Erkka kirjoitti:^Noin 3000€ edestä kuitteja oli mukana Toivottavasti siinä nyt olis suurimmat viat jo korjattu. Muutama pikkuvika menee vielä myyjäliikkeen piikkiin.
Tämän takia kyseinen Alfoihin rakastunut nuoripari autosta luopuikin. Ei kuulemma perse kestä enää ajella tuollaisella Minä kyllä varoittelin heitä aikoinaan, että kyseinen malli ei ehkä ole halvin mahdollinen ylläpidettävä...
Hyvät herrat c'amon. Onko autossa vika jos siihen jodutaan vaihtamaan kuluvia osia. Mielestäni KYLLÄ jos kilometrejä mittarissa alle 20 000km, tämän jälkeen kuluu enemmän ja vähemmän riippuen siitä millainen puupää ajaa kyseistä ajoneuvoa.
^^No joo, vikoja ja vikoja, lähinnä tosiaan kuluvia osiahan nuo vaihdetut oli. Mutta silti 3000€ vuodessa kuluviin osiin on melko paljon, vaikka vahasta autosta jo onkin kyse.
^Ja kuva totuttuun tapaan vähän kaunistelee kuntoa, mutta ei tuo nyt silti mikään paha ole
^
156:n JTS tuppaa syömään nokkia.
Varsinkin jos vääriä öljyjä tarjottu koneeseen.
Eikä muutenkaan ihan luotettavimmasta päästä, vaikkakin luonteeltaan kuulemani ja ymmärtämäni mukaan erittäin jees vapariksi.
Mutta tosiaan matalat kierrokset + väärä öljy (muu, kuin 10W60) = kuolemaa. Siinä on myöskin hieno EGR-systeemi ja erittäin tehokkaasti karstottuvat imukanavat.
Ja kaiken tän kun ottaa noihin kilsoihin, niin oletettavasti kaikki iso on jut tulossa toistamiseen :I
EDIT:
Näemmä myös moottori on vaihdettu. Eli onko menny hihna poikki? Koska? Onko vaihtokoneeseen tehty peruskorjaukset, jotka noi monesti kaipaa?
Ei löydy Alfalta kuin nuo edellä mainitut JTS-koneiset 156-selet. Siinä on kyllä kaikki katastrofin ainekset samassa paketissa. 159 alkaa saamaan lähelle hintarajaasi, mutta automaatit ovat dieseleitä. Muun merkkisiin en ota tässä kantaa kun se juttu karkaa kuitenkin.
Juu tosiaan JTS ei ole koneena ongelmattomimmista päästä. itse olen tosin vannoutunut selespeed käyttäjä ja yhdistelmää sinänsä en ole tuomitsemassa,mutta tuossa tosiaan kilsat ja vetokoukku luultavasti
tulevat ongelmaksi,riippuen tosin paljon ja mitä on vedetty.
Enzo kirjoitti:Juu tosiaan JTS ei ole koneena ongelmattomimmista päästä. itse olen tosin vannoutunut selespeed käyttäjä ja yhdistelmää sinänsä en ole tuomitsemassa,mutta tuossa tosiaan kilsat ja vetokoukku luultavasti
tulevat ongelmaksi,riippuen tosin paljon ja mitä on vedetty.
Ihan noin mielenkiinnosta: Mikäs ongelma tuossa vetokoukussa on? Sama ku lumiharjassa? Tuskin tuolla nyt kuitenkaan sataa tuhatta kilsaa on asuntovaunu perässä ajettu.
Onhan se vetokoukku kätsy - siitä voi ripustaa auton seinälle naulaan kuivumaan sateen jälkeen. Ja pakettiauton taikka lava-auton perässä voi jotain vetääkin. Tosissaan mietittynä: Kaikenlaista hurjaa näkee (vastapäännaapuri roijaa ISOA venettä ykkössarjan Bimmerin perässä) joka itseltä estää käytetyn auton ostamisen vetokoukku kiinnitettynä. Jotkin voimalinjat aika herkkiä painon perässä roijaamiseen (CVT, selespeed, yms). Vaimon täti rahaa hevosia auton perässä: Laatikot tuhottu X5, ML350, RX400h... Joidenkin autojen perään koukku käy, kun piirrustuspöydällä moinen huomioitu. Muissa tarpeeton riski (ja esteettinen keskisormi).
Enzo kirjoitti:Juu tosiaan JTS ei ole koneena ongelmattomimmista päästä. itse olen tosin vannoutunut selespeed käyttäjä ja yhdistelmää sinänsä en ole tuomitsemassa,mutta tuossa tosiaan kilsat ja vetokoukku luultavasti
tulevat ongelmaksi,riippuen tosin paljon ja mitä on vedetty.
Ihan noin mielenkiinnosta: Mikäs ongelma tuossa vetokoukussa on? Sama ku lumiharjassa? Tuskin tuolla nyt kuitenkaan sataa tuhatta kilsaa on asuntovaunu perässä ajettu.
selen kytkin voi olla aika finaalissa jos on paljon niivitetty kärry perässä. Oman kokemuksen perusteella ei järkevin vaihteisto kärrynvetohommiin.
Aikamoinen massa puntolle on sallittu.voi olla 1.1 isolohkolla niivittäminen kun tonnin painoista lootaa kiskoo perässä joka on 2xauton kokoinen...solifer painaa varmaankin n.1200-1400kg.
itse olen vedellyt 570 knaussia V6 mondeolla ja sekin niin v:mäistä repimistä että vaihdoin matkailuautoon.
jmi kirjoitti:
Muuten, parin sadan metrin päässä on toinen punainen gt myytävänä. http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/7226668 Kävin sitä katsomassa reilu kuukausi sitten ja ajoin jopa vaikka en dieselistä välitäkään. Kyseinen yksilö on siistimpi ja ajoltaan ihan hyvä. Pohjaa en kurkannut mutta konepelti ja puskuri oli niin täynnä kiveniskemiä kuin vaan voi olla. Vaatii ehdottomasti maalausta.
30% Suomen GT-kannasta on Salossa.
Törmäsin tähän autoon vahingossa toisessa liikkeessä Salossa ja hirveä Alfa-kuume nousi. Ilmoitusta ei vielä netissä ole ko. liikkeellä mutta tullee viikon sisään. Autossa hanttarin puolen helma aika ruosteessa mutta en löytänyt kuin yhden 1x1cm reiän. Ko. helman kyljessä ehkä n. 5x5cm alalla maalit kupruilee mutta vaikuttaa että pelti alla olisi ehjää (kohta näkyy kuvassa oven alla). Kyljissä aika monta parkkipaikkakolhua. Sisusta suht ok. Kuskin penkissä pientä alkavaa reikää ja ovipahvit hieman kuluneet. Takakontin pohja montulla ja karvoja ja naarmuja paikat täynnä (koira). Kone lienee lastutettu vedoista päätellen. Omaan käyttöön tuo 1.9jtd olisi täydellinen, pienet verot ja kulutukset ja voimaa aivan riittävästi. Nykyisessä kunnossaan lupasi hintaan 6200 ja kun on käyttänyt fiksarilla hintaa tulee 6900... Omaan korvaan tuntuu hieman kalliilta kuntoon nähden mutta toisaalta eipähän ole ainakaan mitään meikattu piiloon... mutta jos tuosta oikeasti hyvän haluaisi vaatisi ylimaalauksen... Saksan suunnilta varmaan saisi parempaa yksilöä samalla hintaa... Vai mitä mieltä olette?
Macela kirjoitti:Entie miltä tuo on uutena liikeessä näyttäny, mutta noissa kuvissa nähtynä vaikee keksiä rumempaa väriä...
Tulisko tämä hyvänä kakkosena sitten?
Paikan päälläkin kävin tuota keväämmällä katselemassa ja vaikka muuten kohtuullisen siisti olikin, väristä tuli mieleen lähinnä jonkun Itäblokin valtion sotakone.
^^Juu no ei Juu, olis varmaan pitänyt lisätä että kuva ei liity tapaukseen, oli vain nopea kuvahaku samalla värimaailmalla varustetusta härpättimestä...
Outoa. Mietin juuri pari päivää sitten että missähän GTA-6 on nykyään. Olin Kemorassa Alfa Romeo ratapäivillä about 10 vuotta sitten ja tuo auto jäi mieleen. Kuski vaihtoi siihen slicksit alle rata-ajoa varten.
Edellisenä päivänä joku oli ajanut Kemorassa 164 Superin katolleen ja kuski sairaalaan. Itse pysyin katsomon puolella, ettei vaan satu mitään.
voisko joku hesassa vaikuttava käydä tsekkaamassa kun ei täältä poihjoispohjanmaalta viitti ihan turhan takia lähteä kattomaan..
On tullut tätä itsekin katseltua. Hinta putoaa päivä päivältä... Kuitenkin tulee ilmoituksesta sellainen olo että jotain mätää tässä on... Joten ei ole sitten tullut lähdettyä paikan päälle katsomaan... Ja toisaalta eipä nuo n. 800euron vuotuiset verotkaan oikein lämmitä mieltä vaikka kilsoja paljon tuleekin.
166 tipahti myyntiin täällä: http://m.nettiauto.com/alfa-romeo/166/7 ... 3&vifNav=Y . 166 pyynti kertoo Vaihto+:n halusta saada maaliskuusta rivissä maannut Giulietta kaupaksi! Varsinkin kun G:n pyyntihinnassakin tulivat alas.. Liikevaihto on toki tärkeää, vaikka sitten pienillä marginaaleilla. Anywho - tuolta hyvä yksilö talteen, ettei mene asiaa ymmärtämättömien tuhottavaksi! T: Asiaa hiukan ymmärtävä mutta laiska.
voisko joku hesassa vaikuttava käydä tsekkaamassa kun ei täältä poihjoispohjanmaalta viitti ihan turhan takia lähteä kattomaan..
On tullut tätä itsekin katseltua. Hinta putoaa päivä päivältä... Kuitenkin tulee ilmoituksesta sellainen olo että jotain mätää tässä on... Joten ei ole sitten tullut lähdettyä paikan päälle katsomaan... Ja toisaalta eipä nuo n. 800euron vuotuiset verotkaan oikein lämmitä mieltä vaikka kilsoja paljon tuleekin.
Tällä hetkellä ei mikään tunnu menevän kaupaksi oli hinta mikä tahansa, ei tuossakaan yksilössä välttämättä ole mitään vikaa vaan auto halutaan myydä vaikka lahjoitushintaan
voisko joku hesassa vaikuttava käydä tsekkaamassa kun ei täältä poihjoispohjanmaalta viitti ihan turhan takia lähteä kattomaan..
On tullut tätä itsekin katseltua. Hinta putoaa päivä päivältä... Kuitenkin tulee ilmoituksesta sellainen olo että jotain mätää tässä on... Joten ei ole sitten tullut lähdettyä paikan päälle katsomaan... Ja toisaalta eipä nuo n. 800euron vuotuiset verotkaan oikein lämmitä mieltä vaikka kilsoja paljon tuleekin.
Tällä hetkellä ei mikään tunnu menevän kaupaksi oli hinta mikä tahansa, ei tuossakaan yksilössä välttämättä ole mitään vikaa vaan auto halutaan myydä vaikka lahjoitushintaan
Autossa ei olekaan mitään vikaa. Huoltohistoriaa on myyjän mukaan noudatettu, mutta tarvitsee toisenlaista kulkinetta tilalle. Erilaiset tarpeet joihin 159 tilaratkaisuineen ei enää sovi. Ei jäänyt ainakaan kauhean kusetettua fiilistä, eli rohkeasti katsomaan vaan.
Outoa. Mietin juuri pari päivää sitten että missähän GTA-6 on nykyään. Olin Kemorassa Alfa Romeo ratapäivillä about 10 vuotta sitten ja tuo auto jäi mieleen. Kuski vaihtoi siihen slicksit alle rata-ajoa varten.
Edellisenä päivänä joku oli ajanut Kemorassa 164 Superin katolleen ja kuski sairaalaan. Itse pysyin katsomon puolella, ettei vaan satu mitään.
Puhuin Arin kanssa pitkään puhelimessä GTA'sta. Nähtävästi auto on vielä hyvässä kunnossa ja näillä km tarpeeliset remontiti tehty...
Onko kukaan käynyt katsomassa? Ilmoitus kyllä taattua laatua isoine kirjaimineen ja huutomerkkeineen. Ja lisäkuvat ovat nyt olleet tulossa jo aika pitkän aikaa..
Shuttle kirjoitti:Autossa ei olekaan mitään vikaa. Huoltohistoriaa on myyjän mukaan noudatettu, mutta tarvitsee toisenlaista kulkinetta tilalle. Erilaiset tarpeet joihin 159 tilaratkaisuineen ei enää sovi. Ei jäänyt ainakaan kauhean kusetettua fiilistä, eli rohkeasti katsomaan vaan.
pitääpäs koittaa saada myyjä kiinni.. onhan tuossa pari muutakin yksilöä jotka voisi tsekata samalla..
Käykääs joku hakemassa tuo minun vanha 166 hyvään kotiin! Juuri katsastettu, hyvin huollettu ja ylimaalattu. Saa joku minua osaavampi siitä itselleen kelpo auton. http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/7392939
lerppu kirjoitti:166 tipahti myyntiin täällä: http://m.nettiauto.com/alfa-romeo/166/7 ... 3&vifNav=Y . 166 pyynti kertoo Vaihto+:n halusta saada maaliskuusta rivissä maannut Giulietta kaupaksi! Varsinkin kun G:n pyyntihinnassakin tulivat alas.. Liikevaihto on toki tärkeää, vaikka sitten pienillä marginaaleilla. Anywho - tuolta hyvä yksilö talteen, ettei mene asiaa ymmärtämättömien tuhottavaksi! T: Asiaa hiukan ymmärtävä mutta laiska.
Aika kovia hintoja näkyvät pyytävän vielä pikkubusso 166:llakin. Ottaen huomioon, että ajettu noinkin paljon. Eipä silti, siistin näköinen pelihän tuo on.
Ei mikään ihme, onhan se foorumilaisten hellästä huomasta. Ex-lerppu on myös ex-Albertolli ja muistaakseni ex-Caijo-Romeo. Siitä ei ole hajua, keneltä Caijo oli tuon hankkinut
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.