Fiat Stilo/Linea/Bravo

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja mutt »

^Vesinokkaeläimestä saisi kyllä oikein perverssin sleeperin, kun pistäisi pannun oikein vihaiseen kuntoon. Ei nyt tietysti alkuperäisen kysyjän tapaukseen sovi.

Siskolla on tuollainen mummoankka-korinen 1.6-Stilo (olisiko -03?) ollut jo jonkun aikaa, ja alun puolarumban (hajosivat kutakuinkin perä perää, tasaista laatua) jälkeen sinä ei kai ihmeempää ole ollut, ja on kait siitä tykänneet. Ilmastoinnin kenno puhki jo ostaessa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Fiat Stilo/Linea

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Vode kirjoitti:1.8 joka on sama kuin alfan patakin ja sitä vaivaa sama että se kai on vähän tarkka siitä öljystä mitä sille syöttää. Samoin ollut bugeja ton 1.8:n ecuissa joka on hitachin tekele jolloin auto on toiminut vähän miten sattuu, kuulema vika kaikissa ecuissa että uuden vaihto ei välttämättä muuta tilannetta. Farkkuja eritoten vaivaa ne takapään puslat joten kannattaa sellaisen koeajolla vetää kunnolla jostain hidastetöyssystä yli. Jos takaa kuuluu kolinaa niin se on sitten 800e remontti. Akun kunto on jostain syystä erityisen tarkka noissa stiletoissa ja heikko varaus arpoo läjittäin hauskoja vikakoodeja. Niin ja samat airbag liitinten viat kuin alfoissakin löytyy penkkien alta etc. Ainiin ja kannattaa katsoa etujouset että onko jousi poikki. Noista menee jousia aika herkästi poikki jota varten on yksi trafin takasinkutsukin tehty jolloin on asennettu semmonen jousen katkeamissuoja siihen jousen alaosaan joka itseasiassa ei auta siihen että jos jousi katkee niin renkaan puhkeaminen on mahdollinen.
Itselläni on ollut v.2010 lähtien Stilo MW 1.8, vuosimalliltaan 2003 (mainos). Vode tuossa edellä summasi hyvin tärkeimmät tyyppiviat. Meikäläisenkin autoon on vaihdettu takapäähän puslat (aiheuttavat väljistyessään uskomattoman kovaa pauketta kuopissa), etujouset (toinen meni poikki, muttei onneksi uponnut renkaaseen, takaisinkutsun myötä asennettiin tämännäköiset lisäkkeet joustintukiin vaaraa pienentämään) ja kuskin penkin alla olevan airbagin piuhan liittimen vaihdoin vesitiiviiseen malliin, jolloin airbag -herjat loppuivat. Öljy maistuu ainakin tälle meikäläisen 1.8:lle eikä ole väliä, minkälaista öljyä koneeseen kaataa, kaikki laadut kelpaavat yhtä hyvin. Männänrenkaatkin kokeeksi vaihdoin, muttei sillä öljynkulutukseen ollut juuri mitään vaikutusta. Yksilön ominaisuudesta kai kyse, samaan tapaan kuin saman perusrakenteen omaavissa Alfan TS 16V:ssä - toiset syövät öljyä, toiset eivät. Perheessä oleva 156 2.0 TS ei syö 10 tkm öljynvaihtovälillä havaittavasti öljyä. Stilojen mittaristoissa on myös aika yleisesti kosketushäikkää, jonka vuoksi tähän minunkin autoon tuli mittari vaihdettua. Ajoon mittariston toimimattomuus ei vaikuta, eli matka ei sen takia katkea. Kaasuläppäsäätimestä pimeni toinen potentiometri, joten sekin tuli tässä joku vuosi sitten vaihdettua. Sen vikaantuminen ei taida kuitenkaan olla kovin yleistä.

Iso plussa Stilo MW:ssä on tila: takakontti on iso, selkeän mallinen ja lastauskynnys on matala. Minulle on kyllä ajettavuuskin kelvannut, muttei tuo kyllä mikään mutkatiekulkine ole. Maantiellä ja motarilla pärjää mielestäni kuitenkin ihan ok, 1.8:ssa kulkua on tarvittaessa riittävästi. Kulutus on sekalaisessa ajossa 8 litran kieppeillä (95E10), tosin etanoliboksin asennuksen jälkeen on tullut ajeltua pääasiassa E85:lla, jota menee noin 10 litraa satasella.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jakke kirjoitti:Sitäpaitsi sanokaa mitä sanotte, mutta kolmiovinen Stilo on mun silmissä hyvännäköinen auto. Muut korimallit toki ihan kamalia.
Mielipiteesi koskien autojen ulkonäköä on täysin oikea. Alustan päivityksistä en tiijä, mutta sehän voi olla jotain niinkin yksinkertaista kuin sähkötehostimen ohjelmoinnin muutos tai sitten kyseessä on ero 3D vs. muiden mallien välillä. Stilohan on siitä poikkeuksellinen, että 3D ja 5D malleissa on yhteisiä osia ainoastaan A-pilareista eteenpäin. 3D on matala ja 5D taas niin korkea, että sitä voisi jo rinnastaa tila-autoihinkin. Minun autossani oli vielä pituussuunnassa säädettävä takapenkki, joten taakse sai (kontin kustannuksella) varsin hulppeat tilat … kahdelle. Kolmelle ei leveys riitä tässäkään.

Korkea auto + pehmeä jousitus tekivät 5D mallista melkoisen vaaputtimen. Peileistäkin piti tehdä onnettoman pienet, koska isommat ottaisi kaarteissa kiinni maahan… Tähän päälle 1,6 l moottorin (Fiatin pata) olematon alavääntö, huonosti valittu vaihteiden porrastus (esim. 40 nopeudessa 3. liian lyhyt ja 4. liian pitkä) sekä ohjaus, jossa ohjauspyörällä ei tuntunut olevan lainkaan mekaanista yhteyttä etupyöriin, niin alkaa haukut ajettavuudesta olla ymmärrettäviä.

Silti Stilo oli hyvä matka-auto. Maantienopeuksissa moottori pääsi järkevälle toiminta-alueelle => kulku ja kulutus ihan OK, ohjaustehostuksen määrä väheni, joten jotain tuntoakin alkoi löytyä ja niillä penkeilläkin viihtyi pitkään, vaikkei ensivaikutelma tosiaan ollut lupaava. Vakionopeussäädin piti nopeuden vakiona (mikä ei 170 hv Giulietalta onnistu!) eikä auton kulkusuuntaa tarvinnut jatkuvasti korjata, kuten vaikkapa Almerassa. Puhumattakaan siitä, että auton peräpää olisi tuntunut koko ajan seilaavan urien tai korin kallistelun ohjaamana omia teitään, kuten Ideassa tai Puntossa (ei GP).

Kestävyydellä tämä malli ei kuitenkaan juhli. Minulla oli vm 2003 HB ajossa 40-70 tkm välin (ikävuosina 2-5) ja vaihtoon meni kallistuksenvakaajan puslat, takajarrupalat (jarrut jumissa & palat lasittuneet, tosin tämä taitaa mennä edellisen omistajan piikkiin, varmaan säästetty käsijarrua yms.), koiranluut ja etujouset. Sekä renkaat, kun en jousen katkeamista heti tajunnut ja kerkisi yksi kumi kulua reunastaan kaljuksi. Tähän päälle vielä ajovalopolttimoiden vaihdattaminen huollossa kerran vuoteen (ei mitään toivoa tehdä kerrostalon pihalla, tammikuussa).

Bravossa on periaatteessa sama pohjalevy, mutta taitaa pyöräntuennan palikoissa olla silti eroja… Sport Bravoa ei todellakaan uskoisi samalle alustalle rakennetuksi, ei ajon eikä ulkonäkönsä puolesta. Auto ei kallistele eikä juuri reagoi uriinkaan, leveämmistä renkaistaan huolimatta. 6-pykäläisen lootan välitykset natsaa hienosti kaupunki/ruuhkaköröttelyyn (tuoreemmissa Stiloissakin sama 6-pykäläinen loota?). Myös alustan kestävyys vaikutti paremmalta, 67 tkm matkalla vaihtoon 1 pallonivel. Bravosta kannattaa valita Sport -malli jo ihan siitä syystä, että siinä on se Sport -nappi, joka vähentää ohjaustehostusta. Normaalitilassa tämäkin on aika ylitehostettu = tunnoton.

Vrt. Giulietta on ajoltaan hyvin samalainen kuin Bravo, vaikka autotietäjien mukaan sen pitäisi olla huiiiimasti parempi, kun siinä on ehta erillisjousitus™ eikä mitään kottikärryn taka-akselia. Reilun 60 tkm kokemuksella hienomman (lue: kalliimman) erillisjousituksen suomia etuja ovat olleet:
  • - rengasmelua on paljon enemmän, toisaalta mukavuus vähän parempi (ei nypytä karkealla pinnalla)
    - huonompi kestävyys (kallistuksenvakaajan puslat uusittu narinan vuoksi, tämän jälkeen jousitus alkoi kolisemaan, mitä ei ensimmäisellä korjausyrityksellä saatu kuntoon)
    - myös ohjaustunto on keinotekoisempi (Nysväys tila ylitehostettu ja Dynamic muuten vaan outo)
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Toner »

Meillä oli ajossa puolisen vuotta -06 Stilo 1.4 -koneella muutama vuosi sitte. Oli silloin kirkkaasti Suomen halvin vastaava ja vähän epäilytti koko ostos. Olin totaalisen yllättynyt, sillä auto pelasi sen n. 10000km kuin unelma, oli hyvä ajaa ja kulki pienellä. Ainoa ongelma oli jatkuvasti pienelläkin pakkasella jäässä ollut kuskin ovi.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pakko ottaa tuohon insinörtin arvioon kantaa Bravon osalta. Köröttelin 173tkm Bravo 150 Sport mjet -versiolla ja kokemukset on kyllä päinvastoin. Ajettavuus on paskaa. Saa paimentaa ja löytää jokaisen naarmun tiestä. Ohjaus tunnoton ja pykäläinen tms. mikä aiheuttaa edellämainitun ongelman. Taka-akseli venyy ja vanuu alla tosi rumasti varsinkin peruutuksessa. Diesel-moottorin ongelmat talviolosuhteissa oma lukunsa. Niska ja hartiaseudun kivut ja kolotukset loppuivat auton vaihdon jälkeen, joten se varmaan kertoo jotain tuosta Bravon ajettavuudesta tai sen puutteesta.

Jotain hyvää jos tuosta kaivaa, niin rengasmelu alhaisempi vrt. Giulietta ja sisusta muutenkin narinaton. Auton kori ja apulaitteet varmatoimisia, eikä tuota tarvinnu rassata kuin moottorin osalta. Alustaan ei vaihdettu palikkaa noiden kilometrien aikana. T-Jetillä en ole päässy ajelemaan, joten lieneeköhän sen alustassa oikeasti jotain eroa verrattuna tuohon Diesel-malliin.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Itse olen disukkabravoa ajanut ja Sport-mallia, kyllä niissä on eroa alustan osalta ainakin mitä tulee ajotuntumaan. En sitten tiedä kuinka paljon rengastus vaikuttaa kokemukseen, mutta Bravon peruspenkit on ainakin kohtuuhuonot ja kankeat, sportissa sopivat ellei ole 140kg... ...keijukainen.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Pele »

No mites tämmöinen vähän pirteämpi malli: http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Fiat ... ?ca=15&w=3

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja TommiS »

matti_vuorio kirjoitti:Pakko ottaa tuohon insinörtin arvioon kantaa Bravon osalta. Köröttelin 173tkm Bravo 150 Sport mjet -versiolla ja kokemukset on kyllä päinvastoin. Ajettavuus on paskaa. Saa paimentaa ja löytää jokaisen naarmun tiestä
173 km paskaa ajettavuutta?
Mulla oli varsin mukavat 0-70tkm 150 T-Jetillä. Auto olisi ehkä vieläkin itselläni, elleivät erinäiset maahantuoja / takuu / huoltosekoilut olisi sekoittaneet pakkaa.
Kyseinen Bravo Sport on muuten edelleen tänäkin päivänä Suomen parhaiten varusteltu yksilö nahkoineen, aukeavine kattoineen ja kaikilla mahdollislla tehdaslisukkeilla. Pitikin hukata tuo..

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Pele kirjoitti:No mites tämmöinen vähän pirteämpi malli: http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Fiat ... ?ca=15&w=3
Keppivaihde puuttuu.

Kun kerran kriteerit >2004 ja alle 200tkm, niin nokitan ranskalaisella:

http://www.nettiauto.com/peugeot/406/6795093

Taakse uudet jouset ja 7 paikkaisen iskarit (perä alempana kuin keula, ei mitenkään poikkeuksellista kyseisessä mallissa) niin perä kyllä kantaa isommankin lätkäkassin. 406:lla tuli ajettua reilu 100tkm ja kyllä se vaan on leppoisa peli ajella. Mukavuusvarusteitakin löytyy sen verran että alkuun pääsee.

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Gusse »

TommiS kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Pakko ottaa tuohon insinörtin arvioon kantaa Bravon osalta. Köröttelin 173tkm Bravo 150 Sport mjet -versiolla ja kokemukset on kyllä päinvastoin. Ajettavuus on paskaa. Saa paimentaa ja löytää jokaisen naarmun tiestä
173 km paskaa ajettavuutta?
Mulla oli varsin mukavat 0-70tkm 150 T-Jetillä. Auto olisi ehkä vieläkin itselläni, elleivät erinäiset maahantuoja / takuu / huoltosekoilut olisi sekoittaneet pakkaa.
Kyseinen Bravo Sport on muuten edelleen tänäkin päivänä Suomen parhaiten varusteltu yksilö nahkoineen, aukeavine kattoineen ja kaikilla mahdollislla tehdaslisukkeilla. Pitikin hukata tuo..
Tuo Bravo olikin sitten välin 70-99tkm vaimon veljellä. Oli kyllä siisti ja hieno ajettava, mutta ei ollut ihan viaton. Ravistutti/väpätti aina välillä suht rajusti ajossa ja vikaa haettiin pitkään huolloissa ja turhaa osaa vaihdettiin moneen otteeseen ja vääntöä oli kustannuksista. Taisi lopulta tullakin suht kuntoon, mutta usko ja jaksaminen autoon oli jo tuossa vaiheessa mennyt.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Gusse kirjoitti:
TommiS kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Pakko ottaa tuohon insinörtin arvioon kantaa Bravon osalta. Köröttelin 173tkm Bravo 150 Sport mjet -versiolla ja kokemukset on kyllä päinvastoin. Ajettavuus on paskaa. Saa paimentaa ja löytää jokaisen naarmun tiestä
173 km paskaa ajettavuutta?
Mulla oli varsin mukavat 0-70tkm 150 T-Jetillä. Auto olisi ehkä vieläkin itselläni, elleivät erinäiset maahantuoja / takuu / huoltosekoilut olisi sekoittaneet pakkaa.
Kyseinen Bravo Sport on muuten edelleen tänäkin päivänä Suomen parhaiten varusteltu yksilö nahkoineen, aukeavine kattoineen ja kaikilla mahdollislla tehdaslisukkeilla. Pitikin hukata tuo..
Tuo Bravo olikin sitten välin 70-99tkm vaimon veljellä. Oli kyllä siisti ja hieno ajettava, mutta ei ollut ihan viaton. Ravistutti/väpätti aina välillä suht rajusti ajossa ja vikaa haettiin pitkään huolloissa ja turhaa osaa vaihdettiin moneen otteeseen ja vääntöä oli kustannuksista. Taisi lopulta tullakin suht kuntoon, mutta usko ja jaksaminen autoon oli jo tuossa vaiheessa mennyt.
Oliko tuossa kaksi pakoputkea pistetty taakse sen yhden sijaan? Muuten täsmää kyllä kuvaukset tuosta ja pitkään oli harkinnassa tämä ja nykyinen 159. 159 kuitenkin voitti...

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Shuttle kirjoitti:
Gusse kirjoitti:
TommiS kirjoitti:
173 km paskaa ajettavuutta?
Mulla oli varsin mukavat 0-70tkm 150 T-Jetillä. Auto olisi ehkä vieläkin itselläni, elleivät erinäiset maahantuoja / takuu / huoltosekoilut olisi sekoittaneet pakkaa.
Kyseinen Bravo Sport on muuten edelleen tänäkin päivänä Suomen parhaiten varusteltu yksilö nahkoineen, aukeavine kattoineen ja kaikilla mahdollislla tehdaslisukkeilla. Pitikin hukata tuo..
Tuo Bravo olikin sitten välin 70-99tkm vaimon veljellä. Oli kyllä siisti ja hieno ajettava, mutta ei ollut ihan viaton. Ravistutti/väpätti aina välillä suht rajusti ajossa ja vikaa haettiin pitkään huolloissa ja turhaa osaa vaihdettiin moneen otteeseen ja vääntöä oli kustannuksista. Taisi lopulta tullakin suht kuntoon, mutta usko ja jaksaminen autoon oli jo tuossa vaiheessa mennyt.
Oliko tuossa kaksi pakoputkea pistetty taakse sen yhden sijaan? Muuten täsmää kyllä kuvaukset tuosta ja pitkään oli harkinnassa tämä ja nykyinen 159. 159 kuitenkin voitti...
m

Oli ja oli vaimon veljellä jonkin aikaa myynnissä.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Omalta osalta tuossa kaatui homma siihen, ettei ollut alkuperäistä putkistoa enää tallella. Kaks putkea persiissä oli turhan räyhäkästä 1.4 turbobensaan, joten siksi Alfa voitti.

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Aika reilusti tuntuu eriävän mielipiteet Bravon alustan ja ajettavuuden suhteen. Itsellä oli 1,5v Bravo sport, tykkäsin ulkonäöstä ja sisustasta tosi paljon. Muutenkin autossa oli varusteet kohillaan ja tykkäsin, mutta ajossa se vaan oli ihan tajuttoman tylsä ja menin vielä vaihtamalla eibachin madallusjouset alle joilla mukavuus katosi ja ajettavuus ei ainakaan parantunut. Meni vaihtoon koska se alusta ei ollut millää tavalla sitä mitä auton ulkokuori ja sisusta antoi ymmärtää. Giulietta on ollut tosi paljon laadukkaamman olonen alustaltaan, Bravosta kuuluneet kolinat loistavat poissaolollaan ja mutkatietäkin on nautinto ajaa vaikkei QV MiTon veroinen olekkaan.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kaikista Alfoista tulee vanhemmiten Fiateja, eikä ne paljon sportti-Fiatia kummempia ole uutenakaan. 8) Mutta eihän se haittaa mitään.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Linea tuli sitten hommattua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Onnittelut :-D Toivottavasti pelaa hyvin. Koen jotenkin syyllisyyttä tilanteen muodostumiseen.. :wink:

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tänne sitten vaan kokemuksia! Onnittelut! :-D Siitäkin, ettei menty sentään volkkarilinjalle.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Millä koneella? Itse koeajanut aikoinaan tuota sillä t-jet 120 heppaisella ja oli kaikkiaan mukava peli. Päädyin kuitenkin Grandeen...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

1,3 diesel. On se puol uskomatonta ajaa 80km/h ja näyttää 4l +/- 0,5l. Tuli sitten otettua se missä oli webasto. Pistän kokemuksia. Ostos tapahtui ilman kiimaa mut pari sataa kilsaa takana ja mitään negatiivista ei oo ilmennyt. Täytyy muistaa että tuo on tainnut lähteä n.17k€. Eli tiedossa oli rajallinen suorituskyky ja rengasmelu.
Piakkoin nosturille ja muutama korjaus ja huolto. Myös äänieristyksen lisäys mielessä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Jaaha. Tämä topic on sitten suljettu.

Keskustelua jatketaan otsakkeen "muiden merkkien murheita" alla. 8)

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Riccardo kirjoitti:Jaaha. Tämä topic on sitten suljettu.

Keskustelua jatketaan otsakkeen "muiden merkkien murheita" alla. 8)
Tämän tokaisun perään voisin oikeestaan nostaa erään asian jota olen ihmetellyt. Itellä on ollut kymmenkunta hiivattia, Ritmoissa nyt ainakin oli paljon vikoja, mutta nämä uudemmat (Punto, Stilo, Nuova Bravo) ovat pelittäneet käsittämättömän hyvin.

Minähän olen sitä mieltä, että nykyään kaikki autot ovat hyviä, oli sitten japsia eurooppaa koreaa tai mitä vaan. Pl. huono tuuri + kenties joku VAG jakoketju ym. jutut.

70-luvun essson nurkkapöytäjutuille Alfoista olen aina naureskellut ja ajatellut että ne on vaan puheita.

Nyt kun tätä foorumia olen lukenut, niin olen kyllä ollut aidosti hämmästynyt miten paljon vikoja täällä foorumilla Alfoista raportoidaan. En missään tapauksessa tarkoita tätä millään lailla kritiikkinä tms, vaan kuten totesin, aidosti olen hämmästynyt.

Vai voisiko se johtua siitä, että Alfa miehet (ja naiset) vaan pitävät autostaan parempaa huolta ja ovat kiinnostuneempia autonsa kunnosta jne. kuin perus corolla kansa?

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Tuohon on mielestäni kaksi syytä. Ensimmäinen on se, että Fiatin laatu omakohtaisten kokemustenkin mukaan on Alfa Romeota edellä. Toinen on sitten se, että merkkiforumit eivät anna oikeaa kuvaa. Jokaisen merkin forumi on täynnä teknisiä ongelmia ja vaikeuksia. Autoistaan kiinnostuneet ihmiset haluavat keskustella niistä, ja maailmaan mahtuu rajallinen määrä säikeitä joissa ihaillaan jonkun tietyn auton ulkonäköä, ajettavuutta, taloudellisuutta tai kojelaudan premium-muovista nappulaa

-Tazio

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^Itse myös sitä mieltä, että Fiatin ja Lancian laatu tuntuu olevan Alfaa parempi. Tämä tuli hyvin esiin kun aikanaan kävin koeajamassa uutta Giueliettaa jossa kojelauta ja ovi rämisi jo vajaa pari tuhatta ajettuna. Taisi olla jokin oven muovikin jo rikki. Koeajon jälkeen hyppäsin sitten omaan 40 tuahtaa ajettuun Deltaan, jossa mikään paneli ei rämissyt ja muutenkin kojelauta tuntui laadukkaaammalta ja tuntui taas Delta hyvältä :) . Toki Alfa oli parempi alustaltaan ja ajoltaan.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja V6 »

AriFerra kirjoitti:[ Itellä on ollut kymmenkunta hiivattia, Ritmoissa nyt ainakin oli paljon vikoja, mutta nämä uudemmat (Punto, Stilo, Nuova Bravo) ovat pelittäneet käsittämättömän hyvin.

Minähän olen sitä mieltä, että nykyään kaikki autot ovat hyviä, oli sitten japsia eurooppaa koreaa tai mitä vaan. Pl. huono tuuri + kenties joku VAG jakoketju ym. jutut.
Ritmosssa nimenomaan ei ollut vikoja, kun taas Uno;tempra aivan skeidaa, samoin 131 oli hyvä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja V6 »

Gusse kirjoitti:^Itse myös sitä mieltä, että Fiatin ja Lancian laatu tuntuu olevan Alfaa parempi. Tämä tuli hyvin esiin kun aikanaan kävin koeajamassa uutta Giueliettaa jossa kojelauta ja ovi rämisi jo vajaa pari tuhatta ajettuna. Taisi olla jokin oven muovikin jo rikki. Koeajon jälkeen hyppäsin sitten omaan 40 tuahtaa ajettuun Deltaan, jossa mikään paneli ei rämissyt ja muutenkin kojelauta tuntui laadukkaaammalta ja tuntui taas Delta hyvältä :) . Toki Alfa oli parempi alustaltaan ja ajoltaan.
autojen laadun vertailu mutu tuntumalla on erittäin vaikeaa, samoin se on vaikeaa "tilastojakaan" tutkimalla, asiaan vaikuttaa niin moni seikka, jos vertaat vaikka 91 vuonna lanseerattua autoa vuonna 95 lanseerattuun niin jo se tekee eroa vaikka molemmat vertailtavat olisivatkin vaikka 95 mallia, vanhasta mallista ei tule ajan myötä uudemman veroista vaikka sitä päivitettäisiin jne. Koeajoautossa voi olla vaikka panelit rikottu koeajajan toimesta ja oma deltasi voi olla pakasta revitty tai muuten ei rikottu tms, tolla perusteella ja otoksella en esittäisi kyllä tuollaista mielipidettä.
Omia kokemuksia on makarooneista 131 Fiatista alkaen ja olen todella tyytyväinen että vaihdoin aikoinaan Alfa leiriin. Alfa on ollut joka suhteessa parempi.
Viimeksi muokannut V6, 31 Maalis 2015, 16:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Gusse kirjoitti:^Itse myös sitä mieltä, että Fiatin ja Lancian laatu tuntuu olevan Alfaa parempi.
Minulla taas on päinvastainen kokemus. Omassa Deltassa oli narinoita ja nitinöitä uudesta lähtien sekä vakavia mekaanisia vikojakin enemmän kuin omistamissani Fiateissa (1) ja Alfoissa (4) yhteensä. Maanantaikappale ilmeisesti. Silti tykkäsin...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja V6 »

Tazio kirjoitti:^
Toinen on sitten se, että merkkiforumit eivät anna oikeaa kuvaa. Jokaisen merkin forumi on täynnä teknisiä ongelmia ja vaikeuksia. Autoistaan kiinnostuneet ihmiset haluavat keskustella niistä, ja maailmaan mahtuu rajallinen määrä säikeitä joissa ihaillaan jonkun tietyn auton ulkonäköä, ajettavuutta, taloudellisuutta tai kojelaudan premium-muovista nappulaa

-Tazio
riittää kun käy vaikka mersuforumilla lukemassa...tai missä tahansa muussa merkkiforumissa, vikoja piisaa, tämä foorumi ei tee minkäälaista poikkeusta asiassa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^^ Nuova Delta on käytettynä ostamistani autoista laadukkain vehje. Toki alhaiset kilsat auttoi, mutta oli se jo 3v niellyt maantietä. Seuraavien 3v/100tkm aikana ei mitään erityistä vikaa tai ärsyttäviä ääniä tai kolinoita. Tosi laadukas ja laadukkaan tuntuinen. Fiat 500 on jo oireillut, mm. takaluukun johtosarja poikki samoilla kilsoilla. Oma kokemus on, että yleinen laadukkuus olisi keskivertoa näissä italianihmeissä, parempaa kuin yleisesti kuvitellaan, muttei mitään Toyota/Lexus-luokkaa kuitenkaan. Fiat 500l ei vaikuta niin hyvältä, uusissakin näkyy irvistäviä listoja ym. Aika ja kilsat näyttää mihin kätensä on lyönyt. Nyt ajelee ilolla lasikaton valossa, eikä edes nuhainen kone haittaa. Moottorit kenties ovat yllättäen jälkijättöisintä näissä konsernituotteissa. Ei paljon menneisyyden keksinnöt auta kun uutta ei ole tuotettu sitten multiairien. Ja niitäkään tänne koskaan saatu missään kopassa sitten. Saas nähdä miten uusimman maahantuojan aikana..

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja TTi »

Pari vuotta sitten viikko Italiassa Nuova Deltalla, aika vähän ajettu yksilö 1,6 diesel. Taisi olla se vähätehoisempi versio. Viime kesänä Umbriassa alla Bravo, samalla koneella mutta tehoversio, 65 tkm rankkaa elämää nähnyt, naarmuja joka puolella, rähjääntynyt ilmestys. Silti ottaisin noista kahdesta Bravon mieluummin. Tanakampi jousitus ja tunnokkaampi ohjaus. Deltaa olen ajanut kaikkia versioita paitsi 1,8 bensaturboa, eikä mikään ole kolahtanut, ei edes 1,9 bi-turbo, joka koneena oli kyllä upea. Deltan ohjaus ja alusta ei toimi, sisustus tosi muovisen oloinen, istuimet kehnot. Suhtautumistani toki varjostaa kaksi aiempaa käyttis-Kappaa (ja nykyinen kC), jotka todella laadukkaita autoja. Vuosi sitten talvella ajelin Giuliettalla Teneriffalla ja tykkäsin koneesta (120 t-jet) sekä ajettavuudesta, mutta sisusta elämöi kuoppaisella tiellä hieman liikaa. Viime syksyn Padovan reissulla 500L 120 heppaisella dieselillä positiivinen yllätys; tilava, ajettava ja suhteellisen äänetön. Ohjauskin Fiuussa näemmä paranee, kun mallit uudistuu. Niin, ja johonkin väliin mahtuu myös kolme päivää uudella neliveto-Pandalla Italian maanteillä. Tuossa oli 1,3-diesel. Fantastisen hauska pikkuauto, toivottavasti saadaan noita viimein Suomeenkin. Ja se yksi ainut päivä Lanzarotella Abarth 500:lla :crazyeyes:

Mutta ei nykyinen 159:kään huono ole. Tai olkoon sitten hyvä yksilö, muttei kilise tai kolise eikä nitise tai natise edes Helsingin nupukivityksillä. Eikä vikojakaan ole ilmennyt, mitä nyt tronicin kepin liipasin ajoin kiukuttelee.
TTi

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Gusse »

V6 kirjoitti:
Gusse kirjoitti:^Itse myös sitä mieltä, että Fiatin ja Lancian laatu tuntuu olevan Alfaa parempi. Tämä tuli hyvin esiin kun aikanaan kävin koeajamassa uutta Giueliettaa jossa kojelauta ja ovi rämisi jo vajaa pari tuhatta ajettuna. Taisi olla jokin oven muovikin jo rikki. Koeajon jälkeen hyppäsin sitten omaan 40 tuahtaa ajettuun Deltaan, jossa mikään paneli ei rämissyt ja muutenkin kojelauta tuntui laadukkaaammalta ja tuntui taas Delta hyvältä :) . Toki Alfa oli parempi alustaltaan ja ajoltaan.
autojen laadun vertailu mutu tuntumalla on erittäin vaikeaa, samoin se on vaikeaa "tilastojakaan" tutkimalla, asiaan vaikuttaa niin moni seikka, jos vertaat vaikka 91 vuonna lanseerattua autoa vuonna 95 lanseerattuun niin jo se tekee eroa vaikka molemmat vertailtavat olisivatkin vaikka 95 mallia, vanhasta mallista ei tule ajan myötä uudemman veroista vaikka sitä päivitettäisiin jne. Koeajoautossa voi olla vaikka panelit rikottu koeajajan toimesta ja oma deltasi voi olla pakasta revitty tai muuten ei rikottu tms, tolla perusteella ja otoksella en esittäisi kyllä tuollaista mielipidettä.
Omia kokemuksia on makarooneista 131 Fiatista alkaen ja olen todella tyytyväinen että vaihdoin aikoinaan Alfa leiriin. Alfa on ollut joka suhteessa parempi.
Tuo nyt oli vain yksi esimerkki ja oma mielipide. On tuota otantaa enemmänkin ja on tullut aiettua useampaa nuova Deltaa ennen oman ostoa sekä useampaa Bravoa ja yksikään niistä ei vain noin tuoreena rämissyt. Myös Giuliettoja on tullut useampaa koettua, koska kaikesta huolimatta on Giulietta todennäköisesti seuraava auto ja on alustaltaan selkeästi parempi. Ja vanhemmat Alfat kuten 159 eivät ole rämisseet edes sadan tuhannen jälkeen tai ainakaan ne joita olen käynyt kokeilemassa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Työkseen kun noita huoltaa/korjaa, niin eipä niissä suuria eroja ole. Hyvin pidetty toimii hyvin ja huonosti pidetyssä ei mikään ole kunnossa.

Omasta mielestä Alfassa on kuitenkin hitunen enemmän laatua kuin Fiatissa. Fiatit ovat tosin monesti paljon heikommilla varusteilla kuin Alfat, joten senkin puoleen vertailu on vaikeaa. Lanciat on niin harvassa, ettei niistä pääse sellaista mutua kovin helposti edes syntymään... Ehkä se on vähän niinkin, että Alfassa virheet/epätäydellisyydet korostuvat ja Fiatissa niitä sietää paremmin...


Sen kuitenkin tiedän, että Stilon etupolttimoiden vaihto on perkeleestä ja ovat muutenkin aika ongelmallisia kapistuksia. :mrgreen: Hyvin pidetyt tosin poikkeaa suuresti massasta.
V6 kirjoitti:autojen laadun vertailu mutu tuntumalla on erittäin vaikeaa, samoin se on vaikeaa "tilastojakaan" tutkimalla, asiaan vaikuttaa niin moni seikka...
Komppaan.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Isola »

Jarsan kirjoitti:Lanciat on niin harvassa, ettei niistä pääse sellaista mutua kovin helposti edes syntymään...
Deltan myyntihuikkanen valisti minua joskus 90-luvulla niin, että nämä Lanciat ovat Fiat-konsernin laatumerkki, paljon laadukkaampia kuin muut/Fiatit/Fiatit ja Alfat - mihin merkkeihin nyt täsmällisesti ottaen vertasikaan. Sain nippa nappa oltua sanomatta, että siinä tapauksessa en halua niitä muita nähdäkään.
Sitä vain ihmettelen, että nämä eivät todellakaan nitise, kitise tai rämise mistään ainakaan vielä 200 000 km kohdalla, vaikka kaikki muovinippelit ovat kuin kuivaa juustoa.
Järkiautoilija

rapI
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 13:55

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja rapI »

Löyhästi aiheeseen liittyen... Tarkemmin tuon hankkimani Bravan huoltokirjaa tutkiessani totesin, että jakopäällä on ajettu n. 30tkm, mutta ikää on jo reilut 3v, eli iän puolesta hihna pitäisi vaihtaa. Onkohan tuo jakopään kesto miten iästä riippuvainen vai uskaltaisikohan tuolla ajella vielä jonkin aikaa. Auto siin vm. 2000 1.2 16v brava. Eihän tuo jakopääsarja näytä maksavan kuin 100€ mutta onhan se kuitenkin jo neljännes auton hinnasta :-D

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Omassa 1.2 16v padassa, tosin stilossa (mutta sama kone), jakopää tuli tehtyä 60tkm välein ja se oli joka kerta muuten ihan tiptop kunnossa vielä mutta remmi oli julmetun löysällä. Omien kokemusten perusteella uskoisin että se remmi ja kiristin kestää yli sen 60tkm hienosti jos kiristäisi remmiä välillä. Pitkäksimenneitä tapauksia olen kuullut jossa remmi hypännyt hampaita 60tkm+ metreillä mutta remmi ei ole katkennut ja kiristimen laakerikin ollut ok.

Iän puolesta tuon 3v vaihtovälin venyttäminen onkin sitten toinen juttu enkä tiedä uskaltaako siihen kukaan sanoa mitään kouriintuntuvaa. Kuitenkin tolla sun jakopäällä on ajettu jo se 30tkm mikä on puolet vaihtovälistä ja ikää on se maksimi joten tuskin sillä ainakaan sitä 30tkm ajaa.

Jakopääremppojen tekemättä jättäminen on varmaan se huonoin tapa säästää autoilussa (poislukien ne koneet joissa jakopään poikiminen ei aiheuta totaalituhoa).

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Parista 16v-Firestä vaihtanut ennen 60tkm:ää (oliko toinen 55tkm ja toinen 52tkm), molemmissa löysillä. Toisella ei ajettu kuin jokunen kymmenen kilsaa ennen vaihtoa siitä kun auto tuli meille, tuossa 55tkm ajetussa autossa alkoi selkeesti tyhjäkäynti aaltoilemaan ennen remminvaihtoa, sen jälkeen ei. Ja sen koko vaihtovälin auto oli mulla. Se oli sellainen että edellinen omistaja oli koeponnistanut jakopään keston ja olikos joku 8v ja 67tkm päässyt. Sen jälkeen auto siirtyi mulle kun ei "kannattanut" enää korjata. Tosiaan kyllä sen ennemmin vaihtaa ennen 60tkm kuin ajaa sen yli, ajasta en olisi niin huolissaan.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Gusse kirjoitti:
TommiS kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Pakko ottaa tuohon insinörtin arvioon kantaa Bravon osalta. Köröttelin 173tkm Bravo 150 Sport mjet -versiolla ja kokemukset on kyllä päinvastoin. Ajettavuus on paskaa. Saa paimentaa ja löytää jokaisen naarmun tiestä
173 km paskaa ajettavuutta?
Mulla oli varsin mukavat 0-70tkm 150 T-Jetillä. Auto olisi ehkä vieläkin itselläni, elleivät erinäiset maahantuoja / takuu / huoltosekoilut olisi sekoittaneet pakkaa.
Kyseinen Bravo Sport on muuten edelleen tänäkin päivänä Suomen parhaiten varusteltu yksilö nahkoineen, aukeavine kattoineen ja kaikilla mahdollislla tehdaslisukkeilla. Pitikin hukata tuo..
Tuo Bravo olikin sitten välin 70-99tkm vaimon veljellä. Oli kyllä siisti ja hieno ajettava, mutta ei ollut ihan viaton. Ravistutti/väpätti aina välillä suht rajusti ajossa ja vikaa haettiin pitkään huolloissa ja turhaa osaa vaihdettiin moneen otteeseen ja vääntöä oli kustannuksista. Taisi lopulta tullakin suht kuntoon, mutta usko ja jaksaminen autoon oli jo tuossa vaiheessa mennyt.
Jepulis.
Sama laitos. Olimmekin uuden omistajan kanssa puhelinyhteydessä vuosi auton minulta poistumisen jälkeen, ja hän mainitsikin samasta vaivasta. Kaveri kerroi kuitenkin minulle, että oili kolauttaunut auton kiihdytyksessä johonkin.
Jo aikoinaan keskustelua FTCF:n puolella aiheuttanut rosteriputkisto on tehty maineekkaassa putiikissa http://www.martelius.fi, eikä käsittääkseni ole reputtanut yhtään katsastusta asennuksen jälkeen.
Auton ensimmäinen katsastus kolmevuotiaana tuli hoidettavakseni. Ei huomautettavaa,

Näin. Jossain vaiheessa istuin takaterassilla mietien kannattaako uudesta Fiatista maksaa vuonna -08 kolmosella alkavaa summaa.
Toisaalta, usko aiheeseen ei ole kadonnut mihinkään.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Stilon polttimothan kannattaa vaihtaa lokasuojan kautta. Taisi mennä vartti: Tunkkaus, pyörä irti, sisälokari irti, polttimo irti ja sama toisinpäin. Kuskin puolelle taisin vaihtaa selälläin maaten ja faija ohjasi handuja konepellin kautta. Tai sitten se ol cromaan.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

moi.
näyttää siltä että täällä olisi melkoisesti myös stilo tietämystä tarjolla, joten apua tarvittaisiin.
tyttärellä on tuo 2004 mallin 1.6 3-ovinen.
siihen on vaihdettu nyt puolia, tulpat, polttoaineen paineputki, ruiskusuutin (tai pari), kaasuläppärunko ja en tiedä olisko vielä jotain muuta..
auto lähtee käymään ihan ok, mutta on kuin puksuttelisi 3lla pytyllä. merkkilampulla katsottu käydessä, että kaikki puolat vilkkuu. käy vähän aikaa, ja sammuu. käynnustyy taas heti ja sama juttu. käy minuutin kaksi ja sammuu. sitten taas kun antaa kierroksia, niin tuntuisi että kaikki pytyt olisi mukana. kulkee ihan ok ja kiihtyykin jopa kuin norsu makuulta, kuten 1.6sen tuleekin.
oisko kellään minkäänlaista käryä, mistä voisi kiikastaa?
noita yllä mainittuja vikoja on korjattu vikakoodien perusteella korjaamon toimesta, mutta käsi meni sielläkin päähän.
remontti osineen töineen tullut maksamaan tyttärelle 1550 €, joten kipukynnys on aika liki.
kaikki ideat otetaan kiitollisena vastaan.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Tossa yksi vastaava tapaus eräästä 1.6 koneisesta stiletosta. Vika ei kyllä tullut selville koskaan mutta tiedätpä poissulkea pari vikaa.

http://ftcf.org/smf/index.php?topic=13980.0

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Deltalla tuli muutamaa Hiivattia moisten ihmeellisten ongelmien kanssa pähkäiltyä.

Puntoa, Stiloa ja taisi Mareakin olla tapauksien listattuna. Yhteen oli vaihettu käytännössä koko sytkäjärjestelmä (mitattu myös puristukset ja tarkastettu, että jako on kohdillaan). Vika oli siinä ollutkin ihan vaan ECU:ssa.. Käynnistyi ihan nätisti, kävi hetken ihan OK, sitten alkoi rötäämään ja sitten kuoli. Uusiksi kun laittoi käyntiin niin lähti aina nätisti, mutta sama toistui.
En lukenut tuota linkattua ketjua läpi kokonaan, joten eiköhän noista suurin osa ole sielläkin mainittu, sen verta perusjuttuja kuitenkin.

Kerrohan ihmeessä, mikä ol vikana jos/kun ratkeaa!

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Vanhempien PuntoII teki samoja temppuja, ei kuitenkaan koskaan sammunut vaan alkoi vain käymään huonosti. Siihen vaihdettiin kanssa vaikka mitä mutta vasta uusi ECU korjasi vaivat.
Abarth 500 Esseesse

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mitään mistään tarkistamatta, mutta muistaakseni ainakin niissä kakspuolasysteemeissä rikkinäinen puola saattoi hajottaa ecun, jolloin rötäili noin kolmella pytyllä. Mahtoko liiallisella rikkonaisilla osilla kokeilulla/testaamisella/ajamisella paskottaa katinkin. Tämähän saattanee olla ihan eri keissi... Uusi ecu johkikoppaseen puntoon Heikalla oli n. 400€. Tiedän, koska vahingossa lähetti kerran mulle semmoisen...

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Hitsi en kai ole maininnutkaan.. Aina kun on Stilojen kanssa isompaa ongelmaa, suosittelen ottamaan yhteyttä Autohuolto Heleniukseen, Lempäälä.
Heleniuksen Mika kun on jonkin sortin guru näissä, pihat ja nurkat täynnä purkuStiloja ja varaosia ja mies ajaa kilpaakin tällaisella. Toki kukaan ei ole täydellinen, mutta parempaa vastausta ja palvelua tuolta on saanut kuin merkkihuollosta ja ennenkaikkea tuolta löytyy omasta takaa varaosia, niin on vikadiagnoosikin varmasti helpompaa, halvempaa ja varmempaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

moi. tuossa muutama viesti ylempänä kyselin vähän neuvoja tyttären stilon suhteen. nyt otin tulpat irti että mittaisin puristukset mutta enpähän prkl muista mihin avaimet laitoin..
no.., tulppia on käytetty abt 2-3 h ja noin 20 km siitä ajoa. 1, 2 ja 3s pytyn tulpat olivat mustia. tasaisen mustia. 4s pytyn tulppa taas näytti kuin se olisi suoraan paketista otettu. voikos jossain olla joku sekaisin, kun vikakoodit aikoinaan näytti puolavikaa kolmoseen? toki onhan sekin voinut rikki olla. piru kun viskasin vanhan pois. ja sitten tuo nelosen puola., kuuluuko sen olla erimuotoinen kuin muiden, vai onko vaan joku ikivanha palikka?
voi olla taas mottipäisiä kysymyksiä, mutta kun aikoinaan koulusta valmistuin, oli perinteinen jakaja, katkojan kärjet, konkka ja rakotulkki/ruuvari/kiintoavain venttiilin säätöön.
auttakee auttakee!
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

no niin. vaihdoin puolat ristiin 2<->4, ei vaikutusta. motonetistä kirmaisin uuden puolan ja nyt käy kuin unelma. ei enää engine faultia eikä moottorin vikavaloa. check ok. ai jai mikä fiilis. saa tytär auton alleen kun viikon päästä aloittaa taas työt.
prkl kun tammikuussa meni leima umpeen..
kiitos kaikille avusta ja neuvoista.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

kävin tänään leimalla stilolla. 6 vikakoodia jäänyt muistiin, mutta nuo koodit eivät aiheuttaneet toimenpiteitä. katsastus vanheni tammikuussa.
päästöt, jarrut, nivelet jne jne todella hyvässä kunnossa. mutta hylky tuli. takapenkin keskivyö ei tullut rullalta pihalle. kotona torxilla kiinnike auki ja takaisin kiinni ja se perkeleen vyö alkoi toimia. olin just kertonut että 1600 upposi tähän koslaan niin teki kyllä mieli kysyä että ootko nyt jumaliste ihan tosissasi? ja tietysti tässä menee pe la su ennenkuin pääsee konttorille. säälittää äiteen 166 kun tyttö rallaa nyt työkeikkoja sillä..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Omasta -02 Stilosta ovat pölykapselien kiinnikkeet luovuttaneet eli tällä hetkellä mennään tyylikkäästi peltivanteilla. Katselin, että Linean kapseleita löytyisi varsin sopivaan hintaan. Nuo Linean kapselit sopinevat myös Stiloon, kun molemmat ovat 15-tuumaisia ja 4 x 98 jaolla?

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja Vode »

juuuso kirjoitti:Omasta -02 Stilosta ovat pölykapselien kiinnikkeet luovuttaneet eli tällä hetkellä mennään tyylikkäästi peltivanteilla. Katselin, että Linean kapseleita löytyisi varsin sopivaan hintaan. Nuo Linean kapselit sopinevat myös Stiloon, kun molemmat ovat 15-tuumaisia ja 4 x 98 jaolla?
Linean pölärit tulee sitten pyöränpulteilla kiinni. Jonkun tiedon mukaan ainakin molemmissa ET on 43 joten pitäis passata.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Fiat Stilo/Linea/Bravo

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Näin olin kuvista näkevinänikin. Tuota ET:tä vaan arvuuttelin, joten kiitoksia tiedosta!

Vastaa Viestiin