Onkos alla oleva saitti tuttu? Siellä olisi tarjolla kaikkea Alfoihin liittyvää.. Matka tosin on pitkä, mutta ainakin €uro on vahva, tulee ostokset halvaksi..

http://www.alfauto.com.au/
Valvoja: Moderators
Mutta kun lisäät eu:n ulkopuolelta tuleviin tavaroihin tullin (n. 10%) ja siihen päälle vielä alvin 22% niin alkaa kummasti hintaa kertyä. Kokemusta on. Itse tilasin taannoin Japanista tavaraa, mutta omassa tapauksessa olin osannut varautua em. tekijöihin.Milkman kirjoitti:€uro on vahva, tulee ostokset halvaksi..![]()
Tämän takia kannattaa pyytää kuitti, jossa on eritelty tavaran hinta, sekä rahdin hinta. Näin ei rahdista tarvitse maksaa alvia + tullimaksuja.EdotL kirjoitti:Juu ja sitten vielä rahti. Ja kun tullinuuskijat vielä laskevat sen alvin hinnalle joka sisältää rahtikulut niin siinähän alkaa eu-kansalaista jurppimaan.![]()
Ilmeisesti sitten asiaa tulkitaan eri pisteissä eri tavalla. Itse olen ainakin näin toimittuna saanut tuon rahdin ulos tullimaksuista.Sassicaia kirjoitti:Ei ikävä kyllä auta, tulli ja ALV maksetaan aina rahdin sisältävästä hinnasta.Maho kirjoitti: Tämän takia kannattaa pyytää kuitti, jossa on eritelty tavaran hinta, sekä rahdin hinta. Näin ei rahdista tarvitse maksaa alvia + tullimaksuja.
Juu ei ole, tilasin viime vuonna tennismailan jenkeistä, tuli sukkana työpöydälle käymättä minkään valtion laitoksen kautta (tuli nääs UPS:lla) eikä tarvinnut maksaa mitään tulleja tai alveja. Vähän sen jälkeen tilasin duuniin kirjoja, taas jenkeistä, ja menivät tullipostiin. Kysyin tulliukolta miksi nää tänne päätyi, niin se sanoi että kun hinta oli yli 180€ (tjsp) niin menee tullattavaksi.EdotL kirjoitti:Mutta lienee totta tuo mitä Maho sanoi, toiminnassa ei välillä ole päätä eikä häntää.
Hauska juttu, luin toiselta saitilta että määräykset olisi juuri muuttuneet tuolloin 17.2.2004. Tämän jälkeen ei enää tarvitsisi maksaa alvia ja tullia rahdista ja vakuutuksista.Sassicaia kirjoitti:Ei ikävä kyllä auta, tulli ja ALV maksetaan aina rahdin sisältävästä hinnasta.Maho kirjoitti: Tämän takia kannattaa pyytää kuitti, jossa on eritelty tavaran hinta, sekä rahdin hinta. Näin ei rahdista tarvitse maksaa alvia + tullimaksuja.