Vittorio Jano kirjoitti:Just kävin pikkuisen kokeilemassa ja onhan tuossa huima ero hybridillä polkemiseen. Täytyy la/su lenkkeillä oikein kunnolla, mutta pikatyyppien perusteella ainoa asia mikä harmittaa on se, etten ostanut tuollaista jo aikaisemmin.
Veloce vaihtaa hienosti - logiikka ei tosin ole vielä omassa takaraivossa - mutta tuntuu olevan kovin tarkka käytettyjen rattaiden suhteen.
Shimanon polkimista ja Motonetistä ostetusta Tefal-pullotelineestä miinusta.
Tuo harjattu alumiinipinta on muuten ihan sairaan nätti.
Hieno fillari, onnea vaan hankinnasta. Nyt vaan kilometreja keräämään. Velocet tosiaan vaihtaa hienosti vaikka onkin hinnat alkaen mallistosta. Eniten oon aina ihmeissäni kun vaihdan pienemmältä eturattaalta suuremmalle täysi veto päällä. Jos takavaihtaja on jo valmiiksi pienellä rattaalla niin se ajatustakin nopeampi lähes huomaamaton vaihtaminen isommalle eturattaalle aiheuttaa aina ihmettelyä että ei toi voi olla mahdollista
EI ainakaan mun shimano-fillareissa. Takavaihtaja vaihtaa ainakin mun veloceilla aina suoraan 3 ratasta pienemmälle mikä on mun mielestä hemmetin toimiva käytännössä ollut kun ylämäkiin on polkenut. Velocen logiikka on loppujen lopuksi aika simppeli ja ainakin mulle ollut käytännössä aivan riittävän toimiva. Otin kesällä pikatyypit kaverin Felt F4:sta jossa oli täysi Ultegra setti. Ultegran vaihtajien logiikassa oli paljon enemmän hienouksia, mutta en mä osannut sellasia ominaisuuksia edes kaivata. Ergonomisesti mun käteen noi Velocen kahvat sopii sitäpaitsi paljon paremmin kuin Shimanot. Ei oo kädet väsyneet, kramppailleet pisimmilläkään yli 100 km lenkeillä.
Muuten tuli yks ajatus mieleen, vaikka tälle vuodelle on jo vähän myöhäistä. Mä oon firman joukkueessa osallistunut nyt toisena kesänä peräkkäin
http://www.kilometrikisa.fi sivuston leikkimieliseen skabaan. Lähinnä mulla on tarkotuksena ollut vaan kirjata lenkkikilometrit ylös johon toi on ihan näppärä, edellisten vuosien kilsatkin säilyy tallessa. Oisko innokkuutta ensi kesäksi perustaa alfabbs:n tiimi tuonne?