Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Listalta itselleni kelpuuttaisin ainoastaan Sorennon... (Ei Sorenton. Perustelu: korento, korennon - Sorento, Sorennon)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

jkk kirjoitti:No ei ton listan superb tai sorento kyllä saa pisteitä imo :roll: itse pidän tuosta gt bemusta vaikka takaosa on vähän möhkäle.

Tosin, kukin tykkää mistä tykkää.
Tämä. Mutta jos mun pitäis valita möhkäle, niin en ottais ollenkka. Tai mistä sitä ikinä tietää, henkeni on ehkä vahva, mutta lihani heikko.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Mallimerkintä 320d GT Sport kuullostaa epätoivoiselta vakuuttelulta (vrt. -80 luvun 318iM). Tai sitten se oikeasti on aivan hirveä tykki :silly: .

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

^Juuh, gran turismo tarkoittaa tässä saksalaisessa yhteydessä möhkötakamuista hatchbackia. Se gran tourer eli CLS:n peesaaja toimii kyllä!

Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tämä on totta. Bimmerin muotokieli ei yleisesti puhuttele, yllämainittu puhuttelee kuitenkin kovalla ja korkealla äänellä. Tykkään! Aiempaan keskusteluun kommenttina: Hämmentävät vaihtoehdot toisiaan vastassa. Jos PNV samoissa hinnoissa skodillakin tai Kiijan kanssa - hinnoittelua pitää ihmetellä. Tai saahan niistä pyytää. Ja hyvähän se on että noita korealaisia sekä räpsällä naamioituja kansanautoja myydään. Kannatan samasta syystä kuin oon ehdottomasti toimivan joukkoliikenteen puolustaja!

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Ei noi Skoda, Kia ja BMW ole missään nimessä hankinta hinnaltaan samalla viivalla, kymppitonni eroa, MUTTA onkin tulossa työsuhdeautoksi. Nyt siis pelataan leasing maksun arvosta, Leasing yhtiön arvioi jälleenmyyntiarvon ja BM pitää kolmikosta arviossa arvoaan parhaiten, Skoda toiseksi (vahva veikkaus) ja Kian ongelma on huono arvostus käytettynä. Kia on parantanut, mutta silti on kaukana saksalaisista.

Seat Alhambra/VW Sharan olisi muuten, mutta ei saa nelikkoa automaatilla. Etuvetoinen ei käy, joko takaveto tai neliveto, diesel ja automaatti.

Kia ja Skoda on tilavia, kun tuota perheenlisäystä on tulossa... Ja BMW on paras saksalaisista jotka menee budjettiin, E-mersu ei sytyttänyt, eikä 5-sarjan farkku. A6 quattro menee liian kalliiksi.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

On se näköjään etu, ettei tarvi miettii ku sitä, et mikä rikkaruoho mä oon. :-D

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Shuttle kirjoitti:Noista Bemarin GT malleista tulee aina mieleen tämä:

Kuva
Nyt sää kyllä sotket BMW:n Chrysleriin Kuva

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Savo »

Raimo Miettinen kirjoitti:^Juuh, gran turismo tarkoittaa tässä saksalaisessa yhteydessä möhkötakamuista hatchbackia. Se gran tourer eli CLS:n peesaaja toimii kyllä!

Kuva
Näitä näkee yllättävän vähän. Ja mielumminhan tällaista kattelee kun gt:tä.

Avatar
nurmi
Viestit: 166
Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
Car(s): Gtv 2.0 -00
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex.156 V6 -00
Paikkakunta: Turenki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nurmi »

Raimo Miettinen kirjoitti:^Juuh, gran turismo tarkoittaa tässä saksalaisessa yhteydessä möhkötakamuista hatchbackia. Se gran tourer eli CLS:n peesaaja toimii kyllä!

Kuva
Siis kuvassa on Gran Coupe. Gran Tourer on isompi 2 sarjan tila-autoista.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Heh, näinhän tuo on. Se gran tourer vasta kauhea olikin.

http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/2se ... index.html

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Savo kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:^Juuh, gran turismo tarkoittaa tässä saksalaisessa yhteydessä möhkötakamuista hatchbackia. Se gran tourer eli CLS:n peesaaja toimii kyllä!

Kuva
Näitä näkee yllättävän vähän. Ja mielumminhan tällaista kattelee kun gt:tä.
Toi 4 sarjan gran coupe on pk-seudulla aika yleinen työsuhdeauto. Samaten 3 sarjan GT. X4:iakin on alkanut näkyä aika usein.
4 gran coupea katsoin, selkeästi pienempi kontista kuin 3 sarjan GT.
Uusi X1 ois tulossa, vaikka kasvanut edellisestä niin taitaa olla aika pieni edelleen.
2 sarja ei vakuuttanut kun sitä katsoin.

Katellaan ensi viikolla, pitäisi silloin selvitä mitä sanovat. Se on varmaa, että varmasti löytyy auto jolla lapsiperhe pärjää :)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Vanhuus ei tule yksin. Aiemmin en olisi voinut kuvitellakaan moista mutta nyt se houkuttelee... :oops:
Kuva

Kuva
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

^ Täysin ymmärrettävää. Mielenkiintoisinta mitä Italian maalta on saatu myytiin.... Öööh.... X vuoteen. En edes muista edellistä.... Itseäkin kiinnostaa.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Raimo Miettinen kirjoitti:Heh, näinhän tuo on. Se gran tourer vasta kauhea olikin.

http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/2se ... index.html
5-ovinen Stilo oli siis sittenkin edelläkävijä muotoilussa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hyviä ehdotuksia mieluusti alle 15.000 € maksavista uusista automaattivaihteisista autoista? Pitäisi olla halpa ja huoleton ylläpitää ja helppo manööveerata kaupungilla, muista ominaisuuksista ei olla ihan kamalan kriittisiä.

Kiitos kysymästä, ei itselle :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

^Micra? Paljon ei tarvitse tingata, jotta CVT-malli lähtee alle 15 kilon. Uusia automaatteja ei tuolla rahalla ole mitenkään liikaa tarjolla. Niistä harjoista joita on, Nissan lienee sieltä huolettomimmasta päästä.
Järkiautoilija

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hyvä huomio, kiits! Micraa aikaisemmin mietinkin mutta jotenkin jäin siihen luuloon ettei siitä ole automaattia tyrkyllä.

Muita haarukkaan suunnilleen sopivia ovat kaksikko Skoda CitiGo ja VW Up! ASG sekä Mitsubishi Space Star. Citikka C3 ei myöskään ole hinnassa kovin kaukana.

Mitsun kohdalla mietityttää tarvikeosien saatavuus sitten kymmenen vuoden päästä, kyseessä kun on nykyään aika mariginaalinen merkki ainakin Suomessa. VAGin ASG ja PSA:n BMP taas ovat käsittääkseni vaihderobotilla varustettuja manuaaleja, ja kokemukseni mukaan ainakaan BMP:n vanhemmat revisiot eivät olleet parkkipaikkapyörittelyssä läheskään yhtä helppoja vehkeitä kuin perinteinen hydrauliautomaatti. Micran CVT varmaan on siltä osin tuntumaltaan lähempänä mehumaijaa?

Perstuntumalta voisin kuvitella että C3 olisi noista mukavin auto maantiellä, mutta se ei tällä kertaa ole ykkösprioriteetti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Nimim. Stilon kehujen perusteella saattaisin tiputtaa Citroen BMP:lmosen pois.
VMP

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kovasti hämmästelin Stilon kanssa jutellessa moisia ongelmia, koska sama loota & äly omassa Pösössä oli ja toimi vallan mainiosti muutamaa äkkitilannetta lukuun ottamatta, jolloin manuaalikepin käyttäjäkin olisi ollut solmussa ykkösen vai kakkosen kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Yllä olevaan kysymykseen saattaisi sopia Citroen C1/Peugeot 108/Toyota Aygo -trio. Pieniä, mutta hauskoja. Noissa lienee robottiloota, mutta parin viikon takaisen smart fortwo-dieselin koeajon jälkeen mieluummin robottikin kuin manuaali. Smartin pitäis olla loodaltaan huonommasta päästä robotteja.

jaacco
Viestit: 305
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): sähköauto

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jaacco »


insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Rasvis kirjoitti:Micran CVT varmaan on siltä osin tuntumaltaan lähempänä mehumaijaa?
Vieläkö näissä Microissa harrastetaan magneettijauhekytkimiä?
http://vaguevagaries.blogspot.fi/2010/0 ... lutch.html
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt ei kyllä ymmärtänyt tuota^. Eikös tuo CVT kuitenkin ole enemmän variaattorityyppinen ratkaisu, sikäli kun olen itseni antanut ymmärtää. Skootterin ja moottorikelkan kanssa tuttu, mutta ei ajokokemusta, ainakaan tietääkseni, nelipyöräisessä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

JuhaP kirjoitti:
JuhaP kirjoitti:Sorentoa käytiin koeajamassa ja hyväksyntä vaan vahvistui. Valinta on siis nyt naulattu ja voin leasing yhtiöön ilmoitella että sellainen kiitos.
Kele... Sorentosta tehty laskelma ja menee 31€/kk rajan yli... Kele. Vielä saamatta viimeinen "ei" tuomio, mutta siitä sisuuntuneena kävin katsomassa ja koeajamassa kihlatun kanssa uuden Superbin. Hemmetti on muuten auto muuttunut hiljaisemmaksi sitten sen ajan kun itsellä oli 2008 Superb. Takapenkki on vähän muodoton, istuin osa ei niin mukava kuin Sorentossa ja vaikka kontti on valtava niin silmämääräisesti pienempi kuin Sorentossa. Laitettiin nyt kuitenkin laskelma vetämään Superb Combi Style 190 TDI 4x4 Dsg:stä muutamalla lisäherkulla. Listahinta on halvempi kuin Kiassa. Lisäksi Kiassa edelleen leasing yhtiöt ei arvosta niin paljoa kuin saksalaisia. Ensi viikolla olisi tilausta sisään Skodasta jos tahdon ajoissa ja Kian kanssa ei ole kiire, maahantuojalle kertynyt varastoa ja uusi laivalasti on matkalla. Tiedä sitten jos löytyisi joku esittelyauto jostain....

1. Kia Sorento (leasing maksu nyt 31€/kk yli rajan - working on it)
2. Skoda Superb Combi 190 TDI 4x4 dsg (laskennassa)
3. BMW 320d GT Sport (laskettu tarjous joka mahtuu rajaan)
Tuon kontin koon lisäksi kannattaa myös miettiä nostokynnystä ja nostokorkeutta. Varsinkin jos tulee perheenlisäystä ja sinne konttiin pitää vaunuja nostella tasaisin väliajoin. Ja muodoton takapenkki on omasta mielestä helpompi turvaistuimen kiinnittämisen kannalta. Tämä ei siis ollut krittiikkiä Kia vasten, vaan se on omastakin mielestä hyvännäköinen. Vähän näyttää uusi Volvo XC90 samalta.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

CVT ei ole variaattorin kaltainen, vaan se on variaattori. Liikkeellelähdössä terävämpi kuin mehumaija, mutta muita pykäliähän siinä ei ole, joten pehmeästi vaihtavaan mehumaijaan tottuneelle sen pitäisi kelvata. Olen nyt pari viikkoa ajanut CVT:llä (ei tosin Nissan) ja tykännyt tuntumasta. Kovin heikkovääntöisen kierroskoneen kanssa sen voisi kuvitella kuulostavan ilkeältä, jos moottori joutuu käymään kovasti kierroksilla joka kiihdytyksessä.
Mitä kytkimeen tulee, niin kyllähän CVT:ssä kytkin on - jollain se veto täytyy katkaista vapaalla ja toisaalta suunnanvaihtoa varten. Käsittääkseni yleinen ratkaisu on kaksi kytkintä, joista toinen on peruutusvaihdetta varten. Millaisia nuo kytkimet sitten ovat tekniseltä toteutukseltaan, siihen ei ole ollut (vielä?) tarvetta perehtyä. Tuskin yhtään pelottavampia kuin käsivaihteisten kytkimet.
Järkiautoilija

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Koulutusmateriaalista osunut mieleen öhm, Nissanin CVT:stä se, että rullilla olisi magneettikytkimen tyyliset naksuttimet - joiden toiminnasta en osaa mitään sanoa, mutta voisi kuvitella liittyvän nimenomaa tuohon?

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Gusse kirjoitti: Tuon kontin koon lisäksi kannattaa myös miettiä nostokynnystä ja nostokorkeutta. Varsinkin jos tulee perheenlisäystä ja sinne konttiin pitää vaunuja nostella tasaisin väliajoin. Ja muodoton takapenkki on omasta mielestä helpompi turvaistuimen kiinnittämisen kannalta. Tämä ei siis ollut krittiikkiä Kia vasten, vaan se on omastakin mielestä hyvännäköinen. Vähän näyttää uusi Volvo XC90 samalta.
Tuo on hyvä pointti, Kiassa ei olisi kynnystä, Skodassa jää pieni kynnys (en ota turhaan tilaa pienentävää välipohjaa) kun nostaa kontista kamaa pois. Nostokorkeudesta puhuttiin kihlatun kanssa, itsellä ei tee ongelmaa kun on tuota pituutta sopivasti ja salilla käynyt. Tehtiin molemmilla autoilla simuloituja vauvan kyyntiin nostoja ja kärryjen nostoja. Kihlattu oli sitä mieltä, että nostaa kyllä kärryt kyytiin Kiaan no problem. Otti itseasiassa vähän itseensä kun kysyin, että "eihän sua haittaa korkeampi nostokorkeus" :roll:

Turvaistuimen kanssa en odota ongelmia koska molemmissa on isofixit reunapaikoilla niin se istuin osan muotoilu ei vaikuta pahemmin.. Korjatkaa kokeneemmat jos olen väärässä. Turvaistuimeksi ajattelin tuttujen suosittamaa mallia jossa on sellainen "telakka" johon istuin loksahtaa ja voi laittaa naama meno tai tulo suuntaan riippuen siitä minkä ikäinen napero kyydissä on.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^meillä on 159:ssä stokken be safe izi go isofix telakka ja kaukalo, kasvot tulosuuntaan. on vissiinkin turvallisempi kasvot tulosuuntaan vs meno suuntaan. omalla kohdalla ei haittaa että joutuu nostaan rattaiden runkoa kyytiin, on hemmetin kevyt stokke crusi yhdistelmä juttu, tiiä sitte millanen esim emmaljungan panssarivaunu on nostella? :D

tuon kaukalon kanssa on sellanen homma että ihan älyttömän taakse ei saa etupenkkiä vedettyä kaukalon muotoilun takia.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^ & ^^
Mitään en noista kakaroista tajua, mutta olikohan Moottori, mistä luin hieman arvostelua.
Siellä joku totesi, että kasvot menosuuntaan on paha asia äkkijarrupaikassa - ensin pää nitkahtaa eteenpäin ja sitten pasahtaa päin istuinta. Kun taas kasvot tulosuuntaan (eli taaksepäin, jottei kukaan vahingossakaan mene sekaisin :D) äkkijarrussa teoriassa istuimessa jo kiinni oleva pää painuu vain kovasti sitä vasten, jolloinka niskavaurion mahdollisuus oleellisesti alenee.

Eli kaiketi, penkistä riippumatta, parempi laittaa selkä menosuuntaan? Toistan edelleenkin, etten mä mitään näistä tajua =P

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^joo, selkä menosuntaan parempi. siinä on tosiaan juurikin se, että etutörmäyksessä pää retkahtaa eteenpäin jos kasvot menosuuntaan, ja selkäranka voi venyä sen verran sillä seurakella että niskat poikki. esim ADAC on testaillu noita paljon,

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Ehdottomasti niin ptikään kannattaa pitää kasvat tulosuuntaan kuin mahdollista! Tenavilla kun ei vielä kaiken muun lisäksi niskalihakset ole kovin kehittyneet ja pää on kuitenkin aika painava. Lihaksisto auttaa edes jotain äkkipysähdyksessä. Silti niska, lihakset ja hermoradat on kovilla. Varsinkin jos pysähdys tulee yllätyksenä eikä ihminen ehdi jännittää kehoaa vastaanottamaan "iskua". Noita juttuja on tullut omassa ralliharrastuksessa ihmiskokeilla testattua kavereiden kanssa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

jkk kirjoitti:^meillä on 159:ssä stokken be safe izi go isofix telakka ja kaukalo, kasvot tulosuuntaan. on vissiinkin turvallisempi kasvot tulosuuntaan vs meno suuntaan. omalla kohdalla ei haittaa että joutuu nostaan rattaiden runkoa kyytiin, on hemmetin kevyt stokke crusi yhdistelmä juttu, tiiä sitte millanen esim emmaljungan panssarivaunu on nostella? :D

tuon kaukalon kanssa on sellanen homma että ihan älyttömän taakse ei saa etupenkkiä vedettyä kaukalon muotoilun takia.
Emmaljungan panssarivaunu menee siten, että alaosa pyörineen menee berlinan konttiin ja yläosa sitten nätisti etupenkille, joka on vedetty niin eteen kuin mahdollista koska kaukalo ja isofix takana. Menee yllättävän siististi ja mallikkaasti. Mut on toi 159 kyllä tilojen puolesta perseestä vauvaa ajatellen, aikuisetkin menee helposti mutta yks vaava ni voi kevät... :crazyeyes:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

mattijus kirjoitti:Nimim. Stilon kehujen perusteella saattaisin tiputtaa Citroen BMP:lmosen pois.
Työkaverilla on ollut pari Ceenelosta BMP-kirstulla ja ne ovat kyllä pelanneet hyvin. Ilmeisesti tuotantoa tehdään muulloinkin kuin maanantaisin.
Kivijärvi kirjoitti:Yllä olevaan kysymykseen saattaisi sopia Citroen C1/Peugeot 108/Toyota Aygo -trio.
Noitakin vähän mietin, mutta ainakin edellisen korimallin Aygon tavaratila oli jo liian pieni. Ei sillä että olisi tarkoitus arkkupakastimia kuljettaa mutta vanhaan Aiboon sai jo vähän sovitella että sai yhden Citymarketin muovikassin sopimaan peräloosteriin. Muuten kyllä hauskan tuntuinen purkki ja kolmipyttyisen pörpötyksestä tykkäsin erityisesti.
jaacco kirjoitti:Fiat Panda Twinair Dualogic
Tässä on kyllä hintaan nähden houkuttelevan paljon rojua, ja itse autokin on mukavan näköinen. Maahantuontikuviot sen sijaan eivät herätä kamalasti luottamusta, ei myöskään myytyjen autojen pieni kanta. Osaakohan noita kukaan korjata jos ei niitä kellään toisella ole?
insinörtti kirjoitti:Vieläkö näissä Microissa harrastetaan magneettijauhekytkimiä?
Emmätiä. Mutta jos se linkin mukaisesti menee kymmenen vuotta jonka jälkeen pitää vaihtaa hiilet niin ei se ihan huono suoritus ole. Saattaisi tuossa vaiheessa jo perinteinenkin kytkin olla valmis.

Micraa kävin tänään kysymässä koeajoon mutta lähin automaattiyksilö on Tampereella. Pöh.

Fiat 500 ja Corsa ovat vähän liian kalliita, samoin Yaris, vielä kalliimpia ovat Fiesta, Mazda 2, Pösö 208 ja Rellu Clio. Ibiza on myös kalliimpi ja lisäksi siinä on DSG joka ei ihan kamalasti houkuta. Onkos näitä vielä muita?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^
Kia Picanto 1.2 at on aika liki budjetissa. Pitkä takuu, luotettavan maine ja varmaan keskivertoa parempi autokin luokassaan. Sitten on Hyundain i10, vaan en tarkistanut mahtuuko raameihin. Ford Ka voisi olla kiva, vaan tiedä ovatko ottaneet dualogicin mukaan Suomen mallistoon.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin joo se Picanto, siinä voisi kyllä olla ainesta. Lienee niin konservatiivista tekniikkaa kuin markkinoilta ylipäänsä löytyy, mikä on tällä kertaa pelkästään hyvä asia. Pitääpä urkkia löytyykö jostain automaagia koeajettavaksi.

Ka näytti hukkuneen maahantuojan sivuilta kokonaan, liekö tuonti lopetettu? Tuollaisesta jäi kyllä hyvä maku kun joskus kymmenen vuotta sitten laskettelin pätkän mutkaista asfalttitietä.

Hyntäimestä ei taideta tuoda maahan kuin väkisin ajettavaa versiota. Tuo on kait Picanton rinnakkaismalli?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Rasvis kirjoitti:Micraa kävin tänään kysymässä koeajoon mutta lähin automaattiyksilö on Tampereella. Pöh.
Mahdotonta. Tampereella ei myydä automaattivaihteisia autoja (paria hassua poikkeusta lukuunottamatta). "Ei oo ny automaattia koeajettavana, mutta toi käsivaihteine o iha samallaine."
Itse aiheesta sen verran, että myös sen Corsan automaatti on robotisoitu kova laatikko - ja tekee tosiaan hintaan lisää ihan tolkuttomasti. Noissa "tavallisissa" robottilaatikoissa ei kai keston suhteen ole ollut isompia ongelma millään merkillä, mutta ne ovat vähän sellaisia puoliautomaatteja: ellet höllää kaasua laatikon päättäessä vaihtaa, auto nykäisee ilkeästi. Vai joko joku merkki on ymmärtänyt tehdä tuon kaasun kevennyksen kuljettajan puolesta? Teknisestihän siihen ei pitäisi olla mitään estettä, mutta ainakaan PSA:n toteutus ei ole tavannut toimia näin.
Nissan Note olisi myös lähtöhinnaltaan rajoissa ja siinä on ulkomittoihin nähden ihan järjenvastaisen isot sisätilat. Siinäkin vain automaatti tuo hintaan lisää sellaiset 5-6 ke, mikä tekee siitä liian kalliin.
Järkiautoilija

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

C4:n roboaski toimi normiajossa mielestäni ihan nätisti. Hyvä mehulinko toimii varmaankin vielä nätimmin mutta tuo ei minusta ole tässä kynnyskysymys. Enemmän jänskättää parkkipaikkakäytös: Muistelen että pienellä kaasulla ei tapahtunut mitään ja sitten tietyn rajan ylityttyä auto syöksähti johonkin suuntaan. Ei välttämättä kovin haluttu ominaisuus kun autoa kaavaillaan ei-kovinkaan-tekniselle henkilölle joka muutenkin välillä vähän arastelee autoilua. Eli siis äiteelle.

Vantaalle pitäisi huomenna tulla C3 BMP koeajettavaksi, saas nähdä ehdinkö poikkeamaan siellä. Hyvinkäältä näyttää löytyvän käytetty yksilö joten eiköhän tästä jossain vaiheessa pääse kokeilemaan onko looran ohjauslogiikkaa saatu kehtettyä noista ajamistani vanhemmista versioista.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itse olen jotain pikkukippo-Kiaa (uutta) ajanut, missä oli automaagi. Uskoisin sen olleen Picanto, koska kyseessä oli tosiaan pieni kippo.
Jos miettii, että kyseessä on pieni kippo, se automaagi toimi siedettävästi (en tosiaan ole maagin ystävä, joten vertailukelpoinen mielipide tuo ei ole mihinkään laitteeseen. Olen ajanut tasan yhtä automaagia, jonka totesin olevan _siedettävä_ (E-Mersun kai 7-lovinen tjsp, muutaman vuoden vanha malli), joten huomioi :D) - eli sikäli kun tuommonen oli, niin ei kai se paha paikka ois?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Rasvis kirjoitti: Eli siis äiteelle.
Tsekatkaa Panda, jos sitä jostain saa. Sen automaagista ei mitään kokemusta, mutta anoppi körötteli Pandalla 100tkm ja on vähäongelmaisin tuttavapiirissä nähty vehje. Samasta syystä meillä on nykyään toisena autona moinen.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Aquatica kirjoitti:Itse olen jotain pikkukippo-Kiaa (uutta) ajanut, missä oli automaagi. Uskoisin sen olleen Picanto, koska kyseessä oli tosiaan pieni kippo.
Sitten se automaatti on ollut 4-pykäläinen mehumaija. Siis viikinkiretkien ajalta periytyvää kestävää ja koeteltua tekniikkaa, mutta tuollainen kanssa tappaa suorituskyvyn (maantiellä) + hörppii bensaa pykälän tai kaksi isomman auton tahtiin. Millä ei ole merkitystä, jos ajoa tulee joku 6 tkm/vuosi...

Mehumaija tai yleisemmin kaikki momentinmuuntimella varustetut vaihteistot (myös useimmat CVT:t) ovat parkkipaikkaveivaukseen varmoja valintoja, koska niitähän voi ryömittää vaikka 1 cm/s, kun pistää jarrulla vastaan.

Robotti- ja kaksoiskytkinvaihteistoissakin on yleensä(* samankaltainen ryömintä, mutta sehän on pelkkä simulaatio, joka tehdään kytkintä luistattamalla. Yhtä hyvä se ei ole, koska auto haluaa ryömiä kohtuu kovaa haipakkaa (1 m/s) - etenkin moottorin käydessä nopeutettua joutukäyntiä kylmäkäynnistyksen jälkeen - eikä vauhtia voi säädellä jarrulla. Jarrupolkimen hipaisukin katkaisee vedon kokonaan ja jarrun löysäämisen jälkeen on puolen s tjsp. viive ennen kuin veto kytkeytyy uudelleen. Jos autoa pitää siirtää vain 10 cm, touhusta tulee vähän sellaista töks töks.

(* 147 robottia ja DSG Golfia on tullut koenponnistettua ja nämä ovat ryömineet. Kuten Giuliettakin.

Roboteissa tosiaan se puoli sekä duunikavereilta kuullun että tuon 147 koeajon (vuonna miekka ja sarvikypärä, ehkä nämäkin kehittyneet?) perusteella, että ne ovat puoliautomaatteja. Reippaissa kiihdytyksissä vaihdot nykivät niin pahasti, että pää pamahtaa voimalla niskatukeen, joten "automaatti"vaihteistoa pitää auttaa löysäämällä kaasu tai määräämällä vaihtokohdat kokonaan käsin. Poikkeuksena tähän on tullut eteen lähinnä C4 diesel + BMP (jota en ole itse ajanut, mutta kyydissä tuli useampaan otteeseen istuttu).

Kuulemma erityisen haastava paikka voi olla myös taskuparkeeraus alamäessä - siis kun pitää peruuttaa "ylämäkeen". Giulietan TCT hanskaa tämän ihan ongelmitta...

Micran CVT:stä varoittelin sen takia, että noissa on joskus ollut CVT:t parina, momentinmuuntimen sijaan, magneettikytkin, jonka toiminta perustuu kytkinlevyjen väliin magneettikentän avulla houkuteltavaan rautajauheeseen. Ajokokemuksia tästäkään ei ole, mutta ryömittelyt ei ehkä suju ihan momentinmuuntimen tasoisesti? Nykymallit tosin lie momentinmuuntimella?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, suurin nopeus jota ajoin oli 60kmh, eli en hirveästi miettinyt mitään muuta.
Eipä nuo Kiat mitään talousihmeitä ole olleet muutenkaan, etenkään vielä muutama vuosi sitten. Toisaalta jos halutaan pikkukippo kaupunkipyörittely/kauppakassihommaan, niin se kulutus ei taida olla ensiarvoisia määreitä. Vähällä ajolla se ei ehkä ihan niin tarkkaa ole, kunhan homma toimii. Ja itse taas uskon Kian olevan hyvinkin huoleton, ellei aivan täys ryyppäjäisyksilö osu kohdalle.

Tuo Panda oli kanssa hyvä veto. Siinä ei paljoa roipetta ole, tekniikkakin varmaankin sieltä hyvemmästä päästä?

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Rasvis kirjoitti:Osaakohan noita kukaan korjata jos ei niitä kellään toisella ole? Onkos näitä vielä muita?
Eiköhän mikä tahansa tuon budjettiluokan auto ole niin peruskamaa, ettei korjaaminen ole pikkukylänkään kumikorjaamo&korjaamolle mikään ongelma.
Kun Pandaa jo ehdotettiin, niin meinasin sanoa Twingo. Mutta eihän niitä tuoda tänne automaageina :|
Kukapa nyt kaupungissa automaatilla haluaisi ajaa. :roll:

CitiGosta on kokemusta manuaalivaihteisena, sillä pärjää maantielläkin kaupungin lisäksi. On kaikinpuolin hyvä ajaa. Kolmoskoneen äänestä lisäplussaa.

Edit: ei ihme ettei Twingoa tuoda automaattina, kun se tulee kaksoiskytkinautomaatilla saataville sivistysmaihin vasta syksyllä

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja peksu »

Isola kirjoitti: Noissa "tavallisissa" robottilaatikoissa ei kai keston suhteen ole ollut isompia ongelma millään merkillä, mutta ne ovat vähän sellaisia puoliautomaatteja: ellet höllää kaasua laatikon päättäessä vaihtaa, auto nykäisee ilkeästi. Vai joko joku merkki on ymmärtänyt tehdä tuon kaasun kevennyksen kuljettajan puolesta? Teknisestihän siihen ei pitäisi olla mitään estettä, mutta ainakaan PSA:n toteutus ei ole tavannut toimia näin.
Kokemusta vuokra-autoina: Fiat 500 Dualogic ja Citroen Cactus "automaatti".

Fiat vie toiminnallisen puolen voiton pistein 10-4 :roll: .

Fiat ainakin osaa tuon kaasun hölläämisen automaattisesti. Ajeltiin viikon aikana reilut 1000 km ja toimi hienosti. Kerran sekosi parkkihallista lähtiessä, kun jarrutin luiskan ylämäen alla jyrkkään reunaan vähän lujasti, niin meni johonkin hätätilaan (?) ja kaasu pohjassa pääsin juuri ja juuri jyrkähkön ajoluiskan ylös kävelyvauhdilla. Siellä pysähdyin ja tein jotakin (en muista mitä, sammutin tai käytin pakilla?), jonka jälkeen ei ongelmia. Fiatilla oli hauska kiihdyttää normitilassa kaasu pohjassa, kun se toimi niin kuin ihminenkin toimisi eli hölläsi kaasulta vaihdon ajaksi. Toimi todella hienosti ja pehmeästi. Sport-asennossa toiminta oli kulmikkaampaa ja huudatti ikävästi turhan isoille kierroksille, niin sitä ei juurikaan tullut käytettyä.

Cactuksen toiminta parkkihallissa oli hermoja raastavaa :evil: . Andorran keskustassa piti ajaa monta kerrosta alaspäin ja niin jyrkkiä käännöksiä, että piti pari kertaa peruutella. Ja se ei ollut kyllä Citikan hyviä puolia. Kaasua piti painaa ihan kunnolla, että lähti liikkeelle ja sitten jo syöksyttiinkin kohti takana olevaa estettä eli ei ollut ryömintätoimintoa.

Tuollaisen Fiatin voisi ihan oikeasti kuvitella hankkivansa omaksikin, siitä jäi niin mukavat ajomuistot (tietysti Italiassa :mrgreen: ).

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Tuohon voisi kertoa lisäkaneettina että kaverilla on robootti Cactus ja se sanoi että askissa on Iveco / Fiat -tarrat. Eli ainakin Cactuksen robootti-aski ei ole PSA:n tekele vaan yllätys-yllätys, Fiatin. Onko sitten aikaisemmatkin PSA:n robootit Fiatin tekeleitä niin empä osaa sanoa. Kuitenkin kaveri sanoi että vanhempaan sitikan askiin verrattuna Cactuksen aski toimii paljon paremmin.

Edit: Ja lisämainintana että Cactuksen askiin on tullut softapäivitys mikä paransi toimintaa hitaissa vauhdeissa.

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Spider taitaa joutua vaihtoon ensi keväänä, pihaan mahtuu kaksi autoa ja pitäisi perheeseen kait hankkia jokin ympärivuotinen kakkosauto.

Keväällä siis tulossa melko varmasti myyntiin 1996 musta Spider jossa on ihan tuoreet jouset, iskarit, jarrulevyt/palat, uudet audiot alkuperäisten paikalle (ei näy muuta kuin diskanteista että on päivitetty. Uudet Continentalin kesärenkaat.... jnejnejne.
Jos joku on Bussosta kiinnostunut, niin kiinnostuksesta saa ilmoittaa jo etukäteen erittäin vastahakoiselle myyjälle yksityisviestinä...

Toimisikohan tää ulkona https://www.youtube.com/watch?v=N_I7PjNGKH8 ja mitähän sanoisi talonyhtiö jos paritalon pihaan virittelisi tollasen :)
Tai tämmösen https://www.youtube.com/watch?v=VUJ40WOWdgE tosin taitaisi ainakin ton viimesen kohdalla käydä niin että asennuskulut imisi sen kolmannen auton hankintarahat...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^jaahas, olet antanut ilmeisesti emännälle kyytiä. Ei kai sitä mies muuten Spideria pois myisi :mrgreen:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Ciancarlo kirjoitti:^jaahas, olet antanut ilmeisesti emännälle kyytiä. Ei kai sitä mies muuten Spideria pois myisi :mrgreen:
Sekin, poika tulee joulukuussa, mutta perheroudaamista varten ok työsuhdeauto. Spiderin tilalle tartteis jotain ympärivuotisempaa. Sydän sanoo GT 3.2 V6 ja järki sanoo "älä saatanassa"... Sydän JA järki sanoo pienten ecoboxsien kohtalla molemmat "älä saatanassa"...

Jotain mielenkiintoista pitäisi löytää, kovasti löydän itseni katsomassa A4 cabrioletteja... BMW 3 sarjan cabrioiden kuskeilla on liian usein päällä hihaton t-paita ja lippis väärinpäin että sellaiseen pystyisin...

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ok :)

Itseasiassa GT 3,2 on hyvinkin järkevä valinta - siinä kun yhdistyvät käyttöauto ja harrasteauto. Kaksi autoa samaan hintaan, juusii :wink:
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 30 Heinä 2015, 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JuhaP kirjoitti:
Jotain mielenkiintoista pitäisi löytää, kovasti löydän itseni katsomassa A4 cabrioletteja... BMW 3 sarjan cabrioiden kuskeilla on liian usein päällä hihaton t-paita ja lippis väärinpäin että sellaiseen pystyisin...
Go for it, dude!

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin