Ostin paripäivää sitten Quattrorouten maaliskuun numeron ja tutkin tietysti tarkkaan käytettyjen Alfojen hinnat Italiassa.
Huomiota herätti erityisesti käytettyjen GTV:iden hinnat. Turbo-mallit ovat Italiassa huomattavasti halvemmat kuin turbottomien mallien. Hintaero on jokaisessa vuosimallissa 2500-3000 euron luokkaa. Mikä turbossa mättää? Ovatko turbomallit jollakin lailla susia? Niitähän on tarjolla täällä Suomesakin, esim. Sportscarcenterissä Helsingissä myydään yhtä ikäänsä nähden edullisesti.
Toinen huomionarvoinen asia on, että vanhat 1.8 -koneella varustetut Alfat ovat vanhoina Italiassa arvokkaampia kuin 2.0 -koneella varustetut autot. Tämä pätee sekä GTV:ssä että 156:ssa. Hintaerot liikkuvat siinä tuhannen euron kieppeillä. Meillähän asia on päinvastoin: 2.0-Alfasta pyydetään enemmän kuin pikkuveljestä.
Lehti sisälsi myös Breran esittelyn. Mitäs mieltä te asiantuntijat olette; tuleeko Brerasta jonkinlainen GTV:n korvaaja vai ei?
Kenellekään ei liene enää uutinen, että 156:n korvaajaksi epäiltyä 157:ää ei tulekaan. Mallimerkintä on 159...
GTV-juttua ja muutakin
Valvoja: Moderators
Re: GTV-juttua ja muutakin
no en tiedä mättääkö turbossa mikään mutta 3.0 on sarjan huippumalliMatti kirjoitti:
Huomiota herätti erityisesti käytettyjen GTV:iden hinnat. Turbo-mallit ovat Italiassa huomattavasti halvemmat kuin turbottomien mallien. Hintaero on jokaisessa vuosimallissa 2500-3000 euron luokkaa. Mikä turbossa mättää? Ovatko turbomallit jollakin lailla susia?
Toinen huomionarvoinen asia on, että vanhat 1.8 -koneella varustetut Alfat ovat vanhoina Italiassa arvokkaampia kuin 2.0 -koneella varustetut autot. Tämä pätee sekä GTV:ssä että 156:ssa. Hintaerot liikkuvat siinä tuhannen euron kieppeillä. .
ja turbo taas veroraja syistä tehty malli.
1.8 taitaa olla halvempi huoltaa kun ei ole tasapainoakselia, muuta syytä en kyllä keksi miksi se olisi kalliimpi.
GTV-turbon hinnasta...
Joo, mutta kun nimenomaan 2.0i 16V T.S. -GTV:n hinta Italiassa on vuosimallista riippumatta 2500-3000 korkeampi kuin 2.0i V6 turbon...