Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
75:n etujarrut herkistelty ja neste vaihdettu. Hieman alkoi löytyä poljintuntumaakin, mutta huomenna koeajon jälkeen näkee mikä on todellinen tilanne. Imurointikin tehty ja jos huomenna saisi pestyäkin...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Muistaakseni eräällä foorumilaisella meni 164:ssä ledan etuiskareiden varret mutkalle. Mcperssonissa ne tietysti joutuu aika koville. En tiedä tuleeko possussa takana niihin muuta kuin pystysuuntaisia voimia? Materiaalivikaa veikkaisin kuitenkin.-TTY- kirjoitti:Noita töyssyjä nyt täältä itäiseltä laidalta löytyy, etelästä ja varsinkin pohjoisemmasta. Vaikka kuinka koittaa varoa ja pujotella, niin silti aina joskus sattuu kohdalle. Leda on kuulema valmistajana mennyt konkkaan, syytä en tiedä. Voisikohan tämä olla yksi niistä?Abarth kirjoitti:Iskarin varsi poikki?![]()
Voisko olla materiaalivika vai miten tuollaisen poikki saa? Ei ihan pikkutöyssystä luulisi menevän.![]()
Eilen illasta irrottelin tuon pöydälle; oli siististi yläkiinnityskohdan alapuolelta poikki. Tänään isäpappa hitsasi osat takaisin toisiinsa kiinni ja sen jälkeen jumppasin palikat takaisin paikalleen. Pienellä varauksella suhtaudun rakennelman kestävyyteen, mutta jos tuolla nyt takaisin Kymenlaaksoon pääsis... Eikun uusia tilailemaan.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Ei noihin takasiin käytännössä kohdistu(ne) kuin vertikaalisia voimia. Alkuperäinen jousitus kun on vääntösauvoilla, mikä ei hirvittävän paljoa sivuttaisliikettä suosi.
Kohta joku oikea alustaguru avaa sanaisen arkkunsa & I stand corrected...
Kohta joku oikea alustaguru avaa sanaisen arkkunsa & I stand corrected...

Mikä piru sieltä taas on rikki?
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuota pihan toista "tallia" tuli vähän siivoiltua.
Wax on:

Wax off:

Wax on:
Wax off:
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tallissa, vaan pihalla:
Vaimo valitti eilen, että 147:n renkaissa ei ole ilmaa, kun tuntuu niin oudolta ajaa motarilla. Menin parkkikselle katselemaan ja riuhdoin vähän eturenkaita. Ylläri-pylläri, ylätukivarsihan siellä on väljä.
Neuvoin vaimoa ajelemaan työmatkansa hitaampaa tietä pitkin lähipäivät. Pitää vähän kerätä motivaatiota tukivarren vaihtoon (eiköhän tuo eukkoseni jollain kiristämällä minuun saa sitä taottua). Eipä tuo onneksi kovin kummanen homma ole. Alle tunti parkkiksella?
Niin ja renkaissa oli kyllä ilmaa
EDIT: Samalla sitten tutkailin vähän 166:nkin etupäätä. Välillä kuvittelen, että siellä on jotain väljää, mutta ei vaan löydy. Ei se kolise, mutta urat vetelee välillä varsin ärsyttävästi. Renkaatkaan eivät ole kuluneet epänormaalisti, mutta lienee silti syystä tarkastaa aurauskulmat. Vai onko niin, että 18 tuuman 225/40 tosiaan poimii kaikki urat ja jopa kallistukset???
Vaimo valitti eilen, että 147:n renkaissa ei ole ilmaa, kun tuntuu niin oudolta ajaa motarilla. Menin parkkikselle katselemaan ja riuhdoin vähän eturenkaita. Ylläri-pylläri, ylätukivarsihan siellä on väljä.

Niin ja renkaissa oli kyllä ilmaa

EDIT: Samalla sitten tutkailin vähän 166:nkin etupäätä. Välillä kuvittelen, että siellä on jotain väljää, mutta ei vaan löydy. Ei se kolise, mutta urat vetelee välillä varsin ärsyttävästi. Renkaatkaan eivät ole kuluneet epänormaalisti, mutta lienee silti syystä tarkastaa aurauskulmat. Vai onko niin, että 18 tuuman 225/40 tosiaan poimii kaikki urat ja jopa kallistukset???
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Mitkä renkaat? Koko kertoo uraherkkyydestä paljon vähemmän kuin renkaan muoto. Jos haluat uraherkkyydestä eroon, etsi pyöreäolkaiset kumit Samassa koossa on saksanseisojan alta jo hyvää (=positiivista) kokemusta urakäytöksen, äänitason ja muutenkin katuominaisuuksien puolesta Goodyear EfficientGrip Performancesta, joten uskallan suositella. Radalle noi ei sitten oikein sovikaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
GoodYearit noikin on, mallia en muista.Polforea kirjoitti:^Mitkä renkaat? Koko kertoo uraherkkyydestä paljon vähemmän kuin renkaan muoto. Jos haluat uraherkkyydestä eroon, etsi pyöreäolkaiset kumit Samassa koossa on saksanseisojan alta jo hyvää (=positiivista) kokemusta urakäytöksen, äänitason ja muutenkin katuominaisuuksien puolesta Goodyear EfficientGrip Performancesta, joten uskallan suositella. Radalle noi ei sitten oikein sovikaan.
EDIT: Niin ja parhaat päivänsä nähneet, vaikkakin reilusti lailliset edelleen.
EDIT2: Kävin äsken katsomassa. Efficient Grip niissä lukee, mutta ei Performancea. Lienee eri rengas.
Viimeksi muokannut Jakke, 17 Heinä 2015, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jos ne on F1:set, niin ovat todella jyrkällä sivuprofiililla & olalla. Tuohon omaan tuli sekarengastus säästösyistä ja laitoin suosiolla teräväolkaiset F1:set taakse ja pyöreäolkaiset Contit eteen, ettei vetele. Eikä myöskään niin tee muutaman sadan kilometrin ajokokemuksella. JLP:n mukana olleet renkaat oli teräväolkaiset ja siten myös urissa melko rauhattomat, joten tiesin valmiiksi, mitä välttää
.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hmm.. jaa oliko ne rauhattomat? En muista enää.Alfissimo kirjoitti:Jos ne on F1:set, niin ovat todella jyrkällä sivuprofiililla & olalla. Tuohon omaan tuli sekarengastus säästösyistä ja laitoin suosiolla teräväolkaiset F1:set taakse ja pyöreäolkaiset Contit eteen, ettei vetele. Eikä myöskään niin tee muutaman sadan kilometrin ajokokemuksella. JLP:n mukana olleet renkaat oli teräväolkaiset ja siten myös urissa melko rauhattomat, joten tiesin valmiiksi, mitä välttää.
Pitänee ostaa seuraavana jotkut 185/70 renkaat, niin ei tienpinnan muodot välity rattiin

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Olihan ne melkoiset uratutkat ihan tasakaasullakin kiihdytyksestä puhumattakaan 

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Takapyöränlaakerin vaihto 155:een. Optimal, tekeeköhän tuolla mitään? Edellinen oli myös harakiri laakeri.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Kauan kesti edellinen?
Itsekin kokeillut pyöränlaakereissa yms. halvinta, mitä löytyy. So far, so good...
Kauan kesti edellinen?
Itsekin kokeillut pyöränlaakereissa yms. halvinta, mitä löytyy. So far, so good...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin molemmat takalaakerit km-luvulla 138 tkm, nyt 356 tkm, joten powerdriven laakerille ihan hyvä suoritus ja toinen jatkaa vielä matkaa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mulla on Powerdrivesta toisenlainen kokemus, kesti 3tkm. Maanantaikappale, meistä jommallakummalla ollut.VMTD kirjoitti:Vaihdoin molemmat takalaakerit km-luvulla 138 tkm, nyt 356 tkm, joten powerdriven laakerille ihan hyvä suoritus ja toinen jatkaa vielä matkaa.
Flavian takakontti saatu pohjamaalattua.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt kun on niin harvinainen tilanne, ettei tallissa ole autoa, nostin sinne n. puolet hiljattain ostamistani listoista ja penslasin niihin värilakkaa päälle. Purkkia sulkiessani huomasin että maalikaupan printtaamassa etiketissä lukee muiden speksien lisäksi "Alfaplus". En tiedä mitä se meinaa, mutta eihän se voi olla huono asia 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Puulistat ruosteessa puolen vuoden jälkeen? 

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdettu männäviikolla
Hammastanko
Öljyt
Tulpat
Vaihteistoöljyt
Suodattimet (öljy + raitisilma)
Etujarrut purettu, soodapuhallettu ja maalattu
Jarrulevyjen suojakilvet purettu, soodapuhallettuja maalattu (edestä)
Vielä pitäs takajarrut laittaa.
Hammastanko
Öljyt
Tulpat
Vaihteistoöljyt
Suodattimet (öljy + raitisilma)
Etujarrut purettu, soodapuhallettu ja maalattu
Jarrulevyjen suojakilvet purettu, soodapuhallettuja maalattu (edestä)
Vielä pitäs takajarrut laittaa.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin Italialaisesta autosta sähkövian! Syyllisen päällä luki Bosch, made in Germany. 

- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On se mukavaa kun saa jotain aikaiseksi. Edes vähän kerrallaan! Tänään tuosta eilen hankkimasta 156 SW Bussosta saatiin nollattua moottorin vikavaloon johtaneet vikakoodit, mittariston valoja kuntoon ja avaimesta keskuslukon mikrokytkimen vaihto että sai senkin pelaamaan.
ABS:n vikavalokin sammui hetkeksi. Koodin oli antanu oikean etupyörän ABS-anturi. Sen kimppuun kunhan pääsee nosturille.
Ilmastointikin pitäisi täyttää....
ABS:n vikavalokin sammui hetkeksi. Koodin oli antanu oikean etupyörän ABS-anturi. Sen kimppuun kunhan pääsee nosturille.
Ilmastointikin pitäisi täyttää....
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sainpas lopulta aikaiseksi että vaihdoin JTS:n etummaisten lambdojen liittimet.

Askartelin liittimiin valmiiksi johdonpätkät paikoilleen. Noita kuvassa taustalla näkyviä silionitiivisteitä ja kontakteja tuli mukana 7 kpl per liitin, eli kaksi kertaa olisi ollut varaa kämmentää liitos.


Auton johtosarjaan liitin nuo kutistesukkaeristeisillä jatkoliittimillä.

Ainakin 40 km koeajo meni ilman vikakoodeja

Askartelin liittimiin valmiiksi johdonpätkät paikoilleen. Noita kuvassa taustalla näkyviä silionitiivisteitä ja kontakteja tuli mukana 7 kpl per liitin, eli kaksi kertaa olisi ollut varaa kämmentää liitos.


Auton johtosarjaan liitin nuo kutistesukkaeristeisillä jatkoliittimillä.

Ainakin 40 km koeajo meni ilman vikakoodeja

-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mut eihä noista tarvike liittimistä ja jatkoista vertailuhappi mene läpi...
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Yritin kaikenlaisilla tempuilla (sisälsivät myös nätin maanittelun ja uhkailun menolipusta Keltakankaalle) saada 166:n käynnistymään. Sisälsi myös yleismittarin käytön opettelua. Sain poissuljettua joitakin vikamahdollisuuksia, mutta sitä varsinaista ongelmaa tai lähinnä ratkaisua siihen ei löytynyt eilisillan tai tämän päivän aikana... Huomenna joutuu lähtemään ooppelilla pääkaupunkireissulle 

Mikä piru sieltä taas on rikki?
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Asensin vetokoukun dieselifarmariin 

Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Miksi ei menisi?jalittam kirjoitti:Mut eihä noista tarvike liittimistä ja jatkoista vertailuhappi mene läpi...
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Koska ne ei oo putkiliittimii? 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuo nyt ei vielä vastaa kysymykseen että miksi se happi ei menisi näistä nykyisistä läpi.
Mikä on putkiliitin?
Mikä on putkiliitin?

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Happi kulkee putkessa paremmin, kuin umpeen tinatussa 

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kenties, mutta mitä tekemistä umpeen tinatuilla liittimillä on tämän keskustelun kanssa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei onneksi mitään. Kai nuo putketkin voi teoriassa onnistua puristamaan umpeen, mutta käytännössä taitaa ilma-atomeille jäädä tilaa riittämiin. Siis jos itse lambaadan liitin on ylipäätään niin tiukka, ettei vertailuhappi pääse luistelemaan siitä sisään/ulos.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jos se happi mahtuu kulkemaan johdon säikeiden välissä, niin ei tommoista puristusliitintä kyllä käsivoimin puristeta niin umpeen etteikö sieltä muutama atomi menisi sieltäkin läpi.
Puristusliittimethän tulee yleismallisten antureiden mukana jo tehtaalta.
Puristusliittimethän tulee yleismallisten antureiden mukana jo tehtaalta.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mää en kyllä voi ymmärtää tuota vertailuhappi höpötystä.
Se vertailuhappi anturi on mielestäni siinä liittimessä, josta tieto lähtee sähköisenä eteenpäin. JTS:ssä ainakin on sellainen pieni suodatin liittimeen yhdistettynä jonka takana on anturi.
Tinaa ei saisi käyttää koska johdot on rosteria eikä kunnollista liitosta saa aikaiseksi. Tina voi sulaa pakoputken päässä ja kaikki menee sekaisin
Omia ajatuksia vain. Kokeilkaas joskus puhaltaa sinne sähköjohtoon ilmaa voi olla aika hankalaa.
Se vertailuhappi anturi on mielestäni siinä liittimessä, josta tieto lähtee sähköisenä eteenpäin. JTS:ssä ainakin on sellainen pieni suodatin liittimeen yhdistettynä jonka takana on anturi.
Tinaa ei saisi käyttää koska johdot on rosteria eikä kunnollista liitosta saa aikaiseksi. Tina voi sulaa pakoputken päässä ja kaikki menee sekaisin

Omia ajatuksia vain. Kokeilkaas joskus puhaltaa sinne sähköjohtoon ilmaa voi olla aika hankalaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei siellä mitään vertailuhappianturia ole missään, eikä kyllä mitään suodattimiakaan. Ei JTS:ssä enkä usko että missään muussakaan moottorissaMaunu kirjoitti:Mää en kyllä voi ymmärtää tuota vertailuhappi höpötystä.
Se vertailuhappi anturi on mielestäni siinä liittimessä, josta tieto lähtee sähköisenä eteenpäin. JTS:ssä ainakin on sellainen pieni suodatin liittimeen yhdistettynä jonka takana on anturi.

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihmetteles vähän sitä JTS:n etu lambdojen liitintä. Eculta tulee 4 johtoa ja liittimeltä lähtee 5 johtoa lambdalle. Punainen johto lambdalta päättyy sellaiseen pieneen valkoiseen suodattimeen. Sitä en ole katsonut onko siellä suodattimen takana mitään.
Edit ainakin mun 2004 mallisessa JTS:ssä. Sun kuvissa lähtee kuusi johtoa eteenpäin ????
Edit ainakin mun 2004 mallisessa JTS:ssä. Sun kuvissa lähtee kuusi johtoa eteenpäin ????
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tämä johtoa pitkin kulkeva "vertailuhappi" -juttu kuulosti minustakin alkuun aivan uskomattomalta jutulta, mutta yhtenä päivänä ulkomaisia foorumeita selattuani olen tullut siihen tulokseen, että ilmeisesti osassa lambda-antureista homma toimii tosiaankin noin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taisipa joku tännekkin joskus postata Boschin jälkiasennuslambdasta lehtisen jossa tuo happiatomeiden kulkeminen johtimen sisällä selvitettiin seikkaperäisesti ja josta sitten itsekkin havahduin että tämähän onkin ihan asiaaJakke kirjoitti:Tämä johtoa pitkin kulkeva "vertailuhappi" -juttu kuulosti minustakin alkuun aivan uskomattomalta jutulta, mutta yhtenä päivänä ulkomaisia foorumeita selattuani olen tullut siihen tulokseen, että ilmeisesti osassa lambda-antureista homma toimii tosiaankin noin.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
On.
Ja täällähän siitä on tapeltu vaikka kuinka monta kertaa. Yleensä joku on sitten jonkun Boschin tms. esitteen tänne siitä linkannut, jossa kerrotaan tasan se vertailuhappisysteemin toiminta.
Siinä on kerrottu myös, että tietyntyyppinen liitin on ihan fine. Toki tuo on niin kaukana itse anturista, että sikäli kun ilma sinne pääsee ja näin, se varmaan saakin sitä verrokkia?
Tuomas K, ei se siellä lankojen välissä mene, ymmärtääkseni. Käsityksen mukaan siellä on joko yksi "tyhjä" kuori tai vaihtoehtosesti yhden johtimen ja kuoren välissä on enemmän löysää, kuin muualla. Tarvikkeet on toki sitten täysin oma tarinansa...
On.
Ja täällähän siitä on tapeltu vaikka kuinka monta kertaa. Yleensä joku on sitten jonkun Boschin tms. esitteen tänne siitä linkannut, jossa kerrotaan tasan se vertailuhappisysteemin toiminta.
Siinä on kerrottu myös, että tietyntyyppinen liitin on ihan fine. Toki tuo on niin kaukana itse anturista, että sikäli kun ilma sinne pääsee ja näin, se varmaan saakin sitä verrokkia?
Tuomas K, ei se siellä lankojen välissä mene, ymmärtääkseni. Käsityksen mukaan siellä on joko yksi "tyhjä" kuori tai vaihtoehtosesti yhden johtimen ja kuoren välissä on enemmän löysää, kuin muualla. Tarvikkeet on toki sitten täysin oma tarinansa...
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuolla yksi selvitys lambdojen toimintaperiaatteista:
http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Lainaus: "The outside of the bulb is exposed to the hot gases in the exhaust while the inside of the bulb is vented internally through the sensor body to the outside atmosphere. Older style oxygen sensors actually have a small hole in the body shell so air can enter the sensor, but newer style O2 sensors "breathe" through their wire connectors and have no vent hole. It is hard to believe, but the tiny amount of space between the insulation and wire provides enough room for air to seep into the sensor (for this reason, grease should never be used on O2 sensor connectors because it can block the flow of air). Venting the sensor through the wires rather than with a hole in the body reduces the risk of dirt or water contamination that could foul the sensor from the inside and cause it to fail."

http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Lainaus: "The outside of the bulb is exposed to the hot gases in the exhaust while the inside of the bulb is vented internally through the sensor body to the outside atmosphere. Older style oxygen sensors actually have a small hole in the body shell so air can enter the sensor, but newer style O2 sensors "breathe" through their wire connectors and have no vent hole. It is hard to believe, but the tiny amount of space between the insulation and wire provides enough room for air to seep into the sensor (for this reason, grease should never be used on O2 sensor connectors because it can block the flow of air). Venting the sensor through the wires rather than with a hole in the body reduces the risk of dirt or water contamination that could foul the sensor from the inside and cause it to fail."



facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eihän tuo mikään vitsi ole. Sillä on merkitystä.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin Thesiksen päältä ja alta. Siis myös pohjasta ja pyöränkoteloista ja ihan sitten vimosen päälle. Ei olisi kannattanut. Havaittu pari vikaa joista toinen akuutti ja täysin yllättäen taas ilmestynyt ilman "omia mokia"........Aina on jotakin. Lauantaina palataan taas sitten nosturille parsimaan......Kun ite tekee niin säästää......Onneksi on paikka missä puuhata ja edes jonkinmoinen "käsitys" tästä ajoneuvosta........Jos kaiken olisi joutunut teettämään niin rahat olis loppuneet jo vuosia sitten......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kälyn Astraan keski ja takavaimennin uusiksi.
Subaruun 3" downpipe.. nyt on ahtimelta perään 3" toyosportin rosteriputki. Kelpaa ajella.
Subaruun 3" downpipe.. nyt on ahtimelta perään 3" toyosportin rosteriputki. Kelpaa ajella.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sisäpuunia Alfalle. Nyt on imuroitu (huolella) ja vaihdettu kangasmatot tilalle 

- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja sit niitten vikojen kimppuuun
Ekana repsikan etupyörä irti, sisäloksu pois ja murtunut pissapojan letku korjaten...Oli tietenkin siellä ajovalon takana paikassa josta kiertää pumpulle säiliön takaa. Mahdollisimman hankalasti siis.......
Jarruletku taakse kuskinpuolelle menikin vähän niinkuin välipalana(kiitokset "Isola" varaosasta)....Oli pirulainen päässyt hankaamaan käkkärin sähkömjoottorin kopan kylkeen....Kummi oli jo puhki ja metallipunos paistoi. Onneksi tulee joskus(viikoittain
) kateltua auton alla lampun kanssa!
Näistä onnistumisista intoa puhkuen vaihtamaan jarruvalokatkaisijaa joka on odottanut uusia takavaloja kuukausia takarontissa. Kun niitä pirun takavaloja ei näytä maailmasta saavan uusina MISTÄÄN/MITENKÄÄN niin kyllästyin. Parit pakkilaatikot kuskin oven juureen ja mies makaamaan selälleen jalkotilaan...... 196cm ei sitten ole etu tässä hommassa voin kertoa! Voihan ketun v...ttu mikä homma. Käsi jumissa, lamppu hampaissa sain vanhan irti, mutta sen uuden laitto vaatikin sitten jo noitakonsteja! Tuli mm. vähän siivottua äänieristeitä tieltä pois sekä lievästi modattua uutta "Ricambi" kytkintä....Miksikö? No oli aivan identtinen mutta jostain syystä ei vaan suostunut kiertymään kiinni sitä vaadittavaa neljänneskierrosta, ennen pikku viilailua.......Kaikki tämä tietenkin kasattiin yhdellä totaalisen jumissa olevalla kädellä. Opin muutaman kirosanan ja paino laski hikoilun myötä pari kiloa mutta nyt ei pätki enää lisäjarruvalo ja vaihdevalitsinkin liikkuu jouheasti deeltä peelle tai ärrälle....Helpottaa kummasti ajamista!
Jumittavalla niskalla olikin mukava ottaa piikkisika käteen ja alkaa hiomaan apurunkoa ja muita pintaruostuvia paikkoja.......Vähän siistimistä ja meikkailua, maalia parit kierrokset ja taas näyttää siistiltä ja menee talven/kaks.....Pakoputken uusin aikanaan ja pilli oli niin pirun kallis (ja tod.näk maailman viimeinen) et maalasin peräpöntönkin semimatalla joten takaapäin nyt taas tehdas väreissä eikä hilseillyt musta siis.........Ruostumaan eikä likaantumaan ei auta päästää.........(kuinkahan moni anjovis-mies pesee alustaansa ja maalailee pakoputkeaan? Ehkä heillä on jotain muutakin tekemistä elämässään....
)
Meni taas mukavasti yksi lauantai. Ensi viikonloppuna jos ehtii olisikin sitten etulaakeria ja tukivarsia+pyöränsuuntausta.......Jossei nyt hajoa mitään muuta.......
Ekana repsikan etupyörä irti, sisäloksu pois ja murtunut pissapojan letku korjaten...Oli tietenkin siellä ajovalon takana paikassa josta kiertää pumpulle säiliön takaa. Mahdollisimman hankalasti siis.......
Jarruletku taakse kuskinpuolelle menikin vähän niinkuin välipalana(kiitokset "Isola" varaosasta)....Oli pirulainen päässyt hankaamaan käkkärin sähkömjoottorin kopan kylkeen....Kummi oli jo puhki ja metallipunos paistoi. Onneksi tulee joskus(viikoittain

Näistä onnistumisista intoa puhkuen vaihtamaan jarruvalokatkaisijaa joka on odottanut uusia takavaloja kuukausia takarontissa. Kun niitä pirun takavaloja ei näytä maailmasta saavan uusina MISTÄÄN/MITENKÄÄN niin kyllästyin. Parit pakkilaatikot kuskin oven juureen ja mies makaamaan selälleen jalkotilaan...... 196cm ei sitten ole etu tässä hommassa voin kertoa! Voihan ketun v...ttu mikä homma. Käsi jumissa, lamppu hampaissa sain vanhan irti, mutta sen uuden laitto vaatikin sitten jo noitakonsteja! Tuli mm. vähän siivottua äänieristeitä tieltä pois sekä lievästi modattua uutta "Ricambi" kytkintä....Miksikö? No oli aivan identtinen mutta jostain syystä ei vaan suostunut kiertymään kiinni sitä vaadittavaa neljänneskierrosta, ennen pikku viilailua.......Kaikki tämä tietenkin kasattiin yhdellä totaalisen jumissa olevalla kädellä. Opin muutaman kirosanan ja paino laski hikoilun myötä pari kiloa mutta nyt ei pätki enää lisäjarruvalo ja vaihdevalitsinkin liikkuu jouheasti deeltä peelle tai ärrälle....Helpottaa kummasti ajamista!

Jumittavalla niskalla olikin mukava ottaa piikkisika käteen ja alkaa hiomaan apurunkoa ja muita pintaruostuvia paikkoja.......Vähän siistimistä ja meikkailua, maalia parit kierrokset ja taas näyttää siistiltä ja menee talven/kaks.....Pakoputken uusin aikanaan ja pilli oli niin pirun kallis (ja tod.näk maailman viimeinen) et maalasin peräpöntönkin semimatalla joten takaapäin nyt taas tehdas väreissä eikä hilseillyt musta siis.........Ruostumaan eikä likaantumaan ei auta päästää.........(kuinkahan moni anjovis-mies pesee alustaansa ja maalailee pakoputkeaan? Ehkä heillä on jotain muutakin tekemistä elämässään....

Meni taas mukavasti yksi lauantai. Ensi viikonloppuna jos ehtii olisikin sitten etulaakeria ja tukivarsia+pyöränsuuntausta.......Jossei nyt hajoa mitään muuta.......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Spideriin takakontin lukon Alfa merkki uuteen. Yksinkertainen rakenne oli ja ihmeen helppo ottaa irti ja laittaa takaisin.
Kuskin oven sisäkahva, entisestä oli jousi katkennut, UK:sta löytyi purkaamolta ehjä. Aina ovikortia takaisin laittaessa kiroiluttaa sen paikalleen saaminen, varsinkin se lukon nupin ujuttaminen oikeasta reiästä ulos.
Ensi viikolla tulee bensansuodatin, voisi sen käväistä nosturilla vaihtamassa. Venttiilien säädön taidan ulkoistaa...
Kuskin oven sisäkahva, entisestä oli jousi katkennut, UK:sta löytyi purkaamolta ehjä. Aina ovikortia takaisin laittaessa kiroiluttaa sen paikalleen saaminen, varsinkin se lukon nupin ujuttaminen oikeasta reiästä ulos.
Ensi viikolla tulee bensansuodatin, voisi sen käväistä nosturilla vaihtamassa. Venttiilien säädön taidan ulkoistaa...
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Ilmoittele, kun keksit paikan, jossa on palasarja vielä takahuoneessa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?

156:n pakoputken loppupätkä vaihtui sellaiseen jossa pysyy pakokaasut sisäpuolella

Auton alla ryömiessä tuli sitten samalla todettua että takajalkatilojen vedenpoistoreikien ympäristö alkaa olla jo melko pehmeää, eli tällä viikolla odottavasta katsastuksesta käydään sitten hakemassa korjauskäsky. Ei ketään täällä kiinnostaisi pieni pohjan paikkaus, käypää korvausta vastaan luonnollisesti?
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
156 vahaus+ konehuoneen putsausta, moottoriöljyt+ suodatin ja vaihteistoöljyjen vaihto.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?

Taas yksi päivä noiden pahuksen rimojen sutimista takana. Vapaapäivässä ehtii juuri kuvassa näkyvät 120 metriä töhriä yhteen kertaan, ja tätä ensimmäistä plaatua menee semmoiset 500 metriä. Ja kahteen kertaanhan ne tarttis töhrytä. Seuraavaa sorttia ei sentään pitäisi mennä kuin vajaat parisataa metriä.
Jospa vielä tämän suven aikana Hämis pääsisi takaisin luolaansa.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mä ulkoistin ton homman lapsityövoimalle
10 c/m riitti hyvin palkaksi, 16v poika suti kolmena päivänä yht. n. 330 m rimaa valkoisella pohjamaalilla, ehkä 3-4 h/päivä. Lisäks 13v typy maalasi n. 70m että sai vähän taskurahaa. Vielä tarvis saada rimat lyötyä seinälle... Mistähän senkin ajan löytäis?

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Haluaisiko teidän lapsityövoima lisää keikkaa, vaikka 20 c / m?
Meidän Hilmalla on ikää 2v 8kk ja Oivalla 9kk joten sieltä suunnalta ei taida vielä toistaiseksi apuja irrota...
Itse vedin kalikoiden pintaan kuultavaa puunsuojaa eli viskositeetiltaan suunnilleen vettä vastaavaa lillinkiä. Tuo on ehkä vähän maalia hitaampaa kamaa saada vedettyä niin ettei jää kovin törkeitä valumia, tai ainakin sen piikkiin ajattelin pistää sen etten pääse lähellekään tuollaista 30 m/h vauhtia. Puolet siitä on aika lähellä totuutta, siis yhteen kertaan vedettynä.

Itse vedin kalikoiden pintaan kuultavaa puunsuojaa eli viskositeetiltaan suunnilleen vettä vastaavaa lillinkiä. Tuo on ehkä vähän maalia hitaampaa kamaa saada vedettyä niin ettei jää kovin törkeitä valumia, tai ainakin sen piikkiin ajattelin pistää sen etten pääse lähellekään tuollaista 30 m/h vauhtia. Puolet siitä on aika lähellä totuutta, siis yhteen kertaan vedettynä.
- Epäkelpokeräilijä -