Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Sähköinen tehostinhan siinä? Se on todnäk. kaputt.
Ainakin tämän koodin muistelisin olleen useammassakin puntossa, joihin tehostimia (eli siis hammastankopaketteja) olisi pitänyt vaihtaa.
Kuulemma "kiva" ominaisuus, kun sökähtää motarilla ja alkaakin vääntämään jompaan kumpaan äärilaitaan....
EDIT:
Itseasiassa en nyt satavarma ole tuosta, että oliko hammastankopaketti mikä piti vaihtaa (vai koskiko jotain toista merkkiä/mallia) vai joku muu ohjaustehostimeen tai ohjaukseen liittyvä osa, mutta ikävä keissi anyway.
Sähköinen tehostinhan siinä? Se on todnäk. kaputt.
Ainakin tämän koodin muistelisin olleen useammassakin puntossa, joihin tehostimia (eli siis hammastankopaketteja) olisi pitänyt vaihtaa.
Kuulemma "kiva" ominaisuus, kun sökähtää motarilla ja alkaakin vääntämään jompaan kumpaan äärilaitaan....
EDIT:
Itseasiassa en nyt satavarma ole tuosta, että oliko hammastankopaketti mikä piti vaihtaa (vai koskiko jotain toista merkkiä/mallia) vai joku muu ohjaustehostimeen tai ohjaukseen liittyvä osa, mutta ikävä keissi anyway.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Näin käy varmaan kaikissa sähkökäyttöisissä tehostimissa. Se on yksi suurimpia sähkösyöppöjä, ja se putoaa pelistä ensimmäisenä jos jännite notkuu. Tarkista nyt alkuun latausjännite ja kaikki kaapelit laturin, akun ja tehostimen moottorin väliltä.maybetomorrow kirjoitti:Muita ideoita? Huono latausjännite tiputtaa tehostimen pois?
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitokset neuvoista ja liitteestä, se toimii hyvin ja on jo luettu muutamaan kertaan.jalittam kirjoitti:Eiku se vanha hihna ollut uutena liki saman mittainen kuin sun uusi hihna on. Tuskin sitä pumppua on säädetty ed hihnanvaihdon jälkeen kuluneella ("venyneellä", mitä itse epäilen -tuskin noi venyy) hihnalla - oltetaan että pumpun jako ollut silloinkin kohdallaan, kun ed remmi vaihdettu. Kertomasi mukaan toiminut hyvin, joten uuden hihnan ei pitäs pali asiaan vaikuttaa. Sitä en tiedä kuinka helppo/vaikea pumpun säätö on fiatissa ja mitä kuluma vaikuttaa pumpun ajoitukseen. VVVV kikareissa säätö oli simppeli heittokellohomma - sopivalla adapterilla minkä tein ihan ite. Jos pumppua ei ole purettu, ni tuskin siihen kannattanee koskea, varsinkaan jos ei tiedä mitä luulee tekevänsä...
Nokalle ei siis lukitusta. Vauhtipyörälle 8mm ja pumpulle (se mitattava/sovitettava kakspaksuinen) lukitusappi. Ton pumpun pyörä lienee liki esillä, joten sen lukitustapin voinee mitoitella ennen remppaakin - sorvaa tai sopivia tappi/holkkiviritelmiä keksimään. Kiristimelle lie joku holkki estämään kiristimen liikettä - helpottamaan remmin asennusta/poisottoa - händsfrii kikare lie, näpit ajanevat saman asian jos voima riittää.
Mäkään mikään pro ole - kuhan höpisen. Prot korjatkoot.
Ni toimiks toi mun liittämä liite?
Ei siihen pumppuun ole tosiaan koskettu viime remminvaihdon jälkeen. Kone on tosi tikissä, joka vuosikatsastuksessa on savuarvot olleet tosi hyvät, viimeksi oli 0,3 kun tuonikäisessä saisi olla kaiketi jopa 3.0. Harmi olisi sössiä pumppu huonoihin säätöihin.
Ei näytä olevan Sparetolla Gatesin hihnasarjaa, täytyy hankkia se jostain muualta. Sarjassa näyttää tulevan mukana vain hihna ja kaksi ohjurirullaa. Lisäksi näytetään kauppaavan tuollaista vaimennninosaa kiristimeen: https://spareto.com/products/56660-vibr ... iming-belt Tuo varmaan voisi olla hyvä uusia myöskin.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Perkule, kun en muista, mutta voisiko tuo liittyä kalibroinnin sekoamiseen. Onkos tehty mitään remonttia, ohjaukseen liittyvää? Ratti suorassa? Tuo vikakoodi voisi tulla myös virheellisestä anturitiedosta, todennäköisesti ohjaustehostimeen liityvästä. Vaikuttaako city-nappula mitenkään? Meitin puntossa oli orggis akku ihan p*skana, lähti käyntiin päivän latauksen jälkeenkin huonosti/ kaapeleilla ja silti tehostin toimi moitteetta. Laturi/latausjännite toki iskussa. Se ecu kyllä automaagisesti kalibroi sitä ohjausta, mutta jos ohjausakselin asento ei ole kohillaan niin vois kettuilla.maybetomorrow kirjoitti:Punto II ohjaustehostinta ihmetellyt. Vikakoodeista u1602 on jatkuvasti päällä (ei ainakaan voi kuitata pois). Koodi viittaisi Can-väylään ja jossain italialaisessa keskustelussa tuosta oli vedetty yhteys myös ohj.tehostimeen. Mitä muita CAN-liittimiä voisin tsekata kuin sulaketaulun molemmin puolin olevat mustan ja ruskean? Onko ECU:n päässä jotain? Muita ideoita? Huono latausjännite tiputtaa tehostimen pois?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Lepojännite 12.9V kerettiin mitata tänään, kierroksilla 14.1V. Virrat kun laittaa päälle niin tehostimen valo sammuu normaaliin tapaan ja City-toiminnon voi laittaa päälle, jotain eloa boxissa on. Kun käynnistää niin n. 1 sek kuluttua ratin kuva syttyy. City jää rinnalle palamaan jos se on klikattuna mutta mitään vaikutusta ei ole, eikä City-merkkivaloa saa pois enää kone käynnissä.
Ohjaukseen liittyvää remppaa ei ole tiedossa viimeisen 50tkm aikana. Tehostin on kyllä ajoittain pätkinyt "normaaliin" tapaan kun renkaat on käännetty ääriasentoon, mutta ei ole sitäkään tehnyt viimeisen 6kk aikana. Sunnuntaina tuo hävisi "kokonaan" mutta to-aamuna kauppareissulle lähtiessä heräsi eloon. Noh, täytyy tutkia huomenna lisää liittimiä, youtubesta löytyi pari videovinkkiä vielä.
Tuolla pitäisi liikkua kun Alfa liikkuu vain vajailla pytyillä.
Ohjaukseen liittyvää remppaa ei ole tiedossa viimeisen 50tkm aikana. Tehostin on kyllä ajoittain pätkinyt "normaaliin" tapaan kun renkaat on käännetty ääriasentoon, mutta ei ole sitäkään tehnyt viimeisen 6kk aikana. Sunnuntaina tuo hävisi "kokonaan" mutta to-aamuna kauppareissulle lähtiessä heräsi eloon. Noh, täytyy tutkia huomenna lisää liittimiä, youtubesta löytyi pari videovinkkiä vielä.
Tuolla pitäisi liikkua kun Alfa liikkuu vain vajailla pytyillä.
Viimeksi muokannut maybetomorrow, 18 Huhti 2015, 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^tuo ääriasenosta kiukustuminen vois viitata sekoamiseen. Pitäisköhän sitä vähän kokeeksi messillä koukkia?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
http://www.fiatforum.com/punto-mk2-2b-g ... elays.htmlmaybetomorrow kirjoitti:Punto II ohjaustehostinta ihmetellyt.
Tai sitten vaikka youtubeen hakusanat punto electric power steering.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos, tuota mutt:n vinkkiä täytyy koittaa jossain välissä! Monella kielellä googlasin mutta tuota ei tullut vastaan.
Räpläsin vielä liittimiä ja nappasin moottorin puolelta ohjaustehostimen sulakkeen irti koneen käydessä kuten youtuben videovinkki opasti. En tiedä kumpi auttoi mutta ohjaustehostin alkoi rahista kuten toimiessaan teki ja ohjaus keveni jonkin verran, mutta vikavalo palaa edelleen - eikä ohjaus ole yhtä kevyt kuin oikein toimiessaan. Enpä tiennyt että tuossa on välimuotokin
Räpläsin vielä liittimiä ja nappasin moottorin puolelta ohjaustehostimen sulakkeen irti koneen käydessä kuten youtuben videovinkki opasti. En tiedä kumpi auttoi mutta ohjaustehostin alkoi rahista kuten toimiessaan teki ja ohjaus keveni jonkin verran, mutta vikavalo palaa edelleen - eikä ohjaus ole yhtä kevyt kuin oikein toimiessaan. Enpä tiennyt että tuossa on välimuotokin
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Katselin kaverin passatin merkkihuollon kuitteja tänään ja mietin että miksi helmmetissä jokaisessa huollossa on veloitettu uudesta öljypohja tulpasta ~10€?
Onkohan se noissa kertakäyttökamaa vai onko tämä vaan rahastuskeino?
4L öljyäkin maksaa siellä 100€!
Nimim. mahdollisesti joudun siihen öljyt vaihtamaan.
Onkohan se noissa kertakäyttökamaa vai onko tämä vaan rahastuskeino?
4L öljyäkin maksaa siellä 100€!
Nimim. mahdollisesti joudun siihen öljyt vaihtamaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Niis on simmonen "kiinteä" tiivisteprikka,jota ei tarvitse vaihtaa. Tosin,saahan sen sivuleikkureilla poikki ja vaihdettua myös.
Edit: Ja niin, legendaarinen murhe bemarissa. "Takapäässä rahisee jarrurempan jälkeen, naapurin jorman kanssa viikonloppuna vaihdettiin"
Edit: Ja niin, legendaarinen murhe bemarissa. "Takapäässä rahisee jarrurempan jälkeen, naapurin jorman kanssa viikonloppuna vaihdettiin"
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Haha Hetken ihmettelin, että pitäiskö kuvasta huomata jotain olevan pielessä, sitten naurua.
Öljypohjan prupuista, taitaa 156:senkin huolto-ohje käskeä vaihtamaan sen öljynvaihdon yhteydessä... (ellen aivan väärin muista)
Äidin terrano päästi savut pihalle etulaakerista. Ei huomannut mitään ääntä talvirenkailla, nyt sitten kun sen kuuli kesärenkailla ei kestänyt huoltoon asti(tai siihen, että olisin ite saanut aikaiseksi sen vaihdettua).
Pari kertaa saanut hakea puolenvuoden sisällä äidin autokeitaan pihalta 21v vanhalla italiaisella, kun japanilainen jäänyt tienpäälle.
Öljypohjan prupuista, taitaa 156:senkin huolto-ohje käskeä vaihtamaan sen öljynvaihdon yhteydessä... (ellen aivan väärin muista)
Äidin terrano päästi savut pihalle etulaakerista. Ei huomannut mitään ääntä talvirenkailla, nyt sitten kun sen kuuli kesärenkailla ei kestänyt huoltoon asti(tai siihen, että olisin ite saanut aikaiseksi sen vaihdettua).
Pari kertaa saanut hakea puolenvuoden sisällä äidin autokeitaan pihalta 21v vanhalla italiaisella, kun japanilainen jäänyt tienpäälle.
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Taitaa tosiaan olla näin, että se proppu vaihdatettaneen joka huollossa. Siis ohjeen mukaan =P
Taitaa tosiaan olla näin, että se proppu vaihdatettaneen joka huollossa. Siis ohjeen mukaan =P
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Onkohan ollut liikaa asennuskaljaa?Edit: Ja niin, legendaarinen murhe bemarissa. "Takapäässä rahisee jarrurempan jälkeen, naapurin jorman kanssa viikonloppuna vaihdettiin"
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruots ... a/3ng3yC2u
"Jakoketju helvetistä". Jutussa muuten kehutaan Alfaa ..
"Jakoketju helvetistä". Jutussa muuten kehutaan Alfaa ..
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Vai GM:ää ?
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Muiden merkkien murheita.
Näin käy, kun ajetaan Long life -öljyillä ja pitkillä vaihtoväleillä (alá Volkswagen). Kuva öljypohjasta ja tukkeutuneesta öljypumpun imusihdistä.
- Liitteet
-
- 20150423_181701 (640x360).jpg
- (198.57 KiB) Tiedosto ladattu 4497 kertaa
-
- 20150423_175135 (640x360).jpg
- (139.54 KiB) Tiedosto ladattu 4497 kertaa
rakkaudesta rautaan...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
paljonko oli metrejä/ikää autolla tuossa vaiheessa?Vesa AJ kirjoitti:Näin käy, kun ajetaan Long life -öljyillä ja pitkillä vaihtoväleillä (alá Volkswagen). Kuva öljypohjasta ja tukkeutuneesta öljypumpun imusihdistä.
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Muiden merkkien murheita.
Koneena 1.8T ja kilometrejä 260 t. Netin ihmeellisen maailman mukaan sama saattaa tulla eteen jo reilun sadan tonnin jälkeen. Hyvin yleinen ongelma VAG-konsernin autoissa ja erityisesti 1.8 turbokoneessa.
rakkaudesta rautaan...
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Nyt sattukin vähän jännempi tilanne omalle kohdalle.
<-- Koitin eilen ja tänään startata tuota kyseistä Mersua. Sillä lopputuloksella että joka kerta moottori lähti sekunniksi käymään ja sitten peli seis.
Auto on seisonut tallissa n.5kk, ja tankki lähes tyhjä joten kävin noukkimassa kunnon bensaa, latasin akun, vaikkei vaikuttanut heikolta, ja koitin starttausta myös vara-avaimella. Ei vaikutusta.
Ostin tuohon autoon talvella uuden käytetyn alkuperäisen ilmamassamittarin. Nykäisin johdon kokonaan pois ja auto rupesi pelaamaan.. Samoin pelasi vanhalla IMM:llä. Enpä ole tiennyt että IMM voi mennä niin rikki että se estää auton käynnistymisen kokonaan.
Sitä olen kyllä nyt miettinyt että voisiko auton parametrit olla noin pielessä edellisen viallisen oloisen IMM:n takia, ettei käynnisty? Eli onkohan mitään mahdollisuutta että korjaantuisi käyttämällä akkua irti? Silloin jää ainakin lukuisia vikakoodeja muistiin vähäisestä virrasta.
Tai sitten käyttää moottorin lämpimäksi vanhalla IMM:llä ja koittaa jälleen 'uutta'? Jännä juttu jokatapauksessa.
<-- Koitin eilen ja tänään startata tuota kyseistä Mersua. Sillä lopputuloksella että joka kerta moottori lähti sekunniksi käymään ja sitten peli seis.
Auto on seisonut tallissa n.5kk, ja tankki lähes tyhjä joten kävin noukkimassa kunnon bensaa, latasin akun, vaikkei vaikuttanut heikolta, ja koitin starttausta myös vara-avaimella. Ei vaikutusta.
Ostin tuohon autoon talvella uuden käytetyn alkuperäisen ilmamassamittarin. Nykäisin johdon kokonaan pois ja auto rupesi pelaamaan.. Samoin pelasi vanhalla IMM:llä. Enpä ole tiennyt että IMM voi mennä niin rikki että se estää auton käynnistymisen kokonaan.
Sitä olen kyllä nyt miettinyt että voisiko auton parametrit olla noin pielessä edellisen viallisen oloisen IMM:n takia, ettei käynnisty? Eli onkohan mitään mahdollisuutta että korjaantuisi käyttämällä akkua irti? Silloin jää ainakin lukuisia vikakoodeja muistiin vähäisestä virrasta.
Tai sitten käyttää moottorin lämpimäksi vanhalla IMM:llä ja koittaa jälleen 'uutta'? Jännä juttu jokatapauksessa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuttu oli ihmetelly tietyillä kierroksilla (~2500-3000rpm) ilmentyvää uutta ääntä 1.8 duratekissä. Kuultuani soinnin suosittelinkin sitten taukoa ajeluun kunnes vähintään veivien laakerit on uusittu. Kaveri ei heti ostanut arviotani, mutta vei sen kumminkin pikimmin pajalle. Laakerit oli sitten p*skana, mutta kampura vielä ehjä (kone ei siis kalkattanut jatkuvasti vielä). Ongelmana on nyt kai vain liuskojen helppo saatavuus, alkuperäisiä ei saa ollenkaan (auto merkkipajalla) ja sopivia tarvikkeita tuurilla.
Sitten kuulin ( ei abc:n kahvio), että uudet ecoboostit on oikein viimesen päälle kertakäyttösiä, ei ole tarkoitettu korjattavaksi oikein ollenkaan, eikä saa myöskään osia. 150tkm ja auto joko paaliin tai uusi kokomoottori. Kaks satkua saattaa päästä, jos oikein tiuhaan huolletaan, mutta silti voi taival loppua kun lähinnä huolto-osiksi luokiteltaviakaan osasia ei saa. No luulis jotain vesipumppuja sentään sitten saavan kinukki-tarvikkeena. Pösön "ihmemoottori" kuuluu myös huhujen mukaan samaan kategoriaan.
Sitten kuulin ( ei abc:n kahvio), että uudet ecoboostit on oikein viimesen päälle kertakäyttösiä, ei ole tarkoitettu korjattavaksi oikein ollenkaan, eikä saa myöskään osia. 150tkm ja auto joko paaliin tai uusi kokomoottori. Kaks satkua saattaa päästä, jos oikein tiuhaan huolletaan, mutta silti voi taival loppua kun lähinnä huolto-osiksi luokiteltaviakaan osasia ei saa. No luulis jotain vesipumppuja sentään sitten saavan kinukki-tarvikkeena. Pösön "ihmemoottori" kuuluu myös huhujen mukaan samaan kategoriaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Ecoboostin joku revisio myös on huono öljypumpuiltaan. Sähköiset, jotka toimii viiveellä.
Polkaset kaasua kunnolla -> paineet pysyy alhaalla, mutta kone kiertää... No, siitä voi sit laskeskella.
Ja sit jotain ongelmia niiden pumppujen kanssa ollut, että kuolevat.
Ja muuta jännää.
Ecoboost on ainakin semmonen kone, mistä henk.koht pysyisin kaukana, ainakin käytettyjen markkinoilla. Ei taida olla läheskään niin paha kuin legendaarinen TSI, mutta tarinat on silti aika ikäviä.
Ecoboostin joku revisio myös on huono öljypumpuiltaan. Sähköiset, jotka toimii viiveellä.
Polkaset kaasua kunnolla -> paineet pysyy alhaalla, mutta kone kiertää... No, siitä voi sit laskeskella.
Ja sit jotain ongelmia niiden pumppujen kanssa ollut, että kuolevat.
Ja muuta jännää.
Ecoboost on ainakin semmonen kone, mistä henk.koht pysyisin kaukana, ainakin käytettyjen markkinoilla. Ei taida olla läheskään niin paha kuin legendaarinen TSI, mutta tarinat on silti aika ikäviä.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Laakerit löytyy kun hakee Mazdaan, kk-pultit voi käyttää uudestaan kunhan ei ole yli jonkunpituisia. Foordi ei tosiaan yy mitään osia, eikä alakertaa saa muistaakseni ohjeen mukaan enää kasata jos on avattu... Pojalle tekemäni mondeo oli venttiilivaivainen kun tuli meille, kannenlaiton jälkeen ajoon ja vei aivan törkeästi öljyä. Vaivaksi osoittautui männänrenkaat, ainakin asettui kun vaihdoin liki ajamattomat käytetyt männät renkaineen veiveineen ja laakereineen. Noi ei siedä yhtään ylipitkiä vaihtovälejä, väittävät asiasta jotain tietävät.
Mulla on muuten tommoiseen ylimääräinen yläpään tiivistesarja.
Mulla on muuten tommoiseen ylimääräinen yläpään tiivistesarja.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^no se vehjes on siellä merkkiliikkeen pajalla, toivottavasti tajuavat mazdalta kysellä.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Tulipa vaihdettua kaverin passatin takapyöränlaakeri....
Jumalauta.... Takapyörän jarrusatulan kannakkeen pultit...... 2,5M vartta ja silti sai kiskoa auki niin paljo ku jaksoi.... *NAKS* ... luulin että työkalu hajos, mutta ei.... kyllä se pultti sieltä aukesi. Helvetti mitä hommaa.... jos ei olis ollu monttua, niin ei oltais saatu auki.
Laakerin pultti sensijaan lähti yllättävän vähin väännöin auki.
Ja vähemmän on tilaa kuin 159:ssä työkaluille!
Jumalauta.... Takapyörän jarrusatulan kannakkeen pultit...... 2,5M vartta ja silti sai kiskoa auki niin paljo ku jaksoi.... *NAKS* ... luulin että työkalu hajos, mutta ei.... kyllä se pultti sieltä aukesi. Helvetti mitä hommaa.... jos ei olis ollu monttua, niin ei oltais saatu auki.
Laakerin pultti sensijaan lähti yllättävän vähin väännöin auki.
Ja vähemmän on tilaa kuin 159:ssä työkaluille!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Perinteitä kunnioittaen...stoichiometric kirjoitti:Sitten kuulin ( ei abc:n kahvio), että uudet ecoboostit on oikein viimesen päälle kertakäyttösiä, ei ole tarkoitettu korjattavaksi oikein ollenkaan, eikä saa myöskään osia. 150tkm ja auto joko paaliin tai uusi kokomoottori. Kaks satkua saattaa päästä, jos oikein tiuhaan huolletaan, mutta silti voi taival loppua kun lähinnä huolto-osiksi luokiteltaviakaan osasia ei saa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Muiden merkkien murheita.
http://www.iltalehti.fi/autot/2015051119668901_au.shtml
- Vuosimallien 2009 - 2010 autoissa voi kuitenkin olla nokka-akselin säätimen ääniongelma, joka on korjattu vuosimallista 2011 eteenpäin. Tämän ongelman esiintyminen ei tarkoita, että ketju olisi vioittunut, vaikka korjaus jakopäähän tehdäänkin.
Hmm... tutulta kuulostaa...
Nyt sais varmaan sopivan hintaisia TSI kulkineita, jos nyt kukaan niitä haluaa ostaa...
- Vuosimallien 2009 - 2010 autoissa voi kuitenkin olla nokka-akselin säätimen ääniongelma, joka on korjattu vuosimallista 2011 eteenpäin. Tämän ongelman esiintyminen ei tarkoita, että ketju olisi vioittunut, vaikka korjaus jakopäähän tehdäänkin.
Hmm... tutulta kuulostaa...
Nyt sais varmaan sopivan hintaisia TSI kulkineita, jos nyt kukaan niitä haluaa ostaa...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Muiden merkkien murheita.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Työkaverilla VW Golf 1.4 TSI ja reilut 100 tkm ajettun autoon vaihdettiin jo toista kertaa nokkaketju ja sen vaatimat hilppeet. Ensimmäisen kierroksen maksoi maahantuoja kokonaan, mutta ei kuulemma enää toista. Vaihdon hinta kuullosti kalliilta jopa 156 V6 omistajan korville.
- Hillhouse
- Viestit: 367
- Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
- Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
Hirvittää nykyiset öljynvaihtovälit/-suositukset. Tästä syystä muutin Mersun "huoltoväli-ilmaisimen" ensimmäisen huollon yhteydessä +30tkm -> 16tkm. Ei anna luonto periksi ajaa 30tkm samoilla öljyillä varsinkaan Suomen ilmastossa, jossa mm. lämpötilaerot ovat melkoiset. 30tkm vaihtoväli tarkoittaisi minun tapauksessa +1v vaihtoväliä eli kesä ja talvi samoilla litkuilla. Nykyisillä ajoilla öljynvaihdot tulee keväisin ja syksyisin.Vesa AJ kirjoitti:Näin käy, kun ajetaan Long life -öljyillä ja pitkillä vaihtoväleillä (alá Volkswagen). Kuva öljypohjasta ja tukkeutuneesta öljypumpun imusihdistä.
Sama homma laatikkoöljyjen (automaatti) kanssa. Mersu suosittelee (Huom! Suosittelee, ei kuulu huolto-ohjelmaan) automaattilaatikon öljynvaihtoa 120tkm välein. Aika paljon sekin... Ajattelin vaihtaa laatikkoöljyt ja peräöljyn (huolto-ohjelman mukaan ei muuten edes suositella vaihtamaan) seuraavassa huollossa 60tkm kohdalla. Pieni kustannus, jos sillä voi edes hieman edistää laatikon/voimalinjan kestoa. Noin uudehkot 7-vaihteiset lootat ei mitä ilmeisemmin ole halpoja korjata tai ostaa
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Bemarikin tuntuu lopulta myöntäneensä N47-konetyypin (2-litrainen diesel) jakopääongelmat ja korjaa niitä aika vanhoistakin ja paljon ajetuista mitä toiselta foorumilta olen seuranut. Parempi kait myöhässä edes kuin jatkaa ongelman kieltämistä.
Ps. Itsellä vanhemmalla koneella ja edellä olevaan longlife-keskusteluun niin olen ajanut ajotietokoneen huolto-ohjelman mukaan joka mun tapauksessa tarkoittaa n. 35tkm/vaihtoväli. Nyt mittarissa 315tkm.
Ps. Itsellä vanhemmalla koneella ja edellä olevaan longlife-keskusteluun niin olen ajanut ajotietokoneen huolto-ohjelman mukaan joka mun tapauksessa tarkoittaa n. 35tkm/vaihtoväli. Nyt mittarissa 315tkm.
Re: Muiden merkkien murheita.
Käyttöautolle normiajoa nykyiset öljyt kestää hyvin tuon n 20-30tkm ajoilla että vaihtaa öljyt syksyllä ja keväällä, eli n 10-15tkm vaihtoväli.
Ei millään pitkäikäisesti tuota 30tkm vaihtoväliä. Onhan näitä availtu ja kaamean näköistä katsottavaa
Ei millään pitkäikäisesti tuota 30tkm vaihtoväliä. Onhan näitä availtu ja kaamean näköistä katsottavaa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo penarin kettinki on siellä vähän v*ttumaisesti moottorin takaosassa. Kampanja on käynnissä. Kaveri, jolla on -10 520dee on vähän murheellinen, kun jää kampanjan ulkopuolelle (auto mukamas tarpeeksi uusi) .
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Cee'd on alkanut päästämään jonkun onton kolahduksen ilmeisesti takaa töyssyssä, esim korotetulta suojatieltä poistuessa. Eka kerran ajattelin että joku kivi kimposi otolliseen kohtaan pohjassa kun kumahti, mutta tuntuu toistuvan terävissä pudotuksissa. Mitään ei maatasossa katsomalla näytä roikkuvan tai heiluvan erikoisesti.
Pitänee toimittaa tutkittavaksi. Vois vaihdattaa ehkä öljyjä samalla.
Pitänee toimittaa tutkittavaksi. Vois vaihdattaa ehkä öljyjä samalla.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Oiskohan koiranluu.
Tai tukivarren pusla - molemmat tyyppivikoja ja jos on takuuaika, mennee takuuseen muistaakseni 100tkm asti (vuosista en osaa sanoa, 7v?).
Myöskin tyypillinen _kovan_ kolahduksen aiheuttaja on kivi jousikumissa. Siis sellainen hiekoitushiekan sepeli.
Oiskohan koiranluu.
Tai tukivarren pusla - molemmat tyyppivikoja ja jos on takuuaika, mennee takuuseen muistaakseni 100tkm asti (vuosista en osaa sanoa, 7v?).
Myöskin tyypillinen _kovan_ kolahduksen aiheuttaja on kivi jousikumissa. Siis sellainen hiekoitushiekan sepeli.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Muiden merkkien murheita.
Tosiaan Ecoboost nimellä on esim. 1.0l Kolmisylinterinen ja 1.6 nelisylinterinen, jotka ovat siis _täysin_ eri moottoreita. Noilla litrasilla tosiaan ei vielä monet ole lähellekään 200tkm ajanut, mutta tähän mennessä ovat kestäneet pirun hyvin. joitakin hajosi muutama tonni ajettuna, mutta noista siis jo pari vuotta aikaa. Noilla nelisylinterisillä taas on ajettu jo aika hyviäkin lukemia ilman isompia ongelmia.Aquatica kirjoitti:^
Ecoboostin joku revisio myös on huono öljypumpuiltaan. Sähköiset, jotka toimii viiveellä.
Polkaset kaasua kunnolla -> paineet pysyy alhaalla, mutta kone kiertää... No, siitä voi sit laskeskella.
Ja sit jotain ongelmia niiden pumppujen kanssa ollut, että kuolevat.
Ja muuta jännää.
Ecoboost on ainakin semmonen kone, mistä henk.koht pysyisin kaukana, ainakin käytettyjen markkinoilla. Ei taida olla läheskään niin paha kuin legendaarinen TSI, mutta tarinat on silti aika ikäviä.
Vesipumppu noissa litrasissa vähän mehii monissa, mutta ei laukea kokonaan. Se öljypumppuhan ei ole siis sähköllä toimiva vaan sähköisesti säätyvä. Vanhemmiten noiden 1.0 ecoboostien hintaan varmaan tulee vaikuttamaan 200tkm kohdalla tehtävä jakohihnan vaihto, joka on siis öljyssä uiva ja työläs vaihtaa verrattuna normihihnoihin. Muualla Euroopassa noilla ei varmaan yli 200tkm ole tarkotuskaan ajaa?
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Voihan se olla. Noista on tosiaan jossain valitettu anarkioissa. Mutta aika hyvältä kuulostais jo noin 8 kk ja 16 tkm ajollaAquatica kirjoitti:^
Oiskohan koiranluu.
Tai tukivarren pusla - molemmat tyyppivikoja ja jos on takuuaika, mennee takuuseen muistaakseni 100tkm asti (vuosista en osaa sanoa, 7v?).
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Meitinki Ceedissä vähän terävissä kuopissa samaa kolahtelua, ja löysä koiranluu tai vakaajan pusla lienee kysymyksessä. Ei ole jaksettu ressata sitä, mutta voisi sen takuuseen vaihdattaa ( nyt 6,5 vuotta ja 85 tkm ) - ja optimoiden takuun vaikutuksenflapjack kirjoitti:Voihan se olla. Noista on tosiaan jossain valitettu anarkioissa. Mutta aika hyvältä kuulostais jo noin 8 kk ja 16 tkm ajollaAquatica kirjoitti:^
Oiskohan koiranluu.
Tai tukivarren pusla - molemmat tyyppivikoja ja jos on takuuaika, mennee takuuseen muistaakseni 100tkm asti (vuosista en osaa sanoa, 7v?).
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Juujuu. Kun Alfasta alkaa kuulumaan kolkotusta/narinaa niin v*ttu mikä paska. Aasialaisesta taasen, kun samoilla kilometreillä tulee kolinoita tai puslat ja/tai jouset väsyy siten, että tulee vieläkin paskempi ajaa niin->vahva peli.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Satuimme ajamaan vaihteeksi vaimon käyttöpirssillä Mansen ja Hlinnan reissun, ja huomasin tuon pienen kolinan Näsijärven paikkeilla tunnelityömaan syheröissä. Vaimo sanoi, ettei ole mitään huomannut...
Jt
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
kovin tutulta kuullostaaJiitee kirjoitti:Vaimo sanoi, ettei ole mitään huomannut...
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Pikkuvikoja, yksittäiskappaleita kaikki. Mut hei, uusiin volkkareihin saa DSG:n ilmaiseksi! Menee sopivasti otsikon alle
Re: Muiden merkkien murheita.
Shakal kirjoitti:Käyttöautolle normiajoa nykyiset öljyt kestää hyvin tuon n 20-30tkm ajoilla että vaihtaa öljyt syksyllä ja keväällä, eli n 10-15tkm vaihtoväli.
Ei millään pitkäikäisesti tuota 30tkm vaihtoväliä. Onhan näitä availtu ja kaamean näköistä katsottavaa
Nooh. Täällä kaks kappaletta paljon ajettuja autoja tuolla öljynvaihtovälillä.
Toinen Volvon D5 ajettu 650tkm. Avaamaton kone, öljyä saa lisätä litran tuolla vaihtovälillä.
Toinen on Bmw 530d, ajettu 595tkm. Avaamaton kone, öljyä ei tarvitse lisätä. Kerran meni öljynvaihto liian pitkäksi ja hiukkassuodattimen puhdistukset loppui -> hiukkassuodatin tukkoon nopeasti.
Eli kyllä nuo kestää aika pitkälti tuota vaihtoväliä mutta kyllä ne useammin kannattaa vaihtaa. Toki noilla autoilla molemmilla ajettu matka-ajoa, eli ei sitä pahinta pätkäajoa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Volkkarikuskilta kuultua kun ehdotin alfaa:Shuttle kirjoitti:^Pikkuvikoja, yksittäiskappaleita kaikki. Mut hei, uusiin volkkareihin saa DSG:n ilmaiseksi! Menee sopivasti otsikon alle
"Ihan paska auto, ruostuukin. Toi yks italialainen (80-luvun fiidu) riittää ongelmineen."
Itse en kyllä uskaltais koskea noihin bensakoneisiin vag-tuotteisiin.
Vanhat 1,9tdi ja 2,5tdi (5-sylinterinen) kelpais.
En aina ihan ymmärrä sitä volkswagenin kehumista kun yhdelläkin tutulla meni neliveto transporterista kytkin 50tkm ajettuna ja samalla henkilöllä 2.0tdi golfista (2011) pyöränlaakeri 60tkm ajettuna. Ei ole kumpiakaan tarvinnut vaihdella volvoihin tai bemareihin tuohon tahtiin... Siitä huolimatta Alfakuume on kova mutta ei kai niitä ostoksia aina tartte pelkällä järjellä perustella?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Eräälle volkkarifanille vähän avauduin, kun laturikin meni "jo".
Se nauroi, että tainnu Alfa monesti jättää tielle. Vastasin, ettei kertaakaan - särkyneellä laturillakin pääsi korjaamolle saakka, vaikka aika pikkusen pelottikin.
Sen vm. 2010 Golffi (TSI, ofköörs) on ilmeisesti viidettä kertaa hinurilla viety "takuuhuoltoon". Sanoin sille, että ei taida mulla olla hätiä, kun auto ollut muutaman päivän telakalla 250tkm mittarissa kun sen kolopallo viettää enemmän aikaa telakalla 20tkm ajettuna. ei tykännyt....
Se nauroi, että tainnu Alfa monesti jättää tielle. Vastasin, ettei kertaakaan - särkyneellä laturillakin pääsi korjaamolle saakka, vaikka aika pikkusen pelottikin.
Sen vm. 2010 Golffi (TSI, ofköörs) on ilmeisesti viidettä kertaa hinurilla viety "takuuhuoltoon". Sanoin sille, että ei taida mulla olla hätiä, kun auto ollut muutaman päivän telakalla 250tkm mittarissa kun sen kolopallo viettää enemmän aikaa telakalla 20tkm ajettuna. ei tykännyt....
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
LongLaiffi vaihtovälit toimii matka-ajo kulkineessa kyllä. Ennen wanhaan oli merkintä huolto-ohjelmissa raskaankäytön lyhemmistä öljyn vaihtoväleistä. Raskasta käyttöä on juurikin nurkka/kaupunki pörrääminen sekä vaihtelevat ilmasto-olosuhteet. Nykyjään on niin tärkeää auton "edullisuus" kaikin puolin, että pitkät vaihtovälit mukamas käy aina. Toki on sitten automaagisia vaihdon ilmoittimia jotka lyhentää väliä. Mut hei, nythän on start-stop, ei tule ylimääräistä tyhjäkäyttöä valoseisauksissa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Eräskin VW-huoltaja sanoi hyvin;
"Jos joskus joutuis ajaa TSI-pa$kalla, en TASAN vaihtais öljyjä siihen YHTÄÄN tiheämmin ku ohje on. Kun se perkeleen kone kestäis sit just takuuajan yli..."
Eräskin VW-huoltaja sanoi hyvin;
"Jos joskus joutuis ajaa TSI-pa$kalla, en TASAN vaihtais öljyjä siihen YHTÄÄN tiheämmin ku ohje on. Kun se perkeleen kone kestäis sit just takuuajan yli..."
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
Naapurin isäntä koetti eilen mennä VAGinaan sisään. Kuskin ovi ei auennut, onneksi oli takaovi.