Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Re: Mitä teit tänään tallissa?
166:seen vaihdoin uloimman vetonivelen ja e-pyörän laakerin.GTV etupyörän laakerin sai säädettyä kuntoon.Ei kumpikaan enään melua eikä vetele urista.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Maalasin.
- Liitteet
-
- WP_20150611_19_21_27_Pro800450.jpg
- (119.14 KiB) Tiedosto ladattu 3195 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tiivistin 147 öljypohjan ja Valvoline racing 10w60 sisuksiin. Nyt ei vuoda, eikä haise pahalle. Ainakaan toistaiseksi..
Tein myös kevyen 4h pesun sisätiloihin.
Huomenna vähän 90 jumppaa.. Taas vaihteeksi.
Tein myös kevyen 4h pesun sisätiloihin.
Huomenna vähän 90 jumppaa.. Taas vaihteeksi.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juon taas kaljaa, haaveilen, tuumailen ja yritän välillä purkaa tota raatoa. Täs mikää hätä ole.
Virtuaalisesti keulan korjausta lähinnä tehny/suunnitellu. Seuraavaks välisiivous = osia "varastoon", sekä motille sija tallin nurkkaan. Jatkuujatkuu...
Virtuaalisesti keulan korjausta lähinnä tehny/suunnitellu. Seuraavaks välisiivous = osia "varastoon", sekä motille sija tallin nurkkaan. Jatkuujatkuu...
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Piti olla simppeli juttu. Lesta-Avensikseen (Verso) taakse levyt ja palat vaihtoon. Ilta meni kun oli käsijarrun (rumpujarru) kilkkeitä päässyt irti, eikä levyä saanut pois. Toinen kenkä irronnut ja takertui ruostuneen levyn kanttiin ja kääntyi mukana. Toisen takanurkan purkikin minuuteissa... Ekaa nurkkaa kasatessa kenkää puristava pikkujousi pääsi osumaan napaan. No eikö sitten ehjältäkin puolelta käsijarrun kilkkeet levälleen että sai selvän, missä vika.
Kaikki tämä vaiva ja v***u se vaan on vielä aamullakin pelkkä Toyota
Kaikki tämä vaiva ja v***u se vaan on vielä aamullakin pelkkä Toyota
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitä tein? samaa mitä tuntuu moni muukin alfisti tekevän, hitsasin 156:n pohjaa Ja kun tuon saa taas liikkumaan, jonossa on toinen laho 156...
no, josko taas pari yksilöä säilyis vielä jonkin aikaa tienpäällä
no, josko taas pari yksilöä säilyis vielä jonkin aikaa tienpäällä
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Imuroin auton ja mallailin fillaria katolle. Joo, se on takaperin siinä ja pihti on väärässä kohtaa, mutta se oli vain testiksi.
Ennen juhannusta täytyy ostaa vielä toinen teline niin voi lähteä juhannuksen viettoon.
Ennen juhannusta täytyy ostaa vielä toinen teline niin voi lähteä juhannuksen viettoon.
- Liitteet
-
- DSC_0161.JPG
- (212.62 KiB) Tiedosto ladattu 5995 kertaa
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
alfa 156 v6 kirjoitti:Mitä tein? samaa mitä tuntuu moni muukin alfisti tekevän, hitsasin 156:n pohjaa Ja kun tuon saa taas liikkumaan, jonossa on toinen laho 156...
no, josko taas pari yksilöä säilyis vielä jonkin aikaa tienpäällä
Äläs ny viiti.
Mullahan ei oo kun yks pikku reikä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tässäkään yksilössä, sijoittuu etu- ja takapuskureiden väliin melko tasasestiJMC kirjoitti:alfa 156 v6 kirjoitti:Mitä tein? samaa mitä tuntuu moni muukin alfisti tekevän, hitsasin 156:n pohjaa Ja kun tuon saa taas liikkumaan, jonossa on toinen laho 156...
no, josko taas pari yksilöä säilyis vielä jonkin aikaa tienpäällä
Äläs ny viiti.
Mullahan ei oo kun yks pikku reikä
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Gtv lähti laakista käyntiin kun vaihdoin tuoreemman akun.
Tosin kuulostaa käyvän viidellä. Etummaisen tulpanjohtosarja vaihdoin kun ei antanut tasaisia ohmeja.
Täytyy jatkaa tutkintaa huomenna.
Tosin kuulostaa käyvän viidellä. Etummaisen tulpanjohtosarja vaihdoin kun ei antanut tasaisia ohmeja.
Täytyy jatkaa tutkintaa huomenna.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ylätukivarsiin uudet puslat ja vetoniveliin uudet suojakumit. Vetonivelien kanssa pelaaminen on minun mielestä tympeintä hommaa mitä autoon voi tehdä. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun sitä rasvan paskaa on sitten joka paikassa tienoota ja työkaluja myöten. Kuinka ammattimiehet hoitaa homman? Vaihtaa kokonaan uuden vetoakselin?
Motonetin Ocappi merkkien ylätukivarren pusla yllätti laadullaan. Puslassa oli jonkun verran rasvaa jo valmiina.
Motonetin Ocappi merkkien ylätukivarren pusla yllätti laadullaan. Puslassa oli jonkun verran rasvaa jo valmiina.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Piti tehdä Sysleriin kolme helppoa hommaa, joista kaksi olen tehnyt vastaavaan autoon ennenkin, eli iskaritolpan laakerin vaihto, kampuran stefan vaihto ja takalevyjen ja palojen vaihto.
Ekaksi oli iskarin yläpään laakerin vaihto. No tolppa tuttuun tapaan pois, jousi kasaan ja laakeri pois. Sitten uutta laakeria tilalle, paitsi että ei, koska uusi oli liian pieni. No eihän tuollaista oikeankokoista nyt yhtäkkiä mistaan saa ja pakko oli kasata vanhalla takaisin. Putsasin vanhasta isoimmat mämmit pois ja ujutin väliin pray-vaseliinia. Ihme ja kumma, mutta rattia käänneltäessä kuulunut doing -ääni ja ajoittainen kolahtelu hävisivät tämän myötä. On se laakeri silti selvästi kulmikkaan oloinen, että ei se ihan kunnossa ole. No näillä mennään kunnes saadaan taas uutta osaa.
No sitten piti kampuran stefa vaihtaa, jota en ollut aiemmin tehnytkään. Yhden suojamuovin poiston jälkeen kampuran hihnapyörä näkyikin kivasti ja homma vaikutti simppeliltä.
Moniurahihna pois, kampuran hihnapyörän ruuvi pois ja sitten piti saada hihnapyörä pois. Pienellä naputtelulla pyörä ei irronnut ja kovaa en uskaltanut, kun näytti melko hauraalta värkiltä. Korjausopas neuvoo vetämään ulosvetimellä, mutta eihän mulla ollut tarpeeksi isoa vedintä käytössä. Eikä ollut naapurillakaan. No himmelit takas kasaan ja ulosvedin ostoslistalle. Iltahan oli jo sen verran pitkällä, että kaupat olivat jo toki menneet kiinni.
Sitten takajarrujen vaihtoon. Periaatteessa helppo homma, mutta kun noissa on levyjen sisällä käsijarrukengät ja levy on ruostunut käsijarrukenkien vierestä kehältä niin, että levy ei mahdu tulemaan pois. Niin ja jarrupalat ja jarrusylinterin mäntä murenivat satulan ja palojen irroituksessa. Myös pölytiivistekumi oli huonossa hapessa. Noin kävi edellisenkin Voyan kanssa. Jos olisin sen muistanut niin olisin ostanut uudet männät ja tiivisteet valmiiksi.
No levy irtosi vasta kun olin leikannut sen rälläkällä osiin. Uusi levy meni nätisti paikalleen, mutta uudet (tarvike)palat olivat sen verran paksut, etteivät ne mahtuneet, ennen kuin otin kulutuspinnasta pois pari milliä per pala. Näin piti tehdä muistaakseni myös edellisen Voyan takajarrujen kanssa.
Toisen takajarrun sain laitettua, mutta toinen jäi vielä tekemättä, kun alkoi kello olemaan niin paljon. Jarrumännästä lähti tosiaan pieni pala, mutta se toimii kyllä vielä. Uudet männät kuitenkin laitettava tilaukseen ja jatkettava remonttia sitten.
Jotenkin (taas)kuvittelin, että hoidan noi hommat äkkiä pois ja keskityn sitten Bertonen parsimiseen, mutta... Näinhän näiden kanssa kuitenkin välillä menee.
Ekaksi oli iskarin yläpään laakerin vaihto. No tolppa tuttuun tapaan pois, jousi kasaan ja laakeri pois. Sitten uutta laakeria tilalle, paitsi että ei, koska uusi oli liian pieni. No eihän tuollaista oikeankokoista nyt yhtäkkiä mistaan saa ja pakko oli kasata vanhalla takaisin. Putsasin vanhasta isoimmat mämmit pois ja ujutin väliin pray-vaseliinia. Ihme ja kumma, mutta rattia käänneltäessä kuulunut doing -ääni ja ajoittainen kolahtelu hävisivät tämän myötä. On se laakeri silti selvästi kulmikkaan oloinen, että ei se ihan kunnossa ole. No näillä mennään kunnes saadaan taas uutta osaa.
No sitten piti kampuran stefa vaihtaa, jota en ollut aiemmin tehnytkään. Yhden suojamuovin poiston jälkeen kampuran hihnapyörä näkyikin kivasti ja homma vaikutti simppeliltä.
Moniurahihna pois, kampuran hihnapyörän ruuvi pois ja sitten piti saada hihnapyörä pois. Pienellä naputtelulla pyörä ei irronnut ja kovaa en uskaltanut, kun näytti melko hauraalta värkiltä. Korjausopas neuvoo vetämään ulosvetimellä, mutta eihän mulla ollut tarpeeksi isoa vedintä käytössä. Eikä ollut naapurillakaan. No himmelit takas kasaan ja ulosvedin ostoslistalle. Iltahan oli jo sen verran pitkällä, että kaupat olivat jo toki menneet kiinni.
Sitten takajarrujen vaihtoon. Periaatteessa helppo homma, mutta kun noissa on levyjen sisällä käsijarrukengät ja levy on ruostunut käsijarrukenkien vierestä kehältä niin, että levy ei mahdu tulemaan pois. Niin ja jarrupalat ja jarrusylinterin mäntä murenivat satulan ja palojen irroituksessa. Myös pölytiivistekumi oli huonossa hapessa. Noin kävi edellisenkin Voyan kanssa. Jos olisin sen muistanut niin olisin ostanut uudet männät ja tiivisteet valmiiksi.
No levy irtosi vasta kun olin leikannut sen rälläkällä osiin. Uusi levy meni nätisti paikalleen, mutta uudet (tarvike)palat olivat sen verran paksut, etteivät ne mahtuneet, ennen kuin otin kulutuspinnasta pois pari milliä per pala. Näin piti tehdä muistaakseni myös edellisen Voyan takajarrujen kanssa.
Toisen takajarrun sain laitettua, mutta toinen jäi vielä tekemättä, kun alkoi kello olemaan niin paljon. Jarrumännästä lähti tosiaan pieni pala, mutta se toimii kyllä vielä. Uudet männät kuitenkin laitettava tilaukseen ja jatkettava remonttia sitten.
Jotenkin (taas)kuvittelin, että hoidan noi hommat äkkiä pois ja keskityn sitten Bertonen parsimiseen, mutta... Näinhän näiden kanssa kuitenkin välillä menee.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niinpä menee, varsinkin jos ei ole itse koskaan kyseistä kohtaa avannut.. aika harva on tällaisia harrastajia, että jaksaa putsata ja rasvata niin että saa auki myöhemminkin. Tällä viikolla jossain toisaallakin joku valitti jarrukenkiä jarrulevyn sisällä. Onneksi italian ihmeissä noihin ei taida törmätä.
Kampuran hihnapyörässä saattaa olla kierteitä, joihin saa tehtyä pulteista ja raudanpätkästä ulosvetäjän. Varsinkin sellaiset mallit, joissa kumivulganointi, niin kannattaa hiukan varoa sieltä ulkokehältä vetämistä.
Tänään irrotin ilmastointikompuran hihnapyörän, siinä oli kanssa kolme M6 reikää, pulteista ja prikoista sai näperrettyä ulosvetäjän ilman yhtään viilausta tai porausta.
Vaan olihan taas jinx tuokin. Pistin ekaa kertaa auton oman historian aikana moottorin suojamuovin paikoilleen, kun alkoi olla kaikki rempat tehty, niin seuraavalla ajokerralla lasahti ilmastoinnin kompura. Oli sitten tehnyt silppua kytkentämagneetin käämeistäkin, ensi viikolla noutamaan käytettyä kompuraa. Huomenna ilman apulaitehihnaa järjestelmän tyhjennykseen.
Kampuran hihnapyörässä saattaa olla kierteitä, joihin saa tehtyä pulteista ja raudanpätkästä ulosvetäjän. Varsinkin sellaiset mallit, joissa kumivulganointi, niin kannattaa hiukan varoa sieltä ulkokehältä vetämistä.
Tänään irrotin ilmastointikompuran hihnapyörän, siinä oli kanssa kolme M6 reikää, pulteista ja prikoista sai näperrettyä ulosvetäjän ilman yhtään viilausta tai porausta.
Vaan olihan taas jinx tuokin. Pistin ekaa kertaa auton oman historian aikana moottorin suojamuovin paikoilleen, kun alkoi olla kaikki rempat tehty, niin seuraavalla ajokerralla lasahti ilmastoinnin kompura. Oli sitten tehnyt silppua kytkentämagneetin käämeistäkin, ensi viikolla noutamaan käytettyä kompuraa. Huomenna ilman apulaitehihnaa järjestelmän tyhjennykseen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tässä hihnapyörässä ei ole kierteitä tai vulkanointeja. Pyörä ei onneksi ole ympikamaa vaan siinä on kuusi isoa reikää, joista saa ulosvetäjän kivasti vetämään sisäkehää. Ulkokehästä ei saa vetää. Juur hain Biltemasta 3-jalka ulosvetäjän, mutta en taida viitsiä alkaa nyt remppaamaan kun vettäkin tulee taivaalta. Talliinhan ei pääse kun Bertsa on sielä levällään.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ylätukivarret ja etujarrupalat vaihdettu vaimon yrityksen 156:een. Nyt vaihtui Lemförderin tukivarret alle, laatu oli hieman toista kuin halvimmilla kiinalaisilla
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Yritin tehdä viitisen tuntia yhtä 30x4cm. pellin palaa Bertonen takasisälokasuojaan, mutta eipä vaan tullut kuin sekundaa. Palassa olisi pitänyt olla u:n muotoinen tuplakanttaus ja kaarevuutta kahteen eri suuntaan, mutta meikäläisen taidot ja välineet eivät moiseen riittäneet. Lopulta tajusin, että mokoman voi toteuttaa paljon helpommin osissa kun ei ne kuitenkaan näkyviin jää. Ekan pienemmän palan hitsailin sitten kiinni ja ihan käypänen siitä tuli. Ja aikaa meni about kymmenen minuuttia viimeistelyineen.
No seuraavat sitten ehkä helpommin...
No seuraavat sitten ehkä helpommin...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tarkistitko nivelien rasvatilanteen ennen asennusta? Tässä mallia Lemförderin raidetangonpäästä, toinen oli ihan samanlainen:heme kirjoitti:Ylätukivarret ja etujarrupalat vaihdettu vaimon yrityksen 156:een. Nyt vaihtui Lemförderin tukivarret alle, laatu oli hieman toista kuin halvimmilla kiinalaisilla
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viikonloppuna pääsi melkein tallissa eli navetan vintissä voitonpuolelle raivaamisen suhteen.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ No onpas siellä nyt avaraa Minne ihmeeseen sä olet kaikki siellä ennen majailleet aarteet hukannut?
"No smoke => no power => no hope"
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Näkyyhän möttiäisen takana kolme kotteroa nurkassa, ja pihalla kans jokunen.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Mitä teit tänään tallissa?
8x tulppaa ja kaksi lämpötila anturia vaihdettua, kasatessa rikoin yhden suuttimen o-renkaan Huomenna Etran kautta töihin, näyttäisi löytyvän Viton tavaraa listoilta.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Etra palvelee! Bongasin tosta sun listalta 159 JTS:n - onkin mennyt moinen hankinta ohi. Alkaa taas olemaan kalustoa!
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 27 Kesä 2012, 03:53
- Car(s): GTV 2.0 -85-
Porsche Cayenne turbo
entiset Alfat:
75 1.6, 75 2.0ts.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihastelin GTV:tä, asettelin takapenkin paikalleen ja kiroilin jonkun edellisen omistajan sähköliitoksia.
Pyörin ympäri koria ja kartotin projektin laajuutta. Ruostetta ihmeen vähän (ylläreitä kuitenkin tiedossa) vaikka seissytkin tuolla 17v.
Lopuksi ripustin SHELL:n lipun n.3m x 2m seinälle koristeeksi. Pitäisköhän vähän mennä viel siivoomaan ja suunnittelemaan.
Hieno pelihän toi olis ottaa käyttöön, mut rahat ja aika menee tällä hetkellä vielä johonkin muuhun käyttöön.
Tähän mennessä kartotettujen pikkuosien lista on jo aika pitkä. Jos joku jossain vaiheessa purkaa vastaavaa autoa ja sisustan pikkuosia jää hyllyyn niin olen kiinnostunut.
Eli loppupeleissä en tehnyt tallissa mitään paitsi ripustin Shellin lipun.
Dman
GTV 2.0 -85-
Pyörin ympäri koria ja kartotin projektin laajuutta. Ruostetta ihmeen vähän (ylläreitä kuitenkin tiedossa) vaikka seissytkin tuolla 17v.
Lopuksi ripustin SHELL:n lipun n.3m x 2m seinälle koristeeksi. Pitäisköhän vähän mennä viel siivoomaan ja suunnittelemaan.
Hieno pelihän toi olis ottaa käyttöön, mut rahat ja aika menee tällä hetkellä vielä johonkin muuhun käyttöön.
Tähän mennessä kartotettujen pikkuosien lista on jo aika pitkä. Jos joku jossain vaiheessa purkaa vastaavaa autoa ja sisustan pikkuosia jää hyllyyn niin olen kiinnostunut.
Eli loppupeleissä en tehnyt tallissa mitään paitsi ripustin Shellin lipun.
Dman
GTV 2.0 -85-
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ruuvasin käytetyn ilmastointikompuran paikoilleen ja kävin täyttämässä. Vaihteeksi Alfa toimii taas! (kunhan tajusi vaihtaa ilmastoinnin sulakkeen ehjään, että kompura saa virtaa)
Kiitokset kompurasta Valkealaan.
Seuraavaksi pitäisi alkaa herättelemään henkiin jotain Ahvensitolle kelpaavaa.. eli takavetoista. Tämmönen tunari ei etuvedolla pääse kuin kaiteeseen.
Kiitokset kompurasta Valkealaan.
Seuraavaksi pitäisi alkaa herättelemään henkiin jotain Ahvensitolle kelpaavaa.. eli takavetoista. Tämmönen tunari ei etuvedolla pääse kuin kaiteeseen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tarkastin, olivat hyvässä rasvassa.mutt kirjoitti:Tarkistitko nivelien rasvatilanteen ennen asennusta? Tässä mallia Lemförderin raidetangonpäästä, toinen oli ihan samanlainen:
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen iltasella ihan taivasalla ja vesisade vain lisäsi tunnelmaa, mutta onneksi loppui melkein heti aloituksen jälkeen.
Mielenkiintoinen operaatio toimia kätilönä JTS Sele 156:n selerobotin poistamisessa kolostaan. Kyllä sen ihan jopa ihminenkin irrottaa, vaikka insinöörin suunnittelema kokonaisuus onkin .
Mielenkiintoinen operaatio toimia kätilönä JTS Sele 156:n selerobotin poistamisessa kolostaan. Kyllä sen ihan jopa ihminenkin irrottaa, vaikka insinöörin suunnittelema kokonaisuus onkin .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Mitä teit tänään tallissa?
Sele on irti
Isot kiitokset Alfissimolle
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
Isot kiitokset Alfissimolle
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihanan patinoitunut 616!
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juhannusaaton kunniaksi operaationa vaihtaa GTA:han toiset takajouset. Nyt on jo alapäät irti, joten taitaa homma olla jo voiton puolella... Eihän enään mikään voi mennä vikaan, eihän
"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Alfissimo! Sun maagisen kosketuksen voima loppu siihen paikkaan ko mustan sedanin perävalot näky Taidan siis mennä tänään Antilla käymään
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hereillä ollaan...EmmiMaria kirjoitti:Alfissimo! Sun maagisen kosketuksen voima loppu siihen paikkaan ko mustan sedanin perävalot näky Taidan siis mennä tänään Antilla käymään
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei sitä turhaan kutsuta perävalotakuuksi . Ikävä ihmetellä vikaa, joka lakkaa olemasta koeajollaEmmiMaria kirjoitti:Alfissimo! Sun maagisen kosketuksen voima loppu siihen paikkaan ko mustan sedanin perävalot näky
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hybridi lestavankkurin fiksiä. Voisi puleerausketjuun jonkun jutun tehdä varmaan jossain välissä..
Viimeksi muokannut Shakal, 21 Kesä 2015, 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viimeisen hankinnan, eli poitsun Yamaha PW 50:n parissa ihmettelyä.
Ostettaessa keula oli jumissa, eikä myyjä tiennyt syytä eikä ollut saanut pumppuja purettua. No minä sitten pumppuja irroittelin, ja kun pumput olivat pöydällä, niin pumput joustivat kyllä muutaman sentin, vähän turhankin kevyen tuntuisesti. Noissahan ei ole pumpun sisällä öljyä, vaan kierrejousi ja kumi-"bullet", joka toimii vaimentimena.
Pölysuojan alla oli seegerirengas, joka pitää pumpun nipussa, mutta eipä siihen omatkaan pihdit sopineet. Seegerissä on ilmeisesti n. 1.5mm. reiät ja pihtien kärjet olivat 2mm.
No pumppu jäi sitten minultakin purkamatta ja tyydyin vain putsaamaan ja ruikkimaan crc:tä sisään.
Pumppuja takaisin asentaessa selvisikin syy jumitukselle. Pumput ovat niin kierot, että tiettyyn asentoon kiristettäessä ne menevät "lukkoon". Liukupintoja kiertämällä sain pumput sellaiseen asentoon, että ne liikkuivat lähes vapaasti(tosi heikosti jousi silti toimi), mutta näin ollessa niistä paljastui huomattava välys. No tarvii varmaan tilata jenkkilästä(halvemmalla?) uudet pumput.
Toinen ihmetys oli mopon variaattorin toiminta. Moppe kun lähtee tosi vaivalloisesti liikkeelle ja pienessä ylämäessä ei meinaa ollenkaan lähteä, niin kuin kytkin luistaisi. Kun tarpeeksi pitkään saa kiihdytettyä ja välitys muuttuu lopulta "suoraksi"(jos ymmärrätte), niin silloin tuntuu menevän normaalin oloisesti, eli tehon puutteesta ei kai ole kyse? Edellinen omistaja vaihtanut männän keväällä.
Vaihdoin moottoriin hyllystä löytyneet Valvolinen 10w40 Mp-öljyt, jos vaikka auttaisi. Vanhat öljyt olivat kyllä aika harmaat.
Yritin googlettaa kyseisen mopon mahdollisista variaattori/kytkinvaivoista, mutta en oikein mitään löytänyt.
Perjantaina ajellessa kyllä ilmeni outo homma. Aikansa päristeltyä mopo alkoi pitää ihme sirinää, (niinkuin männänrenkaista) ja tehot hävisivät lähes kokonaan. Meinasin, että nyt meni mäntä tai renkaat. Vähän aikaa jäähdyteltyä kokeilin käynnistyskammesta ja tuntui normaalilta. Kokeilin käyntiin ja lähti ihan hyvin eikä sirissyt. No ei kun kovaa ajoa taas. Aikansa ajettuaan alkoi sirinä taas ja mopo sammui. Taas jäähdyttelyä ja tilanne normalisoitui. Tämä homma toistui about neljä kertaa.
Poitsu vaan oli niin innoissaan, että itku tuli kun piti ajot lopettaa.
Olisin avannut sylinterin jos olisi ollut uudet tiivisteet, mutta kun ei sellaisia ollut saatavilla niin homma jäi tekemättä.
Eilen oli myös kova hinku ajamaan ja ajattelin, että jos se nyt on hajotakseen niin ostetaan sitten uusi pytty ja mäntä. Yli kaksi tuntia ajettiin eikä sirinää ilmennyt tai muutakaan uutta. Lähti käyntiin normaalisti "ekalla" ja kävi nätisti.
No tänään tutkitaan lisää.
Ostettaessa keula oli jumissa, eikä myyjä tiennyt syytä eikä ollut saanut pumppuja purettua. No minä sitten pumppuja irroittelin, ja kun pumput olivat pöydällä, niin pumput joustivat kyllä muutaman sentin, vähän turhankin kevyen tuntuisesti. Noissahan ei ole pumpun sisällä öljyä, vaan kierrejousi ja kumi-"bullet", joka toimii vaimentimena.
Pölysuojan alla oli seegerirengas, joka pitää pumpun nipussa, mutta eipä siihen omatkaan pihdit sopineet. Seegerissä on ilmeisesti n. 1.5mm. reiät ja pihtien kärjet olivat 2mm.
No pumppu jäi sitten minultakin purkamatta ja tyydyin vain putsaamaan ja ruikkimaan crc:tä sisään.
Pumppuja takaisin asentaessa selvisikin syy jumitukselle. Pumput ovat niin kierot, että tiettyyn asentoon kiristettäessä ne menevät "lukkoon". Liukupintoja kiertämällä sain pumput sellaiseen asentoon, että ne liikkuivat lähes vapaasti(tosi heikosti jousi silti toimi), mutta näin ollessa niistä paljastui huomattava välys. No tarvii varmaan tilata jenkkilästä(halvemmalla?) uudet pumput.
Toinen ihmetys oli mopon variaattorin toiminta. Moppe kun lähtee tosi vaivalloisesti liikkeelle ja pienessä ylämäessä ei meinaa ollenkaan lähteä, niin kuin kytkin luistaisi. Kun tarpeeksi pitkään saa kiihdytettyä ja välitys muuttuu lopulta "suoraksi"(jos ymmärrätte), niin silloin tuntuu menevän normaalin oloisesti, eli tehon puutteesta ei kai ole kyse? Edellinen omistaja vaihtanut männän keväällä.
Vaihdoin moottoriin hyllystä löytyneet Valvolinen 10w40 Mp-öljyt, jos vaikka auttaisi. Vanhat öljyt olivat kyllä aika harmaat.
Yritin googlettaa kyseisen mopon mahdollisista variaattori/kytkinvaivoista, mutta en oikein mitään löytänyt.
Perjantaina ajellessa kyllä ilmeni outo homma. Aikansa päristeltyä mopo alkoi pitää ihme sirinää, (niinkuin männänrenkaista) ja tehot hävisivät lähes kokonaan. Meinasin, että nyt meni mäntä tai renkaat. Vähän aikaa jäähdyteltyä kokeilin käynnistyskammesta ja tuntui normaalilta. Kokeilin käyntiin ja lähti ihan hyvin eikä sirissyt. No ei kun kovaa ajoa taas. Aikansa ajettuaan alkoi sirinä taas ja mopo sammui. Taas jäähdyttelyä ja tilanne normalisoitui. Tämä homma toistui about neljä kertaa.
Poitsu vaan oli niin innoissaan, että itku tuli kun piti ajot lopettaa.
Olisin avannut sylinterin jos olisi ollut uudet tiivisteet, mutta kun ei sellaisia ollut saatavilla niin homma jäi tekemättä.
Eilen oli myös kova hinku ajamaan ja ajattelin, että jos se nyt on hajotakseen niin ostetaan sitten uusi pytty ja mäntä. Yli kaksi tuntia ajettiin eikä sirinää ilmennyt tai muutakaan uutta. Lähti käyntiin normaalisti "ekalla" ja kävi nätisti.
No tänään tutkitaan lisää.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Rakentelin hyllyjä ja siirsin tavaraa vanhasta varastokatoksesta uusiin hyllyihin. 15v sitten kun tähän muutin niin tekaisin katoksen sillä ajatuksella että kunhan tuo vuoden kestää niin hyvä on, sitte on talli valmis. No meni vähän pitempään mut katos on kestänyt
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Meinasin ajaa brittisportin talliin ja pyöräyttää oikeata vetaria parempaan asentoon, mutta muistin että mullahan on siellä hillitön lakkastudio kehissä. Nostelin siis jo lakatut ja kuivuneet paneelit sisälle ja loput talliin ja sivelin lakat päälle. Hoksasin ainakin itselleni uuden ja kätevänoloisen kahden pensselin taktiikan: pyyhkäsin ensin kuivalla pensselillä paneelin päältä pölyt pois ja toisella lakkasin. Toimi tehokkaasti ja suht. nopeasti.
Sen verran pyöri verottajan sukulaisia ympärillä vinkumassa, että laitoin saunan lämpeemään, josko jäisi kutina vähemmälle. Taidankin tästä siis suoria lauteille.
Sen verran pyöri verottajan sukulaisia ympärillä vinkumassa, että laitoin saunan lämpeemään, josko jäisi kutina vähemmälle. Taidankin tästä siis suoria lauteille.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tapoin perkeleellisen määrän itikoita. Siinä sivussa saksanseisoja sai uudet ölpät suodattimineen koneeseen ja uudet polttimot takapäähänsä. Ohessa tuli myös korjailtua katsurin sisään painama hätävilkun katkaisin.
Piti muuten tällä reissulla käydä Joensuussa ko. kikotin katsastamassa, mutta jätinpä sitten katalysaattorin kotiin.
Taitaa olla melko turha tarjota leimalle ilman... Eli jäipä vielä kotiinpaluunkin jälkeen hommia...
Piti muuten tällä reissulla käydä Joensuussa ko. kikotin katsastamassa, mutta jätinpä sitten katalysaattorin kotiin.
Taitaa olla melko turha tarjota leimalle ilman... Eli jäipä vielä kotiinpaluunkin jälkeen hommia...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
hioin venettä... 10+ tuntia. kansi hiottu ed. omistajien maalaussähellyksistä lähes lasikuidulle. vielä pari tuntii käsipellillä ja sit on valmis.
sit pohjalle sama ja uutta gelcoattia pintaan. pohja valkoiseksi, kansi alfan punaiseksi (ollut alunperinkin punainen, mut uudlleenmaalattu useampaan kertaan ja viimeisin sinisellä).
Täytyy sanoa, että mun autoharrastukset taitaa olla loppu. nyt vaan pidetään käyttikset kunnossa ja harrastetaan veneitä. ei ruostu, ja kaiken voi tehdä itse ilman että osia tarttee metaästää maailman toiseltapuolelta.
sit pohjalle sama ja uutta gelcoattia pintaan. pohja valkoiseksi, kansi alfan punaiseksi (ollut alunperinkin punainen, mut uudlleenmaalattu useampaan kertaan ja viimeisin sinisellä).
Täytyy sanoa, että mun autoharrastukset taitaa olla loppu. nyt vaan pidetään käyttikset kunnossa ja harrastetaan veneitä. ei ruostu, ja kaiken voi tehdä itse ilman että osia tarttee metaästää maailman toiseltapuolelta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olihan se mäntä sitten leikannut ihan kivasti. Pakopuolelta pahemmin. Pytyssäkin oli pari pahempaa jälkeä, mutta ykk:ssa oli selvä kulumisesta aiheutunut pykälä. Porausta vaatii siis. Saahan noihin porauksen ja männän hinnalla vissiin uusia pyttyjäkin mäntineen, mutta lieköhän ne jotain kiinalaista shittiä... Mieluummin alkuperäinen porattu pytty ja "merkkimäntä".Abarth kirjoitti: No tänään tutkitaan lisää.
Kiertokangessa en tuntenut välystä.
Ilmanputsarin vaahtomuovi oli kyllästetty oikein urakalla putsariöljyllä ja putsarikoteloa oli muutenkin ranetettu siihen malliin, että täytynee etsiä ehjä tilalle.
- Liitteet
-
- DSCN5882.JPG
- PW:n pakopuoli
- (122.79 KiB) Tiedosto ladattu 4287 kertaa
-
- DSCN5883.JPG
- PW:n imupuoli
- (121.13 KiB) Tiedosto ladattu 4287 kertaa
-
- DSCN5885.JPG
- PW:n pytty
- (128.28 KiB) Tiedosto ladattu 4287 kertaa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
2-tahtimoottoriin vaihdoit öljyt?!?Abarth kirjoitti: Vaihdoin moottoriin hyllystä löytyneet Valvolinen 10w40 Mp-öljyt, jos vaikka auttaisi. Vanhat öljyt olivat kyllä aika harmaat.
Perjantaina ajellessa kyllä ilmeni outo homma. Aikansa päristeltyä mopo alkoi pitää ihme sirinää, (niinkuin männänrenkaista) ja tehot hävisivät lähes kokonaan. Meinasin, että nyt meni mäntä tai renkaat. Vähän aikaa jäähdyteltyä kokeilin käynnistyskammesta ja tuntui normaalilta. Kokeilin käyntiin ja lähti ihan hyvin eikä sirissyt. No ei kun kovaa ajoa taas. Aikansa ajettuaan alkoi sirinä taas ja mopo sammui. Taas jäähdyttelyä ja tilanne normalisoitui. Tämä homma toistui about neljä kertaa.
Tyhmä kysymys, mutta kai kuitenkin bensan seassakin oli öljyä vielä kun ajoitte? olihan
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tai öljytankissa, eikö tuo ole automaattivoideltu?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, näissähän on tuoreöljyvoitelu alunperin, mutta epäluotettavuutensa takia niitä on poistettu käytöstä, kuten tästäkn yksilöstä. Tankissa toki 2% seosbensaa. Moottorin öljyillä tarkotin vaihteistoöljyjä, jossa myös kardaanin öljyt samassa. Suositus on 10w40 ja tilavuus 3dl.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tulipa hiekkapuhallettua poitsun mopon hiluja ja preijattua kuumankestot pintaan. Palotilan karstat lähti kivasti soodalla.
- Liitteet
-
- DSCN5890.JPG
- PW:n osat
- (128.9 KiB) Tiedosto ladattu 4062 kertaa
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei muuten pidä paikkaansa, on tainnut tulla ausseistakin jotain, jenkeistä ainakin.... Eihän niitä tietty pakko oo ostaa ympäri maailmaa... Ruosteisia osia synnyttää ainakin merivesi ihan kivasti mekaniikkaankin.Pasi kirjoitti:harrastetaan veneitä. ei ruostu, ja kaiken voi tehdä itse ilman että osia tarttee metaästää maailman toiseltapuolelta.
Viimeksi muokannut jyrkip, 22 Kesä 2015, 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Venttilikopan tiiviste ja yyber kalliit O renkaat mega autosta vaihettu vanhojen falskaavien tilalle ja obd kuitattu koodi p0134 josta joku tietävä saa valottaa jos tahtoo
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, mut veneissä voi soveltaa niin paljon enemmän.... ja ruosteella en nyt tarkoitanut ihan tuota....jyrkip kirjoitti:Ei muuten pidä paikkaansa, on tainnut tulla ausseistakin jotain, jenkeistä ainakin.... Eihän niitä tietty pakko oo ostaa ympäri maailmaa... Ruosteisia osia synnyttää ainakin merivesi ihan kivasti mekaniikkaankin.Pasi kirjoitti:harrastetaan veneitä. ei ruostu, ja kaiken voi tehdä itse ilman että osia tarttee metaästää maailman toiseltapuolelta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- kivirok
- Viestit: 460
- Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
- Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lambda. Jos ei uusiudu, kontaktihäiriö todennäköisesti. Voin tulla tsekkaa?EmmiMaria kirjoitti:Venttilikopan tiiviste ja yyber kalliit O renkaat mega autosta vaihettu vanhojen falskaavien tilalle ja obd kuitattu koodi p0134 josta joku tietävä saa valottaa jos tahtoo
(JTS:n kyseessä ollen voi olla aika monta muutakin vaihtoehtoista häikkää)
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Emmin JTS:stä on viimeksi viikonloppuna yritetty manata jos jonkin moista pikkupirua ulos ja MES:n mukaan näytti kaikki olevan taas ainakin hetken aikaa kunnossa. Kuski onkin sitten oma lajinsa .
Eikös tuo koodi juurikin tarkoita jotain lambdan kosketushäiriötä tms. ja lambda itsessään toimisi ihan ok silloin, kun bitti oikeaan suuntaan kulkee .
Eikös tuo koodi juurikin tarkoita jotain lambdan kosketushäiriötä tms. ja lambda itsessään toimisi ihan ok silloin, kun bitti oikeaan suuntaan kulkee .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- kivirok
- Viestit: 460
- Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
- Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo juuri näin. Itsellä ei tuo koodi enää uusiutunut, kun putsasi kuta kuinkin kaikki liittimet.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Alfissimo kirjoitti:Kuski onkin sitten oma lajinsa