Olympus OM-D E-M5 runko akkukahvalla ja Panasonic Leica Summilux 25 mm f/1.4 linssi. Käytettynä löytyi tuommoiset Rajalalta, käytönjälkeä ei juuri näy.
^Vielä kun osaisi käyttää, taitaa olla hiukan opiskelua edessä että alkaa aueta että mitä kaikkea tuolta valikoiden takaa löytyy. Joku valokuvauskurssi olis varmaan pop noitten toimintojen opettelemiseen.
Onneksi järkkärillä kuvaus ei sentään ole ihan vierasta, lapsena opettelin kuvaamaan isän mekaanisella järkkärillä
Tämmönen tänään..Oon aina sanonu et mulla ei tuu oleen ku mustia tatskoja, mut tässä sitä nyt ollaan Tän kuvan kohdalla ei ollu edes epäilystä etteikö värejä tulis! Eli koskaan ei pidä sanoa ei koskaan (tietyissä asioissa)....Ja voin kertoo; teki aika gutaa tähän kohtaan !!
(vähä meinaa vielä vuotaa verta, huomaa noista oransseista kohdista)
Pienen säätelyn jälkeen olen erittäin tyytyväinen hankintaani. Ainoa pieni miinus on katselukulman keskimääräistä suurempi vaikutus kontrastiin, mutta varsinaisesta ongelmasta ei ole kyse. Hinta/laatu tuntuis olevan vertaansa vailla.
Katselin tuossa kirjanpitoa, joka osoittaa kilometrejä tulleen oletettua enemmän viime aikoina ja alkaa olla jakopään kilometrit täynnä. Kohta 50tkm täynnä ja kaksi vuotta jo ikää remelillä.
Johdannon jälkeen uudet jakopään hilut ei varmaan enää ollu suuri yllätys. Jakohiha, tasapainoakselin hihna, kiristimet ja ohjurirulla sekä vesipumppu 179€ kotiin toimitettuna. En pidä liian kalliina.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
21-vuotinen Alfa-taival päättyi toistaiseksi, kun uusia malleja ei ole vaan tullut. Seurataan palstaa satunnaisesti ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
^^Olikos konalassa myynnissä ollut 165 heppainen multijet?
Itse noita taas seuraillut ja miettinyt josko sitä hankkisi uudelleen Deltan. Harmi vaan, kun ei yhdessäkään myynnissä olevassa ole vielä ollut samoja varusteita mitä vanhassa oli ja ei oikein haluaisi luopua automaattiilmastoinnista, sadetunnistimesta ja parkkitutkista.
Juurikin se Konalan yksilö. Kyllä tällä kakslitrasella alkaa jo keretä.
Sopivaa 159 SW tai Giuliettaa tässä metsästettiin jokunen tovi, mutta mitään järkevää ei alkanut löytymään, niin piti sitten tehdä tämä syrjähyppy
Nykyinen 156 SW 1.9JTDm saa seuraajakseen aikanaan 159 SW 2.4 JTDm:n, jos ei ihmettä tapahdu. Kuinka pian, riippuu siitä tekee joku hirvi selvää tuosta ennen aikojaan. Eihän sillä ole kuin kohta 300tkm ajettu, eli vasta sisäänajettu
Matkahuollosta tuli poimittua saksanseisojan etuparkkeihin uudet polttimot (35e/kpl, yhh) ja Postista kehitystankki, kehite ja kiinnite filmikuvausta varten. Ja Powersetille lähti tilaus uusista etukaiuttimista tuohon samaiseen saksanseisojaan. Melko hankinnallinen päivä kaikkinensa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Polforea kirjoitti:Matkahuollosta tuli poimittua saksanseisojan etuparkkeihin uudet polttimot (35e/kpl, yhh) ja Postista kehitystankki, kehite ja kiinnite filmikuvausta varten. Ja Powersetille lähti tilaus uusista etukaiuttimista tuohon samaiseen saksanseisojaan. Melko hankinnallinen päivä kaikkinensa.
Saksanseisojaan saa vaihdettua huomattavasti edullisemminkin parkkipolttimot, maksoi n.6e/kpl
h_lauri kirjoitti:Tukanleikkuu ja hinta oli vain 15 euroa!
Kauhian kallista! Ostaa 14.90€ maksavan tukanleikkuukoneen ja sillä vetelee kolmisen vuotta kerrallaan omaa kuulaa siistiksi . Samalla koneella saa sitten ipanoidenkin hiukset muotoiltua, kun sen verran pidän periaatteena, että nöösien päätä ei ajeta kaljuksi niin kauan, kuin siellä tukkaa kasvaa. Isältään saaduilla geeneillä siis n.20v ikään asti .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
^^Joo, edukkaampia löytyy ja löytyy jopa ledejä, jotka "ei mee koskaan rikki". Mietittyäni n. puoli sekuntia totesin, että marmori toimittaa A) nopeasti (se "#¤=!=%!"%! kolmio mittaristossa on ärsyttävä), B) varmasti sopivat, C) sellaiset jotka kestää alkuperäisten tavoin ja päädyin tilaamaan sieltä. Laadukkaiksi tunnetut, edulliset versiot saa toki vinkata/linkata mahdollista jatkoa ajatellen.
Muihin hankintoihin liittyen btw jänskättää! Eka filmi huuhtoutumassa, kohta näkee mitä tänään tuli räpsittyä, ellei vanha APX ollut jo liian vanhaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
h_lauri kirjoitti:Tukanleikkuu ja hinta oli vain 15 euroa!
Kauhian kallista! Ostaa 14.90€ maksavan tukanleikkuukoneen ja sillä vetelee kolmisen vuotta kerrallaan omaa kuulaa siistiksi . Samalla koneella saa sitten ipanoidenkin hiukset muotoiltua, kun sen verran pidän periaatteena, että nöösien päätä ei ajeta kaljuksi niin kauan, kuin siellä tukkaa kasvaa. Isältään saaduilla geeneillä siis n.20v ikään asti .
Vissiin neljä vuotta ajanut ite. Ajattelin että kai viiskymppinen voi käydä parturissa pesemässä toistemme paitoja, niin Sipilä saa Suomen nousuun.
Tuomas K kirjoitti:Uuteen kameraan hiukan ulottuvuutta:
Nykyiset Olympukset ovat kyllä upeita ja mukavia käyttää! Siirryin Olyyn n puolitoista vuotta sitten, reilun 20 Nikon vuoden jälkeen. E-M1:nen ja E-PL7:a. Suurimmat plussat perinteiseen peilijärkkäriin ovat sähköinen etsin ja pienemipi paino / koko. Puhkipalamisen varoitusväri etsimessä niin ei enää tarvii kurkkia näytöltä mitä tuli, säätää ja ottaa uudelleen.
Polforea, niihin alkuperäisiin pohjiin saa vaihdettua polttimot pienellä työllä n.2 minuuttia/pohja, tarvitset vain kärkipihdit ja miniviilasarjan ja sen jälkeen saat hankittua laadukkaat polttimot edullisesti... polttimo on 10w halogeeni
^^Oke. Taidan jättää vanhoista pohjat talteen, vaihtaa polttimot ja pistää kaupan. Jos ottaa aina vanhat vaihdossa, saa muutaman auton kierroksella omansa takas
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Mulla toimi dealextremesta tilatut 'valkoiset' parkit saksanseisojassa aluksi 20tkm mutta nämä toiset on ollut lähemmäs 100tkm ja vieläkin pelittää ilman herjoja. Eli eipä voi laadusta olla ollenkaan varma.
Tuomas K kirjoitti:Uuteen kameraan hiukan ulottuvuutta:
Nykyiset Olympukset ovat kyllä upeita ja mukavia käyttää! Siirryin Olyyn n puolitoista vuotta sitten, reilun 20 Nikon vuoden jälkeen. E-M1:nen ja E-PL7:a. Suurimmat plussat perinteiseen peilijärkkäriin ovat sähköinen etsin ja pienemipi paino / koko. Puhkipalamisen varoitusväri etsimessä niin ei enää tarvii kurkkia näytöltä mitä tuli, säätää ja ottaa uudelleen.
Jontte
Juu, hienoja on. Ihan ei pelimerkit piisannut tuohon E-M1:een, mutta jsos tällä vitosella pari vuotta kuvailee ja katselee sitten onko tarvetta parempaan runkoon.
Kyllästyin tekohengittämään iciwanhaa ruohonleikkuria jota joutui remppaamaan joka kerta ennen käyttö, ja kävin hakemassa uuden John Deere X125:sen.
Kyl on yhtä hymyä nurmen niittäminen, kun kalusto nuoreni reippaalla kolmellakymmenellä vuodella.
Yksi kappaletta sulakerasian kansia - en kyllä huomannut eroa vanhaan, mutta tuo vaan pysyikin kiinni? En tajua.
Lisäksi yksi kappale ilmastoinnin yläpuoleisia ritilähässäköitä. Näemmä turhaan...
Vanhassa kun ei ollut mitään vikaa, ilmeisesti vain jumitteli? En tiedä, mutta toimiipahan nyt puhalluksen lopetus halutessaan ja on yks ylimääränen.
Pitäs vielä keksiä, että miksi tuo "uusi" sulakerasian kansi toimii ja vanha ei. Nimittäin kiinnikkeissä on alle 0.2mm eroa, vähän hankala hyväksyä tuon olevan ratkaisevassa osassa. Nimenomaan ylhäältä tipahti. No, samapa tuo.
Blue&Me TomTom 2 LIVE -navigaattori. Integroituu osittain auton ajotietokoneeseen. Näytöltä voi katsoa trippimittarin, kulutuksen yms. perustietoja. Ääniohjaus toimii myös joissain toiminnoissa.
Nilfisk C130.2PG-8 painepesuri, Puuilon hiekkapuhalluslaite 20-litran säiliöllä, sekä 50kg. 0.1-0.6mm. hiekkaa.
Pesuri on muuten ihan hyvä, mutta tehojen kaukosäätö ei toimi. Täytyy viedä takaisin, jahka saan kuistin pestyä.
Hiekkapuhalluslaite toimii omaan hommaan, eli pienten alueiden putsaamiseen, joihin en muilla välineillä ylety. Koko auton pohjaa tuollaisella en lähtisi puhaltamaan, eikä se ollut tarkoituskaan.
Mygrill kaasugrilli verkkokaupasta, ihan perusvehje jonka pitäs riittää kahelle aikuiselle ja yhelle(tulevaisuudessa) tällä hetkellä hampaattomalle, tulevalle lihansyöjälle