
Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Autonvaihtoketju
Saahan tuo vaihtoehto olla siis nykyistä vanhempi, kunhan ei kauhean monta vuotta mentäisi takapakkia... Oisko Croma mitään? Tai tuore Bravo? Vai hukkaisko rahoituksen pois välistä ja hommasi omilla rahoilla Stilon taas? Pösön 308 vois kanssa olla ihan harkittava? Tai ketjurempattu 159 JTS? Tai tai tai... 

Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Kaverilla oli tuollainen joku vuosi sitten. Aikamoinen laivahan se oli, mutta kyllähän kasi on aina kasi. Yllättävän kireät sounditkin.jyrkip kirjoitti:^Tänään kaffella ollessa vanhempi pariskunta kurvasi pesulle S80 Volvon kanssa. V8 merkit eessä ja takana pisti googlettamaan. Ja näköjään noitakin on kasilla Empä moistakaan tiennyt.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
Croma oli ihan kiva. Tiellä kuulemma kuin olohuoneen sohva, jossa pyörät, ratti ja moottori, mutta vertailija vertasi sitä viiskutoseen. 2,2 automaatti ja... Hirveä kulutus.Toner kirjoitti:Saahan tuo vaihtoehto olla siis nykyistä vanhempi, kunhan ei kauhean monta vuotta mentäisi takapakkia... Oisko Croma mitään? Tai tuore Bravo? Vai hukkaisko rahoituksen pois välistä ja hommasi omilla rahoilla Stilon taas? Pösön 308 vois kanssa olla ihan harkittava? Tai ketjurempattu 159 JTS? Tai tai tai...
Re: Autonvaihtoketju
Miten olisi Opel Vectra? Vm. 2006 ja siitä eteenpäin. Varsinkin OPC-korisarjalla hyvinkin nätti perusauto. Tilaa on, luotettava, ei ruostu, ylläpito halpaa (no mitä se perus 2.2 ketju...) ja hyvä ajaa. Farkkuna pesee monet uudemmat vieläkin tilojensa puolesta. Itse ehkä ottaisin GTS:n tuosta jos pakko olisi valita ja siitä 2.8 V6 turbolla kun noiden hinnat liikkuu siinä kympin pintaan. Mut varsinkin 2004 alkaen saa jo tosi huokeasti paljon autoa vähällä rahalla. Se on vähän kuin Croma, mutta parempi ja laadukkaampi sekä vähempiongelmainen. Ja tilavampi.Toner kirjoitti:Saahan tuo vaihtoehto olla siis nykyistä vanhempi, kunhan ei kauhean monta vuotta mentäisi takapakkia... Oisko Croma mitään? Tai tuore Bravo? Vai hukkaisko rahoituksen pois välistä ja hommasi omilla rahoilla Stilon taas? Pösön 308 vois kanssa olla ihan harkittava? Tai ketjurempattu 159 JTS? Tai tai tai...
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Re: Autonvaihtoketju
Vectran bensaturbot 2004 eteenpäin on saabin tekeleitä ja ainakin 2.oT on ketjulla (moottirikoodi Z20NET ja saabilla taisi olla B207). Auto helposti ohjelmoitavissaShuttle kirjoitti:Miten olisi Opel Vectra? Vm. 2006 ja siitä eteenpäin. Varsinkin OPC-korisarjalla hyvinkin nätti perusauto. Tilaa on, luotettava, ei ruostu, ylläpito halpaa (no mitä se perus 2.2 ketju...) ja hyvä ajaa. Farkkuna pesee monet uudemmat vieläkin tilojensa puolesta. Itse ehkä ottaisin GTS:n tuosta jos pakko olisi valita ja siitä 2.8 V6 turbolla kun noiden hinnat liikkuu siinä kympin pintaan. Mut varsinkin 2004 alkaen saa jo tosi huokeasti paljon autoa vähällä rahalla. Se on vähän kuin Croma, mutta parempi ja laadukkaampi sekä vähempiongelmainen. Ja tilavampi.

Re: Autonvaihtoketju
Näin on. Vielä jos jotain pitäisi Cromasta sanoa, niin itse vahvasti miettisin tätä: http://www.nettiauto.com/fiat/croma/7151788. Pre-FL tuo on, mutta siinä ois lasikatto ja automaatti -> soppaa vie mut kyyti pehmeää.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
Meinaatko tilavammalla takakonttia. Jalkatilaa ainakin oli puolisen metriä mun selän takana.Shuttle kirjoitti:Miten olisi Opel Vectra? Vm. 2006 ja siitä eteenpäin. Varsinkin OPC-korisarjalla hyvinkin nätti perusauto. Tilaa on, luotettava, ei ruostu, ylläpito halpaa (no mitä se perus 2.2 ketju...) ja hyvä ajaa. Farkkuna pesee monet uudemmat vieläkin tilojensa puolesta. Itse ehkä ottaisin GTS:n tuosta jos pakko olisi valita ja siitä 2.8 V6 turbolla kun noiden hinnat liikkuu siinä kympin pintaan. Mut varsinkin 2004 alkaen saa jo tosi huokeasti paljon autoa vähällä rahalla. Se on vähän kuin Croma, mutta parempi ja laadukkaampi sekä vähempiongelmainen. Ja tilavampi.Toner kirjoitti:Saahan tuo vaihtoehto olla siis nykyistä vanhempi, kunhan ei kauhean monta vuotta mentäisi takapakkia... Oisko Croma mitään? Tai tuore Bravo? Vai hukkaisko rahoituksen pois välistä ja hommasi omilla rahoilla Stilon taas? Pösön 308 vois kanssa olla ihan harkittava? Tai ketjurempattu 159 JTS? Tai tai tai...

Ongelmiahan Cromassa omistusajallani 2006-2011 ei ollut, paitsi etujousen katkeaminen.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Tää projekti kulkee taas pykälän etiäpäin. Jaguarin XE katsottu, hieno auto, mutta kyllä se taitaa olla niin, että porrasperäinen ei ole se tulevan lapsiperheen tarpeita katsoen se paras korimalli. Tämä sitten tiputtaa melkeen pakostakin myös Alfan Giulian pois, kun sen farkkumallista ei ole mitään tietoa. Jaggeen ei ole tulossa.JuhaP kirjoitti:Joo, tuorein malli on. Nykyiseen 3v Subaru Foresteriin verrattuna paljon hiljaisempi ja tilavampi. Myös laadukkaamman ja "enemmän premium" fiilis ohjaamossa. Subaru on tosin urheilullisempi ajaa, Sorento on selkeästi mukavuus painotteinen ja en näkisi sitä ajettavan nelipyöräluisussa jota taad Foresterilla tapahtuu aina uuden lumen tultuaAquatica kirjoitti:Tuota Sorentoa en ihmettele yhtään, että on toistaiseksi kärjessä. Ainakin jos se on se aivan tuorein, juuri tullut malli. On makosan näkönen näin niinkuin perusautoksi, kuulemma myös oikein hyvä ajaa.
Toi CLA shooting brake ja muut pienemmät on aika epätodennäköisiä vaihtoehtoja. Vähintäänkin pitäisi ostaa se kaikkein isoin Thule katolle. Mutta toisaalta kun tilantarve on vain muutamia kertoja vuodessa, niin miksi kuskaisi tilaa mukanaan joka päivä?
Itsellä on nää "arkiauton" ostot aina ollut tämmöistä säätöä, pahinta silloin kun ei ole ollut harrasteavoa pihassa. Silloin listaa on ollut sotkemassa vielä avoautotkin, joskus jopa sellaiseen päätynytkin ainoaksi autoksi. VW EOS ehti olla ajossa vajaa pari vuotta.
Laitettiin leasing yhtiöön piruuttaan kysely miten ne arvottaisi Land Rover Discovery Sportin, myyjä piruili että olisi eka noi karvalakkimoottorilla varustettu auto Suomessa. Ei ole kenellekkään kuulemma vielä myyty pienimmällä koneella. Vähän innostus lopahti kun myyjän asenne oli vähättelevä, vakionopeudensäädinkin maksaa paljon lisää jnejnejne. Noh, saas nähdä miten leasing yhtiö sen arvottaa.
MB CLA Shoorting Braken kävin koeajamassa, aika meluisi Mersuksi, ei jatkoon. Kotti olisi mittojen mukaan 10L suurempi kuin C-sarjan farkussa. Yllätykseni Vehon kaveri veti ässän hihasta, keväällä uusiutuvan E-sarjan alta saisivat mahtumaan nykyisen E-sarjan farkun viimeisiä yksilöitä ok koneella ja ok varusteilla leasing rajaani, leasing yhtiöt arvostavat käytettyjä E-sarjalaisia näköjään todella paljon. Pistää miettimään, vapaa verotusarvon määrä vaan hyppäisi älyttömästi.
TOP 3 tällä hetkellä:
- Kia Sorento 2.2 CRDi Business A/T 5P
- MB E220 BlueTec CDI T Premium business
- ???
Katsomatta:
- Skoda Superb Combi 2.0 TDI Elegance 4x4 - tulee syksyllä
- Land Rover Discovery Sport => mitä leasing yhtiö sanoo hinnoista
- BMW 320d grand touring, koeajamatta
- BMW 518D touring. koeajamatta
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Tänään tuli käytyä liikkeitä urakalla lävitse. 518d touring tippui pois ajamatta, 420d gran coupe myös, BMW jos on niin 320d GT. Kihlatun kanssa ajeltu sillä nyt pari tuntia (sain yön yli koeajoon) ja hyväksyntä saatu. Käytiin katsomassa myös Kia Sorento ja MB E220cdi T. Kihlatun mukaan paras olisi Kia Sorento, sitten MB E220 CDI T ja viimeiseksi 320d GT. Tykkäsi Kian tiloista ja takapenkistä eniten. Mersussa tykkäsi tavaratilan suuruudesta, mutta valitteli sisustaa "vanhahtavaksi". 320 GT on hieno sisältä, mutta kontin riittävyyttä mietti...JuhaP kirjoitti:
TOP 3 tällä hetkellä:
- Kia Sorento 2.2 CRDi Business A/T 5P
- MB E220 BlueTec CDI T Premium business
- ???
Katsomatta:
- Skoda Superb Combi 2.0 TDI Elegance 4x4 - tulee syksyllä
- Land Rover Discovery Sport => mitä leasing yhtiö sanoo hinnoista
- BMW 320d grand touring, koeajamatta
- BMW 518D touring. koeajamatta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Omaan silmääni tuossa paistaa jo selkeä valinta, mutta hyväksyntä uupuu? Sorento.
Mielestäni listasit tuossa ehkä ne oleellisimmat:
Puoliso(kin) tykkää.
Tilaa on.
Ei tunnu vanhahtavalta.
Ei tarvitse epäillä kontin tilavuutta.
Ihan vaan näin ulkopuolisen, Kiaa suosittelevan näkemys asiasta
Mielestäni listasit tuossa ehkä ne oleellisimmat:
Puoliso(kin) tykkää.
Tilaa on.
Ei tunnu vanhahtavalta.
Ei tarvitse epäillä kontin tilavuutta.
Ihan vaan näin ulkopuolisen, Kiaa suosittelevan näkemys asiasta

-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Joo, ei toi kovin kaukana totuudesta ole. Tänään aamiaispöydässä uusin TM ja kuvat LR Discovery Sportista ja tuomio oli nopea "ruma, ei jatkoon"...Aquatica kirjoitti:Omaan silmääni tuossa paistaa jo selkeä valinta, mutta hyväksyntä uupuu? Sorento.
Mielestäni listasit tuossa ehkä ne oleellisimmat:
Puoliso(kin) tykkää.
Tilaa on.
Ei tunnu vanhahtavalta.
Ei tarvitse epäillä kontin tilavuutta.
Ihan vaan näin ulkopuolisen, Kiaa suosittelevan näkemys asiasta
Listalla siis katsomatta se Superb... Ei tule mitään ässää mieleen, paits jos ehtisi tulla mahdolliseksi ottaa Viron hinnoilla leasingauto, sitten olisi taas enemmän malleja tarjolla. Verotusarvo vaan karkaa korkeaksi.
Re: Autonvaihtoketju
Superb on sitten sisätiloiltaan samanlainen kuin 5 vuotta sitten. Eli eipä ainakaan modernisuudesta voi antaa pinnoja.JuhaP kirjoitti:Joo, ei toi kovin kaukana totuudesta ole. Tänään aamiaispöydässä uusin TM ja kuvat LR Discovery Sportista ja tuomio oli nopea "ruma, ei jatkoon"...Aquatica kirjoitti:Omaan silmääni tuossa paistaa jo selkeä valinta, mutta hyväksyntä uupuu? Sorento.
Mielestäni listasit tuossa ehkä ne oleellisimmat:
Puoliso(kin) tykkää.
Tilaa on.
Ei tunnu vanhahtavalta.
Ei tarvitse epäillä kontin tilavuutta.
Ihan vaan näin ulkopuolisen, Kiaa suosittelevan näkemys asiasta
Listalla siis katsomatta se Superb... Ei tule mitään ässää mieleen, paits jos ehtisi tulla mahdolliseksi ottaa Viron hinnoilla leasingauto, sitten olisi taas enemmän malleja tarjolla. Verotusarvo vaan karkaa korkeaksi.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Kuvista vähän sellaista katselinkin, yksi Superb ollut, mutta aika menee eteenpäin. Taidan lopettaa säätämisen ja tilata Kia Sorenton.Shuttle kirjoitti:
Superb on sitten sisätiloiltaan samanlainen kuin 5 vuotta sitten. Eli eipä ainakaan modernisuudesta voi antaa pinnoja.
Re: Autonvaihtoketju
Kyllä mä ääneni antaisin Kialle. Ensinnäkin ne ei ole sellaisia muovikippoja kuin monet luulee, ne näyttää hyvältä, ilmeisesti jopa kestääkin ja niitä on hyvä ajaa. Tilaakin näyttäisi olevan.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Mites Opel? Insigniasta saa todella hyvännäköisen tai jos moderni kiinnostaa niin Ampera.
Re: Autonvaihtoketju
Opel Insignia on loppupeleissä tiloiltaan melko pieni. Farkkumallin perä ei ole mitenkään käytännöllinen tai iso ja takatilat ovat normaali keskiluokkaa - esim. Octavia tuntuu joka suhteessa tilavammalta, vaikka onkin alemman segmentin auto. Muutenhan itse tykkään Insigniasta ja siihen saa kohtuuherkullisen OPC-paketinkin ulos & sisään.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Insignia ei ole vaihtoehto, se takaosan muotoilu saa mut voimaan pahoin ja ratin keskiö tuo mieleen urheilussa käytettävät munasuojat. Mieti sitten itte päivittäin pyöritteleväsi sylissäsi olevaa isoa munasuojaa..._rico kirjoitti:Mites Opel? Insigniasta saa todella hyvännäköisen tai jos moderni kiinnostaa niin Ampera.
Ampera ei onnistu kun on sellanen reilun tonnin painoinen painoinen vene+traileri paketti jota pitää silloin tällöin kiskoa. Etuvetoiset tippuu pelistä samalla myös.
Eilen käytiin katsomassa Audin liikkeellä, ei tarvetta jatkotoimenpiteisiin. Sorentoa käytiin koeajamassa ja hyväksyntä vaan vahvistui. Valinta on siis nyt naulattu ja voin leasing yhtiöön ilmoitella että sellainen kiitos.
Iso miinus Sorentossa tosin on renkaat... Koeajoautossa ainakin oli ensiasennusrenkaina Nexenit. Alfassa kirosin ne syvimpään helvettiin ja pyysi Contit tilalle laittanutta rengasliikettä tuomitsemaan ne Nexenit syvimpään helvettiin



Sitten se tärkeä asia... väri




- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Itse näin kaiketi juurikin tuommailsen Graphite Greyn (?vai Graphite Granite Grey?) esittelyssä jpään Deltassa, kun tuo uusi malli esiteltiin.
Komia väri.
Mites, saiskohan siihen hintaan vaikka oikeat renkaat? Ymmärtääkseni Dunlop on ollut perinteisesti esiasennusrengas... Tai sitten tuo on ollut vaan jotain Deltan touhuja? Nuo dunskut kun tuppaa olemaan ihan renkaita, eikä mitään mustia ja liki-pyöreitä vannesuojia.
Komia väri.
Mites, saiskohan siihen hintaan vaikka oikeat renkaat? Ymmärtääkseni Dunlop on ollut perinteisesti esiasennusrengas... Tai sitten tuo on ollut vaan jotain Deltan touhuja? Nuo dunskut kun tuppaa olemaan ihan renkaita, eikä mitään mustia ja liki-pyöreitä vannesuojia.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Nyt pitäisikin sitten saada ne 3 x turvaistuinta vierekkäin, eli autosuunnitelmat uusiksi.
Ajatuksia grand scenic? Bensa vai diesel? Mites joku espace / muut patongit?
Osa trans sporteista kanssa 3 penkkiä keskellä, joten sekin voisi mennä.
Ehkä touran dieselillä?
Muita fiksuja? Isohko takakontti tulee tarpeeseen..
Ajatuksia grand scenic? Bensa vai diesel? Mites joku espace / muut patongit?
Osa trans sporteista kanssa 3 penkkiä keskellä, joten sekin voisi mennä.
Ehkä touran dieselillä?
Muita fiksuja? Isohko takakontti tulee tarpeeseen..
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Myös Vojakkerin 3-paikkaisen takapenkin saa keskelle, mutta eihän se niin leveä ome kun on tarkoitettu sopimaan pyöränkoteloiden väliin. Eli n.120cm. leveä. Olisko Transussa samoin?
Eurotila-autoihin on yleensä suunniteltu keskiriville se kolme penkkiä. Onhan noita mm.Galaxiet, Alhambrat ja mikäs se volkkarin vastaava oli? Eihän niissä liukuovia ole mut on neli- ja kuusisylinterisiä, bensoja ja dieseleitä , etu- ja nelivetoja. Sit on tietty uudemmissa Alteat ja S-maxit, C-maxit, Mitsun Grandis(?) ym.
Eurotila-autoihin on yleensä suunniteltu keskiriville se kolme penkkiä. Onhan noita mm.Galaxiet, Alhambrat ja mikäs se volkkarin vastaava oli? Eihän niissä liukuovia ole mut on neli- ja kuusisylinterisiä, bensoja ja dieseleitä , etu- ja nelivetoja. Sit on tietty uudemmissa Alteat ja S-maxit, C-maxit, Mitsun Grandis(?) ym.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Transuja saa kolmella erillispenkillä keskirivillä. 
Liukuovet ei niin välttämättömyys, mutta osassa euroista löytyy nekin.
Vojun sohvat eivät varmaankaan juu riitä kolmelle turvaistuimelle, varsinkin kun toi yksi noista(keskimmäisen lapsen) on niin iso..
Oliko Rasviksella joku patonki siinä pihassa!?
E: Fiat Ulysse olis ihan hauska, mutta ei niitäkään hirveästi ole.. Sitikalla ainoa mielenkiintoinen olisi tuo Evasion(eli sama kuin fiude)

Liukuovet ei niin välttämättömyys, mutta osassa euroista löytyy nekin.
Vojun sohvat eivät varmaankaan juu riitä kolmelle turvaistuimelle, varsinkin kun toi yksi noista(keskimmäisen lapsen) on niin iso..
Oliko Rasviksella joku patonki siinä pihassa!?
E: Fiat Ulysse olis ihan hauska, mutta ei niitäkään hirveästi ole.. Sitikalla ainoa mielenkiintoinen olisi tuo Evasion(eli sama kuin fiude)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Altea on kans pieni, joten epäilen sopivuutta ihan oikeasti....
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Niin, Altea XL on sitten vähän isompi. Ja eurojen liuku-ovet on useimmissa tosi pienet.
Noi Fiat/Lancia/Citikat voi olla enempi sellaisia harrasteautoja ja osien saatavuus saattaa olla nihkeämpää ainakin kotosuomesta. Euroopasta toki saa kaikenlaista, mutta viikon odottelu käyttiksen osien saannissa voi joskus kyrsiä.
Ja rouva-Rasviksellahan on tosiaan Megane Scenicci.
Noi Fiat/Lancia/Citikat voi olla enempi sellaisia harrasteautoja ja osien saatavuus saattaa olla nihkeämpää ainakin kotosuomesta. Euroopasta toki saa kaikenlaista, mutta viikon odottelu käyttiksen osien saannissa voi joskus kyrsiä.
Ja rouva-Rasviksellahan on tosiaan Megane Scenicci.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Niinno, eipä se XL mielestäni ole edes täysikokoisen perhesedanin kokoluokkaa. Sellaisella matkustaneena hämmästelin, että miten niin "iso" auto on oikeasti niin ahdas.
Olikohan peräti verrattuna sedan-Insigniaan tuollain Altea XL - kolmella täysikokoisella jätkällä (siis sellasella kaljamahallisella) kuulemani mukaan viinaa mahtu kyytiin Insigniaan melkein kymmenen laatikkoa enemmän, mitä Altea XL:ään. Mene ja tiedä totuudesta, mutta väitän tuon olevan ahdas normaalikäyttöönkin...
Olikohan peräti verrattuna sedan-Insigniaan tuollain Altea XL - kolmella täysikokoisella jätkällä (siis sellasella kaljamahallisella) kuulemani mukaan viinaa mahtu kyytiin Insigniaan melkein kymmenen laatikkoa enemmän, mitä Altea XL:ään. Mene ja tiedä totuudesta, mutta väitän tuon olevan ahdas normaalikäyttöönkin...
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Grand Scenic alkaa kuulostamaan ihan hyvältä vaihtoehdolta. Tai sitten tollanen Trans Sport, rellu kyllä varmaan veisi vähemmän soppaa..
Diesel vai bensa scenic!?
Diesel vai bensa scenic!?
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Autonvaihtoketju
Honda Stream? Kolme mahtuu keskelle vierekkäin eikä ole ylläpitokuluiltaan kovin arvokas.
Edit. Volvo V70 on kans tosi tilava takapenkkien kohdalta. Myös tavaratila on suuri.
Edit. Volvo V70 on kans tosi tilava takapenkkien kohdalta. Myös tavaratila on suuri.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Reilun dieselin on vähän arvaamaton. Toiset pääsee reilun puoli miljoonaa osasta leviää alakerta jo ennen kahtasataa, ihan kuin 2.0 JTS
. Bensana ihan suht ok, omat perusvaivansa joista suoriutunee, mm. mittaristo hajoaa jonkun euron osan takia,saa korjattua tai korjautettua. Marmori myy vaan koko mittariston...

Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Jepulista, eli bensalla mennään. Mittarivaivoja löytyy myöskin vojagerista, kylmäjuotoksen fiksaamalla saa kyllä nopeasti takaisin ajoon..
Farkuista V70:n penkit näyttävät kyllä fiksuimmilta, kuin Streamin. En vaan muista oliko justiinsa v70, kun ei takapenkin vyössä riittänyt pituus turvakaukalolle mallia perinteinen. Telakka kyllä tullaan ostamaan, on sen verran näppärä..
E: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7261102
Aika hyvin näyttäisi tuolla olevankin tilaa. Meillä vaan tosiaankin sellainen selkä menosuuntaan penkki, joka on todella massiivinen, mutta tuonne voisi upahtaa. Eli Volvon voisi ottaa mukaan vertailuihin..
Farkuista V70:n penkit näyttävät kyllä fiksuimmilta, kuin Streamin. En vaan muista oliko justiinsa v70, kun ei takapenkin vyössä riittänyt pituus turvakaukalolle mallia perinteinen. Telakka kyllä tullaan ostamaan, on sen verran näppärä..
E: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7261102
Aika hyvin näyttäisi tuolla olevankin tilaa. Meillä vaan tosiaankin sellainen selkä menosuuntaan penkki, joka on todella massiivinen, mutta tuonne voisi upahtaa. Eli Volvon voisi ottaa mukaan vertailuihin..
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Meillä ainakin on riittänyt V70 turvavyöt. Ensin oli kaukalo vöillä ja nykyään selkä menosuuntaan turvaistuin -> vyöt riittävät hyvin.
Karkaako "pattikylkisten" hinnat turhan pitkälle? On melkoinen ero kapeakylkisessä ja tuossa uudemmassa. Saa tulla mallaamaan istuimia
Karkaako "pattikylkisten" hinnat turhan pitkälle? On melkoinen ero kapeakylkisessä ja tuossa uudemmassa. Saa tulla mallaamaan istuimia

Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Mikähän lienee pattikylkinen?
Jossain 2-3ke budjetissa pyöriskellään. Toki jos tuosta alfasta saisi edes yhtään mitään, niin voisi panostaa, mutta tuntuu olevan arvoton vehjes.
E: Taisipa löytyä selite asialle.

E: Taisipa löytyä selite asialle.

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Juokse. Juokse kunnes jalkasi ovat vain veriset tumpit. Sen jälkeen juokse lisää.jeQQ kirjoitti:Ajatuksia grand scenic?
Mamman Renapultin hengissäpitoon taisi mennä viime vuonna nelisen tonnia. Mitään isoa vikaa ei edes sattunut kohdalle mutta niitä pienempiä sitten riittävästi. Jos sanoisin että kaikki hajoaa niin en liioittelisi ihan kamalasti.
Harmi, tuo kun on mukuloiden roudaamiseen ominaisuuksiltaan oikein passeli kapine. Luokassaan hiljainen ja mukava, menee konetiellä jokseenkin suoraan, tilat ovat hyvin muunneltavat ja vyötärölinja on alhaalla joten ikkunapinnat ovat isot ja tötteröstä näkee hyvin ulos. Kaikenlaista pientä perheellisen elämää helpottavaa juttua löytyy kuten takaoviin integroidut aurinkoverhot, oma taustapeili sikaosaston kyttäämiseen, "lentokonepöydät", puuttuva kardaanitunneli jne. Ykskutonen tärpättimoottori tosin on aika astmaattinen, kytkin on tunnoton ja terävä ja sisustan muovilaadut eivät taida olla Bentleyn käyttämiä mutta sou not.
Jotain autosta ehkä kertoo se että frouva ei sitä halua hukata vaikka ylläpitoon tuntuu menevän omat ja varastetut. Se kun on kumminkin käytössä aika mukava. En kyllä silti lähde suosittelemaan yhtään kenellekään.
- Epäkelpokeräilijä -
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Kuulostaa lupaavalta...
Sitten alkais olemaan Touran / Trans Sport / V70(?) / Muut tuossa haitarissa.. Onneks kohta on kesäloma, alfa leimaan ja asiaa sitten huolella funtsimaan..

Re: Autonvaihtoketju
Siis Fiat Ulyssea vastaava uudempi pelihän on Citroen C8 / Peugeot 807.
Itte tuli tuollainen C8 juuri ostettua talvella 3800 eurolla ja ihan hyvältä on tuntunut. Grand Scenic tuntui liian tavalliselta ja kaikissa kokeilemissani oli järjestään jotain sanomista. Jostain puuttui jarrutehot ja yhdessä ei löytynyt vaihteita nelosesta ylöspäin. Monenlaista pikkuvikaa olen Ceekasistakin kyllä fiksaillut, edellisen jäljiltä oli lievästi sanottuna järkyttävän epäsiistissä kondiksessa, mutta tilat on komeat ja on kattoluukku, tomaatti & sähköllä toimivaa liukuovea (aivan helvatan mukava keksintö). Justiin käytiin eilen päiväreissu Tallinnassa perheen kanssa ja hakemassa kaljat vuodeksi eteenpäin. Tavaratilaa on takapenkkien irrottamisen jälkeen aika järkyttävä määrä. Vojakki tai TransSport olis myös hieno peli, mutta penkkijärjestely on lievästi sanottuna tyhmä. Grand Espace olisi myös kiva, mutta sopivaa ei tullut vastaan ja kyllä nyt jälkikäteen pitää sanoa, että liukuovet on isossa autossa ja ahtailla parkkiksilla plussaa.
Kaikissa noissa yli 10v vanhoissa tila-autoissa on minusta hyvä varautua korjailuihin ja olla lähtökohtaisesti edes sijoittamatta autoon sellaista summaa, että totaalileviäminen olisi taloudellinen katastrofi.
Itte tuli tuollainen C8 juuri ostettua talvella 3800 eurolla ja ihan hyvältä on tuntunut. Grand Scenic tuntui liian tavalliselta ja kaikissa kokeilemissani oli järjestään jotain sanomista. Jostain puuttui jarrutehot ja yhdessä ei löytynyt vaihteita nelosesta ylöspäin. Monenlaista pikkuvikaa olen Ceekasistakin kyllä fiksaillut, edellisen jäljiltä oli lievästi sanottuna järkyttävän epäsiistissä kondiksessa, mutta tilat on komeat ja on kattoluukku, tomaatti & sähköllä toimivaa liukuovea (aivan helvatan mukava keksintö). Justiin käytiin eilen päiväreissu Tallinnassa perheen kanssa ja hakemassa kaljat vuodeksi eteenpäin. Tavaratilaa on takapenkkien irrottamisen jälkeen aika järkyttävä määrä. Vojakki tai TransSport olis myös hieno peli, mutta penkkijärjestely on lievästi sanottuna tyhmä. Grand Espace olisi myös kiva, mutta sopivaa ei tullut vastaan ja kyllä nyt jälkikäteen pitää sanoa, että liukuovet on isossa autossa ja ahtailla parkkiksilla plussaa.
Kaikissa noissa yli 10v vanhoissa tila-autoissa on minusta hyvä varautua korjailuihin ja olla lähtökohtaisesti edes sijoittamatta autoon sellaista summaa, että totaalileviäminen olisi taloudellinen katastrofi.
Re: Autonvaihtoketju
Jaa nyt huomasin tuon hintaluokan 2-3 k€.
Jos se on tiukka ja viispaikkanen riittää, niin minä tarjoaisin niinkin seksikästä vaihtoehtoa kuin Citroen Xsara Picasso. Todellinen antimaskuliinisuuden kliimaksi autoksi, mutta teknisesti yllättävän kestävä ja tiloiltaan erinomainen. Meillä oli tuollainen 2.0Hdi ennen Ceekasia 3,5 vuotta ja eipä pahempaa sanottavaa, toimivana meni jatkoon.
Jos se on tiukka ja viispaikkanen riittää, niin minä tarjoaisin niinkin seksikästä vaihtoehtoa kuin Citroen Xsara Picasso. Todellinen antimaskuliinisuuden kliimaksi autoksi, mutta teknisesti yllättävän kestävä ja tiloiltaan erinomainen. Meillä oli tuollainen 2.0Hdi ennen Ceekasia 3,5 vuotta ja eipä pahempaa sanottavaa, toimivana meni jatkoon.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
On tiukka ja riittää, mut onko tosta xsaran takakontista mihinkään? Se on kyllä aivan viimesenä mun hankintalistalla, mieluummin melkeen löis kädet paskaan grande scenicin kanssa, tai jopa todennäköisesti noinpäin kävisi.
E: Ja juu tosiaan, eihän auton kestämiseen voi luottaa, vaikka sen liikkeestä hakisi.. Siksi mennään pienellä budjetilla.
E: Ja juu tosiaan, eihän auton kestämiseen voi luottaa, vaikka sen liikkeestä hakisi.. Siksi mennään pienellä budjetilla.
Re: Autonvaihtoketju
Se konttikin on yllättävän reilu. On siellä lastenvaunuja + sekava lajitelma monenlaista kapsäkkiä mennyt ja ei se minun silmääni paljon 7-p Grand Scenicille häviä (on korkeampi/syvempi), ihan on farmariluokan kontti. Kyllä minä uskaltaisin Grand Scenicinkin ostaa jos hyvä tulisi vastaan, mutta hyvä ei ehkä ihan 2-3 kiloeuroon irtoakaan. Picassossa taasen saatat saada siistin yksilön alle kahdella tonnillakin, omani meni eteenpäin 1500 eurolla. Exclusive-varustetasoisen kun löydät, niin niissä on vielä pituussäädettävät takapenkit, oli meillä ihan hyödylliset. Ja penkit irtoaa helpolla sitten kun pitää sitä pesukonetta tai jotain muuta isompaa roudata.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Täytynee ottaa harkintaan! Jotenkin vaan kaikista kuvottavimman oloinen vaihtoehto.
E: http://www.nettiauto.com/mazda/premacy/7291190
Nämäkin näyttävät ihan kohtuu tilavilta, millasiahan lienevät autoina..
E: http://www.nettiauto.com/mazda/premacy/7291190
Nämäkin näyttävät ihan kohtuu tilavilta, millasiahan lienevät autoina..

Viimeksi muokannut jeQQ, 14 Kesä 2015, 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Autonvaihtoketju
No just siksihän se onkin "halpa ja hyvä".
Halpa, hyvä ja hyvännäköinen. Kaksi saat, mutta et kolmea.

Halpa, hyvä ja hyvännäköinen. Kaksi saat, mutta et kolmea.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
En mä tiedä, imo vojut ovat ihan OK näköisiä silmään ja niitä saa ihan tarpeeks hyviä 1-2ke
Penkit vaan ei niin hyvin kun voisivat olla..
E: Yksi grändi oli jo ja se tuli myytyä vain, koska ei pitänyt tulla enempää perhettä(siksi ostin alfan). Pelitti kuin junan vessa ja varaosat puoli-ilmaisia. Grändissä siis vikana se, että keskiriville ei saa kolmea omaa penkkiä.
Musta tuntuu, että meni vaan entistä vaikeemmaks tää pohtiminen nyt.

E: Yksi grändi oli jo ja se tuli myytyä vain, koska ei pitänyt tulla enempää perhettä(siksi ostin alfan). Pelitti kuin junan vessa ja varaosat puoli-ilmaisia. Grändissä siis vikana se, että keskiriville ei saa kolmea omaa penkkiä.

Musta tuntuu, että meni vaan entistä vaikeemmaks tää pohtiminen nyt.

Viimeksi muokannut jeQQ, 14 Kesä 2015, 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Autonvaihtoketju
No jaa, mitä sitten "hyvyydellä" tarkoittaa. Laatumaine lienee ranskiksiakin pahempi ja soppaa kuluu. Mutta jos nuo eivät ole kynnysjuttuja, niin mikä jottei. Hyvin lähellä oli mulla Voyagerin ostaminen tuossa talvella, mutta ko auto hajosi just ennen kuin ehdin sen ostaa...


- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Ai niin, nyt oli kyse kahden tonnin autosta. Niissä kait voi minkä tahansa mallinen auto hajota ihan mistä kohtaa tahansa, joten kannattaa ennemmin jahdata hyvää yksilöä. Vaikka sitä Scenicciä.
Yksi Rellua puoltava ja tuossa hintaluokassa oleellinen asia jäi mainitsematta: Tuo ei näytä ruostuvan millään, ainakaan mistään päälle näkyvästä paikasta. Voihan se olla että joku kaunis päivä menee nosturin talla helmakotelosta läpi mutta vielä ei ainakaan ole näkynyt oiretta moisesta. Esimerkiksi kone"pelti" ja etulokasuojat ovat muovia joten niille ainakin voi ennustaa pitkää ikää.
Yksi Rellua puoltava ja tuossa hintaluokassa oleellinen asia jäi mainitsematta: Tuo ei näytä ruostuvan millään, ainakaan mistään päälle näkyvästä paikasta. Voihan se olla että joku kaunis päivä menee nosturin talla helmakotelosta läpi mutta vielä ei ainakaan ole näkynyt oiretta moisesta. Esimerkiksi kone"pelti" ja etulokasuojat ovat muovia joten niille ainakin voi ennustaa pitkää ikää.
- Epäkelpokeräilijä -
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Scenic II omistettu 158tkm-425tkm. Todellinen km-määrä lähempänä 215tkm. Autoa oli jännä kaupata edelleen kun joka yö tuli lopussa kilsoja tuhansia.. Itsekseen. Mittaristo hajosi kahdesti kahdessa vuodessa. Dci oli limp modessa nollakeleillä ja keväisin ilman mitään ilmeistä. Sähköinen käsijarru hirtti kiinni ja auto lavalle ja pajan kautta ajoon. Talvella jumitti muuten vaan ja lopulta vaihtoon levyt, palat ja menikö pyörän laakerit. Ei ollut erityisen edullista. Ilmastointi petti 4v autossa ja heti perään lämmityslaitteen moottori. Meillä tuli autoon yhden kuukauden aikaan Rasviksen vuosihuoltobudjetillinen vikoja. Laaduttomin auto, jonka olen omistanut. Lisäksi pikkuvikoja, kuten juuttuva oven ulkopuolinen kahva, hajoavia osia sisällä, mutta ruostumaan tuota ei saa. Mutta ei halvallaan kannata huonoa ostaa.
Citroen Picasson omisti kaveri samanikäisenä kuin itse omani. Paljon myönteisempi kokemus. Tosin 1.6 bensaa ei kannata varmaan hommata kun on niin säyseä. Fiat Croma vois olla ok vaihtoehto. Takapenkillä on leveyttä ja autossa on mukavuusvarusteita lapsiperheen tarpeisiin.
Citroen Picasson omisti kaveri samanikäisenä kuin itse omani. Paljon myönteisempi kokemus. Tosin 1.6 bensaa ei kannata varmaan hommata kun on niin säyseä. Fiat Croma vois olla ok vaihtoehto. Takapenkillä on leveyttä ja autossa on mukavuusvarusteita lapsiperheen tarpeisiin.
Re: Autonvaihtoketju
Cromassa varmaan on kyllä hintaansa nähden autoa todella hyvin tarjolla.
Noista ranskiksista vielä tuo ruostumattomuus on tosiaan juttu, mikä on hyvällä mallilla nykyään ilmeisesti kaikissa. Eivät ne siihen taida kuolla. Scenicin sähköisestä käsijarrusta ja mittaristosta kyllä huonoja juttuja kuullut. Tosin Lagunassa mulla on sähkökäppäri pelannut ihan ok ja on ollut mukava juttu.
Yksi tsekkaamisen arvoinen olisi myös Peugeot 307 SW, eli farkku jossa on erilliset takapenkit ja panoraamakatto. Näyttäisi löytyvän helposti alkaen 2k€.
Noista ranskiksista vielä tuo ruostumattomuus on tosiaan juttu, mikä on hyvällä mallilla nykyään ilmeisesti kaikissa. Eivät ne siihen taida kuolla. Scenicin sähköisestä käsijarrusta ja mittaristosta kyllä huonoja juttuja kuullut. Tosin Lagunassa mulla on sähkökäppäri pelannut ihan ok ja on ollut mukava juttu.
Yksi tsekkaamisen arvoinen olisi myös Peugeot 307 SW, eli farkku jossa on erilliset takapenkit ja panoraamakatto. Näyttäisi löytyvän helposti alkaen 2k€.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
No tollanen 307SW voisi olla kanssa aika näppärä! Listalla nyt:
Volvo V70(jos tilaa)
Xsara Picasso(todella hyvät palautteet saanut netissä)
Chevy Trans Sport(näistä kaikista suurin)
Pösö 307SW
E: Joo, isoihin veroihin totuttu jo vojun kanssa, sekin yli 300e vuodessa kun painaa niin perkeleesti. Tollanen 307SW voisi kyllä olla nappi valinta, tai sitten tuo Picasso.
Volvo V70(jos tilaa)
Xsara Picasso(todella hyvät palautteet saanut netissä)
Chevy Trans Sport(näistä kaikista suurin)
Pösö 307SW
E: Joo, isoihin veroihin totuttu jo vojun kanssa, sekin yli 300e vuodessa kun painaa niin perkeleesti. Tollanen 307SW voisi kyllä olla nappi valinta, tai sitten tuo Picasso.
Viimeksi muokannut jeQQ, 15 Kesä 2015, 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Autonvaihtoketju
Trans Sport (kuten myös Voyager) on minusta kyllä vähän overkill, jos ei sitä tilaa oikeasti tarvitse. Kannattaa myös vähän tsekkailla niitä veroja... 2001 tai uudempi Trans Sport 3.4, päästöt 271 g/km => ajoneuvovero 370,48€ /vuosi ja kulutuskin on sitten ameriikan skaalalla. Tosin iso ja komea peli on iso ja komea peli.
Ite kun Voyageria kattelin, niin ajatuksena mulla oli, että se olisi ollut ylimääräinen auto ja liikennekäytöstä poistettuna aina kun ei tarvi. Kun kuitenkin C8n löysin, niin se ei ollut ihan niin janoinen/verottajan vihaama ja Picasso sai väistyä eteenpäin käyttiksenä.

Ite kun Voyageria kattelin, niin ajatuksena mulla oli, että se olisi ollut ylimääräinen auto ja liikennekäytöstä poistettuna aina kun ei tarvi. Kun kuitenkin C8n löysin, niin se ei ollut ihan niin janoinen/verottajan vihaama ja Picasso sai väistyä eteenpäin käyttiksenä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Meidänkin Kenikistä kuoli mittaristo noin puoli tuntia kaupanteon jälkeen. Korjaus ei tosin ollut amerikantemppu, joku veijari sen irrotti, vaihtoi satiaisen ja laittoi takaisin muistaakseni hintaan 200€.wekkuli kirjoitti:Scenicin sähköisestä käsijarrusta ja mittaristosta kyllä huonoja juttuja kuullut. Tosin Lagunassa mulla on sähkökäppäri pelannut ihan ok ja on ollut mukava juttu.
Käsijarru on sitten ikävämpi. Käytössä ihan mukava kyllä, mutta kun Pierre on keksinyt tehdä käsijarruvaijereista yhtä puuta moottorin kanssa. Ja moottorin ohjaus on luonnollisesti niputettu CAN-väylään joten sitäkään et itse vaihda. Kun perinteisessä autossa vaihdettaisiin muutaman kympin vaijerit tehdään Relluun taas yksi tonnin remontti.
Nuo Kivijärven kilometrimääräthän ovat jo ihan kunnioitettavia. Meidän tötterössä on nyt mittarissa 170-jotain tuhatta ja itsetuhomekanismi käynnistyi jossain sadanviidenkympin nurkilla.
- Epäkelpokeräilijä -
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Jeqqu: Volvo vois olla hyvä monessa mielessä. Itsellä oli vm. 1996 viimeisiä tehtyjä 850:siä 2012-2013 vuosina, ajoakin taisi tulla 40tkm vielä tuolloin. Autona todella hyvä, ja vaikka 300tkm (ok, ehkä enemmänkin kun oli saksantuonti) takana, ei ruostekukkaakaan kuin lommotussa konepeitossa. Kaikki sähköherkut toimi, ilmastointi toimi, siis kaikki. Alusta toimi, jarrutkin. Että oma luottamus tuohon tekniikkaan on vakaa kuin vuori. Kenties viimeisimpiä kunnon Volvoja? Se seuraava S/V70 on toki sama auto ja tekniikkakin vissiin aika sama kuin viimeisissä 850:ssä (vaikka ei tätä silloin niin mainostettu). Vaikka auto on aika kompakti nykystandardein, on siinä loistavat tilat viidelle. Takaistuinkin on ihmeen leveä ja siksi sopiva lapsille. Aikuisellekin hyvä istua.
Soppahan noille vaan maistuu. Oma vein 2.4 vaparilla (170hp + autom.) 8.5 litraa alkuunsa, mutta lopussa ei alle 9 litran enää päästy sadalle siististi ajellessakaan. Talvella 10-11 litraa saattoi olla lähempänä totuutta. Toisaalta eipä ole koskaan lämpimämpää autoa ollutkaan. Hyvä ajaa joka säässä. Piti luopua kun öljyä meni jo litra sadalle (siis 150 litraa/öljynvaihtoväli
) - saattoi olla kansipahviongelma, männänrengasongelma tai joku muu tai kaikki kerralla. En vain jaksanut enää alkaa laittamaan kuntoon. On noissa joku muukin perussynti, vissiin halkeileva putki ilmanpuhdistimesta imusarjaan, ja sieltä kun hiekat imetään koneeseen alkaa öljykin maistua urakalla. Tiedä sitten onko urbaani legenda. Ja oliko siellä joku sludge-herkkä kohtakin ja jos tukkii, alkaa maistua taas öljy. Ehkäpä mulla oli tuo(kin).
Mutta jos ostin omani siistinä ja moitteettomassa käyttökunnossa kaksin ok renkain 2100 eurolla, oli siinä 1½ vuodeksi hubaa ihan joka eurolla. Sitten vain Ranta-Juipille tai muulle liikkeelle pois kun ei kiinnosta - nehän maksaa 1500-2000 euroa siitä kuitenkin...eli käy käsirahasta ainakin. Omastani sain nimellisesti 1500 pois ja kun uusikin oli ns. Suomen halvin, ei se oikeasti ollut edes huono tarjous. Halpaa ajoa!
Soppahan noille vaan maistuu. Oma vein 2.4 vaparilla (170hp + autom.) 8.5 litraa alkuunsa, mutta lopussa ei alle 9 litran enää päästy sadalle siististi ajellessakaan. Talvella 10-11 litraa saattoi olla lähempänä totuutta. Toisaalta eipä ole koskaan lämpimämpää autoa ollutkaan. Hyvä ajaa joka säässä. Piti luopua kun öljyä meni jo litra sadalle (siis 150 litraa/öljynvaihtoväli

Mutta jos ostin omani siistinä ja moitteettomassa käyttökunnossa kaksin ok renkain 2100 eurolla, oli siinä 1½ vuodeksi hubaa ihan joka eurolla. Sitten vain Ranta-Juipille tai muulle liikkeelle pois kun ei kiinnosta - nehän maksaa 1500-2000 euroa siitä kuitenkin...eli käy käsirahasta ainakin. Omastani sain nimellisesti 1500 pois ja kun uusikin oli ns. Suomen halvin, ei se oikeasti ollut edes huono tarjous. Halpaa ajoa!
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Rasvis: Sorry, epäselvästi yllä.. Ajettiin 158-n. 215tkm. Mittaristo oli pimeänä kesän verran. Tankattiin kerran viikossa varmuuden vuoksi (ei tienny paljon ainetta). Matkavauhti otettiin gps:stä tai toisista ja kruisen kanssa saattoi olla aika varma paljonko mentiin. Nopeusmittarihan ei siis pelaa jos mittaristo pimenee. Kilsat juoksi omia uriaan ja kun mittaristo aika-ajoin heräili, oli viimeiset lukemat 425tkm (todelliset n. 215tkm).
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
VW Caddy Maxi??? Kaverilla käytössä ja vannoo sen nimeen lapsiperheille.jeQQ kirjoitti:Nyt pitäisikin sitten saada ne 3 x turvaistuinta vierekkäin, eli autosuunnitelmat uusiksi.
Ajatuksia grand scenic? Bensa vai diesel? Mites joku espace / muut patongit?
Osa trans sporteista kanssa 3 penkkiä keskellä, joten sekin voisi mennä.
Ehkä touran dieselillä?
Muita fiksuja? Isohko takakontti tulee tarpeeseen..
Re: Autonvaihtoketju
Caddy Maxien hinnat onkin sitten jo viisinumeroisia. Aika monta käsijarrua uusit siihen hintaan Scenicciin.
Tonnin rempat on ikäviä yllätyksiä, mutta jos ne tulee kahden tonnin autoon, niin vieläkin jäätiin voitolle verrattuna neljän tonnin autoon. Kaikki pitää suhteuttaa.
Edit. Voihyväjumala, kun noita hintoja katsoin. Yli 400 tonnia ajettu Caddy Max dsg-lootalla 11900 € ?? Kyllä on volkkariuskonto vahva.

Tonnin rempat on ikäviä yllätyksiä, mutta jos ne tulee kahden tonnin autoon, niin vieläkin jäätiin voitolle verrattuna neljän tonnin autoon. Kaikki pitää suhteuttaa.
Edit. Voihyväjumala, kun noita hintoja katsoin. Yli 400 tonnia ajettu Caddy Max dsg-lootalla 11900 € ?? Kyllä on volkkariuskonto vahva.

Viimeksi muokannut wekkuli, 15 Kesä 2015, 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.