Uusi BMW 300-sarja.
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Uusi BMW 300-sarja.
Yksi 156:n seuraajan pahimmista kilpailijoista on ennakkoesitelty Suomessakin. Olin eilen Aulangolla muiden Hämeenlinnan seudun Hyvin Tärkeiden Ihmisten kanssa tutustumassa BMW:n uuteen 300-sarjaan.
Pikkubemari paljastettiin aika mahtipontisesti lakanan alta musiikin pauhatessa ja strobojen välkkyessä. Ja ihan siistiltähän auto vaikutti - uuteen muotokieleenkin alkaa jo tottumaan, vaikka eihän tuo yhtä radikaali olekaan kuin nykyinen 700-sarja. Sisätiloissa minua ärsytti valtava näyttöruutu, joka muodosti kojetaulun keskelle ihan liian massiivisen kokonaisuuden. Ulkopuolen lyhyt keulaylitys ja oikeastaan kaikki muutkin mittausuhteet olivat puhdasta Bemaria. Asiallista, mutta ei kovin sykähdyttävää.
Tulevalla 157/8/9 Alfalla on ehdottomasti kaikki mahdollisuudet laittaa kampoihin, sillä ei tuo ainakaan minuun sellaista tahtoo heti-vaikutusta saanut aikaan. Ehkä myös tuotteen hinnalla oli vaikutusta tähän. Takaveto tuo baijerilaisille toki painavan lisäbonuksen.
Kylmäsavuporoleivät (?), pikkupizzat, oliivit, mozzarellapallot sekä kirsikkatomaatit olivat ihan jees, mutta loppuivat kesken. Punaviini oli hitusen liian kylmää ja alkuun tarjottu kuohari yksinkertaisesti pahaa. Muuten ihan asiallinen tilaisuus, niinkuin nyt BMW:n imagoon sopiikin
Ovatko muut käyneet?
Pikkubemari paljastettiin aika mahtipontisesti lakanan alta musiikin pauhatessa ja strobojen välkkyessä. Ja ihan siistiltähän auto vaikutti - uuteen muotokieleenkin alkaa jo tottumaan, vaikka eihän tuo yhtä radikaali olekaan kuin nykyinen 700-sarja. Sisätiloissa minua ärsytti valtava näyttöruutu, joka muodosti kojetaulun keskelle ihan liian massiivisen kokonaisuuden. Ulkopuolen lyhyt keulaylitys ja oikeastaan kaikki muutkin mittausuhteet olivat puhdasta Bemaria. Asiallista, mutta ei kovin sykähdyttävää.
Tulevalla 157/8/9 Alfalla on ehdottomasti kaikki mahdollisuudet laittaa kampoihin, sillä ei tuo ainakaan minuun sellaista tahtoo heti-vaikutusta saanut aikaan. Ehkä myös tuotteen hinnalla oli vaikutusta tähän. Takaveto tuo baijerilaisille toki painavan lisäbonuksen.
Kylmäsavuporoleivät (?), pikkupizzat, oliivit, mozzarellapallot sekä kirsikkatomaatit olivat ihan jees, mutta loppuivat kesken. Punaviini oli hitusen liian kylmää ja alkuun tarjottu kuohari yksinkertaisesti pahaa. Muuten ihan asiallinen tilaisuus, niinkuin nyt BMW:n imagoon sopiikin
Ovatko muut käyneet?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Minä kävin Oulussa Stockmann auton avajaisissa ko. kamppeen vip esittelyssä pari viikkoa sitten. Ei herättänyt suuria tunteita suuntaan eikä toiseen.
Enemmänki istuin 03 M3:n penkillä ja käytetyn 156:n penkillä
Autolla kun olin niin en nuihin viinastarjoiluihin sen kummemmin perehtynyt. Viiniä, wiskiä, konjakkia, olutta jne näytti olevan ja ruokaakin varmasti tarpeeksi.
Samoten lippatukkia ja muita bemari stereotypiaan sopivia kavereita blondeine tyttöystävineen
Itse tapahtuma oli varsin masentava ja epäonnistunut, mitä varmasti auttoi että samalla avattiin tosiaan Stockmann auto, josta puheissa riittikin asiaa. "Liity kanta-asiakkaaksi tänään!"
Enemmänki istuin 03 M3:n penkillä ja käytetyn 156:n penkillä

Autolla kun olin niin en nuihin viinastarjoiluihin sen kummemmin perehtynyt. Viiniä, wiskiä, konjakkia, olutta jne näytti olevan ja ruokaakin varmasti tarpeeksi.
Samoten lippatukkia ja muita bemari stereotypiaan sopivia kavereita blondeine tyttöystävineen

Itse tapahtuma oli varsin masentava ja epäonnistunut, mitä varmasti auttoi että samalla avattiin tosiaan Stockmann auto, josta puheissa riittikin asiaa. "Liity kanta-asiakkaaksi tänään!"
330 tulee menemään ja kovaa sillä 258hp pannulla, olettaisin että alle 8.30 ringille.
Vertailun vuoksi aika nykyiselle 156 GTA:lle on 8.51
( www.track-challenge.com ).
Toivottavasti siinä 157/8/9 GTA:ssa alkaisi olemaan alusta kunnossa.
Vertailun vuoksi aika nykyiselle 156 GTA:lle on 8.51
( www.track-challenge.com ).
Toivottavasti siinä 157/8/9 GTA:ssa alkaisi olemaan alusta kunnossa.
No 159 GTA:ssa tulee olemaan 400hv....ja neliveto...Ltn kirjoitti:330 tulee menemään ja kovaa sillä 258hp pannulla, olettaisin että alle 8.30 ringille.
Vertailun vuoksi aika nykyiselle 156 GTA:lle on 8.51
( www.track-challenge.com ).
Toivottavasti siinä 157/8/9 GTA:ssa alkaisi olemaan alusta kunnossa.
Alusta ei ole mikään ongelma enää (tosin onko se nyt ollutkaan)....jos ajatellaan että 156 käytti vanhaa TIPO2 pohjalevyä....ja 159 täysin uutta
uudessa 3,2 moottorissa on tehoja 260hv....mikä ei ole kovin iso määrää....mutta kulutustakin on ajateltu...
alfan insinöörien mukaan uusi V6 on hyvä moottori, mutta siinä ei ole samanlaista fiilistä ja soundia kuin aresen moottorissa....lisäksi sen kierrokset nousevat varsin hitaasti....kokonaisuutena kuitenkin yksi parhaita v6-moottoreita

Jaa mulle se on ainakin perus perheauto, en tykkää alkaa hinnan perusteella eri autoja pistämään omiin kategorioihin. 330i ei ole mikään sporttimalli kuten esimerkiksi GTA on 156:lle.
Kyllä se 330 varmaan johonkin viiteenkymppiin irtoaa.
http://www.autoexpress.co.uk/driven/dri ... p?id=53632
4.5 EVO-tähteä kertoo jo jotain...
Kyllä se 330 varmaan johonkin viiteenkymppiin irtoaa.
http://www.autoexpress.co.uk/driven/dri ... p?id=53632
4.5 EVO-tähteä kertoo jo jotain...
Juu eipä tässä kannata alkaa noista suhteellisista asioista enempää vääntämään, periaatteessahan esimerkiksi Mercedes S65 amg on myös ihan perus perheauto
.
Kaksi eri GTV:tä(2.0TS&3.0) on saanut tuolta evosta 4 tähteä, loistava suoritus sekin, kyseessä onkin ehkä yksi maailman parhaista etuvedoista. Tietenkään ei pidä pitää minään raamatun sanomina noita evo-tähtiä, mutta hyvin ne mielestäni suuntaa antavat.

Kaksi eri GTV:tä(2.0TS&3.0) on saanut tuolta evosta 4 tähteä, loistava suoritus sekin, kyseessä onkin ehkä yksi maailman parhaista etuvedoista. Tietenkään ei pidä pitää minään raamatun sanomina noita evo-tähtiä, mutta hyvin ne mielestäni suuntaa antavat.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No tuon jutun perusteella vaikea uskoa kovin hyväksi, tai sehän on suhteellista. Jos mennään toyotalinjalle niin varmaan taloudellisuus on tärkeä asia mutta sitten on enää turha tulla puhumaan mistään sporttisuudesta, perkele.Mirafiori kirjoitti:alfan insinöörien mukaan uusi V6 on hyvä moottori, mutta siinä ei ole samanlaista fiilistä ja soundia kuin aresen moottorissa....lisäksi sen kierrokset nousevat varsin hitaasti....kokonaisuutena kuitenkin yksi parhaita v6-moottoreita
Ja mitä tuohon bemariin tulee niin olen Ltn:n kanssa samaa mieltä, kova peli ihan tavalliseksi malliksi. Aika säälittävällä mallilla ollaan jos pitää alkaa tulevaa GTA:ta vertailemaan perusmallisarjan autoon

Rolle kirjoitti:
Ja mitä tuohon bemariin tulee niin olen Ltn:n kanssa samaa mieltä, kova peli ihan tavalliseksi malliksi. Aika säälittävällä mallilla ollaan jos pitää alkaa tulevaa GTA:ta vertailemaan perusmallisarjan autoon
tuleva GTA? 405hp neliveto vs 258hp perusbemariiin??? onhan se säälittävää...
edit:
mallithan ovat:
2.2 185hp
3.2 260hp
ja GTA TT V6 joskus myöhemmin¨
missään ei ole lukenut että tuo 260 jäisi huippumalliksi..
ps saabilta esitellään 9-3 wagon genevessä sama peruskone 2.8V6 turbo 250hp
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Joltakin foorumilta muistan lukeneeni jutun vertailusta, jossa 330d oli piessyt 156GTA:n radalla. Takaveto ja vääntöisä diesel auttavat kummasti.
Uusi 330i on nopea ja mukava auto, mutta mikään kovaksi keitetty sportti se ei ole - sitä varten BMW:llä on M-sarja. Rataa 330i:lläkin pystyy varmasti suhteellisen vinhastikin kiertämään, ja 156GTA:lla on täysi työ pysytellä mukana.
Aika näyttää, saammeko jonakin päivänä nauttia Alfa Romeoista, jotka ihan oikeasti haastaisivat myös noita kaikkein kireimpiä germaaneja. Ihan niinkuin joskus ennen.
Uusi 330i on nopea ja mukava auto, mutta mikään kovaksi keitetty sportti se ei ole - sitä varten BMW:llä on M-sarja. Rataa 330i:lläkin pystyy varmasti suhteellisen vinhastikin kiertämään, ja 156GTA:lla on täysi työ pysytellä mukana.
Aika näyttää, saammeko jonakin päivänä nauttia Alfa Romeoista, jotka ihan oikeasti haastaisivat myös noita kaikkein kireimpiä germaaneja. Ihan niinkuin joskus ennen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Uusi BMW 300-sarja.
Vittorio Jano kirjoitti:Yksi 156:n seuraajan pahimmista kilpailijoista on ennakkoesitelty Suomessakin. Olin eilen Aulangolla muiden Hämeenlinnan seudun Hyvin Tärkeiden Ihmisten kanssa tutustumassa BMW:n uuteen 300-sarjaan.
snip...
...snip
Ovatko muut käyneet?
Lappu tuli ja meni roskiin saman tien. Kun ei sakumakkara nappaa niin ei nappaa.
Taitaa olla niin, että ilman virtaa ei avaaminen onnistu kuin purkinavaajalla, ellei sitten kyseisessä autossa ole lisävarusteena(!!) taittuvia takaselkänojia. Jos on, niin sitten vain pitää mennä takaluukkuun sisäkautta. Siellä keskellä kantta on mekaaninen avausvipu (katso ohjekirja). Myös vasemmalla edessä lähellä konetilan aukaisua on joissain yksilöissä avausnappi, mutta sekin lienee sähköinen.beta kirjoitti:Kyllä siellä moottoritilassa on sellainen punaisen muovitoppelon alla oleva napa, jonka kautta vissiin voisi apuvirtaa antaa. En tiedä pitäisikö tuo maakaapeli sitten kytkeä vain runkoon johonkin kohtaan.
Kyseessä on veljen auto, ja meinasi että olisi ottanut tuon akun yöksi sisälle latauksiin.
Itse antaisin apukaapeleilla sen verran virtaa....
Se onnistuu konetilasta tosiaan sen punaisen muovituppelon alta. Miinus kiinni mihin tahansa, mistä se saa maata eli johonkin ruuvin kantaan tms. Paljoa ei tarvita kosketusta, niin virta riittää luukulle. Mitään vahinkoa tuossa ei pysty tekemään, ellei kytke piuhoja väärin päin tai lyö niitä yhteen.
Viisi vuotta on yllättävän pitkä aika. Huomaa, miten moni asia on eri lailla kuin silloin luulimme...Mirafiori kirjoitti:No 159 GTA:ssa tulee olemaan 400hv....ja neliveto...Ltn kirjoitti:330 tulee menemään ja kovaa sillä 258hp pannulla, olettaisin että alle 8.30 ringille.
Vertailun vuoksi aika nykyiselle 156 GTA:lle on 8.51
( www.track-challenge.com ).
Toivottavasti siinä 157/8/9 GTA:ssa alkaisi olemaan alusta kunnossa.
Alusta ei ole mikään ongelma enää (tosin onko se nyt ollutkaan)....jos ajatellaan että 156 käytti vanhaa TIPO2 pohjalevyä....ja 159 täysin uutta
uudessa 3,2 moottorissa on tehoja 260hv....mikä ei ole kovin iso määrä....mutta kulutustakin on ajateltu...
....kokonaisuutena kuitenkin yksi parhaita v6-moottoreita
Ainakin tuossa wanhassa miinassa miinusnapa on tuollaisen virranantopisteen vieressä.beta kirjoitti:Kyllä siellä moottoritilassa on sellainen punaisen muovitoppelon alla oleva napa, jonka kautta vissiin voisi apuvirtaa antaa. En tiedä pitäisikö tuo maakaapeli sitten kytkeä vain runkoon johonkin kohtaan.
Kyseessä on veljen auto, ja meinasi että olisi ottanut tuon akun yöksi sisälle latauksiin.
VMP