi helvetissä tarvitsee tunkea vasemmalle kaistalle, jos tietää että parinkymmenen metrin päässä täytyy kuitenkin jo olla 2 autonleveyttä oikeammalla noukkimassa kyydittäviä kyytiin? :evil: Tuon oikaisun aikana on tullut nähtyä jos jonkinlaista kiilausta ja vaarallisia tilanteita. 2 kertaa on bussi minutkin meinannut teilata juuri tuolla samaisella manööverillä, eli isomman oikeudella päälle. Haistakoot pikkukinnerit p*skan kun liikenteen tosimies tuomitsee henkilöautoja moraalin vuorenhuipulta... Eli eilen olin siis 66-numeroisen bussin kyydissä ja näin tietysti taas vastaavan tilanteen, kuorma-auto vetää liinat kiinni ettei bussi tallo alleen.. Ja kohtapuoliin kun pirautan palautepuhelimeen, niin tietävätpähän HKL:llä sitten kuka kuski oli asialla, kun lähtöaika on tarkalleen ylhäällä. Saisivat heittää moisen kuskin hetkeksi lomalle rauhoittumaan..

Eräs aika hämmentävä juttu oli myös kun bussi tuli kehä I:sellä omalta pysäkiltään, ja vieläpä kärkikolmion takaa, eteen todella röyhkeästi. Isäukko oli kuskina ja jarrutti tietysti renkaat vinkuen... No siinä sitten tuli Saab perseeseen kun äkkijarrutuksen joutuu n.70km/h vauhdista tekemään. No poliisit olivat sitä mieltä että saabin vika, kun kerran peräänajo oli. Onneksi saab-kuskin vaimo oli ilmeisesti ollut niin päättäväinen että päätti selvittää kuka tuo dösäkuski oli ollut. No selvisihän se. Syyksi tuolle hävyttömälle eteen kiihdyttämiselle kuski oli sanonut: "No mä luulin et mä ehin ihan hyvin. En mä ois arvannu et se tulee sielt niin nopeesti". Onneksi meni bussin piikkiin tuo syyllisyys lopulta. Inhimillen erehdyshän tuokin varmaan oli (joita kaikki tekevät), mutta kyllä silti tuo bussikuski olisi voinut tehdä muutakin kuin vain paeta paikalta mahdollisimman nopeasti. Varsinkin kun tilanteen oli nähnyt.

P.S. Paikalle tulleet poliisit kyselivät että paljonko meillä oli tilanteessa vauhtia (kun kerran pukinmäen kiihdytyskaistan päässä tuo tapahtui). No isä siihen että vähän päälle seittemänkymppii. Poliisi: "No eihän tommosella vanhalla fiatilla mihinkään vauhtiin taida noin lyhyellä matkaa päästäkään" :mrgreen: Otimme tuon luonnollisesti suurena kohteliaisuutena. 8)

Vastaa Viestiin